Journey se spolu se svým bratrem Fiatem Freemont aktuálně vyrábí v Mexiku. V budoucnu by se však na něj mohl vztahovat reklamní slogan Imported from Detroit.
Ve velkých autech se jim nedaří, protože žádný nemaj. Budování image je běh na dlouhou trať. A když dnes chce někdo velký auto, tak se k Fiatu ani nepodívá, protože ví, že nic nemaj. A když tam náhodou zrovna jedno udělaj, tak je to jedna verze a chybí více variant. Kdyby měli deset let kompletní sortiment, tak si udělaj jméno a pak když i neznalý člověk kupuje auto, tak se automaticky k nim podívá a třeba si i vybere. Jednorázové akce v automobilismu nefungují. To je důvod toho, proč je Fiat tam, kde je. On v podstatě skončil se Stilem, od té doby nemá nic. Nové Bravo (teď už staré) je pěkné, ale jen v jedné verzi. Croma je také dobrá, ale je to jen hybrid mezi kombíkem a liftbackem, navíc už není. Prostě chybí Bravo SW a Croma sedan a combi. Ze SUV nemá vlastně nic, jen ten Freemont, a to je taky spíš takový hybrid mezi SUV a kombi.
Jestli si myslí, že udělají nějaký model a najednou toho prodaj statisíce, tak to nefunguje. To možná až tak třetí verze se uchytí, do té doby je to spíš test. Navíc zprávy typu, že se Freemont přestane dělat tomu taky moc nedodá, protože to si radši každý koupí něco jinýho, u kterýho má zajištěnou dlouhodobou perspektivu servisu.
Toto je právě úspěch Kia/Hjondé, prostě vtrhli na trh s mnoha modely, s širokou nabídkou, kterou stále rozšiřují. Fiat nabídku jen omezuje a občas sem hodí nějakou kost.
Presne tak, mas pravdu, Freemont(Journey) je paradne auto v ktorom dokazali vyuzit to najlepsie z Chrysleru, motor, podvozok s tym najlepsim z Fiatu - interier, pohodlie. Jedinym dovodom jeho "neuspechu" je, ze o nom ludia nevedia, proste nie je v povedomi. A to chce cas, trpezlivost a nemenit podmienky a ponuku kazdy rok.
Freemont je asi jedina fiatem preznacena amerika, ktera se v Evrope chytla, dokonce jsou celkem dost videt i u nas v CR, jeho zruseni mi nedava moc smysl. Navic nerozumim tomu, pokud se presunem vyroby do Detroitu zlevni vyroba, tak proc by pak mel byt Freemont naopak drazsi... Celkove je to takovy spekulativni clanek bez nejakych podlozenych zaveru, jakych zde je hafo.
Skor si myslim, ze dovod bude ten, ze Detroit je v srackah, Uz tam zije "len" 700tisic ludi, vacsinou Afro, pokladnica je prazdna, tovarne zavrete, prace niet - skoro mi to pripomina Slovensko o 30 rokov, s tym rozdielom, ze mi mame Indianov. Mozno sa chysta dohoda s vladou. Obnovite vyrobu v problemovom Detroite, predame vam Chrysler.
...je dobré auto. Cena dobrá, podľa mňa pekný dizajn (na Dodge, Fiat v tom ani trocu nevidieť), kvalitný interiér, priestor. A v Blave ich jazdí celkom dosť. Len neverte tý, marketingovým rečiam o siedmych miestach. ;-)
Tak ma to 7 miest, aj ked vzadu je to fakt nudzovka a pre dospeleho tazko, ale da sa. Pred mesiacom sme v 7 clennom obsadeni absolvovali v mojom Dodge Journey celodenny vylet, 800km, 3 deti a 4 dospeli.
Tak z puvodniho trojlistku znacek po ukonceni vyroby Lancii a dozivani Alf se spekulaci prodeje znacky koncernu, uz vlastne zbyva jenom Fiat jakozto vyrobce kapesnich vozitek. Realne je dneska Fiat financni skupina vlastnici Chrysler a divizi uzitkovych aut.
přesně tak, motory kupují někde v Číně, elektroinstalaci asi ve výprodeji v Tescu a Maserati a Ferrari jim dávno nepatří, jen o tom Auto.cz zapomnělo napsat :yes: Naprostí zkrachovalci.... Možná bys to mohl rozvést na samostatném blogu, určitě by to mělo ohlas :yes:
Myslím že napsal jediný normální Fiat - i když s ním nesouhlasím (z mého pohledu považuji za nenormální Fiat příchozivší 500XL která je jak znásilněná beruška..)
Jinak PKSPKS - co máš v tom Journey za ústřednu, 3.6?
Jo ale to byla první genera Dodge Journey, tam byl zastaralý 3,5 V6 a pro některé exportní trhy pak ještě 2,7 V6 FlexFuel.
To je otázka na Fiat, motor tak jak byl vyroben a konstruován spalovat E85 umí, ale jestli to pro evropu zablokovali.....
Kžadopádně je tu možnost nechat si dovézt originál z Kanady, tak je použití E85 jisté, stejně jako u Jeepů.
Mam tam 3.6 Pentastar, je to model 2012 uz ten s Fiatackym interierom. A ten motor je super, hudba pre usi. Jedina nevyhoda vysoka spotreba v meste, tam nie je problem sa dostat na 13 - 15l/100km. Inac pri 90km/h to zerie asi 7l/100km a pri 120 km/h 8,5 130km/h 9,5. Co na 2 tonove auto s vyskou s prierezom 2,3m2 nie je zle. A na E85 to chodi super, aj ked +25% spotreba.
Co sa tyka toho "jedineho normalneho Fiatu" tak moje predchadzajuce auto bol Dodge Caliber CRD, tak asi tak ohladom toho co sa mi paci, je to nieco uplne odlisne ako je nejaky Fiat Bravo, Punto a pod...