Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Jaguar XE: První statické dojmy

180 komentářů

Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Jsem prvníííííí >😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ale kdyby včera ukázali aspoň blinkr, tak by ti to nevyšlo. 😉
Tohoto krasavce jsem si prohlídl už včera a celého.
Avatar - iudex
iudex
Tak webpaja to už včera hodil na blog. Jedine, že by si si ho prehliadol včera osobne, ale to asi nie. 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Viděl jsem to u konkurence, která stránkuje články a testy tak, že to normální člověk nedočte.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
jj. mi to poslal v mailu dareba jeden... ale dneska pod článkem... holt jsem kádr! >😁

Dnes velmi zřetelně😒br /> Bravo Já! Ave Já! :-! :yes: >😁
Avatar - fOE
fOE
No vidis, ty jsi prvni a auto.cz pro zmenu, zase, posledni.

@redakce
Kdyz uz jste se rozhodli pro tu hloupou jednicku "prvni na webu" nestalo by za to u predstaveni takto duleziteho modelu aby jste si nerekli vsichni v pet "padla" a naopak nekdo zustal vzhuru a podal info tak jak to zvladla veskera vase ceska konkurence?
Jinak to prvni na webu vyzniva dost smesne.
:no:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...ta sedla :yes:
webpaja
Někdo je první, někdo nejlepší 😄
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
no a já obé 😉
Avatar - Emel
Emel
Jo tak ty seš vždycky první? Jako i s webpajou?
Avatar - white label
white label
V životě je to jako v posteli, není nejlepší ten, kdo je první hotový... 😲 :😉 >😒]
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Hm.... není to zbytečně promr.aný čas? Není lepší pokec o autech v nějaké příjemné kavárně? >😁 >😁
MariAchi
Když ty máš v posteli psa, tak to je pak těžký něco vysvětlovat >😁
webpaja
Říkal, že je to čubka >😒]
MariAchi
Podle toho si ho asi přes internet ze slevomatu objednal, to musel bejt šok, když na něj z krabice vyskočil čokl >😁 >😁 >😁
webpaja
>😒] >😒] >😒]
Avatar - dewill
dewill
na fotkách jsem ani v exteriéru ani v interiéru nenašel nic co by se dalo vytknout...prostě krása. :yes😒br />
Jediné co mě na fotkách trochu znepokojilo je výrobní hala bez lidí plná pracujích robotů >😁
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

no jo, ono to všechno teprve nabíhá 😄
Avatar - Ondore
Ondore
Chcel by som sa redakcie spýtať prečo nepriniesla krátku správu zo včerajšej show v Earls Court.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

připravovali jsme velkou zprávu na dnešní ráno 😄
Avatar - Ondore
Ondore
Chápem, najvýznamnejší model Jaguaru nestojí za nálepku "První na webu" 😄
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
To neee, to dáváme jenom k testům >😁 Na druhou stranu jsme prvni na webu se statickými dojmy 😉
Avatar - Ondore
Ondore
Sorry, nedalo mi aby som si nerypol, ale tak nejak automaticky som včera čakal aspoň krátku reportáž zo show...
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Já to chápu 😉 . Tak aspoň doufám, že se čekání vyplatilo, a že jste v delším článku našel vše potřebné 😄 .

Škoda ale kompletních technických dat, která budou až v Paříži.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Není horko v té bundě? .... >😁
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Ani ne, ona tam byla celkem kosa... >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
skutocne krasne auto

vcera som pozeral online predstavenie modelu XE, na autorevue cz bol odkaz , program zacal vecer o 20:15 a myslim ze nie som jediny kto si to pozrel, bol to zazitok, krasny program plus clovek mal moznost nahliadnut aj do historie znacky, klobuk dole ...... je jasne vidiet ze briti si tento model vazia a vela si od neho slubuju .... taketo umelecke a kulturne predstavenie auta som snad este ani nevidel

za mna osobne bez vyhrad.... aspon vizualne co pozeram 100 bodov.... o nejake prekvapko sa uz moc nejedna, co to sme uz videli a predpokladali vyzor takze je to tak ako ma byt, auto je jaguar so vsetkym co k tomu patri dizajn nevynimajuc. Paci sa mi linia zadneho C stlpika a tvar zadnych svetiel..... chvalim stihle predne A stlpiky a celkove rozlozenie hmotnosti na napravy 50:50 ........ takisto Cx 0,26 je asi top v triede...... potesil ma aj manual v kombinacii so zakladnym dieslom, skoda len ze asi nebude pre benzinove turbo a ine benziny ale s tym asi uz nikto nepocita ..... tu sa to ako chyba alebo nevyhoda teda ratat asi nemoze, bavime sa o jaguari predsa.

Musim pochvalit interier... tu ma jag najviac prekvapil... uz to nie je take nemastne neslane otlacitkovane harakiri ako v S typ ci X type kde sa za kazdu cenu snazili do vyzorom "stareho" drevom lemovaneho dizajnu vtlacit moderne tlacitka ( posobilo to hrozne, len si spomenme na palubovky X type s tlacitkami z mondea, priserne nieco ) ... konecne to ma styl a eleganciu na urovni najlepsich , pochvala, interier ma prekvapil snad najviac .... a pozitivne ... tesim sa na dalsie info.....
Avatar - iudex
iudex
Málokedy sa uchyľujem k superlatívom, ale malý Jag je proste dokonalý! Vonkajší dizajn je presne taký, ako si predstavujem u strednotriedneho športovo ladeného sedanu, všetky línie, krivky i hrany sedia, nič neruší elegantné dynamické línie, proste krása. Neodpustím si poznámku, že na takúto elegantnú športovosť karosérie sa potrebovali Audi i BMW uchýliť k "štvordvedovým kupé", rozumej liftbackom A5 a 4er GC (ktoré sú inak obe nesmierne elegantné autá, IMHO krajšie ako východiskové sedany A4 a 3er). A práve A5 SB a 4 GC sú pre mňa bližšími konkurentmi pre XE, ako základné sedany (teda z vizuálneho hľadiska, nie z hľadiska typu karosérie).
Pre mňa jeden Jag XE s turbobenzínom vo vínovo červenej prosím! 😄
BRAVO JAGUAR! :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas... v cervenej je krasny..... postacil by mi uplne aj ten 200 konovy zaklad 😉 :yes:
Mino21
Hodně se mi líbí, tohle se Jaguaru dost povedlo. Líbilo by se mi těch 147kW (nebo trochu více) z šestihrnku, takové 2,5-3,0 atmo V6 (příp. foukaná 2,5) by se mi dost zamlouvalo. Ale stejně na to nebudu mít v nejbližší době, tak co 😄
Mig_35
Obávám se, že jenom kvůli tobě Jaguar benzínové motory s turbem vyrábět nezačne 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ved prave ten zakladny 200 konovy benzinovy motor je turbo 😉
Mig_35
Fakt? Ještě nedávno psali, že budou používat jen kompresory😄
Avatar - iudex
iudex
Pri V6 áno (to je turbokompresor z F-type), ale pri štvorvalcoch určite nie. Inak v článku sa spomína 2,0 GTDI, pričom tak sa označuje motor od Fordu, ktorý sa marketingovo prezentuje ako EcoBoost a to je klasické turbo, rozumej turbodúchadlo, nie kompresor.
webpaja
Ty R4 jsou vlastní konstrukce 😉 a s turbem samosebou.
Avatar - iudex
iudex
Topper Ti už odpovedal. 😉
webpaja
S kompresor benzínem jsi myslel, viď? 😄 >😒]
Avatar - Emel
Emel
Nemyslel...
Avatar - white label
white label
Dle tvé logiky se potom i JAG potřebuje "uchylovat" ke sportovně laděným sedanům, kterým se dnes (protimluvně) říká "čtyřdveřové kupé", nebo ti připadá ta linie střechy typicky "sedanovská"?
[odkaz]
Např. u Audi si můžeš vybrat mezi sedanem, sportbackem a skutečným kupé, tady máš z toho jen jednu možnost.

P.S. Což o to, auto je to pěkné (podobně jako XF a skoro jako F-type), jen se obávám, že prostorově to bude opět typicky jaguarovské, tedy ještě menší, než jsme doufali, přitom dnešní střední prémie už je tak málo prostorná, že ty dveře vzadu budou zřejmě jen na odložení saka, nebo kabelky.
_MT_
Na druhou stranu, pokud se dozadu člověk nevejde, alespoň se bude držet myšlenky kupé (tedy, že prostor vzadu je spíš pro zavazadla než pro lidi), když už jim utekl počet dveří. 😉
Avatar - white label
white label
Jo, je to taková obdoba známé "zkratky", kdy se sice jedná o horší cestu, ale za to je to dál. 😉
webpaja
...první dojmy říkají, že vzadu prostornější než XF sedan. Ten je na úrovni dnešních aut nižší střední třídy. Tedy cca jako 3er. A4 je vzadu menší.
Avatar - wakantanka
wakantanka
takto by som toto auto zhrnul dvoma slovami. Z vizuálneho hľadiska dokonalosť sama. :yes: :yes: :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
na autoforume su uz uvedene aj rozmery auta plus razvor , pockajme si este na podrobnejsie info ..... ale uznavam ze proporcie su dokonale :yes:
vanos
Zepředu BMW 3er bez ledvinek, z profilu Vauxhall VXR8 a zezadu neprilis povedena kopie A5 Sportback. Navic jiz ted pri predstaveni pusobi na me ten design zastaralym dojmem. Za me tedy :no: 8-s
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ty budes nejaky narocny zakaznik >😁

kludne mozes ist do infiniti alebo lexusu ..... 😉
Mig_35
Mně to hodně připomíná nové Mondeo.
Avatar - iudex
iudex
To Ťa celkom ľutujem, s Tvojím náročným vkusom si totiž v strednej triede nevyberieš, keďže nič krajšie v triede nie je. 😉
Kaufi
Nepovedal by som, C trieda, ci M4 vyzera podstatne agresivnejsie (a pre mna aj krajsie) ako toto.
webpaja
Vzhled je subjektivní věc. M4 bych do toho netahal, jde o vrchol řady se specifickými prvky a navíc ještě kupé. XE dostane podobnou variantu R.
Kaufi
V poslednej dobe ani mna akosi nic neoslovilo. Tak ako od Lagondy, tak aj od XE som ocakaval podstatne viac. XE na mna posobi az prilis obycajne na to, ze sa jedna o aristokraticku znacku (interier sa mi absolutne nepaci, ked to porovnam napriklad s C-ckom). Naopak prijemnym prekvapenim pre mna bol nedavno predstaveny koncept Cadillacu. Snad aspon AMG GT splni moje kriticke ocakavania. 😄
Mig_35
Aristokratická značka? To bych řekl možná o Bentley nebo Rolls-Royce.
Kaufi
Samozrejme, ze RR a Bentley su uplne ina liga. Lenze kedysi, ked sa vyslovilo Jaguar, clovek si hned predstavil cosi viac ako len obycajne auto, aspon ja som tuto znacku vnimal o level vyssie ako napriklad nemecke premiovky. V dnesnej dobe uz bohuzial Jaguar radim na rovnaku uroven.
Avatar - Anonym
Anonym
vítej v globálním světě.

Jagaur je alternativa k němcům, stejně jako Lexus či Cadillac.

Nikoliv něco spešl. Ty doby sou dávno pryč, to si musíš koupit veterána...
Avatar - Anonym
Anonym
to se skutečně povedlo, krásný malý Jaguar, koněčně důstojný zástupce značky ve své třídě :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas.....podla mna ideal.... XF a XJ su az moc velke.... a nie vzdy je vyhra mat co najvacsie auto..... tiez sa mi rozmerovo najviac pozdava prave XE ..... dokonalost :yes: sikovne auto
Avatar - aproximus
aproximus
😲 :yes: :yes: :yes:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Kabina vypadá skvěle, originálně, sportovně. Auto zvenku moc pěkný, nemůžu si pomoct, ale v boční siluetě vidím BMW.
Avatar - pumpkin
pumpkin
To nie si sám, dokonca trochu aj prednými svetlami.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
[odkaz]

ide o S type ( kedysi vyssia stredna trieda ).... velkostne nieco podobne ako sucasne XE

chvalabohu je to za nami.... a dnes je jag opat na spici triedy :yes:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Chvala bohu? Nemám pocit, že by to byla nějaká tragédie třeba proti S-klase z té doby.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
no hlavne ten plastovy stred s milion tlacidlami.... podobne aj v X type... to posobilo ako past na oko v kontexte s tym drevenym oblozenim
Avatar - fOE
fOE
Zadek XE je jedina cast auta u ktere mi srdce zase zpomalilo do bezneho tepu. Skoda, podle me nekoresponduje s jinak peknym zbytkem.

Jinak ale oprostit se od teto jedne casti si auto jako celek minimalne z vnejsku zaslouzi potlesk, vypada fakt krasne a proti nemcum pridava porci charizma navic.
RADEK1
Za mě má palec nahoru i za to, že má na přední nápravě dvojité ramena s tehlici. Už se to moc nevidí. V téhle třídě. :yes: :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mne sa zadne svetla pozdavaju [odkaz] aj velkostne aj tvar.... a na ciernom jagu alebo bielom vyniknu este viac .... je to parada :yes:
BoboDK
Vidim to rovnako, auto ako celok krasne, len skoda zadnych svetiel, aspon bude co opravit pri FL >😁 (nahodit zadne lampase z F-type a vsetko je v poriadku)
RS
Souhlas. Vyplývá z toho jediné. Bude chtít kombi.
I přes nevelký úspěch uměl Jag vždy krásné Estaty :yes:
GTI
Co může být garážově přitažlivější, než malý, rychlý Jaguar? Zde je nutno velmi silně přitakat zrodu ixéčka. Auto se povedlo, byť je znát, že novodobá modelová vizualita začíná zvolna narážet na své meze. Jakmile se ti totiž nějaké auto líbí na první pohled, je v tom skrytý malý (budoucí) problémek. Jistě, na menší karoserii nelze rozehrát tak výrazný mix elegance a stylu, tohle však ví moc dobře nejen u Jaguaru, ale i u konkurenční produkce. Snad jen opakovaně nejkrásnější třídní sedan planety (C-Klasse) je toho ušetřen.

Jenomže: XE je Jaguar a ze snímků je znát, že to o sobě ví, příď je skvostná, profil v dobrých proporcích a tak jen v pohledovém souladu s panem redaktorem lze vznášet možný dílčí kritičtější ostýnek směrem k zádi, k blinkrům.

Kontrastně vzato však bude model XE samozřejmě silnou inspirací pro každého "silného" diamantového jezdce střední třídy. Je to pravý a sympatický Jaguar. Je tedy přesně takový, jakým bys chtěl ve svém životě jistě být i ty. A to není vůbec málo...

Dnes uznale - BRAVO JAGUAR :yes: :-!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ahoj, vítám po delší době. Mám teď pocit, že prémie dokázala dohánějícímu mainsteamu opět odskočit. C na mě působí opravdu dokonale taky.
GTI
Dobře to cílíš, ano souhlas, prémie si může dovolit více toho emočního náboje a ten odskok je znát.
pargi
Jak po delší době, vždyť tady psal včera, v pátek, ve čtvrtek.. 😄
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Tuším, na co narážíš s tím "problémkem" asi. Myslím, že tady to vystihl dokonale. Ona je kočička na první pohled, ale má v sobě i kus konzervativního designu, který v této třídě funguje dokonale.

Je to dělo.

BraJag!
GTI
Jojo, je fajn, že se třída prémiově rozšiřuje.
webpaja
😄 :yes😒br />
P.S.: jen na tom céčku se neshodneme, snad kdyby jsi myslel vitamín 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
ciaalis? >😁 >😒]
Avatar - white label
white label
Máš to věčně na nočním stolku a stejně nevíš jak se to píše... >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
....tak děkuji za opravu >😒] >😁 rád se nechám poučit od zkušenějších bardů 😉
mi to nepustila antispamovka ....
sTiLL
moje dalsie auto! krasa a ten podvozok vyzera velmi nadejde, som zvedavy na jazdne dojmy a na TopGera recenziu 😄
Avatar - Emel
Emel
Dokonalé proporce, ladné, sebevědomé, sportovní... přitom ne kýčovité. Červené sedačky jsou asi trošku přepálené, ale každému dle jeho gusta.

Kdybych měl jo hledat mouchy, tak třeba to ovládání teploty na tlačítka a vůbec celá ta tlačítková lišta obsahující i Start se mi úplně nezdá... na výhřev sedaček je tam zřejmě jen jedno tlačítko... ale dobře, uznávám, že jsem hnidopich a jdu se radši kochat fotkama 😄
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Emele, sedačky nejsou přepálené, je to nové auto. Sedačky jsou přepálené třeba v autě co má kilo na počitadle... nebo stará hujda od taxikáře.... ten je už stačil přepálit... ale v novém autě - nemožné >😒] >😒] >😁
Avatar - Dinar
Dinar
Kolečka jsou na klimu lepší, ale tlačítka proč ne, pokud nejsou senzorická, což není tento případ. Co se výhřevu sedaček týká, bude to jak v RR, tj. zmáčkneš tlačítko se symbolem sedačky a na displeji se ti objeví nastavování sedaček, tj. pak už nastavuješ na displeji. Je to takové škrábání se pravou rukou za levým uchem, ale co už. 😉
Avatar - Emel
Emel
Však říkám, že to jsou takové mušičky, které sotva stojí za zmínku...
webpaja
Nemáte pravdu klucí...jedno tlačítko vyvolá menu...pokud by jsi si chtěl ohřát jen kaďák a ne si přihřát záda stejně se bez toho neobejdeš 😉
Dtto pro chlazení 😉
Avatar - Emel
Emel
Jak to že Dinar nemá pravdu? Jedno tlačítko vyvolá menu... to je přesně to co napsal, ne?
webpaja
Není to nutně horší a nemusí to být o škrábání 😉
webpaja
Červený sedačky vem čert (i když mi tam osobně sedí). Důležitý je, že se vrací se vší parádou alcantara a že i v látkový verzi půjde vyhřívat zadní lavice.
Důležitý je, že se podařilo udržet štíhlý a přitom vypracovaný boky. 😉
Avatar - Emel
Emel
Záleží na úhlu pohledu... té červené je fakt hodně, celé výplně dveří, loketní i hlavové opěrky... do F-Type proč ne, ale tady už mi to osobně přijde mírně přehnané.

[odkaz]
Avatar - Ham.
Ham.
a zcela v duchu nejlepších tradic značky. Silueta přikrčená k zemi (celková výška je na sedan níže než u konkurence, takže určitá výšková limitace na zadních sedačkách je logická podobně jako u konkurenčních coupe). Při bližším zkoumání exteriéru i interiéru lze najít řadu detailů, které odkazují na slavné modely minulosti (kdo hledá najde jich celé hafo). Doslova nadšen jsem tradičním uspořádáním palubky s klasickými budíky a decentně integrovanou obrazovkou a s na první pohled vysokou úrovní zpracování obložení a použitých materiálů. Technicky je určitě zcela zásadním průlomem ve střední třídě 70% použití hliníku, jsem zvědavý na pohotovostní hmotnost, ale myslím, že proti konkurenci to bude metrák nebo i víc dole.
Avatar - eLzyx
eLzyx
vidím to podobně, až na ten středový panel. Mám rád, když je mírně natočen k řidiči. Tyhle LHD/RHD univerzály se mi moc nelíbí.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mam pre teba riesenie [odkaz] 😉 >😁 a za slusny peniaz >😁
Avatar - eLzyx
eLzyx
taky nevypadá, že by byl natočený směrem k řidiči. A nechci Tě nějak urazit, já bych KIA nechtěl. Myslím, že bych si na toho Jaguara zvykl :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mozno by bolo dobre navstivit oftalmologa.... bez urazky 😉

prepac ale uz lepsiu fotku som nenasiel.... 😉 , ja myslim ze to mierne natocenie displeja k vodicovi a aj tlacidiel je celkom jasne vidietelne
Avatar - Bubáq
Bubáq
První, co mě napadlo po otevření odkazu, bylo: di do *, Toppere.... Sem tenhle odkaz opravdu nepatří, je mi líto. Sama o sobe je ovšem kia- přístrojovka opravdu pěkně designovaná ( a snad i udělaná). Jenom prosím měj jistou míru, kam patří KIA a kam jag....
Avatar - Ham.
Ham.
A to se jmenuje jak? Království levného smradlavého plastu? 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
niekto tu nechape srande a pointe .... 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Ano, přiznám se, pointu jsem nepobral, tvůj humor byl na můj vkus vždycky příliš inteligentní a sofistikovaný.... >😁
webpaja
>😒] >😒] >😒]
Avatar - Ham.
Ham.
Natočení by bylo fajn, ale to by znamenalo změnu celkové koncepce palubky, tady je jasný odkaz na rovnou linii palubky přecházející obloukem do dveří, což použila řada starších modelů Jagu a natočení obrazovky by tuto koncepci rozbilo. Takto je Jag svůj a jasně navazuje na svou historii. A osobně mám rád když obrazovka je spíše vizuálně potlačená v celkovém pohledu na palubku než když tvoří dominantu interiéru (přilepené tablety v MB-C nebo širokoúhlé kino v MB-S mě neberou). Spíše jsem zvědavý, jestli posunuli dál úroveň celkového ovládání infotaimentu, tam už stávající modely Jagu zaostávají. Ale to poznáme až naživo.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
najnizsia zakladna hmotnost ( predpokladam s 2.0 GTDI 200k ) by mala byt okolo 1470kg .... co bude na 200 konove auto s automatom plne akceptovatelne :yes😒br />
pre porovnanie .... bmw 320d so 135kw dieslom vazi 1505kg.... myslim ze jag bude na tom podobne... od bmw je trosku vacsi a sirsi takze necakam ze aj napriek lahsej konstrukcii bude nejakym lahsim autom.... jagy nikdy neboli lahucke.... ale to nevadi
Avatar - Ham.
Ham.
Já vidím o dost nižší hmotnost než píšeš
"you’d e😜ect a diesel XE to weigh between 1200 and 1250kg to extract a decent dividend from its exotic construction."
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak to by bola pecka :yes😒br />
ja som len napisal hmotnost aku som sa docital na autoforume

samozrjeme cim nizsia hmotnost tym lepsie... ak by to bolo tak ako pises.... tak konkurencia by bola odrovnana :yes:
Avatar - Ham.
Ham.
Myslím, že britské weby budou vědět víc než sloupkaři z autofora.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
bodaj by si mal pravdu :yes:
Avatar - iudex
iudex
Ale to sú len úvahy autora článku, nie fakty, keď len z faktu, že hliníková kasňa XJ bola o cca. 200 kíl ľahšia, ako konkurencia, vyvodzuje záver, že by to tak mohlo byť aj u XE: Given that a BMW 320d saloon weighs just over 1400kg and the original aluminium XJ saloon undercut its rivals by about 200kg back in the day, you’d e😜ect a diesel XE to weigh between 1200 and 1250kg to extract a decent dividend from its exotic construction.
Čiže ešte väčšie varenie z vody, ako u Tebou kritizovaného autofora.
Avatar - Ham.
Ham.
A tvrdím někde, že jsou to fakta? Ano jsou to všechno úvahy, nicméně úvahy Autocaru považuji za serioznější než úvahy Autofora.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes: Prostě pecka. Neskutečné, jak Jaguar & LR v posledních letech válí, co do designu. Na některých fotkách se mi jen zdají zadní světla zbytečně velká, ale chce to "reálnou" galerii. Celkově vzato interiér i exteriér jednoznačně :yes: .

Mimochodem, kombík bude?
webpaja
...nerad bych sklouznul jen k přiblblýmu palcování bez textu, tak tu píšu těchto pár nicneříkajících slov, abych následně mohl souhlasit s tím co jsi napsal a zvednout :yes: :yes: :yes: 😉
Avatar - Petrolhead_CZ
Petrolhead_CZ
Co dodat, je to krasavec :yes:
Avatar - Bubáq
Bubáq
.... nemáš o práci mistra Iana nikdy pochyby. Jag spadá do kategorie "miluju až za hrob" nebo "je mi to jedno". Takže výkřiky, jaká je to jednička, nádherné auto a pod. nejsou až tak relevantní. Na to je uveřejněných fotek a dojmů příliš málo.
Patřím do skupiny, která práci designu u Jagu miluje bez výhrad už několik "století". A proto nekritizuji zadní světla. Prostě k tomu autu patří. Jako všechno ostatní. Je to jedna velká krása, a podle popisu podvozku očekávám, že to bude opět nejlepší možné auto pro opravdové piloty, stavěné precizně podle anglické školy. Kdo si kdy šelmu vybral ke svému řidičskému koníčku, už nikdy nemění. Neměnil ani v dobách, kdy byl Jag na štíru s kvalitou komponentů, a tím méně v posledních 8 letech, kdy šla kvalita celého auta výrazně nahoru.
Je to prostě kočička, nádherná, stylová, kvalitní, luxusní, hbitá a věrná! A Mr. Collum je zárukou, že ona nikdy nedopadne jako bavorští nešťastníci (nejlepší možná technika ve věčně nevkusném, místy až hnusném hávu). Slepým uličkám se jaguár úspěšně vyhýbá, XE je dalším důkazem! To bude slávy v Paříži: "malý" sedan a SUV!! A zase nebudou stačit vyrábět....
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
som na tom podobne.... jaguare milujem uz od detstva 😉 a vobec... britske auta

prave pozeram a porovnavam proporcie v porovanani s mercedesom C ..... jaguar je od neho o 4cm sirsi a aj o niekolko centimerov nizsi a to vsetko pri podobnej dlzke a razvore.... klobuk dole... taketo odvazne proporcie by som netipoval teda aspon z pohladu fotiek iste nie..... ale cisla neklamu.. chcelo by to porovnanie s C-eckom priamo zoci voci na spolocnej fotke...... ale myslim ze jag je jasny king 😉
webpaja
SUV přijde v druhý polovině 2016 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Vzhledem k tomu, že má očekávání při představení tohoto auta byla velká, musím říct, že jim XE ne zcela dostál, a dovolím si být trochu kritičtější. O tom, že je design výborný, není sporu, základní linka je čistá, jaguarovitá, ale přece jen, např. přední převis je větší než by u zadokolky musel, ale hlavně, dívám se na vrcholnou sport verzi a přesto mě to nějak nebere za koule. Možná XEčku bude slušet víc civil. Dál, zadní světla jsou tvarově příliš obyčejná, chtělo to zúžit nějakým směrem, víc ftypovitě.
Interier bude o.k., v té červené s kontrastní alcantarou to ale není ono, nějaká okrově hnědá kůže bude mnohem lepší. Jednoduchost je o.k. tlačítka snad taky, ale ten sporák, tajně jsem doufal, že bude řadička z ftypu, tohle je zbytečná manýra, a toho místa kolem, vyloženě plýtvání, držáky na pití musejí být pak na délku místo napříč, což už ukrajuje loketku, nepraktické. Volant a budíky ve stylu ftypu jsou fajn.

No, uvidíme, chce to vidět naživo, nebo aspoň fotky normálních verzí. Cena je naprosto mimo, ale tady je trh srovná, myslím, že trochu hřeší na úspěchy RR i přes vyšší ceny, jenže image jagu je v jeho třídách jiná než má RR v těch svých. Jestli to auto má být nositelem prodejů značky, pak musí být základní dýzl za osmpade, jinak se jen budou dívat jak všude kolem jezdí 316d, 318d, C180d atd.
😉
GTI
Souhlas, mám to obdobné (viz. příspěvek shora). Dokonce jsem tam měl i ten přední převis, ale pak jsem to smáznul, neb jsem si dovodil, že je to asi spíše dáno perspektivou snímku. Uvidíme naživo.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Obávám se, že jag se bude trochu potýkat s pořekadlem - "Umění není vyrobit, umění je prodat!" Auto nacpané slušnými technologiemi, ale opravy ve stylu řezání a svařování hliníkových slitin je trochu "hlava v oblacích", ze kterých už i audi spadlo. To všechno stojí prachy a o tom dnešní svět kupců nechce slyšet. Pokud nebude slušný základ za 800-900 tis., s cenově adekvátním servisem, patrně nosný a ekonomicky výhodný model to pro automobilku nebude. Nicméně si nemyslím, že by tohle v jagu také nevěděli.
GTI
Souhlas.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
pri vsetkej ucte ....

predaje jagu XE bude robit usa, zapadna europa, japonsko cina....

u nas si to kupia opat len fajnsmekri a priaznivci znacky.... tu sa v tomto nic nezmeni... a rovnako aj firemne bmw budu nadalej preferovane pred firemnymi jaguarmi....

necakam teda ze na cestach budem XE stretavat tak casto ako BMW 3 ... to nehrozi.....

o uspech sa uz postaraju ine trhy.... nemam strach o uspech
Beekey
Dovolim si tvrdit, ze podobnre problemy s timhle autem mit urcite nebudou.
Ono, X-type se prvnich par mesicu taky celkem slusne prodaval, nez lidem zacalo vadit, ze se jedna jen o prebouchane mondeo. Ackoli, to auto vubec nebylo spatne, a co se designu tyce i dnes pusobi elegantne. Tady ovsem nikdo obdobnou argumentaci pouzit nemuze. Jak je videt z prodeju XF, zejmena po faceliftu muzem z prodeju dovodit, ze prodej nejen ze neklesaj nebo stagnuji, ale primo rostou. To same u XJ, kde po prvnich letech, kdy se rocne prodalo neco kolem 10 tisic kusu, prodeje stabilne rostou postupne skoroke 20 000 v minulem roce... V absolutni vetsine cisla sice nic moc, mohl by nekdo rict, ale vyhledem k tomu v jakem stavu Tata musela prevzit Jaguar, tenhle rust je dost poyitivni. Ono, to taky trva nez zase ziskaji duveru zakazniku po faux pas typu S-type (zejmena co se spolehlivosti tyce, designove tomu modelu neslo moc co vytknout)...
Suma sumarum, chtel jsem rict... rocne 60-70 tisic XE vubec neni nerealni pocet... s prichodem pripadne "social verze" s dieslem neb👋a benzinem o vikonu kolem 160-170 koni, plus kombiku, tato cisla bych videl i nekde kolem 100 tisic... Proc taky ne, konecne za sebou maji partnera, ktery opravdu do znacky investuje, nesetri penize jak na vyvoj, tak taky na marketing...
V konecnem dusledku, silnejsi Jaguar by jen prospelo i pro automobilove fašounky, teda fanoušky...! 😉
P.S. Co se samotneho designu a tvaru auta tyce, ten zadek mi trosku nekoresponduje se zbytkem kaorserie, proporcne tato cast auta pripomina posledni 2 generace Laguny. Samozrejme na uplne jinym levelu, a vzhledem k povedenosti auta jako celku, vidim to jako mensi nedostatek. Jinak v kategorii je exterierove porad kralem nove C-cko, interierove se mi ale zamlouva vic Jaguar. Ten priplaclej tablet na me pusobi i v CLA dost lacine, do C-klasse uz nepatri vubec...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
....a jen jestli nebude problém s tvými koulema .... >😁 >😒]
Avatar - Dinar
Dinar
>😁 Může být, roky jsou tu. 😉
MariAchi
Ty sis koupil ojetej Citroen od kajlí a máš problém s koulemi na pérování? >😁
Avatar - Dinar
Dinar
Ale ne, jenom jsem ho chtěl utěšit, že v tom není sám. >😒] 😉
MariAchi
No jó, když už nemá koule ten jaguar nahoře, tak si je musíte popasovat spolu vy dva, to beru, jen do toho netahejte paju >😁
Avatar - Dinar
Dinar
Pro paju má každá kočka koule. >😁 😉
Avatar - white label
white label
Tebe už taky zval na travestišou? 😲 >😒]
webpaja
Hele kluci, nepalcuju...naopak obdivuju jak si vystačíte sami >😒]
Avatar - white label
white label
Já zase doufám, že máš s těmi " tvými koulema" menší problém, než s češtinou... >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...to aby bylo na první pohled všem jasné, jak je to myšleno... víš jak to tu chodí. I z nevinného žertu tě poženou .... k čertu. 😉
RADEK1
Vidíš a já bych zase radeji ten sporák. Je to zbytečná manýra (jak píšeš), ale je to originální. Prostě něco jiného. Trčící tykadlo ze středového tunelu mají všichni. Já jsem za sporák 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Beru to čistě z praktického hlediska, otočné kolečko je mnohem míň intuitivní než klik/klak řadička. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Sporák maj třeba i pikapy RAM, jen tak info bokem >😁

Nejlepší sou tlačítka + pádla, zabíraj nejméně místa a jsou nejvíc elegantní.
Avatar - Dinar
Dinar
Tlačítka jsou na prd, podobně jako sporák, když autem kvedláš dopředu dozadu, výjezdy, parkoviště, garáž atp., tak se musíš dívat, co mačkáš, u klik/klaku nemusíš mrknout. Tlačítka jsou řešení pro supersport.
_MT_
Dívat se nemusíš. To je otázka zvyku. Nicméně klacek, u kterého volba režimu nezáleží na délce pohybu (jako u klasických PRND), není o nic horší. (Zkazit lze samozřejmě všechno.)
Avatar - Dinar
Dinar
Nechci se přít, běžná auta to nemají, a tolik supersportů, abych mohl být kategorický, jsem zas nejel. Ale poslední zkušenost s Lamby, gallardo a aventador, nebyla nic moc, gallardo mělo R tlačítko někde pod klimou, pokaždé jsem ho hledal, u aventadoru je to na stř. tunelu, lepší, ale po paměti nevím, prostě jsem se musel před každým couváním podívat, co mačkám. Klik/klak hébl mi proti tomu přijde jako vzor intuitivnosti.
Avatar - Anonym
Anonym
Stejně musíš u automatu zastavit a R můžeš řadit až když auto stojí (tj kola se nehýbou ani o mm), tj ty 2s navíc co tě stojí pohled na tlačítko nebo kolečko sou naprosto irelevantní.

Ale znam borce co řadí ještě než auto úplně zastaví, rychlíci.....akorát jim pak ta převodovka vydrží tak 100 tis s bídou >😁
Avatar - Dinar
Dinar
Ty dvě sekundy právě irelevantní nejsou, otázka úplného zastavení/nezastavení s použitým typem řadičky nesouvisí.
_MT_
Jak jsem napsal, všechno jde zkazit. U tlačítek hodně záleží na umístění a vůbec architektuře (ideálně potřebuješ dobrý referenční bod a tlačítka musí být v dosahu prstů). Otázka je, jestli by dobře udělané řazení tlačítky nezabíralo prostor, který by se hodil pro něco jiného (jako ovladač palubního systému).
Avatar - Anonym
Anonym
Nejlepší umístění je na středu palubky, ideálně v dosahu ruky, tj vedle obrazovky navi anebo pak na místě kde bývá obvykle řadička.
webpaja
Já si na sporák zvykl, dnes poslepu...ale to co má RRS nebo F-Type lepší, prostě lepší. Chlapský 😄
_MT_
Zvykneš si i na klasickou kulisu (klasickou nemyslím bludiště, ale řadu). Ale obě řešení jsou náročnější na svalovou paměť bez zjevného benefitu (pomíjím estetiku).
Avatar - Dinar
Dinar
Zvyknout se dá prý i na oprátku. 😉 Ale mluvíme o intuitivnosti používání, klik/klak mi prostě v tomto ohledu přijde hrubě nejlepší. Mmch. svalová paměť, pěkný obrat. 😄 😉
_MT_
Z dostupných na trhu mám také tohle nejradši. Nemluvil bych tu o intuitivnosti; každý, kdo používal někdy nějakou techniku s voličem, pochopí, jak funguje klasický PRND - z tohoto hlediska je nejhorší zámek a tlačítka nemívají ani ten. Výhoda je, že nepotřebuješ moc přesné pohyby. U klasické kulisy je nejlepší přechod do první a poslední polohy. Protože jdeš do dorazu.
webpaja
Ráno jsem byl rezervovanej...odvezl jsem emerickou prémii do Phy a sednul do svýho...Předtím klasicky voleštil volanty v celým šourůmu a jo...už na Jižní spojce jsem přemejšlel, jak mi bude V6 kompresor slušet...
Kolečko nekolečko, přes lampy z A5, přes tvoje koule...líbí!

😉
MariAchi
...i vedle Ghibli?
jeliman
Jenom takový detail: Si4 je starej dvoulitr EcoBoost od Fordu, ne Ingenium! Discovery Sport to má, protože to je nataženej evoque, XE je úplně jiný auto s úplně novou technikou
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
jo jo..... to se jedna o uplne jiniho zaka z jine tridy 😉
webpaja
Souhlas, tohle info nebylo relevantní. Disco S není jen nataženej Evoque...i ten totiž vychází z Freelanderu. Takže takovej bratr vlastního otce 😉
Nonsens
ako píše autor, zúžiť zadné a roztiahnuť koncovky a môže byť, potom poprosím hečbek v nižšej, nech to mám bližšie ku svojmu rajónu, aj tak ho raz dajú, tak nech nerobia tanečky.
Avatar - Doupik
Doupik
Ta zadní světla, to je docela hnus 😒
MariAchi
Tak jak to tady čtu, jednohlasné nadšení, jen já zase budu něco extra, no co už...

Ne že by se mi nelíbil, ale přijde mi to jako designérské cvičení na téma "unisex" design sedanu, kam se dají jen naroubovat markanty té které značky a klidně by to mohla být i Alfa Romeo, nebo Volvo, stačilo by jen změnit přední nárazník a přední a zadní světla.

To samé interiér, prostě takový nějaký...hezký, ale to je vše, jediná jaguáří markanta je čudlík od sporáku, a nejsem si jistý, jestli to stačí.

Starý Rover 75 mi přišel britštější - zejména budíky byly mňam, mohli se u Jagu trochu odvázat - viz RR Evoque třeba.
Avatar - Dinar
Dinar
Mě v tom designu chybí f-type odkaz, vždyť je to designově tak úspěšné auto, přesně trefený new jaguar design. Když v podobném duchu udělali ten crossover, tak všichni jen pomlaskávali, prostě se divím, že u XE nepoužili nic z f-typu.
MariAchi
Ano, XE je takovej...ne-Jaguar, ne-džaeéég.
Avatar - Dinar
Dinar
Džaeég to je, linka xj a xf tam je, jen jsem doufal, že se posunou markanty směrem k f-typu, takovej jako dyzajnovej vývoj, ne. >😁 😉
webpaja
Problém je, že zákazník nechce typicky anglickou káru, chce krásnou, sportovně-elegantní. Callum si to velmi dobře uvědomuje. Nebo snad Evoque v tobě vyvolává vzpomínku na Defíka? Bejt tam čtyři kroužky... Však víš 😉
MariAchi
Je prostě možný (spíš jistý), že jsem do této kočko-kategorie ještě nedosrost.
Vrátil bych se do debaty pod taliány, ale Luigi už je prodanej, a italský značky v kategorii, do který jsem zatím dorost, už nevyrábí nic, o čem by stálo za to diskutovat 😒
webpaja
Jistě, Callumův retrouš vypadá úžasně, ale tržně by to bylo mimo. Stejně jako Bertoneho studie retro Jaguárů. Líbí se mi momentální trend tvarů, jak ho drží Ian.
Dej Marchionnemu ještě pár let a uvidíš, že něco doletí >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
doletí tak možná leda krach nebo tuna dalších slibů >😁
MariAchi
Účetnímu už jsem dal roků (kdy měl vyletět jak špinavé ponožky) až moc, osobně jsem nad svými kdysi oblíbenými značkami zlomil hool po představení "faceliftu" (ve skutečnosti palubovko-liftu") Giulietty, kterej nesrazil čubčí xicht do pekla zrádců, ale zanechal ho na přídi na dalších pět, nebo více, let. Než zase taliáni vyrobí něco, po čem bych toužil, budou už všude jen elektromobily.

BTW.: [odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
To je to, co u XE postrádám. Chybí mi tam wow efekt. Něco, co zvládla třeba Mazda 6, prostě prvotní, povrchní dojem. Zadní světla jsou velkým zklamáním, moc velká, horizontální, členitá.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
jaguar nepotrebuje wow efekt... to nie je renault ani citrooon ....

jaguar drti charizmou a eleganciou ... wow efekt je tu neziaduci..... bavime sa o luxuse a prestizi..... vedla tohto jagu aj nemecka premia bez charizmy vyzera ako ... ako parodia na luxus

jaguar je v inej dimenziii .... tazko to slovami opisat.... ono sa to ani vlastne nedaa......

jaguar :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Nesouhlasím.
MariAchi
Přesně, nový Jaguar - to s tebou musí šlehnout o zem, jinak nemá šanci.
Tohle je šelma ála Audi, sorry...
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Bohužel, ale částečně musím souhlasit.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
No, s tebou nešlehne o zem ani pendolino...natož nějaké džaég... >😁
MariAchi
Tak Poník, holt, nastavil laťku příliš vysoko, jistě chápeš >😒]
webpaja
:yes: :yes: :yes: >😁
XTad
Musim rict, ze jsem cekal vetsi bombu. Zepredu je takrka k nerozeznani od vetsich sourozencu a to, cim se odlisuje mu ke krase nepomaha. Ladnost XF tu chybi, navic nechapu ten tupy uhel v dolnim rohu svetel. Myslel jsem, ze kdyz tim u forda zmrsili famozniho tauruse, tak ze si ostatni vyrobci daji bacha. Celkove mi predni svetla prijdou tak nejak nevhodne umistena vuci masce, ktera je zbytecne hranata a navic hrozne kolma (to je ale asi kvuli chodcum).
Je to skoda, protoze drive dokazali u jaguaru napasovat svije charakteristicke znaky (kulata svetla, maska, design narazniku...) na vsechny modely, ale kazdy byl pritom originalni a krasny. Zadek je takovy zvlastni. Zakladni tvar mi prijde vice nez v poradku, ale nejsem si jisty svetly. Jsou takova obycejna, velka, nizko umistena, ale prave diky tomu puspobi v zaplave tech extradynamickych a spicatych pomerne zajimave.
Interier je taky mozna az zbytecne konzervativni. Vydechy z minuleho golfa a klavesnice misto kruhovych ovladacu klimatizace pusobi taky zajimave. Ani osklive, ani kdovijak krasne, rekneme spise sverazne.
Celkove to vypada na kus auta, zadny kompaktni podmirak to nebude. Proto skoda sestivalce pouze jako vrcholne motorizace. Nejaky stridmejsi s vykonem mezi 180-250 kW by mu slusel.
webpaja
...svou zánovní kočku.
Důvo😜 Koupě nové
Značka: Nespěchá, stačí do léta 2015

Geneze byla jednoduchá...
a) Obrovský očekávání
b) Čelní a tříčtvrteční pohled mě posadil na zadek, silueta taktéž
c) Pohled na záď jako jen malá poťouchlá reminiscence podstatně většího zklamání z původního XF, kterýmu sebrali ty úžasný světla z konceptu, aby je mohli následně při FL s velkou pompou nacpat zpátky. Iane, ty víš jak se nechat ocenit při faceliftu!
d) Přes všechny klady se vkrádá otázka...není Jag na konci designový cesty? Nesklouzne do x-krát opakovanýho tématu? Věřím, že ne, přesto zvenku je naprosto jasná geniální linka XF (a kdo viděl siluetu modelu 2016 už ví, že se nic zásadního měnit nebude), která je definicí zadokolkovýho sedanu. Další otázka je, proč sakra opravovat něco, co není rozbitý!?
e) Už mě svrbí prsty...a moje kočka přes noc morálně zestárla o 99 let!!!
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
.... tak ji přivez no.... za dvěpade tě toho břímě zbavím.... at nežeru...
webpaja
Není to moc? Na PP kole není jeden šroub originál. Dost to kazí celkovej dojem...stovečka? 😉
Avatar - Anonym
Anonym
No bez šroubu to není ono, ale hlavně tam máš špatnej motor >😁
Avatar - Dinar
Dinar
V6 dýzl je do XF ideální motor, jde jen o to, jak kdo chápe a používá auto, jestli jako účelný byť pěkný a stylový nástroj pro denní použití nebo jako masírku, ve které se bojí dotknout plynového pedálu. Kdo je jaký případ, víme všichni. >😁 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Jako víkendový a dovolenkový nástroj pro vejlety a radost z jízdy....

na všední použití to nepotřebuju, 2 kiláky pro rohlíky do Lidla odjedu i s Alerem (něbo něčím v tom stylu) a když mi ho někdo odře, je mi to ale naprosto šumák >😁

Takže asi tak.
MariAchi
Tak ještě jednúc: I přes Ghibli? 😉
webpaja
Ano, i přes Ghibli...pokud nebude XE horší, což vzhledem k tomu, jak jezdí a fungují poslední modely Jagu nepředpokládám 😉
Ghibli nabízí úchvatnej předek, od A sloupku už u mě vede Jag 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Mě se zas na XE líbí nejvíc předek, zadku chybí trochu tvarově odvázanější světla. A hlavně, ghibli má na předvedení svých tvarů o kus větší plochu, to je snažší, XE je v dnešních měřítkách relat. malé auto. 😉
webpaja
Mě se líbí na fotkách vše až na tvar zadních světel. Linka střechy se mi zdá hezčí u XE, je víc natáhlá. Hlavně ale oba víme, kde nechal Ital díru >😒]
MariAchi
Tož doufám, že se pak aspoň stavíš to předvést 😄
webpaja
...po prvním projetí se bude lámat chleba. Vím, co bych od auta chtěl a od tý doby co používám starou hujdu na cukačky nenalítám tolik km jako dřív. 😉
MariAchi
To je taková až...politická odpověď >😁