Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Buick Riviera a jeho dotykový displej z roku 1986 (+video)

165 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Dalsi potvrzeni faktu, ze kdyz se neco poprve objevilo v seriovem aute, bylo to v usa a zejmena pod nekterou znackou koncernu GM.
Stejne jako ve stovkach dalsich pripadu i zde americka znacka predbehla vyrazne svoji dobu.
Avatar - 4hill
4hill
ehm..
Avatar - Anonym
Anonym
Prni synchronizovana zpatecka, prni klimatizace, prni katalyzator, prvni turbo, prvni head up, prvni vypinani valcu, prvni bocni okna ovladana jinak nez rucne, prvni automat v serove vyrobe, prvi dotykova obrazovka, prvni el. Starter, prvni el. Ovladane sklo v 5 dverich, prvni kabrio s pevnou strechou co sla slozit, prvni nataceci svetlomet, prvni kotouce na vsech 4 kolech.....
A co takhle bmw x6? Znas? Urco. Jenze 20 let pred nim tu byl amc eagle awd. Prohlidni si karoserii 😄

A muzu pokracovat jeste hodne dlouho co mela us auta jako prvni.
mikey166
U toho kabria si niesom istý, nemal to náhodou prvý Peugeot?
Avatar - Anonym
Anonym
Melo to neco z usa uz kdysi davno, jen ted z hlavy ti presne nereknu co.
Petrko
První Peugeot 601 Éclipse r.1934. V Americe až v roce 1957 Ford Fairlane 500 Skyliner nebo se ji říkalo taky Ford Galaxie Skyliner. GM tady nevidím a nevidím.
Avatar - Anonym
Anonym
El. Ovladanou v roce 1934? To asi sotva, ze
Petrko
Proč sotva? Myslíš že v té době neznali elektřinu? Nebo že auta měla v reflektorech svíčky? Něco málo s historie 😒br />
"Vůbec první skládací hard-top vytvořil Ben P. Ellerbeck v roce 1922. jeho systém byl ale ručně ovládaný a pekelně těžký. Nikdy se tak nedočkal sériové výroby. Takže nezbývalo, než počkat na Georgese Paulina, který si nechal v roce 1931 zapatentovat elektricky ovládaný systém sundavání pevné střechy. Není to nic obtížného, něco takového vymyslet. Kulisový mechanismus prostě tehdy nadzvedl celou střechu i se zadním oknem a usadil jí do dostatečně velkého kufru."

Co se týče toho modelu bylo jich víc Peugeot 601, Peugeot 401 těch bylo se skladací střechou 79 a model Peugeot 402. Všechny které měly elektricky stahovatelnou pevnou střech měli přídomek Éclipse
Avatar - Anonym
Anonym
Ok, mas pravdu. Prvni byl Peugeot.

Ale us znacky zas mely prvni airbagy a dokonce casovani ventilu (tucker)
Avatar - Ozzman
Ozzman
A taky tohle a tamhleto.. >😁 jsi jak malej >😁 A ted se podívej, kde je GM ted a kde je třeba VW 😄
Avatar - JDM
JDM
Amerika toho času přišla první s hodně technologiemi a předběhla dobu , jenže v té době byla amerika ještě jiná , dnes je to nejzadluženější díra na světě s pochybnou politikou . A teď s čím přišel kdy VW jako první nebo co do automobilového světa přinesl? VW se jen veze a nedělá nikdy nic víc než konkurence pokud ano tak mě opravte někdo ale fakt mě nenapadá co víc má VW Passat než třeba Cadillac ATS.
Avatar - Ozzman
Ozzman
S čím přišel VW? Tak mě tak napadá... .třeba s Golfem 😄 Nejde o inovaci, ale o produkt a byl to jen příklad, protože Barik tu má mnohonásobné orgasmy >😁

P.s. Co má VW Passat proti Cadillacu ATS? Prodeje 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Mě právě nejde o to, kdo prodá kolik bezpohlavních pleček v unifikovaném designu, ale kdo byl tím inovátorem, kdo přinesl do aut věci, který sou dnes samoyřejmostí a kdo dělal každý 2-3 roky jiný design, zaváděl novinky a nenechal se odradit tím, že mu něco nevyšlo.

A to VW není.

Já obdivuji průkopníky, ne tvůrce zisku.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A co říkáš na Renault, ten je z Evropských značek dost inovativní, sice není nejhorší, ale top taky není. Jde ale pouze ve výsledku o to, kdo uspěje a VW to sakra dobře umí 😄 Golf je toho důkazem, byť je sebeokoukanější 😄
Avatar - JDM
JDM
VW to umi o tom zadna. VW dela prumerna auta ktera se tvari nadprumerne a to maji obycejni lide radi maji pocit ze maji neco vic nez zaplatili.Neni golf jako golf muzes mit uplne holatko ale mas golfa jako ten co ho ma v plny palbe.VW proste neriskuje hraje na jistotu on si to muze dovolit.
CrankyDude
"...A to VW není. Já obdivuji průkopníky, ne tvůrce zisku. "
Idealisto. A cim se financuje prukopnictvi? Tatinkovou kreditkou a jeho garazi? :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Tak GM ten zisk udělal jinde, že. Takové pikpay mlátil pořád stejné, akorát kulatou kastli vystřídala hranatá, ale po technické stránce 20 let to samý, nebo takový Caprice byl taky furt stejný. Z tohohle zisku pak mohli financovat ty invoace a průkopnická řešení
Avatar - SCHROJF
SCHROJF
Skor by som povedal,ze s cim prisiel VW a obohatil tym autopriemysel, je VW T1,alebo Chrobak ako Golf... 😉
Avatar - Anonym
Anonym
americkou politiku sem netahej, za to rozhodně nekopám, neschvaluji jí ani neobdivuju.
Avatar - Anonym
Anonym
GM je pořád před VW.

Ono GM totiž nikde ve světě nevzrábí ty vykopávky co VW v číně (jetta z 90. let) a ještě nedávno v mexiku.

Kduž odečteš tyhle živoucí fosilie, tak, VW klesne o nějaký ten ten půl milion aut dolů >😁
A to má GM méně značek než VW
Avatar - Ozzman
Ozzman
A proč odčítat... když jdou na odbyt, body pro VW 😄 A Jetta z 90. let můž být lepší než Jetta z roku 2014 >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Ok, takže když ted gm otevře v africe závod, kde bude montovat 1985 Caprice na 349x zaplacených výrobních linkách a prodá jich ročně 400 000, tak to bude úspěšný výrobce.

Už vidím ty kydy, kdyby k tomu došlo - jak GM dělá zastaralý plečky co nebrzdí, nezatáčí a zamořují planetu.
>😁 >😁

Co se hodí do krámu, že, tak to naroubujeme a vždycky nám to vyjde jak je třeba.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale proč by to mělo vadit, když tím vydělají a lidi to budou kupovat a budou spokojeni? Alespoň by měl GM peníze na to, aby mohl srovnat krok s konkurencí 😄
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
GM má v poniku Daewoo Uzbekistan pouhých 25%, tudíž není majoritním vlastníkem, tím pádem ani výrobcem modelu Nexia. Těšilo mě >😁
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
řídit to může třeba čínský papež nebo tvoje babička, ale majoritním vlastníkem není GM. Stačí?

Zatímco VW v číně má ve společném podniku se SAIC 50%.

To bys mohl rovnou psát, že Maruti je výrobek GM, protože suzuki vlastní Maruti a v suzuki mělo v GM podíl.

Blábol, vid?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
VW má 50% je to rovnocený partner ve společném podniku. GM je v uzbekistánu minoritní spoluvlastník. Stačí?

Rozdíl vidí i retardovaný absolvent pomocné školy.

Navíc kolik těch nexií v tom uzbekistnu prodaj. nelze absolutně porovnávat s činou či mexikem.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Ty se rád hádáš vid, my už sme si všimli. Nu vot moloděc, tak si to užij.

Co VW Jižní Afrika? Nic? Golf II? >😁 >😁
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Ještě do kdy se tam vyráběl vid. Googli googli moloděc.
A jedničkovej taky.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Já se tu s nikým nehádám. A vůbec nechápu proč se vměšuješ do cizích diskuzí. Celé to vzniklo ohledně toho kde je GM a kde VW.

Je to pořád stejný. Většina lidí tady má VW za nějaký nadkoncern, za bohy a geniální lidi. Že mají zisk i na sebevětší plečce.

Ale co světu ten VW přinesl? Jaký pokorok a jaké novinky, vynálezy a inovace?

Oproti GM?
Avatar - white label
white label
Tohle není zdaleka první případ, kdy se prokázalo, že prostě rád kecáš. Takhle se dá rozebrat každý tvůj "zaručeně" první prvek z USA a nezbude z nich ani polovina. I když, ono je to v principu stejně jedno.

Ale chválím redakci za článek, jako vánoční dárek pro tebe, a vidím, že v diskusi si to náležitě užíváš. >😁 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Ne všechno vynaleyli američani, ale bylo to porpvé aplikováno v us autě. O to jde. A to platí u všeho co sem uvedl, krom toho kabria. Tam mi ten peugeot unikl...
XTad
No ale automobil vymysleli evropani a je taky otazka, kolik z americkych vynalezu bylo dovezeno z evropy, jako valecny suvenyr.
Avatar - Anonym
Anonym
a kolik us vynálezů popř. věcí poprvé aplikovaných v us vozech okopčili evropani a začli vzdávat za své, že. Airbagy a vypíníní válců - Mercedes. A další >😁
Turbo Renault , že....
Avatar - Anonym
Anonym
Uz to mam. Ford Fairlane 500 Skyliner 1957-1959 😄
Avatar - Bubáq
Bubáq
Hm, nechci přilévat do ohně petrolej, GM byl vždy na čele auto- pokroku... Ale jedno, to jedno a hlavní GM nikdy nezapomenu a neprominu: po vysátí všech patentů zabil GM saaba! Tři generace generálních ředitelů dopředu by se měly hanbou propadnout!
Avatar - Anonym
Anonym
Saab uz na tom nebyl moc dobre kdyz ho GM kupoval. Problem Saabu byl ten, ze ho kupovali porad stejni lide a moc se nedarilo ziskavat nove zakazniky, ktere ale nutne potreboval.
Avatar - praděda7
praděda7
Pozor! SAAB byl na světových trzích předražený díky fantastickým mzdám švédských pracovníků a nízké produktivitě práce. ;-\
Avatar - Bubáq
Bubáq
Ano, jistě. A povinností nového majitele bylo co? Ponechat to tak, vysát patenty a know-how a zavřít, že?! Vlastními slovy jen potvrzujete, že GM neměl zájem značku saab zachránit. Závěr: žádný důvod adorovat GM.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - praděda7
praděda7
No neviděl bych to tak jednoznačně. GM v celosvětovém měřítku napumpoval do Saabu kopu peněz. Určitý business záměr tam v tu dobu byl. Na druhé straně figuruje také možnost, že ho GM koupil částečně anebo jen proto, aby ho nekoupil někdo jiný a nevznikla tak Opelu v Evropě další nechtěná konkurence na trhu.
Avatar - Anonym
Anonym
GM měl sám patentů a věcí co uvedl jako první, že se tím dá vytapetovat vstupní hala v Hiltonu >😁
Kupovat Saab aby něco vysál rozhodně nebylo záměrem GM. To by to zavřel podstatně dříve.
CrankyDude
Ono ten SAAB se dostal k autum od letadel, tak jak NOKIA od papiru a gum k mobilu.
A ejhle, kde jsou oba severane?
Oy! V p*deli. :-!
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
CrankyDude
blow me. :-!
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tomcat666
Kde je SAAB? Pořád u letadel...Na čem asi lítá naše tygří letka?
MariAchi
Ano, predbehli dobu a to proto, ze sice zavedli novatorske technicke reseni, ale absolutne ho nedokazali udelat tak, aby slouzilo a ne bylo obsluhovano.

Pokud to mam napsat tak, abys to pochopil i ty, tak to proste zvorali.
Avatar - Anonym
Anonym
O auto se musíš starat. Pokud na to dlabeš, mohl sis koupit něco, co bylo furt stejný od roku 45 (koncepce a mělo to volant, volič automatu a rám) a mohl si jezdit do aleluja >😁
MariAchi
Ouje, ani tu extra zjednodusenou vetu jsi nedokazal pochopit, holt kde nic neni...tam proste nic neni.
Avatar - Anonym
Anonym
Ale jistě že dokázal šmudlíku.

My víme, že američanům ne vždy všechna ta novátorská řešení fungovala, ale tím že prostě předběhli dobu na řadu těch věcí ještě nebyly vhodné technologie. A ne vždy se majitelé řídili pokyny výrobce.

Podstatné je to, že to zavedli první, že měli ten nápad, odvahu a odhodlání přinést světu něco nového.
MariAchi
Tak to už zní líp 😄
Avatar - Glaukos
Glaukos
Fakt by mě zajímalo. odkud berete nápady na článek, když tohle se psalo na konkurenci o něco dříve.
Navíc jak někdo poznamenal, není do displej, ale CRT obrazovka s dotykovou vrstvou
Avatar - Anonym
Anonym
To je bezna praxe ze tady sou ty clanky az jako posledni ze vsech serveru o autech v cr...
Pravda vítězí
Můžeš to dokázat na konkrétních příkladech, nebo máš zas jen den blbec? :no:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
nejen autoforum, ale i autorevue či autoweb. A nemluvě o fadovských blozích a stránkách
webpaja
Autoweb? To je ten plátek, kde i tvoje krátký jízdní dojmy s Caddym by vypadaly jako epos? 😄
Avatar - Anonym
Anonym
No to je vono, bratře plukovníku >😁
Presne tak, technologia existovala v 60.rokoch 😄

Skus dnes niekomu povedat o smartwatch, ktora sa s pocitacom synchronizovala cez obrazovku CRT monitora v 90.rokoch 😄
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Tenhle typ karoserie tak oblíbený v 80. letech mi přijde nechutný. >😒]
Klaudius
Prečo?
Avatar - Anonym
Anonym
70-80 leta byly nejhezci. Proste klasicke hrany, chrom, velka svetla pres cely zadek....klasika
zlysoused
Mě se líbí hlavně osmdesátky. Jinak tehdy ještě měla americká auta svůj výrazně svébytný design. Dnes mi přijde, že už v podstatě rezignovali a přejali evropský styl.
XTad
To je mozny, ale ten tvar karoserie je skutecne nestastny. Jinak americka auta vypadala vzdycky dobre a kazda era mela svoje zastupce. Jedine nestastne obdobi bylo minule desetileti. To byla bida s utrpenim. Jedina pohledna auta byly uzitkace a MPVcka. Od roku 2010 sezase zacinaji sbirat. Treba taurus je famozni (i kdyz ho zmrsili faceliftem).
Avatar - Anonym
Anonym
V 90. letech byly nic moc interéry. Co se týče aut, jak co. Něco byla nuda, něco bylo zajímavý jako chrzsleří LH řada, stratus, cadillacy, olds aurora, mustang....
XTad
Jo urcite bylo v 90kach spousta nudnejch kousku, ale porad vyjelo dost podarenejch aut, takze by byla skoda oznacit tuhle periodu za nestastnou, i kdyz k nejsilnejsim urcite nepatri. Nicmene takovej prusvih, jako byly 00s kdy jediny hezky auta byly charger a 300C a to se jeste clovek nesmel podivat dovnitr, se nekonal. S tema interierama souhlas, ale evropa na tom nebyla o moc lip (ted neresim ani tak kvalitu, jako spis design).
Avatar - Anonym
Anonym
00 éra určitě za nejhorší označit nejde. krizové byly 80 a 90ky, 00 byl jasný celkový vyestup. Nové vymoženosti, nový designový směr.

Z 00 ti nějak vypadlo camaro, challenger, vette, mustang, CTS druhé generace, Escalade, pikapy, Sebring 01-06, 300/charger/magnum, Taurus, Durango, Wrangler, Grandčíro, hummery, chevy hrr, pt cruiser, lincoln mkz, ford gt, pontiac soltice a saturn sky.....
XTad
300C a charger jsem zminil, mustanga jsem zapomel, to je fakt, camaro a challenger radim uz do 2010, SUVcka a pickupy zase do uzitkacu (to americanum slo vzdycky), ale se zbytkem souhlasit nemuzu. Auta to jsou odporna a rozdil mezi evropskou produkci propastny. Hlavne chevy se cinil. Vsechny ty cobalty a impaly... fuj tajbl.
Avatar - Anonym
Anonym
Impala je nejhezčí ta první, novodobá. 2000 rok a pak až ta současná. Nejhorší je ta druhá novodobá generace.
Cobalt byl prdítko no, kokurence pro japonce a korejce.

Neon II byl výrazně hezčí.

PT cruiser byl prodejní hit nejen v usa, i v evropě jich jezdí mraky, vlastně spolu s voyagerem asi nejrozšířenejší model své doby.

Sebring convertible byl v usa nejprodávnajěší kabriolet bey rozdílu značky někdy v roce 2003 nebo 2004....

a Soltice a Sky se vyráběli v 3směnném provozu, jaká byla poptávka. Neúspěšnější model Pontiacu, než značku zrušili.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
V rakousku byla zastavena výroba všeho, pokud ti to neuniklo. Všech modelů chrysler i jeep a tyto se nedále vozily už pouze z usa, mexika a kanady. Důvodem pro zastavení výroby byla totálně mizerná kvalita práce rakouských dělníků a zbytečné náklady.

Pt Cruiserů je jen na sauto přes 50, což asi svědčí o tom, kolik těch aut tu je, když ostatních modelů je na prodej tak 1-40 >😁

Potkávám jich po Praze denně několik a klubu jich máme taky hafo. Nevím proč mě učíte kolik aut kde je a co byl úspěšný model, když narozdíl ode mě nemáte šajna.
to mě nejvíc baví, asi jako kdych já vás učil, jaký model BMW a Audi je tady nejúspěšnější.
Vskutku komické no >😁
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
141 000 ks za 10 let. To je neúspěch.

podívej se laskavě ty chudáku, kolik se za tu dobu prodalo sebringu, 300c a ostatních.
Kolik chrysler čekal? že prodá 400 000 aut?

Ale jdi ty šmudlo. Ten vůz se prodával velmi dobře v evropě, druhý neprodávanější model chrysleru v eu.
A jdi se zeptat, proč se chrysler rozhodl tady nevyrábět aktuální generaci Voyageru. Nejnespolehlivější chrysler byl totiž naftový voyager montovaný v rakousku, měl 3x tolik závad, co benzíny z kanadského windsoru.

Víš o tom akorát tak velký kulový.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Kolik je úspěch? Milion?
U retro auta?

HAHAHAHA

Podívej se, kolik tu Chevrolet prodal HHR. Pak přijd a povídej nám o neúspěchu, milý zoufalče.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Jo a proč jako? HHR je taky retro model,stejny jako PT.

Námitka se zamítá, pane žalobče. Odpovězte na otázku >😁 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
pablbe a *** si říkaj vlastní babičce, chudáku
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak si to piš soudruhům z reakce, jinak počítej s tím, že pokud v tom budeš pokračovat, dostanou soudruzi report.

Já tady nikoho neuraážíš, pokud chceš ty, tak si to užij >😁 >😁
Jinde už bys měl ban >😁 >😁
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Bonzovat se nemá, ale hlásit se to musí. to tě v KGB neučili? >😁 >😁
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
>😁 >😁 >😁 >😒] >😁

Nu vot argumenty, my máme argumentů plné gulagy. >😁
F.E.Džeržinsij, zakladatel Čeky >😒] :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
říká ten, kterého tu jiní posílají do ústavu a který se tu hádá se všemi vč. redakce. to je taky jasná diagnoza a ještě si zjištuje kdo kde bydlí a další slídíc praktiky.

A tvoje diskuze s WL, AudiRS6, mariankem a dalšími byla taky výživná, hlavně se hodně držela tématu aut.

HEHE,
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
My strana a vláda rozhodujeme o tom, o čem se smí diskutovat, kdo smí diskutovat a kde smí diskutovat.

My jsme stranou československého proletariátu a my se skutečně jezdíme do Moskvy učit od sovětských soudruhů. A víte co se tam jezdíme učit?

Dál už to znáš ne >😁 >😁 >😁
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Ani smysl pro PRavou DEmokratickou Legraci už nemá, z tebou to jde z kopce, googlite >😁
Avatar - Anonym
Anonym
xxx
Avatar - white label
white label
"PT cruiser byl prodejní hit nejen v usa, i v evropě jich jezdí mraky..." >😁
Tak to je hlod měsíce! Tady v širokém dalekém okolí jezdí jen jeden kousek ve stříbrné barvě a majitel má díky němu image neúspěšného hráče "Černého Petra"... >😒] 😉
Avatar - Anonym
Anonym
To máš blbé, neb já jich viděl minulý týden pro Praze 15 a sraz Pt Cruiserů to nebyl. Dneska sem viděl Pontiac Firebird, Escalade a Mustang >😁 Ale amerikama nikdo nejezdí vid, no v horní lhotě je neznaj, to je fakt.

V roce 2000 se jich jen v usa prodalo 106000, na celém světě pak cca 155 000, v roce 2011 v usa 160 000 ks, na celém světě 245 000.

Fakt neúspěšný model.

A evropské prodeje? 141 206 ks.
Pojd mi ukázat americký model, kterého se prodalo v evropě víc, krom Voyageru!
Kdybys neměl debilní cinty a ověřil si něco než zas začneš útočit, vid.
[odkaz]

Můžes se kochat, mistře.
Avatar - white label
white label
To si celý ty Bariku, nejdřív tu dětinsky od pasu plácneš, že to byl doslova "prodejní hit" i v Evropě a pak se trapně a nekonečně snažíš obhájit fakt, že to nebyl až tak "neúspěšný model", samozřejmě pouze na poměry americké produkce na evropském trhu. >😒]
Slovní spojení "prodejní hit" na evropském trhu se dá akceptovat u Golfu apod., u PT Cruiseru se tomu dá akorát zasmát. 😉

P.S. Jinak ano, pražáci nemají vkus, proto je tam minimálně každé třetí auto PT Cruiser, kdežto u nás na maloměstě se PT Cruiserům naivně vyhýbáme. :😉 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
prodejní hit co se týče amerických aut. Já myslel že si to pochopil, halt sem asi naivní >😁
co říkáš na ten milion prodaných chryslerů v EU?

To sou věci na tý peci, milion evropanů se pomátlo a koupilo si ameriku, a spočtni si kolik lidí si koupilo jeep a další značky. To je bláznů, vid >😁

V kotěhůlkách maj lidi fabky a oktávky a nemaj páru, že vůbec nějaký chrysler či jiná amerika existuje. Tam je zázrak potkat i mazdu či toyotu, pokud není 15 let stará
Ale zas tam potkáš Audi A80 z 80. let no, možná. Jak tvrdí webpaja, já to tady neviděl 5 let a to poslední co sem viděl měli romští spoluobčané 😄)
Avatar - white label
white label
Tak se z těch kotěhůlek přestěhuj, třeba k nám. U nás jezdí i fungl nové Toyoty/Mazdy, sem tam i nějaký ten nový Jeep, nebo Voyager, ale nový PT Cruiser naštěstí nikdy žádný, jen ten stříbrný olítaný někde z okolí, a kdysi se tu ochomejtala i nějaká bazarovka v kabriu, ale asi když zjistil, že tím vzbuzuje spíš smích, než obdiv, tak se toho zřejmě zbavil. >😒] 😉
Avatar - Anonym
Anonym
U nás zas vzbuzují smích Mercedesy s majiteli v teplákovce adidas hovoříc ruským přízvukem. Tuhle na shellce stáli rovnou 3 >😁 A pak dorazila Nataša s Cayenne, asi měli kucí dýchánek.

Elitní majitelé prémiových vozů >😁 >😁
Avatar - white label
white label
Tak to tě lituji, to musíš bydlet v opravdu pěkné prd.eli, to k nám naštěstí nedorazilo a doufám, že hned tak nedorazí... 😉
Avatar - Anonym
Anonym
to víš, hlavní město je díra. A každý majitel prémie tady má 3 tituly z oxfordu a harvardu, zatímco amerikou jezdí jen zkrachovalí hráči pokeru a blázni.

pravdu díš, akorát mi vrtá hlavou, kde ti ztroskotanci vzali na ty 4 americké veteránu v hodně 3,5 mega, co jim stojí v garáži. A takových znam asi 15 >😁 >😁
krom toho maj vilu a další neamerická auta popř. nová americká auta. Asi vybírají výpalné, vid >😁 >😁 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
A doby kdy jezdili Lincolnem a Cadillacem Starka, Zpěvák, Rus, Krejčíř atd sou pryč, oni klucí zjistili, že moc ční v davu a že je potřeba se schovat, tak přesedlali do audi, porsche, bmw, vw >😁 >😁 >😁
Avatar - white label
white label
To víš, komu by se věčně chtělo čekat na ND, než konečně dorazí přes oceán. >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Ty umíš všechno tak krásně překroutit. Neříkaj ti doma Miloši nebo Vašku?

>😁 >😁 >😁
Avatar - white label
white label
Neříkají mi ani Miloši, ani Vašíku, a naštěstí ani Bariku... >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Měli by. Máš stejnou rétoriku jako Vašík kuponovka Klaus a Miloš Ku**a Zeman. >😁 >😁 Měl bys kandidovat, říkám ti to furt.
Avatar - white label
white label
Jako, že by mi měli říkat Bariku? Nestraš... >😒] 😉
Avatar - Anonym
Anonym
ale Vašíku, ty si popleta. Už sis vzal pilulku na sklerozu?

Nebo ti zapoměl poslat Karel Von šlaftrunk pilulku na stařeckou senilitu >😁 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
[odkaz]
Avatar - Anonym
Anonym
A ke tvé smůle v nich tepe německý motor mercedes 2,2 CRD a pak motor 1,6 benzín, ze společného vývoje BMW/Chrysler/Rover. A manuál německý Getrag, hehe, hihi, haha. Takže pokud je špatná technika, tak to asi němci odflinkli no. Jako tradičně 😄

V letech 1997-2009 se v evropě prodalo 705 000 ks Chryslerů.
Od roku 2010, kdy už se nedovážely ofiko pak dalších cca 24 000 ks. To sou strašné neúspěchy 😄 😄
[odkaz]

Další čísla😒br /> [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

A to tu nejsou další modely fordu, není tu buick, pontiac, lincoln, mercury, gmc, saturn, oldsmobile, plymouth...

A nejsou tu čísla z let před rokem 1997
Avatar - Anonym
Anonym
A co se ti třeba nelíbí na tomhle?
To by mě taky vcelku zajímalo.... jediný co evropě krityovali byl poloměr otáčení a spotřeba. Jinak ani čárka k podvozku (laděný na nurburgringu) a ani čárka k interiéru, ve své době nejlepší us interiér ve své třídě.

[odkaz]
XTad
Jo, tak CTS je v poradku, ale taky je to rocnik 2008. Kazdopadne ty ostatni auta, co jsi vypsal, jsou jedno horsi, nez druhy. Mozna je docenim, az se ta dekada zacne idealizovat, ale zatim proste ne.
Avatar - Anonym
Anonym
CTS II se začlo vyrábět 07. Je nespravidelvý ho tam neřadit, když tam řadíš auta, co se začly dělat 05 třeba.

říkám, že v 00 létech už docházelo k vzestupu.

Navigace, ventilovaný sedačky, hdd, televize, dvd, prímý vstřik, časování ventilů, dohc, ledky, adaptivní tempomat, xenony, brembo brzdy, alcantra, kvalitnější materiály a lépe zpracované interiéry, nižší spotřeba, 6ti stupnové převodovky atd....
Avatar - white label
white label
Rychlá "zrůdička"... 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Tvuj názor. Někdo jiný má za zrůdičku třeba Passat.
Každý to má jinak, že.

Tohle není pro lidi co maj rádi usedlý desgn s kterým se schovaj v davu.
A taky to musí být logicky zrůdička, neb to má parametry, kterými to vůbec nezaostává za prémií, navíc se to dělá (ano stále probíhá výroba kombi a kupé) i jako kombík a kupé, navíc jako 4x4 a má to stejnou výbavu.

Takže když není co kritizovat, nezbývá než označit to za zrůdičku >😁
Avatar - white label
white label
Samozřejmě, že to každý vidí svým okem. Ale pro evropské oko je to obvykle "zrůdička" se vším, co s tím souvisí. 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Naštěstí, 15 stříbrných oktávek na parkovišti stačí, 16tou už netřeba >😁 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Jojo, vona ta zrůdička dává prémii těžce na frak vid.

přímý konkurent CTS 3,6 V6 AWD - slavný MB E350 4Matic.
výkon: CTS 311 HP z 3,6 - MB 271 HP z 3,5 - looser je jednoznačně MB
zrychlení - CTS 6,7 a MB za 6,8 - looser je MB i přes 7st almaru
poměr výbava vs cena - looser mb jak u nových, tak u ojetin

Jo a němci nedělaj světlou kůži se světlým interiérem vs dřevo. A tohle je co?
[odkaz]

HAHAHA
Avatar - white label
white label
"Jojo, vona ta zrůdička dává prémii těžce na frak..."
Jasně, celá D3 i s Jagem už se z ní klepe strachy. >😒]
Napsal jsem "rychlá zrůdička", nebo "pomalá zrůdička"?
Ty si jako obvykle sám! (tendenčně) vybereš o 40PS slabšího soupeře a pak na rozdílu 0,1 s (u zrychlení 0-100km/h) "obecně demonstruješ" technickou převahu americké produkce. >😁
Vážně ti to není aspoň trochu trapné..., nebo jsi fakt jenom "děcko" slepě zamilované do US produkce? 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Joo, já za to nemůžu, že Mercedes vydoloval v roce 2010 ze slavného 3,5 V6 "jen" 270 kobyl, zatímco Cadillac měl už v roce 2007 311....To fakt není muj problém, a tendečně si nemůžu vybrat nic jiného, když jiný V6 stejného objemu v té době neměli.

BTW ono 5,5 V8 s 385 Hp nebo kolik to je přesně, to je oproti 5,7 HEMI s 370 HP taky náskok, že ty němci ty amíky v litrovém výkonu ale poráží. Náskok díky technice - OHV má o 15 koní méně než prestižní DOHC >😁 A spotřeba je stejná, hehe, nebo o litr menší díky převodovce.

To dřevo a světlou kůži si tendenčně vynechal vid. až na stříbrný středový panel stejný interiér, jako když u GM pejskek s kočičkou vařili dort.

Jojo. Impérium vrací úder >😁
Avatar - white label
white label
Otevři si fotky těch dvou interiérů a podívej se kolik je kde různě zplácaných barev a materiálů. Dřevo v MB navíc vypadá mnohem méně plastově..., ovšem ten lesklý finiš u dřevěného dekoru je "průser" prakticky vždycky, tenhle MB nevyjímaje.
Avatar - Anonym
Anonym
S tím dřevem souhlas - moc laku vypadá blbě u jakkékoliv značky.

Ale když odmyslíme ten středový stříbrný panel u cadillacu, jakých moc barev? 2 barevný interiér je moc barev?

To sou věci teda, takže Bentley dělá přeplácané interiéry a Mercedes a další taky [odkaz]
[odkaz]

Taky vršek palubky obšitý jinou kůží než maj sedačky a výplně dveří.
Takže jediné co je u Cadillacu tím prvkem navíc je ten stříbrný dekor.

No jenže Cadillac není Bentley a ted je otázka co je horší - klavírní lak co vypadá na pohled krásně, dokud se neumatlá nebo praktičtější stříbrnej plast, co nevypadá krásně ale zas upatlanej nevypadá tak blbě. BTW on se ten středovej panel dá snadno vyměnit za jinak barevnej třeba z cts-v nebo se dá potáhnout karbonem.

A co jinýho je tam jako splácanýho? Dřevěnej volant? A tohle je co?
[odkaz]

Měl by sis ujasnit pojmy přeplácaný.

Mohl si rovnou napsat že ti vadí stříbrný dekor a nevýmýšlet tu bludy, když němci používaj to samý.

[odkaz]

[odkaz]

Porovnej si to, co je tam krom toho stříbrnýho plastu jinýho.

Světlá kůže a plasty + dřevo. MB i Cadillac.
Mam ti dohledat interiéry BMW? At to máme komplet?
Avatar - Anonym
Anonym
A co takhle? Taky přeplácaný?
Středovej panel taky v oblíbeným klavíru, spokojenost?

[odkaz]

A co takhle?
[odkaz]

[odkaz]

Tam je u Cadillacu navíc co? Oproti Mercedesu?
Dřevo oba, tmavej vršek palubky, světlej spodek oba, střibrný lišty na dveřích oba, tmavej středovej panel oba.

Co tam máme dál?
[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]
[odkaz]

Tady je tý stříbrný u MB a BMW nějak víc než u Cadillacu cooo 😄
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
80's v US nejhezčí? Ona to obecně nebyla nikde žádná sláva, ale v té době vznikaly, a čest vyjímkám, velké krabice, bez nějakých pěkných detailů, bez chromu.... Pro mě rozhodně nejhorší dekáda US auto designu. Jako top to vidím do r.1975.
Avatar - Anonym
Anonym
Já nějak navzdory obecným trendům ty slavné 50ky nemusím. Na mě je to moc staré a ze 60. jak co.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Já mám nejraději 60 - 75, ale i tak hodnotím 50ky daleko výše než 80.
Avatar - Anonym
Anonym
Ale jo, jako ty ploutve a světla ve stylu raket sou fajn, ale jednak sem tím přesycen ze srazů a jednak něco jinýho je na to se koukat a něco jinýho si to koupit.
Avatar - Glaukos
Glaukos
pro mě je to nádherné
Avatar - Deutsch
Deutsch
Nechutný je Fiat Multipla, Buick rozhodně nechutný není :no:
CrankyDude
Souhlas. Vyjimkou je Pontiac Aztec. Ten je hnusny!
[odkaz] 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Spíš se podívejte na to auto, jak je (tedy až na tu useklou budku) pěkné. Světla vpředu a ne zboku, nebo někde na A sloupcích, netahá břicho po zemi, kola nejsou obludně velká a utopená v blatnících... Dominantní je optická lehkost, švih, nadčasová elegance. Osobně považuji design 80 let v automobilovém průmyslu za to nejlepší, co tady bylo!
XTad
Tak to nevim. Ta kola jsou do blatniku zapadla mnohem vic, nez u modernich aut, jejich mala velikost v palcich je akorat nahnana bilou maluvkou na pneumatice. Se zbytkem se da souhlasit, i kdyz dobre auta vypadala jeste dlouho po roce 2000. Treba takova minula generace A6 (zejmena sedan zezadu) to je proste famozni ukazka seriozniho, ale zaroven ne bezducheho, nebo nudneho designu. Dneska je nejvetsi problem chytit spravne proporce.
Avatar - white label
white label
Pokud jde o minulou A6 sedan! zezadu, tak zrovna tam to bylo na pochvalu až po faceliftu. 😉
Bohužel se zase při tom faceliftu moc nepovedlo LED denní svícení (zepředu).
Avatar - Deutsch
Deutsch
Pred fl. byla elegantnější 😉
Avatar - white label
white label
Zrovna záď sedanu určitě ne... 😄
Avatar - Deutsch
Deutsch
Věc vkusu. Před fl. byla zadní světla skvělý a trefný designový přechod mezi A4 a A8. S faceliftem se vytratila elegance naopak měla A6 sportovnější říz. Dnes uz jen těžko poznáš 4 od 6 a když je tma i od 8

8-s >😒]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ano, takový Passat variant B5.5 je stále velmi pěkný. Také první Touareg, ale v posledních letech 10 let jsme svědky dlouhého úpadku. Nějak si nepamatuji na novější auto, za kterým bych se otočil proto, že je opravdu hezké. Je to obludárium. :no:
XTad
A to ja zase jo, tak skepticky bych nebyl. Treba ta velka kola jsou dana mohutnou karoserii. Tenhle Buick ma horni hranu blatniku temer na urovni kapoty, zatimco moderni auta by tam mela jeste pul metru plechu, coz by dohanela velkymi koly, ale pomer mezi kolem a plechem je stejny u noveho auta na 19kach, jako u buicku treba na 15kach. Problem tedy neni ve velkych kolech, ktera dnesni auta proste potrebuji, aby vypadala (to je asi taky dano designem jak kol, tak aut), ale v nabobtnalych a neuhlazenych karoseriich. Ale i tak se obcas zadari a na svet vyjede neco pekneho. Za me je to superb v kombiku, passat cc po fl. a americky taurus. To jsou auta za kterymi se tutove otocim, urcite bych jich napocital vic, ale tohle je takovy rychly vyber, na co jsem si ted vzpomel.
Avatar - Anonym
Anonym
Ten bílý pruh není malůvka, jedná se o tzv. běloboké pneu, ten pruh je trvalá součást gumu, mimochodem se dodnes vyrábí na veterány a v usa jdou sehnat i na auta 70-90. let
XTad
Ja vim co to je. Americani tomu rikaji white walls (asi o fous lepsi vyraz, nez maluvka). Ja akorat tvrdim, ze tim opticky zvetsuji kola.
Avatar - Anonym
Anonym
v 70-80 letech měla auta v usa běžně gumy 13-16 palců. Větší prakticky nebyly a nikomu to nevadilo.
prostě byl vysoký profil, aspon to na kostkách nebyla uskákaná herka, jako dnešní debilní kostiřasy se sportovní podvozkem a pneu 245/35/R20 apod.
XTad
To kazdopadne, ale zatimco v 80. letech byl profil gumy 45 maximum, aby to vypadalo dobre, tak dnes je to minimum a to je, jak jsem psal vyse, zpusobeno designem kol a karoserie. Ale zase je pravda, ze spousta aut ziska, diky optickemu zvetseni kola pomoci tech bilych pneumatik, hodne na krase
Avatar - Anonym
Anonym
Tak u těch starých hranatých aut ty bílý boky spolu s pěknými disky nebo ozdobnými poklicemi působí fakt pěkně. Stačí se někdy podívat na srazu us cars. Ale musí to k tomu ladit, sou auta, kde se to nehodí.
XTad
No ja to nedavno videl na wartburgu (uz hranatej, ale jeste s chromem) a az jsem se divil, jak mu to sedlo.
Avatar - Anonym
Anonym
na tom prvním hranatým asi jo, na té pozdější verzi už asi ne
CrankyDude
Dyzajn tere, dyzajn hir. Ale to svezeni v takovem kocaru...to bylo! 😲
Avatar - Anonym
Anonym
jinak tady je na prodej, i s tou GCC obrazovkou a dodne plně funkční.

30 let starý auto příští rok. Co na to uberwagen fans? >😁

[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Že je to hnusný. Normální sedan je ok. Je to takový, jak když chtěli z moderního auta udělat kupé z 30. let se strmým B (nebo C) sloupkem.
webpaja
Myslíš, co na to Hyundai fans? Nevím...při péči a údržbě není problém udržet podobný auto v kondici blízký zánovního vozu. Nechápu tak tvojí připomínku 😉
Podobne auto udrzis.

Akurat ze lubovolne auto z produkcie VAG z tohto obdobia nie 'podobne'...
webpaja
A jak jsi na to přišel? 😄 Podívej kolik jezdí ještě Audi 80 z 80-tých let? Passatů B3, Golfů II...
Avatar - white label
white label
Přece staré známé - přání otcem myšlenky... 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Audi 80, to hranaté z kraje 80. let sem neviděl tak 5 let, Passat to samé. Je vidět leda první kulaté A80, to mívaj na nejzapadlejších vesnicích.

Jediné co je vidět od němců z 80. let je Golf a BMW 3xx, většinou otuzené exempláře náctiletých frajerů...
Zbytek vidět leda na srazech, v reálném provozu nikoliv.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Za to Riviery parkují kolem globusů v hejnech >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Riviera sem sem nevozila ofiko. Ale dnes sem cestou po středních čechách potkal nový Voyager, 300C kombi, Escalade, GMC Suburban a Pontiac Transport 😄
Avatar - white label
white label
To už spíš v tom Globusu narazíš na River tonic... >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
[odkaz]… />
Ta digi palubka je prostě bomba
Avatar - Anonym
Anonym
to není, akorát vy tu pořád tvrdíte, jak sou ameriky plečky a jak jim nic nefunguje. A tady funguje i ta slavná obrazovka.Po 30ti letech
>😁
madbrain
pro mne osobně se jedná o naprosto nejhezčí vůz,který byl kdy vyroben,jednoduše řečeno - bezchybné dílo.....zejména verze kupé je famozní. :yes: :yes: :yes:
zlysoused
Nevím co se vám všem na tomto druhu 2-dveřové karoserie nelíbí. Mě to přijde velmi elegantn a je to takové velmi americké. Vidím podobné auto a hned na mě padne atmosféra 80tých let v americe, kterou znám bohužel jen z filmů.
Avatar - Anonym
Anonym
[odkaz]…