Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
fOE
Uprimne, jestli jsem nejaky Superb cekal na 4,5 hvezdy tak z benzinu tento a z dieslu pak 190k 2.0tdi. Dostat jen 4 hvezdy mi prijde docela zvlastni. Zrychleni za 8s urcite neurazi, spotreba 8l taky ne. V mnoha ohledech idealni kompromis. Vedle stejne 4 hvezdoveho 1.6tdi a 4,5 hvezdoveho pomalejsiho, chrochtavejsiho a stejne stojiciho 2.0tdi (110kw) mi ty 4 hvezdy nejak v kontextu nesedi.
Btw. seda mu slusi :yes: , ale bila furt lepsi. 😉
Btw. seda mu slusi :yes: , ale bila furt lepsi. 😉
Zabudni, ze tento superb pri beznej prevadzke zhltne len 8litrov benzinu. Jedine ze by si chcel byt absolutna brzda premavky a jazdil len do otacok, kym sa turbo neroztoci... inak budes plakat z tej spotreby! Prestante si uz vsetci klamat vratane novinarov, ako tie turbo motory malo zeru, menej ako bez turba, ved je to na smiech a na pokutu za klamlivu reklamu zaroven!!!
Tohle mi taky trošku nesedí. Mám v živé paměti test Seat Leon 1.8 TSI manuál, kdy jste si stěžovali na vysokou spotřebu při klidné jízdě, okolo 8 litrů. Tady máte podstatně větší a těžší Superb a najednou je to o dost lepší. Pokud klidná jízda znamená spotřebu kolem 8 litrů, tak taková klasická, abychom nebrzdili provoz a nejezdili po dálnici pořád 130,znamená tedy v průměru asi tak 10 litrů. A za to se dá jezdit v 300 koňovém 6válci....
A Ty ten motor máš, keď si taký jednoznačný? Ja naopak myslím, že 1,8TSI by dokázala v pohode jazdiť za 7,5 v priemere.
Predesly superb ma na spritmonitoru prumer 8,24L. 7,5L uz mi prijde, ze by clovek musel jezdit hodne okresky, nebo hodne defenzivne.
Nový Superb 1,8TSI na spritmonitore nie je, práve som to pozeral. A medzigeneračný pokles spotreby je vzhľadom na progres (nižšia hmotnosť, lepšia aerodynamika, modernejší motor) očakávateľný.
Ocekavat se da kde co, ale realita podle me bude tech 7,5 jen za predpokladu podminek ktere jsem vypsal. Novy superb tam jeste neni, ale vychazet muzeme treba z mensi a lehci aktualni A3, kterych je tam vic nez 50 prave s timto 1.8tsi a prumer maji 8,2L. Aby byl Superb niz mi moc bez jezdeni defenzivne realne neprijde. Z testu navic vycteme zprevodovani, ktere neni nijak extra dlouhe. Spis naopak je zbytecne kratke, nechapu proc to auto toci na sestku 3100ot pri 130? I auta o 70k slabsi umi tocit o 500ot min. Stejne se bavime o nicem. Jestli to bude 7,5L nebo 8,5L je ve vysledku jedno, spotreba to neni spatna (ikdyz ani nijak zvlast dobra) a za ten lehci motor, lepsi zvuk, kultivovanejsi chod atd. je to furt krasne akceptovatelne.
Ako vravíš, spotreba je to i tak solídna. A najviac záleží na profile jázd a nohe šoféra, ja so súčasným autom jazdím o 0,6 litra nižšie, ako je spritmonitorový priemer, takže usudzujem, že redakčných 8 litrov by u mňa bolo tých 7,5 a to mi pre 180k benzín vo veľkom aute príde parádna spotreba.
Me ta spotreba taky prijde ok. S Yetim jezdim jeste za vic. Jen me mrzi u teto motorizace absence 4x4 s DSG. Jinak moc povedene a krasne auto. :yes:
To máš osobní zkušenost nebo "jedna paní povídala"? Já jsem nejezdil s předchozí verzi TSI 190tis. km za 3 roky, a rozhodně nepatřím k loudům, ale na 10l jsem se nikdy nedostal...Průměr 7,4l. Teď s novým motorem to mám stejně, ačkoliv Škoda uvádí, ze by to mělo brát o víc jak litr méně... A to s tím roztočením turba, to je teda hodně mimo mísu
Nevím proč by to nemohlo být při klidné jízdě možné. Mám O III RS TSI a dlouhodobou spotřebu za celou dobu co auto mám (1,5 roku / 16 t km) mám 7,2 l. Ovšem ježděno převážně klidnou jízdou, avšak né jako brzda provozu. Jinak předtím jsem měl Vectru B 2,0 (136 PS) a s tou jsem jezdil při klidné jízdě ještě tak o 0,2 l úsporněji. Při ostřejší jízdě se ale nůžky více rozevírají v neprospěch turbomotorů, v tom máš samozřejmě pravdu.
Čo si napísal je totálna blbosť, mám ten motor v Leone a nad 7 idem málokedy, SuperB o tolko ťažší nie je.
A vzhladom na to, že to má točivý moment od 1250/1400 s tým ide jazdiť v hociakých otáčkach človek chce.
A vzhladom na to, že to má točivý moment od 1250/1400 s tým ide jazdiť v hociakých otáčkach človek chce.
Súhlasím s Tebou, toto je ideálny kompromis z hľadiska výkonu, dynamiky, spotreby a obstarávacej ceny. A z testu mi nevyplynulo nič, čo by ho nejak degradovalo: dynamika, kultivovanosť, spotreba, všetko OK (1,4TSI je predsalen na hrane pre tak veľké auto a 2,0TSI je len s DSG a teda hodne drahší).
Ad farba: nie je to šedá, malo by ísť o zelenú Jungle: [odkaz]
Pravdu mas. Na tech par fotkach v testu na me tak pusobila, az v galerii jsem si vsiml ze to seda neni (coz je skoda, v galerii uz tak dobre nevypada).
Táto farba mu na fotkách sekne to hej. Ja denne stretávam jedného tmavosivého (grafitová metalíza?) a úprimne tá farba to auto celkom "zabíja".
3_diamanty
aj podla mna je to taky ten zlaty stred... benzinovy ideal k tomuto autu... pasuje mi tu aj tato farba ... ked uz superbecko ... tak ho chcem prave s tymto motorom a prave v lifte....
pozeram ze testov supa tu nie je nikdy dost.... a uz teraz sa tesim na test najvacsieho esa vsetkych autosalonov.... famozny superb grinlajn jazdiaci v podstate zadarmo :yes:
pozeram ze testov supa tu nie je nikdy dost.... a uz teraz sa tesim na test najvacsieho esa vsetkych autosalonov.... famozny superb grinlajn jazdiaci v podstate zadarmo :yes:
rokyta.p
Ta barva, ten motor, za mě optimální kombinace :yes: malinko panu redaktorovi závidím :😉 asi budu muset vybrat stavební spoření >😁 moc pěkné 😉
Za rozbite prasatko snad zadne auto nestoji...
Ten motor je obecne tichy, silny a jezdi za hodnoty zacinajici 7.
Ten motor je obecne tichy, silny a jezdi za hodnoty zacinajici 7.
Emel
Takhle nějak by to šlo. Barvu bych asi volil tu tmavou modrou (ne že by khaki Superbu neslušela), ale jinak... kola, motor, převodovka, výbavový stupeň - vše jak má být. Odpustil bych si "větší půlku" příplatkové výbavy a asi bych se smířil i s "průměrnou dynamikou" - pokud je tohle průměr, tak má část konkurence docela problém 😄 .
To sme dvaja; aj pre mňa je toto ideálna konfigurácia. Možno by som dokázal žiť aj bez DCC (potom by som ale nebral 18ky, predsalen to až tak komfortné nie je a uspokojil by som sa s 17"). A presne ako hovoríš, ak je toto dynamický priemer, čo potom konkurencia, ktorá má horko-ťažko toto ako vrchol? (nehovoriac o hodnotení 1,4TSI ako dynamického motora a zrazu 1,8TSI je iba priemer).
Doporučuji se s tou 1.8 projet, podle mě zbytečný motor, který zvolí absolutní minimum zájemců. Mezi 1.4 110 kW a 1.8 oba s manuálem jsem nenašel zásadní rozdíly v dynamice. Asi až někde nad 130-150km/h se projeví lepší dynamika 1.8, ale rozdíly jsou to pocitově minimální. Když benzín, tak 1.4 jako běžná úsporná varianta s obstojnou dynamikou nebo pro radost 2.0 TSI, když už tak už, ať se práší za kočárem. 1.8 bych řadil dynamikou v podstatě k té 1.4, výrazný skok nahoru je až 2.0 TSI.
No, zbytočný, práve tu máš dvoch ľudí, ktorý by si vybrali práve tento motor. Pre mňa je 1,4 subjektívne málo (možno naozaj stačí, ale je to stále len základ), naopak 2,0 z Golfu GTI/Cupry je na rodinné auto zbytočné a naviac pre mňa neakceptovateľná povinná kombinácia s automatom. Teda pre Teba zbytočný, pre mňa ideálny. 😉
Nicméně dobře, já s tím v Superbu nejel... a v Octavii ještě ve starší specifikaci. Takže Ham.ův názor beru na vědomí...
To určite, on skúsil, my nie, ale z rôznych TSI, čo som jazdil, si akú-takú predstavu o spraviť viem. Nehovoriac o fakte, že Ham má možno iné nároky na dynamiku (tuším jazdí na 3,0 V6 TDI?); ja som skromný chlapec z dediny a verím, že 180k by mi v rodinnom aute stačilo. 😉
Jel si s 1.4 a 1.8? Pokud ano a vidíš mezi nimi rozdíl v dynamice, tak máš zvláště citlivou sedínku. Já jenom tvrdím, že na papíře možná vypadá 1.8 jako jakési optimum, řekl bych takový toperovský zlatý střed, ale po svezení říkám, že 1.8 nejde hodnotit nijak odlišně od 1.4 TSI a pokud někdo očekává něco lepšího než 1.4 tak jediná možnost je 2.0. Hodnocení v tomto testu, že 1.8 má průměrnou dynamiku podle mě sedí bez výhrad.
podle me je 1.8 zamerne podladena, nebo to je porad starej motor s malymi upravami. kdyby mela mit stejny litrovy vykon jako 1.4, tak by mela o 10kW vic, kdyby mela stejny litrovy vykon jako slabsi 2.0, mela by o 20kW vic.
1.8 bude podle me prece jen o něco pohodovejsi nez 1.4.
jinak, ja se starou 1.8tsi v oct (2009) chorvatsko a zpet spotřeba 7.0 podle tankovani při +- dodrzovani rychlosti (dalnice 140 tempomat + u nas okresky cca 120 + striktni dodrzovani 60 v obcich od cedule k ceduli).
prekvapuje me, ze sup ve 130 toci 3100ot, coz porti jinym podobnym autum mi prijde dost..
1.8 bude podle me prece jen o něco pohodovejsi nez 1.4.
jinak, ja se starou 1.8tsi v oct (2009) chorvatsko a zpet spotřeba 7.0 podle tankovani při +- dodrzovani rychlosti (dalnice 140 tempomat + u nas okresky cca 120 + striktni dodrzovani 60 v obcich od cedule k ceduli).
prekvapuje me, ze sup ve 130 toci 3100ot, coz porti jinym podobnym autum mi prijde dost..
Ano, 1.8 je asi dost podladěná, protože je to prakticky stejný motor jako ta 2.0 208kW, tedy poslední generace, která se liší od té starší.
Nešiel a preto sa s Tebou nehádam, Tvoj názor beriem. Ale možno by si takéto stanovisko povedal aj pri porovnaní 1,8 a 2,0, alebo všeobecnejšie pri každých dvoch susedných motorizáciách jedného modelu. Inak ako píšeš na bežné jazdenie by iste v poho stačila aj tá 1,4ka (aj Mondeu stačí 1,5EB), ale možno rozdiel by sa ukázal pri naloženom aute, kde sa tých 70 Nm naviac zrejme prejaví.
Ne neřekl, 2.0 TSI 4x4 jsem jel také a ten je skutečně dynamicky někde jinde, ten prostě přeskakuje jak 1.4 tak 1.8 o dva levely jak dole (díky 4x4) tak nahoře (díky výkonu, který pocitově asi nemá daleko ke 300hp) a tam mi přijde příplatek za silný motor jako dobře vynaložená investice, naproti tomu příplatek 1.8 vs 1.4 mi přijde jako vyhozené peníze. Ale nic proti, prostě můj pocit je, že když už nabízí tak velké množství motorizací v benalu, tak se mohli vyfláknout na 169kW verzi 2.0 TSI a 1.8 TSI pustit někam na 150kW a nechat tři motory 1.4 110 kW, 1.8 150-160kW a 2.0 208 kW.
To by malo určitú logiku, tam by výkonové rozdiely boli jednoznačné. Ja som ale rád, že Škoda (VW) sa ani v strednej triede nevyflákla na benzín a nešla "francúzskou cestou", t.j. 1 benzín (aby sa nepovedalo) a zvyšok dízle a je chvályhodné také portfólio benzínov, kde si vyberie každý (92-110-132-162-206 kW), aj za cenu toho, že rozdiely medzi niektorými motormi nebudú citeľné.
Jo to souhlas, výběr benzínů je obecně u Superbu velmi slušný a navíc se na spodním konci výkonového spektra Škodovka vyhnula tříválcovému rachitikovi, kterého má koncern v regálu a na druhém konci nabízí výkon/dynamiku, který až na Insignii nikdo v mainstreamu nenabízí. Jinak u těch Frantíků je minimum benzínů pochopitelné, hlavní trh je pro ně samotná Francie a tam se dieselů prodává ještě daleko víc než třeba u nás, takže benzín je tam "neprodejné" zboží a ve střední třídě bych odmazal i ty uvozovky.
Ja tak uplne nesouhlasim, opravdu mne chybi moznost vzit alespon slabsi dvoulitr s manualem, takze dvoulitr je zbytecne o 50k drazsi - proc neni moznost volby, asi aby se lip prodaval VW "Clean Diesel". A bude hur. Nemci uz nenabizi manual ani u 1.8 tsi, A4 nema taky prakticky zadny manual.
Důvod je jasný - benzín je minoritní preference a manuál se kupuje ve střední spíš jako ekonomická volba, manuál k silnějším a dražším benzínům je minoritní na druhou... a minoritní na druhou už nemá zájem vyrábět ani VW se svým odbytem a šířkou portfolia. Bohužel.
Dá se koupit 2.0TSI v Octavii, třeba časem s DCC...
Dá se koupit 2.0TSI v Octavii, třeba časem s DCC...
No já hodnotil především motory, nikoliv kombinovatelnost s manuálem. Obecně manuály mizí, protože snižují spotřebu (hlavně tu papírovou), tedy slavné emise CO2.
Nová A4 má manuál k
1.4 TFSI
2.0 TFSI (verze Ultra)
2.0 TDI jak 110 tak 140 kW.
Manuál mít nebudou 6 válce jak v benalu tak v naftě.
[odkaz]
Nová A4 má manuál k
1.4 TFSI
2.0 TFSI (verze Ultra)
2.0 TDI jak 110 tak 140 kW.
Manuál mít nebudou 6 válce jak v benalu tak v naftě.
[odkaz]
To Emel...dá se s Tebou vcelku souhlasit..akorát jsou na trhu pořad stejná auta..levnější o 150tis Kč a s kvalitnějším jízdním projevem..lepší spotřebou ..atmosférou a hezcim interiérem..a ty jiste teď uz tusis o kterém voze je řeč 😄
Hm. Moje konfigurace Superbu ve Style s 1.8TSI je skoro 850 a Ma 6 2.0G 145MT Attr. Wagon Nav je 740, takže jo, 120t rozdíl.
Jenže... 2.0G 145 nestíhá ani 1.4TSI, v Attraction nemá elektrické otvírání kufru ani alcantarové sedačky s elektrickým nastavením, ani vyhřívané sklo, ani adaptivní podvozek, 18" kola... no, prostě toho je dost.
PS: kdybys psal do Mazdy, tak že bych uvažoval o Mazdě 3 Wagon s 2.5G v manuálu a Attraction...
Jenže... 2.0G 145 nestíhá ani 1.4TSI, v Attraction nemá elektrické otvírání kufru ani alcantarové sedačky s elektrickým nastavením, ani vyhřívané sklo, ani adaptivní podvozek, 18" kola... no, prostě toho je dost.
PS: kdybys psal do Mazdy, tak že bych uvažoval o Mazdě 3 Wagon s 2.5G v manuálu a Attraction...
holden_holden
ze zivota tohoto podvodneho koncernu? [odkaz]
Nejaka frustrace z detstvi? >😁
tebe nezajimaji nejnovejsi udalosti v podvodnem koncernu? no ale co taky cekat od VWylizance
moreczech
Kdyby se psal rok 2005 a né 2015, tak prosím....Nu, ale což, vždyť je to jen škodovka....
Nejake podrobnosti by k tomu nebyly?
Ono vyslovit hodnoceni bez oduvodneni je o nicem.
Ono vyslovit hodnoceni bez oduvodneni je o nicem.
Jako bys nevěděl odkud vítr vane... asi ho tíží starosti, jestli benzínový Talisman dosáhne na průměrnou dynamiku >😁
A preco nie ? Ak sa vykadia na emisie, tak urcite ... >😒]
Benzín, nafta, všechno jedno, viď?
To určite nie, ale určité semienko pochybností je namieste nemyslíš? Keď švidľovali s jedným, kde má človek istotu že nešvindľujú zas a znova že? >😁
A kde máš jistotu, že nešvindloval někdo jiný?
O to tu vobec nejde. Si nepochopil ... pristup koncernov k normam a zakonom, resp. k zakaznikom.
ved novy talisman uz vyzera pomaly ako passat.... s renaultom to ma spolocneho snad len to logo na maske.... casy ked si megane od laguny rozoznal na 300m su uz prec..... nuda a stereotyp a okopcene "xichtiky" dorazili uz aj do renaultov... talisman uz vyzera podla mna viac nemecky ako francuzsky .. takze velmi by som tento "uniformitny dizajn" skody superb nemal za zle.... pretoze renault uz robi to iste
Ten konkretni ksicht co ma ted novy megane a talisman ma jen novy megane a talisman. V provozu jsi jej jeste ani nemohl videt ale uz je to podle tebe nuda, stereotyp a vyzera to viac nemecky ako francuzky. Nechapu. Ja tam tu francouzkou stopu stale vidim, prave na svetlech talismanu je to krasne videt vepredu i vzadu. Tohle by "na sebe" passat nikdy nevzal.
nejaka stopa tam bude ale uz to nie je taky ten klasicky francuzsky styl ... aj P508 na mna popravde uz posobi viac nemecky passatovsky ako francuzsky ....
No, Peugeot ve svém nejlepším období (205-405 počínaje a 406 konče... a vlastně i dříve) ale přece taky nebyl žádný úlet, ale až německy (jakkoli nemám toto klišé moc rád) střízlivé auto. Až dámská 206 byl krok směrem k emotivnějšímu designu, což se pak poněkud zvrhlo...
Řidič007
dokud se bude ještě dát koupit jako Volkswagen, bude to dobrá investice pro sběratele. Pokud koncern bude muset zaplatit pokutu, povracet dotace a opravit milióny svých "šlendriánů", tak bude muset prodat jiné značky. Naše vláda sice říká, že by to nevadilo, ale Číňani už jistě chystaj prachy a transport fabriky do oblasti "Made in China". Ti koupí všechno, komunisti tam oligarchy zavčas popravují, tak mají peněz dost.
maro-01
len pre info, info k podvozkom - > tlmice pre pasivny podvozok dodava ZF Fridrichshaffen z fabriky TRW Automotive, Pamplona (Spanelsko), aktivny podvozok DCC ma tlmice od Monroe Czechia (Tenneco group), Hodkovice nad Mohelkou.
O kvalite to asi moc nehovori, ale aspon sa vie 😉
O kvalite to asi moc nehovori, ale aspon sa vie 😉
Auto CZ
stačí sa opýtať tých, ktorý si to boli odskúšať a porovnali to podobnými vozidlami.
novy superb ( dizajnovo nech je aky je ) rozhodne nema moc slabin.... a uspech ma velky v celej europe... podpriemerne auto strednej triedy by dnes uspech urcite uz nedosiahlo.... konkurencia je totiz silna ... a zle auta na trhu tie uz v tejto triede nepreziju...
Komentář jako od člověka, který to včera slyšel v hospodě a tak rozumuje... Superb je ve své třídě velmi povedený a nebál bych se jej dát do TOP 5.
Problém je v tom, že Superb dělá v rámci třídy všechno tak dobře, až je to vlastně jen velká nuda (tedy s 1.8TSI určitě) To auto skvěle vypadá, dobře jezdí, je prostorné, pohodlné, má velký kufr atd. jenže třeba mondeo (i když se mi moc nelíbí jeho zavalitost) to umí ještě o trošičku lépe. Kéž by se atmosferická 2.3 neodebrala do důchodu...
Mondeo bolo a je slušné auto, ale spomínať s nostalgiou na jeho atmobenzíny? A zrovna 2,3 16v bol najhorší možný motor, veľký, neskutočne užraný, ale podpriemerne dynamický. Jeho nepriamy nástupca 1,6EB je vo všetkých ohľadoch lepší motor (nielen papierový výkon a krútiak, ale aj reálna dynamika, kultivovanosť a spotreba).
Jako názor Ti to samozřejmě brát nemohu. Při přímém srovnání u mě vyhrává Superb, i při srovnání 1,4 TSI s 1,5 EB. Předpokládám, že ta atmo 2,3 se ti sem dostala jen omylem... >😁
Já zkoušel, stejně tak Mondeo, Passat, znám P508, Avensis, Ma6... Kdyby jsi nebyl teoretikem a ještě k tomu zamindrákovaným, nenapsal by jsi podobnou hovadinu 😉
Poradie vymenovaných aút podľa teba?? Dik.
Pořadí si stanovuje každý sám podle svých priorit. Mondeo je dnes pohodlnější ale míň vzrušující než Passat, ztrácí i některými detaily v interiéru. Superb bych jízdními vlastnostmi postavil hned za Mondeo a je podle mě uvnitř uživatelsky příjemnější. Avensis dnes může prorazit leda přes optiku nízký ceny oproti konkurenci. Dokázal celkem slušně fungovat proti o generaci starším modelům, dnes je za zenitem. U P508 mě vadí řazení (i přes proklamaci zlepšení) a líbil se mi jen s nejsilnější naftou a automatem. Bohužel jsem viděl i referenční auto s +100kkm a opotřebení interiéru bylo horší než znám z Avensisu, Mondea, Passatu. Mazdu 6 považuju za přímou konkurenci evropskýho topu, ne za alternativu. Chybí ji však výkonnější motorizace, jinak ji lze těžko něco vytknout. Nechá si však svý kvality slušně zaplatit a nefunguje u ní jemnocit prodejce vzhledem k ceně.
Vďaka za hodnotenie.Ja mám 508 GT so všetkými príplatkami a cena oproti cenníkovej bola úplne niekde inde.Tento týžden prekročím 100tis km,a interiér zatiaľ OK,je ale pravda že 80% jázd som sám.
Jak píšu, vůbec nezpochybňuju, že pro někoho může být tím ideálem vůz úplně jiný značky. Když si vezmu, za kolik mi Ford nabídl plně vybavený Mondeo, pak nemělo smysl o něčem jiném ani uvažovat 😄
Suhlasim, ze poradiue si urcuje kazdy sam. Aktualne jazdim Insignii 2014/ 150 000km, v plnej vybave, vratane koze. Kolega si zobral noveho superba L&K, 2,0 v plnej palbe vratane zasuvky na 220V 😊. Testoval som 2dni nove MONDEO.
Vnutorna vybava u aut v plnke je vsade rovnaka, vratane pakrovacej brzdy a otvarania 5dveri, Audio systemy BOSE vs HK porovnatelne. Svetla jednoznacne MONDEO ( LED Matrix ). Sedacky v predu: 1. INSIGNIA, 2. Superb, 3 Mondeo( velmi kratky sedak )
Materialy:1. Insignia napriek tomu, ze je to model ktory konci ma najviac pouzite premiove materialy ako hlinikove lisky, leskle obklady, kvalita plasu.. 2. Mondeo - porovnatelne spracovanie ako insignia. 3. Superb - tu je jasne poznat, ze sa jedna o poctive B-čko passatu. Jednoducho koncern nepusti a nezachrania to ani dazniky 😄
Zaver za mna: Pokial mate 35 000€, tak zacina porovnavanie, nie snivanie, že co by som raz ked vyrastiem chcel 😄 Je to hlavne o emocii, cim auto oslovi a ako sa clovek v nom citi. Bohuzial, skoda Superb v interier len sirsia octava...
Vnutorna vybava u aut v plnke je vsade rovnaka, vratane pakrovacej brzdy a otvarania 5dveri, Audio systemy BOSE vs HK porovnatelne. Svetla jednoznacne MONDEO ( LED Matrix ). Sedacky v predu: 1. INSIGNIA, 2. Superb, 3 Mondeo( velmi kratky sedak )
Materialy:1. Insignia napriek tomu, ze je to model ktory konci ma najviac pouzite premiove materialy ako hlinikove lisky, leskle obklady, kvalita plasu.. 2. Mondeo - porovnatelne spracovanie ako insignia. 3. Superb - tu je jasne poznat, ze sa jedna o poctive B-čko passatu. Jednoducho koncern nepusti a nezachrania to ani dazniky 😄
Zaver za mna: Pokial mate 35 000€, tak zacina porovnavanie, nie snivanie, že co by som raz ked vyrastiem chcel 😄 Je to hlavne o emocii, cim auto oslovi a ako sa clovek v nom citi. Bohuzial, skoda Superb v interier len sirsia octava...
Insignia je pozostatok minulosti v dobrom aj v zlom. Zápory sú známe a Oplu dlhodoho o hlavu otrepávané (vysoká hmotnosť, ťažkopádnosť a podpriemerná dynamika, zle využitý vnútorný priestor), ale sú dôsledkom poctivého robustného vyhotovenia a materiálov. Už teraz je zrejmé, že ak Opel popracuje na hmotnosti a budúca generácia pôjde hmotnostne výrazne dole (čo bude mať pozitívny vplyv na dynamiku, obratnosť i spotrebu), súčasne sa to negatívne dotkne tých doterajších kladov (úspory na materiáloch, tenšie plasty, menej robustné komponenty).
Mne osobne na Insignii najviac vadilo zlé vyuzitie obostavaného priestoru: auto na pohľad i reálne o dosť väčšie ako Passat, priestoru ale ponúkalo porovnateľne ako Golf. Skrátka Superb predstavuje aktuálny tren😜 ľahká karoséria, veľmi priestranný interiér, ľahkonoho pôsobiaci podvozok, slušná dynamika, ale to šetrenie je miestami vidieť (najmä v tom interiéri). Z tohto pohľadu je na tom najlepšie Passat, ktorý zvnútra nepôsobí ako len nafúknutá nižšia stredná.
Mne osobne na Insignii najviac vadilo zlé vyuzitie obostavaného priestoru: auto na pohľad i reálne o dosť väčšie ako Passat, priestoru ale ponúkalo porovnateľne ako Golf. Skrátka Superb predstavuje aktuálny tren😜 ľahká karoséria, veľmi priestranný interiér, ľahkonoho pôsobiaci podvozok, slušná dynamika, ale to šetrenie je miestami vidieť (najmä v tom interiéri). Z tohto pohľadu je na tom najlepšie Passat, ktorý zvnútra nepôsobí ako len nafúknutá nižšia stredná.
rohYpnol
Vzhledem k průšvihu dieselgate se zřejmě diesely dostanou pod drobnohled a kdo ví, jak VAG občůral euro6 >😁 >😁 No i když takdy v Evropě máme tak kvalitní právní prostředí a tak skvělou Evropskou unii, že té to pro jistotu ani vůbec nevadí a obcházení je zcela, ale zcela legální.
Budu citovat:
"Renault o rok dříve vybalil na veřejnost, že spotřebu svého Clia 0,9 TCe změřil tak, že jej při reálném testu aerodynamického a valivého odporu pustil z kopce (lze) na přehuštěných pneumatikách upečených v troubě (lze), uřízl při tom zrcátka (lze), oblepil páskou všechny spáry karoserie (lze), roztáhl brzdové třmeny (lze), pak jej zařadil na hranu nejvyšší třídy setrvačnosti pro optimalizaci výsledků na dynamometru (lze), nabil akumulátor a odpojil alternátor (lze), vyměnil olej motoru (lze), roztopil místnost na 30°C (lze), v nádrži nechal asi dvě deci paliva (lze), auto dodal v naprosto základní výbavě (lze), deaktivoval veškerou palubní výbavu (lze), přehrál řídící software motoru (to prostě lze) a poté absolvoval celý ten stupidní cyklus Jamese Maye, ve kterém se akceleruje na stovku půl minuty. Pak výsledek vzal a v rámci zákonné tolerance jej snížil o 4 procenta (lze) a řekl, že jen tímto způsobem mohl dosáhnout udávané spotřeby 4,5 litru benzinu na 100 km, jíž se v praxi nelze přiblížit ani zaboha. Kdyby tohle Francouzi opravdu zveřejnili, asi by z toho byl také velký průšvih - však to není test, to je komedie."
Takže kdo ví, jak to nakonec s dieselovým Superbem dopadne... >😒]
V téhle motorizaci - už konečně dokáží vyrobit spolehlivé rozvody?? V kombinaci s mizernou poddimenzovanou DSG pak volba úplně zlá, v manuálu ... SNAD. Ale kupovat si auto za mega s povzdechem SNAD?
Za mě bych dal přednost např. Talismanu. V interiéru o mnoho hezčí, a se spolehlivostí nebude problém. Kvalita Renault (Mercedes) :-! A volba srdce je jasná - nic hezčího než Mazda 6 v téhle třídě najít nejde...
Budu citovat:
"Renault o rok dříve vybalil na veřejnost, že spotřebu svého Clia 0,9 TCe změřil tak, že jej při reálném testu aerodynamického a valivého odporu pustil z kopce (lze) na přehuštěných pneumatikách upečených v troubě (lze), uřízl při tom zrcátka (lze), oblepil páskou všechny spáry karoserie (lze), roztáhl brzdové třmeny (lze), pak jej zařadil na hranu nejvyšší třídy setrvačnosti pro optimalizaci výsledků na dynamometru (lze), nabil akumulátor a odpojil alternátor (lze), vyměnil olej motoru (lze), roztopil místnost na 30°C (lze), v nádrži nechal asi dvě deci paliva (lze), auto dodal v naprosto základní výbavě (lze), deaktivoval veškerou palubní výbavu (lze), přehrál řídící software motoru (to prostě lze) a poté absolvoval celý ten stupidní cyklus Jamese Maye, ve kterém se akceleruje na stovku půl minuty. Pak výsledek vzal a v rámci zákonné tolerance jej snížil o 4 procenta (lze) a řekl, že jen tímto způsobem mohl dosáhnout udávané spotřeby 4,5 litru benzinu na 100 km, jíž se v praxi nelze přiblížit ani zaboha. Kdyby tohle Francouzi opravdu zveřejnili, asi by z toho byl také velký průšvih - však to není test, to je komedie."
Takže kdo ví, jak to nakonec s dieselovým Superbem dopadne... >😒]
V téhle motorizaci - už konečně dokáží vyrobit spolehlivé rozvody?? V kombinaci s mizernou poddimenzovanou DSG pak volba úplně zlá, v manuálu ... SNAD. Ale kupovat si auto za mega s povzdechem SNAD?
Za mě bych dal přednost např. Talismanu. V interiéru o mnoho hezčí, a se spolehlivostí nebude problém. Kvalita Renault (Mercedes) :-! A volba srdce je jasná - nic hezčího než Mazda 6 v téhle třídě najít nejde...
Nejprodavanejsi bude i nadale nafta. Proc? Protoze firmy, protoze velke najezdy a protoze zatim to je problem jen a jen VW, ne jeho zakazniku. Ti budou vesele kupovat to co do ted. Odradi to mozna nejak procento z toho maleho procenta soukromych prodeju. S trochou stesti to mozna bude stacit na zastaveni rustu VW (tedy efektivne to odlaka zakazniky v radu procent, mozna).
Ad talisman, tomu drzim palce. Designove zajimavy pocin co budu na cestach potkavat stejne rad jako mondeo. :yes:
Ad talisman, tomu drzim palce. Designove zajimavy pocin co budu na cestach potkavat stejne rad jako mondeo. :yes:
Švýcarsko zakázalo (prozatím) prodeje dieselů od VAG 😉 A nemyslím, že by Švýcarsko bylo nezajímavým trhem pro Škodu...
Pokud vim zakazalo doprodej aut co se vali u dealeru (btw. je takove auto uz vedeno v statistice VW jako prodane?) jeste s Euro5. To je ztezi vec co by VW nejak zasahla, kdo bude VW chtit jen jednoduse nekoupi tak starou skladovku, ale lehce mladsi skladovku s Euro6.
Jak píše foe, zastavení prodeje dieselů (ať už se bavíme o Švýcarsku nebo Itálii) se aktuálního modelového roku netýká, nové vozy se prodávají beze změny.
zatím 😉
O podvádění s EURO 6 nic známo není...zatím...To už by, pravda, bylo docela tragické. 😄
a co lonske zjisteni, kdy naftaky s euro 6 v prumeru 7x prekracuji NOx v realnem provozu??
mozna nejde o zamerne podvadeni, ale o co pak jde???
pokud si pamatuju, ze 7 "vzorku" tesne vyhovel jeden, mercedes a citroen jako premianti NOx prekrocily "jen" 3x, prumer byl 7x, a u jednoho namerili prekroceni 25x.
prumerne 7 nasobne prekroceni nevyhovuje ani historicke norme euro3, tedy auta prodavana od 2000 !
mozna nejde o zamerne podvadeni, ale o co pak jde???
pokud si pamatuju, ze 7 "vzorku" tesne vyhovel jeden, mercedes a citroen jako premianti NOx prekrocily "jen" 3x, prumer byl 7x, a u jednoho namerili prekroceni 25x.
prumerne 7 nasobne prekroceni nevyhovuje ani historicke norme euro3, tedy auta prodavana od 2000 !
Takove zjisteni vubec nevadi, to se uz roky a roky tise toleruje a tolerovat bude :-!
Tahle afera je o necem jinym - VW cilevedome strcilo do auta udelatkko, ktery se zapne pri mereni emisi. Ostatni to maji beztak taky.
Jenze tem blbcum u VW na to PRISLI (a to jen proto ze to odvezli az do USA, protoze v evrope to nikoho nezajima).
Tahle afera je o necem jinym - VW cilevedome strcilo do auta udelatkko, ktery se zapne pri mereni emisi. Ostatni to maji beztak taky.
Jenze tem blbcum u VW na to PRISLI (a to jen proto ze to odvezli az do USA, protoze v evrope to nikoho nezajima).
Cituješ velmi špatně, v článku je uvedeno "však si představte, že by dejme tomu - Renault" a potom ten blábol blablabla......
Ty už dnes víš jak je na tom Talisman se spolehlivostí? Pakliže ti tento motor připadá v automatu podprůměrný, pak můžeš jít do dvoulitru...
Bohužel od tebe v poslední době klasika...
Bohužel od tebe v poslední době klasika...
klasika bohužel je, že neumíš číst.
1) nikde netvrdím, že spolehlivost Talismanu BUDE lepší než Superbu. Nicméně faktem je, že vyhlídky má mnohem lepší, Renault dlouhodobě pracuje na spolehlivosti a má už dlouhodobě bezproblémové motory. Celkově má výbornou spolehlivost.
2) Motor v automatu mi nepřijde podprůměrný, mě přijde podprůměrné to suché DSG. Samotné 1.8 TSI mi přijde veskrze průměrné, spíše jako motorizace nezajímavá. A s velkým otazníkem co se spolehlivosti týká. 1.8 TSI měla velké problémy s rozvody, paradoxně podle mě mnohem větší než třea 1.4 TSI nebo 1.2 TSI. Ty totiž obvykle varovaly. Kdežto 1.8 TSI mělo dost případů smrti naprosto zčista jasna.
1) nikde netvrdím, že spolehlivost Talismanu BUDE lepší než Superbu. Nicméně faktem je, že vyhlídky má mnohem lepší, Renault dlouhodobě pracuje na spolehlivosti a má už dlouhodobě bezproblémové motory. Celkově má výbornou spolehlivost.
2) Motor v automatu mi nepřijde podprůměrný, mě přijde podprůměrné to suché DSG. Samotné 1.8 TSI mi přijde veskrze průměrné, spíše jako motorizace nezajímavá. A s velkým otazníkem co se spolehlivosti týká. 1.8 TSI měla velké problémy s rozvody, paradoxně podle mě mnohem větší než třea 1.4 TSI nebo 1.2 TSI. Ty totiž obvykle varovaly. Kdežto 1.8 TSI mělo dost případů smrti naprosto zčista jasna.
Cituji primo tebe: "Za mě bych dal přednost např. Talismanu. ...se spolehlivostí nebude problém..." Z komentu pod Superbem.
Ale tys tim v zadnem pripade NECHTEL ani jen naznacit, ze Talisman bude spolehlivejsi, nez Superb, to si jen my domyslime neco, jen abychom z tebe udelali pako, vid? Je mi te fakt lito, ty nas malej, nepochopenej, chudacku... :no:
Ale tys tim v zadnem pripade NECHTEL ani jen naznacit, ze Talisman bude spolehlivejsi, nez Superb, to si jen my domyslime neco, jen abychom z tebe udelali pako, vid? Je mi te fakt lito, ty nas malej, nepochopenej, chudacku... :no:
Tak za to, že tě doma nenaučili chápat psanému textum se mě nemusíš omlouvat. U tebe jsem zvyklý.
Ano, nechtěl jsem tím znaznačit, že Talisman BUDE spolehlivější. Chtěl jsem napsat přesně to, co jsem napsal, tj. "nikde netvrdím, že spolehlivost Talismanu BUDE lepší než Superbu. Nicméně faktem je, že vyhlídky má mnohem lepší", stejně jako "Za mě bych dal přednost např. Talismanu. ...se spolehlivostí nebude problém...".
Pro méně chápavé tvého typu - i Superb III se může ukátźat jako vcelku bezproblémový, nicméně od Talismanu to rovnou můžeme očekávat. Chápeš? Ne, jasně že ne >😒] :-!
Ano, nechtěl jsem tím znaznačit, že Talisman BUDE spolehlivější. Chtěl jsem napsat přesně to, co jsem napsal, tj. "nikde netvrdím, že spolehlivost Talismanu BUDE lepší než Superbu. Nicméně faktem je, že vyhlídky má mnohem lepší", stejně jako "Za mě bych dal přednost např. Talismanu. ...se spolehlivostí nebude problém...".
Pro méně chápavé tvého typu - i Superb III se může ukátźat jako vcelku bezproblémový, nicméně od Talismanu to rovnou můžeme očekávat. Chápeš? Ne, jasně že ne >😒] :-!
nebezpecnavosa
Všiml si toho někdo z redaktorských testmanů ?
Koukám a mám jen dojem, že je to jen odlesk?!
Je to na fotce číslo 5. Taky jsem si nejdřív myslel že to je odraz něčeho, ale tam je vidět to, co jinde na povrchu není, prostě škvíra, kterou je vidět dovnitř. Na funkci to vliv samozřejmě nemá, ale na ráně to je. Ale nikdo a nic není dokonalé, stane se.
rohYpnol
za mě bych raději sáhl po 1.4 TSI ACT. Vždyť co člověk získá s touhle 1.8 TSI? Nepatrně lepší čísla dynamiky, které beztak v reálném provozu sotva kdo pocítí. Naopak přínosem jednoznačně bude nižší reálná spotřeba, nižší emise, nižší provozní náklady...
Zkrátka pokud bych Superba kupoval na nějakých 20 tis. km/rok, tak ta 1.4 je podle mě zajímavější volbou. Pro radost bych pro změnu volil silnější dvoulitr, naopak pro vyšší nájezdy jednoznačně dvoulitr dirty-diesel 😉
Zkrátka pokud bych Superba kupoval na nějakých 20 tis. km/rok, tak ta 1.4 je podle mě zajímavější volbou. Pro radost bych pro změnu volil silnější dvoulitr, naopak pro vyšší nájezdy jednoznačně dvoulitr dirty-diesel 😉
Máš +28% na krouťáku a +20% na výkonu, to není nepatrně.
Jenže to jsou jen teoretická čísla. Prakticky máš 0-100 horčí o 0,6 s a maximálku nižší o 16 km/h... Pocítí vůbec někdo reálně takovýto rozdíl?
Podle mě naopak ten krouťák v celém běžně využívaném spektru otáček nejlépe vystihuje to, jaký rozdíl mezi těmi motory bude při běžném ježdění.
je to maximální hodnota. Kolikrát při běžném ježdění jedeš "na plný plyn" 😉 ...
Je to hodnota dostupná od 1450 do 3900 otáček. Jak často jezdím mezi 1450 a 3900 otáček? No... skoro pořád.
To bude hodnota pod plnym plynem, tak to asi rohypnol myslel. Vazne jezdis v tomto rozmezi otacek vzdy s nohou na podlaze? 😉
Při běžném ježdění ten teoreticky výrazný rozdíl až tolik nepoznáš , aspoň dle vlastní zkušenosti. V tomto bych souhlasil s rohypnolem, pro běžně ježdění bych raději zvolil 1,4.
Nepociti, jelikoz z 0 na 100 nikdo nezrychluje a maximalku taky zkousi malokdo. O tom, ze 1.8 TSI bude silnejsi a pruznejsi snad nema cenu pochybovat. Uz tak se jedna spise o dostatecnou motorizaci, nrz ze by tam byla kdovijaka vykonova rezerva. Brano dle zvyklosti tridy, samozrejme. Komu bude vyhovovat 1.4ka, ten stejne spis sahne po levnejsi octavce. Jinak k tem emisim, 1.8 TSI kombinuje prime a neprime vstrikovani, takze by u nej mely byt redukovany pevne castice. Taky ma nizsi litrovy vykon, nez 1.4, coz emisim obecne prospiva. O absenci otravneho ACT ani nemluve.
Čím je ACT tak otravné?
Reálný rozdíl pro běžné ježdění není mezi oběma slabšími benzíny až tak výrazný, jak čísla ukazují. Komu bude vyhovovat, sáhne po 1,4, není důvod kvůli tomu přemýšlet o autu nižší kategorie.
Reálný rozdíl pro běžné ježdění není mezi oběma slabšími benzíny až tak výrazný, jak čísla ukazují. Komu bude vyhovovat, sáhne po 1,4, není důvod kvůli tomu přemýšlet o autu nižší kategorie.
mě spíš není jasná otázka životnosti. Když 2 válce jedou naprázdno (a vždy ty stejné), tak předpokládám, že opotřebení bude taky muset být rozdílné. Navíc to musí mít dopad na klikovou hřídel, protože u 2 válců se střídá režim, kdy pracují, a naopak kdy jsou jen přítěží a práci spotřebovávají...
Ale když už přistoupit na konzumní pojetí moderních vozů a jejich ekonomickou životnost na úrovni záruky, tak se vším všudy >😒] 😉
Ale když už přistoupit na konzumní pojetí moderních vozů a jejich ekonomickou životnost na úrovni záruky, tak se vším všudy >😒] 😉
Otázku životnosti vždy zodpoví pouze praxe a naježděné kilometry. Teorie a realita jsou dvě odlišnosti. Každopádně řečeno slovy dnešních výrobců, po dobu životnosti vozidla (tedy do nějakých 200 tisíc km) bych se nějakých problémů až tak nebál..... a pak děj se vůle boží >😒]
No, z principu souhlas... jen pro mě chybí 1.4 bez nesmyslného vypínání dvou válců... a když tuhle úvahu dovedu do důsledku, tak jaká je výhoda tohodle Superba proti Oktávce se stejným motorem?
Když už člověk chce škodovku...
😉
Když už člověk chce škodovku...
😉
U Octavie nemáš motor s ACT, Superb ano. Superb dle mého má mnohem poveděnšjí design, celkový pocit z jízdy je dospělejší. Současně lze konstatovat, že Superb má větší možnosti dovybavení. Je to ale samozřejmě o preferencích.
Myslím, že Octavia má ACT taky.
Ne, opravdu nemá, tam je 1,4 TSI bez této "fičury".
Obávám se, že opravdu má... bez toho to "dává" 92kW, s tím 110kW... že to tam nepíšou je jiná věc.
Přece bys ale nevěřil koncernu.
😉
Přece bys ale nevěřil koncernu.
😉
Víš to jistě? Octavia měla 1.4TSI 103kW a měl jsem pocit, že pro modelový rok 2016 přišla s Euro 6 taky 1.4TSI 110kW ACT...
Ano, vím to určitě. Pro modelový rok 2016 tento motor plnící EU6 zvýšil výkon na 110 kw, ale nedostal systém vypínání válců ACT.
Podívej se na Golf, který nabízí tento motor pro HB ve dvou provedeních, se systémem ACT a bez něj.
Podívej se na Golf, který nabízí tento motor pro HB ve dvou provedeních, se systémem ACT a bez něj.
VW u Golfa už nabizi pouze bez ACT. Škodovka a Seat naopak bohužel pouze s ACT.
To ovšem není pravda.
Golf nabízí pro HB verzi bez ACT i s ACT, kombi jen bez ACT. Octavia má motor bez ACT a Leon jen s ACT.
Golf nabízí pro HB verzi bez ACT i s ACT, kombi jen bez ACT. Octavia má motor bez ACT a Leon jen s ACT.
Ještě před par měsici byla situace jina a vim že u Golfa bylo na vyběr. Byl to jeden z možnych kandidatu na dalši auto. Dnes už je v nabidce pouze 1.4 TSI 110kw bez ACT.
A upřimně mě to dost udivuje a divim se že tomu neni naopak.
A upřimně mě to dost udivuje a divim se že tomu neni naopak.
U Golfu vycházím jen z informací na jejich webových stránkách (CZ i DE), kde se shodují na tom, co jsem psal níže. Jak moc aktuální tyto info jsou nemohu posoudit. Každopádně tak jak tak, u Octavie rozhodně systém ACT není.
jj omlouvam se u Octavie je 1.4 TSI bez ACT takže pouze u Leona je jen s ACT.
Jinak jak v ceniku tak v konfiguratoru ACT u Golfa zmizelo.
Jinak jak v ceniku tak v konfiguratoru ACT u Golfa zmizelo.
Ano, to nepopírám, vycházel jsem z technických dat. Ale je v tom neskutečnej blázinec >😁
To je a neni to jedine misto kde se diskuteři dohledavaji pravdy. A jak jsem psal Auto Emocion ma ACT a "nuda" je bez. >😁
Možná nějaká optimalizace výrobních kapacit? 😄 Ok, asi jsem se spletl, přiznávám chybu...
Těžko řict proč se takto rozhodlo. Buď to bude mit něco společneho jak uvadiš s optimalizaci vyrobni kapacity nebo rošada a podpora prodeju jednotlivych modelu.
Možna jde pouze o poptavku a nabidku ale to mi nesedi vzhledem k tomu že černeho petra ziskal Seat.
Možna jde pouze o poptavku a nabidku ale to mi nesedi vzhledem k tomu že černeho petra ziskal Seat.
Taky jsem v tom měl hokej, ale u Škodovky jsem si byl jistý. Myslím, že důvodů pro tyto odlišnosti bude víc, od té optimalizace po specifickou podporu prodejů nebo třeba ještě něco jiného, co koncern ještě na veřejnost nevypustil... >😒]
Tek mě je to teď minimalně na par let celkem jedno když přeženu. Ale vzhledem k tomu že neni na vyběr jak tomu bylo u Golfa tak tam bude určitě nějaka firemni kulišarna. >😁
A co jsi vybral?
U toho Golfa... nebyla ta levnější verze náhodou ještě ta 92kW / 200Nm? Kdyby bylo 23t jen za ACT, tak by to byla dost darda s návratností za 230tkm odhadem.
U toho Golfa... nebyla ta levnější verze náhodou ještě ta 92kW / 200Nm? Kdyby bylo 23t jen za ACT, tak by to byla dost darda s návratností za 230tkm odhadem.
grifith
Jen takové upozornění pro autora, Sunset opravdu není otevíratelné střešní okno...
A k nájezdu 30 tisíc měsíčně bych měl taky trochu připomínky. Chápu, že je svátek, možná jsem trochu rejpal, ale aspoň jednou, dvakrát by to neškodilo před uveřejněním přečíst.
A k nájezdu 30 tisíc měsíčně bych měl taky trochu připomínky. Chápu, že je svátek, možná jsem trochu rejpal, ale aspoň jednou, dvakrát by to neškodilo před uveřejněním přečíst.
topten
ano, dokud budou staty EU danove zvýhodňovat naftu oproti benzinu, budou nejprodavanejsimi motorizacemi rakovinotvorne jedomety.
u nas je cisty benzin zatizen o 30% vyssi spotrebni dani nez problematicka nafta, nektere státu EU mají znevyhodneni az 100%.
dokud ministerstva financi EU nepochopi, nebo je někdo nedonuti, aby prestali danove zvýhodňovat naftu, jejíž zplodiny zamoruji ovzdusi rakovinotvornými částicemi a jedy NOx, budou nam zplodiny z naftových motoru dále zkracovat život...
u nas je cisty benzin zatizen o 30% vyssi spotrebni dani nez problematicka nafta, nektere státu EU mají znevyhodneni az 100%.
dokud ministerstva financi EU nepochopi, nebo je někdo nedonuti, aby prestali danove zvýhodňovat naftu, jejíž zplodiny zamoruji ovzdusi rakovinotvornými částicemi a jedy NOx, budou nam zplodiny z naftových motoru dále zkracovat život...
Volby budou za nedlouho...Jako politicke tema mi to prijde dobry v zemi, ktera vyrabi aut jako nikde.
Staci pritlacit na pilu, propustit nekolik tisic nesikovnych uredniku, odmitnout dotace na kazdou pitomost a bude prostor pro snizeni dani.
Staci pritlacit na pilu, propustit nekolik tisic nesikovnych uredniku, odmitnout dotace na kazdou pitomost a bude prostor pro snizeni dani.
nepisu o snizovani dani.
pisu o ukonceni danoveho zvyhodnovani nafty.
to lze udelat napr.😒br /> - snizenim spotrebni dane na benzin o 3kc s negativnim dopadem 6-8mld
- zvysenim spotrebni dane na naftu o 3 kc s pozitivnim dopadem 12-16mld
- snizenim spotrebni dane na benzin o 2kc a zvysenim spotrebni dane na naftu o 1kc s +- nulovym dopadem na vyber dani.
samozrejme by to muselo byt alespoň castecne koordinovane napric EU.
plusem by bylo ukonceni zvyhodnovani naftových motoru s postupnym zlepsovanim zivotniho prostředí.
lze to samozrejme udelat mnohem radikálněji, napr. zakaz provozovani všech aut, které neplni dane předpisy, ale to je zrejme tezko pruchodne, protože pak by většina osobních aut s naftovými motory skončila ve srotu.
pisu o ukonceni danoveho zvyhodnovani nafty.
to lze udelat napr.😒br /> - snizenim spotrebni dane na benzin o 3kc s negativnim dopadem 6-8mld
- zvysenim spotrebni dane na naftu o 3 kc s pozitivnim dopadem 12-16mld
- snizenim spotrebni dane na benzin o 2kc a zvysenim spotrebni dane na naftu o 1kc s +- nulovym dopadem na vyber dani.
samozrejme by to muselo byt alespoň castecne koordinovane napric EU.
plusem by bylo ukonceni zvyhodnovani naftových motoru s postupnym zlepsovanim zivotniho prostředí.
lze to samozrejme udelat mnohem radikálněji, napr. zakaz provozovani všech aut, které neplni dane předpisy, ale to je zrejme tezko pruchodne, protože pak by většina osobních aut s naftovými motory skončila ve srotu.
S praktickym resenim lze souhlasit.
Jen to chce tu politickou vuli a ta se nejlepe doda pres volby.
Nejaka vetsi EU koordinace neni treba. V Lucembursku nastavila vlada nizke DPH a jezdi tam tankovat vsichni z okolnich zemi. Belgican tam prijede k pumpe s eko-naftovym renaultem a vytahne dva kanastry a 20 litru.
DPH odvede Lucembursku a emise vyprodukuje doma.
Jen to chce tu politickou vuli a ta se nejlepe doda pres volby.
Nejaka vetsi EU koordinace neni treba. V Lucembursku nastavila vlada nizke DPH a jezdi tam tankovat vsichni z okolnich zemi. Belgican tam prijede k pumpe s eko-naftovym renaultem a vytahne dva kanastry a 20 litru.
DPH odvede Lucembursku a emise vyprodukuje doma.
_Karel_
Pane Dusile, měli jste auto půjčené jen na hodinu? Nebo byl jiný důvod pro měření spotřeby podle PC? Jestliže testujete co pár dní jiný motor u stejného auta, přijde mi reálná spotřeba poměrně zásadní informace. Mě palubní počítač u 1,8TSI kecá nejmíň o litr, a pak může vypadat Vaše info o spotřebě cca podobně, jako že motor má něco mezi 100-120kw a maximálku mezi 200-220kmh.
opravdu nejmíň o litr??
umis vůbec průměrnou spotřebu spočítat?
me PC o 1.8tsi keca v prumeru tak o 0.3.
vylozeny ***cky 0.5, na delší trasy se dostanu i na odchylku 0.0.
umis vůbec průměrnou spotřebu spočítat?
me PC o 1.8tsi keca v prumeru tak o 0.3.
vylozeny ***cky 0.5, na delší trasy se dostanu i na odchylku 0.0.
Já spotřebu počítám tak, že po natankování litry benzínu vydělím průměrnou dobou jízdy v hodinách. Ty ne? 😲
Půl roku v zimě jezdím za deset,půl roku v létě za 9,5. A PC ukazuje 8,6.
Půl roku v zimě jezdím za deset,půl roku v létě za 9,5. A PC ukazuje 8,6.
Já to teda počítám podle toho, kolik natankuju litrů na lístku vůči kilometrům. Tedy při každém tankování nuluju počítadlo. Dobou jízdy v hodinách, to bych se teda moc nedobral.....
Poposedni si, sedíš si na vedení 😄
Já to chápu, ale jak si pamatuješ ty hodiny jízdy?
Auto CZ
Milion dvestotisic vozidiel nesplna typove schvalenie a oni to s velkou reklamou predavali (podvodnici zo skodofky), pritom sa vyhovaraju ze to zacvaka Folcvagina (nejake zvolavacia akcie), .... Titanic ma uz poriadnu dieru, a ono vacsina si este uziva rozkose na palube, ono to vsak coskoro pojde ku dnu cele >😁
Taky na ten článek čekám. 1.2M prodaných Škodovek s podvodníkem pod kapotou. Také jsem asi přehlédl článek o více než 2M braků od Audi.
Edit 20:19: článek o Škodě je tu.
Edit 20:19: článek o Škodě je tu.
Freddka
Pokud se nepletu, tohle je to 1.8 TSI, ktere zere 0,5 - 1 litr oleje na 1000 km (anebo to byla ta minula generace?) a nektere pojistovny v evrope vozy s timto motorem primo odmitaji pojistit, viz. [odkaz]
To neni moc sranda, to je 7-15 litru na 15000 km, takze vozit olej v kufru misto mocoviny...
Jinak bych jeste podotknul, ze pan redaktor pri svem doporuceni na konci clanku nejak uplne zapomnel na 2.0 TSI z GTIcka s 220/230 konema a DSG prevodovkou, ktera dokaze prenest CELY (!!!) jeho tocivy moment - a doporucuje hned 280k 4x4... 😄
(ta sucha spojka 7DSG 250Nm pro 1.8 TSI je fakt uz mnoho let spatny vtip, v superbu jeste o to hloupejsi)
To neni moc sranda, to je 7-15 litru na 15000 km, takze vozit olej v kufru misto mocoviny...
Jinak bych jeste podotknul, ze pan redaktor pri svem doporuceni na konci clanku nejak uplne zapomnel na 2.0 TSI z GTIcka s 220/230 konema a DSG prevodovkou, ktera dokaze prenest CELY (!!!) jeho tocivy moment - a doporucuje hned 280k 4x4... 😄
(ta sucha spojka 7DSG 250Nm pro 1.8 TSI je fakt uz mnoho let spatny vtip, v superbu jeste o to hloupejsi)
Hugi_77
Pro budoucí majitele bude spíše důležitější, jak často se budou "potkávat" motory TSI. Zrovna předchozí generace 1.8 TSI v tomhle skutečně vynikala...
Myslim, ze tim vynikaly motory 1.4 z drivejsi produkce a snad i 1.2.
A mimochodem, toto auto si nekdo koupi jako vlastni a za hotovost?
Dle meho nazoru je cilova skupina operativni leasing vcetne full pojisteni a zaruky snad na 4 roky ne-li vice.
A mimochodem, toto auto si nekdo koupi jako vlastni a za hotovost?
Dle meho nazoru je cilova skupina operativni leasing vcetne full pojisteni a zaruky snad na 4 roky ne-li vice.
Myslím že tím vynikaly PŘEVEDVŠÍM 1.8 TSI.
Osobně jej nevlastním ani jsem nevlastnil, ale mám ve svém okolí lidi kterým se potkaly - oba si jej koupily jako FO za hotové!
První z nich má 3x vyměněnou DSG převodovku (S2 před FL).
Takže pánové mínusujte, nicméně spolehlivost není zrovna doménou škodovky. Sám vlastním Fabii a po této zkušenosti tvrdím, že to byla poslední škodovka, kterou jsem pořídil.
Osobně jej nevlastním ani jsem nevlastnil, ale mám ve svém okolí lidi kterým se potkaly - oba si jej koupily jako FO za hotové!
První z nich má 3x vyměněnou DSG převodovku (S2 před FL).
Takže pánové mínusujte, nicméně spolehlivost není zrovna doménou škodovky. Sám vlastním Fabii a po této zkušenosti tvrdím, že to byla poslední škodovka, kterou jsem pořídil.
Hittman
se jasně ukazuje, proč jít do nafty. Já s V6 TDI jezdím po městě také kolem 8 litrů, na dálnici bumbám 7 - 7,5 litru, né při 130,ale při 150 - 160 km / hod. A to mám automat a permanentní pohon všech kol >😒] >😒] >😒] >😒]
Zda se, ze ty pocitas jen a pouze cenu pohonnych latek jako smerodatny udaj, coz ne vsichni delaji.
Nojo, ale pozirovaci cena auta s 3.0TDI je minimalne o 50% vyssi...
Za 500 tisic, ktery bych dal navic, si koupim pres 10 tisic litru benzinu, tj. mam v kapse hned na benzin na 130-150 tisic km (spis na vic), zatimco ty ses jeste nepohnul... a s najetymi kilomentry me netrapi me ani mocovina, ani DPF...
Nemam nic proti 3.0 TDI, ale nejde to takhle srovnavat ... :-!
Mimochodem i v pripade 2.0 TDI stale jeste nemusim resit ani mocovinu, ani DPF a jeste k tomu mam zdarma ticho.
Za 500 tisic, ktery bych dal navic, si koupim pres 10 tisic litru benzinu, tj. mam v kapse hned na benzin na 130-150 tisic km (spis na vic), zatimco ty ses jeste nepohnul... a s najetymi kilomentry me netrapi me ani mocovina, ani DPF...
Nemam nic proti 3.0 TDI, ale nejde to takhle srovnavat ... :-!
Mimochodem i v pripade 2.0 TDI stale jeste nemusim resit ani mocovinu, ani DPF a jeste k tomu mam zdarma ticho.
To je jako napsat nač pít archivní víno, když se z borovičky opiješ za poloviční čas...
(nadsázka)
(nadsázka)
nikdo111
8s z 0 - 100 a 230 km/h maximalka neni zadny zavodnik, ale je zajimave, ze naftove 2.0 TDI, z nichz jedno je pomalejsi a druhe prakticky stejne rychle touto "jen prumernou" jizdni dynamikou netrpi.
Co ma tedy u teto verze spatne, ze je tak pomala?
Co ma tedy u teto verze spatne, ze je tak pomala?
taky to moc nechápu. Kdybych už náhodou vybíral Superb, tak právě tento. Ale i někteří diskutující píšou, že rozdíl oproti 1.4 TSI je příliš malý... (já bych do "dvouválce" 1.4 teda nešel ani za nic, zkušenost s ultrapodtáčivou DSG 7° mi stačila...). Ta 1.8 má papírové parametry výborné - možná že tak unyle působí jenom subjektivně a objektivně je rychlejší než se zdá 😄
zatím jsme zkoušeli pouze jeden [odkaz]