Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
simson33
Přetahování o desetinky na okruhu mezi Seatem a Renaultem je z hlediska marketingu obou značek chytrý krok...
Srovnávací testy obou aut směřují k závěru, že obě auta jsou srovnatelně rychlá, ale CUPRA navíc nabízí díky adaptivnímu podvozku možnost komfortní jízdy - z mého pohledu tedy jasný vítěz!
Srovnávací testy obou aut směřují k závěru, že obě auta jsou srovnatelně rychlá, ale CUPRA navíc nabízí díky adaptivnímu podvozku možnost komfortní jízdy - z mého pohledu tedy jasný vítěz!
To je tvůj pohled. Ale rychlost není všechno a proto ten Mégane RS ve srovnání s Cuprou vždy vyhrává.
Taky myslím že tahle auta se nekupují pro honění desetin na okruhu, ale hlavně pro zábavu. A tam má Renault navrch.
Souhlas, jenže zábavu si každý představuje jinak. Mně vyhovuje mix rychlosti a komfortu, takže bych volil CUPRU - a na cestě za zábavou na kvalitním asfaltu jel samozřejmě v režimu komfort... sto lidí, sto chutí - ještě, že je možnost výběru. Za což je třeba poděkovat jak směrem do Dieppe tak do Martorella a samozřejmě obejít značky jako Hyundai velkým obloukem... >😒]
K Hyundai mám díky jejímu gen.řediteli taky poněkud odtažitý vztah, ale například Genesis Coupe je v mých očích taková esence toho, kde zábavná auta původně začínala - motor vpředu, pohon na zadek, velký atmo.motor... jako proč ne?!
Je mi líto, že Genesis z trhu zmizelo... ale na druhou stranu, za cenu 370Z bych o něj pohledem nezavadil, nijak dobré sportovní auto to nebylo.
Ano, u tebe určitě vždy, už k vůli značce, ale co třeba porovnat taky cenu MRSC a Cupry..., , nemluvě o tom, že MRS bez Cupu, nemá proti Cupře co nabídnout,, tedy včetně zajímavé ceny za to.
Že nemá MRS Cup proti Cupře co nabídnout? Už zase ty koncernové řeči, nehledíce na většinu testů? Určitě lepší pocit z řízení a tudíž zábavnost. Vě většině testů vyhrává MRS Cup právě díky tomu 😄 A co jsem mluvil s pár lidma, kteří měli možnost řídit obě auta, tak to jen potvrdili >😒]
Tím nechci říct, že by Cupra byla špatné auto, rozhodně ne. Určitě bude zase univerzálnější (takové GTI posunuté o kousek dále), ale MRS Cup je prostě pro nadšence, které baví řídit. Ano, pokud jde někomu čistě jen o rychlost, bude se mu klidně líbit Cupra >😒]
Tím nechci říct, že by Cupra byla špatné auto, rozhodně ne. Určitě bude zase univerzálnější (takové GTI posunuté o kousek dále), ale MRS Cup je prostě pro nadšence, které baví řídit. Ano, pokud jde někomu čistě jen o rychlost, bude se mu klidně líbit Cupra >😒]
Vidím, že už máš z toho doslova vlčí (rozuměj koncernovou) mlhu před očima... >😁
Zatímco já napsal: "...že MRS bez! Cupu, nemá proti Cupře co nabídnout,, tedy včetně zajímavé ceny za to."
Ty tvrdíš, že jsem napsal: "Že nemá MRS Cup proti Cupře co nabídnout."
Až zjistíš rozdíl mezi těmito dvěma tvrzeními můžeš pokračovat ve věcné diskusi. 😉
P.S MRS (no Cup) nemá ani klasický samosvor (natož aktivní) ani adaptivní podvozek, přičemž je ještě o padesát tis. dražší, než nesporně rychlejší Cupra.
Zatímco já napsal: "...že MRS bez! Cupu, nemá proti Cupře co nabídnout,, tedy včetně zajímavé ceny za to."
Ty tvrdíš, že jsem napsal: "Že nemá MRS Cup proti Cupře co nabídnout."
Až zjistíš rozdíl mezi těmito dvěma tvrzeními můžeš pokračovat ve věcné diskusi. 😉
P.S MRS (no Cup) nemá ani klasický samosvor (natož aktivní) ani adaptivní podvozek, přičemž je ještě o padesát tis. dražší, než nesporně rychlejší Cupra.
overnight
Nevím, co si kdo představuje za zábavu s okruhovou Cuprou Sub8 Performance na českých cestách nebo snad s nechutně předraženým okruhovým speciálem Meganem RS 275 Trophy, kterému dá ještě Cupra 280 ve sprintu na ***.
Jak už tu někdo psal, nejsme v Německu, překvapivě. Cupra 280 je do "českého prostředí" rozhodně lepší volbou než zmíněné speciály, i když jim čest.
Jak už tu někdo psal, nejsme v Německu, překvapivě. Cupra 280 je do "českého prostředí" rozhodně lepší volbou než zmíněné speciály, i když jim čest.
IPace
....FUK, pac Seatu se stejne moc neproda :-!
myslíš? no v tom případě renaultů vzhledem k té mega ceně také ne 😉
No zatím si na zájem o novou Cupru v Martorellu nestěžujou, předčila očekávání 😄
a možná dorazí i v kombíku ST
No zatím si na zájem o novou Cupru v Martorellu nestěžujou, předčila očekávání 😄
a možná dorazí i v kombíku ST
Renaulty RS si na prodeje nikdy nemuseli stezovat, tak proc by to mela nejaka Cupra zmenit? v oblasti civilnich HH je konkurence dost a bylo jich dost i bez Cupry, a Megane se do teto kategorie neradi, rozhodne ne tyhle "specialni" modely, takze o prodeje se fakt bat nemusi
Prodeje Meganu RS mě nezajímají a nepsal jsem, že by je nová Cupra měla změnit, i když o pár důvodech bych věděl 😉 HH sice je dost, ale s poměrem výkon/cena se s Cuprou nedají měřit 😉
Golf GTI se s ostatnima HH taky nemuze merit a presto je z HH nejprodavanejsi, Seat ma proste male prodeje a pokud se Cupry neproda prez 10 tisic, tak Megana RS proste nepokori 😄
V tvém podání dost jednoduché 😄 No a co? Cílem Seatu nebylo postavit nejprodávanější HH, ale silného hráče a to se povedlo. Prodeje jsou často záležitostí lidských předsudků...
Podíl Cupry na prodejích Leonu bude podobný jako GTI/R u Golfu, možná i vyšší vzhledem k lepšímu poměru výkon/cena a tedy v této poslední generaci značně vysoký.
Pro info čísla VW, která zveřejnili za 2014
GT😱 13%
R: 5.4%
GTI: 2.5%
GTI Performance Pack: 2.3%
[odkaz]
Pro info čísla VW, která zveřejnili za 2014
GT😱 13%
R: 5.4%
GTI: 2.5%
GTI Performance Pack: 2.3%
[odkaz]
V čem se nemůže GTI s ostatními HH měřit?
asi nejhorším poměrem výkon/cena 😄 , ale je to VW, tak se to prodává...
Reálnej výkon na silnici a cena? Jel jsi ho?
no nejel no 😄 , ale základní cena za výkon 162 kw z 0-100 za 6,5s - 627 900Kč je slušná, jenže je to opravdu jen základ. Jak už tu někdo psal recenzi na novou Cupru o 206 kw, drahá příplatková výbava za to, co je u jiných standard ho od GTI odradila a mě též.
Je potřeba Performance paket a garantuju, že budeš mít pusu do "O" 😉
😄
Řeknu to jinak...na opravdu zakroucený okresce s ním dokážeš udržet průjezdovou rychlost v zatáčkách téměř na úrovni 2x výkonnějšího sporťáku. A to bez dlouhýho učení se s ním a zkoumání.
Jak píšeš v autě by se měl člověk projet, protože na každého to může působit jinak. Na foru jsem četl test Adama Šrámka o novém legendárním Golfu GTI Performance DSG za 982 000 Kč a jeho slova jsou zase takováto:
"GTI není traťovým přeborníkem ani emotivním vozem, proto mi ani nezapadá do kategorie hot hatchů, kterou vlastně sám kdysi založil."
"Jenže Golf je hatchback, GTI a ještě Performance, přesto za jeho volantem nic zázračného nezažijete."
Neříkám, že to tak je, každý si po jízdě udělá svůj názor. Hlavně nedávat jenom na to, co napíšou motorističtí novináři....
Na mě osobně působí GTI mnohem sympatičtěji než Megane RS
"GTI není traťovým přeborníkem ani emotivním vozem, proto mi ani nezapadá do kategorie hot hatchů, kterou vlastně sám kdysi založil."
"Jenže Golf je hatchback, GTI a ještě Performance, přesto za jeho volantem nic zázračného nezažijete."
Neříkám, že to tak je, každý si po jízdě udělá svůj názor. Hlavně nedávat jenom na to, co napíšou motorističtí novináři....
Na mě osobně působí GTI mnohem sympatičtěji než Megane RS
webpaja
...ale nikdy mě nenapadlo hledat za volantem předokolky nějakou extra zábavu. Proto mi je bližší FF ST nebo GTI či Cupra než MRS. Ti první totiž nabízejí jednu důležitou věc...UNIVERZALITU. Tu od předokolky požaduju. Umím si představit GTI se samosvorem, který jezdí jako běžnej hatch a když na to přijde vykrojí mi ve slušných rychlostech oblouk na požádání a motoricky pojede jak supersporty ze 70-tých let.
Zábavu podle SVÝHO GUSTA jako takovou pak najdu u klasickýho uspořádání... Asi ani nebudu rychlejší na normální zatáčkovitý trati než dobře řízenej Golf nebo Megane, přesto si užiju krásnej pocit možnosti kontroly zadku pomocí pravý nohy, následnýho kontra a v další zatáčce znova. Tam ůdrobná přemotorovanost prostě nevadí...jen se s ní naučit žít a ovládat jí.
Přesto nebo právě proto chápu účel HH, ale pouze v tom případě, kdy slouží i jako normální auto, nevyprávějte mi tady, že opravdu zábavný řízení někdo shledává v dnes už absurdně vysokých rychlostech průjezdů zatáčkami jako po kolejích. Jistě, pobavíš se rychlou jízdou, přetížením, nějaká odezva tam bude, dvoulitrový turba tahají jako splašená ***...to všechno beru...přesto 😉 .
Závěrem znovu opakuju...HH pro mě musí bejt univerzál. A kluci, kteří si ho kvůli tomu koupili (jejich řady se tu rozrůstají) u mě mají obdiv 😄
Zábavu podle SVÝHO GUSTA jako takovou pak najdu u klasickýho uspořádání... Asi ani nebudu rychlejší na normální zatáčkovitý trati než dobře řízenej Golf nebo Megane, přesto si užiju krásnej pocit možnosti kontroly zadku pomocí pravý nohy, následnýho kontra a v další zatáčce znova. Tam ůdrobná přemotorovanost prostě nevadí...jen se s ní naučit žít a ovládat jí.
Přesto nebo právě proto chápu účel HH, ale pouze v tom případě, kdy slouží i jako normální auto, nevyprávějte mi tady, že opravdu zábavný řízení někdo shledává v dnes už absurdně vysokých rychlostech průjezdů zatáčkami jako po kolejích. Jistě, pobavíš se rychlou jízdou, přetížením, nějaká odezva tam bude, dvoulitrový turba tahají jako splašená ***...to všechno beru...přesto 😉 .
Závěrem znovu opakuju...HH pro mě musí bejt univerzál. A kluci, kteří si ho kvůli tomu koupili (jejich řady se tu rozrůstají) u mě mají obdiv 😄
Sto lidí, sto chutí. Ale tvrdit, že něco je univerzálně zábavné nebo není, je názor z 19. století. Pusť si první video s testem Meganu nebo Clia RS a koukej se, kdy se těm chlapům roztáhne úsměv od ucha k uchu. Evidentně se v těch autech žerou nudou...
Co je nepochopitelného na tom, že někoho baví třeba to, jak sebou zadek vrtí při prudkém brždění a jak si ho můžou hodit do zatáčky pro efektní projetí smykem. Hádám, že to je fun...
Přemýšlím, v čem je RS neuniverzální (tedy dokud z něj nevytáhneš zadní sedačky, přičemž si dovolím připomenout, že polovina zadokolek je tam taky má jenom na výstavku), tvrdost podvozku je velmi relativní a to, v čem si jeden chrochtá už jinému ničí záda. I v tom se mi líbí genialita automobilek, které nabízí více specifikací podvozků tak, aby si každý mohl vybrat, čemu dává přednost. Ale s tím autem se do práce jezdit dá, nákup v něm taky odvezeš, v čem je neuniverzální ?
Co je nepochopitelného na tom, že někoho baví třeba to, jak sebou zadek vrtí při prudkém brždění a jak si ho můžou hodit do zatáčky pro efektní projetí smykem. Hádám, že to je fun...
Přemýšlím, v čem je RS neuniverzální (tedy dokud z něj nevytáhneš zadní sedačky, přičemž si dovolím připomenout, že polovina zadokolek je tam taky má jenom na výstavku), tvrdost podvozku je velmi relativní a to, v čem si jeden chrochtá už jinému ničí záda. I v tom se mi líbí genialita automobilek, které nabízí více specifikací podvozků tak, aby si každý mohl vybrat, čemu dává přednost. Ale s tím autem se do práce jezdit dá, nákup v něm taky odvezeš, v čem je neuniverzální ?
Jukni nahoru co jsem napsal a jak, šlo o vyjádření mýho soukromýho názoru. A ano, zábavný auto může být těžko takový, co má tvrdej podvozek...pokud ho nevozíš na podvalu jen na okruh.
Sám za sebe tedy k zábavě zadokolku a pokud předokolku, tak univerzála.
Nejde mi o videa a pocity jiných lidí, ale to co vnímám já osobně 😉
Sám za sebe tedy k zábavě zadokolku a pokud předokolku, tak univerzála.
Nejde mi o videa a pocity jiných lidí, ale to co vnímám já osobně 😉
To ti určitě nechci brát, ale netřeba to opakovat desetkrát a rovněž říct, že nechápeš ty, kteří to vidí jinak, to už je podle mého vyjádření nad rámec osobního názoru. A ano, všiml jsem si, jak tam máš dokola velkým napsané "můj názor", zřejmě právě proto, že už trošku lezeš do názoru jiným... Peace... 😉
Vidím to stejně a jen dodám, že drtivá většina fandů MRS, nebo jiných přemotorovaných předokolek zde na diskusích v těch autech nikdy nejela a i kdyby, tak ne ostře, a i kdyby, tak jejich časy by za těmi oficiálními zaostaly minimálně o vesmír. Takže přít se o to, jestli je rychlejší širáko, kupřice, nebo méganek, mi přijde poněkud...dětinské.
Každé má jiný projev - o ochotě MRS odstadit zadek a tím utahovat stopu už bylo napsáno mnohé, o neochtě Scirocca udělat jakoukoliv kličku mimo řidičem vytyčený směr rovněž, takže jde jen o to, jaké auto komu víc svým projevem sedne.
Každé má jiný projev - o ochotě MRS odstadit zadek a tím utahovat stopu už bylo napsáno mnohé, o neochtě Scirocca udělat jakoukoliv kličku mimo řidičem vytyčený směr rovněž, takže jde jen o to, jaké auto komu víc svým projevem sedne.
Víš, já jsem vždy u vytržení, když se podívám, jak se dají vodit ty nejvýkonnější zadokolky řízení Harrisem, kluky z TG nebo Eva. Pak jsem rád, za čitelný slušně výkonný auto, který tě pustí k podobným srandám a přitom jsou jeho limity stále ještě dostatečně daleko.
Proto výkřiky typu tamto je na NS rychlejší než tohle a v TG říkali...beru s obr rezervou.
Auto pro zábavu má umět jezdit dveřma napřed i s tupcem za volantem jako jsem já a nevyděsit ho tím, že se dostane na 98% limitu konstrukce 😉
Proto výkřiky typu tamto je na NS rychlejší než tohle a v TG říkali...beru s obr rezervou.
Auto pro zábavu má umět jezdit dveřma napřed i s tupcem za volantem jako jsem já a nevyděsit ho tím, že se dostane na 98% limitu konstrukce 😉
Jistě, zábavný není to samé jako nejrychlejší.
A jezdit dveřma napřed se dá i docela levně v autě, které na NS snad ani nevjelo 😄
A jezdit dveřma napřed se dá i docela levně v autě, které na NS snad ani nevjelo 😄
Já bych Thomasinovi (a pár nadšencům do „efektivního“ závodění) iluze přímo nebral. Když má předokolka dostatečně tuhé silentbloky, propracovaný diferenciál, sedačky, řízení, řazení... ale to už se cenově dostáváme do sfér koncepčně talentovanějších aut. Nechci tvrdit, že brutální výjezd ze zatáčky není tou pravou zábavou, ale pokud jde o to pravé souznění s autem na zakroucených silnicích, tak z prdu kuličku neuhněteš. Tvrdit, co je „pravý“ a „nepravý“ hot-hatch je blbost, doba se změnila, takové jako v začátcích HH už nebudou, a výrobci je dnes správně koncipují jako GT na každý den. Neboli tvůj univerzál. Přesně takový, jako se hodí woodymu, whitovi, Brandonovi, Covenantovi, Emelovi (ale ten chce ORS), Legovi (i když ten zrovna vlastní trochu jiné HH) atd. atd. Stačí mrknout na prodeje třeba v Británii. Woody mohl koupit něco bláznivějšího, silnice v okolí na to má, ale nakonec usoudil, že na okreskové poletování v relativně bezpečných rychlostech mu stačí manželčin Swišť, a tak zvolil, jak zvolil. S dvouspojkou, reprezentativním designem, neutrálním chováním, výkonem ideálně na předjíždění a dejme tomu i solidní spotřebou, páč chce auto využívat na denní ježdění.
Jasan...a až se nabaží, bude jukat po skladový zadokolce s +300HP >😒]
😉 V případě Swiště platí legendární hláška z Postřižin: "Musíte se víc snažit, pane správce." >😁 Ale zas v jeho "kokpitu" pochopíš jednu věc - jak důležitá je nízká hmotnost. 😄
To že ten balíček Seat uvedl až dlouho po avizovaném rekordu je trochu trapné. Zvláště když už o ten rekord přišli >😁 Brzdy 370mm na takové auto je už docela extrémní, tady byl zřejmě ten zakopanej pes 😄
Dobře to popisuje na videu Jakub Rejlek
[odkaz]
A nebo Slovenský Motoring (od 16 minuty...)
[odkaz]
Pokud nejsi každý druhý víkend na okruhu v pohodě stačí základní brzdy....špatné nejsou, Leon je lehký a to mu určitě taky pomáhá 😉
Ale jinak Cupra bude určitě také hodně zajímavé a rychlé auto, zvláště u třídvířka šla váha hodně dolů. Buďme rádi, že je stále z čeho vybírat a mám dojem, že v nynější době je opravdu z čeho vybírat :yes: Až dorazí nová Honda Typer-R a také pak opravdu nové Scirocco, bude to za dva roky ještě lepší.
Cupra byla polepená tak jako všechny předsériová auta, protože při zajíždění rekordu neproběhlo ani oficiální představení. Samozřejmě průduchy v nárazníku zalepeny nebyly a to by mělo normálně uvažujícímu člověku stačit 😉
By mě zajímalo, co si myslíš, že by jsi s tou rekordní Cuprou po vyndání té klimy nejen na českých cestách dosáhl? Naprosto nic, kromě toho pocitu, že sedíš v rekordmanovi a v létě se v něm uvaříš. Jsou to auta na okruhy, kde hraje roli každá maličkost.