Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Uživatel_5340709
Pře vší úctě k užitným hodnotám tohodle auta.................... to bych musel být blázen. >😁 :-! 8-s
To je jednoduché, nacpeš tam všechnu výbavu. Vybavené to je jako prémie a prémie stojí o půl mega víc.
3_diamanty
ma skutocne zaujalo uz pri statickej prezentacii a paci sa mi. Myslim ze by mohol byt ovela zaujimavejsi test s 1,4 TSI .. a nejakou beznou vybavou.... ten testovany kus v diesli a za 900 litrov je opat dalsi nepredajny testovaci exemplar, skoda.... chcelo by to testovat skor take verzie ktore sa aj realne budu predavat.... nie len vystavne kusky .... clovek takto zbytocne podvedome nadobudne pocit ze ide o nejake nezmyselne drahe a zbytocne auto... pritom to nie je pravda... sportsvan je fajn trefa... len to chce vhodny motor a vybavu
zaujimave dojmy z tohto auta clovek najde aj tu: [odkaz] ...
zaujimave dojmy z tohto auta clovek najde aj tu: [odkaz] ...
Ozzman
Za ty prachy... nevim nevim. Je to pořád malé auto. Jako rodinný vůz si představím spíše Tourana, nebo pravděpodobněji vozy od konkurence, jako Zafira, Scenic, Smax..
Stačila by nejaká "XL" verzia. Niečo na spôsob Altea/Altea XL
Lebo kupovať rodinné auto s malým kufrom nedáva zmysel...
Lebo kupovať rodinné auto s malým kufrom nedáva zmysel...
miromen
Nedavno jsem měl možnost si Sportsvan prohlidnout a musim řict že vzledově se auto opravdu povedlo zvlašť dobře vypada zadni čast ktera se mi z obrazku moc nezamlouvala. Červena metaliza autu slušela ale v jinych barvach jsem zatim Sportsvan neviděl. Interier je velmi libivy avšak interier klasickeho Golfa se mi libi vic. Zakladni sedačky jsou na prvni dojem velice povedene. S čim uplně nesouhlasim je poloha za volantem. Ja sdilim nazor konkurenčniho webu kde polohu naopak chvali. Když přihlidnu na kategorii auta tak je poloha prakticky shodna s klasickym vozem pouze se sedi o něco vyše a vyhovujici polohu jsem našel velmi rychle. Problem vidim akorat u opravdu vysokych postav odhadem někde ke 2m kdy volant nejde dat dostatečně nizko takže při nejnižši poloze sedaku je volant zbytečně vysoko a chtělo by to ještě o cca 2cm niže.
Když jsem vlitl na konfigurator tak moje volba 1.4 TSI 92KW vybava HL ktera je už tak velmi obsahla + nějake doplňky mě vyšla na cca 590tkč takže realně někde kolem 540tkč což považuji za standardni cenu Golfu.
Auto tohoto typu nepotřebuji ale v opačnem připadě určitě jeden z kandidatu.
Když jsem vlitl na konfigurator tak moje volba 1.4 TSI 92KW vybava HL ktera je už tak velmi obsahla + nějake doplňky mě vyšla na cca 590tkč takže realně někde kolem 540tkč což považuji za standardni cenu Golfu.
Auto tohoto typu nepotřebuji ale v opačnem připadě určitě jeden z kandidatu.
Počkej, počkej, jak to myslíš. Snad vysoký člověk má hlavu i ramena vysoko, proč by si měl snižovat volant, akorát by viděl v budicích vrch volantu.
S tím to není právě tak jednoznačné. Ve Sportsvanu jsem neseděl, ale například v Roomsteru nebo Yetim mám přesně takový problém. Měřím cca 190cm a když nechci mít při řízení pokrčené nohy a zažívat nepohodlí při ovládání pedálů, je pro mne volant příliš daleko a vysoko, což mi zase nevyhovuje z pohledu ovládání auta. Co pozoruji, tak spoustě rozvalených řidičů za volantem to nevadí, ale pokud chci mít za každých okolností kontrolu nad tím, kam auto jede a ne ho jen tak korigovat, pak je pozice za volantem na zvážení
já mám roomster a 192 cm a nechápu úplně co myslíš těmi pokrčenými nohami. To máme jako řidiči snad u každého auta, že mám pokrčené nohy. Co vím, tak nohy rovně má řidič jen v závodním autě 😄
Jistě že nejezdím s rovnýma nohama 😄 . Ale jednoduše když jezdím s Roomsterem, mám pořád pocit že nevím jak si sednout - buď musím nohy krčit příliš a mačkat si pravé koleno, anebo se zs volantem trochu "natahovat". Do toho chci vidět na budíky a ven z auta, zároveň ale raději sedím nízko... Asi jsem v tomhle ale moc náročný 😄
Tak s tím jsem měl problém u každého auta. Paradoxně toho pravého kolena jsem se bál docela dost. Protože já měl před roomster Octavii I a tam jsem se tím kolenem do konzole bouchal pořád, u roomstera mi to ale vyšlo kousek za, takže se vůbec nedotýkám. Já mám podobný problém u aut s tím volantem, že se natahuju, že bych potřeboval si volant vytáhnout k sobě, protože levou ruku mám opřenou klasicky o opěrku na dveřích, ale zápěstí mám ohnuté o 90 stupňů jak držím věnec, takže volant bych potřeboval přitáhnout k sobě, aby zápěstí bylo rovně, ale to se mi pak blbě nastupuje. Holt vysocí lidé to mají těžké. Ale přiznám se, že v tom roomsteru se mi jezdí opravdu nadočekávání dobře.
Takže tedy sedíš schválně dál od volantu? Jen si myslím, že být menší, bude pro tebe ještě výš. A sice bys byl blíže, ale měl bys zase pravděpodobně kratší ruce. Poloha za volantem je celkem komplexní věc, ale co napsal miromen, mi nedává smysl.
Sedím tak, abych se cítil pohodlně co se pedálů týče a tak, abych zápěstím dosáhl na volant na 12h bez natahování se k němu. Volant má pro mě přednost, takže právě např. u Roomsteru mám nohy víc pokrčené než bych rád... Jak říkáš, je to velmi individuální, jak z hlediska aut, tak lidí s ohledem jejich rozdílné dispozice a preference. Miromen to asi myslel tak, že čím jsi delší, tím chceš sedět dál a níž - volant je ale usazen spíše pro sezení blíž a výš - tudíž může dojít k patové situaci 😄. Myslím, že v tomhle je extrém zrovna Yeti, nedávno to zmiňovali i v nějakém testu SM
Ano je to tak jak pišeš. Dokonce pravě o tom že nejde volant dostatečně dolu je zminka i v tomto testu. A jak jsem psal je to předpoklad že by tohle mohlo vadit pravě vyššim osobam. Jen prostě nesouhlasim s tim že poloha za volantem je problemova. Ta je naopak velice dobra a pro mě v tomhle typu auta až překvapivě dobra.
Chápu. Možná to beru zbytečně do detailu, ale tady hrají roli dlouhé nohy/ krátké ruce. To vede k hodně vytaženému volantu. Pak může dělat problém, že nejde dost nízko. Je to tedy spíš otázka proporcí (potřebuješ dostatečně dlouhý trup a ruce), ne výšky.
Tak proporce hraji určitě duležitou roli ale pokud si vyzkoušiš nastaveni volantu u SV tak zjistiš že vertikalni rozsah je opravdu maly s tim že to odnesla pravě spodni poloha.
No asi tak když jsem si dal sedak do zhruba stedni vyšky což mi vyhovovalo včetně vyhledu tak volant jsem měl nastaveny tak že byl teměř uplně dole. Když jsem dal sedak uplně dolu a volant šel snižit už jen o par mm tak jsem měl ruce opravdu hodně vysoko. Takže předpokladam že vyšši lide budou mit s tim problem ale tohle je poteba si určitě vyzkoušet.
Připomínku k rozsahu nastavení volantu nechápu. Pokud jsi vysoký, tak přeci nepotřebuješ volant níž než malí lidé. To spíš souvisí s tím, v jaké výšce chceš mít oči. Pokud vezmeš člověka tak velkého, že se tam jen tak tak vejde, bude mít volant spíš nahoře. Protože výšku bude mít spíš v trupu než krku/ hlavě, tedy i ramena bude mít vysoko.
Nagano
Je to divný s tou spotřebou...u testu Octavie s 1,6 TDi (ano, jen 77kW) s DSG byly psány ódy jak to dálnici jede za 5,5l a ve městě se přes 6l taky nedostaneš a tenhle Golfík jezdí v průměru za 6,5l.
Tvarem auta ani těmi 4kW ten rozdíl asi nevznikne...spíš mám obavy, že někdo trochu kecal u té Octavie.
Jinak Sportsvan hezký, cenově trochu víš a hlavně je strašně blízko Variantu...bude to spíš pro menší publikum, ale jinak s jiným motorem by to asi nebylo úplně špatně. :-!
Tvarem auta ani těmi 4kW ten rozdíl asi nevznikne...spíš mám obavy, že někdo trochu kecal u té Octavie.
Jinak Sportsvan hezký, cenově trochu víš a hlavně je strašně blízko Variantu...bude to spíš pro menší publikum, ale jinak s jiným motorem by to asi nebylo úplně špatně. :-!
Já si naopak myslím, že rozdíl ve spotřebě bude především a hlavně v tvaru vozu.
SportsVan je "višší" 8-s >😁
SportsVan je "višší" 8-s >😁
Octavia má cx 0,29, všechny Golfy mají 0,30 (BlueMotion dokonce 0,27), takže si myslím, že tím to vážně nebude...
Součinitel odporu vzduchu není dán rozměry auta ale tvarem - musíš vzít v potaz ještě čelní plochu 😉
jo, mě to vysvětlovat nemusíš... >😁
Jo teď koukám že Vilém napsal, že rozdíl je ve tvaru vozu: Sportsvan je vyšší. Takže je to výškou, nikoliv tvarem, což smíchal dohromady 😄
Tak má navíc nějakých 12cm, což je asi 8 %. Plus minus o těch 8 % bude větší i čelní plocha, trochu slabší součinitel odporu vzduchu, 100 kilo navíc, to už může něco málo udělat... ale i tak mi ten rozdíl přijde být docela velký.
Aj tak mi príde tá spotreba príliš vysoká. Ja jazdím s Renaultom Kangoo (1,5 DCi, 78 kW), ten má výšku cca 1800 mm a čelné sklo skoro kolmé. Denná štreka asi 100 km po cestách III. triedy cez dediny mi vychádza na 5,6-5,7 litra na sto v priemere. Keď na to dupnem, tak viac, ale stále pod 6 litrov. Ten ďalší skoro liter u Sportsvanu mi nejde do hlavy. Možno to robí prevodovka, niečo vezme trochu vyššia hmotnosť jak je zdravé, niečo novinárska noha na plyne. Ale i tak, viac ako 50% plus voči uvádzanej spotrebe je príliš.
michalpneu
...je jednoznačně nejhezčí. Design je povedený. Líbí se mi, že i když jsou zadní kola pořád zapadlá dovnitř, tak je to daleko lépe zkousnutelné než u klasického golfu, který i na 19" vypadá jak na 15" a přijde mi to jednoznačně velmi užitečné auto, pro někoho, kterému je klasický golf malý a kombi mu nejde přes čumák je tohle ideální volba. Bude velmi zajímavé sledovat, jak do té trojice zapadne a kolik si ukrojí z prodejů Tourana a nebo Golf var.
Motor 1,6 TDi je v podání VW, jakožto majstrštykáře u ropáků legendárních 1,9 trošku větší úlet. nevím, jak 81 kw verze, ale 77 byla tedy v prvních kilometrech pekelně líná. Pravdou je, že dost majitelů říkalo, že se to auto rozjelo tak po 15 tis ujetých kilometrech a pak už jede pěkně.
Co se týče ceny, tak to je docela nesmysl, už jenom kvůli té výbavě, je tam serepetiček, bez kterých by se člověk obešel, já bych to stenčil tak do 530 tis kč a myslím, že je to ideální auto. :yes:
Motor 1,6 TDi je v podání VW, jakožto majstrštykáře u ropáků legendárních 1,9 trošku větší úlet. nevím, jak 81 kw verze, ale 77 byla tedy v prvních kilometrech pekelně líná. Pravdou je, že dost majitelů říkalo, že se to auto rozjelo tak po 15 tis ujetých kilometrech a pak už jede pěkně.
Co se týče ceny, tak to je docela nesmysl, už jenom kvůli té výbavě, je tam serepetiček, bez kterých by se člověk obešel, já bych to stenčil tak do 530 tis kč a myslím, že je to ideální auto. :yes:
..s tím se dá souhlasit... motor bída, hlad a utrpení. Ideální auto... kdo z nás to má? >😁
Z původního sexy auta udělali opět budku pro seniory....
Z původního sexy auta udělali opět budku pro seniory....
ideální auto je takové, které je ideální pro potřeby svého majitele a ideální auto je takové, pokud si ho majitel vybere správně.
Já třeba takové mám. líbit se Ti to nemusí, ale já jsem se svým roomsterem moc spokojený po všech stránkách. Takže já ideální auto mám. 😄
Já třeba takové mám. líbit se Ti to nemusí, ale já jsem se svým roomsterem moc spokojený po všech stránkách. Takže já ideální auto mám. 😄
No oproti predchodcovi jednoznačne posun (designovo) vpred. Možnosti dovybavenia taktiež takmer nekonečné. Na základe tohto konkrétneho testu ma ale tento kompaktný VAN nepresvedčil. To radšej Golf Variant alebo niečo od konkurencie.
GTI
No, tak to je zase v garáži diskusně nablito… ach bože bože… Pojďme tedy na to pragmaticky, takříkajíc pohledem reálného moderního jezdce.
Tak především oceňme konfiguraci a vůbec styl karoserie. Tohle není žádná třídní garážová načančaná Sorbonna, tohle je ocelový ingot, šoférský majstrštyk, srovnatelný snad jen s prémiovou konkurencí od BMW. Mimochodem, obě tato auta dokonale odráží rodový charakter – BMW jako sportovní van doslova; Volkswagen jako ten, který umí vyhmátnout z daných segmentů to nejlepší, přitom si zachovat očekávané charakterové vlastnosti – designově na vrcholu, přesto uměřeně konzervativní, prostě… SPORTSVWAN.
Jednoznačným uživatelským ziskem je především vzdušnost v kabině, variabilita zadní lavice (a kufru), jakož i lepší orientace na silnici, daná mírně vyšším posazem. Vše je jenom na pochvalu.
Zbývá tedy motor a převodovka. Manuál, jasně, co bys dělal s automatem, chceš si snad zajezdit, ne? No a jaký motor? Zde budu v podstatě též jednoznačný – jednačtyřka teesíčko na sto padesáti koních. Cena? Pět čtyřicet ve vrcholné výbavě! K tomu přihoď nějakou tu individuální parádičku za cca padesát tisíc a za šest kilo máš auto, které budeš závidět i sám sobě…
A tohle by měl uznat i kolega JiŘí.
BRAVO SPORTSVWAN :yes: :-!
Tak především oceňme konfiguraci a vůbec styl karoserie. Tohle není žádná třídní garážová načančaná Sorbonna, tohle je ocelový ingot, šoférský majstrštyk, srovnatelný snad jen s prémiovou konkurencí od BMW. Mimochodem, obě tato auta dokonale odráží rodový charakter – BMW jako sportovní van doslova; Volkswagen jako ten, který umí vyhmátnout z daných segmentů to nejlepší, přitom si zachovat očekávané charakterové vlastnosti – designově na vrcholu, přesto uměřeně konzervativní, prostě… SPORTSVWAN.
Jednoznačným uživatelským ziskem je především vzdušnost v kabině, variabilita zadní lavice (a kufru), jakož i lepší orientace na silnici, daná mírně vyšším posazem. Vše je jenom na pochvalu.
Zbývá tedy motor a převodovka. Manuál, jasně, co bys dělal s automatem, chceš si snad zajezdit, ne? No a jaký motor? Zde budu v podstatě též jednoznačný – jednačtyřka teesíčko na sto padesáti koních. Cena? Pět čtyřicet ve vrcholné výbavě! K tomu přihoď nějakou tu individuální parádičku za cca padesát tisíc a za šest kilo máš auto, které budeš závidět i sám sobě…
A tohle by měl uznat i kolega JiŘí.
BRAVO SPORTSVWAN :yes: :-!
Kupodivu souhlasím s volbou motoru i výbavy. Koncernové příplatky za TDI jsou horentní, navíc 1.6 bude nejspíš dobrou volbou jen pro skromného řidiče. S manuálem ale nejel špatně, jenže jen se dvěma jezdci na palubě...
Ideální motor je podle zkušeností i z jiných aut 2.0 TDI. jenže 60.000 rozdílu se bude vracet pomalu.
Highline je také dobrá volba, Comfortline nemá např. handsfree a příplatek je mastný.
Vzhled tradičně nehodnotím, v reálu mě jen zaujalo zapuštění reflektorů. Mezi světlem a maskou je vcelku podivná nezvyklá hrana. Na fotce to vidět není.
Šikmý výhled není ideální, ale problémy s A-sloupkem má i většina konkurence.
Trochu podivné je, že VW uvádí objem kufru se zadními sedačkami na "půl cesty vpřed", uvidíme, co naměří ADAC. Doufám, že tam nebude dramatický rozdíl.
Zajímal by mě rozdíl mezi předváděčkou "v plné" a standardem. Zejména příplatkové ErgoActive sedačky (nebo jak se tomu říká) vybízejí k zaškrtnutí příslušného checkboxu...
Ideální motor je podle zkušeností i z jiných aut 2.0 TDI. jenže 60.000 rozdílu se bude vracet pomalu.
Highline je také dobrá volba, Comfortline nemá např. handsfree a příplatek je mastný.
Vzhled tradičně nehodnotím, v reálu mě jen zaujalo zapuštění reflektorů. Mezi světlem a maskou je vcelku podivná nezvyklá hrana. Na fotce to vidět není.
Šikmý výhled není ideální, ale problémy s A-sloupkem má i většina konkurence.
Trochu podivné je, že VW uvádí objem kufru se zadními sedačkami na "půl cesty vpřed", uvidíme, co naměří ADAC. Doufám, že tam nebude dramatický rozdíl.
Zajímal by mě rozdíl mezi předváděčkou "v plné" a standardem. Zejména příplatkové ErgoActive sedačky (nebo jak se tomu říká) vybízejí k zaškrtnutí příslušného checkboxu...
Bože!!!Takže špatně naladěný automat přejdeme větou o ideálním manuálu, asi pro sportovní jízdu. V MPV? Proč ne automat? To není GTI.
S tím BMW máš pravdu. WV už ho v podstatě dohnal a předehnal. Tohle auto je v podstatě prémie mezi prémií >😁 Jo, a chtělo by to v příspěvku víc "garáží" a "plakátů".
Ale dávám ti :yes:
S tím BMW máš pravdu. WV už ho v podstatě dohnal a předehnal. Tohle auto je v podstatě prémie mezi prémií >😁 Jo, a chtělo by to v příspěvku víc "garáží" a "plakátů".
Ale dávám ti :yes:
Dizajn - zvonka OK. proste Golf-štýl, ktorý má šmrnc. Len ten názov je trochu mimo. Do športu má sakra ďaleko, jak stavbou a určením, tak vizážou.
V interiéri to ujde. Tvarovo na úrovni, ale tie farby... Šedo-čierna ponurá tma, ktorá s pohodou na palube veľmi nekorenšponduje. A hlavne pohodové auto by to malo byť, nie športové náradie. Za mňa, ako člena početnejšej rodiny mrzí uzučké stredné sedadlo vzadu.Hoci krajné sú kráľovské. S upútaním tretieho dieťaťa do autosedačky v strede bude sakra problém.
Automatika? O.K. Ale toto DSG je divné. Pripisujem mu hlavný podiel na vysokej spotrebe nafty. 1,4 TSI? AUto s prázdnou váhou skoro 1,5 tony? Ďakujem, nie. To radšej ten istý diesel s manuálom. Aj keď to nebude žiadna sláva. 1,6 TDI povesť TDI PD asi nedosiahne.
Cena - uletená. V konjunkcii s uletenou výbavou. Držať sa pri zemi, je to lepšie, máš pravdu. Aj keď jestvujú aj lepšie ponuky.
Inak, som zvedavý, kde bude cenovo nový Touran. Vzhľadom na to, ako narástol "Golf Plus", tak rátam, že sa posunie bližšie k Sharanu.
V interiéri to ujde. Tvarovo na úrovni, ale tie farby... Šedo-čierna ponurá tma, ktorá s pohodou na palube veľmi nekorenšponduje. A hlavne pohodové auto by to malo byť, nie športové náradie. Za mňa, ako člena početnejšej rodiny mrzí uzučké stredné sedadlo vzadu.Hoci krajné sú kráľovské. S upútaním tretieho dieťaťa do autosedačky v strede bude sakra problém.
Automatika? O.K. Ale toto DSG je divné. Pripisujem mu hlavný podiel na vysokej spotrebe nafty. 1,4 TSI? AUto s prázdnou váhou skoro 1,5 tony? Ďakujem, nie. To radšej ten istý diesel s manuálom. Aj keď to nebude žiadna sláva. 1,6 TDI povesť TDI PD asi nedosiahne.
Cena - uletená. V konjunkcii s uletenou výbavou. Držať sa pri zemi, je to lepšie, máš pravdu. Aj keď jestvujú aj lepšie ponuky.
Inak, som zvedavý, kde bude cenovo nový Touran. Vzhľadom na to, ako narástol "Golf Plus", tak rátam, že sa posunie bližšie k Sharanu.
S tou spotřebou nesouhlasím... z testu to zní spíš tak, že v normálním režimu převodovka motor podtáčí, což moc hezky nezní a trpí tím dynamika, nikoli ale spotřeba.
Souhlas. Ještě k barvám vnitřku, no já bych to čern👋černé neviděl až tak nepřijatelně. Je to praktická barva, oživí se to koneckonců za jízdy plastovou lahví s Fantou 😄 Vím, na co narážíš, ty světlé, krémové vnitřky (viz třeba BMW) jsou pohledově moc přitažlivé.
Kde si přišel na tu vahu ? 1.4TSI važi 1362kg včetně řidiče a vyška neni ani 160cm.....takova krabice to neni. Takže pro diesel nevidim duvod naopak. Tedy za předpokladu že se s autem nebudou ročně polykat km jak je pro diesly přihodne. A cena je shodna s Golfem ktery nikdy nepatřil k těm levnějšim takže běžna VW cena. No a interier neni problem objednat ve světle barvě jak je to možna snad u všech automobilek.
No jasne, s benzínom to bude ľahšie, ja som mrkol len váhu s dieslom uvedenú tu. Napriek tomu si myslím, že TSI nebude veľká výhra. Pokiaľ má problém diesel (narážam na nečakane vysokú spotrebu), benzín to ťažko bude zvládať lepšie. Jak som už písal, najlepší bude manuál. Voľba benzín/nafta ostane vecou osobných preferencií.
Interiér nemusí byť zásadne svetlý. Svetlý je pekný, ale nie vždy praktický. Postačilo by jeho oživenie hoci farebnejším riešením sedadiel.
Interiér nemusí byť zásadne svetlý. Svetlý je pekný, ale nie vždy praktický. Postačilo by jeho oživenie hoci farebnejším riešením sedadiel.
Hm hm. Co se optimální konfigurace týče, strefuješ se přesně do toho, co jsem psal výše. Tím ale nelze odbýt fakt (nebo hypotézu?), že kombinace 1.6TDI DSG tentokrát překvapivě a výjimečně moc nefunguje. Což mrzí o to více, že jinak vypadá DSG k 1.6TDI jako zajímavá volba, protože manuál je pouze 5st a malá nafta potřebuje ty dva stupně víc než třeba 2.0TDI.
Nechci nikoho přivolávat, ale takové Picasso...
Nechci nikoho přivolávat, ale takové Picasso...
Picasso, Picasso... neznám 😉 Vím, četl jsem tě nahoře a souhlasím s tím. Samotného mě překvapilo, že na té jednačtyřce je velmi přijatelná cena dokonce v nejvyšší výbavě. Za šest pade je to doslovné letadlo. Můj tip je, že v této generaci se z dané karoserie Golfu může stát postupný trhák.
Ako mozes poznat pohlad "reálného moderního jezdce.", ked sam mas k nemu blizko ako z Prahy do Moskvy peso?
michalpneu
...to bych neviděl vyloženě jako chybu golfu, že by byl špatně odhlučeněný, ale jednoznačně tou pneumatikou. Podle fotky zezadu je Potenza S001, což je velmi sportovní pneu. Pneu bridgestone jsou obecně všechny hlučnější a S001 je vysocevýkonná pneu určená pro vozidla s opravdu sportovním charakterem, je velmi tvrdá a prakticky na šířce 225 mm je prakticky nejužšží z celého svého výrobního programu. Na toto auto bych volil spíš pneu s komfortním charakterem, než sportovním.
Súhlas, ale i tak, hluk pneumatík nebude až tak diametrálne odlišný. Dosť súčasných áut trpí týmto neduhom. Žiaľ, máme horšie cesty a na tlmiacich materiáloch sa dnes šetrí kde sa dá. Šikovný majster si nakúpi pár šulcov bitumenovej pásky, a vytlmí si to sám. 😉
když to máš těžké. Taky ke mě jezdí pán, který prováděl rozsáhle odhlučnění auta, ale udělal to tak dobře, že mu tam zůstávala voda a nakonec mu to tam rezlo. Ono právě u těch moderních aut ta guma dokáže docela hodně. A dneska mezi sportovními dezény a komfortními jsou daleko větší hlukové rozdíly než u pneumatik vyvinutých před 6 lety a pokud si dobře pamatuju, tak ta S001 byla snad vyvinutá v roce 2009 a na trh šla 2010 a je fakt, že ta hučí snad na každém autě a je fakt, že její priorita byla přilnavost a odvod vody...to druhé se sice bridgce moc nepovedlo, ale přilnavost má tedy vynikající...
Všetko treba robiť s rozumom. Pokiaľ vytlmuješ plechy zvnútra auta, nenastane problém, ktorý popisuješ. Niekedy stačí málo, a rozdiel je znateľný.
rohYpnol
Golf SV nastavil takový formát, že konkurence v jeho případě v podstatě neexistuje. Jakkoliv Sportsvan působí nevhodně ve spojení s MPV, tak přinejmenším morálně si toto označení zaslouží.
SV přitom působí vlastně yvváženěji a samozřejměji, než samotný G7. A to je co říct. SV je vzhledově mnohem zajímavější a proporčně vyváženější. Boční profil dokonale maskuje nízkou linií svoji výšku, zepředu diagonální linie oživují běžnou šeď formátu VW.
Golf SV vypadá tak, jako by byl navržen od prvního tahu tužky až po poslední uhlazení hliněného modelu jako hlavní karosářskou verzí. Ve srovnání s Golfem Plus, který prapodivně nakynul do potřebných rozměrů, je to obrat ne o 180 stupnů, ale rovnou skok o sedmero hor a sedmero řek do zcela jiného království.
Na tohle VW G-SV opravdu zabírám :yes: :yes: :yes:
SV přitom působí vlastně yvváženěji a samozřejměji, než samotný G7. A to je co říct. SV je vzhledově mnohem zajímavější a proporčně vyváženější. Boční profil dokonale maskuje nízkou linií svoji výšku, zepředu diagonální linie oživují běžnou šeď formátu VW.
Golf SV vypadá tak, jako by byl navržen od prvního tahu tužky až po poslední uhlazení hliněného modelu jako hlavní karosářskou verzí. Ve srovnání s Golfem Plus, který prapodivně nakynul do potřebných rozměrů, je to obrat ne o 180 stupnů, ale rovnou skok o sedmero hor a sedmero řek do zcela jiného království.
Na tohle VW G-SV opravdu zabírám :yes: :yes: :yes:
To mi vysvětli, proč jsi se 5ral s takovou zpovědí, když stačilo napsat: "Mě se moc líbí."?
No, asi jo... na fau vé dobrý.
😉
Akorát ten test čtu jako "je to nepohodlný a převodovka blbě řadí".
Jako nový Roomster, o poznání levnější a s manuální převodovkou to asi nebude špatný auto.
😉
Akorát ten test čtu jako "je to nepohodlný a převodovka blbě řadí".
Jako nový Roomster, o poznání levnější a s manuální převodovkou to asi nebude špatný auto.
No, ona konkurence taky vcelku vyklidila pole a vrhla se na crossovery, pseudoSUV a jiné podivné křížence s tím, že je kategorie menších MPV již mrtvá. Ostatně i v nové srovnávačce v Autobildu postavili proti Sportsvanu Merivu (což je očividná blbost), Ford C-Max, který už poměrně přesluhuje a zasloužil by větší péči v kosmetickém salónu. Čtvrtý do party v testu byl Mercedes B, který je ale údajně příliš drahý. Vzhledem k tomu, že v testu měli Sportsvan 2.0TDI s DCC a spoustou jiných příplatkové výbavy, dalo by se o ceně pochybovat.
Nu, a jinak tu máme stařičký, ale stále solidní Scénic, novou C4 Picasso, Toyotu Verso, možná Peugeot 5008. Kromě C4 všechno už trochu postarší vozítka, vesměs po několika faceliftech, podvozkově opravdu vesměs MPV, to jest měkké a měkčí (kromě C-Maxu).
C4 jsem ještě nejel, mojí drahé A. se moc líbí interiér, zejména výhled. Ceny jsou obdobné jako u Sportsvanu.
Pokud bych ale respektoval tradiční poučku pro výběr auta - nebrat nic, co začíná na "F", to jest Ford, Fiat a fšechny Francouze, mnoho konkurenčních nabídek opravdu nezbývá.
Nu, a jinak tu máme stařičký, ale stále solidní Scénic, novou C4 Picasso, Toyotu Verso, možná Peugeot 5008. Kromě C4 všechno už trochu postarší vozítka, vesměs po několika faceliftech, podvozkově opravdu vesměs MPV, to jest měkké a měkčí (kromě C-Maxu).
C4 jsem ještě nejel, mojí drahé A. se moc líbí interiér, zejména výhled. Ceny jsou obdobné jako u Sportsvanu.
Pokud bych ale respektoval tradiční poučku pro výběr auta - nebrat nic, co začíná na "F", to jest Ford, Fiat a fšechny Francouze, mnoho konkurenčních nabídek opravdu nezbývá.
Do poucky este musis zaradit Folcvagn a vyber je minimalny.
Verso je konkurent skor Touranu, nez SV. Tu mozes zaradit viac 500L Living a
Meriva s dlzkou 4288mm je plne adekvatny konkurent, neviem comu sa cudujes.
C4 Picasso ma 4428mm, znova je uz blizsie skor Touranu (4407mm), nez SV.
Vobec rozmery od malych, cez nizsie stredne k strednym MPV su tak natesno, ze sa pohybuju od 4.1-4.6m a presne ich zaradzovat nema ani zmysel.
Verso je konkurent skor Touranu, nez SV. Tu mozes zaradit viac 500L Living a
Meriva s dlzkou 4288mm je plne adekvatny konkurent, neviem comu sa cudujes.
C4 Picasso ma 4428mm, znova je uz blizsie skor Touranu (4407mm), nez SV.
Vobec rozmery od malych, cez nizsie stredne k strednym MPV su tak natesno, ze sa pohybuju od 4.1-4.6m a presne ich zaradzovat nema ani zmysel.
Nu, zařazovat Opely podle vnějších rozměrů je poněkud ošidné, protože jsou navenek značně přerostlé. Merivu bych spíše považoval za konkurenta ix20, Roomstera a podobně.
Ale jak říkáš, nemá smysl se bavit o centimetrech. Pokud máš dejme tomu nějakých necelých půl miliónu na koupi auta (CZK, samozřejmě) a nějaké minimální požadavky, ze kterých nechceš slevit ty nebo šéf, hledáš optimální volbu. A je ti vcelku jedno, v jaké třídě aut se vlastně oficiálně pohybuješ. Co je vlastně Sportsvan oficiálně - kompaktní MPV? Vlastně nevím a je mi to popravdě jedno. Nicméně vlastnostmi velmi dobře vyhovuje mého výběru potenciálních vozů pro drahou A. a tudíž se o něj zajímám více než například o Touran, který je finančně už "mimo mísu".
Ale jak říkáš, nemá smysl se bavit o centimetrech. Pokud máš dejme tomu nějakých necelých půl miliónu na koupi auta (CZK, samozřejmě) a nějaké minimální požadavky, ze kterých nechceš slevit ty nebo šéf, hledáš optimální volbu. A je ti vcelku jedno, v jaké třídě aut se vlastně oficiálně pohybuješ. Co je vlastně Sportsvan oficiálně - kompaktní MPV? Vlastně nevím a je mi to popravdě jedno. Nicméně vlastnostmi velmi dobře vyhovuje mého výběru potenciálních vozů pro drahou A. a tudíž se o něj zajímám více než například o Touran, který je finančně už "mimo mísu".
suhlas.... je to proporcne krajsie a vyvazenejsie ako rozplacnuty golf... aj zadne svetla ma sportsvan lepsie aj velkostne aj tvarovo zvladnute.... o prednej maske ani nehovoriac, proporcne je to uplna bomba ... sam som z toho auta dost ocareny, paci sa mi sportsvan .... nahodou aj cena v zakladnych TSI je voci golfu primerana... urcite u mna lepsia volba ako golf variant hlavne vdaka vacsiemu razvoru... samozrejme to uz debata je o inom ... variant ma vacsi kufor a skor orientovany na dlzku ale mensi razvor ... je to o prioritach.... ale sportsvan ukazal ako jednoducho a pritom ucelne sa da spravit "nove" a zaujimave auto bez toho aby sme ho museli od zakladu cele prekopat a investovat do vyvoja dalsie miliardy, sportsvan je skutocny unikat a pritom ide o "bezne" auto.... ak si to tak uvedomime tak jedini konkurenti su mu vlastne venga a ix20 .... ale tie maju mensi razvor aj kufor.... ostatok ako meriva alebo scenic su uz inde a su uz skutocnymi MPV .... kdez to sportsvan venga a ix20 maju skor blizsie ku klasickemu hatchu ako k mpv....... a teda plne pochopim zakaznika ktory zvazuje hatch ze pojde kludne do sportsvanu alebo vengy .. su to sikovne auta
Popravdě řečeno, Venga mně opravdu jako konkurent nenapadla, to je přeci jen mnohem menší auto, stejně tak ix20. I cenově je někde úplně jinde. To už i Meriva je větší, byť základní platforma pochází od Corsy.
Jinak by mě vcelku zajímalo, kolik dílů má SV společného s Golfem, podle mě bude celá karosérie nová, interiér je taky jiný. Samozřejmě je to jinak "skládačka" ze známého koncernového Lega, co se použité techniky týče.
Jinak by mě vcelku zajímalo, kolik dílů má SV společného s Golfem, podle mě bude celá karosérie nová, interiér je taky jiný. Samozřejmě je to jinak "skládačka" ze známého koncernového Lega, co se použité techniky týče.
Venga a ix20 jako konkurenti? A vidíš je jako HB? Tak to chce hooodně optimismu a představivosti. S takovou si ale můžeš celej život malovat, že žiješ se Cindy Crawford...dobrej přístup 😉 :yes:
Nauc sa pouzivat SAMOSTATNE bodky na konci viet, nie davku zo samopalu a na zaciatkoch viet VELKE pismeno.
To, co produkujes je zle citatelne, nehovoriac o tom, ze vyzera dementne.
To, co produkujes je zle citatelne, nehovoriac o tom, ze vyzera dementne.
martin0102
To čo je v recenzii najviac opísané a to jest kufor a zadné sedadlá a ich konfigurovateľnosť je vo fotkách strašne odbité. 1 fotka kufra a 1 fotka zadných sedadiel, 2 fotky sklopených sedadiel. Samozrejme človek sa má presvedčiť na vlastné oči a dotyk, ale veľa fotiek detailov rôznych prelisov je už fakt moc.
Ďalej v teste je povedané, že motor je hlučný a nie dobre zladený a žerie v priemere 6,5 litra a vo videorecenzii je povedané, že voľbou 1.6 TDI človek chybu nespraví, že jazdí za 4 litre. Tak nech si to pán recenzent rozmyslí, čo vlastne kecá.
Recenzia :no:
Auto :yes:
Ďalej v teste je povedané, že motor je hlučný a nie dobre zladený a žerie v priemere 6,5 litra a vo videorecenzii je povedané, že voľbou 1.6 TDI človek chybu nespraví, že jazdí za 4 litre. Tak nech si to pán recenzent rozmyslí, čo vlastne kecá.
Recenzia :no:
Auto :yes:
2. neřadí
3. hlučné
4. žere
5. chrochtá
6. doladit
7. cena
8. ....vw syndrom. Na fotkách parádní, ale ve skutečnosti je více přitažlivý snad i Barkas.
Interiér vynikající, zpracování vynikající. Celkově 1,5 * ..... možná dvě. Naživo je to zajímavé jak žvýkačka na chodníku - občas si všimneš, ale jdeš dál.
Bavit se o ceně je zbytečné, je to novinářské auto. Ale, čti mezi řádky - s použitelným motorem jsi přes 1.
Dnes velmi zřetelně - rozladěn jak barové piano.
ale
není GOLF [odkaz] [odkaz] jako GOLF [odkaz] [odkaz] soudruidi 😉
To, že je to auto drahé a to hodně drahé na svou velikost a určení, to je taky holý fakt. I to TSI 1.2 za 430 tisíc je raketa za lehce nafouklého Golfa.
Jediné plus vidím v opravdu atraktivním vzhledu, možná by mu slušelo se trochu protáhnout ve stylu Altey XL. Potom by tech cca 400 nemuselo být uplně mimo a jako MPV by splnilo i svůj účel.
Ale nejde jen o TSI, vždyť to vidíš, když napíše někdo, že je to špatný motor co se týká spolehlivosti a životnosti, tak tu VW fans budou řikat, že je to kec, že sme to někde slyšeli a že jsou to pomluvy.. bohužel nejsou. Motor to špatný není na jízdu, ale spolehlivý není a nevěřil bych mu znovu, tečka 😄 Zkusil bych možná 1.8.
Je to spíš celé o tom, že někde chybu přehlédneme a jinde z ní uděláme fatální problém 😄
Řeč je o tomto sportsvanu, já k němu napsal své 😄 TSI je pruser pro hodně zklamaných zákazníků a vysoká cena je druhý průser. Kdyby to natáhli alá Altea XL, bude to už zase krapet zajímavější a zabalené v atraktivním kabátě.
Jinak choulostive mista ma 1.4 TSI 90kw a bohužel v praxi se to projevuje.
Takže já se zeptám jeste jednou, je normální, aby teda spolehlivý motor měl takové problémy a je normální, aby ti u zánovního auta rachtal řetěz? Přijde ti to jako kvalitní výrobek?
Ja mam třeba špatne zkušenosti s domacimi spotřebiči FR vyrobcu a jsem zapřisahly že od nich si už nikdy nic nekoupim ale tohle je po zkušenosti vicero vyrobcu a vyrobku.
Ale chapu že auto je větši investice kdy stači jedno větši zavahani a člověk ma pro přiště jasno.
Jde mi o to, že nad některými věcmi se přimhouří oko a některé se rozmáznou v diskuzi, jak kdyby šlo o kdoví co. Měl sem Dci od renaultu, odešlo turbo, zdá se, že fatální chyba, ale po výměně auto jezdilo, i když to stálo tenkrát 30 tisíc, měl sem jistotu, že to zase vydrží (jasně, zezačátku sem měl dost strach to vytáčet). A za tohle si konkrétně Renault (potažmo jejich dízly) vysloužil pověst nejhorších aut, poruchovosti, auta pro socky a kdovíco ještě. Přitom ten motor na svou dobu jel, měl 6tikvalt, commonrail a dokonce jezdil i za velmi příznivé hodnoty, které nebyly natolik vzdálené slavným TDI. Byl to špatný motor? Já zde nevidím rozdíl oproti problému s TSI a nechápu, jak někdo může tento motor, potažmo VW vychvalovat do nebes za spolehlivost, dnes, v roce 2014 😄 a ostatní automobilky schazovat, to je celé.
Všechno do jednoho (ať je to VW, Renault, Ford, Kia, BMW) jsou to stejné šunty 😄
Nemám s tím zatím takový problém, jaký budu mít, až to odejde a odmítnou to reklamovat. Jen už tomu autu nevěříme a na delší trasy už jezdíme radši výlučně mým vozem nebo čekám, kdy mi přítelkyně zavolá, že ji to nechalo na druhý straně ČR ....
Stejně tak ale znám i případ přeskočeného řetězu na Primeře 99 (SR20DE) nebo na Lanceru. V prvním případě šlo o zanedbání údržby (motor 300tkm+, hodně podtáčený, rachtání v nikom nevzbuzovalo obavy, tak napínák skočil za poslední zub a bylo), ve druhém případě šlo údajně o výrobní vadu daného kusu. Já měl taky Primeru, ale 97 a tam rachtání po startu byla v podstatě standardní vlastnost - malý otvor pro nasátí oleje do napínáku nebo něco v tom stylu. Řetěz i přes tuto konstrukční vadu nikdy nepřeskočil a při kontrole napínáku byl sotva v polovině.
Jen mi přijde, že když se zanedbají prvotní příznaky, tak je rozdíl, jestli se to podělá už po 30-50 tkm (TSI) nebo po 200-300 tkm (SR20DE) a v tomto bych viděl ten problém. Řetěz není doživotní, jak se tvrdí, ale nějakou tu stovku tisíc km by vydržet mohl.
Tudíž rachtání nerachtání, i kdyby to nerachtalo a mechanismum napínáku by rychle dopínal, i tak by problém nastal až po vytažení napínáku za maximum. Já s rachtajícím řetězem najel 50tkm a při kontrole byl napínák i řetěz zhodnocen jako naprosto OK, kamarádovi na novější verzi P11C s lepším napínákem to přeskočilo, protože to skočilo za poslední zub a ne proto, že by to nedopnulo.
Jednoduše řečeno, výrobce musí vyřešit chování řetězu při startu, kdy není dopnutý (což VW u TSI očividně neudělal)... a řidič to občas musí nechat zkontrolovat. Pak to totiž může udělat paseku i na jinak bezproblémovém motoru.
Stejná závada po výměně v 50 tisících km. Škoda odmítá i přes zjevný problém a zvukový projev opravu provést (auto je ještě v záruce), prý je to vyměněno za nové, kvalitní díly a závada se NEMŮŽE projevit a pazvuky při startu jsou prá v NORMĚ... realita je jinde
54 tisíc km problém elektroniky motoru, jel na 3 válce, přes diagnostiku opraveno + nový kabel. Nedošlo k mechanickému poškození od kuny (jak se nám snažili namluvit a jak se prý stává), prostě odešel.
Problém s rozvodovým řetězem pořád trvá a opět se stupňuje. Bohužel se kvapem blíží konec záruky na vozidlo ( 5 let a 60 tisíc km). Vyjádření Škody je, že máme čekat, dokud nepřeskočí řetěz... jinak to znovu řešit nehodlají i přes zjevný problém ( a když bude po záruce, tak už to řešit nebudou tuplem😊) . A navíc to auto při tomto posledním servisu minulý týden odřeli na nárazníku, samozřejmě ruce pryč... 😄 Už sem to sem psal párkrát.
Další věc. Já si myslím, že 1,2 TSI 77 kw prostě nezvládá ten kroutící moment v takto těžkém autě jako je Octavie II a že je pekelně těžká. Vezmi si, že ve fabiích takové probléym neměli. Největší mouchy měli golfy, yeti, tourany a octavie....ale fabií a roomsterů bylo málo. Podle mě ten motor je dynamicky na tu stavbu předimenzovaný, ale zároveň slabý na tak velké a hlavně těžké auto. Neberme základní váhu, ale s posádkou.
že je motor divný, je už to, že ti to jelo na 3 válce...ta kuna to ale udělat opravdu mohla, tam bych to neviděl vyloženě jako blbost, mohla ho přikousnout a to úplně stačí.
Nechci to zakřiknout, ale já mám na 1,2 TSI 63 kw nalítáno 34 tis km a v pohodě, ale já mám už z výroby tu novou sadu a motor je OK. Zarachtání po startu než se ten napínák napne, než tam dojde olej je opravdu normální, ale neměl by trvat déle než 10 s, pokud ano, tak je to divné. U té nové sady k přeskoku dojít nemůže, protože je tam pouzdro, které tomu brání. Podle mě Ti tam dali znova tu starou sadu.
a poslední rada, jezdil bych do jiného servisu, tohle jsou evidentně blázni...
PS: o kolik je Golf těžši než takovy Roomster a to nemluvim o tom že Roomster je krabice ktera ma horši aerodynamiku.
Jo to jo, ten řetěz se tam i dokázal zdeformovat, protože ten napínak mu dával strašnou čočku. Druhá věc teda taky je, jak s tím kdo jezdí. Přiznejme si narovinu, že případů, kdy u aut došlo k přetržení řemenu protože prostě nevydržel řidičův styl jízdy.
Nevím jaký je přesně rozdíl mezi váhami, ale mám pocit, že je to něco kolem 80 kg, vím, že to není moc, ale může to být znát. Ale aerodynamiku bych do toho netahal, ta by měla vliv maximálně tak na spotřebu a boční vítr a to můžu potvrdit, že je roomster méně choulostivý než moje původní octavie I.
O těch jinych automobilkach vim včetně BMW o kterem vim i něco ve spojeni v určite oblasti s VW. Nebo Opel ktery ma problem dokonce u atmosfer ktere maji řetězy.
Stejně mi ale nepřijde normální, aby nové auto rachtalo při startu 😄 To nedělá ani staré TDI.
To funguje tak, že když zastavíš, chcípneš motor, tak ten napínak se povolí, je to i fyzicky slyšet, takový elektronický zvuk a pak dvě nebo tři cvaknutí. ale na kvalt to nemá vliv.
Při startu, pokud je auto nakloněné třeba doleva to po zarachtá více, protože volný řetěz se otírá o to pouzdro ve kterém je řetěz veden (a to byl dříve taky problém, protože řetěz tam byl volně) a tak to zarachtá, když je to volné, než se to napne. Při startu to zarachtá, protože chvilku trvá, než se olej dostane do napínáku, který se napne, ale u těch novějších rozvodů je to tak, tak, že napínák a řetěz jsou spojení i při vypnutém motoru, zarachtání je tedy jen u řetězu...dříve u těch starších tam hlavně řval ten napínák a v pozdější fázi už řezal i do řetězu....
Chci se zeptat, to byla OIII s tím problematickým motorem?
Chápu, že ti došla trpělivost, ale u nových motorů si teprve budeme muset počkat, jak se vyloupnou. Nějaké dětské nemoci by mě nepřekvapily (jsou to přeci jen nové motory), ale snad budou držet. VW je potřeboval jak sůl. Rozhodně jim věřím víc, než jsem kdy věřil předchozí generaci, ta mě nikdy nepřesvědčila.
Variant má větší kufr, což bych pro rodinu uvítal více, než místo ve druhé řadě sedadel 😄 Pokud budu chtít obojí, tak bych musel o třídu výše pro MPV.
Ber to tak, že Golf Variant 1.6TDI Highline stojí 590, Sportsvan je za 611, ale má silnější motor, za který se u Variantu připlácí 16.000 (v Comfortline jako BM, pro Highline se nenabízí). Sečteno a podtrženo, Sportsvan fakticky kopíruje cenu Variantu, což je asi v pořádku. Pokud má někdo potřebu nacpat tam výbavu za dalších 300t...
Když to bude jezdit s TSI za 7,5 v rodinném nasazení... pak budiž.
zoberme si ale sportsvan s 1,4 tsi 92 kw v comfortline s manualom.. a hned sme na cene 18 500 eur ( okolo 520 tisic kc ) ... nevravim ze to je lacne auto ale voci kusku za 900 000 je to uz uplne ine kafe a auto je uz predajne a vybavou prakticky a vhodne nakonfigurovane .. to by bol iny test ... skoda
K výbavě😒br /> motor - kolem 140-150 ti koní, spotřeba by se měla pohybovat někde kolem 5 - 5,5 reálně, konkurence to umí, dále xenony, vyhřívání židlí, trošku pokožení, xenony, couváky, tempomat, automatická klima....
Bílou nevím... bílá si obvykle žádá velká kola, jinak to vypadá jako tuctovka v základu... možná to xenony dokážou přebít, ale musel bych to vidět.
ale
není GOLF [odkaz] jako GOLF [odkaz] [odkaz] soudruidi 😉
Víš co, pokud ti někdo řekne, že jezdil po městě a po dálnici za 6,5... moc vypovídací hodnotu to nemá.
2. neřadí - blbost
3. hlučné - je to ropák a ať je to jak chce, VW ho má ideálně odladěné a odhlučněné oproti jiným značkám
4. žere - spotřeba klesne po zajetí
5. chrochtá - viz bod 3 - zbytečný bod
6. doladit - pravda 50 na 50
7. cena - souhlas
8. ....vw syndrom. Na fotkách parádní, ale ve skutečnosti je více přitažlivý snad i Barkas. - to je věc názoru každého
3. viz. test
4. mno.... fantazie ti ladí
5. viz. test
6. viz. test
8. ano.... ale koukni na fotky a pak v reálu... pokud je to vymazlené na top verzi, tak je to fajn...ale nižší než top - zpět k bodu 8
4-koľko klesne spotreba po zabehnutí?
dCi - neznám. HDi jsem měl ty byly dobrý to je fakt, co se zvukového projevu týče...ale jinak se mi to pořád sralo....ale je fakt, že to už je taky 10 let
Dolezite je si vsak uvedomit, ze to nebude rovnaky styl jazdy. Ale ze sa "snazil".
Takych snazivych potom vidim, ako v useku okolo Ziliny spravia za sebou vlacik dlhy aj kilometer, vdaka nekonecnym obmedzeniam, hustej premavke a plnej ciare.
Niekto vali 70-80 po okreske a uz si mysli, ze je stihacka; iny dava 100 a prave sa len dostava do tempa.
Zaujimavejsie su skor priemerne rychlosti na nejakej trase, i ked ani to velmi nevypoveda realitu, kedze minimalne premavka je v kazdej dennej hodine rozdielna.
Napr. s 1.3naftou som dal Puchov-Kosice (304km)vecer po 19h s priemerkou 89kmh a spotrebou 4.7. Niekto iny vsak tu istu priemerku da s 5.1, lebo bude inak vyuzivat vykon, niekde pojde rychlejsie (roviny), niekde pomalse(zakruty) a teda bude musiet viac zrychlovat. Inde som dal priemer po 250km trasy 4.1L/100 pri priemere 81. Znova; dakto by to mozno zvladol aj za 4 alebo aj za 4.5.
To je rozdielna snaha kazdeho vodica.
S Rapidom lift 1.2 77kW som spravil jazdu mestom - 3x statie na semafore, potom chvilku 90ka, medzitym vozenie sa na 5-6ke cca 55kmh na dlhych rovnych usekoch a celkova spotreba bola 6.6/100, pricom to bola moja uplne normalna bezna jazda. Motor pri starte zohriaty. Podla mna to bola spotreba vysoka. Toto som dokazal aj so starym benzinom vo Fabii. Tento styl zvladla mala nafta objemu 1.3 za cca 4.6L/100.
Ked som sa raz snazil, takmer identicku trasu robila O2 1.6TDI, skoncila s 4.2/100. To je relativne fajn. 2.0TDI O3 na inej skusobnej trase mala za 5.6. To nie je zle, kedze auto bolo celkom nove a na casti trate som predbiehal a dosiahol okolo 120kmh (periferia obce). Na vykon 150k ten 2liter skutocne nezerie vela.
1.2TSI vsak ziadny zazrak nie je. 1.4TSI mal kamarat a to bolo v jeho rukach aj usporne aj nie, minimum dokazal za 5.1 a maxima okolo 9.5. Dlhodobo 6.3-6.5.