Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Nové testy Euro NCAP: Škoda Fabia získala pět hvězd

71 komentářů

Nonsens
4 hviezdy, lebo nemá euroblbosti. Úradníci dajú každému pocítiť svoju dôležitosť.
_MT_
Jací úředníci? EuroNCAP nespadá pod EU.
pargi
A kdo mu káže ty blbosti nemít? Ať si je doplní, dostane hvězdiček 5. Navíc u každého auta je uvedono, jak si v jednotlivých sledovaných oblastech vede (ochrana posádky, chodců, euroblbosti...).
Nonsens
Mne vadí tá svetielková a pípačová pseudobezpečnosť, možno je to v praxi až kontraproduktívne.
pargi
Jak co. Osobně souhlasím s tím, že na tě auto řve, když jedeš nepřipoutaný. Že se nepřipoutaný třeba nerozjedeš, to už je přes čáru. Z pípátek mne nejvíc štve, když máš klíček v zapalování (i když v první poloze) a otevřené dveře u řidiče, dtto nyní u bezklíčového přístupu, auto jenom "zapnu" (klíč jakoby ve druhé poloze) při otevřených dveřích a píííííp.
Demmy
Tak tady musím Fábii opravdu smeknout. Nové podmínky jsou nastaveny tvrdě a Fabka přešla přes test s grácií. Paráda! :yes:
pogo26
Jsou nastaveny celkem normálně. Jen musí mít auto systém autonomního brzdění. Bez něj 5* nikdo nedostane. je pak na každém výrobci, jestli to do auta dá. Jinak ty body jsou celkem průměrné. Clio nebo Polo jsou na tom lépe.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
vanos
Po Polu je to teprve druhe auto segmentu, u ktereho zustala po narazu predni prepazka natolik stabilni, ze predni sklo zustalo vcelku. Obdivuhodne je to o to vic, ze krom koncernu, BMW, Mercedesu a Volva, se timto nemuze pochlubit zadny jiny model kterekoliv automobilky bez ohledu na tridni zarazeni.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Až na to, že při tomto uvažování tak trochu záleží, kde vlastně to čelní sklo začíná a jak je skloněné, že...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nebylo vcelku i u F2?
Avatar - JGucci
JGucci
Presne tak! :yes: :yes: Ted uz maji vsechny modelove rady Skody 5*! :yes:
Avatar - vabis
vabis
Smeknout by se u Fabie III mělo na více úrovních, něco se už i šušká o autu roku :😉
swifter
minimum pro 5* je 80% hodnocení.....
Avatar - grifith
grifith
Bezpečnostní testy EuroNCAP již nějakou dobu nejsou o bezpečnosti vozidel jako takové, ale začíná z něj být test možné vybavenosti a "samolepkové" extáze. Samotná bezpečnost (čti výsledek nárazových testů) se tak nějak upozaďuje, jen doufám, že se z této kategorie nestane nějaká marginálie.
Fabii nelze upřít pozitivní výsledek a je jen dobře, že jako malý a lehký vůz se dokáže vyrovnat v ochraně posádky vozům větších kategorií. Snad jen otázka zařazení příplatkových bezpečnostních systémů do hodnocení je tak nějak sporným krokem... :-!
nebezpecnavosa
Jasně, a proto jsou vždy nejdříve vidět žluto-zeleno-červené postavičky.
Avatar - grifith
grifith
Prvně dosažené body a posléze figurky.
ryccardo
Přesně tak. Naprosto s tebou souhlasím. NCAP už dávno není o bezpečnosti vozidel jako takové. Mě jako zákazníka vůbec nezajímá jestli auto dostane nebo nedostane hvězdičku protože to málo pípá na řidiče, když se nepřiváže.Má to vypínatelný ESP nebo to nemá automatický brždění. Takový věci mě jsou ukradený. Mě zajímá jak vypadají figurky po nárazu. Pokud jsou všechny celý zelený je to supr i když by kvůli ostatním nesmylům to auto dostalo třeba jen 3 hvězdy. Nicméně musím konstatovat, že Fabka dopadla velice dobře. Na její výsledek nemůže nikdo nic namítat.
Avatar - grifith
grifith
Musíme se smířit s tím, že původní myšlenka testování se posouvá někam dál, jestli to však je ten správný směr, si osobně nemyslím. I pro mě je stále bezpečnost posádky v podobných testech tím hlavním, co mě zajímá. Obzvláště ty bezpečnostní systémy jsou hodně spekulativní...
ryccardo
Tak tak. Pro mě to znamená jediný. Jak jsem psal nahoře. Podívám se jak moc zelený jsou figuríny po nárazu a to je pro mě důležitý ostatní ignoruju.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
co je to "bezpečnost vozidel jako taková"?

Ano, EURO NCAP hodnotí bezpečnost, nikoliv jen pouhou pasivní bezpečnost. Pokud je stanovený nepodkročitelný strop pro danou kategorii, je vše zcela v pořádku. Pokud zrovna tebe zajímá jen výsledek figuríny, stačí se podívat dál než na hvězdičky. Je to problém?
Avatar - grifith
grifith
Pokud, i když pomalu, začne přebírat váhu na celkový výsledek vybavenost "blbinkami", pak bude možné za nějakou dobu přejmenovat toto hodnocení na tabulku výbavových prvků...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Mnohem závažnější problém vidím v přizpůsobení se výroobců dané metodice nárazů. Jakýkoliv jiný náraz než předepsaný dle NCAP nezřídka dopadá marně. To je podle mě mnohem závažnější mezera těchto testů :-!
Avatar - grifith
grifith
Částečně souhlasím, ale těch možných úhlů nárazů a přesahů je obrovské množství a tak stanovit ten jeden, dva správné a vypovídající je vcelku obtížné. Každopádně se sami výrobci dokázali přizpůsobit metodice a výsledek testu tak již trochu ztrácí svou původní vypovídací hodnotu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Stačilo by přidat jiný úhel nárazu. Pro dva odlišné směry se optimalizuje struktura MNOHEM hůř než pro jeden jediný konkrétní. Přirozeně by to ale testy prodražilo, další mrtvý dummie, další rozsekaný vůz, další práce pro desítky lidí. Mnohem snazší je přidávat požadavky na pípáky a cedulky.
Avatar - grifith
grifith
Ano, v tom máš pravdu.
ryccardo
To je naprosto správná poznámka. Málokdo si tohle uvědomuje. Auta jsou konstruovaný aby obstála v nárazech dle NCAP. Je to krásně vidět na testech dle americké metodiky (nevím teď název) když křápneš autem do tvrdý překážky místo do deformovatelný a s menším přesazením karosérie. Najednou žasneš jak 5 hvězdičkový auta renomovaných značek propadají a posádka v nich v případě takovýho nárazu by byla dobitá nebo mrtvá narozdíl od jiných aut u kterých by si ani nečekal, že to ustojí tak dobře. Nedejbože kdyby se v testech zkoušelo třeba okulení auta přes střechu. To bysme se asi taky podivili
ryccardo
Však já to tak dělám. Ovšem nevím jestli takhle hlouběji uvažují i ostatní zákazníci. A jestli si uvědomují třeba fakt, že Fabia v holině je jen 4* auto a pokud si přikoupí automatický brždění tak je to rázem 5* auto. Ač jsi paradoxně v obou stejně bezpečný.
_MT_
Je otázka, kam to povede, ale myšlenka je celkem jasná - motivovat výrobce zařadit výbavu, kterou považují za důležitou, do nabídky. Podstatné je, že máš pořád k dispozici informace, které tě zajímají. Hvězdy vem čert.
Avatar - grifith
grifith
Samozřejmě, tyto informace jsou obecně bezplatně lehce dohledatelné a každý si tak může udělat vlastní obrázek 😉
Nagano
...řekl bych, že tento výsledek byl očekáván, resp. 4* by bylo velké zklamání. Fabia dospívá vzhledem, cenou, technologiemi a to se přeci logicky musí projevit i na počtu získaných hvězd...
Will.I.Am
Souhlasím, čtyři hvězby by pro Fabii byly velkým zklamáním. A pro odpůrce silnej kalibr.
Avatar - grifith
grifith
Jak jsem psal, tak ten výsledek ve mě nahlodává skutečnost započítání příplatkového systému, čili ne všechny Fabii jezdící po našich silnicích budou tzv. 5*. Jde samozřejmě hlavně o marketing, protože auto samo o sobě je v nárazových testech bezpečné.
Will.I.Am
Jasně, že v prvé řadě jde o marketing, vem si jak by to vypadalo, kdyby se řeklo, že Fabia má jen čtyři hvězdy. To by byl průšvih.

A ano, souhlasím s názorem, že čím dál víc se z toho stává honba za nálepkami s upozorněním například na nezapnuté pásy, neobsazená místa a já nevím co ještě, místo aby se hledaly bezpečnostní rezervy. Prostě čím dál víc se dbá na prkotiny, místo aby se orientovali na faktické věci. To si myslím já.

A pokud by fakt pouze Fabia se samočinným brzděním měla nárok na pět hvězd a "lidovější" verze byly tedy prakticky čtyřhvězdičkové, tak ouha ouha.
Avatar - grifith
grifith
Začnu i skončím tvým závěrem, protože to ber jako fakt. Na 5* hodnocení mají nárok pouze verze s "autonomním" systémem brzd. Proto jsou pro mě je ta jedna hvězda hodně slabě svítící...
Will.I.Am
😉 Ale jo, v podstatě máš pravdu.
Nonsens
podpisujem tvoje príspevky
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Neurotic
Mě už opravdu nezajímá kolik má, které auto hvězd, protože to nemá se stavem posádky už skoro nic společného... jak mi při nárazu pomůžou asistenční systémy(např. pípák na zapnuté pásy u spolujezdce a další nesmysli opravdu netuším) stejně tak ochrana chodce sorry ale já jsem uvnitř...
swifter
Přesně tak, už to slouží jen marketingu a a jejich pojmu "vnímané bezpečnosti": tak např. Ranault Megan má čelná náraz ohodnocen 15.8 body a má jen 3*, zatímco FIII má čelní náraz za 13.7 a má to za 5. raději bych seděl v tom Meganu.. >😁
Avatar - grifith
grifith
Megane by měl mít 4*, aspoň co vím já.
Avatar - grifith
grifith
S ochranou chodců, ač to může vyznít alibisticky, souhlasím. Přeci jen když dojde ke kolizi, tak většinou si chodec nevybírá to auto, jenž mu způsobí co nejmenší zranění...
Neurotic
to je pravda otázka je jaký je reálný rozdíl ono totiž bude taky záležet jestli řidič trefí ve 20km/h 90letého dědu a nebo v 40km/h 30letého chlapa a navíc od nějaké rychlosti už to tomu chodci bude jedno...

když někdo blbě spadne tak k tomu, aby na místě zemřel stačí i rychlost chůze...

nadruhou stranu to bude podobné i pro posádku...
Avatar - grifith
grifith
Přesně jak píšeš :yes:
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Neurotic
já mám normální cestují, kteří mají mozek takže se připoutají automaticky a opravdu nepotřebuju, aby tam něco pípalo, když si někdo chce sundat bundu nebo se to rozbije...

jinak máš pravdu :yes:
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
grifith
Nechápu proč... Ale každý jsme nějaký.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
grifith
Ne, já s letadlem nemám tu zkušenost.
Ale když už jsi u toho, tak tobě v autě svítí nějaká červená, když jsi zapnutý?
ryccardo
No když potřebuju šáhnout pro něco do přihrádky nademnou, tak se klidně na chvilku odvážu a pak se zase připnu. Zase z toho nedělej drama. Co tak vím tak už nejsi mladý smrad, takže jistě pamatuješ dobu, před 15 lety kdy se vzadu nepoutalo naprosto běžně a nikomu to nepřišlo divný. Takže bych odpoutání spolujezdce na minutu kvůli tomu, aby si svlíknul mikinu neviděl jako něco světobornýho.
swifter
ale "nevyhovující" - auto.cz tu adoraci škodovek už skutečně žene přes hranu.. :no:
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
grifith
To, že nezná technik odlišný význam těch dvou slov, ještě neznamená, že mají obě stejný význam.
_MT_
Ve stupnici EuroNCAP skutečně není marginal skoro to samé jako poor.
_MT_
Spíš špatná.
Gvick2
tuhost karoserie je perfektní (A sloupek drží, čelní sklo neporušené, stejně tak střecha).
Ale Škodovka by mohla zapracovat na zadních opěrkách hlavy a doplnit monitorování jízdy v pruzích, je to dnes už levná fíčura a stejně jako prekolizní brzdění dobrá pomůcka aktivní bezpečnosti.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
:yes😒br />
tentokrat uz 5 hviezd neuslo, pochvala, sice ide skor o psychologicku vojnu hviezd ale aj to sa rata :yes:
Avatar - grifith
grifith
Přemýšlím jen a čistě spekuluji (bez úmyslu hanět domácí značku), že jde prakticky o první vůz s dvojím "hvězdičkovým" hodnocením bezpečnosti.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
_MT_
Tím bych si nebyl vůbec jistý. Tohle hrozí pokaždé, když vezmou k testu auto s výbavou, která není standardní v celé EU. Nevíš, kolik přidá třeba kolenní airbag. Také se myslím v minulosti najde situace, kdy dodatečně upravili hodnocení (výrobce odstranil nedostatek), ale potřebnou úpravu neprovedl zpětně na již vyrobených vozech.
Avatar - grifith
grifith
Já si zase nejsem jist tím, že by se tato bezpečnostní výbava (vaky) až tak u nových modelů na evropském trhu lišila. Dobrá, mohou existovat některé místní speciální oholené výbavové stupně, ale to už bude spíše minulostí. Dnes je bezpečnost jedním z důležitých hledisek.
V minulosti to tak být mohlo, ale zrovna u Fabie nejde o ten sám "problém", spíše o to, že se souběžně budou prodávat v podstatě dvě různě hvězdičkové verze.
_MT_
Vzpomínám si právě na případ s kolenním airbagem. Byl snad za příplatek, udělali s ním test, ale později zjistili, že provedení s řízením napravo ho nemůže mít, takže test opakovali s autem bez něj. Nejsem si úplně jistý, možná to bylo standardní/ příplatkový, ale co si vzpomínám, test opakovali bez něj, protože byla v UK jiná nabídka.

Třeba u VW by měly být příplatkové záclony, tedy mají dvě konfigurace bočních a hlavových airbagů.

Rozdíl je hlavně v tom, že tady je to jasně vidět. Na druhou stranu, asi se shodneme, že je to nástroj nátlaku. A očividně jim stačí, že lidé mají tu možnost si ho koupit. Z tohohle úhlu pohledu cíl splněn. Jinak by mohli pět hvězd podmínit zařazením do základní výbavy v celé EU.
Mr. Bunda
Renault je ***!!!
Avatar - grifith
grifith
Copak, ty ses z něj po..? >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Mezi testovanými kusy je zarážející ta hnědá holeň u BMW, tam se evidentně něco zvrtlo >😒]

My můžeme být rádi za 5* Fabie, přidaná vysokopevnostní ocel nepřišla na zmar :yes😒br />
Renault, ještě donedávna bezpečnostní tahoun by měl zpozornět, protože Mégane dostal další trhlinu. Naštěstí neukazuje na mezeru v pasivní bezpečnosti, ale na mezeru v asistenčních systémech. Čas zkrátka nezastavíš, chce to zkráta nový model pro novou dobu...

Výsledek Pulsaru je výtečnou zprávou. Podezření, které by snad někdo mohl mít po uvedení modelu, tj. že na něm budou použita levnější řešení, vzal za své.

K zamyšlení tak nakonec zůstává jen řečnická otázka bez odpovědi - nakolik jde o výsledek vyšší bezpečnosti a nakolik jen o to, že se výrobci naučili stavět auta podle NCAP :-!
_MT_
U Pulsaru mě zarazil dobrý výsledek ochrany krční páteře vzadu, ale jen marginal vpředu. 😲
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Kolik by asi dnes dostala třeba Astra v nejběžnější výbavě? Taky jí polovina těch asistentů chybí. Ona je vůbec tupost testovat sedmileté auto podle nejnovější metodiky a ještě z toho dělat kdovíjaké závěry...
Z té nové doby je mi dost smutno.
rmt
To je fakt, megane kterej je konstrukcne starsi je hodnocen s novyma autama. Hlavne si myslim ze by se mely testovat auta v zakladni vybave, at se priplaci za komfort, ale bezpecnost by mela bejt zajistena u vsech vybavovych verzi a to i u tech nejnizsich.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jo... a ve finále je i stará konstrukce shodná nebo lepší, než ty novinky. Což je samo o sobě docela k zamyšlení...
rmt
U tedlech testu me zajima jak bude auto bezpecne pri samotnem narazu, to ze megane nema hlidani jizdniho pruhu a kdo vi co jeste neznamena ze neni bezpecne.