Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Skipper
Ach jo. Auto to asi nebude špatný, ale co z toho? Veškeré tradice a hodnoty jdou do...
Dlho sa držalo tradície, ale teraz EU nútí opušťať tradície a to je velká škoda 😒
radovan99
škoda, nechápu tah BMW. Pro holky, lidi co chtěj vypadat cool a bojej se zadního náhonu mají MINI... těšil jsem se na malý lehky spartánský roadster se zadkem, ale bohužel...cena na úrovni mx5, jenže ta je věrná tradici...
Tak nastesti tu bude ta Alfa a trochu levnejsi ale stejne dobra nova MX-5ka. A v ni budeme COOL a jeste to pojede SUPER a sportovně 😄.
Samo souhlas ze to BMW bude fajn auto, ale v tomhle sektoru by to melo byt opravdu dle meho klasicka koncepce a trivalec je taky drsne. Hlavne ze je stale volba a konkurence nabidne co chci ja nebo i ostatni casto jak to tu ctu 😄!
Samo souhlas ze to BMW bude fajn auto, ale v tomhle sektoru by to melo byt opravdu dle meho klasicka koncepce a trivalec je taky drsne. Hlavne ze je stale volba a konkurence nabidne co chci ja nebo i ostatni casto jak to tu ctu 😄!
Cenu na úrovni mx5 u srovnatelného auta od bmw čekat nemůžeš, jinými slovy 2er coupé/cabrio, které se z bmw portfolia ke srovnání s mx5 nabízí nejvíce, bude stát min. o třetinu více, značka je značka. Nemá smysl brečet nad tím, že bmw nestrčí zadní náhon do čtyřmetrového auta (kdo by to zaplatil?), raději více vydělej, přitlač a můžeš si koupit to pravé bmw se zadním náhonem.
Ne.
To je jako mít trola ve vlastním portfoliu, když chci cool funy car roadster, tak si nebudu kupovat značkovou náhražku(3hrnky, předohrab) ani připlácet za "pravé" bmw cabrio ale sáhnu po pravém roadstru, třeba po ikonické Mx5.
To je jako mít trola ve vlastním portfoliu, když chci cool funy car roadster, tak si nebudu kupovat značkovou náhražku(3hrnky, předohrab) ani připlácet za "pravé" bmw cabrio ale sáhnu po pravém roadstru, třeba po ikonické Mx5.
Přitlač neznamená připlať, přitlač u sebe, za auto se zásadně nepřiplácí, auto se kupuje. Cheš-li mazdu, zaplať cenu mazdy, chceš-li bmw, zaplať cenu bmw. Všechno má svou cenu, zbytek těch řečí jsou jen sebezáchovné pláče, pravý roadstre.
Dominik.
Nějak mi to připomíná něco jako Suzuki Cappuccino, takový auto se k image BMW moc nehodí, a ten náhon...
sargis
da sa ocakavat, ze aj Merc pride s niecim na baze A (ALK???), toto bude konkurencia novej generacii TT a iste pride aj Xdrive...Z4 si ponecha RWD a bude na vyber pre kazdeho...
Beekey
Bude predokolka, trivalec, predpokladam asi tak s vykonem kolem 140 koni... a zrejme bude vazit neco nat 1000kg... no, to by byla ostuda vidte? Podotykam, to se jedna o zakladni motorizaci, v silnejsi verzi to uz bude radne zihadlo, predokolka, nebo s 😁rivem, no svatokradez, jako kdyby hned konkurence nenabizelo uz 10 let predokolku ve forme TT...
Ale, dobre, musime se vsichni vyjadrit: "ani do ted jsem si to BMW nekoupil (to vse samozrejme z vlastniho rozhodnuti, aniz bych byl jakkoli financne limitovan), ale ted jeste tohle, dyt to uz ani nebude BMW, takova ostuda, jako tohle, to si uz vubec nekoupim..."
Ted si v BMW vsichni hromadne zacnou trhat vlasy, pac urcite se nenajde dalsich nekolik desitek tisic kupcu... >😁
Ale, dobre, musime se vsichni vyjadrit: "ani do ted jsem si to BMW nekoupil (to vse samozrejme z vlastniho rozhodnuti, aniz bych byl jakkoli financne limitovan), ale ted jeste tohle, dyt to uz ani nebude BMW, takova ostuda, jako tohle, to si uz vubec nekoupim..."
Ted si v BMW vsichni hromadne zacnou trhat vlasy, pac urcite se nenajde dalsich nekolik desitek tisic kupcu... >😁
BRoy
jak hluboko ještě BMW klesne?!? Kdybych, sám nevím proč, zatoužil po malé předokolce bez střechy a výkonu, tak třeba Pažout nabízí sqělou 207cc. 😉
no jestli nevidis ten rozdil mezi cc odvozeneho od hatchbacku a roasterem, tak zrejme taky nebudescilovym zakaznikem BMW...
Myslíš... roadsterem odvozeným od hatchbacku 😄 ? Teoreticky by v tom velký rozdíl být nemusel, spíš... BMW je BMW a Peugeot je Peugeot.
Cílový zákazník BMW je každý kdo má dost peněz, IQ testy se zatím nevyžadují 😉
Cílový zákazník BMW je každý kdo má dost peněz, IQ testy se zatím nevyžadují 😉
Či su to i8 či i3. Je to škoda, že prídu o svoju výnimočnost, ale bohužial konkurencia nespí a aj BMW musí bojovať o každého zákazníka.
A bože Hňupdaj ma plnú hubu kecov a skutek utek.
BTW. BMW horská kola vyrábí (nebo teda vyráběla se kola s modrobílou vrtulí) 😉
A) v očích movitých zájemců je podstatná ta 7er nebo M5 nebo SLS nebo One-77. Cygnety, popelářské vozy, Z2, horská kola, čepice a trička s nápisem Aston Martin mají tito zákazníci na háku a vůbec je neruší (bohatý člověk bývá většinou i dost inteligentní a chápe, že i on potřebuje k životu popelářské auto, tak proč z toho dělat nějakou vědu). Pokud někdo vyrábí něco špičkového a neobchoduje přitom s bílým masem nebo s drogami tak může klidně vyrábět třeba ty popelářské vozy a v očích této skupiny si nijak nepohorší. Je to vyzkoušené tisíckrát v historii a funguje to pořád stejně. Nefunguje to opačně, ten kdo padesát let vyrábí popelářské vozy a nic jiného a najednou přijde s nápadem vyrábět luxusní limuzínu tak má před sebou velký „vořech“ jak toho dosáhnout, jednak technicky (což je řešitelný „vořech“), ale hlavně má téměř nadlidský úkol jak dramatický posunout vnímání své značky v očích této skupiny A) a to se opět historicky ukázalo jako často prakticky neřešitelný úkol. Jediná cesta pro takového výrobce je dlouhodobě a postupnými kroky se posouvat výš a výš, patro po patru, a když je výrobce dostatečně vytrvalý, tak toho může nakonec dosáhnout. Uvidíme, jak třeba Hyundai dokáže naplnit své velkohubé prohlášení o stavbě konkurence 3er. Netvrdím, že se jim to nemůže podařit, ale je to o desítkách let hodně tvrdé dřiny, nikoliv o jednom PR prohlášení.
B) zájemci, kteří mají malé finance a díky skupině A) šilhají po dané značce s image, těm se prostě předhodí ty Bčka, Z2, nebo třeba jen to horské kolo a ti po nich skočí jak slípka po flusu, protože mají hřejivý pocit prémie a je spokojený jak výrobce, tak i zákazník.
C) zájemci, kteří šilhají po prémii, ale mají díry v kapse a nemají ani na ten nejlevnější nový model. Ti udělají co? No někde v bazaru si koupí 5 nebo 10 let starou prémiovou plečku a získají také prémiový pocit. To jsou ovšem také nejčastější pisálci na internetových diskuzích, kteří se vyznačují typickou vlastností, která je zvláště v Čechách velmi rozšířená. Situaci lze popsat na příkladu BMW, ale stejné to byl👋je u Saabu, Audi, BMW, Alfy a dalších😒br /> - když BMW přejde k přeplňování tak jsou rázem plné diskuze majitelů obstarožních 3.0 R6 atmo jak BMW ztratilo tvář, jak nové motory stojí za prd a milion dalších výkřiků do tmy. Přitom je to jen závistivý plivanec, protože holt někdo si zajde pro novou M4 a to tito lidé prostě neunesou a skupině A) jen (s)prostě lidsky závidí.
- když BMW nasadí do produkce Z2, tak začnou mluvit o pokažení image nebo rovnou o pošlapání tradic BMW, protože tříhrnek, protože předohrab etc. To, že jsou s těmito názory jen a pouze směšní, protože sedlají 10 let starou trosku, která té Z2 nesahá ani po ventilky, jim jaksi nedochází. Přitom je jasné, že tato skupina nemá na novou M4 a dokonce ani na novou Z2, takže jsme zase jen u té závisti, tentokrát závisti vůči skupině B).
Inteligentnímu výrobci jde vždy primárně o skupinu A) a v druhém sledu o skupinu B). Skupinu C) má a musí mít logicky na háku. Pokud by se někdo dopustil pošetilosti a poslouchal názory skupiny C) tak rychle skončí krachem a veškerá diskuze o image bude zbytečná.
C, no tady více nesouhlasím, nemyslím si, že to musí být vždy nutně závist. To, že si někdo zajde pro novou M4, je např. mně jedno a pokud na to má, tak ať si udělá radost. Vůbec nic proti tomu nemám, závidět mu to nebudu (ostatně já bych M4 nechtěl, tak nevím, proč bych mu to měl závidět), ale to, že úplně zmizely šestiválcové atmosféry, je mi prostě líto. Chápu, že v dnešní době je nutné hodně optimalizovat, zaplňovat díry na trhu, nelze se držet jen a výhradně tradic (to by opravdu skončilo tím krachem, to máš pravdu), nicméně některé kroky mi přijdou až přepísknuté.
Z2 image BMW nezničí, v určitém smyslu ji ale změní (viz to, že BMW prostě už není výrobce sportovních zadokolek, ale výrobce sportovně laděných aut, nikde neříkám, co je lepší, co je horší, ale už je to jiné).
Přestože majitel Z2 bude vědět, že má lepší auto než kterýkoli Hyundai, a to i se třemi válci, stejně se mu skoro každý majitel auta Hyundai může vysmívat, že má v autě o válec více. I ten majitel Hyundaie bude vědět, že to BMW je lepší auto... ale už ten majitel BMW bude terčem nepříjemných vtipů, byť mu to auto i tak budou závidět (v tomto případě s tou závistí souhlasím). A nebude mu to příjemné, image značky to asi moc nepomůže. Samozřejmě jo, tohle je o lidech a toto nebude platit všude. Obvyklý jev to ale bude zejména pro ČR, kde je závist národním sportem a stačí si vybrat jediný parametr a na tom postavit "moje auto je lepší, protože toto".
Ty tvoje monology jsou sice zajimave, ale uprimne * platne, jelikoz pridana hodnota bude uz jen kvalita auta, a to, ze podobny parametry a projev nebude mit ani jeden trivalec, co vic, bude to porad jen ten nejnizsi spodek nabidky.
S tím Hyundaiem jsi to také nepochopil. Hovořil jsem o tom, že i majitel obyčejného auta, např. základní i30 bude mít v autě více válců než majitel Z2. Což teda alespoň mně osobně by nebylo nejpříjemnější z hlediska image, přestože bych věděl a zažil si to, že ten tříválec překoná ten čtyřválec Hyundai naprosto ve všem.
Jinak, snižování počtu válců bude očividně stále pokračovat, teď jsem třeba zjistil, že Volvo pokryje kompletní motorovou nabídku celého výrobního programu pouhými dvěma čtyřválcovými motory (pěti a šestiválce končí). Jedním benzinem a jedním dieselem.
Ale pokud na dolním konci nabídky bude vcelku široce dostupný model, který si koupí pomalu každý jouda, tak prostě exkluzivita značky a image jde postupně do kopru. Což se konkrétně u BMW už posledních pár let děje, protože určitě někoho odradí např. fakt, že jeho 1M na cestě 95% populace nepozná od totálně "sociální" 114i, čímž se mj. BMW v očích této populace stává běžně dostupným vozem, který ztrácí svůj dřívější status.
Obdobně třeba Škoda v mých očích naprosto zabila FII RS, když na cestě prakticky nelze rozeźnat od edice Monte Carlo, kde může být vevnitř tříhrnek.
anebo treba dle prumernyho vydelku na jednom prodanem aute.
Dnes můžeš s trochou dobré vůle říct, že každé BMW je jízdně na špičce své třídy... a tohle by si BMW mělo pohlídat (a já věřím, že pohlídá).