Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeBMW 116i a 116d: Nové dvoulitrové čtyřválce na českém trhu (cena od 645 tisíc Kč)
49 komentářů
A2
To je dobrej fór, spotřeba 5,8l, to ať mi někdo předvede.
Papír holt snese všechno.
Papír holt snese všechno.
Podívej se na odkaz nahoře, jestliže v testu spotřeby jezdila 320i s výkonem 125kW v průměru za 7litrů tak je reálné, že za stejných podmínek by lehčí 116i navíc s "ekonomicky" nastaveným softwarem mohla mít spotřebu o litr nižší.
Tak to sotva. Se 116i jsem absolvoval cca 400 km v jižním Švédsku, z toho 95% po dálnici. Celou dobu po rovině v prakticky ustáleném režimu cca 115-120 km/h (vzhledem k místnímu limitu 110 a přísné policii), ve dvou s minimálními zavazadly a s lehkou nohou (to zdůrazňuji!). Průměr (alespoň podle palubního počízače) byl 8,9 l/100 km. I kdybych vzal v úvahu, že údaj z počítače není zcela přesný, je to stejně hrůza. :no:
To mne PŘEKVAPUJE (a skoro se mi NEzdá), neb TAKOVOU (a dokonce lepší) spotřebu dosáhnu i já s Citroën C5 V6 3.0 s automatem!!!
Měla jsem na pár dní novinářskou 120i (takže asi NE kus ve "fantastickém" stavu - vím jak se občas novináři k vozům chovají) a ani s tím DVOULITREM nemáte vyšší spotřebu - takže buď něco NEbylo zcela "ok", nebo ...
Pěkný den 😄
Měla jsem na pár dní novinářskou 120i (takže asi NE kus ve "fantastickém" stavu - vím jak se občas novináři k vozům chovají) a ani s tím DVOULITREM nemáte vyšší spotřebu - takže buď něco NEbylo zcela "ok", nebo ...
Pěkný den 😄
Mě to překvapilo taky, ale prostě to tak bylo. Auto bylo z půjčovny, ale ve výborném stavu (cca 8500 km). A "lehkost" své nohy mám ověřenou na řadě jiných aut, takže ani v tom to být nemohlo.
to je nemozne, bud bolo nieco s computerom, alebo nebolo nieco v poriadku medzi sedadlom a volantom a kedze Vy tvrdite, ze viete jazdit usporne, tak ste asi nesli tych 110 na najnizsom moznom prevodovom stupni v cervenych otackach, tak chyba musela byt, len niekde v technike.
jizdni cyklus je danej normou a tudiz pro vsechny auta pro provoz v evrope stejnej. kdyz se podivas na konstrukci toho motoru a pouzity technologie, tak s vhodnym motormanagmentem to mozny je..
navic pokud by se podarilo vymyslet system bez skrtici klapky, sla by spotreba jeste dolu 😉
navic pokud by se podarilo vymyslet system bez skrtici klapky, sla by spotreba jeste dolu 😉
je to dobry tah, ale ta cena je strasne vysoka.
Za malicky vykon a male auto aj ked BMW, je to naozaj strasna cena.
Za malicky vykon a male auto aj ked BMW, je to naozaj strasna cena.
... "náročnější/sofistikovanější" konstrukce, takže se "lépe/snáze" řídí a ... a je prostě VÝROBNĚ "náročnější/dražší" - něco za něco ..
A3 je "jen" trochu upravený Golf, MB A (a B) to NEkomentuji - bmw 1 je (prozatím) JEDINÉ (pravé) "prémiové" auto v nižší střední ... ale prostě to NENí "zadarmo" ;-\
PS: Ale i tak ode mne bmw za tu "snahu" dostává :yes:
Pěkný den 😉
A3 je "jen" trochu upravený Golf, MB A (a B) to NEkomentuji - bmw 1 je (prozatím) JEDINÉ (pravé) "prémiové" auto v nižší střední ... ale prostě to NENí "zadarmo" ;-\
PS: Ale i tak ode mne bmw za tu "snahu" dostává :yes:
Pěkný den 😉
suhlasim, ked berieme do uvahy, ze v aute je najdolezitejsi prvok jazda.
Len takto slabucke motory mi proste k sportovemu autu nepasuju a myslim, ze celkovo sportove vyuzitie takehoto auta je minimalne, ak nie o dost potlacene a s tym mi potom nesedi zaroven aj ta cena.
Celkovo je znama vec ze BMW1 je pre nezne pohlavia a vacsinou naozaj sedia za volantom pri slabsich motorizaciach nezne polovicky.
Prajem pekny vecer.
Len takto slabucke motory mi proste k sportovemu autu nepasuju a myslim, ze celkovo sportove vyuzitie takehoto auta je minimalne, ak nie o dost potlacene a s tym mi potom nesedi zaroven aj ta cena.
Celkovo je znama vec ze BMW1 je pre nezne pohlavia a vacsinou naozaj sedia za volantom pri slabsich motorizaciach nezne polovicky.
Prajem pekny vecer.
Děkuji - NÁPODOBNĚ 😉
a já jako "něžná" polovička bych si váhala mezi 123d a 135i - které OBĚ se mi MOC líbí (a ta "hra", tedy ten "hon" za číslíčky výkonu mi už maličko až NEsmyslný připadá - já myslím že v reálném provozu i tyto motorizace "v pohodě" jezdit budou - vždyť popravdě VĚTŠINOU ty "síly" ty "koně" co s sebou vozíme stejně většinou NEvyužíváme (i když ... 😄 )
Pěkný den
a já jako "něžná" polovička bych si váhala mezi 123d a 135i - které OBĚ se mi MOC líbí (a ta "hra", tedy ten "hon" za číslíčky výkonu mi už maličko až NEsmyslný připadá - já myslím že v reálném provozu i tyto motorizace "v pohodě" jezdit budou - vždyť popravdě VĚTŠINOU ty "síly" ty "koně" co s sebou vozíme stejně většinou NEvyužíváme (i když ... 😄 )
Pěkný den
ale ked uvadzate 135i, tak uz vieme, ze hovorite o kupe, mne by stacil aj hatchback 130i.
Pri tychto motorcekoch nezazijete ten krasny pocit pri vyjazde zo zakruty s malickym driftikom.
Samozrejme 100 ludi, 100 chuti, ale ja by som velmi sklamany.
Pri tychto motorcekoch nezazijete ten krasny pocit pri vyjazde zo zakruty s malickym driftikom.
Samozrejme 100 ludi, 100 chuti, ale ja by som velmi sklamany.
Já se snažím jen jít "dál" a neb "obyčejný" benzínový třílitřík mám (a sice to moc NEvyužívám, ale cca OD 5.000 otáček opravdu SEXY zvuk má 😄 ), tak s "bi-/twin-turbo" motory jen "o level výš" bych "zavítat" chtěla (a ta 2 turba pod kapotou mít/řídit si přála)
Benzínový i dieslový atmosferický R6 od bmw znám (z 3kové řady) a VÝBORNÉ jsou, ale jsou to stále "jen" třílitry, chtěla bych "víc" 😉
Ale já dnes už nejraději "pohodu/klid/izolaci" od okolního světa - a na to "v zaplatitelné kategorii" Citroën C5 až VÝBORNĚ poslouží :yes:
PS: Přiznávám že drif apod. - to pro mne moc NEní
Pěkný den
Benzínový i dieslový atmosferický R6 od bmw znám (z 3kové řady) a VÝBORNÉ jsou, ale jsou to stále "jen" třílitry, chtěla bych "víc" 😉
Ale já dnes už nejraději "pohodu/klid/izolaci" od okolního světa - a na to "v zaplatitelné kategorii" Citroën C5 až VÝBORNĚ poslouží :yes:
PS: Přiznávám že drif apod. - to pro mne moc NEní
Pěkný den
135i sa, ale dava len do jednotky kupe, klasicka jednotka ide, len po 3,0.Ale myslim, ze 135i pre taketo auticko so zadnym nahonom, je len do ruk hodne skuseneho sofera.
Chcelo by to podla mna uz ist od 3,0 sestvalca k nejakemu osemvalcu, alebo rovno do desatvalca v M5,alebo M6.
Chcelo by to podla mna uz ist od 3,0 sestvalca k nejakemu osemvalcu, alebo rovno do desatvalca v M5,alebo M6.
Já bych tu 135i "riskla" 😄
Ne vážně, já 123d maličko zvažovala - motor 35i se mi sice MOC líbí, ale nádrž tady NE zcela odpovídá realitě/apetitu motoru ... a v REÁLNÉM provozu 23d (skoro) STEJNOU službu udělá a ... prostě to asi (nej)ROZUMNĚJŠÍ verze do bmw 1 - si myslím já.
Já atmostferický 6ti válec třílitřík mám a i když ten v bmw LEPŠí jest, tak NE až zase tak (jak se dle "číslíček" zdá), takže PROTO ta 2 turba, ale samozřejmě JEŠTĚ raději 2 VÁLCE navíc - TO je reálné "autooptimum" - si myslím já (nic proti 10ti atd. tam jsme ale už ZCELA finančně jinde) - to už si rovnou mohu koupit ten můj "vysněný" Bristol Fighter a ty M5, M6 na dálnicích jeho krásnou "pudelkou" dráždit (než jim za obzorem zmizím, že? 😉 )
Pfěkný den 😄
Ne vážně, já 123d maličko zvažovala - motor 35i se mi sice MOC líbí, ale nádrž tady NE zcela odpovídá realitě/apetitu motoru ... a v REÁLNÉM provozu 23d (skoro) STEJNOU službu udělá a ... prostě to asi (nej)ROZUMNĚJŠÍ verze do bmw 1 - si myslím já.
Já atmostferický 6ti válec třílitřík mám a i když ten v bmw LEPŠí jest, tak NE až zase tak (jak se dle "číslíček" zdá), takže PROTO ta 2 turba, ale samozřejmě JEŠTĚ raději 2 VÁLCE navíc - TO je reálné "autooptimum" - si myslím já (nic proti 10ti atd. tam jsme ale už ZCELA finančně jinde) - to už si rovnou mohu koupit ten můj "vysněný" Bristol Fighter a ty M5, M6 na dálnicích jeho krásnou "pudelkou" dráždit (než jim za obzorem zmizím, že? 😉 )
Pfěkný den 😄
Zase musim temer na 100 % suhlasit.
Ta 123d je vykonovo a spotrebou optimalna volba, len ta nafta mi proste nejde a nejde k sportaku, mozno este keby to malo o dva valce naviac by som sa dal prehovorit.
Preco Vas tak BRISTOL oslovil?
Ze by pre ten nadych starej doby a nostalgie?
Vela ludi o tomto aute ani nevie ze existuje. 😉
Ta 123d je vykonovo a spotrebou optimalna volba, len ta nafta mi proste nejde a nejde k sportaku, mozno este keby to malo o dva valce naviac by som sa dal prehovorit.
Preco Vas tak BRISTOL oslovil?
Ze by pre ten nadych starej doby a nostalgie?
Vela ludi o tomto aute ani nevie ze existuje. 😉
Já tedy skoro JEDNOZNAČNĚ "raději" benzín mám, je mi prostě "sympatičtější", ale v případě 123d bych to myslím nějak "překousla" 😉 - ne vážně, to 23d mi tam prostě "lépe" sedí (tedy krom případů, kdy se někdo chce "vybláznit") - verzi 23d jako "optimum" bych prostě volila já.
S tím Bristol popravdě ani NEvím - prostě mne skoro "fascinuje", pojetí/přístup snad jen s RR srovnatelný, výkony zas s ferrari a spol soupeřící ... je naprosto ORIGINÁLNí a "svůj" a ... TAKOVÝ "přístup" má mé NAPROSTÉ a 100% sympatie! Je to z mého pohledu takový absolutní OPAK hamburgeru 😉
Pěkný den (končím/odjíždím) 😄
S tím Bristol popravdě ani NEvím - prostě mne skoro "fascinuje", pojetí/přístup snad jen s RR srovnatelný, výkony zas s ferrari a spol soupeřící ... je naprosto ORIGINÁLNí a "svůj" a ... TAKOVÝ "přístup" má mé NAPROSTÉ a 100% sympatie! Je to z mého pohledu takový absolutní OPAK hamburgeru 😉
Pěkný den (končím/odjíždím) 😄
mna zase chyta za srdce taketo auto
[odkaz]%3Fq%3Dwiesma…
[odkaz]%3Fq%3Dwiesma…
nevoslo to vsetko do toho odkazu, tak si do toho skopirujte este aj ten koniec co tam nevosiel.
prajem stastnu cestu 😄
prajem stastnu cestu 😄
Wiesmann? 😄
VÝBORNÝ vkus. Já bych (dnes už) volila GT4 (automat 😉 ), a GT5 popravdě musí být už/až "šílené" (já tedy raději uZAVŘENOU cupku)
VÝRAZNĚ VYlepšené bmw Z4 od wiesman? To já za HODNĚ "povedené" považuji - dobrý vkus, skvělý výběr (mně se Z4 líbí - to nové dokonce moc Moc MOC, ale na MÉ ježdění to NEní, je to - BOHUŽEL - skoro pravý OPAK mých "potřeb")
PS: Vaše přání šťastné cesty evidentně ZABRALO - já "v závěsu" za "šéfovským" vozem nějaký "setkilometr" jela a NE že bychom nějak "závodili", ale maličko malilinko rychleji jsme jeli (po A1) a prý na 1* jsem se za ním "držela" a "stíhala" (co s sebou asi tak 2 a 1/2 Brumlomotoru vozí) - omlouvám se, ale já se "pochlubit" prostě musela 😉
Pěkný den 😄
VÝBORNÝ vkus. Já bych (dnes už) volila GT4 (automat 😉 ), a GT5 popravdě musí být už/až "šílené" (já tedy raději uZAVŘENOU cupku)
VÝRAZNĚ VYlepšené bmw Z4 od wiesman? To já za HODNĚ "povedené" považuji - dobrý vkus, skvělý výběr (mně se Z4 líbí - to nové dokonce moc Moc MOC, ale na MÉ ježdění to NEní, je to - BOHUŽEL - skoro pravý OPAK mých "potřeb")
PS: Vaše přání šťastné cesty evidentně ZABRALO - já "v závěsu" za "šéfovským" vozem nějaký "setkilometr" jela a NE že bychom nějak "závodili", ale maličko malilinko rychleji jsme jeli (po A1) a prý na 1* jsem se za ním "držela" a "stíhala" (co s sebou asi tak 2 a 1/2 Brumlomotoru vozí) - omlouvám se, ale já se "pochlubit" prostě musela 😉
Pěkný den 😄
no vidim, ze v autach by sme si rozumeli.
Ja Z4 chcem v garazi, je to moj taky jeden z realnejsich snov a taktiez som na zatvorene, teda kupe.
Stacila by mi dosluhujuca Z4, ale ta nova je proste bomba.Taketo auto planujem na vikendove harasenie a relax.
2 a pol brumlomotorov, no to nie je jednoduche uhadnut.Typujem nejaky silny diesel?
Ze by nejake biturbo sestvalcove, alebo 8 valcek dieselovy 4 litovy?
Ja Z4 chcem v garazi, je to moj taky jeden z realnejsich snov a taktiez som na zatvorene, teda kupe.
Stacila by mi dosluhujuca Z4, ale ta nova je proste bomba.Taketo auto planujem na vikendove harasenie a relax.
2 a pol brumlomotorov, no to nie je jednoduche uhadnut.Typujem nejaky silny diesel?
Ze by nejake biturbo sestvalcove, alebo 8 valcek dieselovy 4 litovy?
Já s těmi 2,5 jen tak "střelila" - v reálu jsem "stíhala" (ještě že má zimní pneu "jen" do 270 km/h - alespoň myslím 😄 ) W12 + 2 turba.
PS: bmw Z4 (či "ještě lépe" Wiesmann) jako DRUHÉ auto? Ano - to rozhodně ANO :yes:
PS: bmw Z4 (či "ještě lépe" Wiesmann) jako DRUHÉ auto? Ano - to rozhodně ANO :yes:
tak uz mi je jasne odkial vietor fuka.Uz chapem, ze preco ste sa na Bentley mohli povozit.
Ved to Vas mal urcite na lane a tahal Vas.
Nezhoreli Vam pneumatiky? >😁
Ved to Vas mal urcite na lane a tahal Vas.
Nezhoreli Vam pneumatiky? >😁
Ne my většinou jeli/pluli "poklidných" 160 km/h - opravdu žádný "spěch" 😉
Já "naučena" že PNEU jsou to co mne na silnici drží a tam šetřit se NEsmí (takže Brumla "nosí" vždy "jen to nejlepší - zimní botičky má Michelin do 240ti km, letní Bridgestone do 270ti - "sériově" měl i letní Michelin s indexem 270 km/h) - a celkem mne šokuje, že tu v česku někdy - no NEjen "někdy" - vídám i drahé vozy s těmi nejlevnějšími pneu Matador apod. - že to s pneu je jak to je dobře ví i u škodovky - při novinářské presentaci měla Fabia II Michelin(ky) na 16ti palcových kolech 😉
Já "naučena" že PNEU jsou to co mne na silnici drží a tam šetřit se NEsmí (takže Brumla "nosí" vždy "jen to nejlepší - zimní botičky má Michelin do 240ti km, letní Bridgestone do 270ti - "sériově" měl i letní Michelin s indexem 270 km/h) - a celkem mne šokuje, že tu v česku někdy - no NEjen "někdy" - vídám i drahé vozy s těmi nejlevnějšími pneu Matador apod. - že to s pneu je jak to je dobře ví i u škodovky - při novinářské presentaci měla Fabia II Michelin(ky) na 16ti palcových kolech 😉
no urcite myslite BRIDGESTONE POTENZA RE 050 A, tie pouzivam aj ja a tie michelinky na zimu, no Michelin uz nie je to co byval, momentalne najlepsie zimne pneu pre silnejsie vozy su DUNLOP SP WINTER SPORT 3D a to celkom jednoznacne.
Já si tyto Dunlop jako "první" zimní koupila (a SPOKOJENA byla) ale (nevím jak v jiných) v "mém" rozměru je/byla k dispozici "jen" v indexu do 210 ... tak i PROTO jsem nyní maličko "rychlejší" 240ti kilometrové Michelin koupila (a na dálnice, kde já bývám asi "nejvíc", jsou "zcela ok")
Bridgestone Potenza RE 50 - "SKVĚLÁ" hodnocení mají, ale Brumlova "orig-botička" má rozměry 215/55 R16 W, takže mám "jen" Turanza 300 (chtěla bych "lepší" a i PROTO mne tak "zlobí", že současná C5 se s těmi "správnými" 19ti palcovými koly v česku NEprodává - NEdali je dokonce ani do příplatkové výbavy ;-\ )
Já testíky (myslím Michelin) celkem "znám", ony na suchu stále "super" bývají, pravda "slabší" je to na mokru, ale zatím je druhou zimu mám a "ok" - NEcítila jsem "problém" (pravda NEní to typ pneu do ho-sněhu a ledu ... ale o co "horší" by byly asi tam, o to "lépe" se chovají na té dálnici). Uvídím jak dál, ještě minimáplně část příští zimy určitě vydrží ... (a já zatím ani nevím jak dlouho ještě si Brumlu nechám) 😉
Bridgestone Potenza RE 50 - "SKVĚLÁ" hodnocení mají, ale Brumlova "orig-botička" má rozměry 215/55 R16 W, takže mám "jen" Turanza 300 (chtěla bych "lepší" a i PROTO mne tak "zlobí", že současná C5 se s těmi "správnými" 19ti palcovými koly v česku NEprodává - NEdali je dokonce ani do příplatkové výbavy ;-\ )
Já testíky (myslím Michelin) celkem "znám", ony na suchu stále "super" bývají, pravda "slabší" je to na mokru, ale zatím je druhou zimu mám a "ok" - NEcítila jsem "problém" (pravda NEní to typ pneu do ho-sněhu a ledu ... ale o co "horší" by byly asi tam, o to "lépe" se chovají na té dálnici). Uvídím jak dál, ještě minimáplně část příští zimy určitě vydrží ... (a já zatím ani nevím jak dlouho ještě si Brumlu nechám) 😉
19 kolace? pre Vas? Vy co mate rada komfort?
To by uz aj riadne trpeli napravy, podvozok, tlmice atd.
To by Vas uz ani ten hydropneumaticky podvozok nezachranil.
To by uz aj riadne trpeli napravy, podvozok, tlmice atd.
To by Vas uz ani ten hydropneumaticky podvozok nezachranil.
Já tedy na DESIGN většinou moc NEdám, ale tahle se mi MOC (a MOC 😄 ) líbí.
A u verze V6 2.7 HDi jsou (tedy v Deutschland, v česku si nejsem jistá) "originál" kola 245/45 R18, takže (možná) by to podvozek "zvládl" 😉
Uvidím, rozhodně to že si je v česku NElze koupit - to mne trochu "uráží" (myslím že ZÁKAZNíK se má rozhodovat zda ano či ne - NE nějaký "úředník" který si tak "ulehčí" práci, má "o položku" míň).
Ta 16ti palcová kola co jsou má Brumla jsou "NE" málo, ale "snesl" by "víc" - jestli "nechat" originální 18´´ či "připlatit" za 19´´ - nevím, ale "přiznávám se", že tentokrát VZHLED na mne "vliv" má 😄
A u verze V6 2.7 HDi jsou (tedy v Deutschland, v česku si nejsem jistá) "originál" kola 245/45 R18, takže (možná) by to podvozek "zvládl" 😉
Uvidím, rozhodně to že si je v česku NElze koupit - to mne trochu "uráží" (myslím že ZÁKAZNíK se má rozhodovat zda ano či ne - NE nějaký "úředník" který si tak "ulehčí" práci, má "o položku" míň).
Ta 16ti palcová kola co jsou má Brumla jsou "NE" málo, ale "snesl" by "víc" - jestli "nechat" originální 18´´ či "připlatit" za 19´´ - nevím, ale "přiznávám se", že tentokrát VZHLED na mne "vliv" má 😄
no ja myslim ze tie 18 su uz hranica, vyzsie by som uz nesiel.
A ten importer u Vas ma divnu taktiku.
A ten importer u Vas ma divnu taktiku.
To nebude ulehčení práce úředníka, ale logický filtr nevhodnosti pro český trh (cesty), maxo má pravdu, u nás a při obvodu kola C5 je to holý nesmysl a předpokládám, že na okruzích brumlu často netrápíš...
Díval jsem se a ten obvod kola u C5 a je o něco větší, než jsem si myslel a i u nás má ta 2,7 HDI sériově 245/45R18, ale přesto bych větší rozměr obvodu disku než 18" rozhodně nedoporučoval. Tím spíš, že teď jezdíš je na 16"! "balonech". Změna + 3 palce a šířky + 2-3cm může mít zásadní vliv na chování vozu, hlavně na propad komfortu, ale i změnu jízdních vlastností na běžných, hlavně českých a "východních" silnicích, díry, hrby, vyj. koleje apod.
Zajímavý argument proti downsizingu se objevil na www.autozeitung.de kde redaktoři testovali spotřebu u BMW 320i, Audi 1.8 TFSI a M-B C 180 Kompressor (s novým motorem 1.6litru). Pokud jsem to dobře přeložil tak u bmw navíc deaktivovali systém start-stop a přesto nakonec nejnižší spotřebu v reálném provozu vykázal atsmosferický dvoulitr v BMW, dokonce o celý litr na 100km.
[odkaz]
Výborná a řekl bych nedoceněná atmosféra byl motor 2.0 FSI od VW, ve své době možná lepší než dvoulitr od BMW, teď už to samozřejmě nelze porovnávat, protože BMW svůj motor vyvíjelo dál (doplnilo např. přímý vstrik) zatímco VW atmosféru zcela opustil.
aj tam píše výrobca spotrebu 6,1 L a nakoniec bola 7 L, čo ale vobec nie je zlé, skor naopak, super spotreba na take auto