Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
leone
280 koní ano,....ale mlhovky to mít nebude ???, >😁 ,...asi to zas tak moc oficiální fotografie nejsou 😄
asi nebude, s full LED a potřebou chladit velké brzdy na ně asi nezbylo místo ani důvod
[odkaz]
[odkaz]
To je snad i dobře, protože mnoho řidičů opravdu neví jak mlhovky používat... :no:
100% súhlas. Mnohí vodiči nevedia využívať svetlá vôbec, hmlovkami bežne svietia v daždi a v riedkej hmle, keď ich vôbec netreba, diódami svietia až kým sa úplne nezotmie (a pritom niektoré v protismere neskutočne oslňujú a zozadu to auto naopak na tmavom pozadí skoro nevidíš), a mnohí majú naraz zapnuté stretávačky s diódami súčasne, neviem, možno sa vtedy diódy stlmia, ale je to tiež volovina.
Audi diody tlumí, když zapneš hlavní světla. Předpokládám, že to tak dělá většina. Nicméně jsou nadšenci, kteří přišli na to, jak tohle chování změnit (jsou na to nastavení). Jde nastavit svítivost a věř, že z továrny je nastavená hodně nízko a jsou lidé, kteří to s radostí strčí na 60 a více procent. Jdou třeba zapnout i zadní světla pro denní svícení a myslím i podsvícení přístrojovky (myšlenka je, že nepodsvícená přístrojovka upozorní řidiče na to, že nemá plnohodnotné osvětlení, a donutí ho světla zapnout). Tahle šíře nastavení je tam kvůli tomu, že různé státy mají různé předpisy.
Vím že třeba v Německu jsou na to hákliví, ale mně osobně svícení mlhovkama u protijedoucích aut nevadí, neoslňuje mě to... a vcelku to dává smysl, u některých aut mlhovky pomohou osvítit cestu více do stran.
Jo, je to nesrovnatelné se svícením zadními mlhovkami, které vyloženě (hlavně za tmy) otravuje. Nejhorší je , že většina řidičů u nás používá zadní mlhovky spíš za tmy (v lepším případě aspoň současně za mlhy) a za hustší mlhy ve dne, kdy to má skutečně význam, je používají mnohem méně.
Áno, je to tak ako píšeš. Svietenie predných hmloviek za slabého dažďa, v noci a pri slabej hmle je markantnejšie a častejšie teraz, v sychravom, prakticky ešte jesennom počasí. V noci vadí hlavne zadná, ale podobne nepríjemné sú aj brzy, hlavne večer v kolóne, na brzde mnohí stoja aj keď to netreba. Aj keď chápem, s automatikou sa to nedá, ak nechceš stále prehadzovať volič...
Ozzman
Čekal sem trochu odvážnější designový odklon třeba od verze FR. Trochu agresivnější nárazník a spoiler, nicméně i tak bych volil radši Leon cupra, než GTI 😄
ja som naopak rad ze seat nespravil nejaky gycovy bodykit ako sme tu nedavno videli u toyoty GT86, takto je to pekne, stylove sportove a pritom emocion, ziadne prehnane kridla spojlere, seat vali :yes😒br />
mam rad decentny "tuning" a seat to zvladol v leone na vybornu :yes:
mam rad decentny "tuning" a seat to zvladol v leone na vybornu :yes:
Já jsem taky zastáncem decentního tunningu, ale přeci jen se podívej třeba sem😒odkaz]
a sem😒odkaz]
a sem😒odkaz]
Tentokrát výnimočne plne súhlasím. Leon má sám osebe dostatočne dynamický vzhľad, preto stačí pár decentných športových doplnkov a je to dokonalé. :yes:
Tentoraz nesúhlasím, Cupra vyzerá naozaj dobre, ale ľahko si ju zmýliš, poprípade na prvý pohľad ani nerozoznáš, chcelo by to kúsoček viac - niečo decentné, ale výrazné. Napríklad nejakú kontrastnú lištu na spojleri alebo niečo podobné.
Naopak to vidím jakovelký plus, na cirkus Berousek tu máš jiné
[odkaz]
[odkaz]
presne tak :yes😒br />
ten medour vyzera priserne, je fajn ze v seate na to isli taktikou "menej je viac" :yes😒br />
v ostrej cervenej alebo zltej bude ta cupra neprekonatelna :yes:
ten medour vyzera priserne, je fajn ze v seate na to isli taktikou "menej je viac" :yes😒br />
v ostrej cervenej alebo zltej bude ta cupra neprekonatelna :yes:
Tohle je extrém 😄
Jo, kýč jak bič.
Nicméně Ačko se mi nelíbí ani v základu, přijde mi otylé, s velkou peřinou nad předními koly, která je ještě opticky zvýrazněná maskou a oblinami a to je věc, která mi vadí. Dnešní auta musí nějakou peřinu nosit kvůli bezpečnosti, ale většina se to snaží alespoň opticky kompenzovat, třeba diskutovaný Leon to dělá velmi elegantně
[odkaz]
předek Ačka je smutný, odulý a možná pasuje k MPV, ke sportovně střiženému modelu mi nepasuje ani omylem
[odkaz]
a to že na to ještě napráskají žehlící prkno a další šílenosti je jen podtržení základních disproporcí, něco jako padesátka co se snaží vylepšit makeupem do podoby osmnáctky, nenalíčená vypadá blbě, nalíčená doslova odpudivě. Ale proti gustu.....
Nicméně Ačko se mi nelíbí ani v základu, přijde mi otylé, s velkou peřinou nad předními koly, která je ještě opticky zvýrazněná maskou a oblinami a to je věc, která mi vadí. Dnešní auta musí nějakou peřinu nosit kvůli bezpečnosti, ale většina se to snaží alespoň opticky kompenzovat, třeba diskutovaný Leon to dělá velmi elegantně
[odkaz]
předek Ačka je smutný, odulý a možná pasuje k MPV, ke sportovně střiženému modelu mi nepasuje ani omylem
[odkaz]
a to že na to ještě napráskají žehlící prkno a další šílenosti je jen podtržení základních disproporcí, něco jako padesátka co se snaží vylepšit makeupem do podoby osmnáctky, nenalíčená vypadá blbě, nalíčená doslova odpudivě. Ale proti gustu.....
Čakal som, že tam dáš odkaz na Ceed GT a vzápätí som chcel kontrovať 45AMG, ale vidím, že nie je treba. >😒]
kia ceed gt vyzera velmi dobre [odkaz] , ja tam vidim velmi pekne podany sportovy strih, gyc vyzera inak, kolega ti to uz ukazal s tym medourom
Ty 4 světýlka jsou děs... ale jinak ok, proč ne.
pridam dalsieho spotvoreneho medoura [odkaz]
tie 4 kocky ladu su praveze jednoznacnym poznavacim znakom GT verzie ceedu uz z dialky, nazivo to vyzeraa uzasne, ku gycu to ma fakt daleko
tie 4 kocky ladu su praveze jednoznacnym poznavacim znakom GT verzie ceedu uz z dialky, nazivo to vyzeraa uzasne, ku gycu to ma fakt daleko
Kdyby tam dali Santu na jednu stranu a 4 soby na druhou, bylo by to taky jednoznačné poznávací znamení. U těch LED je prostě méně někdy více... i Peugeot u 508 Hybrid se nechal unést...
Tvůj problém je, že nepoznáš kýč. Kýč poznáš tak, že vzhled není v souladu s obsahem. MB A 45 AMG je s přehledem nejlepším HH a designové prvky jsou funkční. Naproti tomu sportovní design u KIA je bez obsahu. Dá se tedy říct, že jde o kýč.
Ono to jde i bez těch nadbytečných deisgnových prvků 😊.... třeba takhle [odkaz]
To auto z odkazu je o level níž. Zkus mi napsat, jaké designové prvky jsou u toho áčka navíc. A jde skutečně jen o designové prvky?
Ta pravá divočina je až Edition 1 s těmi pseudokarbonovými polepy na zrcátkách atd...
Spoiler mi asi vadí nejvcíe 😄 nelíbí se mi. Já netvrdím, že Audi je lepší jízdně, ani nepochybuji u výkonech MB A, ale srovnáváme vzhled ostrých verzí HH ne? 😄 A proto to u Audi jde i bez výstřelků a s hezkým dynamickým vzhledem 😉
Ten spoiler je funkční prvek, nejde o design. A 45 AMG je výkonově oproti A3 někde jinde a na jeho vzhledu to prostě musí být znát. Pokud by takhle vypadalo nějaké normální áčko, tak by to byl samozřejmě kýč.
Na tom odkazu je RS3, a přesto, že jde už o minulou generaci, A45 AMG proti ní rozhodně není výkonově "někde jinde". Ale i kdyby byla, samotný výkon rozhodně není to, co dělá hh "s přehledem nejlepším hh". Nejvýkonnější a nejlepší mohou být dvě hodně různé věci.
MB A 45 AMG edition one (viz odkaz na foto v diskusi), že je s přehledem! nejlepší HH a jeho designové prvky jsou funkční? Větší hloupost (v souvislosti s auty) jsem tu snad letos ještě nečetl... 😉
Napadá tě nějaké konkurence?
Od Swiftu Sport přes Caterham, 370Z, S3 (RS3), M135 po STi. Vzhledem k tomu, co zde (na webu) píšeš ale myslím, že toto píšu uplně zbytečně.
A tebe snad ne??? Pokud tebe ne, tak je další debata na téma hh zbytečná, s přehledem nejlepší hh by měl být mnohem víc o pocitech, než o číslech.
Taky si myslím. Myslím, že dost lidem vyhoví nenápadné žihadýlko, překvapení v kabátě, kterej neřve do světa. Aero packet na GT-86 budiž nám mementem. 😉
4bytelnýkola
280 koní a budu s tím machrovat kde, po václaváku nebo snad horní dolní tam jak jsou dobrý šikany kemo 😄 když jsem byl mladší tak mě tyhle auta braly, ale ted když vidím v koloně na magistrále poskakovat focus rs je to docela vtipný, na okruh nebo amatérský závody ok, hen na těch 18 palcích to bude dobrý dřevo, jinak použitá technika :yes:
na realne ale aj sportove pouzitie by zrejme bohate stacila aj 1,8TSI so 180konmi ktora v pruznosti poraza aj ceed GT ale znacky sa zvyknu nahanat dnes vo vykonoch a sportova cupra ma uz u seatu istu tradiciu, je to pre seat nieco ako M model pre baworaky alebo RS u audiny , proste ukazka sily techniky prestize a rychlosti, v praxi samozrejme taketo auto asi malokto potrebuje a vyuzije ale zivot je aj vdaka takymto silnym autam urcite zaujimavejsi :yes:
Ty si ako moja kolegyňa, ktorá sa pýtala, načo mi je hotheč s 200 či 300 koňmi, keď je aj tak maximálka 90-130 kmh. Jej ako žene to prepáčim, ale čo robíš s takýmto prístupom na portáli o autách Ty? 😉
Tohle říkala moje mamka dokud jezdila stokoňovým Scénicem. Pár let zpátky přibylo pod kapotu nějakých 160 koní a ona obrátila o 180 stupňů (je to bezpečný, nežere to o tolik víc, nemusím tolik řadit...). Sice furt jezdí 130-150, ale na nájezdech na dálnici je spolehlivě nejrychlejší >😁
Myslím, že u kolegyně i kohokoli jiného by to dopadlo stejně. 😄
Myslím, že u kolegyně i kohokoli jiného by to dopadlo stejně. 😄
dostatočná výkonová rezerva pri bežnom predbiehaní, radosť zo zvuku motora, z jazdy, vzhlad, šmrnc, netuctovosť, jazdné vlastnosti ... ja keby som videl neaké nadupané benzínové auto v kolóne tak by som sa akurát tešil kedy tá kolóna skončí a vodič na to pekne "dupne" 😜
Ano, s DSG, DCC a na 18" kolech, která má dneska kde co, to bude nekompromisní kostitřas jen pro nejdrsnější hochy >😁
Zajímavé dopředné hodnocení někoho, kdo v tom nikdy nejel a nepojede... Nehodnoť prosím něco, o čem nemáš páru. Rozum do hrsti, příteli...
To byla ironická (viz smajlík na závěr) reakce na příspěvek nicku "4bytelnýkola". Takže, příště rozum do hrsti, příteli... 😉
Hlavně 4bytelný kola by se měl projet alespoň v blízkém příbuzném - GTI 7, aby nepředjímal tvrdost na 18" kolech, obzvlášť s DCC. Byl by nejspíš nadmíru překvapen jak civilní auto to může být. Pokud chceš.
Blue Sun
No a k čemu to, když vypadá nudněji, než Golf? Kde je ta všemi tolik opěvovaná dynamičnost a krása?
Je tady přímo před tebou...
Na to asi nemám správné VWoko. Další koncernová nuda, navíc zlomená v pase těmi příšernými prolisy.
Tiez nechapem zmysle takto koncipovaneho Leona ala Golf, ale uz minule mi tu bolo vytknute, ze to nie je Golf a vobec sa na Golf nepodoba. Tak ako nechapem naco je im rovnake Tolego ako Rapid. To nemaju vlasne napady?
mozno to bude zniet zvlastne ale prvy leon na podvozku golfu IV mi vtedajsi golfik IV pripominal svojim interierom exterierom aj celkovym akymsi "decentnym" vzhladom ovela viac ako dnesny leon ked si ho postavim vedla dnesneho golfa, pri dnesnom leone uz citit emocie ake z leona I nevyzarovali, tam do bol doslova golfik s nalepokou seat ale dnes uz citit u leona isty odklon k emociam a to sa mi paci :yes:
Teraz je z neho ostrohranaty german - chladne nemecke auto, co ale asi ludom vyhovuje viac, nez horuci juzansky zemiak (MPV) v minulosti
naopak, ja v tom vidim emocie a juzansky styl [odkaz] , mne sa leon paci prave ze je aky je, tie hrany mu seknu
palubku ma dokonca krajsiu ako golf, bez vahania by som siel do leonu ak by mi niekto ponukol koncernove auto nizsej strednej triedy
palubku ma dokonca krajsiu ako golf, bez vahania by som siel do leonu ak by mi niekto ponukol koncernove auto nizsej strednej triedy
Nápady by možná měli, ale nemají prachy. Toledo je podobný přístup jako Exeo - za málo peněz velký přínos pro koncern.
Nevím, jaká byla myšlenka za Exeem. V mých očích to byl takový pokus, jestli dokáže Seat prodat auto střední třídy. Je otázka, jestli zrovna A4 byla dobrým základem. Rozhodně levnější, než vyvíjet auto speciálně pro Seat.
Určitě nebyla dobrým základem, problém byl hlavně v tom, že žádná mainstreamová značka tady nemůže ve střední třídě výrazněji uspět s modelem, který je prostorově pouze na úrovni střední prémie...
Není to zrovna ideální volba. Když zrovna linka na Passat nebyla k dispozici. 😉 Ale něco prodali (v Německu se mu snad celkem dařilo).
Vlastní nápady? Leon není vlastním nápadem? Ale kdeže to psali? ... Tak přirovnat Leona ke Golfu, že se jedná o dvojče stejně jako Toledo s Rapidem... . To vlastně ani nemusím komentovat >😁
no vidíš, a na mě jazykový designLeonu třeba účinkuje. Vidím v něm mnohem ostřejší a dynamičtější linky, než u Golfu.
Ondris
"Seat však novou Cupru vybavil samosvorným diferenciálem s mírou sevření až 1.600 N.m, který je schopen poslat až 100% točivého momentu na jedno kolo." >😁
100 % točivýho momentu na jedno kolo umí poslat kterýkoli diferenciál.
Zároveň, odkdy se "svornost" diferenciálu vyjadřuje v Nm? Jakkoli to může být pravda, je to informace k hounu.
100 % se píšou s mezerou, 100% znamená "stoprocentní".
Auto krásný.
100 % točivýho momentu na jedno kolo umí poslat kterýkoli diferenciál.
Zároveň, odkdy se "svornost" diferenciálu vyjadřuje v Nm? Jakkoli to může být pravda, je to informace k hounu.
100 % se píšou s mezerou, 100% znamená "stoprocentní".
Auto krásný.
Jooo, obcas pisi ptakoviny.
Clovek by od portalu venujicimu se automobilum cekal nejakou alespon zakladni znalost techniky, ale pojem "samosvorny diferencial" jasne ukazuje, ze to nebude az tak zhave...
Kdyz uz, tak diferencial s omezenou svornosti. SAMOsvor je ptakovina pouzivana lidimi co o technice vi vetsinou prd. Ve valne vetsine oblekaji cepice s rovnym ksiltem a z tech. udaju jim je blizsi cislo udavajici celkovy vykon audioaparatury...
;-\
Clovek by od portalu venujicimu se automobilum cekal nejakou alespon zakladni znalost techniky, ale pojem "samosvorny diferencial" jasne ukazuje, ze to nebude az tak zhave...
Kdyz uz, tak diferencial s omezenou svornosti. SAMOsvor je ptakovina pouzivana lidimi co o technice vi vetsinou prd. Ve valne vetsine oblekaji cepice s rovnym ksiltem a z tech. udaju jim je blizsi cislo udavajici celkovy vykon audioaparatury...
;-\
Opravdu nechápu, proč to tam píšou - zaprvý je to informace nejspíš bez jakýhokoli přemýšlení opsaná z tiskový zprávy a zadruhý je úplně k ničemu. Navíc jim musí být jasný, že se v tom někdo začne vrtat 😄
Tak jen doplnění - svornost difu znamená, kolik procent točivého momentu přenášeného kolem s nižší adhezí dokáže přenést kolo s adhezí vyšší. Takže ve chvíli, kdy budu jedním kolem na ledě, stejně nepojedu nikam (tedy pokud to elektronika nerozpozná a prokluzující kolo natvrdo nezabrzdí).
Tak jen doplnění - svornost difu znamená, kolik procent točivého momentu přenášeného kolem s nižší adhezí dokáže přenést kolo s adhezí vyšší. Takže ve chvíli, kdy budu jedním kolem na ledě, stejně nepojedu nikam (tedy pokud to elektronika nerozpozná a prokluzující kolo natvrdo nezabrzdí).
S tím samosvorem bych to tak nehrotil. SAMOsvor je prostě vžité (jakkoli nepsrávné) označení, které používá i mnoho znalých lidí zkrátka proto, že to už je vžité.
No opsali to z tiskové zprávy, někdy by to chtělo aby redaktor víc přemýšlel a méně opisoval slinty z PR oddělení.
The new front-axle differential lock significantly improves the traction and handling of this front-wheel drive car. The system uses a multi-plate package that is hydraulically actuated and electronically controlled. The maximum locking force is 1,600 Newton metres and, in extreme cases, 100 percent of the drive can be sent to one wheel. The differential lock is integrated into all the handling systems like ESP and EDS. It improves not only the traction, but also eliminates torque steer. Furthermore, its sensitive control has no negative impact on steering feel.
The new front-axle differential lock significantly improves the traction and handling of this front-wheel drive car. The system uses a multi-plate package that is hydraulically actuated and electronically controlled. The maximum locking force is 1,600 Newton metres and, in extreme cases, 100 percent of the drive can be sent to one wheel. The differential lock is integrated into all the handling systems like ESP and EDS. It improves not only the traction, but also eliminates torque steer. Furthermore, its sensitive control has no negative impact on steering feel.
Vyjadřuje s v Nm u aktivních diferenciálů postavených okolo (více)lamelové spojky. Třeba Audi udává u sportovního diferenciálu myslím 1800 Nm jako maximální rozdíl mezi pravým a levým kolem. Jestli vůbec sto procent zvládne, záleží na tom, jak je postavený. Třeba ten zmíněný Audi umí smyslím 85:15 až 15:85. Obě kola jsou fyzicky spojená s diferenciálem a uvnitř je to v podstatě otevřený diferenciál.
Jinak Torseny jsou na tom podobně. Pracují s TBR. Proto mají problém s koly ve vzduchu.
Jinak Torseny jsou na tom podobně. Pracují s TBR. Proto mají problém s koly ve vzduchu.
3_diamanty
tak to uz hej ,ked si pomyslim ze za 5,7s zrychluje aston martin DB7 z r 1996 [odkaz] ( za 5 melonov ) a dnes sa mu vyrovna seat leon 😉 ..... no jo, doba sa nam zrychluje, auta su coraz silnejsie uz aj tie bezne, sranda ako sa to posuva, pred 15 rokmi by takyto dnesny leon potrapil aj carreru ci astony.
pamatam na casy ked sa hovorilo ze vsetko v zrychleni co je pod 10s je sportove auto, podla tejto teorie je to dnes na cestach samy sportiak 😄 , ale nie no .... predpokladam ze ta hranica sa posunula dnes kdesi pod 8s
pamatam na casy ked sa hovorilo ze vsetko v zrychleni co je pod 10s je sportove auto, podla tejto teorie je to dnes na cestach samy sportiak 😄 , ale nie no .... predpokladam ze ta hranica sa posunula dnes kdesi pod 8s
Tyhle chytré kecy miluju, fakt... Před patnácti lety by tenhle Leon nestál pár set tisíc, ale pár miliónů.
Před patnácti lety sis mohl koupit třeba Fiata Coupé nebo Deltu Turbo (podvozkově apod. je to Tipo), nabízející podobné výkony a do značné míry i techniku...
A rozhodně nestály miliony.
A rozhodně nestály miliony.
fiat coupe od pininfarini so 165KW motorom bolo velmi pekne auto to je pravda, dodnes vyzera uzasne , par fiatov coupe sem tam este stretnem na cestach a je mi smutno ked si predstavim ze tato nadhera nema nastupcov a buducnost fiatu je v nejakom skatulkovitom dizajne ... 500-ky 😒 , podobne aj barchetta, bol to kedysi krasny konkurent mazdy MX5ky a dnes? ach jaj kam ta nasa automobilova europa speje, dobre a zaujimave auta miznu a nezmyselne auta ako GLA CLA vznikaju, a najhorsie na tom je to ze zda sa ze lepsie to uz nebude a casy dobrych auticiek su davno prec
...to jsou pindy, co? >😁
Mě by zatím bohatě stačilo vidět ty jeho: "kvalitne hodinky a svajciarsky nozik", no a hlavně tu jeho "peknu zensku"..., škoda, že už je po Silvestru, mohla být pr.dell. >😒] 😉
Co si pamatuji, pomyslnou hranicí bývalo 6 vteřin.
dneska bych dal tak kolem 4-4,5 😄
Ano, viděl bych to podobně. Tedy pět vteřin s tím, že se posouváme ke čtyřem (pod 4,5 bych ale neřekl).
Nemyslím že sportovnost se poměřuje časem 0-100... Toyobaru má svých 7.6... a stejně je to pro mě sportovnější auto než nějaká Cupra.
Bylo to spíš měřítko pro rychlost, než pro sportovnost. Prostě pod 6 vteřin to bylo "properly quick". Dnes žijeme v době, kdy i dvoutunový kombík pokoří 4 vteřiny. A 6 vteřin je pořád rychlé. Jen jde vývoj dál a výkony supersportů dob nedávných budou dostupnější a dostupnější. Když to tak vezmu, tak jsou to dnes možná 3 vteřiny a ne 5. 😄
Pak ok, s tím nemám problém. 0-100 jako orientační ukazatel dynamiky funguje docela dobře... 4s, 6s, 8s, 10s... zhruba víš, co čekat.
kedysi som v panskom magazine cital ze kazdy "spravny chlap" chce peknu zensku, kvalitne hodinky, svajciarsky nozik a rychôe auto ktore zrychli aspon pod 5s na stovku , kua uz len to auto mi chyba
ja by som bral corvettu stingray 😉 , ta to da dokonca pod 4s, takze mam rezervu na dalsich 10 rokov >😁 :yes: keby sa sprisnili kriteria panskeho magazinu >😁 , no dobre posrandovali sme , to bolo na odlahcenie :yes: 😉 :yes😒br />
ale mas pravdu, spickove sportiaky mali tu hranicu okolo 5-6s , ovsem nie je sportove auto ako sportove, je rozdiel sportovy golf gti a ferrari enzo
ja by som bral corvettu stingray 😉 , ta to da dokonca pod 4s, takze mam rezervu na dalsich 10 rokov >😁 :yes: keby sa sprisnili kriteria panskeho magazinu >😁 , no dobre posrandovali sme , to bolo na odlahcenie :yes: 😉 :yes😒br />
ale mas pravdu, spickove sportiaky mali tu hranicu okolo 5-6s , ovsem nie je sportove auto ako sportove, je rozdiel sportovy golf gti a ferrari enzo
....zkus místo pánského magazínu třeba pánský klub.... Bar Modrá ústřice by mohl pro začátek stačit....
>😒]
>😒]
já jsem teda o takové pomyslné hranici nikdy nic neslyšel... ba jsem ani nepostřeh, že bych na ni pomyslel 😄
genus
Inu, Seat Cuprou dovršil nabídku Leona. Možná ještě "přiletí" Cupra R, možná ne. Každopádně je Leon dnes nejzajímavějším kusem v nabídce španělského výrobce, ať s Cuprou či bez ní. Nejen nedávno představeným kombíkem, ale i touto Cuprou (jako spíše takovou atrakcí) si Leon neustále říká o pozornost zákazníků. Bude velice zajímavé sledovat kam se tento model za tento rok vyšvihne. Zaujme ještě více zákazníků? Bude je ubírat z řad zákazníků Golfu či Octavie? To mě bude zajímat.
Ale zpátky ke Cupře. Vnějšek solidní - jsem zastáncem spíše konzervativního přístupu a s Cuprou to španěl nepřehnal. Díky bohu. Jde o decentní připomenutí tradice tohoto modelu. Ovšem interiér, alespoň z prvních fotografií mne lehce dostal do rozpaků. Ta světle šedá (či co to je) linka na sedadlech a dveřích se objevila už u Ibizy [odkaz] a já podléhal modlidbám ať to do "dospělácké" CUPRy nedávaj... a sakra dali. Celkově to dle mého názoru interiér sráží. Také mi vadí volant a panel přístrojovky - proč tolik černočerné? Bílé prošívání ok, ale můj názor je, že FR má interiér o dost esteticky vyvedenější😒br /> CUPRA [odkaz]
FR [odkaz]
Ale zpátky ke Cupře. Vnějšek solidní - jsem zastáncem spíše konzervativního přístupu a s Cuprou to španěl nepřehnal. Díky bohu. Jde o decentní připomenutí tradice tohoto modelu. Ovšem interiér, alespoň z prvních fotografií mne lehce dostal do rozpaků. Ta světle šedá (či co to je) linka na sedadlech a dveřích se objevila už u Ibizy [odkaz] a já podléhal modlidbám ať to do "dospělácké" CUPRy nedávaj... a sakra dali. Celkově to dle mého názoru interiér sráží. Také mi vadí volant a panel přístrojovky - proč tolik černočerné? Bílé prošívání ok, ale můj názor je, že FR má interiér o dost esteticky vyvedenější😒br /> CUPRA [odkaz]
FR [odkaz]
Deathstar
Výkon je opravdu štědrý,myslím,že je to už hodně na hranici toho co snese hot hatch na předku..Samosvor to asi nějak ukrotí(i když u Astry OPC to nezvládá,ale ta má 400Nm..),myslím,že kdyby tam bylo 260 koní,bylo by to možná lepší na řízení a běžný cílový uživatel Cupry by to stejně nepoznal ..Ještě,že má na předokolku ne tolik extrémních 350Nm
Ale tohle není obyčejný/klasický "samosvor", jako v A OPC apod., viz G7 GTI Performance.
Golf GTI Performance je slabší a má mechanický samosvor VAQ,a Astra OPC má lamelový mechanický samosvor,který se zavírá ještě agresivněji,plus má speciální přední nápravu...Astra OPC i přesto tahá za volant a je výrazně nedotáčivá..
Nemám tedy důvod pochybovat o tom,že Leon s diferákem ze slabšího Golfa ale s výkonem silné Astry se bude škubat..
Nemám tedy důvod pochybovat o tom,že Leon s diferákem ze slabšího Golfa ale s výkonem silné Astry se bude škubat..
Vlastní diferenciál v Astře a v Golfu se v principu neliší. V obou případech je to lamelový samosvorný diferenciál, rozdíl je ten, že v Golfu je jeho svornost (tedy přítlak jednotlivých lamel) plynule řízená pomocí elektroniky, proto se mu také někdy říká aktivní nebo elektronicky řízený. Za normálních okolností se chová jako běžný otevřený diferenciál a jeho schopnosti se projevují pouze v extrému při prokluzu. Čím více mají jednotlivá poháněná kola tendenci prokluzovat, tím více řídicí jednotka zvyšuje svornost lamel. Rozdíl mezi Golfem GTI Perf. a Leonem nebude v jízdním projevu nijak zásadní (stejný točivý moment motoru, vyšší výkon v horním spektru otáček, navíc reálný výkon těch motorů se nebude moc lišit, 220hp verze toho motoru má na brzdě kolem 240hp, 230hp verze má kolem 250hp, počítám, že ta 280hp verze bude mít plus mínus deklarovaných 280hp a tedy rozdíl 30hp-40hp není žádná velká darda), takže nevidím žádný důvod aby v Leonu něco škubalo když v GTI neškube..
[odkaz]
[odkaz]
U GTI perform. je také využívána vícelamelová spojka, ale systém by měl být (jako celek) ještě sofistikovanější, a to i přesto, že i u OPC lze mluvit o "adaptivním samosvoru", jehož maximum svorného efektu je 50%, zatímco systém v GTI performance dokáže přenést točivý moment z kola s menší přilnavostí na kolo s přilnavostí větší v rozmezí 0 až 100%. Systém v OPC reaguje na prokluz jednotlivých kol a svorný efekt závisí na úhlu, kterým jsou lamely tlačeny k sobě. Tento úhel také určuje, jaký tlak je vyvíjený na lamelovou spojku v závislosti na točivém momentu. Po uvolnění plynového pedálu se lamely oddělí, aby mohl (i na předních kolech) fungovat systém ABS.
Kontrolní modul systému v GTI Perf. kalkuluje (kromě rozdílu rychlosti otáčení předních kol) také se samotnou rychlostí vozu, momentem stáčení a příčným zrychlením. Jakmile je "diagnostikován" prokluz některého kola, dochází k postupnému (elektrohydraulicky řízenému) spínání lamel s možností proměnlivého stupně svornosti.
Kontrolní modul systému v GTI Perf. kalkuluje (kromě rozdílu rychlosti otáčení předních kol) také se samotnou rychlostí vozu, momentem stáčení a příčným zrychlením. Jakmile je "diagnostikován" prokluz některého kola, dochází k postupnému (elektrohydraulicky řízenému) spínání lamel s možností proměnlivého stupně svornosti.
Z technického hľadiska Ti to už vysvetlili hoši nado mnou, ja z praktického hľadiska dodám, že GTI Performance nemá ani náznak torque-steeru, ten e-dif je natoľko efektívny, že žiadne trhanie volantu z rúk sa nekoná. Tvrdím, že GTI by zniesol 50 koní navyše a na riadení by sa to prejavilo len minimálne. Na rozdiel od takého Focusa ST, ktoré má síce o 20 koní viac (čo nie je nijak extra rozdiel), ale bez samosvoru doslova vytrháva volant z ruky a to nielen pod plynom v zákrute, ale aj pod plným plynom rovno. Takže to nie je o absolútnom výkone, ale o použitej technike a jej naladení a zo skúsenosti s GTI perf. verím, že ani silnejšia Cupra s touto technikou nebude trhať volant z rúk.
V první řadě, pointou diferenciálu se zvýšenou svorností je zlepšení přenosu síly, ne zpříjemnění řízení. Pokud zdrojem problémů není otevřený diferenciál, tak by LSD situaci zlepšit neměl. Naopak ji může zhoršit. Samozřejmě, když máš elektronicky řízený systém, můžeš se snažit problém vyřešit na úrovni diferenciálu místo na úrovni posilovače řízení (nebo mohou spolupracovat).
kombík je doména škodovky
Kombi můžou dát na Oktu, tam je to jedno, Okta nikdy nebyla jako Cupra, Focus RS, Golf R ... Okta bude vždycky jenom obyčejný rodinný auto nic víc, i kdyby měla čtyři výfuky 😄
Stejný je to třeba s Focusem ST...kombi ano, ale RS v kombi nebude...to je prostě hřích zabít takové auto kombíkem...chápeš?
Proto ať mají kombi FRko, ale ne Cupru proboha...to už by mohli Toyobaru dělat taky v kombi nemyslíš?
To, že by si to v dnešní zvrácené době někdo koupil je věc jiná...
Aj výkony sú zaujímavé, už "slabšia" Cupra má výkon, ako minulý Golf R; stovka za 5,7s, resp. 5,8s je pri dvojlitri perfektná hodnota (280k Astra OPC to dá za 6s).
Tiež oceňujem, že je v ponuke aj praktická 5dv. karoséria: praktický rodinný hatch, ktorý v prípade potreby vyšprintuje na stovku pod 6s; skrátka tatinov sen. 😄
pro srovnání GTI Ł25,845
S tím samosvorem mě celkem překvapili. Vytvořili si tím tlak i na GTI. Plus možnost pětidvířka, hmmm, zajímavé. Jsem zvědav na ceny.
Design musí jít ruku v ruce s technikou. "Sportovní" auto bez odpovídajících vnitřností (vzpomeňme jako extrém třeba C4 Loeb edition, nebo Veloster) je všem k smíchu.
Exeo nebylo součástí téhle snahy. Před pár lety si dělali průzkum a ukázalo se, že si řada lidí myslí, že Seat patří Fiatu (očividně to nebyli nejmladší respondenti, protože mladší generace zase nebude nic vědět o historii Seatu a Fiatu). Nedokáži to pochopit, ale je to tak. Nejsem si jistý, jestli samotný Enjoyneering tohle dokáže změnit.
Pokud má automobilka podobně zoufalou pověst, pak se to přenáší i na její zákazníky - jezdíš zoufalou značku, pak jsi zoufalec, který chtěl Volkswagen, ale neměl na něj.
SEAT musí získat zpět svou hrdost... a tam může být Cupra mnohem důležitější, než jak to bude vypadat v prodejních číslech.
PS: to s tím "chtěl VW, ale neměl na něj" by mohlo platit i na Škodu... ale zřejmě neplatí.
Docela skoda, inak Leon jazdil lepsie ako Kia aj motoricky...
S tym samosvorom to vyzera moc dobre, ktovie ci to niekto iny potvrdi s tou karoseriou