Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Ozzman
Za mne v tomto pořadí od nejhoršího😒br />
Renault Laguna II - kriticky málo místa, při "odborné" montáži v servisu Renault minute mi mechanik zlomil nálevku na kapalinu do ostřikovačů... >😒]
Ford Mondeo MK IV - oficiální postup výměny žárovky ja na palici a doporučené vyhledat servis. Má se sundat přední maska vozu a vysunout světlo. Realita je naštěstí jiná a při prohledání youtube sem narazil na jeden super návod, kdy se vyšroubují 3 šrouby a světlo vyleze i bez sundané masky, vše je pak snadné a rychlé
Š. Octavia II fl. - teoreticky super řešení, bohužel "ruční" šroubovací matka, pokud lehce přirezne, je to peklo, zvláště na jedné straně, kde je méně místa. Za nova to asi funguje dobře, ale i na zánovním voze a i při častém měnění to nefunguje nejrychleji. Navíc, pokud máte podivnou elektroniku a připékávají se vám žárovky, tak je to taky sranda >😁
Renault Laguna II - kriticky málo místa, při "odborné" montáži v servisu Renault minute mi mechanik zlomil nálevku na kapalinu do ostřikovačů... >😒]
Ford Mondeo MK IV - oficiální postup výměny žárovky ja na palici a doporučené vyhledat servis. Má se sundat přední maska vozu a vysunout světlo. Realita je naštěstí jiná a při prohledání youtube sem narazil na jeden super návod, kdy se vyšroubují 3 šrouby a světlo vyleze i bez sundané masky, vše je pak snadné a rychlé
Š. Octavia II fl. - teoreticky super řešení, bohužel "ruční" šroubovací matka, pokud lehce přirezne, je to peklo, zvláště na jedné straně, kde je méně místa. Za nova to asi funguje dobře, ale i na zánovním voze a i při častém měnění to nefunguje nejrychleji. Navíc, pokud máte podivnou elektroniku a připékávají se vám žárovky, tak je to taky sranda >😁
mna v clanku prekvapila zlozitost a obtiaznost vymeny ziaroviek v novej fabii... clovek by pri jej krabicovych tvaroch kapoty a svetiel povedal ze vymena ziarovky bude taka ako za cias starych fabii octavii... ze to bude proste vcelku jednoduche ... ved skoda mala vzdy dobre pristupne svetla.... mozno prave aj kvoli krabicovitym tvarom..... ale zda sa ze to uz neplati.... najlepsie sa menia ziarovky na starsich autach. stare polo... felda... punta a podobne dalsie vozy z 90tych rokov... takto to ma vyzerat.... to preco dnes vyrobcovia aut robia z vymeny ziaroviek hotovy adrenalinovy sport pripadne hotovu vedu je mi zahadou... ale budme uprimni ......dnes je to proste moderne jednoduche veci robit zlozito.... a to neplati len pri autach... 😉
To víš, když dají do fabie šestiválec, tak už v motorovým prostoru moc místa na výměnu žárovky nezbyde. 😉
no vidis .. este aj objemy motorov su mensie ... motory su dnes kompaktnejsie a lahsie ako kedysi .. auta su dnes sirsie vacsie s malymi motormi a aj tak mame dnes horsi pristup k ziarovkam.... ako u mensich starsich aut... nie je to paradox? 😉
Ozzman: jako na lagune 2 facelift nemam problem menit zarovky... jako je to trochu vic vopruz ale da se to a to sem dost levej clovek
A co třeba žárovka v mlhovkách 😉?
na ty sem se jeste nedostal ale je mi jako jasny ze musim sundat kryt pod motorem... udelam to az to nekdy zvednu... protoze nakej vul tam dal ledkovy zarovky a mam to jako bodovku >😁
mozna je to tim ze mam benzin takze je tam vic mista
mozna je to tim ze mam benzin takze je tam vic mista
Není. Áčkové sloupky "začínají dřív", než dříve 😉 takže máš na autě kratší haubny, reflektory vytažené více do stran (kouknou sem, kam lezou na takové i40 [odkaz]
atd. atd.
atd. atd.
Nejhorší v Mondeu je vrátit světlomet zase zpět, já už myslel, že budu muset jet do servisu se světlem visícím na drátu >😁
Ale po 2 výměnách na každé straně jsem se to už jakžtakž naučil, hlavní je se nebát, že zlámeš nárazník nebo mřížku, musí se to tam fakt trochu natlačit silou
Ale po 2 výměnách na každé straně jsem se to už jakžtakž naučil, hlavní je se nebát, že zlámeš nárazník nebo mřížku, musí se to tam fakt trochu natlačit silou
No to je ta neoficiální cesta >😁 Vydrží to dost, taky jsem se poprvé bál... ale upřímě, mě to tam šlo blbě zašoupnout i na OII >😁
V Laguně II málo místa? 😲
Tak pravda, měl jsem malinkatý 1,6 16V motor, ale byla to pohodička. Jen na jedné straně šly hůře směrovky, ale do dvou minut jsem měl vyměněno.
Tak pravda, měl jsem malinkatý 1,6 16V motor, ale byla to pohodička. Jen na jedné straně šly hůře směrovky, ale do dvou minut jsem měl vyměněno.
slaughter4u
No jestli se ještě někdy dozvim, že u F1 je výměna žárovky snadná, tak si asi pořídim kulomet, protože u TDI se do toho prostoru nemůže dostat snad ani ruka měsíčního dítěte. Doba výměny: dva až tři dny odkládání a posléze 20 minut vzteku.
Formule 1 přece žárovky nemá. 😉
Já tam mám ty odporový dráty, takže je to celý delší a tu žárovku tam nasadíš nahoře a potom ti už nespadne, když je zapojená do těch drátů. :yes:
Uživatel_5340709
naprosto presne, největší porod je to u megane typ "ponorka" - přední světlo.
A mě říkal před pár lety kamarád mechanik, že museli volat do Renaultu kvůli výměně vzduchovýho filtru myslím u Scénika. Bylo jim autorizákem doporučeno vyříznout flexou díru do plechu pod čelním sklem. >😁
na scenicu musis dat dole tesnenie kapoty a plastovy kryt pred celnym sklom aby sa ti otvoril pristup k baterii a vzduchovemu filtru.
vymena ziarovky celkom ok pre dievca, ale pre 2m chlapa horor. ziarovka sa vymiena lahko, ale je tam strasne malo miesta
vymena ziarovky celkom ok pre dievca, ale pre 2m chlapa horor. ziarovka sa vymiena lahko, ale je tam strasne malo miesta
fOE
Tak a ted jeste vymenit zarovku v blinkru, jestli si octavia udrzi "Bravo, líp už to udělat nejde!" 😄
Martin
nepotkávat tolik řidičů, kterým svítí obvykle jen jedno světlo kamsi do nebe
ja som minule videl uzitkovu velku aviu.... a miesto klasickych prednych svetiel jej pod nimi v tom brutalnom narazniku svietili ( aj ked to je silne slovo ) take len dorobene led pasiky...... co sa to rozmnozil za bordel ( uz je aj na nakladakoch ) s tymi led pasikmi to je hruza... jednak to pr.d svieti a jednak to hrozne vyzera.... a jednak... neviem ci to u niektorych tychto dorobenych kuskoch splna vobec zakladne technicke normy pre jazdu po ceste .... ale to uz je na inu debatu....
Co ja kazdy den vidim na cestach, ze akoze denne svietenie, to je fakt sila.
A policajti to zase nevidia.
A najsikovnejsi "macher" bol minule na pumpe v Brezne.
Kupil diodky kdesi v radioamaterovi, navrtal dierky skoro po celom narazniku a takto, ako vianocny stromcek, vyrazil na cesty. 😉
A policajti to zase nevidia.
A najsikovnejsi "macher" bol minule na pumpe v Brezne.
Kupil diodky kdesi v radioamaterovi, navrtal dierky skoro po celom narazniku a takto, ako vianocny stromcek, vyrazil na cesty. 😉
Tohle je jen v Česku a východních zemích... 8-s
Je to o STK, která jej nesmí pustit do provozu..., většina majitelů českých aut, by na Německé TÜV měla žaludeční nevolnost.
Je to o STK, která jej nesmí pustit do provozu..., většina majitelů českých aut, by na Německé TÜV měla žaludeční nevolnost.
hedvin
Měnil jsem obě žárovky u benzinové 1.6 a pravá strana z pohledu řidiče jde celkem dobře když se vyrve nálevka na kapalinu do ostřikovačů ale ta levá strana jde bez sundání kola fakt blbě
jj,ze začátku jsem taky nadával,ale dnes to zvládnu cca za 4 minuty bez demontáže kol,ze spoda :yes: ,jde o zvyk,už jsem cca 2 roky neměnil,zatím svítí >😁 Mám Dci
ja to delam seshora, po nacviku je to otázka max 5 minut. v MII mi zarovky odchazely velmi casto, potkavacky v prumeru mezi 7-8 tis km a daval jsem tam zarovky v rozmezi 40-350kc a bylo to +- jedno. svého casu jsem menil potkavacku minimalne 1x mesicne, ted se s tim moc nejezdi, tak jen cca 2x rocne.
u O2 mi poprvé menili parkovacku na nejakych 100tis (nevedel jsem jak se tam dostat), ostatní zarovky a to vcetne potkavacek jsou na skoro 150tiskm stále puvodni...
u O2 mi poprvé menili parkovacku na nejakych 100tis (nevedel jsem jak se tam dostat), ostatní zarovky a to vcetne potkavacek jsou na skoro 150tiskm stále puvodni...
Jde to celkem dobře z obou stran. Ale poprvé když jsem to měnil tak jsem byl pekne naštvanej. Teď už vím kam sáhnout a je to v klidu.
3xplor3r
na modeli pred fl to je uplne uzasne. uvolnite jednu skrutku (krizovy srobovak), jednu plastovu zapadku a cele svietidlo mate v ruke. otocite si ho v rukach krytkami nahor a vsetky patice ziaroviek mate krasne pred sebou. sundat krytku, odpojit konektor, vybrat ziarovku, zalozit konektor, krytku a hotovo. vymena ziarovky je minutova zalezitost aj so zalozenim svietidla a odlozenim naradia 😄 uzitocne je to hlavne v zime, ked mate skrehnute prsty
najlepsie su na tom starucke vozy ako polo alebo felda... punto... tam ziarovku vymenis aj po slepiacky hmatom ... a jednou rukou za par sekund
takze tato novodoba tortura ktoru nam pripravili automobilky je vazne nepochopitelna... som toho nazoru ze clovek by si mal veci a zivot zjednodusovat ... a ulahcovat a nie komplikovat ......ale cim modernejsi svet.. tym komplikovanejsie robime jednoduche veci... uprimne uz ani vychcat sa niekde dnes na modernom wecku nie je sranda a otazka par sekund.... ako kedysi
takze tato novodoba tortura ktoru nam pripravili automobilky je vazne nepochopitelna... som toho nazoru ze clovek by si mal veci a zivot zjednodusovat ... a ulahcovat a nie komplikovat ......ale cim modernejsi svet.. tym komplikovanejsie robime jednoduche veci... uprimne uz ani vychcat sa niekde dnes na modernom wecku nie je sranda a otazka par sekund.... ako kedysi
Tam bylo někdy tolik místa, že se tam menší mechanik vešel a ještě za sebou mohl zavřít kapotu 😄
>😁
Ale věřím tomu, když v Yeti se vleze do přihrádky na rukavice Sienna Miller...
https😐/www.youtube.com/watch?……
Ale věřím tomu, když v Yeti se vleze do přihrádky na rukavice Sienna Miller...
https😐/www.youtube.com/watch?……
...nie krizovy srubovak, ale torx.
Da sa to aj s plochym, ale ked sme u Focusu, tak este lepsie to ma jeho brat Volvo S\V40, kde sa svetlomet nesrobuje, len sa vytiahnu koliky a svetlomet sa vytiahne von.
Velmi dobře to jde u současné i30, obě žárovky otázka 1min. U Leonu výměna obou cca 2min. Naopak porod to byl u Jazze, sundat podběh.
Ta západka tam není jedna, ale dvě a pěkně hluboko. Já se k oběma rukou vůbec nemám šanci dostat. Pokud máš větší ruce potřebuješ pořádně dlouhý šroubovák - bez něj si neškrtneš. Navíc ta druhá západka prakticky není vidět, kdo to nezná má smůlu, světlo nevyndá.
Co na tom vidíš nejlepšího nechápu...
Co na tom vidíš nejlepšího nechápu...
tie zapadky: moze byt. kazdopadne, ako uplny laik a technicky manualne nezdatny som to fakt zvladol velmi rychlo. najlepsie na tom vidim to, ze si to svietidlo vyberies a vsetko mas poruke. nehrozi pchanie ruk do nejakych strbin (az na tie zapadky), ani vymena cez podbeh a rozhodne lepsie ako sundavat naraznik ci cele koleso, alebo vyberat z auta baterku...nehrozi ani ziadne porezanie, ani netreba vynakladat velku silu (co pri -10 so skrutenou rukou je fakt naprd). neviem to inak vysvetlit, precitaj si clanok a porovnaj si to s moznostou mat to ako "na stole" a nerobit po hmate naslepo. ano, zapadka je hlboko, preto som si na toto kupil dlhsi skrutkovac a defaultne mam v aute tzv LED celovku, co riesi celu situaciu.
3xplor3r
inac k clanku: modul pre automaticke rozsvietenie svetiel funguje dnes na principe staleho napatia. teda zopne svetla az po nastartovani ked uz ma stabilne napatie....ale potvrdzujem to s fiatom. teda spinac svetiel permanentne v polohe ON, svetla sa rozsvecuju s klucikom v polohe II, svietia pred startovanim a ano, odchadzali relativne casto (1-2x do roka pri dennom pouzivani auta). v GP vymena cez motorovy priestor, trebalo zapastie zalomin do divokej polohy a poziadavka na male ruky. nechaval som to na servis
Pri Punte II bud 10 minutovy zapas so svetlom, ako ho vybrat bez demontaze naraznika, alebo potom 20minutova demontaz naraznika aspon z jednej strany a nahnutie, aby svetlomet vysiel von.
S-Max r. 2008, domontovane automaticke zapinatko (priamo vo Forde). Stretavacie svetla odchadzaju niekolkokrat rocne, v horsich casoch aj raz mesacne. Urcite by som si auto nevyberal podla narocnosti vymeny ziaroviek, ale ak by prave ten S-Max mal taku narocnu ako sa tu popisuje pri niektorych modeloch, asi by som bol dost nasrdeny. Nastastie je vymena cca 5min, nic narocne.
oj, to si ma nepotesil. prave riesim ten modul, lebo sem tam zabudam cez den rozsvietit a nechcem auto hyzdit skaredymi led pasikmi.
Svetla treba nechat vypnute a domontovat denne svietenie a je vystarane.
V GP musis vymenit obe ziarovky do minuty aj so zavretim deklikov, je tam bezproblemovy pristup, ibaze mas ruku ako drevorubac.
V GP musis vymenit obe ziarovky do minuty aj so zavretim deklikov, je tam bezproblemovy pristup, ibaze mas ruku ako drevorubac.
twistedTSD
"žárovka, kombinující denní a potkávací světla – relativně nová H15" - spíše dálková světla, ne?
Jinak první výměny potkávaček na svém voze už dlouho děsím, při mých nervech a trpělivosti to asi jeden z nás odnese těžkým zraněním. 😄 Hlavně mě ale zaujal odstavec o alternátoru - snad nebude tak zle, když už jsem pár takových žárovek vytáhnul. 😲 Vlákno se odpařuje běžně, ne?
A že by se v Áčkách nějak trápili se žárovkami a vyhovujícím stavem pro provoz, to jsem si teda nevšiml...
Jinak první výměny potkávaček na svém voze už dlouho děsím, při mých nervech a trpělivosti to asi jeden z nás odnese těžkým zraněním. 😄 Hlavně mě ale zaujal odstavec o alternátoru - snad nebude tak zle, když už jsem pár takových žárovek vytáhnul. 😲 Vlákno se odpařuje běžně, ne?
A že by se v Áčkách nějak trápili se žárovkami a vyhovujícím stavem pro provoz, to jsem si teda nevšiml...
RS
Je tomu už 6 let co jsem přijel potupně do Barumky, jestli by mi mohli pánové vyměnit potkávací žárovku. Vyndat ji šlo, ale zpátky jsem ji ani přes krvavé klouby nedostal.
Pánové mě s posměchem přijali. Po půl hodině jsem viděl za sklem svěšený nárazník, na podlaze několik plastových dílů a tři borce chodíc okolo. Po další dobré půl hodině mi už méně smějící se přijímací technik přinesl klíčky a doklad na úhradu 80Kč >😒]
Chvilku na to jsem auto prodával a u nového naštěstí za celou dobu měnil akorát zadní žárovku nad registrační značkou :yes:
Pánové mě s posměchem přijali. Po půl hodině jsem viděl za sklem svěšený nárazník, na podlaze několik plastových dílů a tři borce chodíc okolo. Po další dobré půl hodině mi už méně smějící se přijímací technik přinesl klíčky a doklad na úhradu 80Kč >😒]
Chvilku na to jsem auto prodával a u nového naštěstí za celou dobu měnil akorát zadní žárovku nad registrační značkou :yes:
😄 tak to jste mě pobavil 😄 ale je fakt, že jsem ještě nic takového nevyměnoval 😊) tak bych se mohl taky zapotit...můžu se zeptat, kam jste auto prodával? já uvažuju o výměně a přemýšlim kam ho dát, jaké máte zkušenosti s AAA? zatim jsem na ně slyšel jen samou chválu...díky 😉
cjoctavian
Octavia 2 facelift s AFL xenonmi - pri vymene parkovacky tiez tiela krv, konektor je velmi hlboko v telese svetlometu 8-s
cjoctavian
A tiez by ma zaujimalo, preco Skoda prestala asi pred 2 rokmi davat do navodov na obsluhu zoznam ziaroviek s paticami, ktore su v danom aute pouzite... :no:
topten
snad jedine ze se nemusi znova do servisu a rozebirat znovu pulka auta, to pak logiku ma, podobne jako třeba menit ložiska vepředu nebo vzadu najednou i když je spatne jen jedno..
zarovky jsou zapojeny do site paralelne a když budu predpokladat, ze napeti palubni site je +- konstatni, na jednu zarovku nemá stav druhé zarovky zadny vliv
zarovky jsou zapojeny do site paralelne a když budu predpokladat, ze napeti palubni site je +- konstatni, na jednu zarovku nemá stav druhé zarovky zadny vliv
V článku je to nepřesně až blbě popsané. Stav jedné žárovky skutečně neovlivňuje výdrž druhé, přesně jak píšeš.
Na druhou stranu lze předpokládat, (pokud měly obě žárovky stejný start tj. stejné provozní hodiny) že když praskne jedna, tak přibližně stejné oslabení vlákna způsobí brzy přepálení i té druhé. No a když už má auto jednou otevřenou kapotu a řidič špinavé ruce, odřené klouby, nervy v haj.zlu, sundaný nárazník, masku, podběhy, vyndanou baterku, nádobku ostřikovače, pojistkovou skříňku a dole kola 😄 tak proč to riskovat za čtrnáct dní někde na cestě, když se to nejmíň hodí.
Ale to jsi naťukl v první větě tak trochu taky.
Na druhou stranu lze předpokládat, (pokud měly obě žárovky stejný start tj. stejné provozní hodiny) že když praskne jedna, tak přibližně stejné oslabení vlákna způsobí brzy přepálení i té druhé. No a když už má auto jednou otevřenou kapotu a řidič špinavé ruce, odřené klouby, nervy v haj.zlu, sundaný nárazník, masku, podběhy, vyndanou baterku, nádobku ostřikovače, pojistkovou skříňku a dole kola 😄 tak proč to riskovat za čtrnáct dní někde na cestě, když se to nejmíň hodí.
Ale to jsi naťukl v první větě tak trochu taky.
hele, bylo to tam jako rada na prodlouzeni zivotnosti (tedy usporu nakladu za zarovky) a je to samozrejme naprosta pitomost, kdyz jsem to cetl pred tydnem v tistene verzi SM, rekl jsem si, ze uz si ten bulvar zase dlouho nekoupim. jeste by me zajimalo, proc bych mel zapinat zarovky az po startu auta - tou dobou je napeti site vetsi (uz jede alternator) a prave to zapninani tem zarovkam muze skodit (proudovy naraz do studeneho vlakna). takze naopak situace, kdy napred rozsviti. (jen na baterku - nizsi napeti) a pak teprve nastartuju (zvysim napeti) mi logicky prijde pro zarovky setrnejsi... takze jak jste tu psali - pouze musi-li clovek na vymenu do servisu, ev. sundava-li kvuli tomu naraznik, apod. ma smysl menit par, jinak nikoliv, je to plytvani...
MGRR
Podobným servisem žárovek a zbytečným placením to začalo... Měli jsme spoustu aut kolem střední a vyšší třídy, vyházeli jsme spoustu peněz za servis 😒
WARUM?!! Chci za své peníze koupit něco dětem, rodině, domů a ne je přesněji řečeno vyhodit.
Vadí mi když mám platit za banalitu kterou výrobce záměrně komplikuje, nebo se na konstrukci prostě vy...l
Přešli jsme na Priusy, od té doby nevyhazujeme peníze, máme jich šest, devět jich bylo celkem.
Olej motoru, ale i převodovky... dole vypustím, nahoře naliju 3,7L = cca 600kč náplň. Filtry stojí 100-150kč/ks a výměna je banální, vše je krásně dostupné. Vše je i na Youtube, když v servisu neví 😄
Ocelovej je tady na věky 😊 I manželka Vám řekne, že "platit za gumu je nesmysl" 😄
WARUM?!! Chci za své peníze koupit něco dětem, rodině, domů a ne je přesněji řečeno vyhodit.
Vadí mi když mám platit za banalitu kterou výrobce záměrně komplikuje, nebo se na konstrukci prostě vy...l
Přešli jsme na Priusy, od té doby nevyhazujeme peníze, máme jich šest, devět jich bylo celkem.
Olej motoru, ale i převodovky... dole vypustím, nahoře naliju 3,7L = cca 600kč náplň. Filtry stojí 100-150kč/ks a výměna je banální, vše je krásně dostupné. Vše je i na Youtube, když v servisu neví 😄
Ocelovej je tady na věky 😊 I manželka Vám řekne, že "platit za gumu je nesmysl" 😄
Avensis T27 benal podobne. Konecne niekto rozmyslal a filter je pri vypusti. Len tie plastove uchyty by mohli inak poriesit a teda aj plastovu hlavu od vlozky (s klucom to ide bez lamania).
CommonUser
EU predpis pre vymenitelne svetelene zdroje existuje tusim od roku 2009 (teda mimo Xenon a LED). Nove modely by mali dodrzovat tento predpis (pozor nie FL). Ovsem netusim ako je to s uplatnovanim. Link v nemcine mozno este niekde najdem.
Pri kupe auta to bola pre mna atribut s vazenym koeficientom. Preco ? Pretoze v noci na dialnici cez Rakuze menit ziarovku nie je ziadna zabava, to mi verte. A mozte volat koho chcete.
Ak je problem s miestom, preco nespravia jednoducho vysuvatelny svetlomet ? Tusim na Fobii 1 sa to celkom dalo.
Pri kupe auta to bola pre mna atribut s vazenym koeficientom. Preco ? Pretoze v noci na dialnici cez Rakuze menit ziarovku nie je ziadna zabava, to mi verte. A mozte volat koho chcete.
Ak je problem s miestom, preco nespravia jednoducho vysuvatelny svetlomet ? Tusim na Fobii 1 sa to celkom dalo.
megacruiser
Mohl by tu nějaký majitel napsat jak je na tom s výměnami běžné spotřebky Dacia? Divím se, že některou pro srovnání nějakou novější nezahrnuli do testu, když se Dacia pořád zaklíná jednoduchostí - bylo by zajímavé zjistit, jestli je to pravda.
Myslím tím výmena žárovky světel, případně blinkrů, filtry, olej, atd. Ideálně u Lodgy/Dokker a nových Loganů/Sandero (stejný předek).
Myslím tím výmena žárovky světel, případně blinkrů, filtry, olej, atd. Ideálně u Lodgy/Dokker a nových Loganů/Sandero (stejný předek).
když jsem lezl do zadních světel (MCV II) měl jsem krátkou kabeláž abych vyndal světlo pohodlně, neměnil jsem nic, jen kontroloval připojení tažnýho
ja som menil este na starsom sandere a uplna pohodicka. Za minutu o bolo, len trebalo pochopit mechanizmus pruziny, co drzala obimku a kde tu pruzinu stlacit. Obe ziarovky predne odisli s 3mesacnym odstupom po dvoch rokoch a cca 30000km
_Teddy_
"...U první generace Škody Fabia praskaly žárovky H7 jak na běžícím pásu, ale jejich výměna byla velesnadná..."
U FabieI./1.4mpi bolo treba koli vymene lavej ziarovky (ta pred vodicom) vymontovat bateriu! Tomuto vravite "velesnadna" vymena? Pamatam si este aj dnes, ako som vtedy bohoval, ked som ju vymienal na aute jednej kamosky (ktorej som tuto "drobnu sluzbicku" nerozvazne slubil)...
U FabieI./1.4mpi bolo treba koli vymene lavej ziarovky (ta pred vodicom) vymontovat bateriu! Tomuto vravite "velesnadna" vymena? Pamatam si este aj dnes, ako som vtedy bohoval, ked som ju vymienal na aute jednej kamosky (ktorej som tuto "drobnu sluzbicku" nerozvazne slubil)...
No já tedy z 1,4TDI nic vyndavat nemusel, pravda baterie to trochu komplikovala (myslím že je na stejném místě) ale i tak bylo do dvou minut hotovo.
Ale no tak. Mám Fabku 2.0 MPI, tam je to řešené stejně (možná je ta baterka ještě blíž světlu) a vyměním žárovky bez demontáže baterky. Pravda, ze začátku jsem trochu nadával. .
Kasprik
Jak to je s policajtama když mě zastavěj a zjistí, že mi nesvítí světlo. Na místě to nezvládnu vyměnit a musím do servisu. V povinné výbavě je sice nutnost vozit náhradní žárovky, ale k čemu že. Můžou mi dát pokutu, že to neopravím na místě nebo nemůžou.
xenonovou výbojku ani správně na msítě opravovat nemáš....má to dělat jen osoba k tomu školená 😄
xenon s sebou ani nevozim, není ani soucasti povinne vybavy, navíc vyhoda xenonu je, ze vydrzi velmi dlouho. ale když uz odejde, mají se menit obe najednou.
me jednou v noci predjeli a zastavili, nesvitila me leva zadni obrysovka. jen mi to rekli a at si to co nejdriv opravim. podekoval jsem za upozorneni a slibil za na první benzince to opravim. zasalutovali a odjeli, ale asi to je pripad od pripadu. kazdopadne si dovedu i představit situaci, ze ti zakážou dal pokracovat v jizde.
s pokutou bych se hadal a nechal to klidne spadnout do spravniho rizeni uz jen z principu, tvrdil bych ze mi to zrovna prasklo
me jednou v noci predjeli a zastavili, nesvitila me leva zadni obrysovka. jen mi to rekli a at si to co nejdriv opravim. podekoval jsem za upozorneni a slibil za na první benzince to opravim. zasalutovali a odjeli, ale asi to je pripad od pripadu. kazdopadne si dovedu i představit situaci, ze ti zakážou dal pokracovat v jizde.
s pokutou bych se hadal a nechal to klidne spadnout do spravniho rizeni uz jen z principu, tvrdil bych ze mi to zrovna prasklo
Zalezi od toho, ako zareagujes. Priklad😒br />
VB: "Dobry den pan vodic, viete ze vam nesvieti lave stretavacie svetlo?"
A): "Ano, viem o tom, dnes vecer si ziarovku vymenim"
VB: "Tak to bude pokuta, pretoze vediete vozidlo nesposobile k jazde!"
(vodic sa prave priznal, ze o tom vie)
B): "To som nevedel, musela mi vypadnut teraz, pred jazdou som svetla kontroloval a vsetky svietili. Vdaka za upozornenie, vymenim na najblizskom vhodnom mieste"
B je spravne!
VB: "Dobry den pan vodic, viete ze vam nesvieti lave stretavacie svetlo?"
A): "Ano, viem o tom, dnes vecer si ziarovku vymenim"
VB: "Tak to bude pokuta, pretoze vediete vozidlo nesposobile k jazde!"
(vodic sa prave priznal, ze o tom vie)
B): "To som nevedel, musela mi vypadnut teraz, pred jazdou som svetla kontroloval a vsetky svietili. Vdaka za upozornenie, vymenim na najblizskom vhodnom mieste"
B je spravne!
Pokud je to světlo nutné k jízdě, tak bys neměl pokračovat, pokud to nedokážeš opravit, nebo nemáš přijatelné náhradní světlo, které můžeš na karoserii připevnit (alespoň tak si to matně pamatuji z autoškoly - můžeš jet bez pravého, ale ne bez levého; levé musíš nahradit alespoň baterkou, bílou vpředu, červenou vzadu). Vadnou směrovku můžeš nahradit signály rukou. Nebo budeš nucen zavolat odtahovku/ asistenční službu. Nepředpokládám, že by tam s tebou čekali, nebo ti automaticky zabránili v jízdě, není však dobrý nápad pokusit se odjet v jejich přítomnosti (a nechtěj je znovu potkat, pokud to nedáš do pořádku). Možná by tě mohli doprovodit do nejbližšího servisu, ale od toho tam nejsou.
Pokud není, tak můžeš pokračovat, ideálně do servisu. Pokutu za to, že to nezvládneš opravit, ti dát nemůžou.
Pokud není, tak můžeš pokračovat, ideálně do servisu. Pokutu za to, že to nezvládneš opravit, ti dát nemůžou.
No, není to docela tak. Asi čtyři roky zpátky mě zastavili ve Slapech (ve dne), že mi nesvítí levé přední. Ptali se, jestli jsem si před jízdou zkontroloval vozidlo. Řekl jsem že ano a že všecko svítilo. Vyfasoval jsem od nich bloček za kilo a když jsem se ptal za co, že není v mých silách za jízdy zjisit prasknutí žárovky, tak mi odpověděli že zjistit to nemůžu, ale závada to je a že mi za to pokutu dát musejí. No a největší paradox byl, že mi samozřehmě nezapomněli prolézt auto v honu za povinnou výbavou, musel jsem vyndat věci z kufru aby si mohli prohlédnout lékárničku a po té, co viděli krabičku s náhradními žárovkami mě nechali odjet s tou jednou přední prasklou!
Makovnik
Vie niekto, co sposobuje ocadenie ziarovky metalizou ako na obrazku?
detailne, co to sposobuje smerom od altika az po vlakno.
detailne, co to sposobuje smerom od altika az po vlakno.
Záleží na žárovce. Vlákno by se mělo odpařovat rychleji s rostoucím napětím. U halogenových může být problém naopak nízké, kdy pro nízkou teplotu přestane fungovat přirozený cyklus čistící žárovku (mělo by to být vzácné, ale možné). Žárovky však nejsou má specialita.
Tak v tomto bodě si dovolím nesouhlasit s článkem.
Uvedu svůj případ😒br /> U předchozího vozu Citroën Xantia jsem se rozhodl koupit do dálkových světel 100W žárovky H1. V orig. francouzském návodu byly 100W povolené a protože jsem je dával jen do dálkových, tak jsem vyhlášku neřešil. Dálky tam svítily blbě, tak jsem tomu chtěl pomoct aspoň takto.
Koupil jsem v nejbližším krámu H1 100W od firmy Autolamp. Nasadil, vyzkoušel a dobrý.
Svítilo to líp. Ujel jsem s nimi asi 2 kratší večerní jízdy, které teda byly jen v šeru, ale dobrý.
Asi za týden jsem konečně jel trasu asi 30 km mimo město - tedy v úplné tmě.
Radoval jsemse, že konečně vyzkouším 100 W dálky v plné parádě.
Vyjedu, za městem dám dálky a ... . A nic 8-s .
Přepnu páčku na tlumené, pak zase dálkové a zase nic. Vyzkouším znovu, všímám si, že po zapnutí dálek mžikově pohasnou tlumené (přece jen 200W je slušný odběr), ale furt nic.
Tak jsem zklamaně dojel cestu domů na tlumené světla a druhý den jsem začal zkoumat co se přihodilo.
Na obou slavných Autolampech mi zčernaly (zmetalizovaly) baňky. Žárovky pořád fungovaly, vlákno bylo nepřerušené, akorát nesvítily. Drobný nedostatek.
Šel jsem je tedy prodejci omlátit o hlavu - pamatuji si, že jsem za jednu dával 79,- Kč.
Pak jsem někde na internetu našel Autolamp H1 100W za 16,- Kč. To mě teda fakt vytočilo, ale vrátil mi peníze, takže dobrý.
Poté jsem (bez jakékoliv opravy alternátoru, jak se radí v článku) koupil 100W Osram.
Výsledek?
Perfektní dálkové světlo, které mi svítilo následujících několik let a věřím, že slouží i novému majiteli auta.
Takže nejen vadný alternátor, ale taky vadné žárovky jsou příčinou zastříbření baňky.
Uvedu svůj případ😒br /> U předchozího vozu Citroën Xantia jsem se rozhodl koupit do dálkových světel 100W žárovky H1. V orig. francouzském návodu byly 100W povolené a protože jsem je dával jen do dálkových, tak jsem vyhlášku neřešil. Dálky tam svítily blbě, tak jsem tomu chtěl pomoct aspoň takto.
Koupil jsem v nejbližším krámu H1 100W od firmy Autolamp. Nasadil, vyzkoušel a dobrý.
Svítilo to líp. Ujel jsem s nimi asi 2 kratší večerní jízdy, které teda byly jen v šeru, ale dobrý.
Asi za týden jsem konečně jel trasu asi 30 km mimo město - tedy v úplné tmě.
Radoval jsemse, že konečně vyzkouším 100 W dálky v plné parádě.
Vyjedu, za městem dám dálky a ... . A nic 8-s .
Přepnu páčku na tlumené, pak zase dálkové a zase nic. Vyzkouším znovu, všímám si, že po zapnutí dálek mžikově pohasnou tlumené (přece jen 200W je slušný odběr), ale furt nic.
Tak jsem zklamaně dojel cestu domů na tlumené světla a druhý den jsem začal zkoumat co se přihodilo.
Na obou slavných Autolampech mi zčernaly (zmetalizovaly) baňky. Žárovky pořád fungovaly, vlákno bylo nepřerušené, akorát nesvítily. Drobný nedostatek.
Šel jsem je tedy prodejci omlátit o hlavu - pamatuji si, že jsem za jednu dával 79,- Kč.
Pak jsem někde na internetu našel Autolamp H1 100W za 16,- Kč. To mě teda fakt vytočilo, ale vrátil mi peníze, takže dobrý.
Poté jsem (bez jakékoliv opravy alternátoru, jak se radí v článku) koupil 100W Osram.
Výsledek?
Perfektní dálkové světlo, které mi svítilo následujících několik let a věřím, že slouží i novému majiteli auta.
Takže nejen vadný alternátor, ale taky vadné žárovky jsou příčinou zastříbření baňky.
hehe ja som mal raz do cinenia s jednym daewoo nubira a majitel donho dal 100w stretavacky. Robili take teplo, ze sa roztavila plastova obimka a ziarovka nesla ani vybrat, bola zatavena v nej.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
eXp10it
Nezlobte se, ale tenhle redakční zápas s výměnou žárovky jen celkově dokresluje technické schopnosti pánů redaktorů 8-s
Jooo ??? Faaakt ? Urobime test, ja vyberiem auto, trasu (dialnica Rakuze) a cas - v noci. A ty vymenis stretavacky do 10 min. Tisicka je tvoja ak to dokazes.
starý_kluk
Svítit ve dne tím, co je určeno pro noc a zhoršené podmínky vidění, je nesmyslné a nebezpečné. Zvýšená teplota uvnitř reflektorů a žárovek (ale i ostatních svítidel) daná skleníkovým jevem za dne (a za sluníčka zvláště), ničí žárovky, které na to nejsou udělané. Wolframový cyklus nefunguje, baňka černá, a tím dále vzrůstá za dne vnitřní teplota žárovky a v noci tím míň svítíme(!) (a rovněž se zvýšenou teplotou). Je to kladná zpětná vazba až do zničení žárovky. Svítilo-li by se jen v noci a za zhoršených podmínek, kdy skleníkový efekt není, měnili bychom žárovky tak jen jednou za život auta, jak to bylo před tím a jak je to v celé západní Evropě, USA, ...
Je několik závažných důvodů proti takovému dennímu svícení, které jsou ale pod krátkou pololží zadupány - celkový výsledek všech je počet mrtvých, který dle statistiky stoupnul skokem o 1/4 (ze 400 na 500 za první pololetí 2007 a o dvojnásobný počet za celý tento rok, kdy se začalo celoročně ve dne svítit).
Výrobce nepočítá s tím, že by se ve dne s nočním svícením automobilu svítilo, a proto není výměna žárovky snadná. To je pravá příčina.
Je několik závažných důvodů proti takovému dennímu svícení, které jsou ale pod krátkou pololží zadupány - celkový výsledek všech je počet mrtvých, který dle statistiky stoupnul skokem o 1/4 (ze 400 na 500 za první pololetí 2007 a o dvojnásobný počet za celý tento rok, kdy se začalo celoročně ve dne svítit).
Výrobce nepočítá s tím, že by se ve dne s nočním svícením automobilu svítilo, a proto není výměna žárovky snadná. To je pravá příčina.
Damian120
V AAA delat servis vymeny zarovek? To me predtim ani nenapadlo. Vzdy me prave vymena strasne rozciluje a trva mi to dlouho, nejsem moc zrucnej no. Priste jim to tam asi zkusim zavist, myslim ze me to nakonec s usetrenym casem vyjde levnejc nez se s tim * jako vzdy... :-!
Tohle nehodlam zkratka tolerovat a proto se ptam jelikoz nejsem naprosto zaujaty k nejakym znackam, jakou znacku by ste zvolili aby i po zaruce byla udrzba jednoducha? jde mne samozrejme o bezne veci a ne o vymenu prevodovky 😁, pripadne kde tuto informaci a jak hledat? prijde mne, ze to nikdo neresi a ja pak proklinam oktavku od rana do vecera byt to neni spatny auto, nicmene to ze jim v tovarne dosly evidentne sroubky a na kazdou soucastku cpou ruzne hvezdicky, torxy a dlasi roztodivne tvary nechapu
Vyber si auto podle vkusu a potřeb a dokup pár torxů, jeden stojí asi 40kč. 😉
Eventuelně kup auto s xenony >😒]
koniec koncov za chvilu to dopracuju automobilky stejne k tomu ze v akomkolvek aute uz budes musiet kvoli akejkolvek blbosti stejne jazdit do servisu.... bohuzial
Dobrý sou ještě i některé 90.ky, tam jde celé světlo vyndat ven během 5 minut.
proste je to tak... dnes uz cokolvek ked sa ti prihodi.... smer servis.... automobilky sami to tak robia... a nutia ta aby si k nim prisiel ... iste su v tom aj peniaze
Dneska žijí výrobci ze servisu a náhradních dílů a služeb koelm, marže na finálním produktu nejsou moc velké.
Nechal jsem si tam pro sichr výměnu nechat ukázat, abych případně nemusel jet celou noc s jedním světlem. ostaní výměny nedělám, strávím na tom jen hromadu času a v servisu to mají rychleji a se zárukou.