Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
webpaja
S jedinou připomínkou. RRS bych srovnával spíš s aktuální X5. BMW je z hlediska jízdních vlastností jinde, ovšem s podmínkou adaptive drive. Zkoušeno na pěkně zakroucených silničkách. Jinak na podmínky velkých evropských SUV bych postavil jízdní vlastnosti při dynamický jízdě RRS na 2. místo právě za X5.
To by mě zajímalo, jak si u tebe stojí Cayenne (vzduch + PASM + PDCC).
Mea Culpa...samosebou! Děkuju za připomenutí! 😉
Za málo. Občas se kouknu na blogy a Cayenne mi ve vašich porovnáních chyběl. Snad jsem něco nepřehlédl. 😄 Tím spíš, že je dnes v nabídce S Diesel, který by mohl Evropanům sednout lépe než zážehové verze.
Dinar ho jezdil, já bohužel ne, ale pochvaloval si.
Btw: jedeme o víkendu nasbírat "matroš" na blogy 😄
Btw: jedeme o víkendu nasbírat "matroš" na blogy 😄
Toho Sporta s dýzl V8 tady zatím asi nikdo z nás nejel, ale nepředpokládám nějakou změnu charakteru, a pokud, pak logicky spíš horším směrem z hlediska jízdních vlastností, on to p. Fokt i naznačuje, větší nedotáčivost atd. Z osmiválcových dýzl variant SUV je cayenne jednoznačně nejlepší, díky pasm tam rozdíl mezi V6 a V8 prakticky nejde poznat a dynamika je až impresivní. Z hlediska value for money nejlíp vychází touareg, který ve V8 verzi jezdí líp (podovozek) než s V6, cayenne to sice není, ale rozdíl v ceně to pohodlně zamázne. Sport je poměrně drahý, s tou V8 v rozumné výbavě bude kolem 3 mega. 😉
Díky. Pokud se nepletu, dříve jsi o Cayenne uvažoval, takže mě překvapilo, že ses o něm nezmínil, když jsi psal o RRS a spol.
Uvažoval a líbil se mi, jen jsem ho projel trochu mimo pořadí, a abych psal blog o každé projížďce, na to jsem líný. 😄 😉
Já jel sporta v "dýzlu." Je rozdíl mezi novinářskou cestou, a delším a častějším užíváním. To auto má dokonalý zvuk a brutální zátah. Navíc - skvěle vypadá a nikdy by mě s tím nenapadlo řezat zatáčky, tak proto taky nechápu, proč se tady poměřujete jak je Porsche dobré s různými "PAMlsky" do zatáček atd atd.
A Sport v rozumné výbavě Autobiography s Dynamic paketem bez problému pod 3 a nemusíš nic dokupovat. Máš tam vše. A klidně si můžeš jet zabrodit. Zkus si to v X5...
A Sport v rozumné výbavě Autobiography s Dynamic paketem bez problému pod 3 a nemusíš nic dokupovat. Máš tam vše. A klidně si můžeš jet zabrodit. Zkus si to v X5...
Cayenne s PASM umí ve sport modu motorkáru nejlíp, ale ta motokára znamená taky motokárovou tvrdost, v komfort modu se cayenne kolíbá více než X5 s adapt. drive. Právě pro to nejvhodnější základní nastavení X5 s adapt. drive taky pokládám X5 za nejlíp jezdící SUV.
Teď jsem trochu zmatený. 😄 Když píšeš PASM, myslíš jen PASM, tedy na pružinách bez PDCC (aktivní stabilizátory; mám takový pocit, že k dieselům je bohužel nenabízí)?
Nemám ty Porsche zkratky nachozené, ale auto mělo vzduch s volitelnými režimy tuhosti odpružení, což jsem měl za to, že označují jako PASM. Akt. stabilizátory to nemělo. 😉
Také se v těch zkratkách někdy ztrácím. PASM je podvozek s volitelným režimem. Konkrétně Cayenne má v nabídce dva, jeden je vzduchový a druhý na ocelových pružinách (tedy s elektronicky ovládanými tlumiči). Možnost volby je skvělá věc, ale změť podvozků v praxi celkem ztěžuje testování. Cayenne má myslím čtyři. Kdo má hledat předváděčky, aby to mohl porovnat. ;-\ 😉
V anglických (anebo indických 😉 ) autech nejsem příliš kovaný, ale dieselový 6-válec RRS jsem si ohmatal před 2 týdny v AT, jede to jako tank a upřímně mě vůbec nenapadlo s tímhle autem závodit (přestože měl tenhle kus na podvozku vše, co lze dát vč. aktivních stabilizátorů), protože mě přepadl naprostý pocit komfortu. Interiér je téměř dokonalý, volil bych snad jenom jiný volant a jiný tvar středového displeje (Dual View doporučuji oželet, protože při pohledu ze zadních sedadel se občas mixují oba obrazy..), sedadla jsou špičková, barevné kombinace interiéru bezchybné.
Nepochybuji, kdo je tady králem off road, ale při dynamické jízdě je na 1. místě Cayenne a až pak je vše ostatní.
Nepochybuji, kdo je tady králem off road, ale při dynamické jízdě je na 1. místě Cayenne a až pak je vše ostatní.
JJ, ke Cayennu jsem se omluvil. Jednoznačně horší je ML a Q7. U ML je to s podivem, nebo možná větší orientací na US trh. Q7 je poplatná době představení.
Souhlas, Q7 už mele z posledního (na druhou stranu je třeba ocenit, jak dlouho už tu svojí káru táhne). ML pravděpodobně má být za každou cenu jiné než X5 (mimochodem taky vyráběno a prodáváno v USA), je pravda, že předcházejí generace ML byla mírně houpavá, ta současná je v jízdních vlastnostech velký skok kupředu, hlavně však nikdo od SUV neočekává, že pojede jako motokára. ML (poslední gen.) bych spíš než jízdní vlastnosti vytkl dizajn.
Mimochodem bez povšimnutí prozatím zůstala velmi sebevědomá cenová politika Range Rover. Je fakt, že Autobiography má velmi dobrou standardní výbavu, ale když přidám pár věcí, tak se dostávám nad Cayenne v podobné výbavě..
Mimochodem bez povšimnutí prozatím zůstala velmi sebevědomá cenová politika Range Rover. Je fakt, že Autobiography má velmi dobrou standardní výbavu, ale když přidám pár věcí, tak se dostávám nad Cayenne v podobné výbavě..
ML je i v nový generaci pořád nepřesvědčivá. Nejde o to, že by jsi chtěl jezdit jako s HH, spíš o pocit, že ještě pořád řídíš spíš auto než truck.
Cena je mírně řečeno vysoká. Ale čekací doby jsou pořád, evidentně není důvod něco měnit.
Cena je mírně řečeno vysoká. Ale čekací doby jsou pořád, evidentně není důvod něco měnit.
Souhlas, ML je typický příklad leštěného prdu, možná se má svým zaměřením podobat Sportu, ale v jakémkoliv ohledu, kromě odhlučnění, se na něj dívá s obrovským odstupem.
Jojo, to je bohužel pravda. Už jsem to tady kdysi psal, při výběru auta jsem byl až smutný z toho, jak byla tlačítka na středovém panelu té zánovní předváděčky "rozhrkaná". Jinak pro mě i jízda v ML byla znatelně horší než v Touaregu na vzduchu s V6, ale nakonec jsem stejně skončil u X5 E70 40d s Adaptive Drive, která byla ve všech podstatných ohledech o dost dál než oba konkurenti. Cayenne jsem kupovat nechtěl a RR Sport ještě nebyl k mání.
Lehce off-topic ke spotřebě, ale snad to někoho může v kontextu článku zajímat: jel jsem teď s X5 poprvé svou obvyklou trasu do Skandinávie, rychlost v ČR + 10-20 km/h nad limit dle GPS, svižná jízda, v Německu 160-170 km/h dle GPS na neomezených úsecích (s občasným výletem ke 200 km/h), premiová nafta, letní gumy, tři osoby a plnej kufr. Spotřeba do Kielu 9,8 l, tedy cca o tři a půl litru méně než mé bývalé SUV s benzínovým třílitrem, navíc rozdíl v dynamice zásadní. Přestože mě zvuk dieselu X5 zejména v nízkých rychlostech ve městě chvílemi otravuje a otravovat bude, je těžké neobdivovat efektivitu tohoto motoru. Poměr dynamika/spotřeba je prostě vynikající. Obávám se, že by RR Hybrid stejnou trasu o mnoho lépe (pokud vůbec) nezvládl, jakýsi jeho smysl lze asi nalézt opravdu jen v zemích, kde se platí daň z CO2 a snad v režimu s převahou města. Co mě ovšem překvapuje, je fakt, že papírové hodnoty zrychlení má RR Sport i ve verzi V8 diesel horší než X5 40d, a to i ve srovnání se starší E70. Někomu se to může možná zdát nepodstatné, ale musím říci, že přestože nezávodím a jezdím ohleduplně, ten potenciál hlavně při předjíždění docela často plně využívám. Člověk si rychle zvykne a méně dynamické auto už bych nechtěl, přestože RR je po stránce designu jedinečný a určitě se těším, až se příležitostně svezu.
Jinak díky Dinare a webpajo za skvělé blogy, těším se na další. Možná se mi povede svézt se příští týden s Teslou S a zkusil bych pak napsat pár postřehů někam do diskuze (samozřejmě zase off-topic 😒 😄
Lehce off-topic ke spotřebě, ale snad to někoho může v kontextu článku zajímat: jel jsem teď s X5 poprvé svou obvyklou trasu do Skandinávie, rychlost v ČR + 10-20 km/h nad limit dle GPS, svižná jízda, v Německu 160-170 km/h dle GPS na neomezených úsecích (s občasným výletem ke 200 km/h), premiová nafta, letní gumy, tři osoby a plnej kufr. Spotřeba do Kielu 9,8 l, tedy cca o tři a půl litru méně než mé bývalé SUV s benzínovým třílitrem, navíc rozdíl v dynamice zásadní. Přestože mě zvuk dieselu X5 zejména v nízkých rychlostech ve městě chvílemi otravuje a otravovat bude, je těžké neobdivovat efektivitu tohoto motoru. Poměr dynamika/spotřeba je prostě vynikající. Obávám se, že by RR Hybrid stejnou trasu o mnoho lépe (pokud vůbec) nezvládl, jakýsi jeho smysl lze asi nalézt opravdu jen v zemích, kde se platí daň z CO2 a snad v režimu s převahou města. Co mě ovšem překvapuje, je fakt, že papírové hodnoty zrychlení má RR Sport i ve verzi V8 diesel horší než X5 40d, a to i ve srovnání se starší E70. Někomu se to může možná zdát nepodstatné, ale musím říci, že přestože nezávodím a jezdím ohleduplně, ten potenciál hlavně při předjíždění docela často plně využívám. Člověk si rychle zvykne a méně dynamické auto už bych nechtěl, přestože RR je po stránce designu jedinečný a určitě se těším, až se příležitostně svezu.
Jinak díky Dinare a webpajo za skvělé blogy, těším se na další. Možná se mi povede svézt se příští týden s Teslou S a zkusil bych pak napsat pár postřehů někam do diskuze (samozřejmě zase off-topic 😒 😄
problém je že ML má předváděčky bez off-road paketu a aktivních stabilizátorů,
bez tady těch fičur je to jen slabý odvar toho co to auto dokáže, leštěným prdem by jsem ho určitě nenazýval :-!
[odkaz]
[odkaz]
bez tady těch fičur je to jen slabý odvar toho co to auto dokáže, leštěným prdem by jsem ho určitě nenazýval :-!
[odkaz]
[odkaz]
No nevím, původně jsem se při výběru vozu právě k Mercedesu přikláněl a to přesto, že se mi design současného ML nikdy moc nelíbil. Jenže při podrobnějším seznámení mě zpracování interiéru opravdu zklamalo a na to, že vůz měl vzduchový podvozek, tak jak komfort, tak jizdní vlastnosti byly horší než u X5 s Adaptive drive. Aktivní stabilizátory to auto nemělo. Já bych pochopil, kdyby bylo ML pohodlnější než X5 a X5 zase dynamičtější. Ale když je horší v obojím, tak se asi Mercedesu něco úplně nepovedlo. A ke všemu vycházela jak X5 tak Touareg cenově o dost lépe. To už pak člověk musí chtít opravdu právě Mercedes, aby si to ML koupil.
Aktivní stabilizátory můžou vylepšit i pohodlí. Podle mne stojí minimálně za vyzkoušení, tím spíš u SUV.
nepoznam ine SUV s takou charizmou stylom noblesou a zaroven s takou urovnou terennych schopnosti ake nam ponuka range rover :yes😒br />
RR sport vidim ako ideal pre tych pre ktorych je velky range pridrahy a privelky a zaroven evoqe primaly a menej terenny,
sport je skutocne idealne strihnuty po kazdej stranke, povedal by som ze toto SUV sa moze postavit skutocne aj vedla luxusnych limuzin co sa tyka charizmy a luxusu a hanbu majitelovi nespravi, zaroven odvezie 5 clennu rodinu s batozinou aj na kraj sveta uplne v pohode.... a zaroven sa nezlakne ani 30cm potoka kdesi v prirode a nebude mat problem dostat sa tam kde sa vacsina beznych lacnejsich SUV nikdy nedostane. Tomu vravim idealne rodinne SUV.
PS: pochvala za fotky [odkaz] :yes: :yes: :yes: