Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volvo XC90 D5 AWD – Na každého jednou dojde

264 komentářů

Avatar - CHerokee
CHerokee
Pěkný test. Zajímavé auto. Špatný motor - do takového auta 4 válec nepatří. ;-\
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Kdo ti dal to mínus, tak asi nečetl test a dokonce nemá ani představu, že 150 kW z třílitru jede úplně jinak. Výsledek testu: nevhodný motor, neumí žehlit nerovnosti a ještě u toho dělá rambajs, toto jsou základní prvky které dělají auto. Hlavně že to má obří displej a plno elektronických udělátek.
MariAchi
Ano, pokud ctes mezi radky, tak se da rict, ze nova XC90 je kram, kterej v testu propadl. A to je pro me dost prekvapive zjisteni (tedy ne tak prekvapive, nebot mi o nem uz neco rekl webpaja...).
Avatar - fOE
fOE
To neni o cteni mezi radky, to je o cteni toho co tam chcete cist. 😉
Ja tam ctu ze je volvo vice nez obstojny souper pro zbytek premie, pokulhava v motoru, exceluje v interieru. Pro me 4 hvezdy, no proc ne. Konkurence je jen o tu sestivalcovou pulhvezdu lepsi (a konkretne v tomto provedeni ani ne vsechna, viz X5 taky s r4). Tohle nazvat propadnutim? Snad ne. 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Rozdíl je přece v tom, že ta konkurence má v této třídě čtyřválce jako entry motorizace, jenže u XC90 v dýzlu nic lepšího nekoupíš, je to prostě málo, už s klasickou D5 byla XC90 motoricky nedostatečná a na konkurenci se dívala s odstupem. 😉
Avatar - fOE
fOE
Na to se da divat z ruznych uhlu. Bud se na to podivas optikou, chci 200kw diesel a sametovy chod a pak ano, volvo pro tebe nema nic. Ale srovnam li toto konkretni xc90 s X5 25d tak nevidim rozdil, to ze je nad 25d jeste 30d me jako teoretickeho zajemce o 25d nijak nevytrhne.
Anebo se na to podivas optikou lidi co absolutne netankuje co maji pod kapotou, chteji nejakou akceleraci, aby tim auto bylo nejak uzivatelsky prijemne, pasivne bezpecne atd. a ze tam jsou 4 valce nebo valcu 6? To jim muze byt klidne jedno (par takovych znam).

A nakonec to vsechno je jen o tom kolik potencialnich kupcu je jako ty, ja, dost lidi co pise pod timto clankem... obecne lidi co nejaky vicevalec doceni, a kolik kupcu volva(!) je z tech ktere popisuju ja. Nedivil bych se kdyby melo volvo svou klientelu dobre zmapovanou a melo peknou rozvahu na tema co mu "jen" 4 valce prinesou vs. co "diky" r4 ztrati.

Ja za sebe reknu ze bych s dobrym 4 valcem, dobre utlumenym, s minimalnim turbolagem a s dobrou prevodovkou ani v takto velkem aute problem nemel, skusil bych a pokud by presvedcilo auto jako celek tak proc ne. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Nad X5 25d máš 30d, 35d a 50d, u Volva je konečná tam, kde X5 začíná, nemluvě o tom, že Volvo devadesátku pozicionuje ještě spíš k těm skutečně velkým pětimetrovým SUV, GL (nový název nevím, je to děsný zmatek), Q7 a příp. velkému rangi. Faktem je, že velká SUV prostě jedou na šestiválcích dnes s výkonem 190kw plus, a jakkoliv může Volvo uvádět krásné hodnoty, zrychlení 7,8s (Sport s 225kW má 7,2s), jaká bude skutečnost? nebo spotřeby, v reálu to je prostě slabé a při snaze o trochu dynamiky užranější než líp jedoucí šestiválec. Má to být rodinné auto, dá se předpokládat obsazenost plus náklad (navíc je to i sedmimístné), s tímhle motorem to bude mít problém na dálnici předjet rapid s dvanáctistovkou, za ty peníze prostě neadekvátní dynamika a lepší verze v dýzlu není. 😉
Avatar - fOE
fOE
Zbytek toho co jsi napsal se da napasovat i na 520d a 525d, coz jsou dve nejprodavanejsi motorizace u 5er. Jsou stejne slabe, stejne jako u toho volva vypadaji papirove hodnoty dobre hlavne na papire a stejne proti predeslemu r6 25d je uspora paliva v provozu nulova, a stejne se prodavaji a lip nez kdy predtim. SUV jsou v tomto jine, jak hmotnosti, odporem, cenou i smerovanim zakazniku (firma/privat), ale ten trh na 4 valcove SUV tu je a bude se spis zvetsovat nez naopak.
Tak jak BMW razi snizovani poctu valcu v klasickych vozech a chte nechte urcuje trend, to same dost mozna ceka i vetsi SUV. Ja potkavam nemalo lidi co ty penize maji, ale nezavodi, akcelerace 7-8s jim v zadnem pripade neprijde nemistne pomala a pocet valcu pod kapotou je az na "-nactem" miste mezi prioritama pri rozhodovani o novem voze. U volva uz nikdy nebude to pod kapotou ten hlavni duvod vzit volvo, ale otazka zni jestli tomu tak nekdy bylo? Volvo boduje jinde. Za me vzhledem interieru i exterieru a tyto dve veci bych se klidne vsadil, ze prodaji minimalne stejne tolik aut jako motor s prevodovkou.
Cas a prodeje ukazi jestli mas pravdu ty nebo ja.

A jinak s tim rapidem je to uplne mimo a to i v nadsazce, to vis sam. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
520d není dynamicky nedostatečná, prodává se tolik právě proto, že je zcela dostatečná, a to je zásadní rozdíl přece! Já neřeším kulturu chodu nebo nějaký status, přiměřenost třídě. Mluvím o slabé dynamice a spotřebě šestiválce, tj. o špatném řešení pro konkrétní auto, v S60 je ten motor naprosto v pořádku a bude použitelný i jako základ pro novou S90. A hlavně mluvím o tom, že nad tím motorem není v XC90 už nic lepšího, výkonnějšího, velká SUV jsou dnes pro značku větší imagemakery než klasické lux. sedany. Podle mého je to od volva minela, která bude znamenat, že tohle velmi dobře vypadající auto s parádním interiérem bude prodejně zaostávat za klasiky třídy jedoucích na šestiválcích. A ano, jestli se pletu já nebo ty, se ukáže na prodejích tak za dva roky, souhlas. 😉
Avatar - fOE
fOE
Nechapu jak muze byt 520d donedavna prodavana s 135kw, ktere vzhledem k hmotnosti davali velice podobny pomer vykon/hmotnost (a zrychleni 5er davali dokonce horsi) ve srovnani s nahore testovanym 2l ve volvu, v jednom pripade oznacene za "je zcela dostatecna" a jindy "s tímhle motorem to bude mít problém na dálnici předjet rapid s dvanáctistovkou".

Chapu co chces rict a nemam problem uznat ze volvo co konci v dieslu tam kde ted konci muze byt pro nekoho kdo chce vic (ne automaticky pro kazdeho) neprekousnutelny problem, ale jestli jsou 4 dieslove valce ve vyssi premiove zcela dostatecne mel bys drzet metr a stejnou dynamiku v jinem premiovem premistovadle) oznacit stejne. A ze to volvo bude spis rodinny korab kde se na dynamiku bude hrat min proti 5er coz v Nemecku potkavam jako dalnicni stihac (i s 20d) ani nezminuju. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Protože čísla na papíru a realita se často liší, těch 7,8s na sto v reálu nenaměří nikdo, na to si vsadím, naopak spotřebu šestiválce každý. Ale stejně pořád (schválně?) přecházíš podstatu, nekritizuju, že tato motorizace v xc90 existuje, ale že není pouhým základem, že je v dýzlu jediná. :-!
lowkick
Samozřejmě rozhodně trh...za sebe můžu říct, že se mi xc90 zamlouvá, ale motor je důvodem, proč ji zřejmě ani neprojedu. U mne dýchavičný dieselový dvoulitr v takovém autě neprojde.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Jak se z displeje noťasu pozná dynamika motoru? Můžu ti s klidným srdcem sdělit, že u tohoto motoru o dýchavičnosti nelze ani mluvit....
Avatar - iudex
iudex
Ako píše dinar, rozdiel medzi R4d a R6/V6d je subjektívne väčší, ako pár nominálnych kilowattov či papierových desatín, je to o tej suverenite, ktorú väčší model poskytuje a ľahkosť, s akou svoj výkon dáva, na rozdiel od subjektívne utrápeného, hoci papierovo výkonného R4. O tom, že R4d vo veľkom a ťažkom SUV neprináša žiadnu reálnu spotrebu paliva nehovoriac.
Avatar - vabis
vabis
raději přišetřit nějaké to euro a koupit Range Rover, to je jízdně zcela o něčem jiném :-! toto je auto tak na půli cesty 😐 ale lepší než poslední X6 :yes: pořádný (aspoň) šetiválec snad ještě přijde ...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Řekl mudrlant, který 90ku viděl 6x na papíře a jednou v provozu a od té doby má vykloubený krk.
Avatar - petr164
petr164
Solidní test. Zajímavé auto. Tragická hmotnost a neodpovídající motorizace. Z prdu kuličku neuděláš.
Avatar - Twingo
Twingo
Řekl bych že je to asi jedno z nejbezpečnějších vozů které jde dnes koupit.
Navíc vypadá pěkně jenom ten čtyřválec, přijde mi že by se tu hodil spíš šestiválec.
Radek_89
me spis prekvapila ta hlucnost podvozku, u takovyho auta bych ocekaval neco jineho, snad na vzduchu to bude lepsi....
Dixik2
V téhle třídě se tyto auto kupují většinou na vzduchovém podvozku.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Přesně tak, popíšeme v jednom z dalších testů. Příplatek za vzduch 71.300 Kč není špatný, pokud uvážím, že třeba u Touaregu stojí přes 100.000 Kč. X5 má třeba jenom vzadu a stačí to.
Dixik2
Ano.Podle značkyTak to je fajn,že otestujete XC90 na vzduchovém podvozku.Já s ním jezdil v Audi A8 2002-2010,MB C sedan 2015 a Q7.Mě víc vyhoval na obou nápravach.
Ted
Vzduch v tuaregu ale neco umi...
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
U Volva se zvedá světlost o 4 centimetry, ale víc o tom nevím. Uvidíme v dalším testu 😉
Avatar - centrum
centrum
Mi sa to páči chalani, ale Touareg je Touareg :yes:
Avatar - Bubáq
Bubáq
Díky za test a dobře popsané pocity z jízdy. Jaká škoda, že jediné, co můžeme říci s jistotou, je to, že i přes zjevnou nepřiměřenost 4-válců se 5-válce nevrátí.... Přitom 2,4 litru by určitě postačovalo. Jinak spotřebu v praxi vidím jako zázračně nízkou: vůz jste v testu jistě nešetřili, jeho váha je 2,2 t- výsledek je podle mého soudu impozantní ve městě i mimo!
Co mi v testu chybí? Jaká jsou sedadla vepředu a ve druhé řadě. Velikost, tuhost, pohodlí, podržení v zatáčkách.... Volvo použilo nafukovací bočnice (myslím, že pouze u sedáku), bylo by zajímavě znát zkušenost. Popřípadě zkušenost se standardními sedadly.
Dále: aerodynamický hluk a izolace interiéru od něj (50 - 90 - 130 km/h); účinnost brzd; směrová stabilita na dálnici a vliv velmi širokých pneu;
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

sedadla jsou spíše tužší, ale líbí se mi možnost prodloužení sedáku u řidiče cca o 4 centimetry. Vzadu je opora stehen o něco horší, stačí si ale poupravit opěradlo, trochu se rozvalit, a bude to lepší, místo v podélném směru na to je. Přední sedadla v zatáčkách drží poměrně slušně, komfort je ale přednější.

Auto je směrově stabilní i vě vysokých rychlostech, širší pneumatiky ale docela berou vyjeté koleje, takže je dobré s tím počítat. Aerodynamický hluk je vce srovnání s konkurenty v normě, spíše ale potrápilo odhlučnění podvozku - typicky například na D1 a na různě pozalepovaných okreskách. K brzdám nic zlého - průměrný nástup, ale vydrží poměrně dost 😉 .
Avatar - Bubáq
Bubáq
Díky!
IPace
Volvo pochopilo velice dobre ze investovat dnes do vicevalcu je nesmysl, nesmysl pro par jedincu, nesmysl ktery by se jim proste a jednoduse nezaplatil

beztak nejzajimavejsi bude hybridni verze tohohle paradniho auta 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jak funguje hybrid si přečti u RRS.
Pár jedinců je drtivá většina. D3 jede v šestiválcích i o třídu níže.
XC90 šetří akorát výrobní náklady na motor. OsUm při 130 žere i šestiválec.
IPace
on je RRS plug-in hybridem se 4 valcem? safra a ja mel as do ted za to, ze hybridni RRS ma 6 valec a neni to plug-in hybrid >😁

a jak jezdi 6 valec v hybridnim SUV myslim vim celkem dobre kdys jeden takovej ridim 😄
_MT_
To snad nemyslíš vážně, ne? Spalovací motory bys také soudil na základě zkušenosti (respektive přečtení si testu) s jediným?
Avatar - Dinar
Dinar
Po nasycení prvotní novinkové poptávky bude právě nedostatečnost v motorizacích největším problémem prodejní konkurenceschopnosti XC90, označit šestiválec ve třídě, kde drtivá většina aut jede na šestiválcích za "nesmysl pro par jedincu", to promiň, to hraničí s ignorantstvím.
IPace
to ze byl 6 valec pred 10 lety v takovem aute v drtive vetsine a dobudoucna tomu tak neni neni ignoranstvi, to je "evoluce" 😉 to ze nekteri lide to nechapou a nejradsi by celej zivot prozili ve stejne dobe v jake se narodily a vyrostli neznamena, ze je to neco, co jim bude doprano bez vetsich investic 😉 prestehuj se treba do Ruska a nech do dnesni XC90 namontovat treba 10 valec, na tamnich silnicich ani nebudou resit jestli to ma nejaky papiry, natoz jestli to splnuje nejaky normy

schvalne se podivek kolik duchodcu ma dnes treba ucet v bance a plati v obchode kartou? tak uplne stejne je to s motorem v aute, to ze pro tebe jako generaci kterou odkojily plakaty s napisy V6 V8 TURBO a podobne je nejaky 4 valec ve velkem aute nepredstavitelnej, tak pro bezneho zakaznika dneska je to zcela normalni jev, bud se s tim naucis zit, nebo mas holt smulu a bude te to do konce zivota s.rat 😄 casem se naucis zit i s 3 valci, pak 2 valci a nakonec i s elektromotorem a "baterkama" 😄

o uspechu nebo neuspechu XC90 a to jestli jim tam vadi 4 valec rozhodnou zakaznici, a ja se klidne vsadim ze se bude prodavat lip nez prvni generace >😁
lowkick
...prodávat se bude, ale ceník bude za dva roky vypadat úplně jinak, tipuju to na mínus DPH 😄
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...tak to je ale u všech.... tos teď plácnul blbost.
lowkick
ne, podle mne nemohou udržet ceny na úrovni Q7 a X5, půjdou níž...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
To se neodvážím predikovat. Myslím ale, že u Volva nepůjdou cestu - vemte si mě - jsme levnější. Volvo dělá spoustu věcí jinak, s cenou půjdou určitě nějak dolů nebo budou spíše nabízet různé pakety a serepetičky... ale to je přirozený vývoj ceny každého výrobku.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Pohanět obrovské těžké auto malým motorem je stejně marné, jako bys chtěl stavět dálnice a malým bagrem. Dvě tuny budou dvě tuny i za milion let. Takže realita je, přejít z velkého V6 SUV nakonec na baterky, až je konečně někdo vyrobí vhodné a to se jednou stane. Až příjde v platnost nové měření spotřeby, může se stát, že nejlíp budou vycházet větší motory a jen lehce foukané.
Avatar - Dinar
Dinar
Říkáš, že šestiválec byl v takovém autě v drtivé většině před 10 lety, a to je nesmysl, on je tam v drtivé většině teď. Takže ty ostatní plky jsou obhajobou stavu, který prostě není, tady není o čem se bavit.
IPace
drtive vetsine lidi je putna co to ma pod haubnou, kdys se dobre postavi marketing, tak ti zavedena automobilka proda i motor kde budou krecci na steroidech behat v kolecku a roztacet kola 😉 je to vec kazde automobilky co za motorizace nabidnou zakaznikum, a zakaznici jsou ti co rozhodnou jestli to chtej nebo ne 😉
lowkick
Přesně. :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Po nakládačce, kterou dostane v testech od D3 bude u Volva smutno.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
První dva řádky jsou .... divné. Kdy přijde to nasycení novinkové poptávky? Nedostatečnost v motorizacích problémem v prodejní konkurenci? Ale no taaaak..... tu nedostatečnost vidím celkem jasně.... S tím prostě nesouhlasím a dovolím si označit za zápecnický přístup. Podle tvé optiky je tedy i8 sekačka na trávu a vlastně nemůže být supersport?
vanos
Tak urcite. Q7 se zakladnim motorem ma podle tabulky lepsi dynamiku nez prozatimni dieselovy vrchol u Volva, a to pri nizsi tabulkove spotrebe (navzdory mechanickemu pohonu vsech kol). V tomto ohledu jednoduse Audi udelilo Volvu lekci. 😉
Avatar - iudex
iudex
Len k tým nákladom: nie som si istý, že štvorvalec s dvomi rôzne veľkými turbodúchadlami je nejak podstatne lacnejší, ako jednoturbová V6.
Ted
Nesmysl pro par jedincu v teto tride??? Spolkni prasek...
Dixik2
Ono by to chtělo otestovat na vzduchu.Jeden DEMO vůz zde😒br />
[odkaz]

Ten čtyřválec je málo.Audi Q7 má 200 KW V6 diesel a jezdí to s tím hodně dobře.
U XC 90 není možnost mít HUD a vyhřívané čelní sklo dohromady.Taky chybí mít řiditelnou zadní nápravu a silnější naftu.Kombinace tlumící skla,vzduchový podvozek,řiditelná zadní náprava,výkonný diesel+8 st.automat je ideální. :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
já osobně mám potíže i s kabátem. Auto sice neurazí, ale celkový dojem je divně sterilní. Když vezmu touareg, Q7, range, i lexusy, tak působí lépe.
Avatar - Ham.
Ham.
Já to vidím naopak, exteriér mi přijde velmi povedený a nadčasový, určitě daleko povedenější než u X5, Q7 nebo GLE. Skoro se může postavit RR. Naopak mám potíže se zbytkem auta, ten mi přijde jako propadák a naleštěný prd. Čtyřválec na štorc s haldexem, mizerným odhlučněním podvozku, na špatném povrchu odskakující kola, patlací displej, kravál od motoru v otáčkách, váhavá převodovka a jako koruna spotřeba vyšší než u šestiválce to je vzhledem k ceně 2 mega docela masakr, který nezachrání ani hadřík na čištění opatlaného displeje.
Avatar - Bubáq
Bubáq
Opatlaný displej :yes: :yes: :yes: ! Ostatní je dost přehnané...
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Interier mi přijde celkem povedený, materiály v testu moc nezmínili, ale předpokládám kvalitnější věci. Na motoru se shodneme, otázka taky zní, jak bude tento výkon podávat delší dobu a kolik závad ho bude provázet. No a zcela zásadní otázka zní, kdo bude ochoten dát 2M do volva?
Petriq
ten kto ho chce zaňho dá 2M czk
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Uvidíme kolik to bude lidí, kdo má 2M a bude je chtít dát za 4V "2,0 tdi". 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Ano interiér až na ten patlací displej vypadá fajn. Čtyřválec by mi nevadil v mainstreamu ve střední třídě, ale v prémii a velkém SUV za dvě mega jakožto nejprodávanější motorizace je to fail. Ne kvůli výkonu, 165 kW je sice na dolní hranici akceptovatelnosti, ale kvůli podání výkonu a zvuku. Na začátku prodejů určitě vzhled zabere a prodeje budou dobré, tak cca po roce se ukáže jak na tom skutečně prodejně bude a zda čtyřválce je v této třídě dobrá cesta.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
:yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Přesně tak.
Přiznám se, že úplně nechápu, proč nemají nad touto verzí ještě dýzlhybrid, když takovou kombinaci umí, jel jsem D5hybrid ve V60 a z hlediska hnacího řetězce to bylo ok, jak výkonem tak sladěním. Chápu, že přecházejí na R4, jde ale o to spojení, proč není R4dýzlhybrid nechápu, XC90ce (když nechtějí šestiválce) by seděl mnohem víc než samotný R4d, který nutně v tom autě bude působit vydechle.
Avatar - martas2005
martas2005
Nevim, kolik bude kupcu ochotnych zaplatit 2M CZK, ale jsem si jisty, ze bude dost kupcu ochotnych zaplatit 60-80t EUR/USD nebo ekvivalent v cinanech. A to je nejspis to, co Volvo zajima 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Vidím to úplně stejně. 😉
Avatar - iudex
iudex
Hadřík na opatlaný displej >😁 :yes:
Síce si to podal e😜resívnejšie, plus ten interiér vyzerá luxusne, ale inak máš zrejme v tom podstatnom pravdu.
Avatar - Ham.
Ham.
Čas 24:00
[odkaz]
Ten závěr mi sedí jak prd.e.l na hrnec.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
>😁 :yes:
Proste poprava XC90 ako sa patri >😁 >😁 >😁 >😁 :yes:
Petriq
Ako tu čítam tie príspevky....áno každý má svoj názor a "free will" ....ale zjavne ste nepochopili politiku Volva akým smerom sa chce uberať a na akú klientelu je zameraný tento model.....jednoducho 3,0 V6 je best off, pričom si myslím že človeku na cestách aj tak postačuje aj auto so 120kW .... ak je niekomu 225koní málo tak ja už neviem..... aj Slovač aj Český bratia by sa mali čo to ešte učiť od Severanov (tým myslím vo všetkých smeroch)....toľko môj názor...prosím si 1000 minusov a "hejterske žvásty"

PS: koľkí z vás mali realne možnosť zajazdiť si na tomto aute a výskúšať tú D5? ..... odporúčam navštíviť nejakého dílera a dohodnuť sa na skušobnej jazde....možno vám to trochu otvorí oči
Avatar - CarlosOstrava
CarlosOstrava
Musím souhlasit.
Sedlám původní XC90 s D5, teď už s výkonem cca 160kw a že by mi někdy chyběl výkon se opravdu říct nedá.
Ano, není to žádný závodník a sprinter, ale kdo si kupuje Volvo kvůli závodění na semaforech...?? ;-\
Jednoduše to stačí...
Anonym2811
Myslím, že s SUV vyjma ujetých verzí jako AMG a X5M závodit nikdo nechce. Otázka zní - pojede to auto stejně v pohodě i ve chvíli, kdy ho narveš pěti lidmi, naplníš zavazadlový prostor a na vozík hodíš loď nebo třeba dva koně ? K tomu takové auto použiješ podle mne častěji... 😉
Ted
Promin, ja mam v rodinnem aute pres 300koni a prijde mi to optimalni zejmena z hlediska bezpecnosti a komfortu. A to jsou kategorie, ktere u auta za 2m rozhodne hraji roli... Samozrejme se najdou lide, kterym to bude stacit. Vsadim se, ze to budou ti, kteri si ani konkurenci nepujdou projet. A myslim si, ze udelaji chybu...
Btw proc nikdo objektivne nezhodnoti ovladaci prvky na displayi? Zaslepenost vuci relativni novince? Staci se podivat treba na meziplyn s teslou... Clovek na to musi za jizdy koukat, nic neni na "svem" miste, strasne to odvadi pozornost. Takovy prispevek bezpecnosti vazne nechapu. Jsem zvykly auto ovladat poslepu. Tady to jaksi nejde...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja tiez problem nevidim vo vykone.. ten je napriek poskromnemu poctu valcov aj poskromenmu objemu viac nez dostatocny ...... to ano suhlas...... mne ale pride ze vacsi problem bude s interierom.... akosi mi ten "lacny tablet" vo vnutri auta neladi s tym charizmatickym monumentalnym exterierom s ktorym sa moze XC90 smelo postavit aj range roveru..... ano ten exterier je famozny a monumentalny ......ale ten interier s tym lacnym tabletom posobi vazne moc "nevkusne" a lacno ... ako by som to... proste na stenach akehokolvek luxusneho palaca tiez budu vzdy lepsie vyzerat rucickove nastenne hodiny lepsie.... ako nejake lacne umele digitalky .. neladi mi tu exterier s interierom... alebo lepsie povedane tabletovy interier s tym famoznym exterierom.... akoby tu kontrukteri neodhadli mieru vkusu co sa v tejto "aristokratickej vrstve" .... alebo teda triede nosi.... na golf tiez nemozete ist s diskmanom na usiach a kriklavymi sortkami.... tu akykolvek range rover alebo aj Q7 ci X5 budu mat s volvom neskutocne lahku pracu... interier XC90 mohol byt ozaj vkusnejsi. kazdopadne o uspechu tohto volva nepochybujem
Avatar - iudex
iudex
Možno by si mal pravdu a s tvrdením, že auto treba vyskúšať, rozhodne súhlasím. Ale zase nežijeme v jaskyni a mnohí tu jazdia na X5 a spol., takže vedia pomerne dobre a relevantne posúdiť, či bude XC90 taký trendsetter, ktorý strčí všetku konkurenciu do vrecka a svojou technikou predbehol dobu, alebo to je ako píše vyššie kolega ham iba "naleštený p.rd", kde výrobca chcel ohurujúcim zovňajškom zakryť chýbajúcu podstatu auta.
Avatar - Dinar
Dinar
Zase to pokrytecké kopání se do vlastních prd.elí? Proč by se od seveřanů měli učit Češi a Slováci, snad celá Evropa, celý svět, ne? Vždyť ty SUV s R/V6 motory a osmiválci vyrábějí německé, italské nebo anglické značky, o japonských a amerických nemluvě.
Petriq
Na toto môžem napísať iba jedno.....skus vystrčiť hlavu spoza CZ/Sk hraníc smerom na sever alebo západ, a porozhliadni sa aka klientela si kupuje aké auto...BMW X5 si kupi Nemecká rodina, aspoň s dvoma deťmi, mladí ľudia jazdia na V40, Golfoch ....skrtka nepotrebuju veľké auto....to iste platí o severanoch, potrebuju veľké litraže bat.priestoru, kupuju V70/XC70 a Passat Combi, jednoducho je prinutený robiť týždňove nakupy lebo býva mimo mesta na vidieku....v skratke, kupujú si autá,aké reálne potrebuju k svojmu životu, kdežto u nás na SK a Cz si liečia ego, lebo si kupi Bavo 7 alebo X5, príp Q7...a pritom nemá deti, max frajerku....no povedz mi, k čomu potrebuje taký autobus? .....o tom vravím....Švédi, Nemci, Nori, Fini , Holandania, skratka ekonomicky aj duševne vyspelejšie krajiny pozeraju na pridanú hodnotu auta nie na prestíž.....stačí si vygoogliť predaj aut vo už v spominanom Švedsku a pozrieť štatistiky predaja, nie su to žiadne tajne info....
_MT_
Velké auto mám z jednoduchého důvodu, pohodlí.

Chce to komplexnější pohled a podívat se třeba, co vlastnictví a provoz auta stojí. To dost ovlivní chování lidí.
Avatar - Ham.
Ham.
S tím léčením ega u Čechů a Slováků jsi vedle jak ta jedle. Auto jako symbol společenského postavení funguje u nás stejně jako jinde v EU. Jsem v každodenním styku s Němci a Rakušany a v těchto zemích funguje auto jako určitý odznak společenského postavení/příjmové úrovně ještě daleko víc než u nás (Unterordnung, který nedovolí aby si podřízený koupil lepší auto než šéf, tam je železná košile, která funguje daleko důsledněji než u nás, btw. my jsme to nevymysleli, my jsme to jen přebrali z dob c.k. Rakouska-Uherska a jsme v těchto věcech svým způsobem o něco málo svobodomyslnější než tyto země). X5 si nekupuje německá rodina s dvěma dětmi, ale německá rodina nebo obecně německý kupec, který na to má (má jak na pořízení, tak na provoz takového auta) a patří to k jeho společenskému postavení. Německý projektant/architekt/konstruktér/advokát… (doplň si co chceš ze středního stavu) prostě v Pandě jezdit nebude i kdyby byl sám a vozil jenom aktovku a stejně tak majitel prosperující firmy nebo ředitel společnosti nebude jezdit autem střední třídy a automaticky sáhne někam do oblasti S-klasse, A8, 7er nebo RR, Q7, X5 etc. i když v takovém autě bude potřebovat navigaci aby v jeho velkém prostoru nezabloudil. Jediný rozdíl je v celkové ekonomické síle nás a těchto zemí, takže o co víc tam jezdí Golfů, tak o to úměrně víc tam jezdí X5, Q7 nebo S-klasse.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Opět souhlas.
Avatar - Dinar
Dinar
Ano, Češi a Slováci jsou zoufalci s malým egem, ale na druhou stranu je hezké (ne?), že s tak obrovským vlivem na automobilky těch, skromnými lidmi obývaných, zemí západní Evropy, když jejich automobilky pro ty Čechy a Slováky vyvíjejí a vyrábějí stále více a více esůvéček osazených šesti a osmiválcovými motory.
Komik tvého formátu už tu nějakou chvíli nebyl. >😁 :yes:
_MT_
Tady se ale bavíme o pěkném cvalíkovi na chůdách. 120 kW je v Yarisu více než dost, v téhle stodole na kolech je to však málo. A nikdo tu nežádá osmiválec (alespoň jsem si nevšiml), to je echt motor do auta téhle velikosti. Šestiválec je přiměřený požadavek. Obzvláště, pokud má jezdit primárně na dálnici.
Avatar - Bubáq
Bubáq
Jasně!
S vetší velikostí auta a jeho váhy je třeba myslet na potřebnou výkonovou rezervu. 225 k z dvoulitru je jistě špičková hodnota, ale ta výkonová rezerva mu chybí. Vždyť je to v testu napsáno dost dobře (hluk, ostrý nástup do otáček = málo komfortu).
Ano, seveřané tolik výkonu nekupují, mají totiž velmi vysoké daně podle výkonu a objemu motoru. Navíc nízké limity povolených rychlostí (80/100 km/h) a podstatně nižší hustotu dopravy. Takže seveřanům daná kombinace velkého auta a malého motoru skutečně vyhovuje.
Ještě nebylo popsáno, jak se dvoulitr bude chovat po zatížení 5 dospělými osobami... mám dosti značné pochyby v tom smyslu, jak potom bude vypadat jeho dynamika.
Avatar - peV
peV
Dane jsou podle emisi CO2, na objemu ani vykonu nezalezi, minimalne ve Svedsku a Norsku.
Nizke rychlostni limity jsou, ale nedodrzuji se, tak jako u nas.
Faktem je, ze velka cast dulezitych tahu ma protibezne pruhy oddeleny svodidly, coz je sice ohromne bezpecne, ale neskutecna otrava v pripade, ze nejsou dva pruhy (coz ale casto jsou).
Vzhledem k tomu jak velka a ridce osidlena zeme to je, si muzou dovolit stavet silnice mimo sidla a kazde malomesto ma svuj obchvat. To je sice na jednu stranu fajn, na druhou stranu budme radi za nasi krasnou a utulnou kulturni krajinu, kde je taky cestou neco videt.

S tim Thorem je to trochu ulet, pane redaktore. Asi jako rict, ze letadlo Hercules se jmenuje podle znemeho lepidla na drevo a papir 😄

Necham se opravit, jestli se mylim, ale ten kristal na palubce by mel byt skutecny a ne z plastu. Jednak se tim vsude chlubi, jednak SKLARNA Orrefors plast nevyrabi.

[odkaz]

Osobne jsem nejvic zklaman z toho odhlucneni, ze je motor z nouze ctnost je asi jasny kazdymu, ale verim, ze by se s tim dalo zit. Ovsem design, design ten nema chybu :yes😒br />
EDIT: I severani kupujou vykon, pokud si to muzou dovolit. On totiz maly vykon muze tezko nekomu vyhovovat, muze tak akorat stacit = nedam vic penez za vic vykonu.
Nechapu, kde se v Cechach porad berou ty myty o 1000% lepsich severskych narodech, nez jsme my sami 8-s
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Amen! Taky se nestačím divit, co žvástů tady je.
Atila_
Libi se mi ten pristup Volva, ktere si absenci sveho premioveho statusu leci tim, ze nasadi stejnou cenu jakou ma premiova BMW X5 se silnejsim a vyrazne dynamictejsim sestivalcem. To udela z auta primo prodejni trhak. Tak mne napadlo, ze tohle bude asi nejdrazsi ctyrvalec na trhu.
tomas4568
Trh rozhodne. Kupcům Volva čtyři válce stačit budou, ostatní si koupí X5 nebo GL. Pro potřeby komfortní přepravy rodiny z bodu A do bodu B ten výkon stačí. Podle dosavadní poptávky čtyři válce stačí docela dost lidem. Jsem zvědav na test varianty T8. Ta bude mimochodem přímo srovnatelná s X5, protože PIH bavoři nabídnou taky jen se čtyřválvem.
Nakonec za vším je třeby vidět peníze a Volvo od čínských investorů dostalo balík, ve kterém už zjevně na další motor nebyly prostředky.
Zett76
Grafika diodových světlometů je opravdu inspirována kladivem amerického komiksového hrdiny Thora? Nebude to v případě Volva spíš severský bůh Thór? 😉
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

ten měl také kladivo 😄 . Volvo striktně nemluví o bohu ani komiksovém hrdinovi, jméno "Thor" však uvádí i v českých materiálech.
Petrko
Volvo o komiksovém hrdinovi hovořit ani nebude. Severské dějiny hovoří jasně o tom kdo Thor je a i postava komiksového hrdiny vychází z tohoto Thora. Je potřeba se stále vzdělávat a nejen číst komiksy. 😉
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Upřímně, nejlepší komiks je ten z Vizovic, než ho tedy zahlitila reklama. Thora jsem viděl jenom jako film, abych zjistil, o čem vlastně Volvo mluví.
Joab
Dobrej trolling. Byt zrovna od redaktora bych to tak uplne necekal😉
Avatar - iudex
iudex
Tiež mi to napadlo. Redaktor ale zrejme (správne) predpokladal, že ľuďom bude známejší komixový/filmový hrdina než boh zo škandinávskej mytológie.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Je důležité, že v materiálech od Volva není ani slovo o mytologii nebo dokonce bohu. Proto jsem to napsal tak, jak jsem to napsal. Jenom jsem udivený, kolik lidí řeší inspiraci a ne zbytek auta.
Petrko
Samozřejmě že se Volvo neinspirovalo komiksem, ale severskou mytologii. Ovšem u lidí kteří mají nízký rozhled je i název barvy interiéru ( jiného vozu) sangria odvozený od "podezřelého krabicového vína". Co dodat.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Máte pravdu, v severské mytologii se nevyznám, ale i s tak nízkým rozhledem dokážu žít plnohodnotný a spořádaný život.
Petrko
Tak samozřejmě, vždyť i mexické přísloví říká že : kdo nic nezná, ničeho se nebojí.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
>😁 :yes:
Avatar - martas2005
martas2005
Ehm, recky neni totez jako seversky... Recka bozstva jsou trochu jineho razeni a jmen nez severska. Netreba se vyznat ve vsem, ale take si neplest pojmy s dojmy.
Joab
Ale no jo, dyk to ja taky. Akorat kdyz jde o muj profesni zivot, mel bych si mozna davat vetsiho bacha. Pokud pisu naprosty kravoviny a dostavam za to prachy, muzu cekat, ze to tak asi nebude navzdy. Ale ze me mluvi koneckoncu jen zavist, taky bych si moc pral mit svou praci tak v pyce😉
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
:yes:
Provocateur
Gilgite, neměň nám tu pořád nicky, kdo se má v tom orientovat. Klatovan, IPA, co přijde dál? >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...ta sedla.... >😁 :yes:
_MT_
Ona postava komiksového hrdiny je inspirovaná severskou mytologií (a nejen postava Thóra). Také si myslím, že se Volvo spíš bude odkazovat přímo na severskou mytologii než na nějaký komiks.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...hlavně, že to není podle Rosengerga.... ten měl taky kladivo >😁
Avatar - iudex
iudex
Na čarodejnice? >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
>😁 a na bedrunky >😁
dyna15
Vo včerajšom motoringu na TA3 toto auto sfúkli, že má buchotavý, traslavý a vŕzgajúci interiér (na 21 palcových kolesách).
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

kousek jsem viděl, ale u našeho vozu jsme si ničeho podobného nevšimnul. Jezdil na dvacítkách a čas od času rezonovaly pouze předměty ve dveřních kapsách, ale s tím se setkáte u každého auta.
Avatar - petr164
petr164
Vrzání je po čase u uživatelů fordovských plastů v interiéru u Volva prostě osudové. Dá se to ale podomácky elegantně či méně elegantně řešit. Takže bych to moc nerozebíral, nejde o podstatu ani o nezbytnou ztrátu uměleckého dojmu. Problémy popisuji níže.
Avatar - petr164
petr164
Začnu vnějším designem: Dosavadní XC90 bylo vše jiné než krabice a z jakéhokoli úhlu to bylo prostě VOLVO s typicky širšími boky a nezbytnou hmotou předního převisu vyžadovanou trakcí. Nové je krabice s inglenathsky zakulacenými hranami, přední maska je vzduchová radlice a vytratilo se profilování kapoty odvádějící proudění kolem kabiny. Nějak se nepíše o Cx, jež je u tohoto druhu vozů klíčové pro náběh odporu a tím i spotřeby při nárůstu rychlosti (či protivětru); proč asi? Každého víceválu je škoda a u Volva to platí zvláště, protože pětiválce byly prostě skvělé, když se opečovala spotřeba. Nicméně když to dělají všichni... Co ale nechápu, je absurdní hmotnost. Dvě a čtvrt tuny je hmota, která po naložení má co dělat, aby se za zhoršené adheze udržela v zatáčce na silnici, asistenti neasistenti. Snaha učinit řidiče pasivní položkou v seznamu povinné výbavy vozidla je to nejhorší, co může automobilka vymyslet. Podvozek není protikorozně ošetřen, což znají majitelé všech volváckých faceliftů z posledního desetiletí; není to o rychlém zrezivění, ale Volvo má držet bez poskvrny 15 let a pak teprve se povolují drobné či větší repase a komplexní údržba. O aerodynamice zrazivělých povrchů podvozkových součástí raději nemluvě. Absence optimalizace podvozku či jeho elektronického módu pro mizerné vozovky je vada zásadní, nikoli kosmetická, protože tu je zvýšená světlost. Pokud elektronika ovládání snižuje hmotnost a náklady, pak nechápu, kde se bere ona dvaačtvrttuna. Vysokopevnostní plechové profily dokáže již kdekdo a Volvo navzdory hliníku stále s betonem v prazích či kde? Prostě zatímco XC90 první generace jsem sice u Volva nepreferoval (jsem na aerodynamické sedany), zcela jsem chápal jeho rodinný a pohodový charakter, nikterak tankoidní. Tank ale přijíždí s druhou generací... Děkuji, nechci.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
pekne si sa rozpisal .... dobre citanie.... chvalim ..... tu hmotnost som si pozrel a je ozaj nie moc mala... vyse 2,2 tony dnes uz vela aut nema... napriklad aj BMW X5 M50d s trojlitrovym 280kw dizlom so 740Nm vazi menej.... a to auto je nielen motorom uz ine kafe ako toto tabletove volvo....

samozrejme V8 Range Rover je tazsi .... ale vzhladom k tomu co ma pod kapotou toto volvo je hmotnostne to riadne tazky viking.... to ano.... bez debaty aspon o 200 kg to mohlo byt menej .. osobne ani moc vyse 2 tonovych aut s 2.0 stvorvalcom nepoznam ... toto volvo bude teda asi unikat..... v tomto smere.... problem ale paradoxne u tohto auta nevidim v motore.... ale v interieri.. ktory svojou aurou a vizualnou hodnotou neladi s charizmatickym exterierom ....

na jednom webe som uz cital prvu jazdu s XC90 ( nie test ) a podvozok volva je vraj sklamanim.... v tomto smere je vraj Q7 uplne inde... o RR a RR sport ani nehovorim.... obavam sa ze cim viac sa volvo snazi hrat na premiu tym je to akesi rozpacitejsie..... a to nielen motoricky ale aj interierom a podvozkom...... ale aspon exterier sa podaril .. ten je vazne monumentalny a neprehliadnutelny
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...nejlepší optika je podle vlastní kapsy. Napsal tolik nesmyslů, že je až zbytečné se tvému komentu věnovat, bylo by to na dýl.
kebek
XC90 má ve srovnání s novou Q7 na 21" kolech velmi mizerný podvozek krerý na našich cestách nefunguje

www.youtube.com/watch?…
Avatar - Jaros71
Jaros71
Vtipné...u mastodontního 5m auta! >😁
Ta cena je neadekvátní , VOLVO si na premii jen hraje ...do BMW , AUDI , Mercedesu i Range Roveru má dost daleko.
Ale design karoserie se podle mne celkem povedl..!
Volant vypadá divně..někde jsem podobný viděl, už vím ve FIATU! 😄
DLE TESTU MÁ VŮZ SOTVA PRŮMĚRNÉ JÍZDNÍ VLASTNOSTI A SLABÝ HLUČNÝ MOTOR.
Na jeho prodeje jsem moc zvědav...asi je jen pro fandy značky , co pomalu jezdí a preferují bezpečnost.
Osobně bych ušetřil a koupil třeba JEEP Grand Cherokee..
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Když jsi žebrota, tak utíkej do áček.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Z tebou to jde z kopce čím dál víc.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Děkuji za postřeh. Nicméně: Už nadpis - blbost. Dále: neadekvátní cena - kdo řekl? Volvo si na prémii jen hraje... Volant - Fiat? Odsoudit dle testu.... hm, ryk hodný znalce. Závěr je mazel: osobně BYCH ušetřil a koupil třeba Jípa Grand Čeroký. Má reakce je ještě mírně vlažná na tu snůšku duchaplností, nemyslíš, Karle?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nemyslím Jirko. Tvá reakce "když si žebrota..." je na dost nízké úrovni.Spousta lidí má názor ohledně čtyřválce, který rozhodně není úplně mimo. Máš na to jiný názor? Ok. Ale "žebroto jdi do áček" ? Tvoje reakce je:"kdo nejde s námi, jde proti nám. Jedinou pravdu mám já".
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Dobrá tak ať se netočíme na pětníku.... beru zpět. Pojďme tedy podrobit bližšímu pohledu jeho příspěvek. Na více než pokřik někoho, kdo má najeto na wc míse více než v autě to nevidím. Ten švorcák nebyl myšlen doslova na obsah šrajtofle, ale na prototyp těchto BYCHAŘŮ. Nejde s námi.... tohle ti někdo poradil nebo jsi měl spravedlivou krev v očích? Nevím, ale bylo to jen bychařské nic. S touto cenovkou znám pár aut, která jsou za ty peníze i menší, větší, slabší, silnější.... prostě to má cenovku a když na to nemám tak nebudu takhle bublat. Řeknu na rovinu: nemám na Vejrona - 30 mega za auto co žere a ani kolo tam nevleze? ....dobrou noc, jdu se ještě dosmát.
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
To že reakce nicku Ji/Ri jsou často na nízké úrovni je přece známá věc. Napadat a urážet, v tom si Ji/Ri lebedí.

Viz jeho reakce na nick Jaros71. Nejdřív jakoby vezme zpět slova "Když jsi žebrota, tak utíkej do áček", aby vzápetí napsal slova "pokřik někoho, kdo má najeto na wc míse více než v autě". Prostě klasika.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Tebe prudí můj avatar, viď? Klatovane >😁
Avatar - peV
peV
Jee, cus Gilgite - vitej zpet!
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Přesně to mě napadlo >😁 >😁 >😁 >😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
I mě.
Ted
Mozne tolik nejde o to ze by mel byt zebrota. Ale spis o to ze nema v hlave nastlano aby sve penize utratil za nalestenou bidu.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Teď jen určit, co je a co není naleštěná bída, ne?
Mig_35
Viděl jsem ho naživo a je to opravdu pěkné a zajímavé auto. Ten design nic nekopíruje, je originální. Ad jízdní vlastnosti - Volva kupují třeba architekti a jde jim spíš o image, kterou jim třeba BMW nedá. Myslím trochu jinou image. A volvíčkáři nezávodí.
Viděl jsem ho i vevnitř a nejvíc bych řekl, že to připomíná naživo jachtu.
Auto je to úžasné, i když si ho osobně určitě nikdy nekoupím, protože mně dokonale míjí.
edit: teď jsem si přečetl tu šílenou hmotnost a ten mrzký výkon. upřímně, tomu zrychlení se mi nechce věřit ani náhodou😐
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Jel jsem s tím. Svez se taky, budeš možná mile překvapen. Jede to a o nedostatku se nedá mluvit.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
No, co čekat od někoho, kdo má v avataru vw. 4ka golf? 😉 samozřejmě s laufy a čipnutým tdi? ...plus leskimo na volantu? >😁 :yes: 😉
Avatar - rimow11
rimow11
Vyzera perfektne :yes:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Až se mi nechce věřit, co tady čtu. Chvílemi mi to přijde, jak plky 3. cenový z vesnice před zavíračkou. Většina borců, co tu na auto nadávají a ví z testů, že to nejede, vrže, nefunguje, matlá se, nezvládá terén, umí jezdit jen na rovném asfaltu.... kdyby byl apríl, tak se i pobavím, ale takhle... už se nedivím, že škodofky z bazaru je zaklínadlo, bavoráky z áček modla a kdo nemá audynu tak je eunuch, počátek nirvány je pašík s teedeičkem s tím červeným ičkem.
Doporučení: s papírem si pánové vytřete pedel a zkuste si tu očištěnou sedinku uvelebit do Volva. Bude vám smutno až zase budete viset na plotu autobazaru a vracet se domů s s tím pravým motorem a nevrzajícím autě.
Jestli to čte někdo z Volva tak si musí myslet, že jsme všichni traktoristi se slámou nejen v botách.
kesumb
Ale no tak, chlazený masážní a dofukovací sedačky mělo Sko už před 15. lety a rozhodně byly lepší než soudobá s80...
Každý auto má něco, Volvo prostě míří na jinou skupinu řidičů a ne každý tahá loď/auto nebo s tím jezdí jak ***. Ale pro mě tomu něco chybí a to konkrétně T8 s 80l nádrží..
Ted
Ty to auto zeres hodne, vid? Pak chapu, ze ostatni jsou zebrota ( oni chteji 6ti hrnek, to e staci 2,0tdi s horsi charakteristikou, jim vadi bouchajici podvozek, tobe prece staci, vzdyt je to Volvo, ne. ) Image je nade vse a tablet je sice ergonomicky nesmysl, ale je to tak cool... Jsem presvedcen, ze ti to auto nikdo nevymlouva. Kup si ho. Ty budes vedet, ze ti to tak staci... Ostatni mohou mit jiny nazor, co myslis?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Nejde o žraní tohoto auta, stejně bych reagoval i u jiného.... Třeba u Passatu 1,4tsi - samozřejmě malý přeturbený motor, který v této kategorii nemá co dělat... a ejhle, chyba lávky.
lowkick
Trochu chápu tvou frustraci, ale zkus se smířit s realitou, že D3 je o kus dál a Volvo si za to v tomhle případě může samo... 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
>😁 teď jsi mi splasknul mého nejoblíbenějšího nafukovacího slona >😁 nejsem frustrovaný, jen mám možnost kontaktovat realitu s bychařením. D3 je dál, blíž, za.... z pohledu jakého? Pro mě jsou to všichni vyrovnaní hráči, kteří hrají svou hru a oslovují jinou skupinu fanoušků. To je jako bys řekl, že golf není sport a naopak rugby je ta správná řežba.
lowkick
Já mám svědomí čisté, protože:1. nejsem bychař a 2.vždy zahrnu výrobek Volvo do výběru...akorát tak nějak vždycky vyhraje někdo z D3. A že nejsou dál? No minimálně motorově ano, to je snad zřejmé i Tobě. 😉 Ono vyvinout motor je něco jiného než vyrobit pěknou dýhu a voňavou kůži a tablet. Volvo jde levnější cestou...OK, je to marketing...ale ne pro mne.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
:yes: 😄 o tom se celou dobu bavím. Každého osloví něco jiného. Jde mi o to, že se tu svrhlo auto z útesu jen proto, že "to není motor pro tak velké auto" bez toho, aniž by si ho někdo projel. Stejně bych reagoval např. když by někdo napsal, že např. GL je nesmysl, že s tím se špatně parkuje jen proto, že je velké.... Díky za věcný koment, lowkicku 😉 ... ano, ty k bychařům nepatříš, to vím dávno.
Ted
ja na tom ale trvam, podle me je to motor nedustojny tohoto auta.ty si tonemyslis,protoze tobe staci.ja si myslim opak... cenovku to jaksi stale nevysvetluje... a reci opremii take ne, nebot premie je v soucasne dobe nekde jinde.
Pokud se spokojis s timto motorem, pakbudes logicky srovnavat s podobnym motorem u konkurence a ten cenovy rozdil simusis zduvodnit sam... o tom se tu bavime
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Tak pravil Ted. 😄
kesumb
Musím uznat, že se mi nová XC90 fakt líbí, mám ale problém s poměrem hmotnosti a výkonu. Hmotnost 2,2 tuny znamená sotva 100 koní na tunu reálné váhy. Jak se to popere s 2,5t vlekem v kopcích je mi celkem zřejmé...
Dalším otazníkem je u mě 8s převodovka Aisin, protože už minulá verze byla dost pomalá a na konkurenci (8ZF) nestačila.
No a poslední je životnost R4 motoru u takhle těžkýho auta a pak chování vzduchového podvozku.

Já bych osobně vzal asi Q7, už jen pro nižší hmotnost a osvědčenější techniku.

Jestli mě něco u XC90 láká, je to verze T8. Ale bohužel nějkej pitomec tuto verzi obdařil 50l nádrží, takže dojezd s naloženým autem po dálnici 350km 😞(.

Sečteno podtrženo, XC90 není můj šálek kávy, ale moc se mi líbí...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Tohle beru. O té nádrži jsem nevěděl a je to samozřejmě nepochopitelný feler.
Avatar - chalan66
chalan66
No tak na tomto aute sa mi nepáči vôbec nič ! Hnusná krabica čo s predošlou generáciuo ide do smútku ! Tušim sa výrobci automobilov zbláznili a začínajú robiť odporne vyzerajúce autá !! To nie je choroba len VOLVA, ale všetkých automobilek ! :no:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Vy, nahoře, co pláčete nad nedostatečnou motorizací, kdo s tím autem jel? Ale pravdu.... můj tip... 1.
Ted
Ja s tim nejel, ani nepojedu, protoze motor tam pro me neni. A zalozit svuj hate jen a pouze na tom, ze si s nim jel a tudiz jsi lepsi?? Trochu malo, ne? Dobre auto dela motor... Podle me xc90 dobre auto neni. Je to nalestena bida s premiovou cenovkou. A ANO, NEJEL JSEM V NEM 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
To mi stačí, děkuji. Ono založit svůj hate jenom na tom, že ti přijde po patřičném olíznutí monitoru motor u vozu xy nedostatečný, špatný, líný.... atd. Já myslel, že jsme na autowebu a ne v kurzu virtuálního vyšívání 😉
Petrko
Dobré auto dělá : skvělý podvozek, vynikající brzdy a dobrý motor. Všimni si na kterém místě je motor. A kupující Volva motory až tak zase nikdy neřešili. Volvo je holt trochu jiné auto než D3, ale k prémii jednoznačně patří.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Vynikající brzdy k Superbu s 1,6TDI nebudou třeba.Myslím, že by to chtělo symbiózu těchto vlastností. Podle mě spíš k pořádnému motoru potřebuješ podvozek a brzdy. Bez motoru jsou vynikající brzdy i podvozek tak trochu zbytečný.
Avatar - Machýrek
Machýrek
Nejel. A i presto si myslim, ze absence sestivalce v nabidce je skoda.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Škoda neškoda. Ten motor má 225 koní, krásně jede, máš z jízdy kupodivu pocit lehkosti. Myslím, že je spíš škoda, že se nesvezeš. Samozřejmě, 6válec je 6válec, stejně tak 8válec je 8válec... ale mě spíše vždycky zajímá co to umí než lpět na dogmatech 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Všichni tomu nerozumí, jen Jirka jo. Měl bys poradit ostatním, že ostatní vyrábí svoje SUV přemotorované od základního modelu. I trochu vnímavější ženská, když to srovná se svou Q5 3,0 TDI bude cítit rozdíl.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Chvála tobě, petroheade, za postřeh, že "i trochu vnímavější ženská, když to srovná se svou kfépět v třílitrovém šestiválci bude cítit rozdíl"... Zlatý ventilek je tvůj! 8-s >😒]
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
O co bojuješ, chceš přesvědčit ostatní nebo sám sebe, že je 4R jako vrchol dostatečná motorizace? V autě za dva miliony člověk požaduje kullturu a suverenitu a ne jen spokojenost s tím, že se to trochu hýbe.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
No, tady už nevím jak zřetelněji říct, BĚŽ SI TO ZKUSIT. Ale ano, máš pravdu, ono taky pokud žena nemá 4kozy a dlouhé blond vlasy tak je to vlastně osoba hodna ukrytí. Už chápeš nebo jsi pořád po kolena v tlejícím bahně?
Ted
mily Ji/Ri, mozna te toprekvapi, ale umim pocitat a mam nejakou zivotni zkusenost...
proto, kdyz mi nestaci sestival s 260 ps na 1800kg, nepotrebuji zkouset ctyrvalec s 225ps na 2200kg...
a passatem 1,4TSI si jezdi sam, pro me to auto neni na mape...

prijde ti to jako olizovani monitoru? prijde ti to nelogicke? jsou to predsudky?

takovy multivan s 2,0 tdi 103kw taky dokaze existovat...ale slysitelne se trapi... a dynamika je jaka je. zazraky se proste nedeji....
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
No vida, to je jiná. Ty preferuješ tu motorizaci a jdeš jinam. To není nic proti ničemu. A právě pro tebe jsou jiné automobilky. Nějak mi začíná docházet, že přes krev v očích nevidíš, co píšu. A samozřejmě, pokud ti je 260 v6 koní málo tak není důvod koukat po slabším motoru, což D5 je, ale to si asi nemusíme říkat, nejsme v MŠ. Ale to jsi měl říct hned a diskuze by byla od počátku věcnější. Toho pasata jsem uvedl jako příklad, což jsi moc nepobral jak vidím.
Avatar - deolator
deolator
Jenom malá věcná: máme ve firmě First edition na vzduchu. Motor jede kupodivu lehce, i když zatím nebyl otestován v maximální zátěži. Jeden detail mi však vadí - když se nakopne, tak zvenku zní zcela nedůstojně, čtyřválcově ostře. To se prostě k takovému autu za takové peníze vůbec nehodí ;-\
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Ano, jede lehce, to je jeho charakteristika. Ten zvuk taky souhlas, ale pak se uklidní a jen tiše ševelí. Jen nevím, kdo ti za tohle dal palec dolů...
jossalito
Vidím, že máš urputnou snahu chválit "vlastní" ocas za každou cenu. Trochu se uvolni, tvoje křeč kouká z každého řádku. :-!
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
>😁 >😁 >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...stačí ti tak málo? ... to si budete rozumět, kucí 😄
jossalito
Stačí se podivat, s kým si tady přízvukuješ ty.

Na tebe dost podprůměr, ne? Nebo dnes jde spíš o to chválení vlastního ocasu? Za každou cenu? Hmmmm...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
... tobě už ocas dlouho nikdo nepochválil, že? >😁 >😁 😉
jossalito
Sám to dělat nemusím. 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Vidím. Máš na to KlatolGita. :-! 😄
Provocateur
Gilgite, na ty 3 smajlíky sis měl dát pozor, aby ses tak rychle neprozradil >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
.... tak se Gilgit profouk >😁
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Ani ne, ale vidím že tě to nadchlo. Takže když dám čtyři smajlíky tak jsem Ji/Ri >😁 >😁 >😁 >😁
Provocateur
Pár indicií Klatovana alias Gilgita😒br />
1. Tři emotikony tady nikdo jiný nepoužívá.
2. Vyjadřování a pravopis (čárky - hlavně před spojkou ŽE mu nikdy moc nešly).
3. Žere psy >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 bod 3 mě zabil >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 ... doplním: při dokazování používá stejnou metodu.
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
S touto partou je zbytečné se hádat. Klidně hledej indicie. Hlavně když tě to baví a nezlobíš. Slovo žere používáte doma?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
osobní výpad Gilgita je tady >😁
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Osobní výpad jsou slova nicku Provocateur "Žere psy", tvoje slova "Vidím. Máš na to KlatolGita", slovo "Gluteovane" (později změněné). Pleteš si pojmy.
Provocateur
Ne, žere zvěř. My (lidi) jíme 😄
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Takže označuješ jiného člověka za zvěř.
Provocateur
Těžko říct, jestli člověka 😄
Mig_35
Já žeru. někdy fakt hrozně😊 a ani mně neurazíš když mi to řekneš😊
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Já samozřejmě taky. >😁 Ale víš jak to Provocateur myslel. On je něco lepšího. On je totiž lidi. >😁
Provocateur
No, hlavně nejsem pokrytec (viz Gilgitova srdceryvná rozlučková SZ) jako ty >😁
Provocateur
Každá stíhačka žere, takže nejsi vyjímka 😉
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
nie, 4 davam ja >😒] >😒] >😒] >😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😁 😉
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
OK, takže podle "smajlíkové logiky" jsem AUDIRS6. Což je rozhodně příjemnější představa než být Ji/Ri. >😁 >😁 >😁 >😁
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
>😁 :yes: :yes: :yes: :yes😒br />
PS: Vitaj nazad ! 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...což je pro tebe očividně meta nedostižná :yes: :yes: :yes: >😁 >😁 >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
To bych chválil i tebe .... Trochu se uvolni, každý nevidí svět jozalití optikou.
jossalito
Stále křeč. Vtipné na tom je, že tomu nevěříš ani ty sám. 😉
Avatar - iudex
iudex
Ale no tak, Jirko. To iba a výhradne párkilometrové šoférovanie auta oprávňuje vyjadriť svoj názor na auto? Ostatní, čo neskúsili, sú automaticky plagátovci, čo sú úplne mimo reality? Čo ak niekto vlastní X5? Q7? ML (pardon, GLE)? A vedia, ako v týchto autách jazdí R4 a ako V6/R6?
Fakty sú totiž pomerne jasné: 4,95 metra dĺžky, viac ako 2 metre šírky, 2200 kíl hmotnosť, dvojlitrový štvorvalec. Nikto netvrdí, že to auto nepôjde, ani že by nestačilo na dynamický priemer v Čechách, ktorý tvorí Octavia 1,6TDI. Ale toto je auto so základnou cenovkou skoro 1,5 milióna a v testovanej verzii cez 2 mega (!) Takéto auto sa nekupuje na "dostatočnosť", to by stačila Kia Sorento (mimochodom aj tá má väčší motor). Tu ide o luxusnú káru, tu si kupuješ aj image a prestíž, suverenitu a k tomu bezpochyby patrí aj suverenita motorická. A tu je pes zakopaný, totiž tú suverenitu nedostaneš, nech by si bol ochotný priplatiť koľko chceš, lebo nie je. Maximálne Ti Volvo ponúkne tú "dostatočnosť". Alebo inak: tam, kde konkurencia začína, XC90 motoricky končí. A to je ten problém.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
No, konečně něco, na co se dá reagovat.
Volvo šlo vždy svou cestou. A dělá to, podle prodejů a zájmu o jeho vozy asi správně.
Plagátovci: to je u mě každý, co překročí určitou hranici a z odhadované pochybnosti udělá ortel. Myslel jsem, že jsme na autowebu a že tady rozhoduje zkušenost a ne hadobijectví. Tady bych si dovolil okopírovat sám sebe: "Jel jsem s tím. Svez se taky, budeš možná mile překvapen. Jede to a o nedostatku se nedá mluvit." ... a za tohle je pět negativních palců. Tak jo, držme se zažitého, že do této kategorie patří V6. Hm, to jsme si pomohli. Dynamický průměr v Čechách tvořící 1,6 oct, hm, faul. Toto auto nekoupí NIKDO na dostatečnost, to mi věř.
Image, prestiž, luxus, SUVerenitu? ... ano, v tom je ten zakopaný pes, každý tu suverenitu vidí jinak. Pro mě je důležité jak to jede, chová se, brzdí, zatáčí, .... prostě projev v reálu než si stýskat nad papírem. Auto jsem projel nejdříve míň, pak jsem si ho dopřál více. Můj přístup byl podobný, že to nepojede a že je to málo. Byl jsem více než překvapený a to v kladném slova smyslu. Nic mi tam nechybělo v dynamice. Není to žádná lemra, žádná uskákaná kocábka.... Ano, ti, kteří chtějí silnější motor půjdou ke konkurenci. A to je špatně? Stějně tak ti, kteří chtějí zadokolku tak si u Audi otřou slzu a půjdou do bmw... Ano, Volvo oslovuje jinou skupinu zákazníků, ale to je přece v pořádku a dělají to všichni.
Poslední větu podepisuji: to je problém pro koho ale? pro pár jedinců, kteří chtějí SUVerenitu i motorickou. Pamatuji si, jak se tady plakalo, že na G7GTI je 169kW málo, ale to auto přesně s touto motorizací špičkově funguje. Ale beru, každý se na to díváme jinak. Budeš se nejen ty divit, ale zákazníci se zbavují svých V6 suv a jdou právě pro tohle. Tím nepopírám, že bude pořád velmi početná skupina 6ti válcových. Taky bych byl, ale osobně v tom nevidím problém.
JEN JSEM ŘÍKAL, ŽE NEŽ NĚKDO VYŘKNE, ŽE TO ČI ONO AUTO JE *, TAK BY SI HO MĚL NEJDŘÍVE PROJET. Nad zbytkem můžeme teoreticky očichávat aroma dobré kávy.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
zatímco soupeřící značky mají čtyřválcové motory pouze jako okrajovou záležitost, Volvo na nich již nyní staví celou prodejní strategii - autor ti to přímo píše.
Papíry se neoháněj, papírově stejná Q7 pojede líp a pak se ještě 2x zlepšuje a příjde i 4,2. Dynamický průměr v této třídě tvoří nepodladěný třílitr, Octávky sem nepleť.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
okta tu zazněla od iudexe jako republikový dynamický průměr. To co píšeš nepopírám. Jen říkám, že odsoudit auto proto, že má automobilka jinou strategii a zejména proto, že že konkurence nabídne něco jiného je .... to si doplň sám. Takže best pohon je zadní, ne? Bez toho to auto není k ničemu. Bravo BMW, ostatní jsou jen pokusy. Stejně tak suv MUSí MÍT 4x4. Proč? Není to spíše o tom, co využiješ a co ne? Tak pokud nebydlím někde, kde mi sníh láme krk,nebo sníh řeším desetkrát do roka, tak musím pořád mít tu 4x4? A do terénu se vůbec nepodívám. Víš, každý kupuje auto podle sebe a jeho preferencím odpovídá výběr vozu, telefonu, televize, bydlení, trenek, ponožek, ..... přece nebudu pohrdat výrobcem telefonu jen proto, že neumí vyměnit baterku??? atd. atd.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ta strategie se podobá, jako by chtěl trenér hrát hokej bez útočníků. Někomu jistě čtyřválec stačí, ale ti co si zvykli na lepší zpět nebudou chtít. Doba šestiválcům stále přeje, jen namísto benzínových se prodávají naftové.
Ted
bejt v passatu slusnej 6val, treba bych o nem uvazoval... nepotrebuju auto 2x drazsi, ale 4hrnek proste uz nechci
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
R5 co byl ve Volvu byl ten správný kompromis.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Pokud je pro tebe důležitý počet a ne výsledek tak jo. Ono i obránci střílí branky. A ty sis tímto dal jednu vlastní 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
On dokáže sebelepší naftový čtyřválec plnohodnotně nahradit průměrný šestiválec?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Tvrdím to někde? Jen tady říkám, že než hekat nad čímkoliv, tak je lepší se s tím svézt.
Avatar - _Karel_
_Karel_
"Pokud je pro tebe důležitý počet a ne výsledek tak jo" - já v tom čtu- výsledek čtyřválce není horší než šestivál.
Mig_35
řekl bych, že biturbo dvoulitrová nafta je určitě lepší, než renaulťácký třílitr šestivál, např.
a výkonově se moc neliší.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Výkonem samotným asi čtyřválec dokáže zabodovat.
Avatar - Dinar
Dinar
Srovnávej ale motory ze stejné éry!

Faktem je, že stále nikdo nedokázal udělat dýzlový čtyřválec, aktuálně mluvíme o výkonu kolem 160kW, tak, aby se projevem (a teď nemyslím zvuk) vyrovnal objemnějšímu šestiválci o stejném výkonu. Ten šestiválec vždy líp jede, reálnou spotřebu má stejnou a navíc přihazuje právě ten zvuk a příjemnější průběh podání výkonu.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Fakt, svez se.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Samotný test dává Dinarovi za pravdu, že absolutní výkon není vše. Je to jako s podladěným dvoulitrem u Mazdy. Má menší výkon než vyhoněné 1,6ky a stejně jezdí líp a dokonce za míň.
Avatar - Dinar
Dinar
Svezu, neboj, ale tohle jsem ani tak k Volvu nevztahoval, stačí srovnat bmw 25d s 30d resp.3,0tdi od audi s VW biturbem, 250d a 350d od MB apod., u toho audi to můžeš porovnat nejlíp, páč má i V6 variantu se srovnatelným výkonem, každopádně výsledek je vždy stejný, R4 si vedle šestiválce neškrtne, nedává žádnou výhodu kromě nižší pořizovací ceny. Pokud jde o Volvo, mohl bych věřit, že dokázali motorářský zázrak, ale vzhledem k jejich úrovni v této oblasti (vždy doháněli) to nepředpokládám. 😉
Avatar - jozephko
jozephko
Známy má starú XC-90-ku prerobenú LPG. Žerie mu 13-14 litrov plynu, čo pri prerátaní na súčasnú cenu benzínu je 6-6,5 litra...
Okrem toho je majiteľom malej čerpačky na LPG...
Ak by som kupoval SUV-ko, tak to urobím asi podobne - kúpil by som benzín a dal si ho upraviť na LPG... Náklady na palivo sú o niečo menšie ako na diesli a servisné náklady sú tiež oveľa nižšie ako na diesli.
Z veľkých, ojazdených SUV-ečiek sú z hľadiska spotreby benzínu na tom najlepšie práve Volvá XC-90. "Nemci" žerú o 2-3 litre viac...
Mig_35
Který motor žere 14 litrů plynu? Osmiválec určitě ne, možná tak T6. Problém je v tom, že dnešní benzínové motory jsou obvykle přímovstřikové a to se nemá s plynem moc rádo.
StasCX5
Už první příspěvek psal o tom, že "pěkný test". Mohu jen potvrdit, protože obdobně XC-90 dopadla v testu posledního Motoringu(TA-3). Takže poděkování panu redaktorovi. A také jsem zvědavý na přínos(?!) vzduchového odpružení na našich "kvalitních" cestách 😉
Avatar - Merrill
Merrill
a popravdě mě ani nepřekvapilo tvrdší naladění podvozku - u volva se to už stává pravidlem. Pamatuji na mé zkušenosti s v60, která byla v případě jízdy na nekvalitním povrchu taky dost "nepoddajné" auto. Naštěstí je novou xc90 možné objednat se vzduchovým podvozkem, který by nedostatky v komfortu mohl zlepšit, a jako bonus možná přidá i regulaci světlé výšky. Dále pozor na základní kola, která i z povedeného auta dokáží udělat chudobinec, na léto to chce min. 20".
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
vyhoněný čtyřválcový dvoulitr na auto 2,2tuny :no:
jen automatická a ještě dost nepodařená převodovka :no:
ergonomicky zcela nevhodný střední tunel :no:
chybějící ruční brzda :no:
LCD tachometr a otáčkoměr :no:
celkový umělecký dojem :no:
nereálně vysoká cena :no:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
popravde vonkajsi dizajn sa mi paci... exterier je vazne pekny.... videl som nazivo uz novu XC90 kedze je u nas vonku pred showroomom jeden kusok vystaveny a chodim obcas okolo ak idem smerom von z mesta na juh smerom na madarsko .... a vyzera vazne fajn ... citit tu ten svedsky dizajn.... z tohto pohladu ok... exterier bez vyhrad.... ale najdu sa aj veci ktore ma uz az tak neohurili na tomto aute a ktore ma sklamali..... nepaci sa mi ten velky tablet.. vobec.. ale vobec takemuto autu a jeho charakteru nepasuje... v yarise ok aj v picasse .. tam nech ma aj rozmery tv prijimaca .. ale v premii to uz chce istu eleganciu... zmysel pre styl a hodnotu.... v tomto ano.... interier volva mohol byt iny.... elegantnejsi .... o motoroch sa tu uz tiez popisalo hodne a tiez som toho nazoru ze 6 valcov s celkovym objemom okolo 3 litrov by asi nebola spatna volba a to aj z hladiska spolahlivosti a kultury chodu.... volvo ma na to vlastny nazor a asi to musime akceptovat ... boom opadol a tiez uz nevnimam novu XC90 az tak oslavne ako pred par mesiacmi.... mohla byt lahsia... v interieri krajsia... s motormi s vacsim objemom .... dozaista to ale bude super auto..... ale v istej faze sa nemozem zbavit pocitu ze tu islo viac o to vyvolat dojem ako o to co volvo roky zdobilo... asi az prax ukaze ako na tom XC90 skutocne bude..
Jeremy01
Zdravím, nechci vyvolávat zbytečný flame, ale na XC90 D5 mám najeto 3 tisíce km. Takže jsem asi jediný na tomto fóru, který může něco říci k vlastnostem auta.
Když jsme auto objednávali tak jsme měli z motoru opravdu velký strach. Dlouho jsme zvažovali T6. Vybírali jsme mezi X5, ML, Touaregem a dalšími velkými SUV. V té době nás XC90 přesvědčila šarmem a tím, že vypadala prostě jinak než ti ostatní. Chtěli jsme změnu. Musím říci, že nelituji. BMW, MB i Trega jsme měli a co se kvality provedení týče, tak mi XC90 nepřipadá v ničem pozadu. Ba naopak použité materiály jsou opravdu kvalitní. Hliník je hliník a dřevo je dřevo. Vysoký vlas koberců a kvalitně ušitá kůže. Nevrže nic. Motor opravdu překvapil. Je to jak píše kolega. Není to sporťák, ale klidná síla, která tam opravdu je. Zatím jsem na okreskách neměl s předjetím kohokoliv jediný problém. Mám vyzkoušené plné obsazení a 4 kola na tažném zařízení. Rozhodně to není žádný louda. Jezdím v režimu Comfort, při Dynamic se charakteristika řazení přiostří a motor více točí. V Tregu jsme měli 176kW a dynamika mi přijde podobná. S T-regem byl pak problém auto spíše zabrzdit. XC90 mi přijde mnohem vzdušnější při předjíždění. Nemám pocit velké nekontrovatelné hmoty. Velkým překvapením je ale spotřeba. Dlouhodobá je 7.8 při polovičním využití dálnice. Při troše snahy se lze dostat k sedmi litrům. S nádrží 70 litrů je pak dojezd opravdu zajímavý.
Ještě info k tabletu – neznám systém od audi, ale velmi dobře znám iDrive v poslední verzi. Po troše cviku mi přijde obsluha např. navigace mnohem jednodušší na tabletu než v iDrive. Zkuste si zadat v iDrive třeba konkrétní POI v okolí vozu. Utočíte se kolečkem. Na tabletu je zajímavý systém dlaždic – vidíte několik informací najednou, hudbu, navigaci, info o jízdě, atd. Vše dohromady pod sebou v pruzích. BMW umí sice rozdělený displej, ale vše je komplikované. Tady je navíc displej před řidičem a HUD. Mohu mít informací jaké chci a kde chci.
Co se propadáku týče – donesla se mi zpráva, že ČR pomalu vyčerpala kvoty na přidělených 400 aut pro tento rok. To si myslíte, že tady je 400 totálních ignorantů, kterým je jedno kam peníze dávají a auto jim někdo vnutil?
Fakt se zkuste projet a pak pište.
Ted
Tvuj nazor ti nikdo nevezme... Ale fakta jsou fakta. Konkurence nabizi vic vykonu, nizsi hmotnost, lepsi jizdni komfort a schopnosti plus lepsi prevodovku za nizsi cenu. Nehodlam soudit prvni majitele. Ostatne to divadlo kolem predstaveni vozu a jeste vic pak objednavky na auto, kterym nikdo nejel, pak to nesmyslne cekani na dodani auta... Holt premiove zachazeni
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Papírový kovboj :yes:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
1. konkurence nabízí víc výkonu - ano
2. nižší hmotnost - tyhle věci moc nezkoumám , budu ti věřit
3. tu to začíná - lepší jízdní komfort ... zkoušel jsi to??? nebo jen čistý líz a slaboduchá bezmezná víra v slova autocz redaktorů?
4. lepší převodovka... když už se oháníš exaktními veličinami, tak mi vysvětli lepší ... ano, v Cayenne má jinou charakteristiku. Nemůžu se ubránit dojmu, že tvé vidění je černobílé....
Ted
Co se komfortu tyka, x5 ma podvozek standardni, komfortni, m, a proffesional. Standard professional a comfort jsou komfortnejsi nez RR sport. S zadny z techto aut asi ta klidna sila zavodit chtit nebude... Btw v tom Verim redaktorum i jednomu zdejsimu majiteli...
lowkick
Tebe překvapuje, že po 12 letech výroby a pár faceliftech mají 400 objednávek na nový model? 😄 U mne funguje jednoduchá věc, domluvím si na jeden den (max. víkend) jízdy všech zvažovaných modelů a za těch pár hodin při přesedání z jednoho do druhého je to pak obvykle úplně černobílé rozhodování. Potkal jsem včera novou xc90, jel v tom postarší manželský pár, na značkách bez polepů, takže asi majitelé. Byli vysmátí, jeli ve městě po novém asfaltu tak 40 kmh. Na tohle je to auto asi výborné...rychlejší obytný automobil. 😄
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
To byl lowkick..... Nemůžu se ubránit dojmu, že je až zázrak, že nebydlíme ještě na stromech... to myslím obecně, at si to nevztáhneš jen na sebe....
Avatar - Jaros71
Jaros71
Naprostý souhlas s tímto souhrnem!
Přidávám se... :no:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
.... G3 LeskimoLine na šesnactkach?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
....Jeremy1 to napsal přesně. Výše to zajímavě vystihl i deolator. Volvo mělo dostat hvězd 5 a to bez servítek. To auto je dokonale vyskládané, motor a jeho projev působí lehce, auto jede tak nějak nenuceně, lehce. Uvnitř jsi na jachtě. Poprvé po dlouhé době nemám tomu autu co vytknout. Jo, měl jsem. Ve verzi Inscription nebyla v kůži palubka, ale byla to Demo verze, jinak je. Proti Volvu XC90 je😒br /> X5 čistá kolotočařina
Q7 ccc krabice
Touareg grill v nerezu
GL ... jo, to jediné má koule.
Jinak, abych nebyl napaden za Volvo lízače /ano, mám xc60 summum D3 AT v předohrabu/, tak nová x1 - boží, 3er dá se, A6 boží /zkopli Thorovy kladiva/, a4 super, .... nemám problém s ničím....
tady platí

PADNI KOMU PADNI

Dnes velmi zřetelně BraVOLVO!!! :-! ... a ti, co chtějí přece jen doplnit testosteron válci a kW tak tam poslouží i Sorento.

BraVOLVO!
Ted
Proti jasne formulovanym argumentum je tu subjektivni nazor libi / ostatni vypada blbe. Nebyls to ty, kdo tu odsuzoval hodnoceni pres monitor? Vzdyt hodnotis plakaty, fakta jdou jaksi stranou...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Mám s ním odjeto ca. 600km, ty plakáte 😉 jaký jiný fakt než zkušenost chceš na autowebu? ...nebo Ti stačí heky u draní peří?
Ted
Ale nevenunes se faktum, pouze dojmum 😉 to, kde je volvo mimo soucasnou premii mu bud blahosklonne odpoustis nebo se o tom pro jistotu nezminunes
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Pohledem Pepana z ČR ano. Nevím, co na to říci více. Takže😒br /> i8 nemá minimálně 8válec... je to robertek na kolech
Sorento je v kůži a má SILNÝ MOTOR - je to prémie jak vyšitá. Ale ano, viděno optikou z 1. NP je možné všecko. 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
podla mna je jasny kral triedy range rover [odkaz] je jednoducho najlepsi 😉 ...

pride mi z tam kde XC90 konci range rover ani len nezacina.... v tomto je range uplne ina liga ... je to proste taky rolls medzi SUV.....
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
... jak v čem. Prostornost určitě ne. Zkus nastoupit na zadní sedadla. Je to jak do tanku. Zkus právě tohle Volvo, GL.... je to jak do autobusu. Jsou to stejně dobrá auta. Ano, v motorech vede RR. Motor ti bude naprd, když budeš soukat děti, sebe, náklad na zadní sedla.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja verim ze v RR by som malo miesta urcite nemal..... a stacilo by mi .. v priestore pre posadku som skromny 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Zadní podélný prostor RR: 650-870mm XC-90: 620-900 . 3cm dělají rozdíl mezi průlezem do tanku a autobusem?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Mluvím o nastupování a vystupování. .... to je ten tank. Jinak díky malé profilaci kožených sedaček budeš v rr vzadu lítat jak nudle v bandasce... jako já. V xc90 jsem neměl problém....
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
treba sa aj priputat vzadu.... pasy tam nie su pre srandu 😉

mne sa dokonca aj Q7 zda lepsim vozom ako XC90 ..... ak mam zohladnit vsetky faktory ( nie len dizajn ) .. na nete uz je nejake to video z jazdy Q7 vs XC90 .... a Q7 ukazalo svoje kvality, volvo v tejto generacii na pomyselny olymp triedy este nema a to ani ked si odmyslim range rover.... ale ako konkurent pre nemecku premiu to moze byt vcelku slusny a dostojny ....
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nastupování do zadních dveří - [odkaz]
vs.
[odkaz]
Uznávám, že moje osobní zkušenost s oběma-nula. Ale fotky se tváří, že nemáš tak úplně pravdu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja by som sa kludne nechal velmi rad hyckat aj tymto stiesnenym interierom RR >😁 .... nie som narocny a uspokojil by som sa s nim .... volvo kludne prenecham vacsim fajnsmekrom 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Naštěstí jsem malej, tak bych se tam snad taky vešel 😉 :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja vojdem aj do matiza 😉 uplne ze mozem sa v nom aj vyvalit.... mam 177cm

pride mi ze v RR by som sa nestazoval .... urcite nie 😉 mozno by som tam vosiel aj v klobuku
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Třeba mám jen větší ři.ť >😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
To by ses nevešel do 997 😄
Ted
Jako dozadu do 997? Tam se nevejde nikdo, to je neofic kufr. Vepredu je naopak mista.. I ve skorepinach 😄
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Znovu tě zklamu... v 997 nás jelo 5 chlapů. Dozadu vlezeš s kopytama od sebe nebo jak lady na koni... vystupuje se ale špatně.... 😃)))
Ted
Jak rikam, on tam ma skorepiny a s tema si to moc predstavit neumim, nehlede na to, ze bych to nezkousel 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tam já nikdy neseděl, a ani asi nebudu. Myslel jsem vepředu, s nadsázkou. Ale tlustej chlap vylívající se ze skořepin 911-ky, to nezní zrovna sexy. 😄
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...demontoval jsem přední sesli >😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
Performance kit Hightower? >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
>😁 >😁 >😁 ano... a jezdecké ponožky přilepené k pedálům ... Hightower... ses nechal inspirovat právě probíhajícíma reprízama? 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
To sem nezachytil, že zas běží. Ale i kdyby, snad bych se radši díval i na Kameňák. 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
U mě dneska vyhráli Homolkovi >😁 a kolik by stál takovej poškozenej? >😁 >😁 >😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
Poškozenej >😁 ta věta je božská, stejně jako celá série.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
>😁 :yes:
lowkick
1. Být tebou, o krabici bych se pod xc90 jako její fanoušek moc nezmiňoval... 2. Co je na X5 kolotočářského? 3. GL je jiná liga, nejde totiž jen o rozměry. 4. Své hodnocení konkurence jsi omezil na subjektivní pocit z designu a já začínám chápat, proč ty nechápeš, že Volvo nemá na D3. 5. Pokud jde o školní třídu v Obývákjëlborgu, tak tam je xc90 králem. 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
2. Pokud nevidíš na x5 čistou kolotočařinu tak www.gemini.cz 😉
1. proti q7 je stoh europalet vlastně lehký dotek designové víly
4. ... vnějším designem jsem to jen načal... musím vám to dávkovat >😁 😉
Je načase, abys pochopil, že Volvo tak nějak primárně jde vlastní cestou. Nechápu, co je na tom nepochopitelného. 😄
Ted
Omyl, ja nemusim pochopit volvo. Volvo mne touto novou cestou prestalo zajimat. Je-li nova cesta montovat horsi a slabsi motory, jen proto, ze pri nesmyslne metodice vykazuji lepsi hodnoty, pak je mi skutecne ukradene. Jak uz vis, me naroky v teto tride jsou vyssi... A mozna te prekvapim, ze treba takovy suzuki jimny se mi libi, jak je a nemam s nim problem. Schvalne jestli poznas ten rozdil...
Btw uz se tesim az bude vrcholem nabidky GL 2,0 4r...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
To není omyl, to je preference. Volvo tě ani předtím nezajímalo tak nekecej. Volvo montuje horší motory... ZLATÝ VENTILEK... Tvé nároky v této třídě jsou jiné ne vyšší - vyšší možná ve tvých očích viděno kw optikou. Jo hoši já mám 300 kjoníků pod haubtnou... jo to je argument lámoucí dubové lavice. Pokud by ten motor byl takový průser tak věř mi... nenechal bych na něm nit suchou.
Ted
To uz je hysterie, ne? >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Čemu konkrétně nerozumíš? Rád se pokusím vysvětlit.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Čím jezdíš? S čím porovnáváš?
lowkick
uklouznul jsi někam, kam já nejdu...takže dobrou noc a dál obhajuj neobhajitelné PS: nehejtuju, jezdím jako meister 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Jde o pocity nebo o absolutní hodnoty? Samozřejmě, ty, z nějakého mi neznámého důvodu, chceš 500koní, i když stejně jezdíš mírně nad rychlostním limitem. Nicméně, světe div se, tvou preferenci uspokojí jiná automobilka než Volvo. Ty prostě POTŘEBUJEŠ 500koní a 2000Nm krouťák.
Ono P911 taky není v Sku nejrychlejší, nej nej nejnej a přece.... každý mu kouká zatím na záda a je z něj benchmark pro ostatní. Nic ještě?
Ted
Ale fajn, ja ti tve nizke naroky neberu, ale uz si sam uvedom, ze tato motorizace stoji na SPODNIM OKRAJI PREMIE dokonce pod prumernou premiovou motorizaci vetsiny zakazniku. To ze zaroven zaplatis premiovou cenovku ti samozrejme nevadi... Docela se divim, ze si nekupujes skodovku, tam je cenova politika pro nefiremni zakazniky podobna. Ze bys mel vetsi naroky? Tak proc nechapes ty moje?????
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Chápu. Psal jsem to už odpoledne myslím. To je zajímavé, se až divím, že Volvo už dávno nevyrábí mucholapky ... musí mít hektary neprodaných aut. Co mi stačí nebo ne nech na mě. 😄
Takže znovu: samozřejmě, pro tebe je priorita vysoký výkon motoru a jeho xválcová možnost. Půjdeš jinam. Proto je Volvo na spodním okraji? Omezuješ vnímání prémie pouze na motorizaci - Výborně - Sorento je prémie. >😒]
Ted
vazne nepochopil???
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Můžeme to probrat u tebe na stromě u kávy standart.... už mě chápeš? ? ?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Čím jezdíš? ... prosím i rok výroby a stupeň výbavy. 😄 já svou garáž otevřel ...sice zčásti, ale otevřel. 😉
Ted
Mam rodinu, takze 535xd f11 s priplatky za mega 8 mesicu stare, ale taky octavia 2,0 tdi, bmw r1200gs 2014. Meni to neco?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
U mě ne, u tebe? Abych byl fér.... dosluhující 607, nová xc60 summum taky s příplatky ale nevím za kolik... a 911CarreraS s příplatky a techart úpravou v hodnotě nové oktávky... nic to nemění. Jen jsem se ptal na to, s čím srovnáváš. ono bmw zrovna není premiant ve zpracování...tam ho volvo schová do kapsy s prstem v nose... myslím nové modely u volva...ne že mi tu vytáhneš vysloužilou xc 90 .... tak ted nevím, kde ta prémie vlastně je.
Ted
Mne zpracovani bmw spatny neprijde. Spis choulostiva mechanika novejsich aut me krka. Ale u audi mi porad vadi vic veci. Az udelaj novou a6 , mozna uz to konecne bude i pro me. Ale me ten pomalej vyvoj designu nudi a oni do toho neprastej... U azoval jsem ted o caymanu r, ale rozum zvitezil zatim... Nejak uz neni cas... KamarD ma 996 turbo a to uz mi prijde na okresku zbytecne velky... Me nsou suv docela volny. Jezdim hodne a potrebuju dalnicni auto co pojme i deti...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
😄 :yes:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
... se tu handrkujeme o plechovkách.... Chlapi, je třeba uvítat Klatováka Gilgita >😁 >😁 >😁 😉 Gilgite vítej, tvé informace a občasná náprava prostoduchého osazenstva acz chybí.... 😉 Vítej Z5
Avatar - salamoon
salamoon
tak to ma test neprijemne prekvapil, ze nove volvo nezvlada zly povrch a este k tomu slabe odhlucnenie.... to by bol silny "no buy" faktor.... ;-\ a pritom mam volvo neskutocne rad. :yes:
webpaja
XC90 mám za sebou. Vzhledem k tomu, jak auto působí mě domnělá motorová nedostatečnost nepřišla nijak důležitá. Jel jsem sice s benzínovým motorem, ale pohyb byl důstojně "volvozní". Auto působí jako oáza klidu a po dlouhý době mě nenutilo šlapat na plyn víc než jen právě pro dosažení nenucenýho pohybu.
Interiér a hlavně sedadla připomínají spíš hovění si v high-tech obýváku, který ale zásadně i u vzduchovýho podvozku ruší neschopnost pohlcovat nerovnosti, tam kde konkurence jemně našlapuje (zvlášť ta z britských ostrovů), tam XC90 drncá a natřásá se. Nic bych nedal za ro, že od konce léta přijde novinka s předělaným podvozkem. Ten mě týral mnohem víc než absence šestiválců, sám jsem nejvíc zvědav na hybridní verzi, ta by mi k Volvu pasovala nejvíc. Konec konců přestárlý bručivec D5 se kterým se Volva poslení víc než dekádu prodávala, byl možná pro někoho motor s charakterem, pro mě o nic lepší než dobrý R4...
Avatar - petr164
petr164
Něco je svézt se pro první dojmy, něco jiného se ve sto tisících ptát, proč tolik nákladný provoz. Hybridy jsou otylá slepá ulička, tudy prosím ne. Pokud se vyladí problémový podvozek, může jít o pohodu na kolech, ale kde není objem, není krouťák schopný ty tuny rozhýbat, je-li to třeba. A pak co když za pohodové jízdy najednou přijde nečekaná ztráta adheze v zatáčce? Ukolébání za volantem je příčina nezvládnutí limitních situací. No co, bezpečná kapsle, ale také náklady za opravu ve výši nového vozu... Já si počkám, co z XC bude za pět let, taky inklinuji k pohodě za volantem (proto S60), ale bez zhoubného ukolébání a nucení ke ztrátě sportovních jízdních návyků...
Avatar - petr164
petr164
Tam, kde se prémiovost Volva budovala na poctivé konstrukci, ladném a charakterním designu (stylingu), ergonomii, bezpečnosti a až na mrtvé řízení skvělých jízdních vlastnostech a výkonech, tam zbývá krabicoidní Inglenathův futrál se zajímavým interiérem, neuvěřitelnou otylostí při neuvěřitelně poddimenzované a vysloveně nevhodné motorizaci. Mám S60 T5, vím co říkám. Snad se ve Volvu vzpamatují a přestanou cpát k rozhýbání dvaačtvrt tuny předopované čtyřválce, které to budou mít brzy za sebou. Pokud ta váha, tak alespoň šestiválec, pokud pod dvě tuny, tak pětiválec, jinak jde o dort kočičky a pejska.