Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Jaguar XF 2016: Jízdní dojmy ze Španělska

140 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
BMW se stalo značkou pro bohatší masy, kterým jde o image a ne o sportovní výkony na okreskách a tak jeho místo zaujme Jaguar v Evropě a Cadillac v USA (ten nabízí zejména u svých verzí V také mnohem sportovnější náčiní jak BMW).

Njn, časy se mění >😁
sTiLL
Jaguar sa pomaly ale isto s novym XE a XF posuva na poziciu BMW ako vyrobcu "vodicsky zameranych" aut, kto by to bol pred 5 rokmi povedal... 😜
252kW
Kvalitou spalovacích motorů je Jaguar už lepší. BMW už umí jenom elektromotory.
Avatar - CHerokee
CHerokee
No ty ale zrovna za sportovní považovat nejde. BMW nemá žádný sporťák. Raději dělá elektrické plečky a nafouklé obludy.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No.. je to asi otízka vkusu... a možná i provední. XE jsem zkoušel... vzadu to není "limuzína"... ale přišlo mi to OK.
Ještě ani XF mi nepřijde jako "auto s šoférem"... to je až XJ.
😉

A 200 koňový dvoulitr mě teda úplně přesvědčil, byť jsem ho nezkoušel tak úplně "pod zatížením"...

Ale ano, ten kompresorový třílitr bych ještě vyzkoušel rád.
😉

Díky, ale diesel nechci.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Hej Dinar, s S-typem v třílitru benzín, manual jsem strávil cca. 2 roky. Všichni víme jak to auto zvenku působilo. Ale dodnes na něj vzpomínám jako na auto, které bylo hodně dobře řiditelné, na své rozměry obratné a na auto, se kterým byla hodně dobrá zábava. Rozhodně žádnej trakař, to ani náhodou!!!
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
ale XE je mi prostě sympatičtější.
S dvoulitrovým benzínem je to přesně "ono".

:-!
Avatar - Michal Fokt
Michal Fokt
Asi jste si (ne)všiml, že jsem o zmodrání kotoučů a zápachu z destiček psal, nicméně na funkci to vliv nemělo. Tím pochopitelně netvrdím, že by auto dalších 5 km už nevydrželo a netvrdím ani opak, pouze konstatuji zjištěné.

Kombinace délky úseku a jízdního tempa bylo takové, že se do takové situace dostane majitel XF 2.0d dostane jen velmi ztěží, tudíž brzdy hodnotím pozitivně. Na druhou stranu jsem zaslechl, že XF 30d má brzdy úplně stejné a pak věřím, že mohou mít problémy. Nevím, o jaké konkrétní verzi kolega píše, článek jsem nečetl.

Stejně tak se nemohu vyjádřit k brzdám XE-S, tím méně k tomu, zda je XF "větší XE", protože jsem XE neřídil. Ale na základě svých zkušeností vím, že jsou řidiči (a jsou mezi nimi i dobří řidiči, aby nedošlo k nějakému flameu), kteří jsou k brzdám necitliví nebo neumí brzdit, podobně jako jsou řidiči, kteří mají větší spotřebu pneumatik, než jiní a to při stejném tempu. Pak se zjištěné subjektivní zkušenosti mohou lišit i řidič od řidiče na jednom autě, natož pak na dvou rozdílných vozech, které mohly mít brzdy zahořené úplně jinak.

Pokud jde o okruhovou specifikaci destiček, i to je pochopitelně možné. Ovšem už jen fakt, že XF takovými deskami lze vybavit a že je kotouč bez problémů snese (jezdil jsem až v závěru dne), je pozitivní. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
resp dojmy z představení vozu. Redakci dávám tentokrát :yes: :yes:
webpaja
Určitě? Vyprávěj o zkušenostech prosím 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Problémy byly s naftáky, kdy se motor doslova zapekl olejem a zakarbonoval a se slavným 4,4 s vrtnulníčkem (turbo), kde je v motoru konstrukční chyba. Vše jde dohledat na netu.

Poslední spolehlivý motor byl 4,8 atmo.

Jo a že pozdravuju long life oleje s výměnným intervalem 20-30 tis km a spotřebou 1-3 litry oleje v reálném provozu během toho intervalu, takaže kdo poctivě dolévá, nemusí už skoro měnit nápln, ten už má vyměněno dolitím >😁 >😁
Stejný problém mají i Audi.
webpaja
Můžeš si na to dát 17" balony. O který duši mluvíš?
Avatar - maxi!
maxi!
hezky!
zda se, ze Jagy to mysli vazne!
:-!
Avatar - Michal Fokt
Michal Fokt
K prvnímu odstavci se mohu jen těžko nějak vyjádřit, nebyl jsem u toho.

Mýlíte se, chválil jsem i brzdy na XF 20d z okresek, byť s poznámkou o jejich stavu. Nemyslím, že je to primárně problém vectoringu, pokud auto takovým systémem vybavím, měl bych tomu adekvátně přizpůsobit komponenty, zvláště pak v takto konkurenčním prostředí. Každopádně vaše poznámka o možné nesériovosti XF S je podnětná a je dobře, že zazněla, měl jsem se na to optat sám. Od dob aféry s podvody Fordu s odlišnými specifikacemi aut na prezentacích jsem se nesetkal s žádnými snahami ohnout realitu.

Zaráží mě váš povýšený tón, zvlášť v kontextu s druhou polovinou posledního odstavce.

Jistěže NEJDE tvrdými deskami vybavit každé auto, na každé auto se totiž nedělají a pokud již nyní lze XF vybavit lepšími brzdami (dost možná kompatibilita s minulým), pak je to jen dobře. Pokud zákazník sezná, že mu výdrž brzd nevyhovuje (což si minimálně u 20d nemyslím, že by nastalo), lze to řešit.

Pokud si myslíte, že sportovní desky jsou ty "se kterými projedete za studena křižovatku za pískotu místo brzdného efektu", máte s různými setupy, třídami, ale i výrobci tvrdých desek a kotoučů velmi málo zkušeností a na místě by tedy bylo držet ego na uzdě. :-!
Avatar - Dinar
Dinar
V Evropě se tato třída označuje jako vyšší střední, a prakticky každý její zástupce jezdil líp než S-type.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No a kdy dělalo BMW vyloženě sporťáky? Vždy to byly sportovněji pojaté verze klasických vozů. Sedany, kombíky, kupé, kabria... Od obyčejných verzích až po ty velmi ostré eMka, které se myslím za sprotovní vůz dají považovat, ne?
252kW
Nestraš. Díky bohu, že jsem žádný mnichovský hnůj nemusel kydat.
[odkaz]

Hlavně to biturbo je už za hranicí konstruktérské blbosti. Nevěřím, že takovou chybu udělali neúmyslně. Chtěj jen dojit voly a krávy. Bohužel jim to zatím vychází a zisky jim jdou nahoru.
Nonsens
na jagu som nikdy nejazdil, tak len k dizajnu
Celkovo - bomba (klobúk dole ako si dokázali nájsť tvár jednoducho a štýlovo)
detail - ten výduchovo-rádiový box medzi prednými sedadlami je jak zo sandera)
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Trakař? Už to je nějaká chvíle, ale přišlo mi to dost nadprůměrné.
Avatar - iudex
iudex
To nie si sám, každopádne XF bude pre tých, ktorí chcú aj občas vzadu niekoho zviezť, XE je vraj dosť tesné, vzadu ešte menšie, ako 3er.
A k tomu dvojlitrovému benzínu už webpaja písal, že to rozhodne nie je ono, vraj to už radšej 2,0d. A predpokladám, že po víkende s XE 3,0 V6 napíše blog. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Beru diskuze majitelů ne netu (vetšinou zahraniční fora) a osobní zážitky, kdy sem už dolejval pár paničkám jejich naftové Audinky a BMW. Vždycky povídaly něco o tom "dyt mam ještě 3 000 km do intervalu" a vono tam chyběly dva litry oleje >😁

Náskok díky technice, no.

OHV nebralo na 10 000 km ani deci >😁 >😁 >😁
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Včetně R verze pozdních ročníků? Ano, na M5 to asi nemělo, ale... Pro zajímavost, podle wiki stojí i první XF na stejné platformě. [odkaz] Nevím, jak by si hodnotil XF, ale vzhledem ke srovnatelné hmotnosti, stejnému rozvoru, větší délce, stejnému typu zavěšení (multilink) [odkaz] by si i o něm také řekl, že je to trakař? Jasně, je lépe naladěné, atd.
252kW
Naposledy nějaká atmosféra, takže to bylo dávno. Nepochybuji o jejich naladění (jejich atmo byly ale lepší), ale o jejich poruchovosti a životnosti. Moudrý se poučí z chyb ostatních a ne ze svých.
Avatar - Anonym
Anonym
Každé ne >😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Svez se.
😉

Má duši...
Avatar - Dinar
Dinar
>😁 Aha, no, pokud jsou pro tebe měřítkem jízdních vlastností té doby Seville nebo tehdejší GS, pak je debata zbytečná.
Avatar - Dinar
Dinar
S-Type byl ve srovnání s dobovou konkurencí trakař, dnešní jaguary jsou mezi konfekčními auty jízdně naprostou špičkou. Oproti S-typu jsou komfortnější a o galaxie agilnější.
Avatar - Dinar
Dinar
>😁 Už bys z té MB švestky měl slézt.
webpaja
O nafouklosti by se daly psát zejména ve spojení s jiným německým producentem hotový romány.
Kdyby C-Klasse jezdilo jako 3er nebo E umělo jezdit na velkých kolech coby F10, to by bylo ve Švábsku veselo. 😉
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
To má každé auto.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
???
Možná mě něco minulo... ale mám za to, že ten kousek, co jsem zkoušel, měl vlastní benzin... ne Forda.

Edit: tak ne, je to Ford... OK.
Ale stejně mi přišel fajn.
Neměl bych s tím problém... ale jak píšu jinde - na normální ježdění, "důchodcovské".

😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
😉

Hraběcí řeči jsou jedna věc... občasné svezení druhá... ale každodenní soužití třetí.

A ano, pro každodenní soužití si dvoulitr do XE umím představit.
I když kompresor by byl lepší, než turbo - to je fakt.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
No tak to mi řekněte jaká jiná entry-luxury auta v té době (2000+) byla. Mercedesem jsem nejel upřímně ani nevím, jaká třída by to měla být. E?
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Druhá generace Lexusu GS třeba, to je takové nejbližší. SeVille. Určitě lepší než "sport-luxury" auta typu A6 a 5 Series.

Hlavně za tu cen, která u ojetých padala jak kámen 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Nadprůměrné ve srovnání s čím konkurenčním?
Avatar - Dinar
Dinar
Souhlas s webpajou, 20t v xe je nejhorší motorizace, nejede, nezní, ve čtyřválcích je 20d určitě pro xe lepší volba.
webpaja
Co takhle nějakej jejich motor vyzkoušet?
Avatar - iudex
iudex
Tiež som mal od stola dvojlitrový benzín ako jasnú voľbu, k športovo ladenému malému sedanu je to podľa mňa optimum. Paja i Dinar sa ale po zvezení s ním jednohlasne vyjadrili, že je to dosť nepodarená implementácia. Ja pritom fordovské Ecoboosty považujem za vydarené a 200k za dostatočný výkon, ale neskúšal som, neviem, preto verím skúsenejším.
Mig_35
BMW nemá žádný sporťák? M2,3,4? ne?
Jaguar je zajímavá alternativa k BMW, má stejné převodovky, zadní pohon, atmosférické motory.
webpaja
Pár vět sem hodím. Benzín od Fordu je marnej, na podzim už představí vlastní R4 v benzínu. 😉
webpaja
Dvoulitrovej benzín do vyšší střední? fuj 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
No nevím, ale mne BMW pořád přijde celkem sportovně zaměřeno. Nebudu koemtnovat klasiky, ale i Xka či třeba i to MPV 2erAT jede na svou třídu sportovněji, než kdejaký kombik.. 😄
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Mohl byste to trošku rozvést? Jak mizerný podvozek? Moc měkký? Moc se naklání? Nebo jak?
Avatar - Anonym
Anonym
Já měl X350 SuperV8, v podstatě luxusnější XJR a tuhý to bylo celkem dost. Předek i zadek na vzduchu. Ale v zatáčkách to sedělo nádherně, to všechna čest.
A docela to jezdilo slušně i na mokru, akorát hlubší sníh to logicky jako zadokolka moc nemuselo, ale vyjel sem všude.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Ok. U X351 bych změny čekal, vpředu opustili vzduch ve prospěch normálních pružin. Ale u X358 to bude tedy naladěním, taky záleží jestli si neporovnával nějakou "obyč" verzi a XJRko.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
To slovo diametrální jsem přehnal, spíš je pěkně vidět ta snaha jagu směřovat auta k pevnějším a o ovladatelnějším autům, 358 krásně ztuhla.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Ano současné XJ pokračuje na paltformě z X350/358. Jestli byl rozdíl v chování X350 a X358 nevím, o tom jsem neslyšel. Ale konstrukčně by měl být shodný. V čem ten diametrální rozdíl spočívá?
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
paradox je taky, ze u Audi sa s podvozkami a celkovym naladenim zacinaju kamaratit az teraz. Takze S6 / RS6 skor aktualnu, nez minulu. 😉
Minula S6 bola len rychla, RS6 dokazala na seba strhnut pozornost svojou brutalitou, videl som jej nemecke testy na okruhu, nebolo to uplne spatne, dokazala si aj hodit zadkom, ale ten tazky cumak v beznom zivote mohol byt otravny...
A ano, bola tvrda, az moc ;-\
Napada ma starucka S6 C4 - s tou som si uzil srandy kopec 😄 :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
já mam ted dvě DOHC >😁 >😁
MariAchi
Pozde, uz ho ma barik >😁
MariAchi
Ty fordi geny se nezaprou ani v Indii >😁
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
No, byl to facelift bez toho škaredého plastu uprostřed. A to auto perfektně klamalo tělem, ani náznak toho o čem píšeš, ale může to být jak píšeš, že původní verze byla horší. Vem si třeba tohle chválené jedničkové XJ je vlastně komplet převzatá plošina z předešlého XJ, kde byl taky diametrální rozdíl verz fl a před fl.
A neboj, selektivní paměť nemám, když něco stálo za how..., tak nemám problém o tam napsat. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
>😁 Jaguar se opičí po fordu, auto už mají dva roky hotové a nám ho předvedli až teď.
Avatar - Dinar
Dinar
Hezké povídání, ale míjí se podstatou. Zmiňuju dvě věci.

První, po relat. pár km zatáčkovitého úseku, kterého si brzdy F30 ani nevšimly, se brzdy XE-S prakticky odporoučely, vůně a kouř jsou jen doplněk. Jde o to, že stejnou zkušenost udělal redaktor autorevue s XF a hlavně, a proto jsem to psal, ho napadl stejný důvod jako mě, tj. že za problémem bude nejspíš "torque vectoring by braking" systém, který má jak XF tak XE.

Druhá, Vaše chvála brzd vychází čistě ze zkušenosti s auty určenými pro představení na okruhu, tj. doplňuju informaci, že ty brzdy nejsou seriové a chvála neadekvátní vzhledem k bodu jedna. Toť vše.

A ten poslední odstaveček, pane odborný redaktore, to je co? "Fakt, že jde XF takovými deskami vybavit?" Proč by nešlo? Každé auto jde. Jenže tvrdé desky, které nebrzdí za studena a vyřídí kotouče za pár tisíc km přece nemůžou být argumentem pro oslavu brzd. Tohle je set up právě pro předváděčky na okruhu, kde je třeba aby auta brzdila pod zátěží celý den a kotouče nikdo neřeší, ale v reálu mít destičky se kterými projedete za studena křižovatku za pískotu místo brzdného efektu a kotouče, které budete měnit každých pár tisíc, to asi chtít nebudete. No, on Vám je proto Jaguar v serii logicky taky nedává, že. :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Na řezání okresek to není no.

Na to ale nenní nic z týhle kategorie, možná leda minulá M5, E AMG, S6, CTS-V a Jag XFR-S.

tím to asi tak končí....
Avatar - Dinar
Dinar
Nevím, R jsem nikdy nejel, ale pokud se pamatuju, tak erko bylo celkem chválené.
Avatar - Anonym
Anonym
ebay zkus a moto allegro v PL
Avatar - Dinar
Dinar
Jo, nejspíš nevhodné slovo, trakař svádí k významu tvrdý a nepohodlný, ale to jsem tím nemyslel, spíš trakař ve významu mizerný podvozek. To platí jak pro Stype tak pro Seville.
Avatar - Dinar
Dinar
To můžu brát jako hodnocení s efektem selektivní paměti radostných vzpomínek, ale realita při srovnání s dobovou konkurencí byla bohužel jiná. Ačkoliv měl Stype konstrukční základ podvozku velmi na výši, jeho naladění stálo za starou belu, potácivé s mizernou ovladatelností a chabým řízením, měkké, čistě na komfort nastavené auto. Pozdější ročníky byly údajně přepracované, tady už nemůžu sloužit, já si ho pamatuju hlavně ze srovnávaček po příchodu fl E39.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
To určitě ne, ale najít celou sadu bude hnus, i až se dozvím kde to vlstně hledat.
Avatar - Anonym
Anonym
Koupil bych použité, ale zachovalé. To tolik nebude.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Jo jo. Někdo mi tvrdil, že celý set stoji přes 1k USD, tak uvidím.
Avatar - Anonym
Anonym
Já říkám středovej panel tomu uprostřed palubky a pak tomu co vede kolem voliče. Ikdyž to se správně jmenuje asi nějak jinak. To bude asi tohle - Trim to the left of gear lever
Trim to the right of gear lever
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Však vim, mám seznam

Trim to the left of gear lever
Trim to the right of gear lever
Trim above left central air vent
Trim above right central air vent, extending across glove box
Trim above far left air vent
Left hand front door applique
Right hand front door applique
Left hand rear door applique
Right hand rear door applique
Gear lever
Steering Wheel

Edit: Jo středovej plast jako tyhle dva klacky? Já myslel, že středový plast někde na dveřích 😁
Avatar - Anonym
Anonym
[odkaz]

tohle, tam je taky dřevo, kolem středovýho tunelu.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Rok výroby je samozřejmě 2008, km vypadají OK, aspoň podle cebie atd.

Středovej plast? 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Nee, podle mě je to stejný, ale musíš vyměnit dveřní panely a středovej plast a ještě ty kusy na palubce, ty jdou údajně vycvaknout. Jako panely jdou koupit z Polska nebo z usa, ale z usa to chce poslat kontejnerem.

Km sou hodně nízké, tomu se mi nechce věřit. A zkontroluj si rok výroby, šacuju že to bude 08 a do prodeje 09.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Stříbrná by mi nevadila, ale je to auto z Itálie a navíc míň vybavené (chlazené sedačky) a ještě ke všemu tam je taky ten plast/karbon >😁 .

Výměnu obkladu už řeším, uvidím, jak to vyjde finančně (že to nebude levné to mi je jasné) a jestli to vůbec půjde (že prý ty dveřní panely ze dřeva nemusí být kompatibilní s dveřmi, ve kterých byl nedřevěný obklad).
Avatar - Anonym
Anonym
Těch RWD není moc ani v německu. Ale to AWD neva, vono se na suchý silnici v létě totiž vůbec nepřipojí. A v zimě neuškodí.

Dřevo se dá prohodit, ale stojí to raketu.

Ještě je jeden u ekonomické vozy, ale to je zas stříbrná. Taky karbon a horší výbava - nemá třeba ventilovaný sedačky.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Asi jo, nic jiného tu není. Radši bych RWD, s dřevem, bez střešního okna, ale v takové malé zemi si člověk moc nevybere. Když teda za to auto nechce dát dvakrát tolik.

Původně jsem chtěl V8 STS, ale to je v ČR na prodej jen jedno (tedy co je mi známo), bourané s dost podezřelou minulostí.
Avatar - iudex
iudex
To je jasné, dátum výroby. 😉 To len potvrdzuje náskok Jaguaru, keď už pred dvomi rokmi mal auto, ktoré aj v r. 2015 dokáže podkúriť konkurencii. Takže vlastne auto na obrázku je dvojročná jazdenka, to by mi ho mohli dať za dobrú cenu. >😁 >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
chceš koupit to z áček jo?
MariAchi
[odkaz]

A to je jako co tohle to?
MariAchi
Ja ti do toho nemuzu kecat, ale nez prijde doba elektricka naplno, je urcite fajn si uzit urvanej V6i spis, nez tichoslapkovej V6d. No je fakt, ze ja to asi protahuju svou optikou 20k rocne, ty toho nalitas podstatne vice. A to na druhou stranu znamena vice radosti z toho V6i. Takze vlastne...taky nevim >😁
Avatar - Machýrek
Machýrek
Vidim to stejne 😄
Mig_35
v nějakém tištěném periodiku, ano, nejspíš autotip, psali i o výkonech motorů, nikoliv o jejich objemu😊
Mig_35
Video jsem viděl, ale odvahu na to nemám, a asi je nás víc, prodejce na Slovensku brzo zkrachoval😊
webpaja
...nakonec jsem si tak zvykl na tvary XF II, že mi minimálně z některých úhlů přijdou zajímavější než XE. Když k tomu přidám mnohem lepší infotainment, nijak extrémní rozdíly v cenách atd, pak ho shledávám ještě atraktivnější.
Zvlášť pokud budou jízdní vlastnosti na úrovni menšího bratra! Navíc nabídne naftový šestiválec, což se počítá.
V Evropě budou chybět naftový verze AWD. Stačí brnknout do BMW, jakže jsou na tom s poměrem x-drive vs s-drive. Jestli jsem správně četl mezi řádky, pak AWD nafta by měla přijít spolu se zbrusu novým R6 v roce 2017, kombík na konci příštího roku a pak se dají předpokládat i vyšší prodeje.
Sám bych váhal zda-li V6 benzín nebo nafta. Zvlášť když se plebejskýmu pohonu dát lehce pomoci výměnou výfuku, vyluzujícího zvuky osmiválcového benzínu. To vše bratru za 7l v kombinaci s tím, že stále nebudete rozhodně brzdou provozu ani na německých dálnicích.
webpaja
Tak speciálně bez limitu chci taky! >😒]
zlysoused
Myslíš ten článek v Autotipu?
zlysoused
Uvidím, výběr mě čeká příští rok. A ještě nemám ani nijak přesně stanovený finanční limit, takže stupňů volnosti je tam hodně.
webpaja
To je škoda...teda Alfa 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Citroën, Renault nebo Opel... ?
Avatar - Dinar
Dinar
Oni se tím nijak netají, a když člověk vidí, jak ta auta dostávají celý den zabrat, tak je logické, že to prostě seriové brzdy konfekčních aut nemůžou zvládnout. Proto je v tom projevu taky rozdíl, že autům určeným k předvádění na okruhu brzdy drží a u těch, která byla určena na předváděčky po silnicích kolem, začaly brzy vadnout. 😉
Mig_35
Zrovna včera jsem četl, že v půlce 2016 😒
Avatar - boost.
boost.
Zajímavý, jak Jaguar umí udělat střední třídu, která i na 20" kolech neničí páteř jak Němci (když to lehce přeženu).

Vypadá to, že Jag udělá s XE ve střední díru do světa. Asi bych vybíral hodně dlouho mezi 340i a XE S. Obojí má svoje pro a proti, BMW má lepší infotainment (nebo jsem prostě na něj jen zvyklý), vzhled interiéru a XE zas podle všeho jede líp.

Čekám na XE R s S/C V8. 😄
Avatar - boost.
boost.
Veřejně známé tajemství... :no:
zlysoused
No pánové, upřímě vám nezávidím ta těžká dilemata při výběru v těchto vodách. Zlatý starosti s výběrem MPV pro rodinu. >😁
webpaja
Ano, sice jsem čekal tvarově něco malinko jinýho, ale jestli bude jezdit jako Ghibli a odstraní jeho nectnosti, pak hurá! 😉
4bytelnýkola
neřekl bych že Alfa vypustí takovej model, je to příjemný překvapení
Avatar - Dinar
Dinar
Tohle je další želízko v ohni potentních zadokolek. Uvidíme. 😉
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Aha. Já že teď taky asi jedno budu mít, tak saju informace. Nechceš vyměnit dřevo za karbon? >😁
4bytelnýkola
[odkaz]

ikdyž je to konkurence o třídu menší?
Avatar - Anonym
Anonym
Kompresor je v pohodě, jak V8 tak věřím že i V6. :yes: :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
u kámoše, ale zatím se na tom krom výměny oleje v motoru a automatu + filtry a seřízení ručky nic nedělalo. Resp. zbytek sem si dělal sám.
Avatar - Dinar
Dinar
Jak má člověk možnost volby, hned je život těžší. >😁 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
😄 Šest hrnků je hezký počet, souhlasím.
webpaja
>😁 >😁 >😁
webpaja
Ufff, upřímně všechny první testy zní až překvapivě dobře. S vědomím, že získáš plnohodnotný čtyřmístný auto a zároveň naftu, která i přes čistě výkonový deficit nepojede reálně o nic hůř, pak je to u daily caru na pováženou. S přihlédnutím ke skoro stejný hmotnosti ještě...

Překvapivě nejsem veselej 😉
webpaja
Místo něj je kompresorová V6 😉
Avatar - iudex
iudex
Ale čo, to, čo platilo, už neplatí? Žiadny downsizing (myslím triedny, nie motorický) nebude? 😄
webpaja
Řeknu to jinak, při běžný jízdě je podle mě V6 s kompresorem úspornější a při opravdu ostrý si nejsem jistej jestli tam nebude víc než litr.
webpaja
V12 už nebude 😉 . A na daily car stačí šestiválec.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ale já se nehádám... jen "olejožrouta" nechci prostě z principu.
😉

A spotřebu jsem fakt neměl kdy registrovat, takže je to docela možný...
webpaja
No a není o čem psát blog >😒] :yes: 😉
Avatar - Dinar
Dinar
EE 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Stačí si prohlédnout podvozek, přední, zadní náprava, naprosto propracované víceprvky a všechno hliník s průměry jak "kráva", to prostě musí fungovat. Ono XE není, přestože má kastli z hliníku, oproti konkurenci nějak lehčí, ale je to právě pro ten macatý podvozek, který ho vystrkuje z davu, u XF na stejném podvozku už se ten rozdíl ve váze oproti konkurenci projeví. Mě na těch autech furt pár věcí (uživatelských) vadí a rozčiluje, ale jízdně to je v konfekci aktuální špička. 😉
Mig_35
to už není ten atmosférický pětilitr?
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Není přece důležité jak to jezdí, ale aby si mohl "kamarádům" v restauračním zařízení oznámit, co všechno si na papíře v deskách s hvězdičkou zaškrtal.
Avatar - Dinar
Dinar
Přání otcem myšlenky, ale tak to bylo u tebe vždycky. >😁
Avatar - Dinar
Dinar
Jen technická, jaké atmo motory u jaguaru máš na mysli?
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
>😁 tohle má zas jen půl motora
Avatar - Dinar
Dinar
je článek s prvními dojmy také, musím říct, že mi přijde výstižnější a auto lépe definující už tím, že XF označuje jako větší XE. A přesně tak to je, pokud se člověk podívá na hodnoty hmotnosti, 1470kg s 20d! :yes: nebo 1675kg s 30d :yes: to je fantazie, která vzkazuje směrem k D3, že jsou na tahu. Hmotnost a naprostá preference konstrukce podvozku před konektivitou a autonomním řízením dělá z jaguaru volbu řidičů. Jakkoliv bmw se s trojkou drží XE s vypětím všech sil, a o třídu výše se zatím dívá na únik jaguaru, nová pětka ukáže jestli bmw únik zlikviduje nebo zůstane v pelotonu, po zkušenosti s XE, 3er a MB C můžu říct, že MB už jede v grupettu. A jak je na tom audi se dozvíme s novou A4. Odladěné podvozky jaguárů demonstrují nejlépe to, co tu roky píšu, vzduchový podvozek ve střední nebo vyšší střední je zbytečnost, kterou dobře odladěná klasika strčí do kapsy jak v agilitě tak v komfortu. XE s adapt. podvozkem jezdí na dvacítkách tak, že C na vzduchu si o to může nechat pouze zdát. 😉
webpaja
To je pologazík, vysoko těžiště atd. Tohle mě oslovuje víc 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
A do toho přijde ještě efpáče.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
V té střbrné vypadá silně, sluší mu. A taky trochu odvádí pozornost od toho až mondeovského C-sloupku. To je pro mě menší slabina. Určitě to pak chce ta lepší světla. Vnitřek, konkrétně palubní deska už nevypadá tak minimalisticky, což vítám, ke stříbrnému exteriéru bych dal přednost nějakému středně hnědému, pololesklémudřevu.
webpaja
...ne že by si člověk nepočetl, ale dalo se napsat i víc. Přesto lze z jednotlivých postřehů, který od soboty postupně prolézají netem nabrat dojmu, že se povedlo.
Tohle bude těžkej vořech, neberu ani tak ostatní automobilky, ale stávající klienty. Ono totiž XE není uvnitř o tolik menší než odcházející XF a pak přijde tohle, ještě snad muskulinnější a propracovanější, mnohem lepší infotainment a rázem se myšlenky ubírají jinam.
Radek_89
prosimte muzes poslat odkaz na jeho blog? DIky
webpaja
Jezdi s OHV, nech ostatním to jejich. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Seville trakař a ono je to jedno z nejpohodlnějších aut své doby >😁 >😁 >😁
webpaja
Neřeš to optikou vzhledu... Jestli XF jezdí jako větší XE, pak Ghibli smázne. Lexus je o něčem naprosto jiným a komu se líbí jeho vzhled, toho patrně ladnost XF neosloví 😉
jakubMG
Nene...:0) chtit v BMW slevu za podvozek...kdo by to byl byval byl rekl..:0)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
proste pravy jaguar... dizajn charizma imidz styl jazdne vlastnosti a elegancia... su tu opat na najvyssej urovni..... podobne ako XE aj XF je jasna volba vo svojej triede.... konkurencia zrazu nedava ziaden zmysel .... ono opat vacsina konkurentov su vedla jagu zase len statistami ... ( az na par vynimiek - ghibli, lexus )

s tym benzinovym sestvalcom to bude uno nuno... to auto nema chybu ....
4bytelnýkola
mě se zdá, že jsem jí v Imofě přes výlohu zahlídl, půjdu to zkontrolovat 😄
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Koukal jsem cvičně na us konfigurátor, zvolil XF-S a možnosti úpravy interiéru nejsou příliš široké. 4 druhy obložení, asi 5 obšití, 2 čalounění stropu, obě tmavé. U nižších verzí, v nabídce je jen 340hp je jen obšití, nejdou vybrat kola, je možné, že na evropském trhu budou možnosti širší. Ale jen jedno lesklé hnědé dřevo mi přijde málo. Fakt je, že na to auto nejezdí. V UK ta paleta interiéru není pestřejší. Ale nabídka kol ano, a to dost výrazně.
Avatar - Dinar
Dinar
Problém současné 3er je spíš měkkost, než aby ničila páteř. 😉 A4 jsem ještě nejel, céčko je jízdně na úrovni stávající C5, pro někoho to kouzlo mít může, ale XE je jiná liga. 😉
Avatar - boost.
boost.
Já žádný dolívání oleje neznám. N55B30. :-!

Akorát znám chrastící řetěz... N47D20.

Měl bys míň číst SM Ojetiny a míň věřit hospodským kecům. N63 se moc nepovedla, no, taky jsem na ni hlavně u *early* 750i slyšel stížnosti, to je pravda. Nicméně to neznamená, že automaticky jsou ostatní motory nespolehlivé.
webpaja
Bereš ojetiny nebo nový auta, který znáš od nova?
Avatar - Dinar
Dinar
Jen pár poznámek k brzdám, proto, že tu na ně p. Fokt pěje ódy. Moje zkušenost s XE-S, kdy jsem po cca 20km svižnější jízdy zatáčkovitým úsekem cítil citelné vadnutí a po zastavení i kouř a vůni unavených brzd, mě vedla k naprosto stejnému závěru, který učinil p. Dittrich na konkurenčním webu v testu XF.

"Drobná výtka směřuje ale na brzdy. Na klikatých španělských okreskách je kolega dokázal poměrně brzy rozpálit tak, že se z nich začalo kouřit. Určitě jsme nejeli nijak pomalu, ale rozhodně jsme nejeli styl „co to dá“. Svou vinu na tom samozřejmě bude mít hmotnost jako taková, ale dost možná k tomu přispěl svým dílem také systém, který v zájmu zlepšení obratnosti přibrzďuje v zatáčkách vnitřní kola. XF ho má ve standardu.
Pokud tedy jedete na okresce, kde zatáčka střídá zatáčku, brzdy si vlastně neodpočinou, protože buď zpomalují celé auto, nebo se snaží v oblouku vylepšit jízdní vlastnosti. Možná, že nakonec tohle byl ten hlavní důvod, proč při naší jízdě dostaly tak zabrat."

Takže fantastické a nevadnoucí brzdy aut zkoušených na okruhu, které popisuje p. Fokt jdou na vrub nesériových a čistě pro tento účel použitých závodních brzdových destiček. Je to běžná praxe, jak mi vysvětlil na jednom z jaguar track days jeden z továrních jezdců po té, co jsem pěl obdobné ódy. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Jen to napiš, ukážu jim to v bmw až půjdu s objednávkou na ty obchodnické 320d, buď sleva za podvozek nebo jdu k jaguárům. >😁 😉
webpaja
Pár lidí co mají současný BMW sem chodí a nevím, že by někdo měl problém s jednotkou.
Avatar - Dinar
Dinar
Vnitřek je trochu slabina novinek jaguaru, chce to full verzi obšitou kůží a opatrně s dekory, ale dá se to. Každopádně oproti předchozímu XF mu trochu stylu uvnitř ubylo, jednak je koncept nízké palubky s širokým pruhem hliníku už okoukaný, jednak ta vlna s výdechy klimy je taková "dopřilepená". Celkově to ale jde nakonfigurovat tak, aby i vnitřek dostál ceně auta a ty hlavní kvality jsou jinde. Z venku se mi líbí víc než původní XF. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Je to naopak, a bohužel pro bmw, lepší už je jen v těch motorech.
webpaja
Ještě jsem ani nezačal psát, spousta fotek, srovnání atd... 😉
webpaja
Takhle, nový naftový R4 není o nic hlučnější, je mnohem pružnější a příjemnější. V Pružným zrychlení to Fordímu Ecoboostu natře naprosto s přehledem. Benzínový jednotky mám rád, ale tady to prostě nesedí. Chybí elán, chuť se točit a ve finále žere jako pubescent v růstu.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Každé, dokonce i Fabia 😄 . Nudnou, šedou, nemocnou a kostrbatou duši, ale má.

Mimochodem, kde že to servisuješ CTS?
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
No, a jiný motor, jinou karoserii, jinou převodovku, jiné tlumiče... vlastně si tam mohu dát jiné auto, že?

Mluvím o tom, že S-Type by snad nikoho nenapadlo testovat na okruhu.
webpaja
Ještě před pár hodinami jsem byl hlodlej, pak spíš nahlodanej a teď...definitivně je lepší počkat na svezení. 😉
Avatar - Machýrek
Machýrek
Jsi uplne mimo. Kazdy uz dnes vi, ze olej se vubec menit nemusi, viz zde: [odkaz]
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Další značka, co pro "sportovnost" obětuje duši... Nízkoprofilová kola? Odporné.