Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Seat Leon Cupra 280: V Česku od března za 669.900 Kč

46 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Tak ako som predpokladal, cena je fantastická a medzi hothečmi je to kauf roka. 280k, samosvor a stovka za 5,8s, a to všetko za 670t je skvelá ponuka. A to bude cena za slabšiu 195 kW verziu ešte o pár tisíc nižšia, rovnako tak za trojdverák.
Kupovať dnes hothatch, je Cupra jasná voľba. :yes:
Avatar - Emel
Emel
Točivý moment 350 N.m napovídá díky širokému rozsahu působení (1750 – 5600 min-1) spíše atmosférický charakter

A kdy pan redaktor naposledy viděl nějakou atmosféru? 😲 Byl snad myšlen dieselový charakter? Ten ale zase netočí do 6000, že...

Jinak... moc hezká nabídka.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

na mysli bylo vyzdvihnout nejvyšší otáčky působení, zmatenou formulaci jsem již opravil 😄
overnight
To mohli, ale na poměry konkurence vypadá dost dobře. Technicky, rozměry i ovladatelností je Cupra blíže k Audi A3. Upravený motor z dílen Audi, samosvor, DCC a další...
Zajímavé je, že SEAT prý plánuje prodávat na českém trhu "jenom" pětidvířkovou Cupru, hold SC a ST bude k mání na větších trzích...
overnight
Nabídka je to jistě hezká, za ty prachy nic silnějšího neseženeš. Opravdu povedená Cupra. :yes:
Avatar - Deathstar
Deathstar
Vypadá moc dobře,výkon je hodně štědrý,cena dobrá.
Podle mě bude o něco ostřejší než Golf GTi,něco ve stylu Focusu ST,ovšem v daleko hezčí karoserii.
Pochybuju,že to bude taková okresková bruska jako Megane RS,což je možná i škoda,s tím výkonem a vzhledem 😒
fletino1
Trochu sis popletl Megany RS, dovol mi ti sdělit, že plastová okna vzadu a semislicky byly na minulé generaci Meganu R26R, současný Megane RS nic takového nepotřeboval, aby toho staršího na semislickách, pojel.. Ale to je detail, Cupra vypadá, že by mohla být schopná, nutno ale brát v potaz, že je to nové auto, včetně nových technologií, MRS je tu od 09, to máš skoro 5 let k dobru. Když se na to podíváš takto, tak jedině klobouček dolů renaultsportu, ostatní jsou dost pozadu :-!
PS: renaultsport neřekl poslední slovo, type-r je taky na spadnutí, no, pěkně pěkně, ještě tu bude horko 😄
Arese
Tak tento Leone, to je opravdové pošušnáníčko. Design skvělý, výkon úžasný, cena taky. co víc si přát? Snad jen možnost si Cupru pořídit v kombi karoserii ST.
P.S. Na rozdíl od Golfu GTI Leon Cupra nemá ***skou elektrickou parkovací brzdu! 😄 :yes: :yes: :yes:
_MT_
Ano, na to jsem narážel.
Avatar - Ham.
Ham.
Za tu cenu to zní neuvěřitelně, ale všichni tvrdí, že v základu to je.
[odkaz]
Avatar - woody-alien
woody-alien
No hlavně jde o to, že trefit se tobě jako zákazníkovi do konfigurace je u VW "trochu" složitější než třeba u Japonců. Takže skladovka být může, ale vždycky ti tam bude buď něco scházet nebo přebývat.
vanos
NS to udajne dalo pod 8 minut. V Zeneve zverejni konkretni cas. I to uz neco znaci...
_MT_
Také je otázka, kolik lidí ochotných utratit za Golf takové peníze vezme skladovku. To by buď museli mít štěstí na kus (tedy najdeš to, co chceš), nebo by musel být se slušnou slevou. Nedočkavců, kterým nevadí udělat kompromis ve výbavě, hlavně aby nemuseli čekat, mnoho není.

PS: Teď jsem se podíval a už jsou dva. 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Revoknuckle torque steer řešil, bez něj je to boj, viz. aktuální ST. GTI performance má zatím nejlepší edif mezi předokolkami, na NS to auto funguje bezvadně, a nepotřebuje ani plastová okna nebo semislicky. Výhodou je, že z NS pak v GTI můžeš odjet v klidu do Trieru na moselské, aniž bys cestou přišel o páteř jako v RS CUPu. 😉
Avatar - CHerokee
CHerokee
Souhlas. Cesty na to nejsou nic a moc a klientela taky ne. A když už se do toho pude, bude to Octavia RS. Golfy se vozí starší a ojeté. Nedávno jsme se díva na web VW a mezi skladovkami je v celé ČR jen jediné GTI, ale není to tím, že by se všechny vyprodaly, ale proto, že to auto nejde na odbyt u nás.
Avatar - wakantanka
wakantanka
No a úplne najviac ich nakúpil PZSR >😁 Niečo majú s majákmi a dosť ich behá aj bez nich s radarmi a niektoré už stihli rozflákať >😁
_MT_
Neřekl bych. Cílem těhle závěsů stejně bylo odstranění (respektive omezení) torque steeru. Pokud ho zvládnou odstranit jinak (možná spíš, pokud si ho tam nezatáhnou, protože GTI na něj netrpí), tak je nepotřebují. Ford tohle řešení zvolil, protože jejich diferenciál torque steer zhoršoval, a tak chtěli vylepšit řiditelnost - je diskutabilní, jak moc uspěli.
_MT_
Člověk nesmí zapomínat, že té nízké spotřeby dosáhneš, když s ním budeš zacházet v rukavičkách. Pokud koně chceš prohánět, musíš je patřičně nakrmit. 😉
Avatar - iudex
iudex
RevoKnuckle bolo len u minulého Focusu RS, súčasný ST má štandardnú nápravu vpredu. Tipujem, že u Cupry žiadne výrazné podvozkové úpravy nebudú.
Avatar - iudex
iudex
Jasné, len špekulujeme, ale z papiera by som to videl veľmi nádejne. Športové Seaty boli podvozkovo vždy nekompromisnejšie, ako univerzálnejšie ladené Golfy GTI. Okrem toho výkonového bonusu 15 koní je tu aj nižšia hmotnosť Leona. Plus ten elektronicky ovládaný mechanický samosvor je technicky namakaný, je to o ligu vyššie ako klasická "špéra" u M RS Cup. Takže ja to vidím tak, že trón M RS sa celkom trasie.
Avatar - Emel
Emel
Aha, to pak ano. Tak jak to bylo napsáno... široký rozsah působení je typická vlastnost turba. Octavia RS má 350Nm od 1500 do 4400... tady je vidět, že výkonová špička bude u Cupry o hodně výraznější.
Avatar - white label
white label
Akorát pořád nevěřím, že bude DCC v základu, jak se tu nedávno tvrdilo, v tomto článku už se o tom nepíše.
Avatar - iudex
iudex
Možno tak zvukom; dynamikou (dnes sa auto s 204k ani neoznačuje za hotheč) a jazdnými vlastnosťami (ťažký V6 vpredu) by si dnes neškrtol ani na základné GTI, nieto na Cupru.
Avatar - iudex
iudex
Z čoho usudzuješ, že Cupra nedosiahne na M RS? Vyšší výkon a lepší e-dif naznačujú opak.
overnight
až na tu spotřebu 😉
overnight
Velkou devizou tohoto skvěle vypadajícího dravce je rovněž nízká spotřeba paliva na to, jaká je to střela. Všechny tyto vlastnosti dělají z nové Cupry nejlepšího SEATa všech dob.
overnight
Kusovka to asi bude, ale to je pro zachování jeho jedinečnosti jenom dobře.
V ČR hlavně stále chybí movitější klientela ve srovnání se západními sousedy. Kvalita silnic je tu také mizerná, zvlášť na takto rychlé auto a většinu nových aut tu stejně kupují firmy pro své zaměstnance na nějaké to popojíždění po republičce, takže to vše dělá český mikrotrh všeobecně ještě méně zajímavějším, hlavně pro tento segment. Ono ani těch starších Golfů GTIček tu moc nejezdí a většina z nich jsou stejně jeté dovozy z D.
Avatar - Magister
Magister
Souhlasím, jen u designu se mohli malinko více odvázat, Snad se bude kvalitou blížit Octavii a pak to bude hodně zajímavý hot hatch.
JVlasy
Stačí se podívát do ceníku...
[odkaz]

DCC, LEDky, 19".. za 670 je paradni cena, ale nevím proc jí říkají akční, z tiskové zprávy jsem pochopil, že Leon chtějí prodávát za 670.
_MT_
Přesně. Prodejce by tuhle srandu pravděpodobně zaplatil ze své kapsy. Samozřejmě v tom hraje roli i velikost trhu. Kdyby se prodávaly po tisících, byla by větší šance, že se najde někdo, komu sedne právě daná konfigurace. Ale proč riskovat na GTI, když můžou na sklad koupit 1,2, popřípadě 1,4 s pár příplatky, po kterých se spíš zapráší. V honění kvóty to bude lepší.
overnight
Takto výkonná auta jsou snem mnoha řidičů, ale problém bohužel je, že u toho snění většinou zůstanou. Nakonec kromě jiného na takové auto musí mít člověk také koule.
A tak samozřejmě mnohem prodávanější verzí (alespoň u nás) bude Leon FR o výkonu od 90 do 132kw, ale třeba v Německu nebude mít Cupra o zákazníky nouzi.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Ne že ne. Zatím je to na výbornou, ale, promiň mi, ta poslední věta mi od tebe...
Avatar - white label
white label
Jednak se u nás prodává podstatně více verzí GTD, než GTI, ale hlavně kdo by chtěl skladové (už nakonfigurované) GTIčko? To není TypeR apod., kde si můžeš vybrat akorát tak barvu laku (a přesto se běžně čekalo i na Type-R).
Žádný rozumný dealer VW si nevezme jen tak na sklad GTIčko. Vždycky k tomu musí být nějaký "vedlejší" důvod, např. chce ho mít jako špek na salonu a proto mu nevadí sleva, kterou bude muset na skladovku dát, nebo někdo zaplatí zálohu a pak si to rozmyslí, a nebo mu prostě dojdou prachy, onemocní...
Avatar - white label
white label
Avatar - white label
white label
Uvidíme. Otázka je, jestli to má být standardně pro všechny trhy, za avizovanou cenu u nás by to bylo hodně muziky za málo peněz.
_MT_
Neříkám, že to nefunguje a nepomohlo, ale úplně ho neodstranili.

Pokud jde o nejlepší elektronický diferenciál, možná by to chtělo porovnání s Mini JCW s aktivním diferenciálem.
Avatar - JDM
JDM
pamatuju si že tohle bylo jedno z prvních videí FRS a docela jsem valil voči [odkaz] sice torque steer uplně neodstranili ale ovladatelnost byla pořád špičková (podle mě teda) 😉
overnight
Souhlas, protože závodní tovární speciál Leon Cup Racer za 3 miliony Kč se za běžnou produkci považovat nemůže...
_MT_
Záleží na trati. Pokud vím, například Porsche používá na Severní smyčce "komfortní" nastavení u svých ostrých aut.
_MT_
Ano, nahoře by měl být blíž atmosféře než slabší verze.
Avatar - iudex
iudex
Nemusí byť. U nás ich je (teda minulej generácie) celkom dosť, hlavne sa predávali ku koncu, keď išli ceny výrazne dolu a modely FR, Cpra a Cupra R boli ďaleko najlacnejšie HH (teda v pomere power for money). Rozhodne ich vo svojom okolí vídam násobne viac, ako GTI 6.
Avatar - Magister
Magister
Zajímavá bude, nepochybně. Ke kroku s 5dvéřovou verzí se u nás nedivím. Seat se u nás málo prodává. Cupra bude s největší pravděpodobností kusovka.
overnight
DCC by v "základu" být mělo, no uvidíme
tomasBriza
To si dovolim nesouhlati, tento byl a je zajimavejsi vozitko [odkaz]
Avatar - Deathstar
Deathstar
Z toho,že se asi neodvážou ve sportovním nastavení auta tolik jako Megane RS Cup..

Vyšší výkon(15 koní) je je sice dobrý,e diff má vesměs u každého hatche stejný účel(torque steering),tam bych rozdíl tolik neviděl.
Nevím jestli jim koncern povolí tak sportovní podvozek jako Megane Cup..Měli by, ten Seat na to papírově i vzhledově podle mě má..
pogo26
Zatím všem koncernovým autům ten fun faktor chybí. Také jsem se nikde nedočet, jak je vyřešená přední náprava. Jestli má Cupra něco podobného jako Perfo Hub u Mégane nebo Revoknuckle ve Focusu.