Paříž 2014
Přihlásit pro přidání komentáře
grifith
Nikdo mi nevymluví, že atmosférický litrový motor s danými parametry bude opravdu utrápenou volbou pro vůz této kategorie. Psal jsem to již dříve, ale částka 36 tisíc je tím prvním, za co je třeba u Fabie připlatit, aby dávala smysl. TSi motory již vyhoví zcela bez problémů a s přehledem 😉
Jak už tu psal trefně jeden kolega minule - ten litřík, u kterého v citigu musíš v kopci podřadit až do dvojky, abys ho vyjel. 😒
Škodovka zjevně hraje na nízkou základní cenu.
Škodovka zjevně hraje na nízkou základní cenu.
Je to tak, i v Citigu nejde o dynamice mluvit a zde to bude o řád horší. Mezi nimi a TSi je obrovský skok, dynamický i cenový.
Jel sem tím silnější MPI v Citigu a na ten měststký provoz to zas taková tragédie nebyla, samozřejmě na dálnici nebo předjíždění na okrskách... to je jiná galaxie. Tohle fakt jedině do auta v malém městě do obchodu a zpět, pokud chci více prostoru, než má CiGo.
Ono jde o to, že mě nenapadá žádná slabší konkurence... Nebo se pletu?
Při naprosté rezignaci na jakýkoliv rychlejší pohyb jej lze při cestě po městě na nákup a zpět akceptovat. Ale pak se naskýtá kacířská otázka proč tuto Fabii a ne cokoliv jiného.
Při naprosté rezignaci na jakýkoliv rychlejší pohyb jej lze při cestě po městě na nákup a zpět akceptovat. Ale pak se naskýtá kacířská otázka proč tuto Fabii a ne cokoliv jiného.
Ano... ta otázka mne napadá taky, ale dejme tomu, že chci Fabii, protože je to Fabie, nebo jí musím chtít ( podnik, státní správa) a jde mi o popojíždku po městě, pak teoreticky to základní MPI nejak postačí. Čistě jako dopravní prostředek z bodu A do bodu B. Souhlasím, že tato motorizace a to i přes obhajobu místa na slunci neslavného HTP, dnes za ty peníze nedává smysl.. bohužel... třeba test překvapí.
Pokud někoho nutí vnější podmínky, pak jde o jinou kapitolu. Státní správa a fleet má jiné podmínky výběru. Ale jako soukromá osoba jsi omezen prakticky pouze vlastní peněženkou...
Že test vyzní vlastně pozitivně je více než jasné, aspoň já si na to vsadím už teď.
Že test vyzní vlastně pozitivně je více než jasné, aspoň já si na to vsadím už teď.
Zkoušel jsi litrový Yaris?
Ne, v této třídě nemám projeto vše, protože ji beru ze svého pohledu jako méně podstatnou.
Také s ním nemám zkušenost, ale prý moc oblíbený v ČR není a lidé dávají přednost silnější 1,33. Mohl by na tom být podobně.
Vzhledem k parametrům se nedivím, za příplatek 15 tisíc zde zákazník dostane 22kw a 30Nm a jeden válec,což je pro lepší jízdu značné.
Já ho mám pár měsíců nový. Chtěl jsem něco, čemu budu moct věřit, nestarat se o to a nesypat do toho prachy. Původně jsem hledal níž, ale Aygo se zrovna nedělalo a nová Mazda 2 v nedohlednu.
Na jakoukoliv delší trasu máme Corollu, Yaris je čistě jen na trasu 15km do menšího města do práce nebo kratší, na trase je jeden kopec kde se pětka v 90/100km/h sotva drží (trojka zrychluje jen hodně zvolna). Trasa je obecně nevhodná na spotřebu, Yaris ji dává do 6l, nafty se nedostanou pod 5, rapid s TSI cca za 6.5-7.
Na rovinky a města ten litřík stačí až až, nesmí se s tím do hor a na "dlouhé táhlé"... Při motání se po městě mu v křižovatkách na dvojku nevadí ani 1000ot/min. Předjet se dají jen brzdy provozu, jak někdo trochu jede, tak nemá cenu se snažit předjíždět.
Na jakoukoliv delší trasu máme Corollu, Yaris je čistě jen na trasu 15km do menšího města do práce nebo kratší, na trase je jeden kopec kde se pětka v 90/100km/h sotva drží (trojka zrychluje jen hodně zvolna). Trasa je obecně nevhodná na spotřebu, Yaris ji dává do 6l, nafty se nedostanou pod 5, rapid s TSI cca za 6.5-7.
Na rovinky a města ten litřík stačí až až, nesmí se s tím do hor a na "dlouhé táhlé"... Při motání se po městě mu v křižovatkách na dvojku nevadí ani 1000ot/min. Předjet se dají jen brzdy provozu, jak někdo trochu jede, tak nemá cenu se snažit předjíždět.
Toto by v podstatě vystihovalo mou představu. Prostě vyloženě pro přepravu za nákupy do města apod. bez nějaké schopnosti předjet 😉
Pokud se někdo mezi vesnicemi táhne 60-70, tak to problém není, ale předjet někoho v 80-90 už chce delší rovinku. 1,3 jsem už spíš nechtěl kvůli spotřebě a i tak byl ten litr nad původním cenovým plánem. Ale tak 5dv Active s klimou a park. kamerou pod 260k proč ne😊 Aspoň to není holobyt.
Nehodnotím ani výběr motoru, ani výbavy, každý zvolí pro sebe to, co mu nejlépe vyhovuje a nejvíce sedí 😉 Hlavní je spokojenost majitele a zde očividně je.
Jo, zatím ho používám tak, jak bylo v plánu, takže spokojenost a vyhovuje. Musím ale přiznat, že je to na hraně a nesmí se po tom chtít víc. Muset to používat za jiných (náročnějších) podmínek bych nechtěl. Na Měst👋blízké okolí města/rovinky plně dostačuje.
Ad výbava: co jsem se namátkově ptal na základní power, tak ten prý existuje hlavně na papíře... Takže výběr byl jasný - reálně existující základ.
Mám strach, že u litrové fábie moc lidí takto dané použití mít nebude a budou HODNĚ trpět/nadávat...
Ad 44 vs 55kW MPI - mimo město mám běžné otáčky 2500-3500, nezpomalovat do kopečka znamená jít přes 4000... Takže ta 44kW asi bude hodně velký utrpení (nebo konstantní jízda s omezovačem >😒] ).
Ad výbava: co jsem se namátkově ptal na základní power, tak ten prý existuje hlavně na papíře... Takže výběr byl jasný - reálně existující základ.
Mám strach, že u litrové fábie moc lidí takto dané použití mít nebude a budou HODNĚ trpět/nadávat...
Ad 44 vs 55kW MPI - mimo město mám běžné otáčky 2500-3500, nezpomalovat do kopečka znamená jít přes 4000... Takže ta 44kW asi bude hodně velký utrpení (nebo konstantní jízda s omezovačem >😒] ).
Na druhé straně takové auto nekupuješ kvůli předjíždění. Vždy to bude druhé třetí auto v rodině, po městě to pojezdí, do práce tě to taky zaveze, tím je účel splněn. :yes:
Pro západní Evropu máš pravdu, ale u nás bude Fabia velmi často plnit úlohu rodinného vozu č.1 a ne každému přijde příplatek 36 tisíc za silnější motor adekvátní. Pak je otázkou, proč vzít Fabii a ne něco jiného...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jenže se na to lze dívat naopak z pohledu "slevy" za slabší motor. Protože když vezmu namátkou výkonový ekvivalent k TSi, tak i20 je ceníkově na 260, Clio na 290, Corsa 269 (225) a Fiesta na 304. Takže z tohoto pohledu je cena TSi odpovídající.
Ano, v tomto máš pravdu, i slabší TSi je již více než dostatečný motor. Od začátku to taky říkám, první nutný příplatek je právě za TSI. Ale ne všem se bude ten rozdíl šestiny ceny Fabie zdát akurátní.
No, třeba i20, když vyjdu z ceníku, levnější (a slabší) nekoupíš. Takže tady ekvivalent k FIII není. Clio s 54kW v základní výbavě stojí 230, Corsa 48kW 247 (204) a Fiesta s 44kW taky 234. Takže i zde je cenově základní motorizace, resp. její odskok od "obstojné" adekvátní a srovnatelný s konkurencí.
Je zde však rozdíl, pokud je první motor obecně použitelný nebo je použitelný pouze s velkým vykřičníkem. Zmiňovaná i20 či Rio jsou se svými základy mnohem všestranější. Samozřejmě finální rozhodnutí leží na zákaznících, ale můj odhad je ten, že litry nebudou mít na růžích ustláno.
Jenže, proč za 240 tisíc nevzít jakékoliv jiné auto? Na tent účel? Dnes je v této třádě výběr 😄
U všech aut za 240 ti najdu pár důvodů proč ne... je to spíš otázka priorit.
Dobře, tak, za chvíli sem nastřelím základní konkurenty aut B segmentu do ceny Fabia s 44kw (240 tisíc i s tím paketem za 5). Schválně udělám nové vlákno a jsem zvědav které auto dostane kolik hlasů. Myslím, že Výbava a vzhled opravdu slabý motor nepřebijí, nechme se překvapit, ano? Vycházím z ceníkových cen platných v ČR, žádné nabídky "pod pultem" a slevy na fleety 😄
uvidíme jak spadne cena a příplatek za TSi za pár měsíců....ještě tu jsou skladový HTP dvojkový řady pod 200tisíc...kdo mermomocí chce "novou" Fabii...nebude kupovat základ a základní motor.
Kolem těch dvěpade je pro mě pěkná alternativa Swift.....pohledný malý auto...a ten motor 😄 Jedno z mála aut,kde se dá věřit tabulkový spotřebě
Kolem těch dvěpade je pro mě pěkná alternativa Swift.....pohledný malý auto...a ten motor 😄 Jedno z mála aut,kde se dá věřit tabulkový spotřebě
Pokud však budeme brát Fabie v českém kontextu jako jediné rodinné auto, pak by volba Swiftu nebyla tak žhavá. Zlé určitě není, ale reálně se zákazníci obou protínat příliš nebudou.
Rodinný auto-tak půjdou po Fabii combi...ale tam se slušným motorem a výbavou bude cena jinde...dost lidí využije Fabii tour....Pokud někdo uvažuje čistě o hatchbacku,tak ten Swift má smysl
ANo, pak už jsme na ceníkové ceně 300+ a to už je výběr hodně jiný... Fabia Tour bude? O tom jsem pravda nic neslyšel. Swift má problém hlavně s velikostí zavazadelníku, což jak víme je mnohokrát parametr číslo jedna až dvě.
o Fabii tour se píše přímo na webovkách škody,možná je to jen pro skladovky...ale dvojkovejch mají ještě celkem dost za pěkný ceny
Ale u dvojkové Fabie je Tour pouze označením akčního výbavového stupně, nikoliv jako u Škody dříve označení pro současně prodávaný model jiné generace... Skladovek bude ještě na pár měsíců, ale své zákazníky si najde 😉
Ten rozdíl je fakt velký. Nevím, proč nezůstalo HTP, jelikož i když to nebyl ideál, tak třeba i v té silnější verzi na malou Fabii stačilo pro její účel. Příplatek za první TSI je velký... uvidíme, jak pojede, nechme se překvapit, třeba to nebude taková katastrofa😊
Kéž by, ale jsou fakta a hodnoty, které nemají šanci na reálný úspěch. A ani ne 100Nm je jedna z nich. S výhradami stačí na Citigo, stěží tak něco předvede o třídu výše. V tomto jsem silně skeptický.
Tahle nová rodinka měla nahradit všechny malé motory a asi jim nepřišlo, že se vyplatí dělat atmosférickou 1,2 (ať už tříválec, nebo čtyřválec). Tu možnost mají. Otázka spíš je, proč pro up! zvolili 1,0 a ne 1,2.
Jako 1.5EB nahrazuje 1.6EB, tak prostě 1.0 nahrazuje 1.2HTP. Možná za tím jsou nějaké výhody (třeba povinné ručení v ČR), možná jen emisní limity...
Osobně hádám, že hlavně ty emisní limity budou tím hnacím motorem.
Nie, skôr to bude cena (menej materiálu, slabšie dimenzovaná spojka a iné periférie). Čisto z emisného hľadiska je totiž slabšia 1,2TSI lepšia, ako silnejší liter (má o deci nižšiu spotrebu a tým aj emisie).
Ale to je v normovaném cyklu. TSI je výkonnější a pokud s ním budeš jezdit rychleji než s MPI, bude žrát více. Silnější MPI doplácí na kratší převodovku (v testu točí více než slabší, protože je pevně dané, kdy se řadí který stupeň).
A diskuze je o 1,2 MPI/ HTP a 1,0 MPI, nikoli TSI.
A diskuze je o 1,2 MPI/ HTP a 1,0 MPI, nikoli TSI.
Ad "pokud s ním (TSI) budeš jezdit rychleji než s MPI, bude žrát více" To je prekvapivé. >😒]
Prax s HTP ale ukazuje, že ak s nimi budeš jazdiť dynamickejšie, žerú ešte viac, ako TSI pri podobnej dynamike. A je reálny predpoklad, že to isté bude platiť aj pre liter.
Prax s HTP ale ukazuje, že ak s nimi budeš jazdiť dynamickejšie, žerú ešte viac, ako TSI pri podobnej dynamike. A je reálny predpoklad, že to isté bude platiť aj pre liter.
Nevím, na co jsem v tu chvíli myslel. >😁 U silnějšího litru je pro ně asi důležitější, že dají řidiči iluzi silnějšího motoru, když už si za něj připlatil, než dosažení nižší normované spotřeby. Příplatek za ten motor bohatě pokryje pokutu za zvýšení emisí.
To nic nemění na tom, že diskuze je o tom, proč pro up! udělali 1,0 MPI místo 1,2 MPI. Vytahovat TSI nemá smysl. To těžko bude plnit funkci základního motoru pro up! a Polo.
Samozřejmě, motory typicky nedosahují nejvyšší účinnosti, když jsou hnané na maximum. Ale s HTP nemají nic moc společného.
To nic nemění na tom, že diskuze je o tom, proč pro up! udělali 1,0 MPI místo 1,2 MPI. Vytahovat TSI nemá smysl. To těžko bude plnit funkci základního motoru pro up! a Polo.
Samozřejmě, motory typicky nedosahují nejvyšší účinnosti, když jsou hnané na maximum. Ale s HTP nemají nic moc společného.
Asi bude mít nižší emise, ale je to atmosférický motor, výkon si nenafouknou. Pro up! nic silnějšího v nabídce není, takže jim muselo vyjít, že bude stačit.
tesnav
Tak u cen je taky potřeba porovnat vždy srovnatelnou „řadu“ cen, protože 10.000 Kč odstup mezi HTP a TSi byl pouze v případě, že se vzala akční cena TSi. A v takovém případě pak bylo i 1.4 16V stejně drahé, jako podstatně slabší základní HTP. Pokud ale vzal člověk normální ceníkové ceny, tak příplatek za silnější HTP byl u FII 15 litrů, nyní je to 18, ale zároveň výkonový rozdíl je větší (7 vs. 11 kW), takže cena je pak dle mne odpovídající.
A obdobně, když porovnám základní HTP vs. TSi. U FII šlo o příplatek 41tKč, u FIII už „jen“ o 34, i když výkonový rozdíl narostl o 3kW a základní motor bude kvůli litrové koncepci řidičsky horší, než HTP sic o srovnatelném výkonu, ale výrazně lepšímu točivému momentu. Tudíž 1.0 44kW a 1.2 TSi 66kW jsou výkonově a parametry už naprosto jiná liga a reálně se tak cenový odstup proti FII výrazně snížil.
A srovnání 44kW vs. 55kW? Vzhledem k tomu, že rozdíl v obou motorech se projeví až někde nad 4.500 ot., tak proto má silnější verze kratší kvalty, aby byl rozdíl patrný a v běžném provoze bylo vůbec možné vytočit motor na maximum aspoň na III-ku k tomu výkonu se vůbec dostat.
Ale ten, kdo se pohybuje v běžném středním pásmu otáček a motor skoro nevytáčí, tak rozdíl nepozná, resp. mu zřejmě příjemnější slabší verze s delšími převody (méně řazení a nižší otáčky při plynulé jízdě). Což byl třeba i příklad 1.4 16V v FI, kde byl výkonový rozdíl zásadní (55 vs. 74kW), ale při běžném ježdění byla ta slabší příjemnější.
A pokud stojí TSi jen o 16tKč více, než silnější MPi, tak z tohoto pohledu nevidím důvod pro koupi MPi s 55kW a právě tato verze je v cenové hierarchii ta nejméně atraktivní.
A obdobně, když porovnám základní HTP vs. TSi. U FII šlo o příplatek 41tKč, u FIII už „jen“ o 34, i když výkonový rozdíl narostl o 3kW a základní motor bude kvůli litrové koncepci řidičsky horší, než HTP sic o srovnatelném výkonu, ale výrazně lepšímu točivému momentu. Tudíž 1.0 44kW a 1.2 TSi 66kW jsou výkonově a parametry už naprosto jiná liga a reálně se tak cenový odstup proti FII výrazně snížil.
A srovnání 44kW vs. 55kW? Vzhledem k tomu, že rozdíl v obou motorech se projeví až někde nad 4.500 ot., tak proto má silnější verze kratší kvalty, aby byl rozdíl patrný a v běžném provoze bylo vůbec možné vytočit motor na maximum aspoň na III-ku k tomu výkonu se vůbec dostat.
Ale ten, kdo se pohybuje v běžném středním pásmu otáček a motor skoro nevytáčí, tak rozdíl nepozná, resp. mu zřejmě příjemnější slabší verze s delšími převody (méně řazení a nižší otáčky při plynulé jízdě). Což byl třeba i příklad 1.4 16V v FI, kde byl výkonový rozdíl zásadní (55 vs. 74kW), ale při běžném ježdění byla ta slabší příjemnější.
A pokud stojí TSi jen o 16tKč více, než silnější MPi, tak z tohoto pohledu nevidím důvod pro koupi MPi s 55kW a právě tato verze je v cenové hierarchii ta nejméně atraktivní.
Taky bych řekl, že díky tomu jak jsou nastaveny ceny, je smysluplná volba buď úplný základ, tedy MPI se 44kW nebo rovnou TSI.
Bereš ale v potaz jen papírové kilowatty, né realitu... HTP byla obstojná motorizace pro Fabii do města a příměststký provoz, parametrově to byl lepší motor. Samozřejmě, že je otázka jak to doopravdy pojede, ale od 44kw 1.0 nelze čekat zázrak. Já s tím jel v Citigo, kde ta silnější MPI dosahovala podobné dynamiky jako slabší HTP.
Proto za obstojnou motorizaci musíš dát 34 tisíc navíc. A to je velký rozdíl 😄
Proto za obstojnou motorizaci musíš dát 34 tisíc navíc. A to je velký rozdíl 😄
Proto také píšu: "základní motor bude kvůli litrové koncepci řidičsky horší, než HTP sic o srovnatelném výkonu, ale výrazně lepšímu točivému momentu."
Když to shrnu, u FII byl rozdíl základ - "obstojná" motorizace 41 litrů, dnes je to jen 34 přičemž rozdíl v těchto 2 motorech je přitom proti FII výrazně větší.
Když to shrnu, u FII byl rozdíl základ - "obstojná" motorizace 41 litrů, dnes je to jen 34 přičemž rozdíl v těchto 2 motorech je přitom proti FII výrazně větší.
Nie je to absurdné, že v minulosti zatracovanú a opľúvanú HTP teraz vlastne musíme chváliť (v kontexte s ešte slabším/horším litrom)? >😒] 8-s
Dovolím si nesúhlasiť s tvrdením, že rozdiel 44 a 55 kW nepoznáš. Možno by sa to nepoznalo pri rovnakom sprevodovaní a jazde v nízkych otáčkach, samotná škoda ale uvádza, že dôvodom kratšieho sprevodovania silnejšieho motora bol väčší subjektívny výkonový odstup týchto motorov. A ako vieš sprevodovanie môže motoru výrazne pomôcť (alebo ho zabiť) a kratšie prevody umožňujú ľahšie vytáčanie motora a teda i využívanie tých otáčok, kde je ten výkonový rozdiel. Teda hoci by som rozhodne každému radil radšej naškriabať posledné peniaze a priplatiť za TSI, ak by musela byť voľba medzi dvomi litrami, určite by to bol ten výkonnejší.
Rozdíl poznáš, pokud budeš mít v obou autech zařazený stejný převodový stupeň. Ale ve chvíli, kdy se s kratší převodovkou jen rychleji vyškrábeš na vyšší stupeň, poznáš kulové. Delší bude například na trojce, kratší na čtyřce. A pokud to udělali jen stálým převodem, tak bude odstupňování stejné.
Ale přesně o tom píšu. Má kratší převody, aby byl pocitově točivější a aby ses k tomu výkonu dostal a točil to do plných. Ale pokud pojedeš řekněme v běžném pásmu 2.000 - 4.000 ot., tak ten zanedbatelný rozdíl odpovídající rozdílu ve zpřevodování (kolik to je, 5-8%?) pomalu nikdo nepozná. A až ve chvíli, kdy to poženěš do 6.000, kde slabší motor umře výrazně dříve, bude rozdíl.
A mnohem podstatnější faktor než zpřevodování je schopnost řidiče využívat potenciál motoru, který se nachází až "nahoře". Resp. ať je převodovka poskládaná jakkoliv bráno v rozumných mezích, vždy jsem schopen se "podřadit" k oblasti maximálního výkonu, otázkou je, zda to ale tak běžně dělám a v případě potřeby podřadím klidně o 3 stupně ....
A mnohem podstatnější faktor než zpřevodování je schopnost řidiče využívat potenciál motoru, který se nachází až "nahoře". Resp. ať je převodovka poskládaná jakkoliv bráno v rozumných mezích, vždy jsem schopen se "podřadit" k oblasti maximálního výkonu, otázkou je, zda to ale tak běžně dělám a v případě potřeby podřadím klidně o 3 stupně ....
No ale aj HTP si musel točiť, ak mal ísť, takže predpokladám to isté aj u litra (resp. ešte viac), takže určite nepôjde o motor, ktorý sa bude väčšinu času prevaľovať pri 2000 otáčkach a odtiaľ bez podradenia suverénne zrýchľovať, ale budeš ho musieť stále točiť a tam sa tá výhoda 55 kW prejaví.
Ano, ale do nějakých 4.000 - 4.500 pouze v rozdílném zpřevodování. A pokud někdo při běžné jízdě potřebuje pravidelně točit výrazně více, tak to rozhodně není motor pro něj a pro daný způsob využití.
V tom sa iste zhodujeme, častokrát ale ľudia dostávajú motor, ktorý pre nich nie je vhodný (viď služobné Fabie) a predsa nejakú dynamiku z toho chcú dostať. Tam je 55 kW určite prínosom.
Mám zkušenosti s těmi motory ale s Citigo a UP. Pro mne je lepší ta slabší verze, protože netočí až tolik otáček na dálnici a je i úspornější. Subjektivně je ta 55kw verze hbitější ale ve skutečnosti nic nepřináší krouťák má stejný a tu slabší verzi stačí jen o něco déle podržet na nižším kvaltu. Nebudu předjímat, myslím si, že i základní motor Fabie splní svůj účel ale musí se počítat při sólo jízdě se stejnou dynamikou jako plně obsazené Citigo. Já osobně by jsem připlatil alespoň za to slabší TSI.
3_diamanty
klobuk dole pred znackou skoda, majstrovska praca :yes: :yes: :yes😒br />
takto ma vyzerat male auto.... :yes:
takto ma vyzerat male auto.... :yes:
Petrko
chlapi musíte vzít v úvahu existenci Rapidu SB. Pokud by byla cena Fabie 1.2TSI a paketem za cca 250, tisíc pak by měl Spaceback problém.
Ozzman
Tak, Fabie vypadá jako zajímavé auto, ale v základu to asi bude jen na to nezbytné minimum, hlavně díky motorizaci. Proto schválně přikládám v obdobné cenové hladině její konkurenty a schválně pod vlákno napište, co byste zvolili vy? 😄
Výchozí beru ceníkovou cenu kolem 240 tisíc Kč.
Renault Clio Life 1,2 54kw: 229 900 Kč / Zen 259 900 Kč
Peugeot 208 Acess 1.0 50Kw: 241 500 Kč
Seat Ibiza Reference 1,2 HTP 44Kw: 246 900 Kč
Hyundai i20 Family space 1,2 63Kw: 259 990 Kč
Citroen C3 Attraction 1,0 50Kw: 254 900Kč
Kia Rio Anninvensary 1,25 CVVT 63Kw: 254 980 Kč / teď v akci za 239 900Kč
Fiat Punto Plus 1.2 50Kw 240 000Kč / 1.4 57Kw v akci za 250 000Kč
Ford Fiesta Ambiente 1.2 44Kw: 233 000Kč
Opel Corsa Selection 1.0 48Kw: 246 900 Kč
Nissan Micra Visia 1.2 59Kw: 244 990 Kč
Dacia Sandero Stepway ambiance 0.9 TCe 66kw: 234 900
Tak schválně, co byste vybrali? Pro a proti Fabii? 😄
Výchozí beru ceníkovou cenu kolem 240 tisíc Kč.
Renault Clio Life 1,2 54kw: 229 900 Kč / Zen 259 900 Kč
Peugeot 208 Acess 1.0 50Kw: 241 500 Kč
Seat Ibiza Reference 1,2 HTP 44Kw: 246 900 Kč
Hyundai i20 Family space 1,2 63Kw: 259 990 Kč
Citroen C3 Attraction 1,0 50Kw: 254 900Kč
Kia Rio Anninvensary 1,25 CVVT 63Kw: 254 980 Kč / teď v akci za 239 900Kč
Fiat Punto Plus 1.2 50Kw 240 000Kč / 1.4 57Kw v akci za 250 000Kč
Ford Fiesta Ambiente 1.2 44Kw: 233 000Kč
Opel Corsa Selection 1.0 48Kw: 246 900 Kč
Nissan Micra Visia 1.2 59Kw: 244 990 Kč
Dacia Sandero Stepway ambiance 0.9 TCe 66kw: 234 900
Tak schválně, co byste vybrali? Pro a proti Fabii? 😄
Osobně mi za mírně vyšší cenu vychází nejlépe Kia Rio, jejíž motor je naprostým univerzálem a daná výbava je také o řád jinde.
Ale chápu, že cenové srovnání Ria s novinkou domácí značky prostě bude vždy mírně kulhat.
Ale chápu, že cenové srovnání Ria s novinkou domácí značky prostě bude vždy mírně kulhat.
Já bych asi vzal Ibizu, vypadá dobře, dokoupim časem hliníky a dostanu vychytané HTP a nebo bych se asi nezlobil za Punto v akci s 1.4 😄
Swifta s 1,2 69 kW (254900 za verziu s klímou, 209900 za holobyt) 😉
Je! Na něj sem zapoměl! Jo, to je pravda... kdyžtak se omlouvám, na co sem zapoměl, doplňtě... Swift je super autíčko, to mne vždy bavilo a je radost ho řídit 😄
Spomenul som si len preto, že práve dnes som bol vyskúšať Swifta Sport a celkom mi spravil náladu. 😄
Clio: Life nemá klimu, Zen je o 20k dražší
208: to je akční cena, normální je 257.500. Klima dalších +20
Ibiza: opět chybí klima (+20), v interiéru je Fabia o generaci modernější
i20: o 20 dražší, výbavu jsem ani nezkoumal
c3: o 15 dražší, nemá klimu
Rio: o 15 dražší, to co píšeš je cena za 3dv.
Punto: jen dva airbagy
...
atd.
Resumé - koupit za 240 solidní subkompakt s klimou fakticky nelze, Fabia je skoro jediná volba 😉 . Auto s klimou a trošku lepším motorem tak těch 260.
208: to je akční cena, normální je 257.500. Klima dalších +20
Ibiza: opět chybí klima (+20), v interiéru je Fabia o generaci modernější
i20: o 20 dražší, výbavu jsem ani nezkoumal
c3: o 15 dražší, nemá klimu
Rio: o 15 dražší, to co píšeš je cena za 3dv.
Punto: jen dva airbagy
...
atd.
Resumé - koupit za 240 solidní subkompakt s klimou fakticky nelze, Fabia je skoro jediná volba 😉 . Auto s klimou a trošku lepším motorem tak těch 260.
Otázka je, jestli motor utáhne auto a klimu zároveň >😒] Zkoušels někdy akcelerovat "naplno" se zaplou klimou s Fabii HTP? >😁
Co chceš slyšet, že to jelo jak z praku? V týhle třídě jsem bychař, nikdy jsem malé auto nekupoval, ale v mém vidění světa je klima standard už i v subkompaktech... takže sorry, pokud je limit 240, pak holt zřejmě beru Fabii s klimou, protože zbytek soutěžících je přes limit...
To já radši dávám přednost motorizaci, klimu používám sporadicky i ve větších autech 😄 To už fakt musí být horko a po městě mam radši stažené okno 😄
jasně, ale ať se bavíme o solidním motoru s klimou nebo bez, tak jsme na cenovém rozdílu mezi jednotlivými modely 10 -20tKč. Což je pro spoustu lidí už pod úrovní mám na t👋nemám a nastupuje líbí/nelíbí.
Ono těch 10-20 tisíc je pouze základní rozdíl mezi dvěma ztěžka použitelnými pohony Škody nebo již použitelným motorem konkurence. Ale chápu, jak to myslíš 😉 Mít pouze 240 v kapse, tak buď Fabii total základ nebo případně nějakou skladovku.
Ne, myslím obdobné srovnatelné motory, tzn. MPi 44kW vs. konkurence nebo TSi vs. konkurence.
Jestliže můžu mít TSi s klimou za 274, tak u konkurence se budu pohybovat o opět +/- stejně.
Ale už jen po motorické stránce z uvedeného seznamu není prakticky nic srovnatelného. A když jako srovnatelné budu brát o něco slabší atmosféry s výrazně horším průběhem výkonových křivek, tak rozdíl je opět odpovídající
Jestliže můžu mít TSi s klimou za 274, tak u konkurence se budu pohybovat o opět +/- stejně.
Ale už jen po motorické stránce z uvedeného seznamu není prakticky nic srovnatelného. A když jako srovnatelné budu brát o něco slabší atmosféry s výrazně horším průběhem výkonových křivek, tak rozdíl je opět odpovídající
Ale to ano... já se snažím říct, že v tom základu s 44kw MPI je opravdu slabý motor. Proto bych v cenové nouzi šel radši ke konkurenci bez klimy 😄
Všeobecně ale docházím k dost překvapivému zjištění, že cena 240 za novinku na domácím trhu s klimou je dost dobrá... respektive, na první pohled jsme nenašli jednoznačně lepší nabídku. Můžeš mít silnější motor, ale musíš obětovat klimu.
Taky si myslím. A to máš auto se 4 letou zárukou v ceně, bez předražených korejských dílů. Voršický a spol. má problém...
Pokud chceš hledat cenu od, pak to může vypadat hezky. Má to však více ale...
Tohle celé se odvíjí od následující konverzace:
Ozzman: "Jenže, proč za 240 tisíc nevzít jakékoliv jiné auto? Na tent účel? Dnes je v této třádě výběr"
Emel: "U všech aut za 240 ti najdu pár důvodů proč ne... je to spíš otázka priorit."
Ozzman: "Dobře, tak, za chvíli sem nastřelím základní konkurenty aut B segmentu do ceny Fabia s 44kw (240 tisíc i s tím paketem za 5). Schválně udělám nové vlákno a jsem zvědav které auto dostane kolik hlasů. Myslím, že Výbava a vzhled opravdu slabý motor nepřebijí (...)"
Ukazuje se, že nikdo z (dosud probíraných) konkurentů nemá za stejnou cenu lepší motor a zároveň lepší výbavu... čili se potvrzuje to co jsem psal, je to otázka priorit. Pokud někdo radši silnější motor bez klimy, nic proti tomu, ale už to není tak, že by konkurence měla jednoznačně lepší nabídku.
Ozzman: "Jenže, proč za 240 tisíc nevzít jakékoliv jiné auto? Na tent účel? Dnes je v této třádě výběr"
Emel: "U všech aut za 240 ti najdu pár důvodů proč ne... je to spíš otázka priorit."
Ozzman: "Dobře, tak, za chvíli sem nastřelím základní konkurenty aut B segmentu do ceny Fabia s 44kw (240 tisíc i s tím paketem za 5). Schválně udělám nové vlákno a jsem zvědav které auto dostane kolik hlasů. Myslím, že Výbava a vzhled opravdu slabý motor nepřebijí (...)"
Ukazuje se, že nikdo z (dosud probíraných) konkurentů nemá za stejnou cenu lepší motor a zároveň lepší výbavu... čili se potvrzuje to co jsem psal, je to otázka priorit. Pokud někdo radši silnější motor bez klimy, nic proti tomu, ale už to není tak, že by konkurence měla jednoznačně lepší nabídku.
???
Každý z uvedených konkurentů má lepší motor... a o tom se tady píše.
Ne?
😉
Každý z uvedených konkurentů má lepší motor... a o tom se tady píše.
Ne?
😉
Odpichujeme se od ceny Fabie s klimou... takže je v pořádku, že konkurence bez klimy má za srovnatelné peníze zase něco navíc, ne? Já říkám, za mě je klima dnes standard a ceny bez klimy neberu vůbec v úvahu.
Punto nic proti, přesně jak píšeš, přidat airbagy a pak klidně i s tou 1.2...
Punto nic proti, přesně jak píšeš, přidat airbagy a pak klidně i s tou 1.2...
ono s tou klimatizací mě to hlava moc nebere a nechce se mi věřit, že u lidí u nás tolik rozhoduje při výběru auta. Já v autě klimatizaci mám a letos jsem ji zapnul asi 3x. V našich podmínkách kdy je opravdu vedro tak maximálně 14 dní do roka? Já bych si určitě připlatil za výkon než za klimu ať už jde o jakoukoliv značku.
Ale v dnešní době kdy je všude podsouváno, že nejdůležitější část auta je palubka a světlíška všeho druhu...
Ale v dnešní době kdy je všude podsouváno, že nejdůležitější část auta je palubka a světlíška všeho druhu...
Ono může být klidně 15 stupňů, ale pokud na zaparkované auto svítí půl dne oskar, tak se za 10km jízdu samo nevyvětrá na použitelnou teplotu.
Nejde o to, kdy je doopravdy vedro, ale kdy svítí oskar. Doma i v práci garážované auto asi moc lidí nemá...
Nejde o to, kdy je doopravdy vedro, ale kdy svítí oskar. Doma i v práci garážované auto asi moc lidí nemá...
44kw je tragedie všude, i u konkurence i u Fabie. Za tu cenu ani konkurence o moc víc koníků nepřidá. Za málo peněz málo muziky.
No tak klima je dnes samozřejmost výkon nevýkon. Už jen z hlediska pozdějšího prodeje jde o zásadní prvek. A ačkoli ji také využívám velmi sporadicky, faktem je, že vydat se (byť jednou-dvakrát za rok) v létě po dálnici na delší trasu při 30° bez klimy je hnus.
BTW: Ano, já mám s kombinací HTP + klima zkušeností víc než dost, a...běžně se to dá, a když se nedá, zapneš na nezbytně nutnou dobu turbo-boost (vypínací tlačítko klimatizace). >😁 Takový low-endový KERS. >😒]
BTW: Ano, já mám s kombinací HTP + klima zkušeností víc než dost, a...běžně se to dá, a když se nedá, zapneš na nezbytně nutnou dobu turbo-boost (vypínací tlačítko klimatizace). >😁 Takový low-endový KERS. >😒]
asi bych vzal Punto za dvěstěpade s tou 1,4 :-!
Já rozhodně...
A připlatil bych si pytle navíc.
Ale abych byl fér - pokud mluvíme o extrémě levném přibližovadle na krátké vzdálenosti, pak bych vzasl Punto s 1.2. Pořád bych měl 51kW a 102Nm... klidný běh čtyxřválce, osvědčenou životnost..
A za těch 250 bych to měl s šesti pytly, s kompletní výbavou od klimatizce, přes dálkový centrál a obvyklou elektriku, až po elektronický stabilizační program, co zahrnuje ASR, MSR, HBA a Hill Holder... já v tom mám jasno.
😉
A připlatil bych si pytle navíc.
Ale abych byl fér - pokud mluvíme o extrémě levném přibližovadle na krátké vzdálenosti, pak bych vzasl Punto s 1.2. Pořád bych měl 51kW a 102Nm... klidný běh čtyxřválce, osvědčenou životnost..
A za těch 250 bych to měl s šesti pytly, s kompletní výbavou od klimatizce, přes dálkový centrál a obvyklou elektriku, až po elektronický stabilizační program, co zahrnuje ASR, MSR, HBA a Hill Holder... já v tom mám jasno.
😉
i20 za 199 990 Kč do konce října, slušný motor, vše v základu...proč ne? :yes: nebo Kia Rio
[odkaz]
[odkaz]
Za mě Rio (taky ho mám, ale 2. gen 😁). Fabku bych si nebral z důvodů vykrádání a tuctovosti. Rií u nás (oproti Slovensku) moc není.
Když bych nemohl vzít to, tak i20 vs Punto.
Ale je to všechno o preferencích. Auto beru převážně v pátek a v pondělí zase putuje do garáže (tedy jen pro osobní účely). A jezdím s ním hlavně mimo město a v kopcích, takže můj požadavek je co "nejsilnější" motor ve třídě.
Když bych nemohl vzít to, tak i20 vs Punto.
Ale je to všechno o preferencích. Auto beru převážně v pátek a v pondělí zase putuje do garáže (tedy jen pro osobní účely). A jezdím s ním hlavně mimo město a v kopcích, takže můj požadavek je co "nejsilnější" motor ve třídě.
laik
Jenom nechápu, proč novináři jezdí testovat auto vyrobené v ČR až do Lisabonu...to mně fakt hlava nebere.
To neřeš, šodovka to zaplatí.
no.. zaplatí to kupující těch Škodovek - ale jinak dobrý.
😉
😉
No..., teoreticky asi ano, ale prakticky..., vážně si myslíš, že kdyby ta novinářská předváděčka byla u nás, tak se to jakkoli pozitivně projeví na ceně Škodovek a naopak? 😉
Neprojeví. Navíc, Škodovka v minulosti běžně dělávala i mezinárodní novinářský prezentace v Česku. Co si vybavuju, byla do toho kdysi zatažená jak Ruzyň, tak i Jižní Morava. Ooo, jak tam je kráááásně. :yes:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Co třeba proto, že tam postupně přijedou novináři z celýho světa? Nesmíš na všechno koukat jenom skrze českej rybník a našeho zaprděnýho Čecháčství. Prostě jednou jedou testovat tam, jindy onam. Já v tom nic špatnýho nevidím. A určitě tam je lepší počasí než tady.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Kubis001
Na konkurenci (Autoforum), už je první jízdní video se slabším TSI. No jede to slušně, ale rychlosti to má dlouhé jako týden před výplatou. Jako na 90 koňové auto na dvojku kolem 100 Km/h, na trojku kolem 150 Km/h je fakt moc. Uvidíme co provedli se šestikvaltem, tam by to snad mohlo být lepší.
Vzhledem k charakteristice motoru, která je nahoře plochá co do max. výkonu (tzn. přidušená) je zpřevodování prakticky skoro fuk. Od rychlosti nějakých 60 km/h jsem kdykoliv schopen podřazením dostat na kola trvale maximální výkon.
Tie prevody sú síce dlhšie, ale zase nie nejak extra. Z dvojky do trojky radí pri 89 km/h, to mi príde normálne, môj bývalý 100k Focus dal dvojku až do stovky. Každopádne z toho videa je dynamika viac, ako slušná (aj zvuk nie je zlý); ďalší dôkaz, že by bol hriech nepriplatiť si za TSI.
No jo ale on tam taky ty rychlosti nedává do červeného, klidně by to tu 100 na 2. dalo.
Dalo, ale je to zbytečné tak vytáčet. Nad nějakých 5.700 ot. (pokud budu věřit prezentovaným křivkám) jde výkon rapidně dolů, takže je lepší přeřadit na stejný výkon při nižších otáčkách, který pak jde naopak dále nahoru (resp. nebo neklesá na vyšších kvaltech, kde se dostanu už do plochého maxima)
eXp10it
Ještě u hurvajze jsem tu jinou barvu pochopil, protože si s tím designovým paskvilem jednoduše nevěděl nikdo rady. Ale tady? Vždyť to auto je docela koukatelné. Krásný hatch. Tak proč jí barvit střechu?
Co třeba proto, že by se to mohlo někomu líbit? A že by za to chtěl možná i zaplatit, protože to určitě bude za příplatek.
Yazaman
Tak abych si založil firmu přes chiptunig a kasíroval třeba pět tisíc za nahrání sériového SW silnější verze litrového motoru do té slabší. Jestli je tedy rozdíl opravdu jen v software, jak je uvedeno v článku, tak Mr. Cimbu a další ladiči mají zajištěn skoro bezpracný výdělek bez rizika reklamací.
Otázkou je, jestli na tom slabším "litru" nejsou třeba slaběji dimenzované díly podvozku, jako svého času na Fabii Junior.
Otázkou je, jestli na tom slabším "litru" nejsou třeba slaběji dimenzované díly podvozku, jako svého času na Fabii Junior.
Normálně by bylo vše stejné, neboť vyrábět dvě a více sad pro jedno auto je pěkně drahé. Ale u krabicoidních šodovek nikdo neví.
A jako bonus čipu za 5 000 Kč ztrácíš záruku 4 roky na motor! Ten zásah do ŘJ je už dneska vždy dohledatelný. To už radši připlatím těch 15k a mám to i s lepší převodovkou. Stejně z toho ten čip RS neudělá...
Řidič007
novou šodovku převažte a také vemte v potaz, že obvykle v autě někdo sedí a někdy je jich i více a občas se také něco převáží v nadstandardně velké kufru. Když se pak bude šodovka belhat na 3. st. na dálnici do kopce, bude jedno, v jaké barvě má zrcátka 😄
Tip: V OC III jsem přiložil během jízdy prst na spojení předních dveří a střechy a zděsil jsem se, jak je karoserie viklavá. Zkuste i u FIII.
Tip: V OC III jsem přiložil během jízdy prst na spojení předních dveří a střechy a zděsil jsem se, jak je karoserie viklavá. Zkuste i u FIII.
AUDIRS6
uz som zabudol, kde som to cital, ale bolo pisane, ze 1 litre budu pouzivat prevodovku GQ 100, silnejsie verzie GQ 200...
ospravedlnujem sa dopredu, mozno je oznacena trosicku inac, G-getriebe-prevodovka, Q- quer - priecna zastavba, 100 - 100 Nm - jej limit...
je teda jasne, ze aj vdaka nej je tam vyrobna cenova uspora voci "200ke" - pre TSi-cka...
a pisu, ze v 55 Kw verzii su inac poskladane 3.,4. a 5. stupen...
toz tolko 😉
PS: Nemozem sa doskat tych :no: >😒]
ospravedlnujem sa dopredu, mozno je oznacena trosicku inac, G-getriebe-prevodovka, Q- quer - priecna zastavba, 100 - 100 Nm - jej limit...
je teda jasne, ze aj vdaka nej je tam vyrobna cenova uspora voci "200ke" - pre TSi-cka...
a pisu, ze v 55 Kw verzii su inac poskladane 3.,4. a 5. stupen...
toz tolko 😉
PS: Nemozem sa doskat tych :no: >😒]
KubikCv
Ještě budou zákazníci prstíčkem hrabat a špendlíčkem kopat poslední evoluci HTP 😄 Nechápu když je možný mít HTP v Rapidu,proč to nejde u Fabie? Důvod je asi jednoduchý....se základnímy motory se ve Fabii prostě tolik nepočítá...Škoda chce Fabii jako něco lepšího ve třídě, to znamená silnější motory a lepší výbava...a cena od 239 s klimou a centrálem je geniální marketingovej tah pro soukromý osoby. Kdo bude chtít jednodušší motor,půjde do Rapidu Spaceback....vymysleli to krásně,aby se jim modelové řady vzájemně nekanibalizovaly :yes:
Zřejmě proto, že Rapid je ještě auto se starou platformou, Fabia už zřejmě s novou. Řešilo se to tu před příchodem OIII, nové motory pro MQB mají jiný sklon nebo tak něco...
Rapid MPi je něco jako paní Colombová. Všichni o něm mluví, ale ještě ho nikdo neviděl ... Jen blázen by si ho totiž koupil, když za směšný příplatek je TSi o level jinde.
HTP půjde nejpozději do června 2015 do háje. Souvisí to s nástupem Euro 6, kdy se s tímto motorem již nepočítá a i Rapid dostane místo něj 1.0 MPI a i ostatní motory (1.2 TSI a 1.4 TSI) budou u Rapidu nahrazeny novou generací z Fabie/Octavie. Naopak u nové Fabie už se nasadila kompletní paleta motorů "MQB", která bude pokračovat i v době Euro 6.
jestli se nezmění metodika měření spotřeb tak to bude čímdálhorší....místo škrcení emisí na zážehových motorech by se měli zaměřit ještě víc na vznětový...I když je fakt,že čím víc bude malejch turbomotorů,tím levnější budou turba a ND >😁
Shrnutí k tématu: ani jedna z dnes produkovaných aut prodávaných v Evropě není vyloženě špatná a to z jednouduchého důvodu, protože si to žádná automobilka nemůže v neskutečné konkurenci dovolit. Jsou jen auta dobrá a lepší. Trendem je samozřejmně větší směřování k tomu, že jsou auta spotřebák a ne "majetek" jako dříve. Proto je celkem lichá otázka životnosti TSI, TCE apod., protože ty auta prostě nemají vydržet déle než 150-200tis km. Je třeba prodávat auta jako iphony. Ceny nových aut jsou už několik let v podstatě stejné a koupěschopnost je nesrovnatelně větší ať už se vedou v mediích jakékoliv kecy o krizi. Stačí porovnat průměrné platy v evropě dnes a před 15 lety a ceny vozů dnes a před 15ti lety.
Howg.
😉