Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Volkswagen Golf Sportsvan: V Česku od 433.900 Kč

90 komentářů

Avatar - pietrokopriva
pietrokopriva
Chudák motor, mít 81kW a pouze 5 stupňovou převodovku. To i můj megane 1,5dci má při stejném výkonu 6 stupňovou převodovku.
Střelec
Vyrobce usetri na prevodovce a pritom si jeste vykaze lepsi spotrebu pri mereni v cyklu oproti skutecnemu provozu 😉 Je videt ze vyrobci nejde o uzivatele
jossalito
A proč by mít nemohl? Není to tak dávno, kdy 81kW motory měly zcela normálně pětistupňovou převodovku a ničemu to nevadilo.

Ono spíš záleží na poskládání převodovky, než na počtu stupňů. 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Poprvé za dva roky s tebou souhlasím. Nejde o počet, ale o odstupňování. I když, bude-li dělaná převodovka na úsporu, bude to celkem líné. Ale to už jsme v úrovni plakátu a tak tedy bude platit: Co komu šmákne nejlíp....
_MT_
:yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jenže zrovna 1.6 TDI + 5kvalt zrovna ne vždy je u koncernu zárukou dobrého odstupňování. A hlavně - dobře poskládaný 5kvalt nikdy nebude lepší než dobře poskládaný 6kvalt a tohle je snad v danou chvíli to podstatné :-!
ericn
Ano, s tím se dá souhlasit. 5ts převodovku lze považovat za anachronismus obvzlášt u TDI. Podle mě koncern šetří, spousta jich bude na skladě a prodat se musí 😉
_MT_
Říkalo se, že je to kvůli normované spotřebě. A fakt je, že se při měření používá jen pět stupňů. Tak uvidíme, jestli pětikvalty zmizí s novou normou, kde se řazení bude počítat pro každé auto.
ryccardo
A proč nebude lepší?
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Jak se pozná "chudák motor", který roztáčí při výkonu 81 Kw pěti nebo šestistupňovou převodovku?
Avatar - Doval
Doval
Pozna sa napriklad pri jazde v meste.
Je rozdiel jazdit so starsou 1.9 TDI a novsou 1.6 TDI pri mestskych 55 km/h. Oboje maju 5-stupnove prevodovky. S motorom 1.9 idem na 4. stupni na optimalnych otackach bez dunenia pri dobrej spotrebe. S 1.6 TDI si neviem vybrat, ci zaradim 4 a cele auto bude duniet alebo ci zaradim 3 a pojdem na 2000 otackach. Vo vysledku s 1.6 TDI castejsie kvaltujem, castejsie dunim a nakoniec mam o liter vacsiu spotrebu.
Takze "chudak motor" sa v tomto pripade pozna tak, ze bud duni, alebo huci.
Snad to v tomto VW nastavia lepsie nez v Octavii 2, o ktorej pisem.
Ja si nechcem vyberat z 5-stupnovych prevodoviek - bud s kratkymi prevodmi nastavenu do mesta alebo s dlhymi prevodmi nastavenu mimo mesta. Ja chcem 6-stupnovu prevodovku, ktora zvladne jazdu 50-60 km/h aj 130 km/h.
A nech nikto nepise, ze diesel do mesta nepatri, lebo kazde auto sa raz dostane do mesta.
zlysoused
No tak potom máš ještě možnost zvážit nabídku jiných výrobců/koncernů. 😉
Avatar - Doval
Doval
To aj robim, od koncernu sa mi pozdava jedine Leon (ale este som v nom nesiel).
ryccardo
To je celkem jednoduchý zařadíš 3 a pojedeš na 2000 ot. To přeci není nijak vytočenej motor. Naopak máš akorát nadechlý turbo a když potřebuješ přidat stačí jen šlápnout a jedeš. Když budeš motor podtáčet v týhle rychlosti na 4 můžeš na nějaký razantní zrychlení zapomenout. Dunění je znakem podtočenýho motoru. Takže to máš vyřešený a nemusíš tu žehrat na nedostatky pětikvaltu >😁
Avatar - Doval
Doval
Pri 2000 ma zbytocne vysoku spotrebu a dost huci.
Mam obvyklu trasu cez mesto (10 km) - so starsou a papierovo menej uspornou 1.9 TDI ju prejdem za 5,5 litra a s modernejsou a akoze uspornejsou 1.6 TDI za 6,5 litra. Trochu paradox, nie? A to iba kvoli zle poskladanej prevodovke.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Plně tě chápu, pochopí to jen ten, kdo má cit pro auto. Jedeš po rovině ustálenou rychlostí a řadíš nahoru dolů a furt to buď hučí nebo drnčí.
ryccardo
Hergot ty to nějak moc pozoruješ. To já jezdím pořád stejnou trasu do práce asi 8 km a přijedu každej den s trochu jinou spotřebou. Stačí když někde postojíš o minutu dýl v koloně nebo na semaforech nebo je o 10 stupňů míň než den před tím a přijedeš klidně o dva litry jinak. Jinak jsem empyricky vypozoroval, že 1,9 TDI a 1,6 TDI žere prakticky úplně stejně. Takže není nijak úspornější, možná tak na papíře. Nicméně jestli mi auto žere 5,5 nebo 6,5 je podle mě úplně putna. Obojí je krásná spotřeba.
Makovnik
6.5 je krasna spotreba? >😁 leda tak na benzin v aute nizsej strednej.
6.5 v nafte ma opodstatnenie mozno tak v SUV.
ryccardo
To když seš takovej outlocitnej na peníze, tak jezdi radši busem. Já mám s TDI průměr kolem 6,3 a přijde mi to naprosto v pohodě. Dřív sem živil benzínovou 1,6 a jezdil 9-10 litrů to už bylo podstatně protivnější.
ryccardo
A to je jako výhoda mít 6 stupňovou převodovku? Ani bych neřekl. Pořád řadíš jako ***. Náhodou s O3 s tímhle motorem a převodovkou se jede příjemně. 5 stupňů mi přijde naopak lepší. Motor má síly dost a nenutí tě to furt kvedlat řadící pákou. V 6 rychlostním yetim mě to už trochu pije krev když s ním jedu někam dál.
Avatar - miromen
miromen
Megan 1.4TCE ma 6 kvalt a na 6 točil 3 400ot/min a už tak ne zrovna usporny motor diky tomu žere ještě vic. Takže někdy meně znamena vice.
Dixik2
Nově Side Assist a vyhřívaný volant. 😄
Gvick2
Asi stojí také za poznámku, že všechny motory jsou Euro 6 a jsou trochu jinak naladěné z hlediska průběhu výkonu/toč. momentu proti současným Euro 5 verzím.
Xawier
Golf Comfort Edition zdražil o 35.000,- Kč, všechny ostatní modely Golf o 10.000,-, Golf Variant o 15.000,- Kč a Comfort Edition se nyní dodává i s 1,6TDI/77kW.

Ještě trochu odbočím a jen dodám, že Audi A3 s MR2015 také přechází na 1,2TSI/81kW,1,6TDI/81kW,1,4 TSI/110kW atd. atd.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
A bacha, to není jen tak obyčejný van, popřípadě do výšky přerostlý HB - to je Sportsvan!!!
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jo, jenže já na tyhle Vanový sporty moc nejsem, dejte mi raději nějakej Pohodajazzleháronohynastole Van. >😁 Na "sportování" si koupím něco jiného. 😉
Klaudius
Zakrátko budú športové aj dodávky a pikapy...poprípade začnú Iveco a SOR produkovať športové edície svojich vozidiel.
Avatar - woody-alien
woody-alien
[odkaz] >😁 8-s
Klaudius
Tak v takom aute by som si fakt pripadal jak pako. Ani by som sa nedivil, keby s okoloidúci pri pohľade na mňa a na to "auto" klopali na čelo...
Strach, des a hrôza.
Aris
Máš něco proti športovému pick upu ?

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

A nakonec

[odkaz]
Klaudius
To sú samé špecalitky, žiadna séria. Že sa automobilový svet zbláznil spoznám podľa toho, že vrcholom ponuky Renaultu Kangoo budú verzie Gordini a RS... :😉
Aris
Žiadna seria ? Že někdo nepochopí psaný text se občas stane, ale že nepochopíš i obrázky ? 8-s

Nápověda: Kromě toho Fáva je všechno "sérija "
Klaudius
A čo s predstavujetě pod takým slovom séria, Kefalín?
ryccardo
Já jsem stejně nepochopil význam tohodle auta na trhu. Kdo je cílová skupina zákazníků? Ty co jim je normální Golf malej a kombi velkej?
Avatar - dal
dal
Stěžuj si u Renaultu, tam to začalo(Scénic), lidi to začali kupovat a ostatní výrobci do toho šli taky. To, že jsi to nepochopil nehraje roli. 😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
:yes: 😉 Nepochybně se trefili do díry na trhu.
ryccardo
A neleží v tý díře na trhu už náhodou Touran?
Avatar - woody-alien
woody-alien
Co třeba výhoda (pro cílovou skupinu) vyššího posezu, lepšího výhledu, snadnějšího nastupování, často spojená s vyšší variabilitou interiéru ? Tahle auta rozhodně nejsou zbytečná, spíš nechápu proč by měla být "sportovní". 😉
Nonsens
sportsvancrosstoureredition. Už nás majú fakt za blbcov? Voľakedy bolo kombi alebo van. Dnes strávia viac času na marketingovom, jak pri vývoji. Aby to bolo jasné, je to obyčajný tupovan (nič proti vanom).
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Nebýt tupo-zákazníkov, tak to marketingoví specialisté automobilek nevymýšlí. Bohužel. ;-\
jossalito
Chceš říct, že ti vadí jméno modelu? >😁
Si tu cedulku z tama odlepíš a bude po tomdle vobrovským problému, ne? >😁
Nonsens
to bolo len na margo nejakého príspevku. Stačí mi normálny heč a som v poho. Nejaký extra problém s tým zas nemám.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Je to takový menší Touran..a design se moc povedl! :yes:
Proti starému Golf Plus velký skok vpřed.
Avatar - JGucci
JGucci
Vidim to taky tak!....klidne by na to mohli dat masku Skodovky a prodavat to jako novy Roomster - rozhodne lepsi nez uvazovana varianta "prelepeneho" Caddy
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je vcelku úsměvné hovořit o "ořezané" nabídce s ohledem na to, co by konkurenti dali alespoň za takovouto paletu motorů >😒]

Každopádně v benzinu nejde udělat chybu, i základ bude adekvátní pro běžnou nenáročnou potřebu. Diesel bohužel žádná sláva, ale trápí tohle někoho u rodinně zaměřeného vozu?

A pak tu máme ceny, za které Škoda naprosto nemůže konkurovat. Je to zkrátka stále stejné - i základní výbava VW je dnes na výborné úrovni a je tak v naprostém protikladu se Škodou. Čech sice beztak půjde raději pro Raipda, ale Sportsvan bude hodně povedená volba :yes:
Avatar - Emel
Emel
No počkej... tobě přijde 1.2TSI 81kW v manuálu za 464 jako nějak extra dobrý kup?

Porovnatelná Octavia Ambition stojí 423... fajn, nemáš autoklimu a elektronickou ruční brzdu, ale na druhou stranu, Sportsvan je na 15"... já v tom ten "naprostý protiklad" nevidím.
ericn
I ta základní cena je mimo, mělo to být někde na úrovni 360tis Kč. Chtít za 1.2TSI 63kw s 5ti kvaltem 433tis je přinejmenším odvaha. Být za tu cenu 1.4TSI Comfortline, jednalo by se o dobrou nabídku :yes:
_MT_
Víš, kolik stojí nejlevnější Golf ve výbavě Comfortline? 423 tisíc (77 kW 1,2 TSI). A to není Variant. U toho by to bylo 453. Když se budeme striktně držet ceníku, za tvých 360 Golf nekoupíš. V rámci nabídky VW tedy špatně umístěný není. Něco jiného je, že Golf zdražil.
ericn
Jo tak nějak jsem to myslel, v rámci cenové politiky VW je to OK, ale jinak je to dost drahé. Stačí si vzít konkurenci - starší Altea I-tech 1.4TSI 434tis, Carens 1.6GDI Confort 439tis a Scenic 1.2TCe Dynamique za 439tis a jsou prostě jinde, lepší motory, slušná výbava. Ano jsou starší, ale poměr výkon/cena je jinde 😉

Za ceníkovky se dneska neprodává a já vím, sportsvan je novinka, ale člověk si sakra rozmyslí, za co ty vydělaný prachy utratí a co za ně dostane 😉
_MT_
Do porovnávání MPV se nerad pouštím, protože děti nemám a tak mohu jen spekulovat, co rodiny potřebují. Co se cen týče, jsem zvyklý na ty německé a tam Golf začíná na 470 - to je 63 kW třídveřový Trendline (v ČR je základ pětidveřový a jsou tam i nějaké rozdíly ve výbavě). Není to jen Golf. Moc to nesleduji, ale například i Mégane býval v Německu citelně dražší.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Dovybav si Octavii na úroveň Comfortline a pak porovnávej. Automatická 2-zónová klima, kožený volant, stop-start, tempomat, komplet el. okna, ... a budeš rád, když se s liftbackem Octavie zastavíš na těch 464. A to stále nemáš nejsilnější 1.2 TSI. A to nehovořím o tom, že by možná bylo férovější srovnání s kombíkem, když do liftbacku máš přecijen sníženou využitelnost...

Zkrátka - pro rodiny podle mě bude lepší Golf Sportsvan, a to i cenově, navíc je to novinka.
Avatar - Emel
Emel
Ať je po tvém - Octavia Ambition Dynamic, k tomu dvouzónová klima, elektrická okna a jsme celkem za 464 jako ten Sportsvan. Jenže teď na druhou stranu máš v Octavii sportovní sedačky a 16" litá kola.

Snížená využitelnost... no jak se to vezme. Octavia má větší kufr o 90 litrů, Sportsvan ho má hodně vysoký a krátký, což fakticky znamená rovnání věcí na sebe...

Každopádně, ta dvě auta jsou velmi dobře srovnatelná, rozhodně v tom nejsou žádné "naprosté protiklady" o kterých píšeš.
Klaudius
Protiklad je v tom, že kto kupuje MPV, obvykle chce MPV (možno v tomto prípade chce Golfa a priestor navyše privíta) a nejaká Octavia ho nezaujíma.
TomasPT
Osobně octavii pro její hluboký kufr nenávidím. Když se Ti něco zakutálí dozadu, tak musíš mít čisté auto, nebo boty a šlápnout do kufru, jinak se musíš opírat o nárazník, abys tam od těch sedaček něco vylovil. Navíc je ten objem dost vyhnanej tou dírou dolů za nárazníkem, ale chápu, že v Česku kufr prodává. >😁

Osobně se mi sportsvan dost líbí, jen mi to na rodinné auto přijde trochu úzké, ale to už by pak konkuroval Touranu atd....
Avatar - Doval
Doval
Mna osobne pri palete motorov toho-ktoreho vyrobcu nezaujima kvantita, ale skor kvalita
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A který ze současných TSI 1.2 a 1.4 se nepovedl?
Střelec
A jestli pak si byl taky takhle chytry u minule generace TSI? Minula generace stala za ho.no, protoze se sypala a tahle je OK, protoze je akorat nova. To sou ale inteligentni myslenkove pochody >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
jestli je něco velmi hloupé, tak tvrdit, že současné TSI, které je zcela nové konstrukce, stojí za prd jen proto, že minulá generace se nevyvedla. Až budou problémy se současnou TSI, pak ji budu kritizovat :-!
Střelec
Jestli sis vsiml, kolega nekritizoval TSI, ale rika ze vyrobce zajima hlavne kvantita a to je fakt, protoze v kazdem clanku je plk o tom jak vw chce byt do roku 2018 nejvetsim vyrobcem. Ty hned na to s obhajobou TSI. 2,0TDI, 1,6TDI sou spolehlivostni podprumer, stare TSI tezkej podprumer a ty na to argumentujes novym TSI. Je vtipne cist jak se u motoru s par tis. km resi rozvody, turba se podkladaj. Vsechny nove konstrukce byly vetsinou u vw horsi a mene spolehlive, protoze se chce u vw vyrabet za levno.
ryccardo
Přesně tak celý koncern posledních 10 let žije jen s cílem co nejvíc osekat náklady a maximalizovat zisk. Na kvalitu se začalo zapomínat. Respektive si páni ve VW mysleli, že kvalitu automaticky zaručí ISO a kupa lejster. >😁 Teď už možná zjistili, že s kvalitou se musí začínat na vývoji >😁
jossalito
To je ale hodně hloupý názor. 😉

Kvalita v automotive na velmi vysoké úrovni existuje snad úplně nejdéle ze všech strojírenských oborů.
ryccardo
Kdybys dělal v automotive a viděl jak vznikají díly do aut. Specielně třeba do tý Škodovky a hlavně jak se stejný díly mezigeneračně mění k horšímu, tak bys ten můj názor za tak hloupej zas tak nepovažoval 😉
jossalito
Možná by ses měl podívat taky do jiného průmyslu, abys věděl, že jinde je to tvoje slovo "kvalita" bráno jako něco sprostého. :-!
ryccardo
O tom, že to v jiných odvětvích průmyslu funguje stejně nebo hůř si nedělám iluze. Bohužel nemám možnost jiný průmysl prozkoumat neb dělám už 12 let v autoprůmyslu.
Avatar - dal
dal
Rád se nechám poučit, které díly konkrétně se mění k horšímu.
ryccardo
Kov se nahrazuje plastem i za cenu snížení pevnosti. Kvalitní (dražší plasty) se nahrazují levnějšíma rozuměj polypropylenem. Díl, který byl v minulé generaci předimenzovaný se udělá tak tak na hraně, aby ještě vydržel. Používají se levnější a horší lepící materiály na různý lišty, obložení atd. a pak to všechno vykrystalizuje třeba do takovýho průseru kdy TSI motory postihují totální havárie motorů díky rozvodům. Škodovka to sice před médiama svedla na dodavatele řetězů. Ovšem pravá příčina byla ve špatné a poddimenzované konstrukci ze strany koncernu. To samé olejová čerpadla na 2,0 TDI, ale pak ti do toho nacpou zase trochu elektroniky. Nějakýho bezpečnostního asistenta, takže si zákazník ve finále myslí, že má lepší auto než bylo to předešlý.
Avatar - dal
dal
Neustálé zlepšování které je zakořeněno ve všech systémech řízení jakosti u všech automobilek zahrnuje pochopitelně i úspory, což je vlastně taky zlepšování.
Je pochopitelné, že nic není dokonalé a občas jsou některé cesty slepé a některé trnité.
Nelze říct, že PP je lepší nebo horší než jiný plast. Je pravda, že patří mezi ty levnější.
O vhodnosti rozhodují zadané parametry konstruktérů a technologů, kteří mají pochopitelně i finanční mantinely.
Zkus uvažovat logicky - nikdo nemá zájem aby se mu výrobky rozpadaly. Nehledal by jsem v tom nějaké konspirační teorie. Je potřeba to rozlišit na ty co umí a občas se při hledání nových cest něco nepovede, a na ty co neumí.
ryccardo
Máš pravdu neustálé zlepšování je obsaženo v ISO 9001 i TS, ale je potřeba nesnažit se zlepšit všechno a za každou cenu. Představ si takový Stradivárky vyráběný podle ISO a neustále zlepšovaný. Co by ti z nich asi tak vzniklo? Zlevňovat auto tím, že každej díl musím nějak zlevnit je špatně. Pak právě narazíš na to, že to zlehčování a úsporu na materiálu přepískeš a někde to vyleze. Žádná automobilka nemá zájem na tom aby se jim auta rozpadala před zárukou. Nicméně nedělám si iluze o řízený životnosti celýho auta, tak aby se neopravitelně rozbilo po určitý době, tak aby pro majitele byly náklady na opravu neakceptovatelný a koupil si radši nový. PP není špatný, ale je to to nejlevnější co můžeš použít a když se PA66 díly nahrazujou PP dílama, tak je to prostě jasná ojebávka a nový díl je kvalitativně na horším levelu než ten předešlý. O vhodnosti nerozhoduje leckdy konstruktér, ale obchodník. Ten řekne musíš se vejít při kalkulaci toho dílu do týhle částky, čímž konstruktéra limituje v použitým materiálu a často i robustnosti celýho řešení. Kamarád z aplikovanýho vývoje ve firmě vyrábějící brzdy mi říkal, že není problém vyrobit brzdovej válec a posilovač tak aby vydržel celou životnost auta, ale to není v zájmu automobilky. Auto by zbytečně dlouho fungovalo a neprodávaly by se nový ani náhradní díly na to starý. Takže se to nedělá nejlíp, ale co nejlevnějc aby to ještě fungovalo a přežilo to záruku.
Avatar - dal
dal
Já s tebou částečně souhlasím ale vyrobit něco zbytečně trvanlivé je i někdy zbytečně drahé. Na co mi je součástka která vydrží 10 mil.km když ostatní vydrží 300 tis.km? Nepochybuji o tom, že nám technologie dovolí už dnes vyrobit dejme tomu auto které jako celek vydrží bez údržby např. ten milión km ale kdo by to zaplatil?
S výměnou dílů v průběhu životnosti se prostě počítá.
Ten PA66 je oproti PP neúnosně drahý, někde prostě ten PP stačí. PA se používá na namáhanější díly např.díly zámků na plastové kufry. To je na dlouhou debatu, prostě někdo musí stanovit cenu, životnost, mech. a jiné nároky. atd. a pak se vybere vhodný materiál.
To se netýká aut ale všech výrobků. Tělo vysavače se taky dělá z PP a ne z PA nebo ABS.
ryccardo
To já s tebou taky souhlasím. Jen si nejsem jistej jestli automobilky konstruujou auta tak aby vydrželi třeba těch 300 tkm. Kdyby tak byly všechny díly dimenzovaný (ty u kterých je to možné) tak by to bylo supr. Auta co vydrží milion se už dřív stavěla. Právě to mi přijde smutný, že dneska se už takový auta stavět neumí nebo spíš nechtějí. PA66 je cca jednou tak drahý, ale když se díl "A" vyrábí do staršího modelu z PA66 a v ten samý díl se do novějšího modelu auta vyrobí z PP, tak je to prostě cesta zpět. Právě, že někdo stanoví cenu a životnost, ale životnost na kteoru se to počítalo před 10 lety a životnost na kterou se to dimenzuje teď se bude dost rapidně lišit. Tělo vysavače z PP je naprosto dostatečný. Koneckonců i ta ABS by tam cenově a funkčně mohla fungovat. Nepotřebuješ tam, žádnou extra teplotní, chemickou ani mechanickou odolnost. Kvalitu povrchu tam docílíš dostatečnou. Dnešní vysavače se nestaví na 20 let provozu, takže tělo vysavače bez problémů přežije zbytek vysavače. Na takovou aplikaci se PP skvěle hodí, stejně jako do hraček, obalů atd, ale když ho začne být plný auto je to mizérie. A navíc když v tom pracuješ a vidíš, že se ten díl dřív dělal z lepšího materiálu než do novýho modelu auta, začne v tobě hlodat otázka jak je to s ostatníma komponentama v tom daným modelu auta.
ryccardo
Moment jak nevyvedla? To už místní super guru GTI přiznal, že minulá generace TSI byl kvalitativní propadák?
jossalito
Což je z podstaty významu slova nesmysl.

Chlapče, začni přemýšlet, ať tu nepíšeš nesmysly jako malé děcko. :-!
ryccardo
Teď si mi to ovšem nandal. Čímž jako mávnutím kouzelnýho proutku zmizí problémy s rozvodovými řetězy u TSI >😁
jossalito
Ty si to nandáváš v prvé řadě sám.

Uživatelsky je TSI neoddiskutovatelně jeden z nejlepších motorů na trhu. Výkon, průběh momentu, kultura chodu, spotřeba. Vše na špičkové úrovni. V čem ovšem pokulhávali, byla spolehlivost. Ale žádná tragedie se nekonala.
Těch motorů se za týden vyrobí přes 10 tis kusů. Kolik si jich znal ty, co se pokazily? Jaké to bylo procento z té týdenní produkce?
A ve finále, myslet si, že stále bouchají tisíce motorů jen proto, aby se jim vrátily na reklamaci a oni si to zaplatili, no... tak tak hloupej snad nejsi ani ty... :-!
Avatar - Jaros71
Jaros71
Sorry , nemůžu zcela souhlasit.
Ok , TSI je uživatelsky velmi příjemný , tichý a slušně jede.
Pokud má někdo těžší nohu , tak ale dost žere..spotřeba je úměrná stylu jízdy.
Na rozdíl od TDI..ten je ale o 60-70 tis dražší..!

Kvalita TSI např. našeho firemního 1.4 140k..je bídná , a nejsme sami..
Po 2,5 letech provozu , tedy po záruce a cca necelých 50 tis.km motor rachotil , odešel ten podělaný řetěz!
VW dalo kulanci -70% opravy na sebe , i tak byl doplatek přes 10 tis bez dph!

Po 4 letech , a cca 65 tis.km začal mizet olej..výsledek? Odešlo turbo a nějaká lambda sonda s dalšími maličkostmi.. :-!
Kulance už žádná , jen sleva -15% , účet za výměnu turba a dílů vč. práce?
27tis bez dph.. :no:
Doplnění 2.5 L oleje LongLife a diagnostika stálo 2tis bez dph..!

ŽÁDNÁ VÝHRA...

8-s 8-s 8-s
ryccardo
Přesně tak. Není až tak podstatný, že fungl nový motor je jízdně příjemný. Ve chvíli kdy se ti motor prakticky novej (na 60000 km) vysype je takový motor k ničemu a jeho další vlastnosti byť by byly sebe lepší jsou tím pádem naprosto k ničemu. Co to bylo za rok výroby prosím tě?
Avatar - Jaros71
Jaros71
R.V. konec 2008.. 😒
Ještě že to je firemní a oprava TSI se dá do nákladů firmy...ale dalo se pořídit něco lepšího..
ryccardo
Taky v tichosti upravili rozvody, aby se jim to ty reklamace nemnožili >😁 Nicméně přes tyto prototypy se dostali k nové generaci TSI motorů, které už se zdají být bezproblémové. Analogicky bych to přirovnal k Windows Vista, což byla hrůza děs následně vydané WIN7 byly jen Vista s vychytanými chybami. Z pohledu zákazníka je asi dobrý si počkat až automobilka vychytá svoje konstrukční chyby a vydá produkt, který již bude fungovat, což jsou zdá se současné TSI motory.
jossalito
A to procento podělaných motorů, co znáš, je tedy kolik??? :-!

Tady každej žvaní, ale z doslechu zná tak jeden dva motory. Žádná tragédie.
Jen typická ukázka toho, že když je člověk spokojen, řekne to jednomu člověku, když je nespokojen, řekne to deseti lidem.
Pak se šíří ty "zaručené" informace.
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
To , že TSI má velký problém , ti potvrdí každý technik v servisu VW!!
Proto také dávají kulance a i po záruce se většinou snaží to opravit , aby lidi moc neřvali.
Za mne by ty TSI motory měli vyměnit za nové , co snad nebudou takové zmetky!

Ps: to by se např. italům v koncernu Fiat nikdy nestalo.
Jejich motory jsou a budou vždy držáky.

Jen ty modely jim narozdíl od VW chybí.. :-!
jossalito
Je to pořad dokola o tom samém.

Znovu zopakuji, týdně těch motorů vyrobí přes deset tisíc kusů. Za jeden jediný týden.
Kolik jsi jich viděl pokažených?

Jsi ochoten sem napsat ono procento těch pokažených, co jsi opravdu viděl?
A stačí mi to z té týdenní produkce. :-!
ryccardo
Co to tady furt žvaníš. Moje znalost podělaných motorů v mým okolí je nějakej statistickej ukazatel ze kterýho se má celosvětově vycházet? Neser si prosím tě do huby. Ačkoliv je to irelevantní tak věz, že osobně jsem už viděl TSI s rozvodama v háji na 3 autech. Žádný z nich nemělo ani 100 000 km. To mi přijde jako dost na to abych si auto s tímhle motorem nekoupil. Mimo to se dozvídám tu samou závadu jak přes kopírák všude možně po netu v diskuzích a fórech. Ty lidi si to kvůli tomu aby tě nasrali fakt nevymejšlej. A ty se to tu furt snažíš bagatelizovat. To seš nějakej agent placenej koncernem nebo co?
Klaudius
Ja poznám troch majiteľov 1.4 TSI a jedného 1.2 TSI. A problémy mali všetci. Možno sú tie dnešné jednotlky na tom lepšie, ale štart teda bohviečo nebol. Nazvať TSI užívateľsky jedným z najlepších motorov je kvapku mimo. Naopak, nejednému majiteľovi spôsobili kopu starostí a nervov.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Snad to nyní u TSI vychytají..
Asi bych si ho i znovu koupil , ale s prodlouženou zárukou na 5 let za 15 tis.. 😄
Ten rozdíl 1.4 TSI a TDI 140k je 60-70tis.. 8-s
Kdo nenajede ročmě 30tis km tak bere benzín..

Alternativa je japonec , třeba Mazda a SkyActive..
ryccardo
Já myslím, že to taky už vychytali, takže bych se už novejch TSI nebál. Navíc mám dojem, že nový TSI motory mají zase zpátky rozvodovej řemen, i když kdyby se udělal ten rozvoďák trochu masivnější a napínák a vůbec celý vedení řetězu inteligentnějc, tak to musí fungovat bez problémů po celou životnost motoru. Prodloužená záruka na 5 let je sice dobrej nápad, ale jako uživatel čekám, že auto bude jezdit podstatně dýl než 5 let bez totální havárie motoru. TDI motor se pod tlakem eko předpisů stává nepoužitelnej. Těch věcí co se tam výhledově vysype. DPF, dvouhmota, EGR a cena těch dílů už převyšuje výhody dieselu. Osobně bych do dieselu už nešel.
Avatar - miromen
miromen
A co se na nich sypalo ?
Morgan Wheeler
Vypadá docela příjemně, interiér se povedl, cena je trochu vyšší, ale přijdou určitě slevy. Motory jsou ok, zajímal by mě kufr, dle dostupných foto nevypadá, že by byl nějak objemný, vypadá to že i variabilita není velká, aspoň posun sedaček tam mohli dát.
Gvick2
Posun zadních sedaček tam je, objem kufru je psaný 500/1520, při posunutých sedačkách dopředu 590/1520 (ISO 3832).
Morgan Wheeler
To by bylo fajn, dle technických údajů ale tento parametr chybí, píší o variabilitě, ale slovní zmínka o posunu sedadel tam chybí. Ted koukám, že při představení auta tam ta možnost je, takže fajn.
_MT_
V německém katalogu, pokud si dobře pamatuji, u technických údajů psali, že jde o údaj se zadními sedačkami v zadní/ přední poloze. A také udávali dvoje údaje. Nevím, jestli to zmiňovali i někde jinde, koukal jsem jen na technické údaje.