Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

10 neznámých faktů o terénní legendě Land Rover Defender

16 komentářů

Ondris
450 liber v roce 1948 odpovídá dnešním 16 000 librám - tedy asi 600 000 CZK. Morrix Six (střední třída) stál skoro 700 liber, Rover Sixty, kterej měl stejnej motor jako LR Series 1, stál dokonce 1100 liber.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Že mám pravdu se zeptej prvního ČEZáka, který bude stát u trafa s Defendrem. Pro Defender nemají dobrého slova a navíc se sype. Prostě Praga V3S, všude to vyjede, ale jezdit se v tom nedá.
Arese
Kecáš nesmysly. Defík samozřejmě má své mouchy (např silně vyosené pedály, méně místa pro levé rameno), ale jezdit se s ním dá velmi dobře. Měl jsem tu možnost několikrát a vždy jsem si to užíval a velice nerad jsem se tím autem loučil... 😒 Samozřejmě se nejdná o auto na dlouhé dálniční jízdy, ale i tam ty poslední ročníky se 6st. převodovkou jezdily slušně a až do 120 km/h i se snesitelnou hlučností! 😄 :yes: :yes: :yes:
Ondris
Je rozdíl jet s tím několikrát a je rozdíl s tím jezdit furt, v létě v zimě.
Taky bych byl naštvanej, kdybych dostal Defíka a kolegové Geländewagen/LC78 nebo ještě lépe Amaroka. Ono totiž i k tomu trafu se musíš dostat po silnici. 😄
Mě to auto s*alo i na polygonu, ve srovnání s Toyotou, Santanou/Ivecem a Puchem G se mi to řídilo prostě špatně.
rmt
Znám člověka co s nim jezdi 5x ročně do Chorvatska. Je trochu masochista 😄. Myslím ze jízdním komfortem na tom bude jako samuraj. Na silnici nic moc, ale v terénu super. I když 90 km/h se samurajem taky jezdim a jednou dokonce 125 po dálnici. 😄, ale jezdit s tím furt bych asi nechtěl.
Ondris
JJ, taky znám kluky, co s tím jezdí na e😜edice - ale tam i ta cesta je cíl 😄
Zastaralost Defíka je vidět, když se postaví vedle Massifa - stejnej základ (ono i to Iveco je starej klump), ale obrovskej rozdíl v uživatelský přívětivosti.
rmt
S ivecem bohužel nemám žádný zkušenosti.
Jinak moc aut, ktery jsou do podobnýho terénu moc není. Je tebou zmíněné iveco, land cruiser myslím 80? a Suzuki jimny. Mitsubishi a Nissan mezi offroady téměř zanikly, a pak nějaký pickup ve stylu Dmaxe. I když u pickupu lehkej zadek moc na terén není, pokud je prázdnej. Pak je amarok, kterej mě teda zklama, taková ani ryba ani rak. No a mojí oblíbenou grand vitaru přestali vyrábět.
Ondris
Pak ještě auta z Ruska a spol. - UAZ Hunter/Patriot/452 a Niva. Sice to projede všechno, ale provoz je náročnej hlavně psychicky.
Naši měli na chatě Nivu a po čtyřech letech bylo jednodušší vystoupit podlahou než dveřma.
jam2015
Arese, málo miesta pri ľavom ramene znamená - obúchanú hlavu v teréne.
Arese
Nevím jak ty, ale já jsem měl tu čest s Defíkem několikrát jezdit v tom nejtěžším terénu, ale hlavu jsem si v něm nikdy neobouchal! 😄
d.a.m.
Jezdit Defenderem se dá. Alespoň podle mě.
Chce to jen jeden předpoklad - musíš mít tyhle auta rád a pak jim odpustíš leccos.

Defendera řídím minimálně desetkrát do měsíce. Na Sardinii s rodinou bych s ním skutečně jet nechtěl, ale tenhle vehikl má přednosti úplně jinde. Je to prostě takovej lepší traktor... 😉
Na Amaroka si nehraje i přesto, že Amarok by si na Defendera hrál rád 😄

A pak - jen málokterý auto dokáže s prostřeleným blokem motoru ujet ještě několik desítek kilometrů (viděno a zažito na vlastní voko a kůži)...
Arese
Přesně tak. Coby ostatní pseudoteréňáky za image Defíka dali! 😄 :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Tak, Defender je legenda, poctivej offorad, ne žádný naleštěný suv co zapadne na louce.
victom
Stačí ho komplet rozebrat,zvukovo vytlmiť, zlozit, a 700 km z jednou pauzu na wc není problém.Len tých debilov čo dajú 50t eur na to aby to rozibrali je asi malo.
victom
A mam v plane nachipovat, odblokovat, a pustiť ho do 200 k/km.
jam2015
... Land Rover 90, 110 a 127 podle délky.
Doplňte ... podľa dĺžky rázvoru.

😉