Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

BMW M2 odhaluje českou cenu. Na kolik přijde?

33 komentářů

admin badge
David Bureš (Auto.cz)
Dobrý den,
samozřejmě by se mezi konkurenty daly zařadit i vámi jmenované vozy, to už by ale tabulka byla neúměrně velká. Proto jsme tam dali jen vozy koncepčně bližší BMW M2.
Avatar - fOE
fOE
I redakce si mysli ze toto auto bude konkurovat jen coupe? Proc? Podle me je to v jen pohlednejsi, ale zaroven mene prakticke karoserii primy konkurent pro audi RS3, TT RS a A/CLA 45 AMG: Foukane premiovky z nizsi stredni v cene kolem 1,5mil s tim nejlepsim co v te tride ktera znacka nabizi.
Jediny rozdil je kdo na co sazi, nekdo na design (coupe), nekdo na prakticnost kufrovou/dverni (Audi/MB).
Avatar - praděda7
praděda7
Jasný, přesně to jsem ironicky myslel... 😉 Dále. Jsou auta, kde A/T dává smysl. SUV/SAV například. (Horses for courses). Naopak nerozumím tomu jak může někdo, kdo má ruce a nohy chtít auto jako M2 s automatem. Pro mě by byla polovina zábavy s řízení v čudu. Já vím, jsem ze staré školy. Zábavu z jízdy v autě nahradil pro dnešní mladou generaci infotainment a nějaké šlapání na spojku a kvedlání se šaltrpákou již není pro ně dostatečnou výzvou. ;-\
MrBeranek
Každému dle jeho chuti, ale nahoru bude dvojspojka vždycky rychlejší než manuál a dolů - ty krásný a přesný meziplyny... takový neumím. 😉
Avatar - white label
white label
Není automat jako automat...
Avatar - praděda7
praděda7
Ano, ten přední nárazník je jak z Hvězdných válek. Jen k vůli tomu se ji nekoupím... 😉 Jo, a pořídit si takové auto s automatem je jako si koupit koncertní křídlo co hraje samo... 😉
Avatar - praděda7
praděda7
Ale jo. Ty elektroauta na popojíždění po městě za nákupy, nic proti tomu. Ale pozor! Musí se prodávat za rozumný peníz. A prosím nepoužívej poraženecké slovní obraty jako "stejně nás to nemine". Připomíná mě to totiž Židy během WWII. Ti také říkali...stejně nás to nemine...a proto je to taky neminulo... ;-\ Přeživší si ovšem poučili a dodnes si nepřipouští, že by bylo něco nevyhnutelné... :yes:
Avatar - Machýrek
Machýrek
Nekdo si tu pred casem stezoval na totez u aktualni 911.. na druhou stranu nedavno jsem se projel v ekoteroristicke i3 a dost to zmenilo muj pohled na tyhle auta. stejne nas to nemine 😉
Avatar - praděda7
praděda7
Hmmm, to je divné, že zrovna v M mají ECU takhle "ekonomicky" naprogramované. Ale na druhé straně mě to v dnešní ECOTERORISTICKÉ době ani nepřekvapuje. ;-\
Avatar - praděda7
praděda7
Tož nevím, projel sem se před nedávnem s 4 Gran Coupé 435i, které mělo 8 kvaltovou steptronic. Což o to, pěkná jízda to byla, ale žádné emoce se nekonaly. Asi tak jako v X5. To v mé předešlé MPS se konaly již při couvání z garáže... 😉
Avatar - Machýrek
Machýrek
Tak u M (co jsem jel) je to spis nutnost, protoze automat drzi otacky moc dole, takze at chces nebo ne, korekce stejne musis delat, coz vede k tomu, ze na automat jedes jen v momente, kdyz nechces zrovna ridit M, ale zrovna v nem sedis, takze musis 😉
Avatar - white label
white label
Ale tos měl ještě Boxstera (nikoli Boxtera) s "ospalým" tiptronicem, dnešní PDK šlape "trošku" jinak.
Avatar - praděda7
praděda7
Tak já měl nějakou chvíli Boxtera s pádlama. No ano, jako novelty mě to chvíli bavilo, ale brzy mě to omrzelo a nechal ho řadit samotného. Nevím, asi je to tím, že když člověk nemusí, tak nějak přirozeně ta lenosti zvítězí a je vymalováno. To se ti s manuálem stát nemůže, protože by se nikde nejelo... 😉
Avatar - Machýrek
Machýrek
Tady taky radis sam, padlama. Muzes ji nechat at radi sama, ale to neni ono 😉 Padlama je to mnohem rychlejsi. Pripadne muzes i kvedlackou, M to ma nastesti spravne po logice veci.
Avatar - praděda7
praděda7
No já to vidím takto. Jestli je to automat, dvojspojka nebo CVT, časem anebo spíš hned řidič zpohodlní a nechá řazení na systému. S dvojspojkou žádnou zkušenost nemám, ale s dvěma druhýma mám a i když některé modely nabízely ( i ty současné) možnost manuálního řazení, nechávám řazení na automatice. Jinak bych si připadal asi jako pokrytec. ;-\
Avatar - praděda7
praděda7
No, Hilux by nebyl marný... 😉
Avatar - white label
white label
Tak tos mohl ušetřit a vzít nějaký pickup. 😉
Avatar - white label
white label
Není to jen o věku. Taky nejsem nejmladší a přesto mě dobře udělaná dvojspojka vůbec neuráží, naopak. A ten vzpomínaný "manuálista" byl znatelně mladší, než já... 😉
Avatar - praděda7
praděda7
BTW, BMW jsem nekupoval na nějaké sportování. To mám jen na převážení pytlů s bramborama anebo s uhlím... 😉
Avatar - praděda7
praděda7
No šak, dyť píšu že umím, ne že se mě každý povede... 😉
Avatar - white label
white label
"Tož já krásný a přesný meziplyny umím."
Kolik % dáš reálně těch krásných a přesných meziplynů při jízdě a na hraně na opravdu technicky náročné trati?
Tady svého času chodil jeden ortodoxní náruživý příznivec manuálu. Tak jsme se s ním šli projet (hh s manuálem) na slušně zatočenou okresku a tak moc se snažil o dokonalé řazení, až skončil v protisměru, naštěstí zrovna nic nejelo..., já zrovna seděl na místě spolujezdce a můj kluk vzadu...
Takže virtuální mistry fofrklacku beru obecně raději s patřičnou rezervou... 😉
Avatar - white label
white label
Řidič bude logicky rychlejší spolu s autem, které bude řídit.
Takže asi proto máš automat ve svém BMW...
Avatar - white label
white label
"TT RS neni ani bude,"? Mělo tam být ale místo ani?
No, cena i hmotnost mohla být nižší a přední nárazník poněkud umírněnější...
Avatar - praděda7
praděda7
...to je pravda a bohužel doba, kdy díky různým ťokům a ekofašistům, budou mít všechna auta omezovač rychlosti nastaven na max. 130km/h, se rychle blíží. ;-\
Avatar - praděda7
praděda7
Tož já krásný a přesný meziplyny umím. Naučil jsem se je před 55 léty na motorce. Momentálně je mě to "umění" ale na kadinec, protože máme doma jeden vůz s automatem a druhý s CVT...ale s novým FRS se mě to šikne... 😉
Avatar - Bully_
Bully_
At je majitel rad, ze to ma za priplatek a neplati za to rovnou, jako za soucast standardni vybavy 😉
Avatar - praděda7
praděda7
...příplatek za ukazatel aktuálně povolené rychlosti...s takovým autem.....to už si může člověk zrovna nechat částečně zataženou ruční brzdu... 😉
Avatar - praděda7
praděda7
....člověk nebude pomalejší, ale auto ano... 😉 .....no a ten automat "nutnost" jak pro koho. Jestli je někdo "polínější" anebo honí tu poslední desetinku od světel nebo na okruhu, budiž. Jo, a automat je také nutností pro kriple, co mají problém s koleny a ještě pro lidi co trpí poruchou koordinace... 😉
Avatar - praděda7
praděda7
........jo, některý automat je horší.... 😉
MrBeranek
Přesně tak, rovných 1,3 M CZK. V základu toho bylo hodně, fakticky připlácet se dalo jen za navigaci, HK soundsystem a bezklíčový přístup. M2 za skoro 1,6 je docela dost. Dvojspojka je za tučný příplatek, ale dle mého názoru nutnost. S manuálem bude člověk pomalejší.
Avatar - fOE
fOE
TT RS neni ani bude, a bude konkurentem urcite vic nez TTS ktere tam dali ted (ale aspon se trefili s tim TT 😄 ). Zakladniho caymana taky nechapu.

Vybava, BMW v posledni dobe mam pocit ze hodne da na to co lidi fakt kupuji, je mozne ze v 1M coupe si za tu navigaci priplacela drtiva vetsina, navic nevim jestli to nedostane nejakou elektronickou blbustku v designu presne pro ///M a mozna bylo jednoduchsi to udelat jen pro jednu velikost displaye. Kdo vi. Kazdopadne ale cena jako takova me uprimne nenadchla, 1M coupe sla za kolik? 1,3mil? Tohle sedi o velky kus vys a osobne jsem tipoval cenu spis kolem 1,4mil. Verim ze to bude dobre auto, sakra dobre auto, ale taky si to necha zaplatit.
Avatar - white label
white label
Souhlas, i když zrovna TT RS se aktuálně nenabízí (mělo by přijít příští rok).
Co hlavně nechápu, proč je ve srovnání levnější a slabší základní Cayman, když tam mohl být logicky (aspoň) Cayman S.

Jinak je zajímavá na jednu stranu navigace v "základu", ale automatická klima za příplatek. Dvojspojka za 104 litrů není zrovna z nejlevnějších, ale snad bude stát za to. Z barev bych nejspíš volil mineral grey, která (mimochodem) trochu ztlumí ten tuningový přední nárazník.
Avatar - fOE
fOE
Diky za odpoved, ale neda mi: 4C je podle vas koncepcne blizsi? 😄