...ale drobné připomínky by se našly. Například u tvrzení že viskózní spojka potřebuje volnoběžku - ta byla nutná pouze u T2 s trvale poháněným zadkem, kvůli delší dráze předních kol v zatáčkách. Pokud je trvale poháněnou nápravou ta přední a připojovanou zadní jako u Golfu syncro apod. volnoběžka není potřebná. Naopak její absence má výhodu že pohon 4x4 funguje i při brzdění a couvání
Jinak je samozřejmě velká škoda že skvělý trvalý pohon s Torsenem u Passatu B5 musel skončit a byl u následných modelů kvůli umístění motoru napříč nahrazený Haldexem. Haldex je výrobně dražší, mnohem složitější, neobejde se bez elektroniky, vyžaduje údržbu a hlavně je funkčně horší. Holt taková je doba ...
Torsen musel ustupit asi najma koli tlaku na znizovanie spotreby. Ono 4-kolky so samosvornymi diferencialmi (a je jedno ci ide o snekovy Torsen, alebo viskozny Ferguson) maju v medzinapravovom diferenciali dost velke straty pri kazdej jazde v zakrute. Pomoze len odpojit (docasne) jednu napravu. A ked uz sa tam da spojka, nemusi sa davat aj medzinapravovy diferencial (najma nie samosvorny)...
Samozrejme Audi Quattro s medzinapravovym torsenom, tak to je legenda. Dnes ho ma z beznych aut napriklad BRZ/GT86 (pochopitelne len na naprave, nie su to 4-kolky)...
Teddy: Torsen klade odpor především při rozdílu momentů. Při pouhém rovnoměrném zatížení to až tak zásadní není. Pokud žádné kolo neprokluzuje, je i vzájemný rozdíl v otáčkách minimální a šneková soukolí v Torsenu se protáčeji téměř volně bez větších ztrát. Takže tvé vysvětlení mi nepřijde moc reálné
Já jsem přesvědčený, že Haldex je u příčného motoru proto, aby byl zadek co nejdéle odpojený kvůli dvěma pravoúhlým převodům zadního pohonu u motoru napříč. Ty jsou hodně ztrátové oproti přímému pohonu předku. Podélný motor takový problém nemá, takže všechny podélné motory bez problémů nadále spolupracují s fulltime pohonem a žádný Haldex nepotřebují. Kdyby v Passatu zůstal podélný motor, taky by Haldex neměl podobně jako A4
Jinak je samozřejmě velká škoda že skvělý trvalý pohon s Torsenem u Passatu B5 musel skončit a byl u následných modelů kvůli umístění motoru napříč nahrazený Haldexem. Haldex je výrobně dražší, mnohem složitější, neobejde se bez elektroniky, vyžaduje údržbu a hlavně je funkčně horší. Holt taková je doba ...
Samozrejme Audi Quattro s medzinapravovym torsenom, tak to je legenda. Dnes ho ma z beznych aut napriklad BRZ/GT86 (pochopitelne len na naprave, nie su to 4-kolky)...
Já jsem přesvědčený, že Haldex je u příčného motoru proto, aby byl zadek co nejdéle odpojený kvůli dvěma pravoúhlým převodům zadního pohonu u motoru napříč. Ty jsou hodně ztrátové oproti přímému pohonu předku. Podélný motor takový problém nemá, takže všechny podélné motory bez problémů nadále spolupracují s fulltime pohonem a žádný Haldex nepotřebují. Kdyby v Passatu zůstal podélný motor, taky by Haldex neměl podobně jako A4