Mercedes-Benz GLK absolvoval bez problémů téměř celých sto tisíc kilometrů. V samotném závěru dlouhodobého testu však selhala vodní pumpa, která celé vystoupení automobilu zhatila.
.... taky jsem měl našlápnuto vyhrát Wimbledon, ale pak se na poslední chvíli objevilo mnoho lepších tenistů a tak teď dělám jen v kanceláři..... ;-)
No, stane se, každopádně to pravidlo měnit vodní pumpu s rozvodama asi stále má něco do sebe.....
Jinak mi přijde docela zajímavé, že v textu výše se bez nějakého komentáře uvádí, že "chladící kapalinu dolévali chvíli před poruchou". To jako někdo tuhle kapalinu fakt doléváte? to by se snad ztrácet nemělo, ne? Já jsem to teda za posledních 10 let nedoléval na jediném autě....
Asi mysleli pravidelný servis, který se myslím dělá v 80 nebo 90000, už si to nepamatuji. mimochodem, mám najeto 165000 km a zcela bez závady. Takže ta vodní pumpa je velká smůla, ale co se dá dělat, * happens sometimes. Bravo GLK.
no, já bych to u svého auta rozhodně neřešil dolitím, ale kontrolou.... myslím že to hezky ukazuje, jak se ti borci k autu chovají..... ;-\ ve finále by možná tu závadu odhalili předtím, než se tak fatálně projevila.....
Nemuselo to mít nic společného. Může někde unikat trochu páry, když je systém dostatečně natlakovaný (což třeba může znamenat, když ho honíš horskými průsmyky).
Dolít rozhodně musíš, když chybí. Sledovat hladinu je potřeba vždy. Záleží, kolik ubývá. Jak často doléváš. Že něco zmizí za desítky tisíc kilometrů, nic nemusí znamenat. Doliješ, případně necháš zkontrolovat (může jít také o známý problém). Pokud musíš dolévat znovu v krátkém období, nejspíš se něco děje. Pokud je to jen drobná nedokonalost, tak to zběžnou prohlídkou nejspíš nenajdeš. Samozřejmě, můžeš si nechat aut rozkopat, to je na tobě. Mně by to za to nestálo.
A ješťe horší je když tupá hlava spolupracuje s rukama. To hned namláti do klávesnice hloupý příspěvek na net. Větší legrace bude až bude dlouhodobý test Mercu s motorem od Rencka a auto v klidu ten test dojede. Pak ti asi praskne cevka v mozku.
žeby tsi vyrábal renault? 8-s ada povedz mi o tej nehode alebo chceš povedať že si sa taký už narodil? to co tu kecáš je už choré na mozog a takéto hlúposti povedať ... radšej sedieť doma pri ct24 a držať jazyk za zubami .
p.s kde tu bol článok o 1.5dci v áčku si tvrdil ze merc ten motor celý prekope pokiaľ sa mi zdá a teraz keď je tu mercedes ktorý s francúzmi nemá nič spoločne za všetko môžu zrazu francúzi sám nevieš co hovoríš zober si papier ceruzku nakresli čoho sa bojíš a chod za psychológom
dnes si nevyberete, BMW zase montuje do řady 3 Citroen motory, tak jako Jaguár do řad XJ a S, v minulosti BMW montovalo motor od VM Motory, Audi se snad nepovedl žádný motor z posledních novinek, jak nafty, tak benzíny mají obrovské problémy a u nafty stoupla spotřeba až o 2 l., atd., aj., spíš než ty vaše primitivní provokace bych se zamyslel, zda ty motory jsou dobré nebo ne, to je asi oč tu beží pro aspoň průměrně inteligentní lidi
So ein Pech, ale co sa da robit. U premie musia byt aj poruchy premiove. A este ceny. Vymena prevodoveho oleja po 50 tisic km za 335€? To do neho asi pridavaju zlaty prach alebo diamantovy granulat. Mimochodom, na ten 7-stupnovy automat sa tam dost stazovali. Ze radi pomaly, a sklbe autom pri kazdom preradovani, najma pri rozbehu. Ani update softwaru tomu velmi nepomohol...
Dalsia vec, menili sa brzdove dosticky vpredu po necelych 80 tisic km, to este beriem. Ale ze aj kotuce, tak to uz nechapem. Tie by mali vydrzat trosku dlhsie, ako jednu sadu dosticiek...
[odkaz]
tak lepší vyměnit kotouče i s deskama než udělat jen desky a za dalších 20tkm je vyhazovat, protože musíš měnit kotouče a na nové kotouče je nesmysl rvát nové desky.... ;-)
každopádně ta výměna oleje v převodovce je mazec.... :*)
Akurat ze vymena dosticiek+kotucov vpredu stala ~600€. To je tiez dost vela na to, aby si to menil kazdych 80 tisic km...
Mimochodom tie kotuce nemozu byt po 80 tisic km uz zodrate tak aby nemali pozadovanu hrubku. Skor si myslim, ze sa zvlnili a zacali trosku "hadzat". Ale ani to by sa nemalo stavat...
Plný súhlas, mne na mojom nákladnom Mercedese, ktorý som si jazdíl sám od nova vydržali kotúče cez 300 tis. A stretol som tam týpka s polročným autom, ktorý zodral obloženie a rozbil kotúče po 25 tisícoch. Na otázku či používa motorovku na mňa len nechápavo čumel. Takže posaďte podobného exota do hociakého auta a urobí z neho sekačku na drevo za pár dní. :-) V osobáku (korejec) mám 180 tis. a predné kotúče pôvodné, dosky boli menené raz. Vo väčšine prípadov je vinný medzikus medzi volantom a pedálmi.
Já bych nebyl až tak striktní v označování někoho za exota. Služebáky obecně musí vydržet daleko vyšší zátěž než soukromé leštěnky bez ohledu jak dobrý řidič je řídí. Když si sáhnu do svědomí tak na soukromém autě manželka určitě 100tkm+ natočí bez výměny kotoučů, jezdí cca 80-100km denně, část po městě, část v okolí a cca jednu třetinu po českých dálnicích. Je to soukromé auto takže žádná krev. Já bych si na to u soukromého auta takto používaného také troufal. Nicméně jezdím dlouhé trasy do Německa se služebním autem a tam prostě člověk neomezenou rychlost často využije, benzin/naftu neplatím, 150tkm služební auto vydrží třeba i s trvalým plynem na podlaze no a holt občas to někdo do levého foukne bez varování i v tom slušném Německu. A pak prostě kotouče dostanou zabrat daleko víc než při tom lochtání, které jsem popsal u manželky a už jsem párkrát po 40tkm měnil. Prostě kdo chce jezdit rychle, tak musí počítat s vysokou spotřebou benzínu/nafty, destiček i kotoučů. To co se zmaří spalováním benzínu na dosažení vysoké rychlosti se musí také zmařit třením mezi destičkou a kotoučem při brzdění z vysoké rychlosti. A tak jako je spotřeba při 220 na dálnici třikrát vyšší než při 130 tak i "spotřeba" destiček a kotoučů je třikrát vyšší. Je to jenom fyzika.
Ale on psal o takových jak jsi ty, že je řidič a řidič a to je oč tu běží. Dnes už ne, ale před časem jsem jezdíval rychle, pekelně rychle desky jsem neměnil nikdy před 100k a kotouče před 200k. Takže asi tak.
Tohle je standartní situace na silnici? Jasňe že se to stáva, ale zase díky předvídavosti plánováni jizdy a v neposldní řadě převážně brzdění motorem právě na tyto krizové chvilky ušetříš. Dnes jsem oo hodně starší a měním auta častěji než brzdové desky. ;-)
Také brzdím motorem, ale pak jezdím na pohodu a ne rychle. Když jezdím rychle, využívám brzd. Tohle sice není standardní situace, ale stává se to a i na českých dálnicích se běžně stává, že musím snížit rychlost o 50 km/h.
Mno, ale taky opel insignia - kotuce odisli po 50tkm (vibrovanie pri brzdeni) a cena ludovych 550€. Po 150tkm odisli znova. Garancka pri 150tkm vratane vymeny rozvodov (bez tych brzd) - 906€. Takze to uz len malo prihodis a mas lepsie auto celkovo.
tie kotuce budu kvoli ESP, a kvoli elektronickemu diferencialu. Ono sa zvysuje cestna stabilia ale za cenu vyssieho nakladu na brzdovy system. Na mojom predchadzajucom golfe kde nebolo ani ESP som auto predaval s 170 km a nemenene ani brzdove platnicky.
A zalezi zasa od toho ako jazdis. Ja som jazdil prevazne dialnica a ked sa dalo vyradoval a nebrzdil na plno a prerusovane z dovodu neprehrievania brzdoveho oblozenia. :-)
Som zvedavy ako dlho vydrzia BMW :-)
No jo, mám doma to "top" neporuchové BMW 130i, co je údajně nejspolehlivější a v 90t km odešla spojka (oprava i s dvouhmoťákem za 30 tisíc) + řídící jednotka xenonu (další 4 tisíce navrch). A třeba Performance brzdové destičky vpředu vydržely jen 15 tisíc km. Jak někomu vydrží destičky 80t km, to teda fakt nechápu, to snad nebrzdí. :-) To nevydrží ani kotouče, ty maj životnost tak 40t km max. :-)
Rozhodně to není první auto, kterému mění kotouče. Odpovídá to nasazení - s těmi auty se nemazlí. Pokud jde o olej, máš tam i filtr (což u některých převodovek není jen filtr) a práci (někdy to není sranda).
Hlavně to je pro Merced docela ostuda. To je zrovna díl, který má vydržet po celou životnost auta. Není to žádný výměnný díl, který má nárok na to se vysypat. U Dáčky bych to ještě pochopil, ale u Mergla 8-s
Nemozeme tento test brat tak, ze sa to stane kazdemu Mercu....ale potencialne sa to stat moze kazdemu Mercu :yes: Vypovedna hodnota tychto testov je vsak dobra...auto, ktore ma za dobu cestovania par fatalnych chyb, ma nepresvedci o tom, ze je to iba zly kus vyrobeny po vikendovej nocnej smene...
Skoda, ze sa nerobia testy na 200 000 km...tam by asi vela aut nedoslo kvoli fatalnejsim chybam typu. A pritom by stacilo kupit auto z bazara so 100 000 kms a bolo by to lacnejsie (a najma realnejsie)
Robia obcas aj take testy, akurat neviem ci dobre vyberaju auta. Trebars to robili s fiatom 500, a rozsypal sa im motor aj prevodovka. Vysledok okomentovali asi tak, ze "po 6 rokoch a 200 tisic km zrele do srotu!":
[odkaz]
>:D no jo, máš recht, všetky testy končia aj tak výhrou Škody alebo VW... Najviac ma štve keď čítam článok napr. o Suzuki a v každej desiatej vete je nejaké "nenápadko" porovnanie so Škodou... 8-s Nemám nič proti koncernu no čoho je veľa toho je veľa. :no:
jasná chyba managementu...bouchá pěstí do stolu šéf představenstva na krizové schůzi svolané ihned po uveřejnění výsledků v AutoPiltu.
Nikdo z podřízených raději nezvedne ani oči od desek na stole s otevřenou stránkou, která tohle všechno způsobila....
Po chvilce metání očních blesků se rozhodne promluvit manager kvality a subdodávek.
Ano přijímám plnou odpovědnost a dávám své místo k dispozici.....
šéf se na něj jen úkosem podívá - "Vás jsem nemyslel blbče.... Risk manager musí od válu.... Taková chyba..... jasně jsem řekl, že ty součástky musí selhat až po uplynutí záručních podmínek..... To mne tady vůbec nikdo neposlouchá????!!!!!"
....na závěr porady
"máme se ještě hodně co učit. Podívejte kolegové od Renaultu.... Proč si myslíte, že s nimi spolupracujeme? to jsou machři....."
Re: premiove vozy uz davno nie su kvalitnejsie ako bezne aut
Samozřejmě, co se týče spolehlivosti, je to plus minus stejné. A dražší auto = dražší ceny dílů i opravy. Ale nemůžeš srovnávat jízdní komfort Logana a 5er, to je ten důvod proč zde na silnici vídáme i jiná auta než Dacie.. ;-)
Re: premiove vozy uz davno nie su kvalitnejsie ako bezne aut
Prémiové auta nejsou? Která neprémiová značka nabízí víc než šestiválce? Která neprémiová značka nabízí osmistupňový automat? Která neprémiová značka - snad s výjimkou Subaru - nabízí trvalý pohon všech kol? Bavím se o evropských autech...