Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Ja Prvni 123
ale XE je mi prostě sympatičtější.
S dvoulitrovým benzínem je to přesně "ono".
:-!
S dvoulitrovým benzínem je to přesně "ono".
:-!
To nie si sám, každopádne XF bude pre tých, ktorí chcú aj občas vzadu niekoho zviezť, XE je vraj dosť tesné, vzadu ešte menšie, ako 3er.
A k tomu dvojlitrovému benzínu už webpaja písal, že to rozhodne nie je ono, vraj to už radšej 2,0d. A predpokladám, že po víkende s XE 3,0 V6 napíše blog. 😉
A k tomu dvojlitrovému benzínu už webpaja písal, že to rozhodne nie je ono, vraj to už radšej 2,0d. A predpokladám, že po víkende s XE 3,0 V6 napíše blog. 😉
No.. je to asi otízka vkusu... a možná i provední. XE jsem zkoušel... vzadu to není "limuzína"... ale přišlo mi to OK.
Ještě ani XF mi nepřijde jako "auto s šoférem"... to je až XJ.
😉
A 200 koňový dvoulitr mě teda úplně přesvědčil, byť jsem ho nezkoušel tak úplně "pod zatížením"...
Ale ano, ten kompresorový třílitr bych ještě vyzkoušel rád.
😉
Díky, ale diesel nechci.
Ještě ani XF mi nepřijde jako "auto s šoférem"... to je až XJ.
😉
A 200 koňový dvoulitr mě teda úplně přesvědčil, byť jsem ho nezkoušel tak úplně "pod zatížením"...
Ale ano, ten kompresorový třílitr bych ještě vyzkoušel rád.
😉
Díky, ale diesel nechci.
Tiež som mal od stola dvojlitrový benzín ako jasnú voľbu, k športovo ladenému malému sedanu je to podľa mňa optimum. Paja i Dinar sa ale po zvezení s ním jednohlasne vyjadrili, že je to dosť nepodarená implementácia. Ja pritom fordovské Ecoboosty považujem za vydarené a 200k za dostatočný výkon, ale neskúšal som, neviem, preto verím skúsenejším.
Pár vět sem hodím. Benzín od Fordu je marnej, na podzim už představí vlastní R4 v benzínu. 😉
???
Možná mě něco minulo... ale mám za to, že ten kousek, co jsem zkoušel, měl vlastní benzin... ne Forda.
Edit: tak ne, je to Ford... OK.
Ale stejně mi přišel fajn.
Neměl bych s tím problém... ale jak píšu jinde - na normální ježdění, "důchodcovské".
😉
Možná mě něco minulo... ale mám za to, že ten kousek, co jsem zkoušel, měl vlastní benzin... ne Forda.
Edit: tak ne, je to Ford... OK.
Ale stejně mi přišel fajn.
Neměl bych s tím problém... ale jak píšu jinde - na normální ježdění, "důchodcovské".
😉
Souhlas s webpajou, 20t v xe je nejhorší motorizace, nejede, nezní, ve čtyřválcích je 20d určitě pro xe lepší volba.
Dvoulitrovej benzín do vyšší střední? fuj 😄
😉
Hraběcí řeči jsou jedna věc... občasné svezení druhá... ale každodenní soužití třetí.
A ano, pro každodenní soužití si dvoulitr do XE umím představit.
I když kompresor by byl lepší, než turbo - to je fakt.
Hraběcí řeči jsou jedna věc... občasné svezení druhá... ale každodenní soužití třetí.
A ano, pro každodenní soužití si dvoulitr do XE umím představit.
I když kompresor by byl lepší, než turbo - to je fakt.
Takhle, nový naftový R4 není o nic hlučnější, je mnohem pružnější a příjemnější. V Pružným zrychlení to Fordímu Ecoboostu natře naprosto s přehledem. Benzínový jednotky mám rád, ale tady to prostě nesedí. Chybí elán, chuť se točit a ve finále žere jako pubescent v růstu.
Ale já se nehádám... jen "olejožrouta" nechci prostě z principu.
😉
A spotřebu jsem fakt neměl kdy registrovat, takže je to docela možný...
😉
A spotřebu jsem fakt neměl kdy registrovat, takže je to docela možný...
Řeknu to jinak, při běžný jízdě je podle mě V6 s kompresorem úspornější a při opravdu ostrý si nejsem jistej jestli tam nebude víc než litr.
Nonsens
na jagu som nikdy nejazdil, tak len k dizajnu
Celkovo - bomba (klobúk dole ako si dokázali nájsť tvár jednoducho a štýlovo)
detail - ten výduchovo-rádiový box medzi prednými sedadlami je jak zo sandera)
Celkovo - bomba (klobúk dole ako si dokázali nájsť tvár jednoducho a štýlovo)
detail - ten výduchovo-rádiový box medzi prednými sedadlami je jak zo sandera)
Aoyagi
Další značka, co pro "sportovnost" obětuje duši... Nízkoprofilová kola? Odporné.
Svez se.
😉
Má duši...
😉
Má duši...
To má každé auto.
Každé ne >😁
Každé, dokonce i Fabia 😄 . Nudnou, šedou, nemocnou a kostrbatou duši, ale má.
Mimochodem, kde že to servisuješ CTS?
Mimochodem, kde že to servisuješ CTS?
u kámoše, ale zatím se na tom krom výměny oleje v motoru a automatu + filtry a seřízení ručky nic nedělalo. Resp. zbytek sem si dělal sám.
Aha. Já že teď taky asi jedno budu mít, tak saju informace. Nechceš vyměnit dřevo za karbon? >😁
chceš koupit to z áček jo?
Asi jo, nic jiného tu není. Radši bych RWD, s dřevem, bez střešního okna, ale v takové malé zemi si člověk moc nevybere. Když teda za to auto nechce dát dvakrát tolik.
Původně jsem chtěl V8 STS, ale to je v ČR na prodej jen jedno (tedy co je mi známo), bourané s dost podezřelou minulostí.
Původně jsem chtěl V8 STS, ale to je v ČR na prodej jen jedno (tedy co je mi známo), bourané s dost podezřelou minulostí.
Těch RWD není moc ani v německu. Ale to AWD neva, vono se na suchý silnici v létě totiž vůbec nepřipojí. A v zimě neuškodí.
Dřevo se dá prohodit, ale stojí to raketu.
Ještě je jeden u ekonomické vozy, ale to je zas stříbrná. Taky karbon a horší výbava - nemá třeba ventilovaný sedačky.
Dřevo se dá prohodit, ale stojí to raketu.
Ještě je jeden u ekonomické vozy, ale to je zas stříbrná. Taky karbon a horší výbava - nemá třeba ventilovaný sedačky.
Stříbrná by mi nevadila, ale je to auto z Itálie a navíc míň vybavené (chlazené sedačky) a ještě ke všemu tam je taky ten plast/karbon >😁 .
Výměnu obkladu už řeším, uvidím, jak to vyjde finančně (že to nebude levné to mi je jasné) a jestli to vůbec půjde (že prý ty dveřní panely ze dřeva nemusí být kompatibilní s dveřmi, ve kterých byl nedřevěný obklad).
Výměnu obkladu už řeším, uvidím, jak to vyjde finančně (že to nebude levné to mi je jasné) a jestli to vůbec půjde (že prý ty dveřní panely ze dřeva nemusí být kompatibilní s dveřmi, ve kterých byl nedřevěný obklad).
Nee, podle mě je to stejný, ale musíš vyměnit dveřní panely a středovej plast a ještě ty kusy na palubce, ty jdou údajně vycvaknout. Jako panely jdou koupit z Polska nebo z usa, ale z usa to chce poslat kontejnerem.
Km sou hodně nízké, tomu se mi nechce věřit. A zkontroluj si rok výroby, šacuju že to bude 08 a do prodeje 09.
Km sou hodně nízké, tomu se mi nechce věřit. A zkontroluj si rok výroby, šacuju že to bude 08 a do prodeje 09.
Rok výroby je samozřejmě 2008, km vypadají OK, aspoň podle cebie atd.
Středovej plast? 😄
Středovej plast? 😄
[odkaz]
tohle, tam je taky dřevo, kolem středovýho tunelu.
tohle, tam je taky dřevo, kolem středovýho tunelu.
Však vim, mám seznam
Trim to the left of gear lever
Trim to the right of gear lever
Trim above left central air vent
Trim above right central air vent, extending across glove box
Trim above far left air vent
Left hand front door applique
Right hand front door applique
Left hand rear door applique
Right hand rear door applique
Gear lever
Steering Wheel
Edit: Jo středovej plast jako tyhle dva klacky? Já myslel, že středový plast někde na dveřích 😁
Trim to the left of gear lever
Trim to the right of gear lever
Trim above left central air vent
Trim above right central air vent, extending across glove box
Trim above far left air vent
Left hand front door applique
Right hand front door applique
Left hand rear door applique
Right hand rear door applique
Gear lever
Steering Wheel
Edit: Jo středovej plast jako tyhle dva klacky? Já myslel, že středový plast někde na dveřích 😁
Já říkám středovej panel tomu uprostřed palubky a pak tomu co vede kolem voliče. Ikdyž to se správně jmenuje asi nějak jinak. To bude asi tohle - Trim to the left of gear lever
Trim to the right of gear lever
Trim to the right of gear lever
Můžeš si na to dát 17" balony. O který duši mluvíš?
No, a jiný motor, jinou karoserii, jinou převodovku, jiné tlumiče... vlastně si tam mohu dát jiné auto, že?
Mluvím o tom, že S-Type by snad nikoho nenapadlo testovat na okruhu.
Mluvím o tom, že S-Type by snad nikoho nenapadlo testovat na okruhu.
S-Type byl ve srovnání s dobovou konkurencí trakař, dnešní jaguary jsou mezi konfekčními auty jízdně naprostou špičkou. Oproti S-typu jsou komfortnější a o galaxie agilnější.
Trakař? Už to je nějaká chvíle, ale přišlo mi to dost nadprůměrné.
Nadprůměrné ve srovnání s čím konkurenčním?
Druhá generace Lexusu GS třeba, to je takové nejbližší. SeVille. Určitě lepší než "sport-luxury" auta typu A6 a 5 Series.
Hlavně za tu cen, která u ojetých padala jak kámen 😄
Hlavně za tu cen, která u ojetých padala jak kámen 😄
>😁 Aha, no, pokud jsou pro tebe měřítkem jízdních vlastností té doby Seville nebo tehdejší GS, pak je debata zbytečná.
No tak to mi řekněte jaká jiná entry-luxury auta v té době (2000+) byla. Mercedesem jsem nejel upřímně ani nevím, jaká třída by to měla být. E?
V Evropě se tato třída označuje jako vyšší střední, a prakticky každý její zástupce jezdil líp než S-type.
Včetně R verze pozdních ročníků? Ano, na M5 to asi nemělo, ale... Pro zajímavost, podle wiki stojí i první XF na stejné platformě. [odkaz] Nevím, jak by si hodnotil XF, ale vzhledem ke srovnatelné hmotnosti, stejnému rozvoru, větší délce, stejnému typu zavěšení (multilink) [odkaz] by si i o něm také řekl, že je to trakař? Jasně, je lépe naladěné, atd.
Seville trakař a ono je to jedno z nejpohodlnějších aut své doby >😁 >😁 >😁
Jo, nejspíš nevhodné slovo, trakař svádí k významu tvrdý a nepohodlný, ale to jsem tím nemyslel, spíš trakař ve významu mizerný podvozek. To platí jak pro Stype tak pro Seville.
Na řezání okresek to není no.
Na to ale nenní nic z týhle kategorie, možná leda minulá M5, E AMG, S6, CTS-V a Jag XFR-S.
tím to asi tak končí....
Na to ale nenní nic z týhle kategorie, možná leda minulá M5, E AMG, S6, CTS-V a Jag XFR-S.
tím to asi tak končí....
paradox je taky, ze u Audi sa s podvozkami a celkovym naladenim zacinaju kamaratit az teraz. Takze S6 / RS6 skor aktualnu, nez minulu. 😉
Minula S6 bola len rychla, RS6 dokazala na seba strhnut pozornost svojou brutalitou, videl som jej nemecke testy na okruhu, nebolo to uplne spatne, dokazala si aj hodit zadkom, ale ten tazky cumak v beznom zivote mohol byt otravny...
A ano, bola tvrda, az moc ;-\
Napada ma starucka S6 C4 - s tou som si uzil srandy kopec 😄 :yes:
Minula S6 bola len rychla, RS6 dokazala na seba strhnut pozornost svojou brutalitou, videl som jej nemecke testy na okruhu, nebolo to uplne spatne, dokazala si aj hodit zadkom, ale ten tazky cumak v beznom zivote mohol byt otravny...
A ano, bola tvrda, az moc ;-\
Napada ma starucka S6 C4 - s tou som si uzil srandy kopec 😄 :yes:
Hej Dinar, s S-typem v třílitru benzín, manual jsem strávil cca. 2 roky. Všichni víme jak to auto zvenku působilo. Ale dodnes na něj vzpomínám jako na auto, které bylo hodně dobře řiditelné, na své rozměry obratné a na auto, se kterým byla hodně dobrá zábava. Rozhodně žádnej trakař, to ani náhodou!!!
To můžu brát jako hodnocení s efektem selektivní paměti radostných vzpomínek, ale realita při srovnání s dobovou konkurencí byla bohužel jiná. Ačkoliv měl Stype konstrukční základ podvozku velmi na výši, jeho naladění stálo za starou belu, potácivé s mizernou ovladatelností a chabým řízením, měkké, čistě na komfort nastavené auto. Pozdější ročníky byly údajně přepracované, tady už nemůžu sloužit, já si ho pamatuju hlavně ze srovnávaček po příchodu fl E39.
No, byl to facelift bez toho škaredého plastu uprostřed. A to auto perfektně klamalo tělem, ani náznak toho o čem píšeš, ale může to být jak píšeš, že původní verze byla horší. Vem si třeba tohle chválené jedničkové XJ je vlastně komplet převzatá plošina z předešlého XJ, kde byl taky diametrální rozdíl verz fl a před fl.
A neboj, selektivní paměť nemám, když něco stálo za how..., tak nemám problém o tam napsat. 😉
A neboj, selektivní paměť nemám, když něco stálo za how..., tak nemám problém o tam napsat. 😉
Ano současné XJ pokračuje na paltformě z X350/358. Jestli byl rozdíl v chování X350 a X358 nevím, o tom jsem neslyšel. Ale konstrukčně by měl být shodný. V čem ten diametrální rozdíl spočívá?
To slovo diametrální jsem přehnal, spíš je pěkně vidět ta snaha jagu směřovat auta k pevnějším a o ovladatelnějším autům, 358 krásně ztuhla.
Ok. U X351 bych změny čekal, vpředu opustili vzduch ve prospěch normálních pružin. Ale u X358 to bude tedy naladěním, taky záleží jestli si neporovnával nějakou "obyč" verzi a XJRko.
Já měl X350 SuperV8, v podstatě luxusnější XJR a tuhý to bylo celkem dost. Předek i zadek na vzduchu. Ale v zatáčkách to sedělo nádherně, to všechna čest.
A docela to jezdilo slušně i na mokru, akorát hlubší sníh to logicky jako zadokolka moc nemuselo, ale vyjel sem všude.
A docela to jezdilo slušně i na mokru, akorát hlubší sníh to logicky jako zadokolka moc nemuselo, ale vyjel sem všude.
webpaja
...ne že by si člověk nepočetl, ale dalo se napsat i víc. Přesto lze z jednotlivých postřehů, který od soboty postupně prolézají netem nabrat dojmu, že se povedlo.
Tohle bude těžkej vořech, neberu ani tak ostatní automobilky, ale stávající klienty. Ono totiž XE není uvnitř o tolik menší než odcházející XF a pak přijde tohle, ještě snad muskulinnější a propracovanější, mnohem lepší infotainment a rázem se myšlenky ubírají jinam.
Tohle bude těžkej vořech, neberu ani tak ostatní automobilky, ale stávající klienty. Ono totiž XE není uvnitř o tolik menší než odcházející XF a pak přijde tohle, ještě snad muskulinnější a propracovanější, mnohem lepší infotainment a rázem se myšlenky ubírají jinam.
A do toho přijde ještě efpáče.
Ale čo, to, čo platilo, už neplatí? Žiadny downsizing (myslím triedny, nie motorický) nebude? 😄
Ufff, upřímně všechny první testy zní až překvapivě dobře. S vědomím, že získáš plnohodnotný čtyřmístný auto a zároveň naftu, která i přes čistě výkonový deficit nepojede reálně o nic hůř, pak je to u daily caru na pováženou. S přihlédnutím ke skoro stejný hmotnosti ještě...
Překvapivě nejsem veselej 😉
Překvapivě nejsem veselej 😉
Jak má člověk možnost volby, hned je život těžší. >😁 😉
No pánové, upřímě vám nezávidím ta těžká dilemata při výběru v těchto vodách. Zlatý starosti s výběrem MPV pro rodinu. >😁
Pekelná Micinka
V té střbrné vypadá silně, sluší mu. A taky trochu odvádí pozornost od toho až mondeovského C-sloupku. To je pro mě menší slabina. Určitě to pak chce ta lepší světla. Vnitřek, konkrétně palubní deska už nevypadá tak minimalisticky, což vítám, ke stříbrnému exteriéru bych dal přednost nějakému středně hnědému, pololesklémudřevu.
Vnitřek je trochu slabina novinek jaguaru, chce to full verzi obšitou kůží a opatrně s dekory, ale dá se to. Každopádně oproti předchozímu XF mu trochu stylu uvnitř ubylo, jednak je koncept nízké palubky s širokým pruhem hliníku už okoukaný, jednak ta vlna s výdechy klimy je taková "dopřilepená". Celkově to ale jde nakonfigurovat tak, aby i vnitřek dostál ceně auta a ty hlavní kvality jsou jinde. Z venku se mi líbí víc než původní XF. 😉
Koukal jsem cvičně na us konfigurátor, zvolil XF-S a možnosti úpravy interiéru nejsou příliš široké. 4 druhy obložení, asi 5 obšití, 2 čalounění stropu, obě tmavé. U nižších verzí, v nabídce je jen 340hp je jen obšití, nejdou vybrat kola, je možné, že na evropském trhu budou možnosti širší. Ale jen jedno lesklé hnědé dřevo mi přijde málo. Fakt je, že na to auto nejezdí. V UK ta paleta interiéru není pestřejší. Ale nabídka kol ano, a to dost výrazně.
Dinar
je článek s prvními dojmy také, musím říct, že mi přijde výstižnější a auto lépe definující už tím, že XF označuje jako větší XE. A přesně tak to je, pokud se člověk podívá na hodnoty hmotnosti, 1470kg s 20d! :yes: nebo 1675kg s 30d :yes: to je fantazie, která vzkazuje směrem k D3, že jsou na tahu. Hmotnost a naprostá preference konstrukce podvozku před konektivitou a autonomním řízením dělá z jaguaru volbu řidičů. Jakkoliv bmw se s trojkou drží XE s vypětím všech sil, a o třídu výše se zatím dívá na únik jaguaru, nová pětka ukáže jestli bmw únik zlikviduje nebo zůstane v pelotonu, po zkušenosti s XE, 3er a MB C můžu říct, že MB už jede v grupettu. A jak je na tom audi se dozvíme s novou A4. Odladěné podvozky jaguárů demonstrují nejlépe to, co tu roky píšu, vzduchový podvozek ve střední nebo vyšší střední je zbytečnost, kterou dobře odladěná klasika strčí do kapsy jak v agilitě tak v komfortu. XE s adapt. podvozkem jezdí na dvacítkách tak, že C na vzduchu si o to může nechat pouze zdát. 😉
Není přece důležité jak to jezdí, ale aby si mohl "kamarádům" v restauračním zařízení oznámit, co všechno si na papíře v deskách s hvězdičkou zaškrtal.
Stačí si prohlédnout podvozek, přední, zadní náprava, naprosto propracované víceprvky a všechno hliník s průměry jak "kráva", to prostě musí fungovat. Ono XE není, přestože má kastli z hliníku, oproti konkurenci nějak lehčí, ale je to právě pro ten macatý podvozek, který ho vystrkuje z davu, u XF na stejném podvozku už se ten rozdíl ve váze oproti konkurenci projeví. Mě na těch autech furt pár věcí (uživatelských) vadí a rozčiluje, ale jízdně to je v konfekci aktuální špička. 😉
No a není o čem psát blog >😒] :yes: 😉
Zajímavý, jak Jaguar umí udělat střední třídu, která i na 20" kolech neničí páteř jak Němci (když to lehce přeženu).
Vypadá to, že Jag udělá s XE ve střední díru do světa. Asi bych vybíral hodně dlouho mezi 340i a XE S. Obojí má svoje pro a proti, BMW má lepší infotainment (nebo jsem prostě na něj jen zvyklý), vzhled interiéru a XE zas podle všeho jede líp.
Čekám na XE R s S/C V8. 😄
Vypadá to, že Jag udělá s XE ve střední díru do světa. Asi bych vybíral hodně dlouho mezi 340i a XE S. Obojí má svoje pro a proti, BMW má lepší infotainment (nebo jsem prostě na něj jen zvyklý), vzhled interiéru a XE zas podle všeho jede líp.
Čekám na XE R s S/C V8. 😄
Problém současné 3er je spíš měkkost, než aby ničila páteř. 😉 A4 jsem ještě nejel, céčko je jízdně na úrovni stávající C5, pro někoho to kouzlo mít může, ale XE je jiná liga. 😉
Dinar
Jen pár poznámek k brzdám, proto, že tu na ně p. Fokt pěje ódy. Moje zkušenost s XE-S, kdy jsem po cca 20km svižnější jízdy zatáčkovitým úsekem cítil citelné vadnutí a po zastavení i kouř a vůni unavených brzd, mě vedla k naprosto stejnému závěru, který učinil p. Dittrich na konkurenčním webu v testu XF.
"Drobná výtka směřuje ale na brzdy. Na klikatých španělských okreskách je kolega dokázal poměrně brzy rozpálit tak, že se z nich začalo kouřit. Určitě jsme nejeli nijak pomalu, ale rozhodně jsme nejeli styl „co to dá“. Svou vinu na tom samozřejmě bude mít hmotnost jako taková, ale dost možná k tomu přispěl svým dílem také systém, který v zájmu zlepšení obratnosti přibrzďuje v zatáčkách vnitřní kola. XF ho má ve standardu.
Pokud tedy jedete na okresce, kde zatáčka střídá zatáčku, brzdy si vlastně neodpočinou, protože buď zpomalují celé auto, nebo se snaží v oblouku vylepšit jízdní vlastnosti. Možná, že nakonec tohle byl ten hlavní důvod, proč při naší jízdě dostaly tak zabrat."
Takže fantastické a nevadnoucí brzdy aut zkoušených na okruhu, které popisuje p. Fokt jdou na vrub nesériových a čistě pro tento účel použitých závodních brzdových destiček. Je to běžná praxe, jak mi vysvětlil na jednom z jaguar track days jeden z továrních jezdců po té, co jsem pěl obdobné ódy. 😉
"Drobná výtka směřuje ale na brzdy. Na klikatých španělských okreskách je kolega dokázal poměrně brzy rozpálit tak, že se z nich začalo kouřit. Určitě jsme nejeli nijak pomalu, ale rozhodně jsme nejeli styl „co to dá“. Svou vinu na tom samozřejmě bude mít hmotnost jako taková, ale dost možná k tomu přispěl svým dílem také systém, který v zájmu zlepšení obratnosti přibrzďuje v zatáčkách vnitřní kola. XF ho má ve standardu.
Pokud tedy jedete na okresce, kde zatáčka střídá zatáčku, brzdy si vlastně neodpočinou, protože buď zpomalují celé auto, nebo se snaží v oblouku vylepšit jízdní vlastnosti. Možná, že nakonec tohle byl ten hlavní důvod, proč při naší jízdě dostaly tak zabrat."
Takže fantastické a nevadnoucí brzdy aut zkoušených na okruhu, které popisuje p. Fokt jdou na vrub nesériových a čistě pro tento účel použitých závodních brzdových destiček. Je to běžná praxe, jak mi vysvětlil na jednom z jaguar track days jeden z továrních jezdců po té, co jsem pěl obdobné ódy. 😉
Veřejně známé tajemství... :no:
Oni se tím nijak netají, a když člověk vidí, jak ta auta dostávají celý den zabrat, tak je logické, že to prostě seriové brzdy konfekčních aut nemůžou zvládnout. Proto je v tom projevu taky rozdíl, že autům určeným k předvádění na okruhu brzdy drží a u těch, která byla určena na předváděčky po silnicích kolem, začaly brzy vadnout. 😉
Asi jste si (ne)všiml, že jsem o zmodrání kotoučů a zápachu z destiček psal, nicméně na funkci to vliv nemělo. Tím pochopitelně netvrdím, že by auto dalších 5 km už nevydrželo a netvrdím ani opak, pouze konstatuji zjištěné.
Kombinace délky úseku a jízdního tempa bylo takové, že se do takové situace dostane majitel XF 2.0d dostane jen velmi ztěží, tudíž brzdy hodnotím pozitivně. Na druhou stranu jsem zaslechl, že XF 30d má brzdy úplně stejné a pak věřím, že mohou mít problémy. Nevím, o jaké konkrétní verzi kolega píše, článek jsem nečetl.
Stejně tak se nemohu vyjádřit k brzdám XE-S, tím méně k tomu, zda je XF "větší XE", protože jsem XE neřídil. Ale na základě svých zkušeností vím, že jsou řidiči (a jsou mezi nimi i dobří řidiči, aby nedošlo k nějakému flameu), kteří jsou k brzdám necitliví nebo neumí brzdit, podobně jako jsou řidiči, kteří mají větší spotřebu pneumatik, než jiní a to při stejném tempu. Pak se zjištěné subjektivní zkušenosti mohou lišit i řidič od řidiče na jednom autě, natož pak na dvou rozdílných vozech, které mohly mít brzdy zahořené úplně jinak.
Pokud jde o okruhovou specifikaci destiček, i to je pochopitelně možné. Ovšem už jen fakt, že XF takovými deskami lze vybavit a že je kotouč bez problémů snese (jezdil jsem až v závěru dne), je pozitivní. 😉
Kombinace délky úseku a jízdního tempa bylo takové, že se do takové situace dostane majitel XF 2.0d dostane jen velmi ztěží, tudíž brzdy hodnotím pozitivně. Na druhou stranu jsem zaslechl, že XF 30d má brzdy úplně stejné a pak věřím, že mohou mít problémy. Nevím, o jaké konkrétní verzi kolega píše, článek jsem nečetl.
Stejně tak se nemohu vyjádřit k brzdám XE-S, tím méně k tomu, zda je XF "větší XE", protože jsem XE neřídil. Ale na základě svých zkušeností vím, že jsou řidiči (a jsou mezi nimi i dobří řidiči, aby nedošlo k nějakému flameu), kteří jsou k brzdám necitliví nebo neumí brzdit, podobně jako jsou řidiči, kteří mají větší spotřebu pneumatik, než jiní a to při stejném tempu. Pak se zjištěné subjektivní zkušenosti mohou lišit i řidič od řidiče na jednom autě, natož pak na dvou rozdílných vozech, které mohly mít brzdy zahořené úplně jinak.
Pokud jde o okruhovou specifikaci destiček, i to je pochopitelně možné. Ovšem už jen fakt, že XF takovými deskami lze vybavit a že je kotouč bez problémů snese (jezdil jsem až v závěru dne), je pozitivní. 😉
Hezké povídání, ale míjí se podstatou. Zmiňuju dvě věci.
První, po relat. pár km zatáčkovitého úseku, kterého si brzdy F30 ani nevšimly, se brzdy XE-S prakticky odporoučely, vůně a kouř jsou jen doplněk. Jde o to, že stejnou zkušenost udělal redaktor autorevue s XF a hlavně, a proto jsem to psal, ho napadl stejný důvod jako mě, tj. že za problémem bude nejspíš "torque vectoring by braking" systém, který má jak XF tak XE.
Druhá, Vaše chvála brzd vychází čistě ze zkušenosti s auty určenými pro představení na okruhu, tj. doplňuju informaci, že ty brzdy nejsou seriové a chvála neadekvátní vzhledem k bodu jedna. Toť vše.
A ten poslední odstaveček, pane odborný redaktore, to je co? "Fakt, že jde XF takovými deskami vybavit?" Proč by nešlo? Každé auto jde. Jenže tvrdé desky, které nebrzdí za studena a vyřídí kotouče za pár tisíc km přece nemůžou být argumentem pro oslavu brzd. Tohle je set up právě pro předváděčky na okruhu, kde je třeba aby auta brzdila pod zátěží celý den a kotouče nikdo neřeší, ale v reálu mít destičky se kterými projedete za studena křižovatku za pískotu místo brzdného efektu a kotouče, které budete měnit každých pár tisíc, to asi chtít nebudete. No, on Vám je proto Jaguar v serii logicky taky nedává, že. :-!
První, po relat. pár km zatáčkovitého úseku, kterého si brzdy F30 ani nevšimly, se brzdy XE-S prakticky odporoučely, vůně a kouř jsou jen doplněk. Jde o to, že stejnou zkušenost udělal redaktor autorevue s XF a hlavně, a proto jsem to psal, ho napadl stejný důvod jako mě, tj. že za problémem bude nejspíš "torque vectoring by braking" systém, který má jak XF tak XE.
Druhá, Vaše chvála brzd vychází čistě ze zkušenosti s auty určenými pro představení na okruhu, tj. doplňuju informaci, že ty brzdy nejsou seriové a chvála neadekvátní vzhledem k bodu jedna. Toť vše.
A ten poslední odstaveček, pane odborný redaktore, to je co? "Fakt, že jde XF takovými deskami vybavit?" Proč by nešlo? Každé auto jde. Jenže tvrdé desky, které nebrzdí za studena a vyřídí kotouče za pár tisíc km přece nemůžou být argumentem pro oslavu brzd. Tohle je set up právě pro předváděčky na okruhu, kde je třeba aby auta brzdila pod zátěží celý den a kotouče nikdo neřeší, ale v reálu mít destičky se kterými projedete za studena křižovatku za pískotu místo brzdného efektu a kotouče, které budete měnit každých pár tisíc, to asi chtít nebudete. No, on Vám je proto Jaguar v serii logicky taky nedává, že. :-!
K prvnímu odstavci se mohu jen těžko nějak vyjádřit, nebyl jsem u toho.
Mýlíte se, chválil jsem i brzdy na XF 20d z okresek, byť s poznámkou o jejich stavu. Nemyslím, že je to primárně problém vectoringu, pokud auto takovým systémem vybavím, měl bych tomu adekvátně přizpůsobit komponenty, zvláště pak v takto konkurenčním prostředí. Každopádně vaše poznámka o možné nesériovosti XF S je podnětná a je dobře, že zazněla, měl jsem se na to optat sám. Od dob aféry s podvody Fordu s odlišnými specifikacemi aut na prezentacích jsem se nesetkal s žádnými snahami ohnout realitu.
Zaráží mě váš povýšený tón, zvlášť v kontextu s druhou polovinou posledního odstavce.
Jistěže NEJDE tvrdými deskami vybavit každé auto, na každé auto se totiž nedělají a pokud již nyní lze XF vybavit lepšími brzdami (dost možná kompatibilita s minulým), pak je to jen dobře. Pokud zákazník sezná, že mu výdrž brzd nevyhovuje (což si minimálně u 20d nemyslím, že by nastalo), lze to řešit.
Pokud si myslíte, že sportovní desky jsou ty "se kterými projedete za studena křižovatku za pískotu místo brzdného efektu", máte s různými setupy, třídami, ale i výrobci tvrdých desek a kotoučů velmi málo zkušeností a na místě by tedy bylo držet ego na uzdě. :-!
Mýlíte se, chválil jsem i brzdy na XF 20d z okresek, byť s poznámkou o jejich stavu. Nemyslím, že je to primárně problém vectoringu, pokud auto takovým systémem vybavím, měl bych tomu adekvátně přizpůsobit komponenty, zvláště pak v takto konkurenčním prostředí. Každopádně vaše poznámka o možné nesériovosti XF S je podnětná a je dobře, že zazněla, měl jsem se na to optat sám. Od dob aféry s podvody Fordu s odlišnými specifikacemi aut na prezentacích jsem se nesetkal s žádnými snahami ohnout realitu.
Zaráží mě váš povýšený tón, zvlášť v kontextu s druhou polovinou posledního odstavce.
Jistěže NEJDE tvrdými deskami vybavit každé auto, na každé auto se totiž nedělají a pokud již nyní lze XF vybavit lepšími brzdami (dost možná kompatibilita s minulým), pak je to jen dobře. Pokud zákazník sezná, že mu výdrž brzd nevyhovuje (což si minimálně u 20d nemyslím, že by nastalo), lze to řešit.
Pokud si myslíte, že sportovní desky jsou ty "se kterými projedete za studena křižovatku za pískotu místo brzdného efektu", máte s různými setupy, třídami, ale i výrobci tvrdých desek a kotoučů velmi málo zkušeností a na místě by tedy bylo držet ego na uzdě. :-!
4bytelnýkola
[odkaz]
ikdyž je to konkurence o třídu menší?
ikdyž je to konkurence o třídu menší?
Tohle je další želízko v ohni potentních zadokolek. Uvidíme. 😉
Ano, sice jsem čekal tvarově něco malinko jinýho, ale jestli bude jezdit jako Ghibli a odstraní jeho nectnosti, pak hurá! 😉
Zrovna včera jsem četl, že v půlce 2016 😒
3_diamanty
proste pravy jaguar... dizajn charizma imidz styl jazdne vlastnosti a elegancia... su tu opat na najvyssej urovni..... podobne ako XE aj XF je jasna volba vo svojej triede.... konkurencia zrazu nedava ziaden zmysel .... ono opat vacsina konkurentov su vedla jagu zase len statistami ... ( az na par vynimiek - ghibli, lexus )
s tym benzinovym sestvalcom to bude uno nuno... to auto nema chybu ....
s tym benzinovym sestvalcom to bude uno nuno... to auto nema chybu ....
Neřeš to optikou vzhledu... Jestli XF jezdí jako větší XE, pak Ghibli smázne. Lexus je o něčem naprosto jiným a komu se líbí jeho vzhled, toho patrně ladnost XF neosloví 😉
webpaja
...nakonec jsem si tak zvykl na tvary XF II, že mi minimálně z některých úhlů přijdou zajímavější než XE. Když k tomu přidám mnohem lepší infotainment, nijak extrémní rozdíly v cenách atd, pak ho shledávám ještě atraktivnější.
Zvlášť pokud budou jízdní vlastnosti na úrovni menšího bratra! Navíc nabídne naftový šestiválec, což se počítá.
V Evropě budou chybět naftový verze AWD. Stačí brnknout do BMW, jakže jsou na tom s poměrem x-drive vs s-drive. Jestli jsem správně četl mezi řádky, pak AWD nafta by měla přijít spolu se zbrusu novým R6 v roce 2017, kombík na konci příštího roku a pak se dají předpokládat i vyšší prodeje.
Sám bych váhal zda-li V6 benzín nebo nafta. Zvlášť když se plebejskýmu pohonu dát lehce pomoci výměnou výfuku, vyluzujícího zvuky osmiválcového benzínu. To vše bratru za 7l v kombinaci s tím, že stále nebudete rozhodně brzdou provozu ani na německých dálnicích.
Zvlášť pokud budou jízdní vlastnosti na úrovni menšího bratra! Navíc nabídne naftový šestiválec, což se počítá.
V Evropě budou chybět naftový verze AWD. Stačí brnknout do BMW, jakže jsou na tom s poměrem x-drive vs s-drive. Jestli jsem správně četl mezi řádky, pak AWD nafta by měla přijít spolu se zbrusu novým R6 v roce 2017, kombík na konci příštího roku a pak se dají předpokládat i vyšší prodeje.
Sám bych váhal zda-li V6 benzín nebo nafta. Zvlášť když se plebejskýmu pohonu dát lehce pomoci výměnou výfuku, vyluzujícího zvuky osmiválcového benzínu. To vše bratru za 7l v kombinaci s tím, že stále nebudete rozhodně brzdou provozu ani na německých dálnicích.
Ja ti do toho nemuzu kecat, ale nez prijde doba elektricka naplno, je urcite fajn si uzit urvanej V6i spis, nez tichoslapkovej V6d. No je fakt, ze ja to asi protahuju svou optikou 20k rocne, ty toho nalitas podstatne vice. A to na druhou stranu znamena vice radosti z toho V6i. Takze vlastne...taky nevim >😁
MariAchi
[odkaz]
A to je jako co tohle to?
A to je jako co tohle to?
To je jasné, dátum výroby. 😉 To len potvrdzuje náskok Jaguaru, keď už pred dvomi rokmi mal auto, ktoré aj v r. 2015 dokáže podkúriť konkurencii. Takže vlastne auto na obrázku je dvojročná jazdenka, to by mi ho mohli dať za dobrú cenu. >😁 >😒]
Njn, časy se mění >😁
Jaguar je zajímavá alternativa k BMW, má stejné převodovky, zadní pohon, atmosférické motory.
Kdyby C-Klasse jezdilo jako 3er nebo E umělo jezdit na velkých kolech coby F10, to by bylo ve Švábsku veselo. 😉
[odkaz]
Hlavně to biturbo je už za hranicí konstruktérské blbosti. Nevěřím, že takovou chybu udělali neúmyslně. Chtěj jen dojit voly a krávy. Bohužel jim to zatím vychází a zisky jim jdou nahoru.
Poslední spolehlivý motor byl 4,8 atmo.
Jo a že pozdravuju long life oleje s výměnným intervalem 20-30 tis km a spotřebou 1-3 litry oleje v reálném provozu během toho intervalu, takaže kdo poctivě dolévá, nemusí už skoro měnit nápln, ten už má vyměněno dolitím >😁 >😁
Stejný problém mají i Audi.
Náskok díky technice, no.
OHV nebralo na 10 000 km ani deci >😁 >😁 >😁
Akorát znám chrastící řetěz... N47D20.
Měl bys míň číst SM Ojetiny a míň věřit hospodským kecům. N63 se moc nepovedla, no, taky jsem na ni hlavně u *early* 750i slyšel stížnosti, to je pravda. Nicméně to neznamená, že automaticky jsou ostatní motory nespolehlivé.