Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Dzakobo
Konečně je tu auto s dostatečným dojezdem, které nemá na první pohled větší chybu. Vše je tam, kde má být. Snad se provoz vyplatí už po menším nájezdu oproti 150 koňovému TDI, které má podobnou dynamiku (v reálu spíš 160k). A4 CNG :yes:
Návratnosť - ak dáš za auto milión (skôr 1,5-2), tak ušetrených 30.000 Kč / rok síce poteší, ale prvotnú investíciu tak skoro nevráti 😉
Zaujímavá časť je tá, kde sa hovorí o možnosti použiť tento motor do Octavie. 140-150 koníkov bude stačiť, slušné auto bude niekde k 3/4 mil., čo už je predsa len viac pre bežných ľudí, ktorí chcú šetriť.
Zaujímavá časť je tá, kde sa hovorí o možnosti použiť tento motor do Octavie. 140-150 koníkov bude stačiť, slušné auto bude niekde k 3/4 mil., čo už je predsa len viac pre bežných ľudí, ktorí chcú šetriť.
Náklady na palivo řeší každý. Krom majitelů Bentley, RR apod..
Do Octávky je 170k ideál, ale myslím, že jaksi nepůjde pod auto nainstalovat tolik nádrží, aby byl dojezd alespoň okolo 500 km.
Do Octávky je 170k ideál, ale myslím, že jaksi nepůjde pod auto nainstalovat tolik nádrží, aby byl dojezd alespoň okolo 500 km.
Hlavne si nemyslím, že by Octavia dostala 170 koní 😉
Nádrže - kevlarové sú o čosi menšie, už v Golfovi ich inštaláciou vzniká voľný priestor, tak uvidíme, či fl Octavia neprekvapí a nedoplnia aj tretiu.
Nádrže - kevlarové sú o čosi menšie, už v Golfovi ich inštaláciou vzniká voľný priestor, tak uvidíme, či fl Octavia neprekvapí a nedoplnia aj tretiu.
I do Golfu se vejdou tři a co vím, tohle řešení bylo na papíře (dohromady to bylo myslím 21 kg). Jenže by pak měl jen 11 litrovou nádrž na benzín, jestli si dobře pamatuji.
V článku je napsáno, že by se do Octavie mohl dostat v benzínové variantě. Z toho usuzuji, že to nebude na CNG. A že je tenhle motor postavený na nejnovější evoluci dvoulitru; v Octavii je ta předchozí. Nabízí se náhrada 1,8 TFSI. Až (jestli) bude výkonnější verze, tak RS.
"v benzínové variantě" - to dáva zmysel, tu je vidieť, že treba články čítať poctivo, iba som sa zbytočne potešil, že príde viac koníkov do CNG Octavií 😄
tohle bude spise vysadou podnikove sfery, takze cena auta nehraje as takovou roli (odpis a DPH), naopak provozni naklady hrajou velice dulezitou roli, kor kdys takove auto pak rocne nalita 50k+ km
ze soukromejch osob si takove auto koupi jako nove minimum lidi
ze soukromejch osob si takove auto koupi jako nove minimum lidi
Je tady test plynového éčka, reálná spotřeba okolo 6 kg plynu, dojezd při nádržích na 20 kg cca 350 km... Audi má o kilo menší a kila i výkon podobný, takže "dojezd až"😞
Mali sme vo firme zopar Passatov kombi 1.4 TSFI (CNG 110 KW).Plna nadrz - v priemere okolo 20 Kg (ak bol na pumpe uz starsi kompresor viac ako 19 Kg nenatlacil) stalo vtedy okolo 25 eur a v meste si s tym urobil cca 350 Km. Co je podla mna slusne, ALE vymena oleja je tam skratena na 15 000 Km(vysia teplota horenia) a cena bola o 4 000 Eur vyssia ako klasicka 1.4 TSFI. Kazdy si vie sam spocitat kolko potrebuje najazdi aby sa mu to vratilo,nam to vtedy pri cenach paliv vychadzalo myslim od nejakych 35 000 Km/rok. Mozno by sa to aj oplatilo keby este 2 krat neodisla DSG.(to uz je ale iny pribeh,za ktory motor nemoze). Teraz vraj chlapci v strede pyramidy jazdia B-Classe CNG. Ja osobne v CNG vydim velky potencial,ale pokial to na SK nepodporuje stat, tak neviem o co tejto firme ide... 😄
Pořád je pohon CNG smysluplnější (i ekonomičtější) než uchrochtaný a antiekologický diesel.
O tom nepochybujem ani trosku! Diesel je proste odpad a vedia to v Stuttgarte, Mnichove aj v Bruseli. Najnovsia studia hovori, ze ludia zacinaju dostavat rozum a podiel nafty v osobnych autach do 3,5 t do 10 rokov klesne z dnesnych 53% na 37%. :yes:
Nicco
Nemyslim ten pod tihou emisni kauzy >😒] ale ten na obrazku v galerii. Vite co udela vlada? Zdani vitr 😒
Jinak to je ale perfektni proces, rozkladaji vodu na vodik a jeste jim to vyrabi kyslik do atmosfery, vodik nasledne reaguje s CO2.
Jezdit tim na cele planete, tak je po problemu s globalnim oteplovanim.
Jinak to je ale perfektni proces, rozkladaji vodu na vodik a jeste jim to vyrabi kyslik do atmosfery, vodik nasledne reaguje s CO2.
Jezdit tim na cele planete, tak je po problemu s globalnim oteplovanim.
nasua23
Minimálně to dává smysl a nepůsobí to jako obyčejný kombi s připlácnutou bombou pod kufrem, ale jako celistvě postavené auto.
Tohle je rozhodně cesta. Menší nádrž na benzín rozhodně stačí a 500km na CNG je už dobré.
Tohle je rozhodně cesta. Menší nádrž na benzín rozhodně stačí a 500km na CNG je už dobré.
... Ale nereálné😊
co je nereálné?
19kg stačí reálně tak na 400 - 450 km na dálnici,
uvažuju podle naší Zafiry 1.6 CNG Turbo - ta má mnohem větší spotřebu obecně než Audi A4 (naše Zafira má přes 1800 kg) -
ujede na 21kg : 300 - 400km na dálnici,
podle max rychlosti na kterou se rozjíždíte : 160 - 220 km / h (samozřejmě průměrná rychlost je značně menší)...
A 2 - litr bude mít na dálnici výrazně lepší účinnost než naše 1.6 - ka 😉
19kg stačí reálně tak na 400 - 450 km na dálnici,
uvažuju podle naší Zafiry 1.6 CNG Turbo - ta má mnohem větší spotřebu obecně než Audi A4 (naše Zafira má přes 1800 kg) -
ujede na 21kg : 300 - 400km na dálnici,
podle max rychlosti na kterou se rozjíždíte : 160 - 220 km / h (samozřejmě průměrná rychlost je značně menší)...
A 2 - litr bude mít na dálnici výrazně lepší účinnost než naše 1.6 - ka 😉
Nádrže - neviem ani ich cenu ani interval výmeny, ale problémy s koróziou, ktoré mali iné autá koncernu tu nehrozia, sú z kevlaru. Tipoval by som životnosť na 20 rokov s kontrolou po desiatich (asi bude nutné rozobratie zadnej nápravy). Už 10 rokov považujem za dostatočných...
Dostupnosť - pred mesiacom som dostal info, že objednávať by sa mali dať na konci roka s dodaním v r. 2016, tak neviem, či sa niečo zmenilo alebo môj zdroj mal nesprávnu info, onedlho uvidíme.
nebo treba automaticka prevodovka, dnes celkem bezna, a navic spousta lidi pri koupi auta chce vedet skutecny najezd a tak jsou ochotni platit za sluzby lidi kteri jim s vyberem auta poradi a problematiku znaji, takze kuprikladu ojetiny s automatem nad 200kkm tito lide dost casto nedoporucuji, je totiz pravdepodobnost ze v pristich par desitkach tisic km bude potreba repasovat automat, coz obcas neni zrovna levna zalezitost, a koukni se jak jsou ojetiny s takovim najezdem ovlivnene, a nadrze ktere maji zivotnost XX let a cenu YY tak muzou cenu ojetiny znacne ovlivnit, neb koupit si ojetinu kde me treba za rok ceka vymena nadrzi za ted placnu 50 tisic, asi neni to co zakaznich chce