Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Arese
Jak je vidět, válka výrobců proti příznivcům manuálních převodovek a ovládání třech pedálů pokračuje... Hamba Audi! 8-s :no:
Dobře si to napsal! Ale je to bohužel tak, jak jsem napsal nahoře. Opravdový fanoušci na takové vozy finančně nedosáhnou a pro nás, starou gardu jsou už nepraktické. ;-\
To ma jako Audi vyvijet uplne novu manualni skrin (ta v predchozim TT RS byla uz tehdy poddimenzovana - v realu melo TT RS vice nez tech 500 Nm), kterou vyuzije v jedinem modelu a veskere naklady na jeji vyvoj pak prenest na silne majoritni cast zakazniku, kteri o manual nestoji, resp. vedi, ze manual pro pricnou zastavbu schopny prenest alespon 600 Nm nikdy nebude vzorem preciznosti a uzivatelske privetivosti, coz je v prikrem kontratu s koncepci TTRS jakozto sportovního vozu na kazdy den?
Myslím, že by Audi manuál bez problémů vyvinulo, ovšem to by internetoví teoretici museli naběhnout do salónů, vysázet škváru na dřevo a chtít manuál. Automobilky vyvíjejí auta pro reálné kupce v salónu a nikoliv pro plakátové kovboje nebo pro olizovače bazarových plotů. Prostě když Amík nežvaní a kupuje třeba Golf s ruční brzdou, tak ji prostě na tamním trhu nabízí. S TT-RS a manuálem je to stejné, když se najde dostatečně velká množina lidí co jej chtějí, tak se klidně může objevit, v Austrálii nebo v US si to klidně dovedu představit, ale v EU to nejspíš nebude, protože tady je dostatečně velká jenom množina teoretiků, nikoliv reálných kupců.
Mohli by dát manuál za cenu S tronicu (DSG). Problém je, že zájem o manuální převodovky je v těhle cenových relacích marginální a dvouspojkové se prodávají jak housky na krámě, tak proč se obtěžovat? Ani Porsche se neobtěžuje u GT3, u Audi tedy žádné překvapení. V dnešní době nikdo nebude strkat peníze do vývoje manuálních převodovek.
Taktak. Svět je plný lemplů a teplých...a ti manuál nemusí a ani asi neumí... 😉
AUDIRS6
...Bola oficialne potvrdena RS4 SEDAN !!! :yes: :yes: :yes: :yes😒br />
...S4 uz vo Frankfurte... :yes: :yes: :yes: :yes😒br />
Kedysi davnejsie som to pisal, ze Audi ma v zaujme predavat viac kusov RS modelov a ze preto idu ponukat aj sedany ( prvy ma byt RS3 sedan ) koli US a Čín. trhu.
No a dnes som sa docital dokonca o RS4 sedane !
[odkaz]
Btw.: zrovna tato RS4 sedan s tymito kolesami...proste cumlik ! 😄 Preto som aj jej kolesa rad pouzival na svojej... 😉 ( teda jej dizajn kolies, ale 18" a eloxovany hlinik ( taky tmavosedy) 😉
...S4 uz vo Frankfurte... :yes: :yes: :yes: :yes😒br />
Kedysi davnejsie som to pisal, ze Audi ma v zaujme predavat viac kusov RS modelov a ze preto idu ponukat aj sedany ( prvy ma byt RS3 sedan ) koli US a Čín. trhu.
No a dnes som sa docital dokonca o RS4 sedane !
[odkaz]
Btw.: zrovna tato RS4 sedan s tymito kolesami...proste cumlik ! 😄 Preto som aj jej kolesa rad pouzival na svojej... 😉 ( teda jej dizajn kolies, ale 18" a eloxovany hlinik ( taky tmavosedy) 😉
Sedan od RS4 tu už byl, ale v další generaci od něj upustili (možná ve prospěch RS5, quattro má omezené kapacity). Což zajisté víš. 😉
Ale ked sa velmi chce... 😉
Tak sa vsetko da, a ako vidis, oni asi chcu velmi vela 😄 :yes😒br />
Ved ja marne cakam na zazrak ( ktory sa ale asi uz nestane ) ze by pred koncom vyroby akt. gen. A6/ RS6 urobili este z tejto RS6 sedan. Plusko vraj bude. RS3 sedan vraj bude, teraz potvrdili sedan RS4...
Tak neviem, voci tejto RS6 mam vyhrady len ze nieje sedan, ako to bude s novou ( bojim sa dizajnu jak exterieru, tak interieru - tablety 8-s ...) a RS4 sedan by bol tiez gut, lenze uz mam 2 problemy - motor - nie R5 ale vraj V6, no a tablet na pristrojovke ;-\
Tak sa vsetko da, a ako vidis, oni asi chcu velmi vela 😄 :yes😒br />
Ved ja marne cakam na zazrak ( ktory sa ale asi uz nestane ) ze by pred koncom vyroby akt. gen. A6/ RS6 urobili este z tejto RS6 sedan. Plusko vraj bude. RS3 sedan vraj bude, teraz potvrdili sedan RS4...
Tak neviem, voci tejto RS6 mam vyhrady len ze nieje sedan, ako to bude s novou ( bojim sa dizajnu jak exterieru, tak interieru - tablety 8-s ...) a RS4 sedan by bol tiez gut, lenze uz mam 2 problemy - motor - nie R5 ale vraj V6, no a tablet na pristrojovke ;-\
Tak oni dlouhodobě zvedají kapacity. Vem si, že jeden čas vyráběli jen jeden RS model, pokud si dobře pamatuji. A dnes zvládnou RS4-RS7 plus ještě R8.
Chvála bohu, že tu stále máme na vybranou 300 koňovou S3 sportback a S3 limuzínu s manuálem..., která se dá upravit až na 400 koní. :yes:
S3 má však do sportovního auta celkem dost daleko.
"Limuzíny" obecně mají do sportovních aut hodně daleko, bez ohledu na použitou převodovku a výkon. >😒] 😄
V minulosti byly sportovními auty (sports cars) nazývány většinou dvousedadlové kabriolety, max. 2+2, Nejvíc jich pocházelo z Anglie. MG, MGB, Triumf, Lotus, Caterham, Austin Healey, Jaguar E- type a další.
Novější kategorií byly tzv. sportovní sedany, u kterých se tradičně používala manuální převodovka. A mezi ně S3 sportback a S3 limuzína určitě patří. :-!
Novější kategorií byly tzv. sportovní sedany, u kterých se tradičně používala manuální převodovka. A mezi ně S3 sportback a S3 limuzína určitě patří. :-!
Pokud i), tak by tam fofrklacek slušel, protože takové auto sice létá pomaleji, ale dává větší uspokojení
Pokud ii), nebo iii) tak je to jedno. Účelu bude dosaženo v obou případech.
A pokud někomu vadí, že auto s fofrklackem nevyužije výkon svého motoru tak dobře, jako auto s automatickou převodovkou, tak mu doporučuji, ať si koupí pilotní kursy!
😄
Vadí mi to tedy spíš z toho důvodu, že mizí rozmanitost. To samé platí pro atmosférické motory. Ale zrovna TT není ten případ. Dvouspojka a R5T jsou celkem pěkný odkaz na tu starou bestii ze skupiny B.
Rozdíl mezi sportovním a nesportovním autem rozhodně nedělá manuál/dvojspojka. V tomto ohledu se láme chleba zcela jinde.
P.S. Tady je to samý samostatný "souložník" a přitom si ve sporťáku, bez třetího pedálu, ani nevrznete. >😒] 😉
je zajimave ze podle tebe nesportovni prevodovku ma vlastne prez 80% dnesnich zavodnich aut
co je sportovni prevodovka? ja si pod tim pojmem vybavim prevodovku presnou a rychlou, tak aby dokazala poskytnout ridici co nejlepsi vyuziti vykonu motoru a prenesla ho na kola, a to jestli je to manual nebo automat s tim nijak nesouvisi
Dnesni dobre prevodovky jsou nesmirne efektivni a rychlejsi nez kdokoli z nas. O tom zadna. Ale radost treba z trefeneho meziplynu pri podrazeni na brzdach, potreba soustredit se a koordinovat vic ukonu.... to je to o co prijdeme a mnozi jedinci radeji prijdou o lepsi cas na okruhu nez o tyto zazitky...
Tohle smerovani k maximalni efektivite spojene s vysokou uzivatelskou privetivosti plati nejenom u vozu kupe, je to vseobecny trend.
- aj ked namixuju materialy akokolvek, furt bude ta cca 175 kg R5 pred napravou a rozlozenie hmotnosti lepsie ako 58:42 ( P/Z ) neocakavam...
- aj ked v zaujme maximalnej trakcie bude ten Haldex poväcsinu casu zopnuty, aby zadne kolesa dostavali maximum mozneho toc.momentu, furt to nebude ono, lebo...
- nebude mat asi ziaden chytry mechanicky/ elektronicky diferak, ktory by ten moment prerozdeloval, ale stacavy efekt sa bude riesit cez brzdy "torque vectoringom" ( citaj programom ESP ).....
Teda mechanicky furt len MQB, ktore sa budu snazit elektronicky oj€bat, aby to akoze pekne jazdilo a robilo obcas aj nejaky ten powerslide alebo driftik... :-!
Co to urobi s brzdami, som tu uz kedysi odkaz daval. Teraz by som ho asi znova nenasiel, ale TTS-ku to znicilo!!!! brzdy za 1 den na okruhu pocas testovania nem. novinarmi ! Po vymene komplet brzd sa problem opakoval podobnym sposobom !
Takze, nechcem nad kupeckom s R5 Turbom lamat hned palicu - ved je to paradny stroj a len samotny zvuk motora v RS3 v sportovom mode mi stale jezi chlpy vsade >😁 ale...ale... 8-s Nie - na okruhy to opät nebude, ale kedze tam to hadam majitelia casto tahat nebudu, tak v normalnej premavke im to stacit bude - to pokrocile ESP ( sorry, od isteho momentu musim zacat oznacovat veci pravymi menami...) im pomoze aby mali aj zabavu, dokonca tym menej zdatnym ( ktori si nebudu uvedomovat ze defakto za nich riadi PC ) tak budu z toho aj vyteseni...
Ja ale nie. :-!
Takze opravdoví řidiči siahnu po Caymanovi s manualom... 😉
Co se týče "bazarových kovbojů," ti by stejně utřeli nudli, protože si to s manuálem prakticky nikdo nekoupí, když vedle toho nabídnou i S tronic (DSG).