Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
jozephko
Pred mnohými rokmi som čítal, že každé BMW má maximálku min. 180 km/h. Teraz je to určite viacej. Existuje vôbec nejaké súčasné BMW, ktoré "nedá" dvestovku?
som tu len na skok ale je skusim ti odpisat........ ak neratame i3 elektromobil ( s maximalkou okolo 140km/h ) ....... tak bmw 2 active tourer 214d ma maximalku nejak okolo 185km/h ..... a ak neratame predokolku mpv .... tak najpomalsi cistokrvny seriozny baworak je dnes asi 116i s maximalkou 195km/h .... 116d ma maximalku uz 200.... ale to len tak narychlo som omrkol ... je mozne ze nieco som prehliadol... kazdopadne tych bmw co idu pod 200 sa aj dnes stale zopar najde 😉 ....
fOE
V nadpise sDrive20d, v clanku sDrive18d a 20d misto toho jako 😁rive, tak ted nevim. 😄
Jinak 😁rive20i nebo 20d by mi pro drahou polovicku vubec nevadilo, teda az na ten volic automatu. Nevidi se casto aby se nekomu povedlo navrhnout volic prevodovky v horsim designu nez sam pouzival i pred 10 lety.
Jinak 😁rive20i nebo 20d by mi pro drahou polovicku vubec nevadilo, teda az na ten volic automatu. Nevidi se casto aby se nekomu povedlo navrhnout volic prevodovky v horsim designu nez sam pouzival i pred 10 lety.
Ja Prvni 123
Na soucasnych BMW je nejpusobivejsi zvuk HiFi soustavy.
Je to skoda, ale svet je ted takovej.
😒
Je to skoda, ale svet je ted takovej.
😒
MariAchi
Nevim, co k tomu vice dodat. To, co X1 zdobilo, byla jizda, na vrcholu tridy ai v nejzakladnejsim zakladu, fakt, dany koncepci, kdy motor byl mezi podbehy a rozlozeni hmotnosti bezmala idealni. Pri koncepci, kterou X1 prebira po rade 2AT/GT, uz je motor i s prevodovkou nekde daleko pred predni napravou a jak jsem se mohl nekolikrat presvedcit, stin teto koncepce ani BMW neprekrocilo. V zatacce jde vse na vnejsi predni kolo a nedotacivost prichazi v rychlostech, pri kterych byla klasicka BMW jeste stale ledove chladna...
No chapu, ze typickou klientelu toto zajimat nebude, podstatna je poradna injekce stylu, kterou nova X1 dostala oproti "dojizdaku" na platforme E9x, stejne jako nabidka prvku vybavy, bez ktere se uz dnes v kategorii SUV/Crossover neobejdeme - elektricka vrata, kamery kolem auta atd.
Se soucasnou X1 mam najeto lehce pres sedmdesat tisic, a jestli koupime tu novou, je zatim ve hvezdach, no jiste je jedno - pokud ano, bude to auto opravdu jen pro mazelku, ja uz ji predokolku "krast" nebudu...
No chapu, ze typickou klientelu toto zajimat nebude, podstatna je poradna injekce stylu, kterou nova X1 dostala oproti "dojizdaku" na platforme E9x, stejne jako nabidka prvku vybavy, bez ktere se uz dnes v kategorii SUV/Crossover neobejdeme - elektricka vrata, kamery kolem auta atd.
Se soucasnou X1 mam najeto lehce pres sedmdesat tisic, a jestli koupime tu novou, je zatim ve hvezdach, no jiste je jedno - pokud ano, bude to auto opravdu jen pro mazelku, ja uz ji predokolku "krast" nebudu...
...pořádná injekce stylu...ano, to se opravdu povedlo. :yes: Ale nemůžu se zbavit dojmu, že na SUV je X1 blíž hatch backu než SUV... ;-\
Tak si tomu rikej crossover, mi je to fuk, v teto tride jsou na tom s velikosti vsichni stejne a mas pravdu, ze proti HB to neni co se tyka prostornosti zadna vyhra.
Chtel jsi rict "Predkolka je diky zatizene hnane naprave ledove klidna i v rychlostech, kdy byla klasicka BMW pretaciva"?
Tak ako sa sčasti stotožňujem s niektorými výhradami k smerovaniu BMW (trojvalce a pod.), tu mi to práveže nevadí. Malé, prevažne mestské SUV nie je zrovna typ auta, ktoré stojí a padá na absolútnych jazdných vlastnostiach; nejaká možnosť šmyknúť si zadkom je tu nielenže nepotrebná, ale skôr neželaná. Naviac s prechodom z crossovera na klasické SUV (hlavne vizuálne) sa zvýrazní dominancia 4x4, predpokladám drvivú prevahu 😁rive nad sDrive. Naopak zlepšenia nastali v oblastiach, ktoré sú pre túto kategóriu a pre danú klientelu podstatné: podstatne väčší vnútorný i batožinový priestor, o triedu krajšia a hodnotnejšie pôsobiaca palubka, o dve triedy krajší exteriér. Ako zrovna esúvéčkam nefandím, toto ma dosť oslovilo a považujem X1 za asi najvydarenejšie Xko zo všetkých BMW.
Verny_2013
BMW si sec sakra zahrává, značce chybí vize, kdyby ji měla nemohla by tvořit takové obludy jako je X6, X4. A X1 nové generace - za ty peníze bych fakt koukal jinam. Bude to lepší levnější pohodlnější jen to nebude mít ledvinky.
To s tou vizí by mě celkem zajímalo, trošku více rozveďte svoji myšlenku 😄 Já si myslím, že vize je zcela jasná - uspět na trhu, trh si podobné obludy žádá ... jednoduché.
A i když je to hodně subjektivní, tak si osobně myslím, že ve všech kategoriích vámi zmíněné modely tvoří špičku nabídky. Bohužel touto cestou ale dost trpí ta léty budovaná pověst a charakter vozů BMW, což dobře výše popsal mariachi ... Jenže úspěch na trhu za tento ústupek stojí a očividně se vyplácí.
A i když je to hodně subjektivní, tak si osobně myslím, že ve všech kategoriích vámi zmíněné modely tvoří špičku nabídky. Bohužel touto cestou ale dost trpí ta léty budovaná pověst a charakter vozů BMW, což dobře výše popsal mariachi ... Jenže úspěch na trhu za tento ústupek stojí a očividně se vyplácí.
D3. Nevím, díky čemu se dostalo BMW na první místo v prodejích a je v prodejích stále na špici, ale sokové dotahují. Obzvláště se daří MB, které díky odvážnému rozhodnutí se pustit do hatch backů sklízí úrodu. Brzy bude muset začít přemýšlet o přítomnosti v hatch back vodách i BMW, protože právě tam jsou prodeje. Mini není a nikdy nebude BMW hatch back. :-!
Souhlasim s "cigi" - BMW praveze vizi ma a naprosto jasnou, a pochopili, ze v dnesni dobe lpet na tradici nevede vzhledem k prodejum nikam. Klidne mohou cpat klasickou koncepci do vseho - od miniaut po limusiny, ale v dnesni dobe, kdy se auta ladi primarne nedotacive a zakaznici preferuji pohon vsech kol, neni z klasickeho usporadani co vytezit, nejde tam najit zadna vyhoda, jen nevyhody (vyssi cena vyroby a tudiz i prodeje, mensi misto uvnitr atd...).
Zkratka si musime zvyknout na to, ze BMW bude vyrabet auta stejna, jako ostatni, a k tomu mozna par soliteru s klasickym usporadanim.
Zkratka si musime zvyknout na to, ze BMW bude vyrabet auta stejna, jako ostatni, a k tomu mozna par soliteru s klasickym usporadanim.
Já to vidím ještě trochu jinak, BMW má právě dost výraznou vizi oproti ostatním a tu vizi už začíná i uvádět do reality, viz. postupné zvyšování podílu karbonu v konstrukci karoserií, hybridní pohon na přechodnou dobu a finále na vodíku. Pro tuto vizi je klasická koncepce už přežitkem, vše bude v awd s agregáty rozstrkanými po celém autě. Možná mají podobné vize i ostatní, ale bmw už začalo "dělostřeleckou přípravu", v čemž je možná problém, protože se tu momentálně mísí historie s budoucností a někteří mají dojem, že BMW neví, co chce.
Zcela jinou věcí je, jestli se to nám, lidem kteří rádi řídí a zvuk řadových šestiválců je pro ně prostě zvukem motoru, líbí nebo ne. Osobně bych chtěl, aby doba spalovacích motorů, vymazlených R6, V8 nebo V12 trvala alespoň ještě dvě tři dekády, které mě jako řidiče budou zajímat, ale bohužel, žijeme v přelomové době a tak dlouho tu s námi nebudou. Jenže teď tu ještě jsou, ta BMW z "historické" doby, tj. rwd se šesti či osmiválci, tak je kupujme dokud jsou. 😉
Zcela jinou věcí je, jestli se to nám, lidem kteří rádi řídí a zvuk řadových šestiválců je pro ně prostě zvukem motoru, líbí nebo ne. Osobně bych chtěl, aby doba spalovacích motorů, vymazlených R6, V8 nebo V12 trvala alespoň ještě dvě tři dekády, které mě jako řidiče budou zajímat, ale bohužel, žijeme v přelomové době a tak dlouho tu s námi nebudou. Jenže teď tu ještě jsou, ta BMW z "historické" doby, tj. rwd se šesti či osmiválci, tak je kupujme dokud jsou. 😉
Ano, mas recht, kupujme, dokud jsou a prvni ve fronte na V8 by meli byt ti fnukalci ohledne ztraty charakteru a zaslapavani historie :yes:
No keď na tie V8 nemáme. >😒] Druhá vec je, že na takú 130i by aj vydalo, ale smola: buď R4 s výkonom menším ako Octavia RS, alebo potom až M135i s cenovkou hodne vysokou a racionálne neobhájiteľnou.
Ale no tak, M135i ma cenovku sice papirove vysokou, ale pokud srovnas s konkurenci, neni na tom nijak zle a to ma jako vyhodu prave tu klasiku i s R6, k tomu moznost manualu a zadokolky, coz ti ta konkurence nenabidne (jak A45, tak RS3 jsou jen 4x4 + automat).
A k te Octavii RS... Neni cislo jako cislo, papirove je 125i slabsi, ale nelepe akcelerujici Octavia RS 230 dela kilo za 6,7, nejhure akcelerujici 125i za 6,4... Ale na kufr to samozrejme bawor projede, o tom zadna 😄
A k te Octavii RS... Neni cislo jako cislo, papirove je 125i slabsi, ale nelepe akcelerujici Octavia RS 230 dela kilo za 6,7, nejhure akcelerujici 125i za 6,4... Ale na kufr to samozrejme bawor projede, o tom zadna 😄
Dosaď si tam trebárs GGTI (to je o niečo rýchlejšie), pointa bude rovnaká: tá 125i je stále "bežný" model, t.j. žiadne propriety najsilnejšieho modelu á la GTI, type R a pod. (športový podvozok, športové sedadlá, samosvor atď.) a má "len" 160 kW s rovnako plebejskou R4 konfiguráciou, ako konkurencia, naviac nominálne slabšou, skrátka tam si cenovku 30t eur ťažko obhájiš. Keby to bol 3,0 R6, je to iné a ľahšie by sa Ti obhajovala kúpa práve výnimočnosťou tej motorizácie.
Ano, 125i je presne jak pises "bezny" model, zadne "M", zadne RS, zadne GTI, nic takoveho, proste bezne BMW se 160KW. Mpaket mit muzes, ale nemusis, automat, nebo ctyrkolku taky tak. Taky by se mi libil nejaky mezikus mezi 125i a M135i, neco tak 280-300 koni, ale vsadim se, ze pokud neco takoveho bude, bude to foukana R4 (95😖, nebo podfouknuta R6 (5😖, urcite ne atmosfera R6, coz je skoda... Takove 130 Si by bodlo 😄
Áno, 130Si by bolo to pravé orechové. :yes: Škoda, že som tú dobu atmo R6 nestihol, myslím, že aktuálne by mi taká 130i sadla. Netreba 300 či 400 turbokoní, tých 272 v poslednej horčíkovej inkarnácii 30i by bohate stačilo. Točivý motor s charakterom, fantastický zvuk, skrátka čím viac točíš, tým lepšie ide a znie a na rozdiel od takého Toyobaru má vďaka objemu stále ťah aj "vocpoda". Rád takto neefektívne snívam.
😄
😄
Co je na M135i racionalne neobhajitelne? Podle me je to naopak najsnaze racionalne obhajitelne BMW vubec. Je to dostatecne prakticke (HB), odveze i rodinu (stejne jako kdysi e46), vykone, motorem/prevodovkou/pohonem charakterni auto a jen za 1mil? Nikdy podobny "balicek" nestal min. 😉
Možno BMW nikdy nestálo menej, ale nikdy predtým ani neboli takmer 300k hotheče za cenu nižšiu o 300t. 😉 (a to tá M135i stále potrebuje priplatiť za veci, ktoré konkurencia už má, takže ten rozdiel len narastie, ale to je všeobecne debata o prémii vs. manistream).
Ale narážal som tiež na odskok od najbližšej motorizácie 1er, keď 125i stojí 30t eur (samé osebe vysoká cena) a M135i 41t, rozdiel 11t eur je dosť značný a práve tam by sa mi dokonale hodil atmo R6, trebárs ten posledný 200 kW.
Ale narážal som tiež na odskok od najbližšej motorizácie 1er, keď 125i stojí 30t eur (samé osebe vysoká cena) a M135i 41t, rozdiel 11t eur je dosť značný a práve tam by sa mi dokonale hodil atmo R6, trebárs ten posledný 200 kW.
Ze tam neco uprostred chybi je fakt, ale jen do bodu nez clovek prestane rozdelovat 1er a 2er, ktere jsou v podani BMW komplexni nizsi-stredni nabidka. A tam uz je k dispozici i 228i. Bohuzel jen jako 4 valec, ale znovu, kdo jiny (z premie i nepremie) ma vic?
Napises ze jak to nema vic valcu tak uz to proti mainstremu nema co nabidnout, coz urcite plati kdyz to napises o Audi nebo MB, ale BMW ti furt dopreje pohon na zadek, manual, a napasovat tam LSD ci uz formou priplatku od BMW performance nebo quaife taky nemuze byt velky problem.
Tohle ti zadny golf, cupra, megane ani nikdo jiny nedopreje. 😉
Napises ze jak to nema vic valcu tak uz to proti mainstremu nema co nabidnout, coz urcite plati kdyz to napises o Audi nebo MB, ale BMW ti furt dopreje pohon na zadek, manual, a napasovat tam LSD ci uz formou priplatku od BMW performance nebo quaife taky nemuze byt velky problem.
Tohle ti zadny golf, cupra, megane ani nikdo jiny nedopreje. 😉
V tomto nie sme v spore, naopak. Pri poslednom výbere auta som pozeral práve aj na 1er, predsalen kombinácia zadného pohonu a prémiovej značky bola lákavá i napriek dosť nevydarenému dizajnu predface verzie (to F/L vyriešil). Ale 125i bolo málo a M135i už mimo dosah, práve preto vzývam tú dnes nereálnu verziu 130i. Btw. 2er nie je alternatíva; ak vyberám päťdverový hatch, dvojdverové kupé je mimo zorného uhla.
Mimo zorneho uhla je a neni. Ja treba po pristim aute budu pokukovat dost mozna i v podobnem mixu => HB vs. Coupe vs sedan (ted nemluvim konkretne o M135i). Neni to vzdy tak, ze ten kdo hleda HB nezvazuje hezci coupe, a ten kdo hleda coupe neni lakan nizsi cenou a praktictejsim HB. Jako clovek bez deti mam moznosti pomerne otevrene a zrovna 1er/2er podle me miri prave na mladsi lidi kde podobny stav nebude raritni => takze za me si konkuruji. 😉
Ta dnes nerealna verze 130i byla ve sve dobe stejne nerealna, zaklad byl hodne pres mega. A verim, ze kdybys na prodejce zatlacil, tak tu 135i s manualem sDrive dostanes hodne pod mega.
Btw. keď už sme pri cene, za cenu tej M135i máš osemvalcový Mustang. Ja viem, jablká a hrušky, o triedu väčší muscle-car vs. malý hotheč, ale koncepcia je podobná: extra výkonná veľkoobjemová zadokolka, naviac pri Mustangu "voľne dýchajúca".
Tak to uz jsme opravdu jinde, osobne bych M135i za Mustang nemenil, a stejne tak si moc neumim predstavit, ze by nekdo vedle Mustafa zvazoval baworskou jednicku... A tak je to obvykle se vsim - ona ta M135i neni jedine auto s podobnym vykonem za podobne penize, je tu Audi S3/RS3, TT, MB xxA45, nebo paradni Golf R300, ktery se da beze ztraty zaruky vyhnat na 350 koni... A pokud uz opravdu mas vybrano a nakupujes, tak se koukas na pojisteni, ceny servisu, priplatky za zaruky a servisni pakety atd... Ja osobne priu pristim nakupu auta pujdu zase stejnym smerem, jak ted - tedy priplatim si za zaruky a servis (BMW treba aktualne servis inclusive v cene kazdeho auta, vcetne predvadecek), misto cetek z Ciny ala desetipalcovy displej a podobne nesmysly, nabidne neco takoveho i Ford? A dale zkoumas financovani (pokud nezasterkas melounem, vytazenym z kapsy), prodejni cenu ojetiny po 4-5 letech, prodejnost ojetiny jako takove, atd, atd... Neni to jen o Mustang vs M135...
Ad záruka: ja som mal 4 ročnú záruku a bez príplatku, takže ďalšia položka, za ktorú si u prémie (!) musíš priplácať. 😉
Inak áno, kto pozerá po malom hotheči, Mustang vo výhľade nemá, bol to len príklad, kam až môžeš dosiahnuť pri cene kompaktného prémiového hatchbacku.
A keď tak čítam, čo píše kolega fOE (že pre neho je 1er a 2er alternatíva), tak sa mi 2er a Mustang až tak úplne mimo nezdajú, prekrytie je tu minimálne rovnaké, ak nie väčšie.
Inak áno, kto pozerá po malom hotheči, Mustang vo výhľade nemá, bol to len príklad, kam až môžeš dosiahnuť pri cene kompaktného prémiového hatchbacku.
A keď tak čítam, čo píše kolega fOE (že pre neho je 1er a 2er alternatíva), tak sa mi 2er a Mustang až tak úplne mimo nezdajú, prekrytie je tu minimálne rovnaké, ak nie väčšie.
Trefil ses. 😄
Ani toho mustanga bych striktne nevyradil. Ale jak pise mariachi tam uz ten prunik mezi potencialnim zakaznikem M135i a Mustang V8 bude podle me o dost mensi nez mezi M135i a M235i protoze vysledne pouziti je jine. Mustang je spis GT, zabavny v primce, charizma strikajici na vsechny strany a za penize to je taky hodne auta, M135i podle me ale miri spis na toho co se vyziva v okresce a takovy clovek mustang nejspis bez zajmu obejde.
Jinak mariachi ma velkou pravdu v tom co clovek pak skutecne resi kdyz prijde na lamani chleba, financovani (zase v DE dostat 1-2% na leasing od kohokoliv z premie neni velky problem), zaruku, servis. Apropo zaruka je u BMW v CR 5 let v zakladu, nebo... ? Tam se proti mainstreamu priplacet nemusi, teda, jestli nejde ze strany BMW o nejake slovickareni.
Ani toho mustanga bych striktne nevyradil. Ale jak pise mariachi tam uz ten prunik mezi potencialnim zakaznikem M135i a Mustang V8 bude podle me o dost mensi nez mezi M135i a M235i protoze vysledne pouziti je jine. Mustang je spis GT, zabavny v primce, charizma strikajici na vsechny strany a za penize to je taky hodne auta, M135i podle me ale miri spis na toho co se vyziva v okresce a takovy clovek mustang nejspis bez zajmu obejde.
Jinak mariachi ma velkou pravdu v tom co clovek pak skutecne resi kdyz prijde na lamani chleba, financovani (zase v DE dostat 1-2% na leasing od kohokoliv z premie neni velky problem), zaruku, servis. Apropo zaruka je u BMW v CR 5 let v zakladu, nebo... ? Tam se proti mainstreamu priplacet nemusi, teda, jestli nejde ze strany BMW o nejake slovickareni.
Ono už ani ten Mustang nie je len nejaký tupý muscle-car schopný iba brutálnej dynamiky v priamke a neschopný akéhokoľvek zatáčania; v jednom slovenskom teste ho označili za prvý športiak v histórii Mustangu a boli pomerne nadšení aj z jazdy, nielen z motora. Je pravda, že vlastniť päťliter by som sa asi bál, najmä kvôli spotrebe, ale tie ostatné náklady sú možno i nižšie, ako u M135i (ceny servisu Fordu sú niekde inde ako u BMW, rovnako tak náhradné diely, plus tie servisy sú rozšírenejšie; poistenie sa odvíja od ceny a tá je rovnaká).
Ak teda záujemca uprednostní BMW 1er pred povedzme Audi, je to najmä preto, že oceňuje pohon zadných kolies a s tým spojenú zábavnosť a chce viac, ako len sterilnú dokonalosť Audi. A práve Mustang tento koncept posúva ešte oveľa ďalej, ako píšeš, charizma z neho len tak strieka.
Opakujem, ja ako človek zo záväzkami o trojdverovom kupé ani nemôžem uvažovať, byť ale mladý single a mať na to, rozhodne by som ho do užšieho výberu zahrnul.
Ak teda záujemca uprednostní BMW 1er pred povedzme Audi, je to najmä preto, že oceňuje pohon zadných kolies a s tým spojenú zábavnosť a chce viac, ako len sterilnú dokonalosť Audi. A práve Mustang tento koncept posúva ešte oveľa ďalej, ako píšeš, charizma z neho len tak strieka.
Opakujem, ja ako človek zo záväzkami o trojdverovom kupé ani nemôžem uvažovať, byť ale mladý single a mať na to, rozhodne by som ho do užšieho výberu zahrnul.
Jde o to to zasadit do kontextu, ja nepochybuju ze aktualni americke vozy dokazi jet jinak nez jen v primce (zvlast takova vette je toho krasnym prikladem), ale kdo chce maly mrstny sportacek na evropske okresky podle me nebude pokukovat po V8 mustangu ani kdyby tu cestu zlvadl za stejny cas jako s M135i. Jednoduse je to velky kus auta, kdyz jsem jej videl v bratislavskem autosalonu nazivo tak mi to znovu vyrazilo dech, na fotkach to tak znat neni, ale tohle neni "okreskova" velikost. Nerikam ze clovek musi jit rovnou do mx5, ale neco rozumne velke a taky rozumne tezke (tech 1,6-1,7t taky musi byt znat) by to chtelo a tam uz mne osobne mustang nezapada.
Ad cena, ford muze servisem vyjit klidne draz, jestli ma BMW servis v CR inclusive. A taky onu sirsi sit servisu bych bral jako vyhodu s rezervou. Do ted zadne V8 krom individualnich dovozu servisovat nemuseli a nevim jestli bych byl klidny kdyz by se to muj lokalni dealer fordu ucil prave na mem aute. To uz fakt radeji lety overenou a servisama do podrobnosti znamou N55 z M135i v servise BMW. 😉
Mame to presne prohozene, ja bych se treba spotreby u te V8 bal asi nejmin, vseho ostatniho vic. 😄
Ad cena, ford muze servisem vyjit klidne draz, jestli ma BMW servis v CR inclusive. A taky onu sirsi sit servisu bych bral jako vyhodu s rezervou. Do ted zadne V8 krom individualnich dovozu servisovat nemuseli a nevim jestli bych byl klidny kdyz by se to muj lokalni dealer fordu ucil prave na mem aute. To uz fakt radeji lety overenou a servisama do podrobnosti znamou N55 z M135i v servise BMW. 😉
Mame to presne prohozene, ja bych se treba spotreby u te V8 bal asi nejmin, vseho ostatniho vic. 😄
O tom "učení" sa mechanikov na novom aute to predsa môžeš povedať pri každej novinke, ak si early adopter a ideš do servisu. Naviac atmosférický V8 je už z princípu jednoduchší ako EcoBoosty s priamym vstrekom, turbom a variabilným časovaním ventilov, takže o servis by som sa nebál o nič viac, ako pri EB.
Tady ale neporovnavame ford ecoboost (ktereho se navic v CR prodaji behem roku u kazdeho dealera desitky) a ford V8. Ale uz roky znamou N55 z BMW a uplne neznamou V8 u fordu => plati co jsem napsal, nerad bych aby se to ucili zrovna na mem aute. Mozna neopodstatnena obava, anebo taky mozna ne. 😉
Jojo, to se o americkych muscle-carech (Mustang by mel byt spis pony-car, kdyz uz jsme u toho...) rika v kazde generaci a v kazde generaci jsou auta z Evropy o vesmirr vpredu 😉
Co se tyka zaruky BMW, tak ta je standartne dvouleta, servis inclusive je v cene, ale treba takovy ja jsem si rekl o slevu a kdyz sleva nesla, byla mi nabidnuta prave zaruka do ceny... Navic jde o to, na co se pak zaruka vztahuje, ty zname potahovacky lidi, kteri naleteli korejcum na "zaruku bez omezeni", ktera se ale vztahuje prakticky jen na prave zadni svetlo a to jeste bez zarovky, je taky dost a dost...
Co se tyka zaruky BMW, tak ta je standartne dvouleta, servis inclusive je v cene, ale treba takovy ja jsem si rekl o slevu a kdyz sleva nesla, byla mi nabidnuta prave zaruka do ceny... Navic jde o to, na co se pak zaruka vztahuje, ty zname potahovacky lidi, kteri naleteli korejcum na "zaruku bez omezeni", ktera se ale vztahuje prakticky jen na prave zadni svetlo a to jeste bez zarovky, je taky dost a dost...
Kórejci neviem, riešime tu Ford vs. BMW a ako píšeš, BMW má normálne len 2 roky, Ford má štandardne a bez príplatku 4 roky. Teda Ty si si za extra záruku u prémie priplácal (OK, dostal si ju zdarma, ale namiesto hotovostnej zľavy, takže si si ju vlastne zaplatil). Autá máme tuším rovnako staré, s podobným nábehom, ja som ale v servise ešte neplánovane nebol (veru tak, s Fordom! >😒] ) a teda predĺženú záruku som reálne nepotreboval; Ty si tu tuším nejaký neplánovaný výlet do servisu spomínal. 😉
O nicem neplanovanem jsem nepsal, slo o vymenu brzd, tedy jde o opotrebeni komponent, na ktere se zaruka tak jako tak nevztahuje, a kdyz se kriticky podivam na svuj jizdni styl, tak fakt, ze se mnou ty brzdy prezily 60tkm, je rozhodne na palec. Jestli ty dalsi vydrzi taky tak, tak s nimi uz auto pujde z domu 😄 No po te vymene mi neco rachotilo na kole, takze jsem se obratem vratil a auto tam opet nechal, spis to tedy byla reklamace prace mechanika, nez auta jako takoveho. Myslim, ze ani na to se zaruka jako takova nevztahuje, a i kdyby uz auto bylo kompletne po zaruce, stejne by mi museli to chrasteni odstranit, nebot ho zpusobili sami.
Ja síce nezvyknem plakať nad "starými zlatými časmi", naopak z môjho pohľadu nikdy neboli na výber tak skvelé autá ako práve teraz, ale tie "klasické" BMW pre srdciarov sú už pomerne nedostupné. Žiadne BMW už neponúka nielenže atmosférický R6, ale tuším už žiadny atmosférický benzín absolútne; 1er kúpiš so šesťvalcom už len v modeli M135i, pojmy ako 328i či 330i už nemajú šesťvalce, fúkané R4 nemajú žiadny charakter, pozornosť BMW sa sústreďuje na dízle a pohon 4x4... Samozrejme stále sú tu M modely, ale tie bežné v minulosti pomerne dostupné zábavné motorizácie už nie sú (atmo R6 v 1er či 3er) a sám najlepšie vieš, k akej výslednej kúpe aj petrolheada aktuálna ponuka BMW privedie. 😉
Pořád si můžeš a budeš moct koupit zadokolku v nižší střední, 2er (až 1er skončí), ukaž mi takové auto u konkurence.
Stejně tak R6 si můžeš koupit i v nižší střední, ukaž mi takové auto u konkurence.
O třídu výš to samé, rwd a R6 jak dýzl tak benzin stále v nabídce, plus manuál pro benziny, ukaž mi to u konkurence.
Po atmo R6 v konfekčních modelech nikdo nevzdechne, ani já, a najel jsem na nich kolem osmiset tisíc. R4 benzin jsem jel v poslední inkarnaci v 428i a doporučuju, jak nemusím čtyřválce, tak ti garantuju, že řeči o tom, že "nemajú žiadny charakter" tě přejdou, je to velmi rozdílný zážitek oproti 328i dva roky zpátky, zkus a uvidíš.
Příští týden vyzkouším základní R3, jsem zvědav, každopádně ve srovnání s konkurencí je BMW pořád tím, kdo toho z té "historie" nabízí nejvíc. 😉
Stejně tak R6 si můžeš koupit i v nižší střední, ukaž mi takové auto u konkurence.
O třídu výš to samé, rwd a R6 jak dýzl tak benzin stále v nabídce, plus manuál pro benziny, ukaž mi to u konkurence.
Po atmo R6 v konfekčních modelech nikdo nevzdechne, ani já, a najel jsem na nich kolem osmiset tisíc. R4 benzin jsem jel v poslední inkarnaci v 428i a doporučuju, jak nemusím čtyřválce, tak ti garantuju, že řeči o tom, že "nemajú žiadny charakter" tě přejdou, je to velmi rozdílný zážitek oproti 328i dva roky zpátky, zkus a uvidíš.
Příští týden vyzkouším základní R3, jsem zvědav, každopádně ve srovnání s konkurencí je BMW pořád tím, kdo toho z té "historie" nabízí nejvíc. 😉
Ale áno, to všetko beriem, ako píšeš, stále je 1er jediná zadokolka v triede a jediná má R6. Zdá sa ale, že aj jej už zvonia do hrobu a budúca 1er už bude klasika predohrab. A ak to tak bude, nevidím jediný dôvod uprednostniť 1er pred konkurenciou (pri bežnom modeli rozhodne nie a pri Mku aj tak bude štvorkolka ako ostatná konkurencia). A pokiaľ je R6 určite konkurenčnou výhodou oproti trebárs A-Klasse, oproti Audi a jeho päťvalcu v RS3 to už za výhodu nepovažujem.
Btw. rád počujem o tej 428i, tá je do budúcna potenciálne v hľadáčiku a ak tam je nejaký charakter, ako píšeš, je to fajn.
Btw. rád počujem o tej 428i, tá je do budúcna potenciálne v hľadáčiku a ak tam je nejaký charakter, ako píšeš, je to fajn.
Ano, v HB je konec, ale zůstane 2er kupé a kabrio, zadokolka v nižší střední. Na druhou stranu, u 1er nemůže platit pláč o klasických bavorácích, 1er žádná klasika není.
RS3 s pětiválcem je ok, ale tady se brečí nad ztrátou dradic, M2 s rwd a R6 je pro mně pořád větší klasika, než čtyřkolkový HB s pětiválcem. 😉
RS3 s pětiválcem je ok, ale tady se brečí nad ztrátou dradic, M2 s rwd a R6 je pro mně pořád větší klasika, než čtyřkolkový HB s pětiválcem. 😉
Sorry, že vám do toho skáču. Jasný souhlas s tím, že doba se posunuje někam jinam a BMW enthusiasti mají teď poslední šanci koupit novou 1er nebo 2er se šestiválcem. Jaký by byl podle vás lepší "investment" pro bezdětnou couple. M135i 4dr nebo M235i? :-! Ano, M235i je opravdu sexy, ale M135 4dr je praktičtější, i když ne zrovna sexy. :-!
1er síce čo do atraktívnosti exteriéru dvojkovému kupé nemôže konkurovať, to je kus krásneho auta, na druhej strane facelift jednotke hodne pomohol a už ju netreba kupovať "napriek jej výzoru" a ten praktický prínos dvoch párov dverí je zrejme väčší.
Těžko říct, pokud myslíš "investment" jako odkaz na následně prodejní cenu ojetiny, je to celkem jedno, rozdíl tam moc nebude, hb je praktičtější, půjde rychleji, ale těch kluků, co budou nadržení na pořádnou káru za půlku a praktičnost neřeší, bude taky dost, navíc ojetá kupé od bmw byla vždycky dražší než sedany/hb.
Jedna praktická, pokud není ten couple postavami úplní prcci, možná bych šel do třídveřové 2er, v pětidvéř 1er jsou hrozně krátké přední dveře a s volantem ve vysunuté poloze je docela problém se procpat mezi ním a b-sloupkem. 😉
Jedna praktická, pokud není ten couple postavami úplní prcci, možná bych šel do třídveřové 2er, v pětidvéř 1er jsou hrozně krátké přední dveře a s volantem ve vysunuté poloze je docela problém se procpat mezi ním a b-sloupkem. 😉
Díky za quick response! Snad jsem měl ještě dodat, že vůz nebude fungovat coby primární rodinný vůz. Na to máme F15. Souhlas s tím, že 1er vypadá po FL o moc lepší, jinak bych se 1er ani nezabýval. Co se týče těch krátkých předních dveří a "zúženého profilu", tak s tím se potýkáme v malých 4/5 dr autech již delší dobu. Naštěstí jsme menšího vzrůstu nahoru i dopředu, tak nám to potíže nedělá. Tož pořád nevím.
Kolik let si to auto planujes nechat? Jinak Coupe drzi cenu obecne o dost lip a u ojetin tim spis.
Vidím to tak na 3-5 let.
V inzerci mrkni na M135i a M235i stejneho stari a podivej se co si jak stoji. Jde o tak mlade auta, ze tam prodejce urcite rad do poznamky napise i UPE (aby clovek nesrovnaval jine zaklady a tim hrusky a jablka). Bohuzel je M235i venku kratce, takze rozdil uvidis tak max z lonska?
Obecne ale BMW coupe drzi cenu o dost lip, v absolutnich cislech ten rozdil samozrejme klesa, ale v procentech se drzi prvnich par let, a dal hodne zalezi na te "spravne konfiguraci" toho coupe. Je li poskladano "fandovsky" bude (i diky tomu ze coupe v benzinu a jeste nedejboze v manualu) hodne tezko sehnatelne a tim se ten rozdil zacne zase zvetsovat. HB se ve stejne konfiguraci bude dat sehnat odost snaz, co hraje do karet coupe. Treba u 8-10let stareho auta ti pak ta cena muze delat i k dvojnasobku (3er combi/sedan vs. 3er coupe, 2er nebude nepodobna).
Obecne ale BMW coupe drzi cenu o dost lip, v absolutnich cislech ten rozdil samozrejme klesa, ale v procentech se drzi prvnich par let, a dal hodne zalezi na te "spravne konfiguraci" toho coupe. Je li poskladano "fandovsky" bude (i diky tomu ze coupe v benzinu a jeste nedejboze v manualu) hodne tezko sehnatelne a tim se ten rozdil zacne zase zvetsovat. HB se ve stejne konfiguraci bude dat sehnat odost snaz, co hraje do karet coupe. Treba u 8-10let stareho auta ti pak ta cena muze delat i k dvojnasobku (3er combi/sedan vs. 3er coupe, 2er nebude nepodobna).
Nedovedu si představit řídit takový vůz bez manuálu. Ale musím předeslat, že jsem žádné BMW s manuálem neřídil a vím, že pro zkušební jízdu (alespoň v Brně) je M135í i M235i prakticky nedostupné. Mají benzin 116i v M/T, ale nevím, jestli jsou ty převodovky funkčně srovnatelné. Asi těžko. A pak už jen v naftě. Čeho se chytit? V inzerci na Sportovní vozy nebo BMW,cz jsem nic s manuálem nenašel. Zkusím mobile.de.
Ja mam s 1er i 2er skusenost jen velice, velice kratkou, ale manualni prevodovka mi prisla zase o kus lepsi nez v minulosti (kde, a nalejme si cisteho vina, manualy od BMW nijak nezarili). Nemel bych ted s manualem v BMW sebemensi problem, neni to dokonale razeni jako v honde, ale ty tam jsou bolesti manualu v e46. e90 byla o dost lepsi a Fxx je podle me zase dal.
😉
😉
To rád slyším, protože BMW manuály měly donedávna "nic moc" pověst. Také jsem mile překvapený, že BMW "našlo" v dnešní (A/T) době nějaké finance na vylepšení M/T. Já jel naposled v BMW manuálu v roce 1977 (BMW 2002Ti), ale už si nepamatuju o řazení nic. No ono to řazení bylo "nic moc" tenkrát ve všech autech. Já měl do té doby Ford Capri GT 1600 a gear box byl také všelijaký. Ale pamatuju si, že oproti Capri byl Bavorák nějaký těžkopádný. Jo, Bavorák měl vstřikování paliva a motor táhl jako kůň. 😉
Tys jel BMW naposledy v dobe kdy se mi rodice jeste ani neznali. >😁
Kazdopadne BMW melo sve bolesti i jeste pred 10 lety. Hur zaraditelna zpatecka, nekdy nesla zaradit jednicka, kdyz melo auto fakt hodne najeto tak se nevracela do stredove polohy radicka po vyrazeni z petky. Drahy taky nebyli nejpresnejsi a obecne japonci, hlavne honda, to vedeli podstatne lip. Vedi to lip i dnes, ale jak jsem uz napsal dnes uz bych s manualem v BMW nemel problem, uz je to velice dobry manual.
Kazdopadne BMW melo sve bolesti i jeste pred 10 lety. Hur zaraditelna zpatecka, nekdy nesla zaradit jednicka, kdyz melo auto fakt hodne najeto tak se nevracela do stredove polohy radicka po vyrazeni z petky. Drahy taky nebyli nejpresnejsi a obecne japonci, hlavne honda, to vedeli podstatne lip. Vedi to lip i dnes, ale jak jsem uz napsal dnes uz bych s manualem v BMW nemel problem, uz je to velice dobry manual.
A v poslednich verzich umi i manual davat meziplyny 😉
I v serii? Nebo jen u ///M? Nebo jen u ///M a M performance? 😄
A jde to vypnout? Nerikam ze to neni fajn featura, ale clovek by se to mel precijen nejdriv naucit sam. Mam to na svem seznamu, hned po naucit se portugalsky. >😁
A jde to vypnout? Nerikam ze to neni fajn featura, ale clovek by se to mel precijen nejdriv naucit sam. Mam to na svem seznamu, hned po naucit se portugalsky. >😁
No...v 2 AT/GT to umi proste u vsech modelu s manualem. Novou jednicku po FL jsem jel (mam to na blogu), ale ta mela automat, no prodejce mi rikal, ze stejne jako 2AT/GT bude manual umet meziplyny a to ve vsech verzich.
Jestli to jde vypnout, to nevim, osobne prinos meziplynu pri jakekoliv normalni jizde nevidim, kor s dnesnimi motory, ktere jdou do otacek moc line, mozna nekde u starych Mazd MX-5, nebo starych Alf s TS motory, ktere umely stekat, se to mohlo pri jizde vyplatit ve smyslu vetsi zabavy, ale prinos pro rychlou jizdu tam nevidim. Osobne si myslim, ze ty meziplyny tam dali spis jen proto, ze manual si dnes poridi jen nejaky zaostaly fajnsmekr, pri kvalite ZF8, kterou BMW dava do zadokolek je manual jen vykopavka...
Jestli to jde vypnout, to nevim, osobne prinos meziplynu pri jakekoliv normalni jizde nevidim, kor s dnesnimi motory, ktere jdou do otacek moc line, mozna nekde u starych Mazd MX-5, nebo starych Alf s TS motory, ktere umely stekat, se to mohlo pri jizde vyplatit ve smyslu vetsi zabavy, ale prinos pro rychlou jizdu tam nevidim. Osobne si myslim, ze ty meziplyny tam dali spis jen proto, ze manual si dnes poridi jen nejaky zaostaly fajnsmekr, pri kvalite ZF8, kterou BMW dava do zadokolek je manual jen vykopavka...
Manual je furt volba co te vice vtahne do deje a bude ji i vedle kvalit 8hp, a umet meziplyn se taky hodi kdyz chce nekdo zlepsovat sve schopnosti, zvlast u zadokolek si ji pri brzdeni nerozhodit, tam je meziplyn k nezaplaceni (a proto je fajn ze jej BMW dava i pro nas mene zdatne).
BMW byva rozumne a v podstate vse jde uplne vypnout (trakce, stabilizace, startstop), tak doufam ze to pujde i u toho meziplynu.
BMW byva rozumne a v podstate vse jde uplne vypnout (trakce, stabilizace, startstop), tak doufam ze to pujde i u toho meziplynu.
Jasný. Manuál je pro chlapy! Rozumím automatickým meziplynům. Výrobce tím chrání převodovku a spojku. Jako vše ostatní co je řízené elektronikou, tak i ty automatické meziplyny půjdou odstranit. Chce to jen šikovného člověka, co tomu rozumí. Jinak automaty jsou pro lenochy, holčíčky a ***e. :-! Já jsem momentálně lenoch. >😁
To je celkem odvážné tvrzení. U Audi ta (moderní) historie byla turbo + quattro (ale i ty předokolky) a dnes ti dokonce v silničním autě dají dvouspojku (pomíjím, jestli se tam hodí). 😄 BMW má jen smůlu, že vývoj jde jiným směrem, než leží jeho historie.
Ináč pekné auto.
Volic v nove X1 je kvuli aisinu, protoze motor je napric, tak tam neni ZF.