Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
flyboyeda
Hurá ať žije Audi, Hanba a chudoba poraženým >😁
Kroužky ............... natřely.
Jezdci 4 kroužků ............ natřeli.
Šmarja lidi šetřete trochu tu Češtinu.
Jezdci 4 kroužků ............ natřeli.
Šmarja lidi šetřete trochu tu Češtinu.
Vzhladom na to, ze Audi Le Mans udrzuje pri zivote, financne, vyzera tak aj tvorba pravidiel - vykonovy rozdiel je 50 koni v prospech Audi a Toyota musela na poslednu chvilu donutit ACO aby im dovolili vacsiu nadrz.
ja mam prave pocit, ze se snazi audi kazdy rok novymi pravdlami za kazdou cenu spomalit jak ferrari za schumachera. Uz jen to, ze audi musi mit mensi nadrz mi prijde nespravedlive.
Tak nějak.
Když pravidla preferovala benzín tak Audi postavilo benzínovou káru a vítězilo,
Když pravidla preferovala diesel tak Audi postavilo dieselovou káru a vítězilo.
Když pravidla začala preferovat hybridy tak Audi postavilo hybridní káru a vítězí dodnes,
Protože podle současných pravidel jsou nejvíce zvýhodněné benzínové hybridy tak Audi chtělo začít stavět benzín-hybrid k čemuž nedošlo protože v rámci koncernu VW bylo dohodnuto, že benzín-hybrid postaví Porsche. Takže Audi se podle mě v příštím roce nebo nejpozději o rok později z WEC stáhne a bude tam řádit Porsche.
Když pravidla preferovala benzín tak Audi postavilo benzínovou káru a vítězilo,
Když pravidla preferovala diesel tak Audi postavilo dieselovou káru a vítězilo.
Když pravidla začala preferovat hybridy tak Audi postavilo hybridní káru a vítězí dodnes,
Protože podle současných pravidel jsou nejvíce zvýhodněné benzínové hybridy tak Audi chtělo začít stavět benzín-hybrid k čemuž nedošlo protože v rámci koncernu VW bylo dohodnuto, že benzín-hybrid postaví Porsche. Takže Audi se podle mě v příštím roce nebo nejpozději o rok později z WEC stáhne a bude tam řádit Porsche.
Souhlas.
Navíc je velmi diskutabilní, zda vůbec kdy měly benzínové motory nevýhodu. Jestli je někdo v Le Mans zvýhodňován, tak to jsou kromě pomalejších GT, zejména soukromé týmy LMP1.
Navíc je velmi diskutabilní, zda vůbec kdy měly benzínové motory nevýhodu. Jestli je někdo v Le Mans zvýhodňován, tak to jsou kromě pomalejších GT, zejména soukromé týmy LMP1.
Menší nádrž pro Audi je nespravedlivá?? Je to naprosto logické a férové vzhledem k spotřebě, která je nižší než v případě Toyoty a dalších benzínových (čti jediných pravověrných a opravdových ) prototypů.
theolli
Myslím příští ročník už Audi sundá, už letos to neměly splašený olympijský kruhy tak jednoznačné.
MartinKK
Jsem neznalý a proto se ptám. V článku je psáno, že Porsche a Audi jsou součástí koncernu, ale není uvedeno jakého. Všiml jsem si toho už hodněkrát, že se hovoří o "koncernu" ale není uvedeno o jaký koncern se jedná. Otázka tedy zní : " na světě je jenom jeden koncern a nebo víc koncernů ? " děkuji za vysvětlení. Blbec z vesnice.
Patří pod křídla VW! Podobným způsobem pracuje třeba Peugeot s Citröen nebo Hyundai a Kia. Takže třeba Porsche Cayenne je ve skutečnosti Touareg
Bubáq
Hezky jste to shrnuli, to ano, ale kde jsou fotografie???
Ještě poznámku: nejsportovnější a nejprestižnější závod sezóny by si zasloužil rozhodně více, než je zde v článku uvedeno.
Ještě poznámku: nejsportovnější a nejprestižnější závod sezóny by si zasloužil rozhodně více, než je zde v článku uvedeno.
Už sis musel určitě zvyknout, že české média se po hříchu tomuhle automobilovému svátku nevěnují ani za mák. Já jsem viděl většinu závodu a nějaké hezké fotky, třeba na plochu, si určitě někde vygooglíš 😉
King
V článku to nezaznělo, což je určitě škoda, tak bych snad doplnil, že nejlepším netovárním týmem s nehybridním autem a tedy "nejlepší ze zbytku světa" byl Strakka Racing se zákaznickým prototypem Honda Performance Development ARX-03c. Krásné šesté místo. 😄 :yes:
Na Rebelliony se nechytali ani náhodou, mezi soukromníky tak vlastně spíš utrpěli vítězství.
Kecičky kecičky. 😄 Předně kvůli potřebě opravy auta po crashi v kvalifikaci startovali až 36, zatímco Rebelliony hned za Audi a Toyotou, takže toho bylo k dotahování docela dost a než se dostaly Rebelliony mimo hru, bylo ARX ve stejném kole s tím pomalejším. Takže "nechytali se" není úplně přesné. >😁 No a ono se to závodění nejmenuje "vytrvalostní" náhodou, kromě rychlosti musíš taky auto dovézt do cíle.
Pekelná Micinka
Vydržel jsem to do 3.40, pak jsem viděl až asi od 10.20? Fandil jsem Audi, ale velký respekt pro Toyotu, pokud by zvítězila, nebyl bych smutný. Jen ten Jaguar mi tam chybí, ale to třeba přijde.
:yes: hezká bitva byla letos v GTčkách mezi Porsche a Astonem.
Bitva? Nebýt těch něšťastných nehod, tak Astony braly suverénně celý pódium...jediný souboj byl s art carem, tam ale špatně trefili zastávku
Tento závod je o spolehlivosti, spotřebě/zastávkách v boxech a o rychlosti a spolehlivosti jezdců i aut a na žádná kdyby se nehraje. Rozdíl po 22 hodinách jízdy byl 9 sec. ve prospěch AM, takže bitva skoro celý závod.
Petrolhead_CZ
Všechna čest Toyotě, teprve druhý rok ve WEC a skoro jim to vyšlo. Druhý a čtvrtý místo je krásnej výsledek. Havárie čísla 7 a následnej návrat do závodu byl jako malej zázrak, tam se pozná ta bojovnost a odhodlání nevzdát nejlepší závod na světě 😄 Posádce Audi č. 2 jsem to nakonec přál ( ikdyž značku samotnou a koncern VW nesnáším ), kvůli Kristensenovi, bylo mi jasný, že vítězství odkáže Simonsenovi, uctít jeho památku tímhle způsobem bylo tím nejlepším gestem.
Jinak jak píše Pekelná Micinka, neuvěřitelně mi tam chybí Jaguar, jedna z mých srdcových značek. Měli by se vrátit a zopakovat jejich triumfy, které pro mě byly tím nejhezčím z celého Le Mans, zejména vítězství v roce 1988.
Jinak jak píše Pekelná Micinka, neuvěřitelně mi tam chybí Jaguar, jedna z mých srdcových značek. Měli by se vrátit a zopakovat jejich triumfy, které pro mě byly tím nejhezčím z celého Le Mans, zejména vítězství v roce 1988.
No kdyz jsem videl, ze i ridic toyoty 7 odesel, uz jsem to videl pro toyotu ztracene, ale pak to vytahli a chybela tomu jen predni kapotaz, to byl jak pises zazrak. Sice prisli o 3 misto, o ktere mohli bojovat, ale i tak je to mnohem lepsi vysledek, nez minuly rok. Uz se tesim na dalsi rok, kdy prijde i Nissan s batmobilem.
LambaX
Díky za skvělý a celkem podrobný článek. Hlavně si cením toho, že konečně po dlouhé době někdo napsal, že Porsche ve skutečnosti vyhrálo závod Le Mans pouze třináckrát, přičemž další tři vítězství získaly jiné vozy s motory Porsche. Jsem zvědav, jestli - vyhraje-li Audi vyhraje po třinácté nebo po čtrnácté - dojde k opravě oficiálních statistik prezentovaných klubem ACO.
Pochybuji, že kdyby třeba Lancia v roce 1984 suverénně vedoucí první polovinu závodu vydržela bez závad až do konce, tak by někoho napadlo triumpf přičítal značce Ferrari... a podobně je nesmyslné přičítat Porsche starty Dauera, a zejména TWR, jež měl svůj původ v Jaguaru, nikoliv Porsche jako Dauer - ovšem bohužel dokud není žalobce, není ani soudce, a ono to ve statistikách zní lépe, že vyhrálo Porsche, než nějaké TWR, které skoro nikdo nezná... Doufám, že si to Audi pohlídá - podaří-li se jim ještě jednou či dvakrát zvítězit 😄 .
Pochybuji, že kdyby třeba Lancia v roce 1984 suverénně vedoucí první polovinu závodu vydržela bez závad až do konce, tak by někoho napadlo triumpf přičítal značce Ferrari... a podobně je nesmyslné přičítat Porsche starty Dauera, a zejména TWR, jež měl svůj původ v Jaguaru, nikoliv Porsche jako Dauer - ovšem bohužel dokud není žalobce, není ani soudce, a ono to ve statistikách zní lépe, že vyhrálo Porsche, než nějaké TWR, které skoro nikdo nezná... Doufám, že si to Audi pohlídá - podaří-li se jim ještě jednou či dvakrát zvítězit 😄 .
ono to ale nebude tak jednoduché, jak píšeš...
stačí si přečíst třeba to co je na Wiki😒br />
[odkaz]
když to zjednodušim - to, že někdo vezme jako základ pro šasi vysloužilej podvozek z Jaguáru ještě neznamená to, že se vítězštví toho auta jako celku bude podepisovat pod Jaguár 😉 TWR byla v podstatě subdodávka Porsche.
a s tim Dauerem je to ještě víc evidentní...
stačí si přečíst třeba to co je na Wiki😒br />
[odkaz]
když to zjednodušim - to, že někdo vezme jako základ pro šasi vysloužilej podvozek z Jaguáru ještě neznamená to, že se vítězštví toho auta jako celku bude podepisovat pod Jaguár 😉 TWR byla v podstatě subdodávka Porsche.
a s tim Dauerem je to ještě víc evidentní...
Ono je to bohužel mnohem komplikovanější. Nicméně Dauer byl Dauer a TWR bylo TWR, nic na tom nemění fakt, že si to Porsche nechalo objednat, nebo že Dauery nasadilo pod hlavičkou továrního týmu.
S novodobější historie mne napadá příklad Loly Aston Martin, kde si to Aston nechal udělat u Loly a pojmenoval to Aston Martin. Nicméně Lola se vzepřela a trvala na tom, že to jsou Loly - ty dokumenty si dodnes pamatuji. Výsledkem bylo, že auta měla dvoje výrobní štítky - jeden od Loly, jeden od AMR, ale nikdy nemohly startovat jako Aston Martin.
Dauer koupil šasi Porsche 962C a přestavěl je na GT vůz, pojmenovaný a homologovaný Dauer 962 LM Porsche.
TWR začalo svou existenci jako Jaguar, posléze bylo přestavené na otevřené TWR a až v roce 1998 bylo oficiálně přestavěno, a přejmenováno na Porsche.
Podobně byly Saubery ve skupině C dlouho Saubery, přestože mnoho tzv. oficiálních dokumentů uvádělo Mercedes, Kouros-Merecedes a pod. Přejmenování na Mercedes-Benz bylo provedeno v roce 1990, a to včetně starších (C9) i nových modelů (C11 a C291).
Podobné přejmenovávání nastalo třeba v 70. letech u vozů Mirage, které nakonec vyhrály v roce 1975 pod značkou Gulf. No a objevili se i chytráci, kteří je uváděli jako 5. vítězství Fordu, neboť měly motory Cosworth DFV. Už si ale nikdo nelámal hlavu s tím, že podle stejného schématu by rok 1980 měl také případnout Fordu, nicméně všichni jej připisují Rondeau.
Sám jsem viděl oficiální statistiky ACO, kde v různé době ováděli Mercedes-Benz (2 vítězství), ale také Mercedes.Benz (1x), Sauber-Mercedes (1x) - ani nevím, co mají dnes, ale myslím, že už se přiklonili k té správné (druhé) variantě. Rok 1975 je myslím vyřešený už dlouho, to byl problém spíše některých novinářů, ovšem otázka Porsche by měla být časem dořešena - třebaže je celkem jasná. Podle mého názoru jediný sporný vítěz je rok 1978, neboť se ani členové týmu nedokazáli shodnout na tom, zda to byl Renault nebo Alpine (byl jsem s nimi v kontaktu).
S novodobější historie mne napadá příklad Loly Aston Martin, kde si to Aston nechal udělat u Loly a pojmenoval to Aston Martin. Nicméně Lola se vzepřela a trvala na tom, že to jsou Loly - ty dokumenty si dodnes pamatuji. Výsledkem bylo, že auta měla dvoje výrobní štítky - jeden od Loly, jeden od AMR, ale nikdy nemohly startovat jako Aston Martin.
Dauer koupil šasi Porsche 962C a přestavěl je na GT vůz, pojmenovaný a homologovaný Dauer 962 LM Porsche.
TWR začalo svou existenci jako Jaguar, posléze bylo přestavené na otevřené TWR a až v roce 1998 bylo oficiálně přestavěno, a přejmenováno na Porsche.
Podobně byly Saubery ve skupině C dlouho Saubery, přestože mnoho tzv. oficiálních dokumentů uvádělo Mercedes, Kouros-Merecedes a pod. Přejmenování na Mercedes-Benz bylo provedeno v roce 1990, a to včetně starších (C9) i nových modelů (C11 a C291).
Podobné přejmenovávání nastalo třeba v 70. letech u vozů Mirage, které nakonec vyhrály v roce 1975 pod značkou Gulf. No a objevili se i chytráci, kteří je uváděli jako 5. vítězství Fordu, neboť měly motory Cosworth DFV. Už si ale nikdo nelámal hlavu s tím, že podle stejného schématu by rok 1980 měl také případnout Fordu, nicméně všichni jej připisují Rondeau.
Sám jsem viděl oficiální statistiky ACO, kde v různé době ováděli Mercedes-Benz (2 vítězství), ale také Mercedes.Benz (1x), Sauber-Mercedes (1x) - ani nevím, co mají dnes, ale myslím, že už se přiklonili k té správné (druhé) variantě. Rok 1975 je myslím vyřešený už dlouho, to byl problém spíše některých novinářů, ovšem otázka Porsche by měla být časem dořešena - třebaže je celkem jasná. Podle mého názoru jediný sporný vítěz je rok 1978, neboť se ani členové týmu nedokazáli shodnout na tom, zda to byl Renault nebo Alpine (byl jsem s nimi v kontaktu).
Se všim souhlas. Ale v životě (zejména v tom pracovním) prostě platí to, že kdo má peníze, ten diktuje podmínky. Pokud si Porsche objednalo podvozek u TWR, výsledné auto je pouze a jen Porsche. Nevidim na tom nic nelogického. Stejně tomu bylo i při vzniku Audi R8R. Zakázku na šasi zadali někomu, kdo v tom měl zkušenosti (oproti Audi, které se o rok dříve rozhodlo, že do něčeho takového chce sypat peníze)a pravděpodobně i vyhrál tendr. A tím byla italská Dallara. Audi mohlo vyvíjet svůj podvozek, ale trvalo by to dýl a sežralo by to víc peněz. A 3. místo v LM'99 připadlo Audi, né Dallaře s motorem z Ingolstadtu 😉
PS: Šasi superrychlé Toyoty GT-One bylo postaveno taky u Dallary (což je celkem paradox, když proti sobě stály s R8R).
PS: Šasi superrychlé Toyoty GT-One bylo postaveno taky u Dallary (což je celkem paradox, když proti sobě stály s R8R).
Jenže faktem je, že Porschem se ta auta stala až v roce 1998. Proč, to nevím, ale je to tak (možná mělo vliv to, že původně byly postavené pro IMSA, a tam se oficiálně uváděla značka motoru na prvním místě, tedy Porsche-TWR WSC95), a tak to u Porsche nikdo neřešil až do doby než to přestavěli a nasadili pod hlavičkou továrny v Le Mans). Dauer by zase pravděpodovně nikdy nemohl startovat v GT1, kdyby to prezentovali jako Porsche, a skupina C už byla zase velice handicapována na to, aby se tovární tým Porsche staral o nasazení koncepčně 10 let starých vozů v roce 1994)
Dallara dělala mj. pro Audi, Lanciu i Chrysler. Ovšem pouze v případě Chrysleru došlo po stažení továrního týmu ORECA k přejmenování na Dallara LMP.
Je to vždy věcí dohody obou stran, jakou značku vůz dostane, a pak také homologace. A podle mého názoru by to měly statistiky respektovat, což se v případě Porsche nestalo.
Rozhodně by pro příští ročník Le Mans bylo zajímavější, kdyby se rozhodovalo o tom, zda Audi vyrovná Porsche v počtu vítězství, nebo ne. S návratem továrního Porsche už to Audi zřejmě v dalších letech tak snadno stahovat nebude 😄 .
To, že někdo něco platí, ještě neznamená, že to nese jeho značku. Letos Renault obnovil značku Alpine, a rozhodl se, že pouze toto jméno ponesou nové vozy. Žádný odkaz na Renault - na rozdíl od minulosti.
Dallara dělala mj. pro Audi, Lanciu i Chrysler. Ovšem pouze v případě Chrysleru došlo po stažení továrního týmu ORECA k přejmenování na Dallara LMP.
Je to vždy věcí dohody obou stran, jakou značku vůz dostane, a pak také homologace. A podle mého názoru by to měly statistiky respektovat, což se v případě Porsche nestalo.
Rozhodně by pro příští ročník Le Mans bylo zajímavější, kdyby se rozhodovalo o tom, zda Audi vyrovná Porsche v počtu vítězství, nebo ne. S návratem továrního Porsche už to Audi zřejmě v dalších letech tak snadno stahovat nebude 😄 .
To, že někdo něco platí, ještě neznamená, že to nese jeho značku. Letos Renault obnovil značku Alpine, a rozhodl se, že pouze toto jméno ponesou nové vozy. Žádný odkaz na Renault - na rozdíl od minulosti.
já se na LM 2014 těšim jak malej Jarda 😄 Konečně se Porsche vrátí do nejsilnější kategorie a konečně vznikne audině nějaká další konkurence. Od roku 1999, kdy odešel Mercedes, Porsche, Toyota a BMW (které pod Schnitzerem dokončilo aspoň seriál, i když je R8 dokonale drtily) se konkurence dost zúžila v některých letech pouze a jen na soukromníky a ti prostě finančně nemohli utáhnout ten mnohamilionovej vývoj R8, R10 a R15.
A doufám, že Porsche LMP1 nebude hybrid na naftu 😉 (ačkoliv proti ní v závodech nic nemám..)
A doufám, že Porsche LMP1 nebude hybrid na naftu 😉 (ačkoliv proti ní v závodech nic nemám..)
Taky se těším. Nemyslím, že Porsche bude mít v prvním roce mnoho šancí, ale kdo ví. Diesel to určitě nebude.
Faktem je, že rok 1999 byl fantastický, totéž platí třeba i o roce 1991, a částečně i o dvou letech předcházejících (1989-90) a nevím, nevím, zda se ještě někdy budou opakovat. Dneska jsme rádi za dva vyrovnané tovární týmy, na tři se kouká už jako na zázrak, a tehdy mohlo klidně vyhrát 5 značek i více.
Faktem je, že rok 1999 byl fantastický, totéž platí třeba i o roce 1991, a částečně i o dvou letech předcházejících (1989-90) a nevím, nevím, zda se ještě někdy budou opakovat. Dneska jsme rádi za dva vyrovnané tovární týmy, na tři se kouká už jako na zázrak, a tehdy mohlo klidně vyhrát 5 značek i více.
:yes:
Na 99,999% to bude benzínový hybrid, který podle současných pravidel vychází jako nejlepší volba.
[odkaz]
Na 99,999% to bude benzínový hybrid, který podle současných pravidel vychází jako nejlepší volba.
[odkaz]
S návratem Porsche Audi nejspíš skončí. Jeden rok pojedou zároveň, pro jistotu, kdyby mělo Porsche problémy, a pak šlus. U Audi plánovali další auto jako benzínový hybrid, ale neschválili jim ho - připadlo právě Porsche.
Podle mne bude hodně záležet, jestli jim ACO pro příští rok konečně schválí ten jejich nový systém hybridního pohonu založený na principu stlačeného vzduchu.
😢
Allen patřil k velmi nadějným závodníkům a že zrovna on přeruší 27-letou tradici bez fatální nehody by mne nikdy nenapadlo a u něj mne to obzvlášť hodně mrzí . 😒
Allan ať odpočívá v pokoji.
Zemřel při tom, co měl nejraději...
Bohužel byl ještě příliš mladý - kéž by šel vrátit čas.