Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Video: Audi R18 e-tron Quattro umí zatáčky rychleji než F1

14 komentářů

Avatar - techF1LES
techF1LES
Nemôžem si pomôcť, ale takýto zlý (nechcem povedať hlúpy) článok by som nečakal ani na auto.cz. Článok postavený na ničom a s nulovou výpovednou hodnotou. Nerozumiem prečo sa vlastne autor snažil k videu čokoľvek dopĺňať a zabíjať to rádoby-senzačným titulkom, ktorý je ešte nezmyselnejší ako samotný článok.

1. Nechápem odkiaľ berie autor presvedčenie, že "Audi R18 e-tron Quattro umí zatáčky rychleji než F1"? Z priloženého videa asi ťažko odčíta rýchlosti prejazdu zákrut, takže pozrime sa na fakty... Najrýchlejšie časy na kolo v Monze pre kategóriu LMP1 (časy z testovania v roku 2012) a pre F1 (Q3 časy z kvalifikácie v rokoch 2012 a 2013)...
LMP1 (Audi R18 e-tron Quattro) | 12.4.2012: 1:26.800

F1 (McLaren MP4-27) | 8.9.2012: 1:24.010
F1 (Red Bull RB9) | 7.9.2013: 1:23.755

Z porovnania je jasné, že prototypy LMP1 sú v Monze o 2,5 až 3 sekundy na kolo pomalšie ako monoposty F1, ale treba dodať, že Audi na Monze testuje v konfigurácii trate bez prvej šikany, čím je LMP1 oproti F1 veľmi zvýhodnené. Normálne by bol prototyp pomalší až o zhruba 7 sekúnd! Ak má niekto aktuálnejšie dáta k LMP1, rád sa na ne pozriem, ale z týchto vyššie uvedených je to jasne vidno. Je to tak kvôli ich zjavnej nevýhode - vyššej hmotnosti (+273 kg) a nižšiemu výkonu (-260 až 280 koní) oproti efjednotkám.

Ešte stále si pán Mička myslí, že "Hybridní Audi R18 e-tron Quattro je sice pouze hybrid s naftovým a elektrickým motorem, zatáčky však projíždí rychleji než F1."?

2. Tiež by som rád vedel, ako autor prišiel na to, že "V přiloženém videu můžete vidět speciál R18 e-tron Quattro pro nadcházející sezónu"... Ja vo videu vidím tohtoročné šasi obuté na budúcoročných užších pneumatikách.

3. Nemohol som si nevšimnúť, že kolega "helldiver" tu ešte pánovi žurnalistovi musel opraviť informáciu o pohone... Ok, pomýliť sa môže každý, ale tých nevedomostí v tak krátkom článku je až podozrivo veľa.

4. "Nedovedeme si představit, jaké přetížení musí na řidiče působit. Jsme však stoprocentně přesvědčeni, že to chceme zkusit také!" - záver článku hovorí za všetko. Výborný spôsob ako napísať "tento článok je vlastne o ničom a čitateľ sa z neho nič nedozvie."

Čo k tomu dodať? 122 slov a jediným faktom je pár čísel opísaných z Wikipedie. Tomuto sa hovorí novinárska práca?
Hugi_77
Dobře napsané. Kvalita místních článků je už vážně odstašující...
Jen doplním, že každá kategorie má zcela jiné technické restrikce v čase - tedy že snahou FIA je stále omezovat earodynamický přítlak a mechanický výkon - a tyto snahy se v různých periodách promítají do obou kategorií
DJB
Už jsem se chystal napsat něco velmi podobného, byl jsi rychlejší. Takovýto článek nemůže napsat motoristický novinář! Je dobře , že si doplnil časy na kolo, rekord v Monze drží Rubens Barrichello z roku 2004 časem 1:20,089, Audi je opravdu o víc než 6 sec.pomalejší. Jediné plus je lepší aerodynamika, top speedy mohou dosahovat podobné, ale na průjezdy zatáčkami se se Audi prostě nemůže chytat. Běžte si nafackovat! :no:
igorvrazic
Okrem domnienky autora mi chybaju relevantne fakty...video nic nehovori
Duffy182
mimochodom na TDI vskutku slusny zvuk :yes:
helldiver
Mate to uplne naopak, spalovaci motor samozrejme pohana zadne kolesa a elektromotor moze v urcitych situaciach (rychlost nad 120km/h, dostatok energie naakumulovanej v mechanickom zotrvacniku...) pohanat predne kolesa.
Avatar - RWD
RWD
:yes:
Avatar - Ham.
Ham.
Už letos platilo, že to, co tento prototyp ztrácí v přímce díky regulím, které dávají dieselu nižší výkon než benzínu musí nahonit rychlejším průjezdem v zatáčkách.
igorvrazic
Autor naopak bude v redakcii pochvaleny a dostane premie...pretoze zabezpecil redakcii xxx-clickov a tym zvysil navstevnost,resp platenie reklam...a to je to o co tu de 😄 ...zial
Avatar - boost.
boost.
Díky za osvětu... Kvalita víkendových článků auto.cz je (ještě více než v týdnu) příšerná a už se mi nechce je ani číst. :no: :no:
LambaX
Chtěl bych se zeptat, a to naprosto vážně, kolik autoři takto 'kvalitních' článků na téma sportovní prototypy berou?

Myslím to naprosto vážně, neboť by možná stálo za úvahu spolupracovat 😄 .
LambaX
Přesně tak, je to o předpisech. Nicméně, pokud by měli technici volnost, téměř určitě by byly rychlejší prototypy. I dneska generují větší přítlak než F1. Bohužel, často autoři, kteří chtějí senzaci, pak napíší takové slepeniny. Já si říkal (podle nadpisu), jak je možné, že by nové Audi bylo rychlejší... A nejen, že tam není žádný důkaz toho tvrzení, ani to rychlejší nevypadá, ale ani se nejedná o nové Audi.

Mimochodem, pamatuje někdo doby, kdy u výsledků F1 bylo uvedeno něco v tomto smyslu:
nejrychlejší kolo: Lauda, Fittipaldi apod.: čas 1:22.222 (absolutní rekord kola: Willi Kauhsen Porsche 917 Turbo - Interserie 1971 - 1:21.111 ? 😄😄😄😄 a podobně?

Dneska Formule 1 ujede třeba ve Spa prototypům úplně neskutečně, takže toto srovnávat bez konkrétních měření je naprosto nesmyslné.
gil54
Naprostý souhlas.

Kdyby se zde autor vyzvracel (edit: vyzvracel je příliš slabé, patří sem vyblil), alespoň by bylo zřejmé, co měl k obědu. Takhle se nedozvíme vůbec nic. :no:
Frantizsekk
+1
Toto uz ani snad nejde nazvat bulvarem. Tam se clovek alespon dozvi nejake drby a lzi. Zde vubec nic, maximalne ekvivalent vety *Ty vole, to to jede !!!* Hen heeeen