Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
pelikoš
pokud to bude tak, tak nuda,nuda,šeď,šeď...
Čísla sportky na neděli máš prosím? 😄
nerozumím,třeba bych se taky zasmál :-!
K čemu SPORTKA když jsou tu (celoevropské) EuroMilionen, kde je šance na výhru VĚTŠÍ (!) a navíc se aktuálně hraje o 94 milionů € 😉
"LJ"
Neni ted náhodou novej passat ? Proc budu dělat 2 generace ročně skoro ? Ze se vůbec ptám,proste VW.....
B8 bude od srpna 2014.
Sucasna generace je na trhu od roku 2005, v roce 2010 probehl facelift, ktery se prodava doted.
:yes:
2010 to je samostatný model, žádný facelift. Nebo se pletu?
To záleží na tom, jak to kdo bere. V podstatě jde o větší facelift než obvykle (něco jako třeba Fiesty v 90. letech).
Pletes se. B7 je facelift, ktery se VW snazil v dobe uvedeni marketovat jako samostatny model.
Nekteri mu to zbastili, nekteri ne. 😉
Nekteri mu to zbastili, nekteri ne. 😉
Ono marketingové oddělení kolikrát označí i regulérní facelift jako "nový". 😄 A z určitého pohledu tomu tak je.
To ovsem nic nemeni na tom, ze B7 je faceliftem B6 😄
Když se do toho tedy chceš pouštět... přesně definuj, co je facelift. Až se nad tím trochu zamyslíš, tak ti nejspíš dojde, že záleží jen na výrobci. Tuhle otázku jsem řešil v jiném oboru hodně dlouho a žádné objektivní univerzální měřítko neexistuje. Někdy jsou změny velké, jindy malé, ale v první řadě, vůbec na tom nezáleží. Je to jen politika.
Marketingové oddělení může udělat "nový" model s každou změnou, prakticky tedy s každým modelovým rokem. Jsou tam změny, je to ten nový Passat, tedy aktuální provedení. To, že ho značí jako B7, nemá zase tolik co dělat s marketingem.
Marketingové oddělení může udělat "nový" model s každou změnou, prakticky tedy s každým modelovým rokem. Jsou tam změny, je to ten nový Passat, tedy aktuální provedení. To, že ho značí jako B7, nemá zase tolik co dělat s marketingem.
Ja se do niceho poustet nepotrebuji. Vse potrebne jiz bylo receno - viz vyse 😉
Takže ty se ve finále do ničeho pouštět nepotřebuješ? >😁
Tak tu zase příště zbytečně neplácej "obecné pravdy", které následně nejsi schopen argumentačně obhájit. :😉 😉
Tak tu zase příště zbytečně neplácej "obecné pravdy", které následně nejsi schopen argumentačně obhájit. :😉 😉
:yes😒br />
Marketing napíše "Nový Passat" úplně stejně jak v případě, že se změna oficiálně označí jako facelift, tak v případě, že se bude oficiálně jednat o novou generaci.
Nekonečné dohady o tom, jak se změna oficiálně nazve jsou dětinsky omezené a zcela zbytečné.
Nekonečné dohady o tom, jak se změna oficiálně nazve jsou dětinsky omezené a zcela zbytečné.
Pravdu má v tomhle vždy automobilka a podle ní je to nová generace. 😉 Nicméně změn jen minimum, stejně jako u Golfu, protože se snažili vyplnit díru do náběhu MQB.
VWítězství marketingu nad rozumem mne moc NE"berou" 😉
To není žádné vítězství marketingu a už vůbec ne nad rozumem. Žádná norma na tohle neexistuje a definice těchto slov dává hodně prostoru. Nová generace je něco, co vzejde z předchozí. A to určitě pro B7 platí. To auto vzešlo z B6. Že jablko nepadlo daleko od stromu? Co na tom?
Ta informace je "něco se změnilo", ne "nová generace, běž si ji hned bez rozmyslu koupit". Zkus používat ten rozumu, o kterém píšeš. Když to vezmu striktně, ve firmě je všechno nová generace, protože pracujeme iteračně. Otázky značení a verzování jsem řešil nesčetněkrát, tak tu na mne nezkoušej marketing. Mohou promlouvat do značení, minimálně pro zlepšení orientace, ale neznám nikoho, kdo by si něco koupil jen proto, že je to 12 místo 11.34. Nová generace automaticky neznamená, že to bude lepší, nebo že se ti upgrade vyplatí.
Ta informace je "něco se změnilo", ne "nová generace, běž si ji hned bez rozmyslu koupit". Zkus používat ten rozumu, o kterém píšeš. Když to vezmu striktně, ve firmě je všechno nová generace, protože pracujeme iteračně. Otázky značení a verzování jsem řešil nesčetněkrát, tak tu na mne nezkoušej marketing. Mohou promlouvat do značení, minimálně pro zlepšení orientace, ale neznám nikoho, kdo by si něco koupil jen proto, že je to 12 místo 11.34. Nová generace automaticky neznamená, že to bude lepší, nebo že se ti upgrade vyplatí.
Milý MT, tohle je jedna z těch (celkem výjimečných) chvil, kdy se ABSOLUTNĚ NEshodneme 😐
- zkusila jsem použít rozum a NEjsem si zcela jistá formulací "pracujeme iretačně" - moc se mi "nezdá" 😉
- zkusila jsem použít rozum a jsem si jista že když cokoli (jakýkoli výrobek) nazveme "new" tak se prostě prodává lépe než.... 😄
- zkusila jsem použít rozum a nemusíme tomu nutně říkat zrovna "marketing", ale klidně třeba "OBUBOVÁNÍ" (zda více či méně - to už je "jak kdy, jak kde, jak v čem"
- zkusila jsem použít rozum a "NOVÉ" se dnes "běžně" nazývá snad každý facelift, nicméně "v reálu" je stále označován jen jako facelift, "oficiálně" nazvat facelift NOVÝM modelem/DALŠÍ generrací, to snad zatím dělá jen VW (ale jako všechno "špatné", jistě i toto se - dříve či pozdějí - rozšíří..
- zkusila jsem použít rozum a ten mi říká že nové je často (bohužel) dokonce i "horší", ale na dav to "new" prostě STÁLE nějak FUNGUJE 😉
- zkusila jsem použít komunikaci a na (toto) téma poklábosila s GTi-m (má na věc stejný názor jako já - "umí" rozdělit "pravé" nové generace a ty "falešné", za nové spíš jen vydávané..
- zkouším použít rozum a pochopit proč vás (zrovna) toto TAK "rozhodilo"
Pěkný den
- zkusila jsem použít rozum a NEjsem si zcela jistá formulací "pracujeme iretačně" - moc se mi "nezdá" 😉
- zkusila jsem použít rozum a jsem si jista že když cokoli (jakýkoli výrobek) nazveme "new" tak se prostě prodává lépe než.... 😄
- zkusila jsem použít rozum a nemusíme tomu nutně říkat zrovna "marketing", ale klidně třeba "OBUBOVÁNÍ" (zda více či méně - to už je "jak kdy, jak kde, jak v čem"
- zkusila jsem použít rozum a "NOVÉ" se dnes "běžně" nazývá snad každý facelift, nicméně "v reálu" je stále označován jen jako facelift, "oficiálně" nazvat facelift NOVÝM modelem/DALŠÍ generrací, to snad zatím dělá jen VW (ale jako všechno "špatné", jistě i toto se - dříve či pozdějí - rozšíří..
- zkusila jsem použít rozum a ten mi říká že nové je často (bohužel) dokonce i "horší", ale na dav to "new" prostě STÁLE nějak FUNGUJE 😉
- zkusila jsem použít komunikaci a na (toto) téma poklábosila s GTi-m (má na věc stejný názor jako já - "umí" rozdělit "pravé" nové generace a ty "falešné", za nové spíš jen vydávané..
- zkouším použít rozum a pochopit proč vás (zrovna) toto TAK "rozhodilo"
Pěkný den
Rozeberu tedy iterační proces. Máme pevně stanovenou délku jedné iterace - týden, dva, měsíc. Podle toho, na čem se pracuje. Týden je preferovaný. Už jsme měli i jeden den. Stanovíme si cíl a ten během iterace splníme. Na konci máme vždy hotový produkt (ať doslovně, nebo obrazně). Jde tedy o evoluční přístup k vývoji. Cílem je, abychom neměli rozdělaných třicet věcí a nemohli se dobrat použitelného výsledku, protože to nikdy není celé hotové a někde pořád něco chybí. V první iteraci postavíme kostru, která sice funguje, ale není v použitelném stavu. A s každou iterací, evolucí, generací vypilováváme produkt. Stejný přístup používáme i u teoretických modelů.
Hloupost lidí nemůžeme svádět na marketing. Můžeme odsuzovat některé praktiky, ale to nic nemění na hlouposti lidí. Marketing z tebe hlupáka neudělá, jen tvé hlouposti (a popřípadě dalších slabin - marnivost, ješitnost, pýcha atp.) využije.
Proč mi to vadí? Protože je to bezvýznamná hloupost a navíc je to filosofická otázka. Když někdo popíše, jak to chápe, tedy definuje to, tak s tím problém nemám. Ale říkat, tohle je, tamto není, je pro mne spíš znak nevyzrálosti. Ve chvíli, kdy se pokusíš si takovou definici utvořit, aby dávala smysl, aby opravdu univerzálně fungovala, tak zjistíš, jak individuální a subjektivní to je. A povzneseš se nad tu otázku. Vůbec na tom nezáleží. Pokud jde o marketing, oni vůbec nepotřebují, aby to auto bylo označené jako B7 místo B6, nebo třeba B6.5. "Nový" na to mohou nalepit tak jako tak. Vůbec mi nejde o marketingové "nový", ale o to, že je to B7, tedy VW ho považuje za novou generaci. Přitom samotná platforma je pořád PQ46, tedy šestá generace, stejně jako u B6. Nemám problém to pochopit, protože to vidím dnes a denně. Nový mix z převážně existujících komponent.
Hloupost lidí nemůžeme svádět na marketing. Můžeme odsuzovat některé praktiky, ale to nic nemění na hlouposti lidí. Marketing z tebe hlupáka neudělá, jen tvé hlouposti (a popřípadě dalších slabin - marnivost, ješitnost, pýcha atp.) využije.
Proč mi to vadí? Protože je to bezvýznamná hloupost a navíc je to filosofická otázka. Když někdo popíše, jak to chápe, tedy definuje to, tak s tím problém nemám. Ale říkat, tohle je, tamto není, je pro mne spíš znak nevyzrálosti. Ve chvíli, kdy se pokusíš si takovou definici utvořit, aby dávala smysl, aby opravdu univerzálně fungovala, tak zjistíš, jak individuální a subjektivní to je. A povzneseš se nad tu otázku. Vůbec na tom nezáleží. Pokud jde o marketing, oni vůbec nepotřebují, aby to auto bylo označené jako B7 místo B6, nebo třeba B6.5. "Nový" na to mohou nalepit tak jako tak. Vůbec mi nejde o marketingové "nový", ale o to, že je to B7, tedy VW ho považuje za novou generaci. Přitom samotná platforma je pořád PQ46, tedy šestá generace, stejně jako u B6. Nemám problém to pochopit, protože to vidím dnes a denně. Nový mix z převážně existujících komponent.
ad 2. odst. - NEchci přímo "hloupost lidí svádět na marketing", jen "zdůrazním" že to "využití" se týká... 85ti (?) % obyvatelstva? 😉
ad 3. odst. - zřejmě vás trochu ovlivňuje skutečnost, že se s něčím podobným střetáváte "denně" ve svém pracovním životě - že to NENÍ běžné v autoprůmyslu samozřejmě víte. Rozhodně RESPEKTUJI váš dřívější výrok že "to je věc výrobce".
(nicmméně) NEpodepsala bych se ale pod vaši 8. větu - to si NEmyslím (naopak jsem PŘESVĚDČENA že tento "styl/způsob" byl vymyšlen ÚMYSLně - možná tady /domnívám se že mylně/ soudíte dle SEBE /svého "myšlení"/ což je ale v takovémto případě chyba - tady nejde jak to vnímá (jak s tou informací "pracuje")někdo jako vy, ale...
..alespoň TO mi říká "můj rozum" 😄
ad 1. odst. - děkuji za "rozebrání" iteračního procesu (snad se nikoho nedotknu když podotknu něco jako: "je poznat že nepracujete v česku" 😉 ), mne spíš překvapilo spojení slov "iterační" a "PRÁCE", rsp. "pracujeme iteračně". Mám "zkušenost" že se v různých oborech "chytnou" různá slova a lidé z onoho oboru je pak (jak jsou na ně "zvyklí") používají "běžně", ale přiznám že toto spojení mne zatím "míjelo" = asi bych se měla "podívat" nedá-li se "vykoukat" KDE v jakém oboru "přesně" že to pracujete.. 😄
ad 3. odst. - zřejmě vás trochu ovlivňuje skutečnost, že se s něčím podobným střetáváte "denně" ve svém pracovním životě - že to NENÍ běžné v autoprůmyslu samozřejmě víte. Rozhodně RESPEKTUJI váš dřívější výrok že "to je věc výrobce".
(nicmméně) NEpodepsala bych se ale pod vaši 8. větu - to si NEmyslím (naopak jsem PŘESVĚDČENA že tento "styl/způsob" byl vymyšlen ÚMYSLně - možná tady /domnívám se že mylně/ soudíte dle SEBE /svého "myšlení"/ což je ale v takovémto případě chyba - tady nejde jak to vnímá (jak s tou informací "pracuje")někdo jako vy, ale...
..alespoň TO mi říká "můj rozum" 😄
ad 1. odst. - děkuji za "rozebrání" iteračního procesu (snad se nikoho nedotknu když podotknu něco jako: "je poznat že nepracujete v česku" 😉 ), mne spíš překvapilo spojení slov "iterační" a "PRÁCE", rsp. "pracujeme iteračně". Mám "zkušenost" že se v různých oborech "chytnou" různá slova a lidé z onoho oboru je pak (jak jsou na ně "zvyklí") používají "běžně", ale přiznám že toto spojení mne zatím "míjelo" = asi bych se měla "podívat" nedá-li se "vykoukat" KDE v jakém oboru "přesně" že to pracujete.. 😄
85%? Doufám, že nesoudíš z prodejů vozů. 😄 Musela bys minimálně odečíst firemní prodeje.
Můžeš tu osmou ocitovat? Nejsem si jist, jestli jsi nemyslela souvětí. Co mi vadí, je nekonzistentnost. Jsou auta, která sice vypadají jinak, ale techniku mají předchozí generace. A taková věda se z toho nedělá. Mně to spíš připadá jako narážka na přístup VW k designu, tedy šance si kopnout. Nakonec nejeden označil i Golf 7 za facelift. Změny v technice byly malé, ale byly (nějaký motor, snad i elektroinstalace a tedy výbava, nicméně motory byly rok, nebo dva staré zavedené v rámci průběžné modernizace). Z karoserie B6 zůstala jen střecha a skla. Rozsah změn v interiéru neznám. Tam je to možná nejslabší vzhledem k zvyklostem. Ta auta se liší mnohem víc, než je na první pohled zřejmé. Dělat to já, nazval bych to spíš rozsáhlejší modernizací. Ale to je jen můj pohled.
Když se dívám na moderní automobilový průmysl s vysokým podílem sdílení, průběžnými modernizacemi, tak skutečně nemám problém to označit za generaci. U VW je to kuriózní jejich přístupem k designu. Dá se říct, že míří k průběžnému vývoji techniky i designu.
I v ČR se s něčím podobným setkáš. Ano, je to horší než "na západě", ale i tam jsou s podobnými věcmi problémy. Řadě manažerů uniká smysl podobných postupů. To platí všude. A to vůbec nemluvím o extrémnějších přístupech, jako zadat stejný úkol dvěma týmům - ne kvůli zvýšení tlaku a vyvolání soutěživosti, ale pro kontrolu. Už jsme třeba dělali i to, že na konci dostali práci druhého týmu a museli ji zanalyzovat a následně obhájit svůj projekt. Ono to má svůj důvod, je to hodně drahé.
Musíš zabrousit do angličtiny [odkaz] [odkaz] V principu je to o tom, že dokola vykonáváš nějakou sadu kroků a s každým opakováním (iterací) zlepšuješ výsledek. Je to fakticky evoluční proces, protože výsledek předchozí iterace slouží jako počátek nové. Tam pojem generace úplně krásně sedí (ale nepoužívá se, zůstáváme u iterace). I když ve skutečnosti je iterace relativně malá změna. Tak, jak chápeš generaci v automobilovém průmyslu, chápeme "major" verze, tedy doslova významné. Což kolikrát znamená naprosto odlišné a nekompatibilní. Ty mohou být klidně deset let od sebe (počítají se typicky v letech).
Můžeš tu osmou ocitovat? Nejsem si jist, jestli jsi nemyslela souvětí. Co mi vadí, je nekonzistentnost. Jsou auta, která sice vypadají jinak, ale techniku mají předchozí generace. A taková věda se z toho nedělá. Mně to spíš připadá jako narážka na přístup VW k designu, tedy šance si kopnout. Nakonec nejeden označil i Golf 7 za facelift. Změny v technice byly malé, ale byly (nějaký motor, snad i elektroinstalace a tedy výbava, nicméně motory byly rok, nebo dva staré zavedené v rámci průběžné modernizace). Z karoserie B6 zůstala jen střecha a skla. Rozsah změn v interiéru neznám. Tam je to možná nejslabší vzhledem k zvyklostem. Ta auta se liší mnohem víc, než je na první pohled zřejmé. Dělat to já, nazval bych to spíš rozsáhlejší modernizací. Ale to je jen můj pohled.
Když se dívám na moderní automobilový průmysl s vysokým podílem sdílení, průběžnými modernizacemi, tak skutečně nemám problém to označit za generaci. U VW je to kuriózní jejich přístupem k designu. Dá se říct, že míří k průběžnému vývoji techniky i designu.
I v ČR se s něčím podobným setkáš. Ano, je to horší než "na západě", ale i tam jsou s podobnými věcmi problémy. Řadě manažerů uniká smysl podobných postupů. To platí všude. A to vůbec nemluvím o extrémnějších přístupech, jako zadat stejný úkol dvěma týmům - ne kvůli zvýšení tlaku a vyvolání soutěživosti, ale pro kontrolu. Už jsme třeba dělali i to, že na konci dostali práci druhého týmu a museli ji zanalyzovat a následně obhájit svůj projekt. Ono to má svůj důvod, je to hodně drahé.
Musíš zabrousit do angličtiny [odkaz] [odkaz] V principu je to o tom, že dokola vykonáváš nějakou sadu kroků a s každým opakováním (iterací) zlepšuješ výsledek. Je to fakticky evoluční proces, protože výsledek předchozí iterace slouží jako počátek nové. Tam pojem generace úplně krásně sedí (ale nepoužívá se, zůstáváme u iterace). I když ve skutečnosti je iterace relativně malá změna. Tak, jak chápeš generaci v automobilovém průmyslu, chápeme "major" verze, tedy doslova významné. Což kolikrát znamená naprosto odlišné a nekompatibilní. Ty mohou být klidně deset let od sebe (počítají se typicky v letech).
Těch 85% je z "ošklivé" analýzy která praví že tak DĚSIVÉ procento lidí si NE"poradí" s informacemi (neumí je zpracovat) = těch se týká to "využití bubosti/neznalosti" marketingem 😐
Uznávám že určit přesně ("opravdovou") další generaci je občas "trochusložité" a žádná "jednotná pravidla" neexistují. Ostatně myslím že už ani nejsou potřeba - za "NOVÝ" dnes označuje každý facelift asi už většina výrobců a "lepší to už nebude" 😉
Souhlasím s tím "průběžný vývoj" - to je myslím "docela nezvyklé" a málokdo si to uvědomuje.. (NEsleduji to nijak "do hloubky" = občas mi u nahrazení "něčeho starého něčím novým" ale vpodstatě stejným uniká smysl.. 😄
Vaše zmínka o manažerech mi připomněla "test" s investováním rozdělený dle různých profesních skupin, samozřejmě včetně profesionálů nebo bankovních poradců a třeba i studentů (možná h👋výsledky znáte? 😉
Nevyhrála ni jedna skupina "profesionálů" ale novináři a dobře si stáli i studenti a třeba vůbec ne špatně "kominíci" (?) nebo nějaká taková (přiznám že už nevím jaká přesně) profesní skupina 😄
Měla jsem na mysli větu začínající: "Pokud jde o.." - snad JE 8má, doufám že jsem se "nepřepočítala" 😉
PS: Chápu co máte/jste měl na mysli s "pracujeme iteračně", jen mne překvapilo to spojení (což jsem se asi NE moc dobře pokoušela "osvětlit" v mé odpovědi na váš odst. 1 😄
Až já se jednou naučím do písmenek/slovíček "přenášet" to co se mi honí hlavou - popravě mám s tím problém i "jen" při hudební recenzi, většinou na "papír" dostanu ani ne polovinu toho "co mám na mysli/v hlavě" 😄
Uznávám že určit přesně ("opravdovou") další generaci je občas "trochusložité" a žádná "jednotná pravidla" neexistují. Ostatně myslím že už ani nejsou potřeba - za "NOVÝ" dnes označuje každý facelift asi už většina výrobců a "lepší to už nebude" 😉
Souhlasím s tím "průběžný vývoj" - to je myslím "docela nezvyklé" a málokdo si to uvědomuje.. (NEsleduji to nijak "do hloubky" = občas mi u nahrazení "něčeho starého něčím novým" ale vpodstatě stejným uniká smysl.. 😄
Vaše zmínka o manažerech mi připomněla "test" s investováním rozdělený dle různých profesních skupin, samozřejmě včetně profesionálů nebo bankovních poradců a třeba i studentů (možná h👋výsledky znáte? 😉
Nevyhrála ni jedna skupina "profesionálů" ale novináři a dobře si stáli i studenti a třeba vůbec ne špatně "kominíci" (?) nebo nějaká taková (přiznám že už nevím jaká přesně) profesní skupina 😄
Měla jsem na mysli větu začínající: "Pokud jde o.." - snad JE 8má, doufám že jsem se "nepřepočítala" 😉
PS: Chápu co máte/jste měl na mysli s "pracujeme iteračně", jen mne překvapilo to spojení (což jsem se asi NE moc dobře pokoušela "osvětlit" v mé odpovědi na váš odst. 1 😄
Až já se jednou naučím do písmenek/slovíček "přenášet" to co se mi honí hlavou - popravě mám s tím problém i "jen" při hudební recenzi, většinou na "papír" dostanu ani ne polovinu toho "co mám na mysli/v hlavě" 😄
Aha. (Ne)gramotnost je velký problém.
Také se zasměji, když vidím facelift označený jako "nový". Už nevím, kde jsem to viděl (myslel jsem, že to bylo u faceliftu Superbu, ale včera jsem se šel přesvědčit a píší o tom korektně - do hloubky jsem to nezkoumal, ale užili slov jako modernizovaný, omlazený a žádný nový - tedy, měli tam v novém hávu, což jsem vzal a hlavně je to pěkný obrat, který člověk moc často nevídá). Ano, dělá se to tak a opět tomu nelze moc vytknout. Jen se tomu mohu zasmát. Nemám potřebu značit produkty jako nové, ať už jsou "skutečně" nové, nebo jen omlazené. Taková věc podle mne patří do novinek, ne na seznam produktů.
Průběžného vývoje úplně asi nikdy nedosáhnou. A asi to ani není jejich cíl. Přináší to své problémy a vždy je dobré jednou za čas začít nanovo. Dnešní svět je však celkem rychlý, takže jsme v situaci, kdy se technika obměňuje dá se říct nezávisle. Když k tomu přihodíš jejich přístup k designu, tak to skutečně začíná splývat - tedy kde generace končí a kde začíná. Můj pohled na věc je, že je důležitější, jestli ti daný produkt vyhovuje. Firmy mění auta periodicky a soukromě musíš sama posoudit, jestli se ti upgrade vyplatí. Jak jsem už napsal, nový neznamená nutně lepší. Jestli je to nová generace, nebo není, na tom moc nezáleží. Chápu, že někteří lidé mají potřebu mít to nejnovější. Tak se holt s tou slabinou musí smířit (nebo se sebou něco udělat). 😄
Nenapadlo mě, jak to říct "hezky česky". 😄 "Pracujeme iteračně" je asi můj konstrukt. Možná "pracujeme v iteracích"?
Také se zasměji, když vidím facelift označený jako "nový". Už nevím, kde jsem to viděl (myslel jsem, že to bylo u faceliftu Superbu, ale včera jsem se šel přesvědčit a píší o tom korektně - do hloubky jsem to nezkoumal, ale užili slov jako modernizovaný, omlazený a žádný nový - tedy, měli tam v novém hávu, což jsem vzal a hlavně je to pěkný obrat, který člověk moc často nevídá). Ano, dělá se to tak a opět tomu nelze moc vytknout. Jen se tomu mohu zasmát. Nemám potřebu značit produkty jako nové, ať už jsou "skutečně" nové, nebo jen omlazené. Taková věc podle mne patří do novinek, ne na seznam produktů.
Průběžného vývoje úplně asi nikdy nedosáhnou. A asi to ani není jejich cíl. Přináší to své problémy a vždy je dobré jednou za čas začít nanovo. Dnešní svět je však celkem rychlý, takže jsme v situaci, kdy se technika obměňuje dá se říct nezávisle. Když k tomu přihodíš jejich přístup k designu, tak to skutečně začíná splývat - tedy kde generace končí a kde začíná. Můj pohled na věc je, že je důležitější, jestli ti daný produkt vyhovuje. Firmy mění auta periodicky a soukromě musíš sama posoudit, jestli se ti upgrade vyplatí. Jak jsem už napsal, nový neznamená nutně lepší. Jestli je to nová generace, nebo není, na tom moc nezáleží. Chápu, že někteří lidé mají potřebu mít to nejnovější. Tak se holt s tou slabinou musí smířit (nebo se sebou něco udělat). 😄
Nenapadlo mě, jak to říct "hezky česky". 😄 "Pracujeme iteračně" je asi můj konstrukt. Možná "pracujeme v iteracích"?
Tak TAKHLE je to! 😄
Nicméně za "myšlenku" formulace "pracujeme iteračně" :yes: :yes: :yes: 😉
PS: Ona těmi 85% byla myšlena spíš taková "myšlenkově-analytická negramotnost" - jinak SOUHLAS 😄
Nicméně za "myšlenku" formulace "pracujeme iteračně" :yes: :yes: :yes: 😉
PS: Ona těmi 85% byla myšlena spíš taková "myšlenkově-analytická negramotnost" - jinak SOUHLAS 😄
Ondris
Chapu, ze je ten clanek prevzat odjinud, ale stejne mi to neda...
Kam na ty blaboly chodite?
Jak muze byt auto diky modularni platforme prostornejsi bych taky potreboval vysvetlit, takhle receno je to totiz nesmysl.
Reklamni zvasty necham stranou, holt reklama...
Clovek by cekal trochu objektivnejsi zpravy...no nic. 😄
Kam na ty blaboly chodite?
Jak muze byt auto diky modularni platforme prostornejsi bych taky potreboval vysvetlit, takhle receno je to totiz nesmysl.
Reklamni zvasty necham stranou, holt reklama...
Clovek by cekal trochu objektivnejsi zpravy...no nic. 😄
To není od jinud. To je jen jiné médium vlastněné stejnou skupinou AxelSpringer-Ringier. Tak si to mezi sebou různě posouvají, když si myslí, že se to hodí. Do stejné skupiny patří i SM, samozřejmě.
Článek je z AutoTIPu ne SM i když kvalitou jsou tyto plátky srovnatelné. AutoTIP = AutoBild = bulvár.
MQB môžu "naťahovať"
[odkaz]
[odkaz]
Takhle můžeš natáhnout jakýkoli podvozek - viz Passat B5 a Superb 1 😄
MQB nabízí benefity hlavně pro výrobce, zákazník z toho zase tolik výhod nemá.
MQB nabízí benefity hlavně pro výrobce, zákazník z toho zase tolik výhod nemá.
Samotná modularita platformy ti na prostornosti samozřejmě nepřidá. Ale konkrétně MQB-B může umožnit prostornější kabinu než PQ46. To skutečně možné je. Už třeba nárůstem rozvoru a délky. 😉 Ona je sice modulární, ale VW má připravených myslím 8 konkrétních mixů.
Dixik2
V tom článku je,že bude servodovírání dveří,head-up displej,nové rádia a navigace.Motory jsem si zapamatoval jeden a to 2.0 TDI 199 KW.
199 kW je moc, počítej tak 190 ale jen pro vybrané aplikace.
V AutoTIPu v tom maji taky chaos píšou o "úžasném twinturbo s jeho slibnými 170kW avšak počkejte si na GTD s rekordními 190kW". Na konci tohoto vloženého článečku je tabulka s "Očekávanou motorovou paletou" kde je mimo jiné 2.0TDI o výkonu 110,135,190 a GTD 205kW a teď se v tom vyznejte.
Ono těch údajů už "proskáklo" TOLIK variant že opravdu těžko říci - jaký bude přesný výkon (rsp. bude asi NĚKOLIK výkonnových verzí). Realitou ale je, že VW-Audi s tímto typem motoru přichází/přijde (opravdu o MNOHO let - tak o 7-8?) poslední a chce to "napravit" alespoň tím že se snaží aby byl nejsilnější (nej"VWyhoněnější" - dle popisu/definice fanoušků koncernu Volkswagen Group 😄
Přesně jak píšete. Někteří zdejší "odborníci" vědí už úplně všechno o modelu, který se teprve objeví za rok a půl?! Klobouk dolů, pánové. Já tyhle informace hltám naplno a doporučuji všem zdejším pisálkům vyčkat na polovinu příštího roku a pak to můžeme zkonfrontovat, nakolik byly relevantní či nikoliv.
Buďme realisté, již 170 kW by byla velice dobrá hodnota na 4-válec s obsahem 2 litry. 205 by bylo "too much", tomu nevěřím. Ani těm 190 kW moc nevěřím, možná pro GTD, možná s elektrickým nebo kombinovaným kompresorem.
V září minulého roku jsem měl možnost sedět v oficiální předváděčce CC a prodejce tvrdil, že to má 2.0 diesel a oficiálně navýšenej výkon od koncernu na cca 250 koníků. A jelo to opravdu dobře (i v porovnání s Mondeem s 2.5 benzinem). Za 14 dní s ním budu mluvit na golfu, kde bude něco předvádět, tak to zkusím zjistit podrobněji zda to byl jen chip či něco jiného.
Tak na 205 kW si rád počkám, turbolag se bez ALS bude počítat na kalendářní měsíce.
To biturbo pro osobáky je něco jako Jára Cimrman, všichni o něm mluví ale nikdo ho neviděl...
To biturbo pro osobáky je něco jako Jára Cimrman, všichni o něm mluví ale nikdo ho neviděl...
Přesně tak.Ten bi-turbo slibovali už u B7.
No popravdě o 2.0 Bi-Tdi se mluvilo JEŠTĚ dříve... 😉
..nicméně tentokrát (si myslím) asi opravdu "dorazí" (a typicky PIËCHovský plán je že sice POZDĚ (o 7-8 let za konkurencí), ale MUSÍ být nejvýkonnější možná i "bude naplněn" 😄
..nicméně tentokrát (si myslím) asi opravdu "dorazí" (a typicky PIËCHovský plán je že sice POZDĚ (o 7-8 let za konkurencí), ale MUSÍ být nejvýkonnější možná i "bude naplněn" 😄
nezlobte se na mě, ale tohle jsou jen diskuzní tlachy. Kolik takových konfigurací se prodá a kolik to bude stát? Kdo dá 1,5 mega za Passata s bi-turbo...Dodávat takové motory je sice pěkné, ale z obchodního hlediska naprosto k ničemu...Dost pochybuji, že se jejich vývoj vůbec zaplatí
Ale o tom to vůbec není...
Minimálně od roku 2009 neustále probíhají médii zaručené zprávy o úžasných BiTDI, které rozdrtí konkurenci atd. - a kde nic tu nic, i ten Renault měl donedávna výkonnější naftu než VW. Vlastně i pořád má, dCi V6 pořád můžeš koupit.
Že ekonomicky ty motory nedávají smysl je samozřejmě věc jiná.
Minimálně od roku 2009 neustále probíhají médii zaručené zprávy o úžasných BiTDI, které rozdrtí konkurenci atd. - a kde nic tu nic, i ten Renault měl donedávna výkonnější naftu než VW. Vlastně i pořád má, dCi V6 pořád můžeš koupit.
Že ekonomicky ty motory nedávají smysl je samozřejmě věc jiná.
kexxik
solidní facelift, model bych z toho zatím nedělal.
Vzhledově to "samozřejmě" je spíš facelift (to teď už asi bude u VŠECH škodovek a VW a vůbec), ale technicky to tentokrát (narozdíl od B6-B7) bude opravdu nový model 😉
Render bulváru z Německa bereš jako finální verzi? Jsi naivní jak citroenářka 😉
3_diamanty
aby poniektori uz konecne pochopili ze octavia nie je v strednej triede :yes:
Těm trubkám co si myslí, že Octavia patří do střední nepomůže ani zvětšení Passatu. Ti ji tam budou řadit pořád a to i přesto, že O3 je menší než Opel Astra.
presne tak... astra kombi je vacsie auto ako octavia combi.... :yes😒br />
snad po prichode passata uz aj zaryti fanatici pochopia kam octavia patri.... verim ze ano...
snad po prichode passata uz aj zaryti fanatici pochopia kam octavia patri.... verim ze ano...
Atlis
Pokial su tie AutoTIP/VW PR zvasty pravdive, tak docela chapem, preco Ford stiahol chvost a pusti Mondeo do Europy uz ako facelift Fusionu. 😉
A proč? 😄 btw...spozdnei mondea je jen zmenou vyroby....a nikde neni napsane, ze to bude FL 😄
No tak holt měnily se plány výroby, uzavřely některý fabriky, červená tužka škrtala a někco, resp. něco to muselo odnést - volba padla na Mondeo. V případě Fiesty nebo Focusu by to bylo mnohem bolestnější...
GTI
Nový PASSAT, antracitem v roucho oděný, lunou na čtyřech svých stříbrných kotoučích operlen, září do tmy nebeskostí svou.
Klíč tě hřeje v dlani. Vsuň ho horce dovnitř a tlačítkem pak do noci vykřičte společně tu symfonii tympánů. V šeru plující noci ti blednoucí měsíc na chromu rámečků vykrouží dvě polokoule, to abys nezapomněl co je život, co je láska, a co je žena... Pevně tě svírá bok sedadla, je obšitý stehem a na dotek je to ten steh, který umíš u své milé na jeden pohmat probudit k nekonečné rozkoši...
Řadička trčí k nebi jako věčný falický maják. Rozechvěle přijme tvou horkou dlaň, když zasouváš zvolna, v tušení zázraku, svojí první rychlost. Odpor volantu ti dává najevo, že se nechá vést jako při tanci života. Lehce tlačíš akcelerátor do centra Země a tvé tělo se noří do závoje opojení. Mezi okružím přístrojů ti probleskuje erb - VW. Ano, tvůj erb, erb desperáda, vyděděnce, erb rytíře, erb ochránce. Točíš plnou tři, svět se zavírá, před sebou dva kužely světel, které tě vedou až na okraj poznání.
Svíráš volant, mžikově řadíš, jsi sám, se svým Passatem. Až tam, za horizontem, je svět, je nebe, je peklo života. A ty soustředěný a vyrovnaný prožíváš extázi. Pak v okamžiku, kdy dosáhneš té rychlosti, která ti otevírá nejen svět, ale doslova celý vesmír, brzdíš a samet zpomalení ti připomíná, žes člověk. Vrátil ses. Ano, vrátíš se vždy. A vždy budeš se svým Passatem pokoušet nirvánu absolutna.
Ano ano, to je on - Passat. To pro tebe může být Passat. Nový Passat Velký, Apoštol osmý, zvaný Nezlomný.
Neboť na kůru dvojité Cé ti zní, toť anděl tvůj a osudem jeho bytí, rájem obtěžkán, slunce ti přec v garáží svítí… :-! :yes:
Klíč tě hřeje v dlani. Vsuň ho horce dovnitř a tlačítkem pak do noci vykřičte společně tu symfonii tympánů. V šeru plující noci ti blednoucí měsíc na chromu rámečků vykrouží dvě polokoule, to abys nezapomněl co je život, co je láska, a co je žena... Pevně tě svírá bok sedadla, je obšitý stehem a na dotek je to ten steh, který umíš u své milé na jeden pohmat probudit k nekonečné rozkoši...
Řadička trčí k nebi jako věčný falický maják. Rozechvěle přijme tvou horkou dlaň, když zasouváš zvolna, v tušení zázraku, svojí první rychlost. Odpor volantu ti dává najevo, že se nechá vést jako při tanci života. Lehce tlačíš akcelerátor do centra Země a tvé tělo se noří do závoje opojení. Mezi okružím přístrojů ti probleskuje erb - VW. Ano, tvůj erb, erb desperáda, vyděděnce, erb rytíře, erb ochránce. Točíš plnou tři, svět se zavírá, před sebou dva kužely světel, které tě vedou až na okraj poznání.
Svíráš volant, mžikově řadíš, jsi sám, se svým Passatem. Až tam, za horizontem, je svět, je nebe, je peklo života. A ty soustředěný a vyrovnaný prožíváš extázi. Pak v okamžiku, kdy dosáhneš té rychlosti, která ti otevírá nejen svět, ale doslova celý vesmír, brzdíš a samet zpomalení ti připomíná, žes člověk. Vrátil ses. Ano, vrátíš se vždy. A vždy budeš se svým Passatem pokoušet nirvánu absolutna.
Ano ano, to je on - Passat. To pro tebe může být Passat. Nový Passat Velký, Apoštol osmý, zvaný Nezlomný.
Neboť na kůru dvojité Cé ti zní, toť anděl tvůj a osudem jeho bytí, rájem obtěžkán, slunce ti přec v garáží svítí… :-! :yes:
Ty vole, jak málo někomu stačí ke štěstí...
Díky za pochvalu, že tě to tak rozradostní, to bere dechy... No, dal sis asi holt příznačný nick.
PĚKNĚ napsáno... :yes: 😄
..škoda že o takové "tuctoVWce" 😐
..škoda že o takové "tuctoVWce" 😐
To je Passat osmý? Já myslel, že tohle byl Passat sedmý... 😉
No kdyby se braly jen OPRAVDU nové generace (a ne facelifty za ni VWydávané.. 😉
..tak jsme u.... 5té? 😄
..tak jsme u.... 5té? 😄
To sis popletla s... C5... >😁 😉
No to právě že NEeee 😉
C5 "první" tu byla od roku 2000/2001 a "druhá" generace byla představena na podzim 2007 ve Frankfurt a od začátku 2008 (a je technicky ZCELA jiná - používá platformu/techniku CITROËNu C6 😄
PS: Snad jste měl na mysli (spíš designový než nějaký "velký technický") facelift první generace na konci roku 2004 😉
..někdy po něm v nabídce přibyl Bi-turbo 4 válec 2.2 HDi 125 kW/400 Nm - to k tématu který tu "vedle" též diskutujeme.. 😄
..ach a XENON ve standardní výbavě (pro vyšší verze samozřejmě) byl změněn na "samozatáčecí" BI-Xenon - ve standardní výbavě 😉
C5 "první" tu byla od roku 2000/2001 a "druhá" generace byla představena na podzim 2007 ve Frankfurt a od začátku 2008 (a je technicky ZCELA jiná - používá platformu/techniku CITROËNu C6 😄
PS: Snad jste měl na mysli (spíš designový než nějaký "velký technický") facelift první generace na konci roku 2004 😉
..někdy po něm v nabídce přibyl Bi-turbo 4 válec 2.2 HDi 125 kW/400 Nm - to k tématu který tu "vedle" též diskutujeme.. 😄
..ach a XENON ve standardní výbavě (pro vyšší verze samozřejmě) byl změněn na "samozatáčecí" BI-Xenon - ve standardní výbavě 😉
Nahoře (očekávaný) je Passat Velký, Apoštol osmý, zvany Nezlomný.
A kolikátý to je/bude, když NEbudeme počíta ty "jakonové", jen ("důkladněji") FACELIFTované verze? 😉
Karosářsky vzato bych to viděl na budoucí sedmou, přiznáme-li modelu 2010 status jen modernizace. Avšak, jak tu geniálně někde napsal kolega MT, o tom, o jakou jde generaci rozhoduje výhradně... automobilka 😄 O důkladnosti faceliftu (3. - 4. gen.) není nutno složitěji debatovat, to známé propojování dvou generací je evergreenem Volkswagenu, a jak vidíme, jednak to nese své ovoce, jednak to vypovídá o technickém předvoji VW 😉
To chce klid a mokrej hadr 😄 a neždímat,jak sám řikáš 😄 😄 😄 😄 uvidíš za pár dní se ti uleví >😁
:yes: :yes: :yes: Tohle se (jako vždy( vymyká ostatním diskuzím, ale díky za to!
“The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser men so full of doubts.”
Bertrand Russell
Bertrand Russell
"S dovolením" 😉
Problém tohoto světa je, že hlupáci jsou TAK SEBEjistí, zatímco moudří lidé bývají plni pochybností..
Bertrand (Nositel Nobelovy ceny, třetí hrabě) Russel (1872-1970) 😄
Problém tohoto světa je, že hlupáci jsou TAK SEBEjistí, zatímco moudří lidé bývají plni pochybností..
Bertrand (Nositel Nobelovy ceny, třetí hrabě) Russel (1872-1970) 😄
3_diamanty
[odkaz]
a teraz si pozrite aky passat dostanete za 31 900 eur....
lexus parada :yes: IS je navyse aj nadherne auto :yes:
a teraz si pozrite aky passat dostanete za 31 900 eur....
lexus parada :yes: IS je navyse aj nadherne auto :yes:
...kombi v dieselu. A obávám se, že to v Evropě ocení více zákazníků.
ja viem.... ale lexus je premiovejsi a vzhladom na cenu auta... by ma spotreba asi netrapila keby ze mam na taketo auto....
[odkaz] - tu je inak aj dobre video - taka staticka prezentacia lexusu v podani Michala Karpata.... skvele auto :yes😒br />
za 32 tisiciek asi lepsie auto sa dnes neda kupit... skvela cena.... audi A4 1,8TFSI stoji zhruba rovnako ale to sa so sestvalcovym lexusom vazne neda porovnavat 😉
[odkaz] - tu je inak aj dobre video - taka staticka prezentacia lexusu v podani Michala Karpata.... skvele auto :yes😒br />
za 32 tisiciek asi lepsie auto sa dnes neda kupit... skvela cena.... audi A4 1,8TFSI stoji zhruba rovnako ale to sa so sestvalcovym lexusom vazne neda porovnavat 😉
..a audi A4 1.8 je (nemýlím-li se) PŘEDOkolka, zatímco Lexus má k V6 též prémiový pohon 😉
presne tak :yes: pravda
lexus :yes😒br />
v tejto cene je lexus doslova ponuka roka :yes:
lexus :yes😒br />
v tejto cene je lexus doslova ponuka roka :yes:
Zajímavá nabídka to je, ale na reálný úspěch to v Evropě moc nevidím. Pokud jde o to, zda "by" nás trápila či netrápila spotřeba, stačí se podívat na záď většiny BMW na silnicích. Bude tam písmeno "d".
preboha, ty musíš mať fakt menej ako 14 rokov. Keď raz budeš dospelý a budeš si kupovať auto pre seba, alebo vyberať služobné auto, spotreba je jeden z najrozhodujúcejších faktorov. Teda ak najazdíš trochu viac km, nie toľko ako najazdí tvoj ocko s loganom.
mam 9 a pol roka >😁 ..... spokojny? >😁 ci ti treba inak debine odpovedat aby si pochopil aku kravinu si napisal?
Novej Lexus IS se mi moc líbí. A když si ho dobře nakonfigurujete, dostanete za svý prachy lepší auto než je Passat. Totéž platí v případě Mazdy 6.
Kristove rany, co sem stale pletiete IS?! Vsak to je priestorovo ina trieda. Dozadu posadite akurat tak dve deti!
Vsetci stale riesite auto, bud podla fotografii alebo spoza volantu. Treba sa nechat povozit 400 km vzadu a potom rozpravat.
Vsetci stale riesite auto, bud podla fotografii alebo spoza volantu. Treba sa nechat povozit 400 km vzadu a potom rozpravat.
:yes: :yes: Souhlas..to jsou jenom kecy!!
Většina debatujících v těch autech ani neseděla natož aby si je projeli!!! :-!
Nový VW Passat bude rozhodně o dost dál než starý faceliftovaný model!
Jsem na něj dost zvědavý.. 😉
A konkurenci dá asi dost zabrat!!
Většina debatujících v těch autech ani neseděla natož aby si je projeli!!! :-!
Nový VW Passat bude rozhodně o dost dál než starý faceliftovaný model!
Jsem na něj dost zvědavý.. 😉
A konkurenci dá asi dost zabrat!!
Třeba bude VW Passat modelový rok 2015 (v prodeji za rok a půl) opravdu lepší než současná Mazda 6 a současný Lexus IS 😄
...ale zatím (v něm nikdo ani neseděl, natož aby si ho projel! 😄 ) to tak není - BEZ keců 😉
...ale zatím (v něm nikdo ani neseděl, natož aby si ho projel! 😄 ) to tak není - BEZ keců 😉
No pro někoho jsou důležité zadní sedadla, pro někoho zavazadelník a pro někoho - třeba Bobo(CZ) - zase auto jako takové (a zmiňuje ca stejně drahé, současné a "prostě" LEPŠÍ 😉
Adam Novák
Ve verzi CC by se pro něj mezi jasnými volbami měl najít prostor :yes:
A tenhle se ti nelíbí?
autak
Doufám, že designéři dostanou dostatek prostoru. Největší slabina Passata je právě design. B6 ano, tu máme doma a to je fakt hezký auto, ale B7 je fakt hrozná. A přitom by stačilo kdyby měla nějak normálně střižený přední světla a byla by OK. Světla(přední) jsou na B7 fakt fuj. Jinak co bych naopak neměnil na Passatu je interiér. Po těch letech jezdění mě neomrzel a furt ho považuji za nejhezčí ze střední třídy.
Pokud vybíráte články z AutoBlesku, pak prosím vybírejte důsledněji... :no:
Volvo už zahájilo výrobu motorů (4-válců) s 2500 bary a vydává sebevědomá prohlášení, takže počítejme minimálně se 165 ale spíše se 170 kW, krouťák mezi 500 a 600 Nm.
Jistě by bylo hezké, kdyby podobné platilo i pro mainstream střední třídy, jenže tady, jak sama dobře víš, je dnes obvyklou konstrukcí motor napříč a primárně přední pohon, takže zástavba véčkového dýzlu je velmi problematická. Proto je logickým řešením snaha o "honění" čtyřválců, a přestože není dnes použití dvouturbových vysokovýkonných verzí (nad 150kW) nijak obvyklým řešením (tady si v plivání na VW vypomáháš JEN příklady z premie), tak za pár let zcela jistě obvyklým bude. Tedy nejen vw bude mít v budoucnu čtyřválcový turbodýzl s výkonem 170kW a vyšším. Ale protože nikdo z konkurentů VW zatím takový motor nemá, pak zcela jistě nelze informaci o tom, že passat, který přijde s tímto motorem v roce 2014 hodnoti větou " konečně... 2-3 generace po konkurenci", jak se tu snažíš tvrdit.
..tak jako u všech ostatních 😐
(VWe jménu koncernu) TOLIK chyb v jednom textu? 😉
PS: Biturbo 4válec 2.2 HDi minulé generace se 125 kW i twinscroll turbo té současné se 150ti kW ale ZNÁM 😄
(po TOLIKA letech skoro TĚŽKO si představit že něco tak výkonného bude mít i Passat 😉
PS: Zrovná já má "Véčkový diesel" - pokud NEvíte 😄
V6 napříč v mainstreamu - NO problem 😉
Konkurence (ta mainstreamová) nabízí ze 4 válců dnes ca 140-150 kW (v minulé generaci bi-turbo 4 válců nějakých ca 130? musela bych "se podívat"), než příjde (opakovaně) ohlášené 4válcové Bi-Tdi bude to docela pravděpodobně zase o něco VÍC (ať počítám jak počítám, VW přichází o 2-3 generace POZDĚJI 😄
PS: Samozřejmě jde o motory stále stejného základu, v průběhu let se měnil vstřikovací tlak a turba. Zpočátku šlo o bi-turba, později jedno (twinscroll) a dle náznaků od VW pro ty vysoké, tzv. "vyhoněné" výkony opět použijí 2 turba
Ehm, víte že když uložíte "těžký V6 motor" PODÉLNĚ nad až před přední nápravou předokolky...
..tak dopadnete jak (starší) Audi? 😄
A tohle NENÍ VTIP!!! (dovolila bych si "povolat" MTho aby má slova POTRVDIL - na jeho technické znalosti snad "dáte" 😉 ) PODÉLNÉ uložení (těžšího) motoru je v kombinaci s předním pohonem "ráj" pro SILNÉ TENDENCE K NEDOTÁČIVÉMU CHOVÁNÍ vozu (zjednodušeně "napříč" je LEPŠÍ než "podél"!!!
..kdo by to byl řekl, že? 😉
Měla jsem ale na mysli něco trochu jiného - "teorii" (poučku), že když u předokolky (řekněme) na STEJNÉ místo umístíme motor podélně a napříč, tak VĚTŠÍ tendence k nedotáčivost má (pro někoho možná "trochu překvapivě" - vzhledem k tomu že to je "prémiové" uložení motoru) PODÉLNÉ uložení = audi, Passat o 2 generace zpět a jeho "čínská" nebo jaká verze Superb minulé generace a možná ještě něco, už nevím.. 😉
Ale - to je pripad len fakt starsich Audi, MLB je uz na tom o dost lepsie...
pekny priklad bol Peugeot 605 s V6, ktory mal na svoju dobu...hmm, ako by som to napisal ..."zaujimave" jazdne vlastnosti 😉
...ale Quattro je Quattro, a mat v Audi V6 bez Quattra - hlavne v tych starsich modeloch - hmm, to fakt nebolo to pravee. 😉
taak, vustretovy krok urobeny, dufam, ze to ocenis 😄
Dvojlitrové benzín turbo s +- 200 kw nie je žiadna technologická revolúcia.
Nový Passat bude (tentokrát) OPRAVDU nový = bude tu minimálně ("normální" cyklus) 7 let, možná (jak to u PASSATu bývá) i DÉLE. Tou dobou budou VŠECHNY značky pokrývat tento výkon NE třílitrovými 6ti válci, ale...
..v případě VW Passat budou vrcholem (s výkonem ca 200 kW + ) 2 litrové 4 válce (benzín i nafta)
PS: Nic proti VR6 3.0, ale jako motor budoucnosti opravdu NEpůsobí (realita je/bude bohužel JINÁ) = "smysl" by měl jen teď v nejbližších letech a to se (dle mne) jednoznačně NEvyplatí
veci sa ale maju tak, ze este prijde aj vacsi voz - hlavne pre Americky a Cinsky trh, do ktoreho to bude adekvatna motorizacia... 😉
skus trosku posturat, pogooglit, co sa este vo Wolfsburgu vari pod pokrievkou 😄
Vidím docela DOBŘE (to NEzměníte 😉 ), takže jsem četla o ca 200-210 kW 2.0 FSi (pro budoucí generaci Passat, mimochodem aktuální výkon 2.0 TFSi je 228 kW/425 Nm) = proč vyvíjet nový, ca stejně (resp. MÉNĚ) výkonný V(R)6 3.0 je trochu ZÁHADOU (trend snižování počtu válců je přitom JEDNOZNAČNÝ). Citroën tou dobou bude výkon 300 PS pokrývat motorem 1.6 (+ elektromotory) - ať se vám (nám všem) to "líbí" nebo ne, TUDY vede budoucnost.. 😄
Ano je (snad) možné, že do AMERICKÉHO Passat (což je ale dost JINÉ auto) zamíří nějaký nový V6 - totéž (asi) NEpřekvapí v Číně, pro Evropu ale s ničím podobným (z dříve i výše uvedených důvodů) počítat (na HODNĚ 😖 NEmůžeme
PS: Z WOLFSBURGské produkce mne moc modelů NEzajímá = spokojím se s ofic. vypouštěnými informacemi.. 😉
..a ty mluví o tom, že VRCHOLem motorové nabídky v budoucím VW Passat (za rok a půl) budou 2litrové 4válce (v naftě i benzínu) 😄
Ne, standardní 2,0 TFSI se v poslední iteraci pohybuje kolem 165 kW. Posílené verze typicky nedávají do běžných produkčních modelů. V Evropě bych si teoreticky tu 221 kW (ne 228, jak píšeš, to je starý motor) uměl představit, neprodá se jich tu zase tolik. Mínus je, že má stejný výkon jako o třídu menší Golf. Ale v Americe? Do teď to nedělali a to měli 228 kW verzi od roku 2008 a 195 kW od 2006 (ostatní verze jako 199, 200, 221 někde mezi tím). Je pravda, že nový čtyřválec je mimo jiné úspornější než ten starý. A do jejich hlav člověk nevidí. Možné je tedy ledacos.
Americký Passat není zase tak jiné auto. Rozdíly jsou hlavně na povrchu. A pak do amerických modelů VW rád dává jednodušší elektroinstalaci, nápravy a podobně. Recept je to více méně stejný, jen ho vaří z horších ingrediencí. Sama říkáš, že ho nejspíš v Americe mít budou - ale jakmile ho mají, tak není zase takový problém ho nabízet. Jak jsem napsal, v Evropě nejde o závratná prodejní čísla a šestiválec je přeci jen prestižnější.
Kde je budoucnost, je diskutabilní. Všichni bychom se mohli shodnout, že to rozhodně nejsou spalovací motory. Otázkou je jen časový horizont. Hlavně aby těch 300 ps nejelo jako 240.
(víc mne zajímá co "vznikne" do té "díry" POD novým velkým atd. PASSATem)
Myslela jsem že "americký Passat" je víc odlišný technikou (je to spíš čínská varianta PASSATu než evropská) než vzhledem (ten je všude "relativně podobný" 😄
Spalovací motory jistě NEjsou (dlouhodobou) budoucností, na druhou stranu, že "zásoby ropy dojdou do 30ti let" slýchám... už od dob studií? 😉
Myslím že vodík a další "alternativy" (třeba bakteriemi "vytvořenou" ropu) "pořádně" zažijeme až v důchodu, spalovací motory hned tak ze scény NEzmizí...
..a ANO - s vaší poslední větou SOUHLASím 😄
Původně jsem tam chtěl napsat něco ve smyslu, že spalovací motory tu mohou být i za sto let. Nakonec jsem zůstal jen u časového horizontu. Před rokem 2050 si to ani moc nepředstavuji. Tou dobou možná vyřešíme městskou dopravu. A do nějaké míry přejdeme na syntetická paliva. Ostatně Audi už svůj projekt syntetického "CNG" rozjelo.
Ale ano, ten rok 2050 působí "docela reálně" - ona ta ropa přece jen jednou MUSÍ začít docházet.. 😄
Pěkný den 😄
..ale s 6tiválcem u modelu pro výrobní roky 2015 - 2022 v "mainstreamové" střední NEpočítám již u nikoho (příp. je to VELMI NEpravděpodobné..
..vycházím z reálných informací o budoucích motorech konkurence a takový motor (aby "měl smysl") by musel mít (řekněme) alespoň 250 kW a více - a to už je výkon trochu NEsmyslný a asi by to "ovlivnilo" i celkovou cenu vozu, muselo by to prostě být něco typu VW Passat W8 (prostě PIËCHovština "až na doraz" 😄
PS: Což ovšem MOŽNÉ samozřejmě JE 😉
PS: Jinak ale 250 kW je výkon který chci již v JINÉM voze (opravdu to na mne působí trochu jako kdysi ono Passat W😄. Na druhou stranu má být větší a "prestižnější" atd. = jako čistě "okrasný bonbónek" - tedy jako kdysi ta verze W8, určitý smysl MÁ (ale opravdu spíš jako "ukázka možností", než na koupi - asi tak na 101% se stejným výkonem Audi S4 než-li Passat 😉
PS: Je faktem že i DS9 má mít 295 PS = asi je NE"přijatelné" aby (nový "prestižnější") Passat měl méně 😄
Golf R má také výkon jako S3. A Audi tu má pořád RS3. Analogie u Passatu by mě nepřekvapila. Dnes má 220 kW, jestli bude mít nová generace 240 kW, tak to podle mne nebude tak velký skok. Možná se vrátí označení R, takový motor by si ho zasloužil. Současná 3,6 je příjemný motor, ale dynamicky mu TFSI dýchá na záda.
K W8 bych možná přirovnal Passata s 330+ kW třílitrem. Ano, to je na Pašíka už opravdu hodně. Nevadilo by mi, kdyby ta VR6 měla méně než 240, důležité je tam to přeplňování, aby zůstala ve hře, ale rozhodně 240 nepovažuji za extrém. Sice v Evropě netvoří 30% prodejů, ale prodá se jich pěkných pár kousků.
= takový výkon z 2 litrového 4 válce třeba za 5 let si DOVEDU představit 😄
Ano, další Euro asi situaci (zase) "trochu zkomplikuje", ale (krom toho že to je "dobrý vtip" :yes: 😉 ) mi to příjde jako VELKÁ NEdůvěra v schopnosti výrobce ETALONů - když přes 200 PS mají podobné jednotky konkurence JIŽ DNES!
Pokud si vzpomínám tak Passat W8 (ve své době mnohými považovaný za "DĚLO" měl nějakých 200 kW 😉
330 kW v PASSATu (jakkoli velkém) bych opravdu NEchtěla, to (takový výkon) "patří" do už NAPROSTO JINÉHO vozu JINÉ konstrukce (a to naprosto JEDNOZNAČNĚ 😄
Jsem zvědavá jestli půjdou přes avizovaná maxima jemně přes 200 kW (ostatní výrobci "mainstreamových" vozů třídy URČITĚ NE), když i u "prémiových" modelů to je dnes prodejně spíš "menšinová" záležitost.. 😐
Nejsem ani tak zvědavá co bude (jak říkal AUDIRS6) "nad" Passat, jako spíš co (ve vzniklé "mezeře") POD ním 😉
noo, a kedze pravdepodobne v tomto modeli bude ten motor naladeny na vykon "X" a toc. moment "Y", preco by teda jeho nejaka odvodena verzia pre "top Passat" ( tym myslim niejaku R verziu ) , nemohla mat vykon naladeny na "Z" a tocivy moment na "W" 😄 - tak to VWyslo >😁
a ako MT hovoril, ja len doplnim - kto dnes ponuka BEZNE 2.0 benziny silnejsie ako napr. 245 PS v BMW, alebo 225 PS v Audi?
...este to chvilu potrva, kym bezne modely budu dostavat motory s vacsim litrovym vykonom.
...ono Audi ukazalo 300 PS v S3, - nie je to problem, ale nieje to uzivatelsky vhodny motor pre majitela auta patricnej velkosti (vyssia stredna, SUV, napr.) ktory by bol z takto naladeno motora...hmmm - no nie moc nadsenyy 8-s - vykon nieje vsetko, toc. moment je 380 Nm, a to je v porovnani s Audi / BMW motormi 3.0 (440-450 Nm) predsa len menej, nehovoriac o kulture chodu, dostupnosti vykonu...atd. 😉
O "level dál" je Mercedes s 2litrem o výkonu 360 PS a 450 Nm :yes: 😄
Já RÁDA "víceválce" a VELKÉ objemy, ale tohle je prostě "neodvratný proces" - mne nijak NEpřekvapilo že VW ohlásil těch ca "200 + něco" kW (tedy stejný výkon jako má dnešní 4 válec 2.0 v nejlevnějším CADILLACu) do budoucího Passat - který bude až za rok a půl.. tou dobou (pro "plánované" modelové roky 2015 až řekněme 2020) na podobné výkony větší motor prostě NEbude potřeba - no popravdě není ani dnes 😉
Ach a "velkou krabici pro 7 lidí určenou především pro americký trh", tak to bych OPRAVDU NEuhodla - klidně "se přiznávám" 😄
Mimochodem ZVĚTŠENÍ (velikosti i prestiže) PASSATu přinese "prostor" pod ním - NEvíte co nás tam (od VW) čeká...?
Nu UVIDÍME jestli se vaše "XYZW teorie" naplní, jako určitá "ukázka možností" by to jistý (velmi vzdáááálenýýýý) smysl mělo - jinak ca 280 PS v mainstreamovém voze střední třídy je až Až AŽ (americký VŮZ ROKU Cadillac ATS 2.0 Turbo 276 PS je "pěkný drak" :yes: 😉
Tak uvidíme... 😄
REÁLNÝ "ohlášený" výkon motoru který už je "hotov" (čeká "za dveřmi") je 170 kW u BMW 25d (to je jen "drobná úprava" u stávajícího motoru) = u zcela nové generace těch ca 200 zas tak úplně NEreálně snad možná NEpůsobí (obzvlášť když to má být až za pár let.. a máte pravdu že v autoprůmyslu se co bude za ROKY odhaduje "představuje" TĚŽKO 😉
A šermování BMW je také směšné, turbené tříválce budou, určitě, ale třílitrové turbošestiválce nenahradí, budou náhradou čtyřválců, pokud se ujmou.
Evoluční vývoj pohonných jednotek (a fyzika) KAŠLE na znáček na kapotě - já popisuji TREND v autoprůmyslu (nebazíruji na znáčku na kapotě - bože jak VY "přežijete" když si koupím vůz jiné značky, to tedy NEvím NEvím 😄 ).
Já osobně bych JEDNOZNAČNĚ raději V6 3.0 turbo v benzínu - a aktuálně mne MOC mrzí že (dle všeho HODNĚ povedený) Lexus IS 350 se zrovna do Evropy (narozdíl od ostatních kontinentů) dovážet NEbude 😐
Zkuste si přečíst JEŠTĚ JEDNOU "zdůvodnění" proč (nejspíš) V6 v blízké budoucnosti v mainstreamových vozech střední třídy (BEZ ohledu na znáček na kapotě!) potkávat NEbudeme - třeba napodruhé... 😉
A co se týče "šermování" - NEšermuji, jen ukazuji trend jaký BUDE (a že BMW je "jako obvykle" NAPŘED) - za pár let (třeba už 5?) vám to už "ani nepříjde" a nebudete se nijak divit že 1.0 EcoBoost má přes 200 koní (nebo kolik mu to do budoucna plánují) a 1,5 litr pak má ("logicky") koní 300 atd. atp.
Ostatně (jak jsem psala hned v ÚVODu diskuze) mnoho lidí se (jisto jistě 😄 ) ZMĚNÍ pohled na "malé vyhoněné" motory když se v příští generaci PASSATu objeví 2litrové 4válce (v BENZÍNu i DIESELu) s výkony okolo (či i malinko přes?) 200 kW 😉
..a asi jim přestanou říkat "vyhoněné" (tak začnou říkat třeba tomu BMW R3 1,5 nebo silnějším verzím 1.0 EcoBoost a dalším podobným které mezitím JISTOJISTĚ přijdou. Není to holt jednoduché být NAPŘED 😄
Treba predsa ludom pripomenut, ze pride NOVA a LEPSIA, buducorocna generacia Passatu, ktora...
...bude skoro taka dobra, ako tohtorocne modely konkurencie.