Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
www.skodaoctavia.cz
Ten název je vtipný za tyhle prachy si ho koupí opravdu jen ten co potřebuje více iQ 😃)
Mira328i
Příjemná cena pokud by se jednalo o auris...ale u tohodle prcka ve kterým si vzadu opíráte hlavu o zadní sklo a dáte do něj možná tak igelitku(prázdnou)..to je snad vtip.
A za 450tis. v plný výbavě??no to snad nemyslí vážně?Todle by měli dávat jako dárek k avensisu..a ne za to chtít takový prachy..
A za 450tis. v plný výbavě??no to snad nemyslí vážně?Todle by měli dávat jako dárek k avensisu..a ne za to chtít takový prachy..
Myšlení typicky zcela mimo cílovou skupinu, která, pravda, u nás skoro neexistuje...
Popiš mi prosím ty zákazníky, co se přetrhnou o tohle autíčko ty jedna cílová skupino.... >😁
Mno, tam, kde jsem bydlel v Londýně, jich bylo skutečně celkem dost.
A znovu podotýkám, že o masových prodejích se nebavíme. Cílová skupina nemá s velkým množstvím až tolik společného - viz právě třeba Smart.
A znovu podotýkám, že o masových prodejích se nebavíme. Cílová skupina nemá s velkým množstvím až tolik společného - viz právě třeba Smart.
Náhodou v Londýně jsem viděl kupř. Smartů více než dost. A nejen v Londýně i v jiných evropských metropolích (Paříž, Miláno, Řím, Frankfurt, Berlín, Vídeň, Istambul, Atény, atd..) Ale jak píšu výše - Smart si své místo na slunci již vydobyl a myslím že v téhle podkategorii minivozidel moc prostoru pro konkurenci ani není. Takže Toyota bude mít velice těžkou pozici. A více jak sebevědomá cena jí v tom rozhodně pro začátek nepomůže... Ale jak jsem psal již výše, sám jsem na prodejní výsledky (evropské) zvědav. Sem do Čech bych to zatím ani nevozil.
Při koupi Lexus LS dostanete jedno iQ zdarma ve stejné barvě.
Nikoloki
Takže já jsem ten magor, který je ochotný si iQ koupit a to v nejvyšší výbavě. Už 12 let jezdím s Nissanem Micra s CVT převodovkou, v podstatě pouze 35 km denně do práce a zpátky, popřípadě do hypermarketu na nákup obnášející pár tašek, a jsem v autě přitom sám. Za 12 let bych spočítal na prstech jedné ruky situace, kdy jsme v autě byli čtyři, asi jen těsně by mi nestačily obě ruce na spočítání situací, kdy jsem v něm byli dokonce tři. No a pokud se dobře pamatuji, tak pět nás v něm nikdy nejelo.
Teď sháním auto s CVT převodovkou (proč, to je moje věc - a komentáře k CVT si laskavě odpusťte) a jezdit budu zase v zásadě jenom do práce a zpátky. Takže si mám koupit Mercedes A nebo B, Audi A4 nebo A6, Hondu Insight nebo Civic Hybrid, Nissan Qashqai nebo Toyotu Avensis, Verso či Prius - anebo si mám koupit Toyotu iQ? U všeho ostatního budu platit víc (auto, servis, pojistku, u hybridu se dá čekat v horizontu deseti let i pár desítek tisíc za výměnu NiMH baterií) za cosi, co v zásadě nevyužiju a co tedy bude žrát prachy zbytečně, zatímco iQ mě odveze podobně jako Micra a vyjde na stejné peníze, jako Micra před dvanácti lety.
Teď sháním auto s CVT převodovkou (proč, to je moje věc - a komentáře k CVT si laskavě odpusťte) a jezdit budu zase v zásadě jenom do práce a zpátky. Takže si mám koupit Mercedes A nebo B, Audi A4 nebo A6, Hondu Insight nebo Civic Hybrid, Nissan Qashqai nebo Toyotu Avensis, Verso či Prius - anebo si mám koupit Toyotu iQ? U všeho ostatního budu platit víc (auto, servis, pojistku, u hybridu se dá čekat v horizontu deseti let i pár desítek tisíc za výměnu NiMH baterií) za cosi, co v zásadě nevyužiju a co tedy bude žrát prachy zbytečně, zatímco iQ mě odveze podobně jako Micra a vyjde na stejné peníze, jako Micra před dvanácti lety.
Pro tebe dobrou radu niku. Micra se dnes i poměrně pěkně vybavená prodává za velice zajímavou cenu. Vzhledem k době jakou si s ní jezdil (předpokládám minulou generaci) mám pocit, žes s autem byl spokojen. Takže než tuhle Toyotu, kup raději opět Micru (s alespoň možností odvozu čtyř osob + menšího nákupu) a při tvém nájezdu kilometrů ti ještě zbyde na dva roky za benzín. To si myslím že je férová nabídka anebo ne?? 😉
To zní naprosto logicky. I když já ten zákazník pro iQ rozhodně nejsem, tvoje důvody beru. A iQ se ti nejspíš odvděčí klasickou toyotí předností - bude jezdit jezdit jezdit... 😄
A co Yaris? Je to Toyota, trochu větší auto než Micra, slušně spolehlivé. No na druhou stranu, při tvém ročním proběhu bych uvažoval i o nějaké mladší ojetině, nebo o nějaké předváděčce. A co Honda Jazz? Ta by taky měla mít CVT.
Tiez som mal taku micru 1,3 CVT, bol som velmi spokojny, nesla zle ale myslim, ze 4stupnovy automat v MK12 je lepsia volba ako CVT. teraz jazdim na corole 1,4D s robotizovanou automatickou prevodovkou 5stupnovou a CVT by som uz nechcel.Mozno treba vyskusat.Honda jazz je takisto v benzine s automatom a ide pekne, no a co sa tyka spotreby aspon tej papierovej je velmi dobre, nemozem posudit realnu spotrebu.
No tak u Toyoty rozhodně stokrát radši CVT (nově vyvinuté a, zdá se, velmi dobře fungující) než zmatený a pomalý robotizovaný Multimode...
Velmi by mě zajímal tvůj objektivní nebo subjektivní (chápej jako - rozumem nebo srdcem) argument, proč by to auto měl👋musí mít CVT.
A co Aygo , které je o 100 000 Kč levnější? Automatku to má napřání taky, motor totožnej s IQ, jen mě matou otáčky při maximálním krouťáku 4800. Aygo má tytéž výkony a krouťák o 3 Nm vyšší a při cca o 1200 otáčkách níž...
Jinak mám dvojče Ayga Citroena rok a půl, nalítáno už 56 000 kilometrů a bez jedinýho zaváhání. Prakticky každý týden jezdím trasu Praha Brno a při rychlosti cca +- 150 km/h to bere cca 6 litrů, na okreskách při rychlostech +- 110 km/h si to vezme cca 4 litry. O městě nemluvím, po Praze jezdím za cca do 5,5 l/100 km.
Nehledě na to, že lze vybírat mezi třidvířkem a pětidvířkem 😄
Jinak mám dvojče Ayga Citroena rok a půl, nalítáno už 56 000 kilometrů a bez jedinýho zaváhání. Prakticky každý týden jezdím trasu Praha Brno a při rychlosti cca +- 150 km/h to bere cca 6 litrů, na okreskách při rychlostech +- 110 km/h si to vezme cca 4 litry. O městě nemluvím, po Praze jezdím za cca do 5,5 l/100 km.
Nehledě na to, že lze vybírat mezi třidvířkem a pětidvířkem 😄
megacruiser
Připomíná mi to jeden vtip. Ptá se profesor žáka: Kdybyste si mohl vybrat mezi pytlem plným peněz nebo pytlem moudrosti, co byste si vybral? Pytel peněz, říká student. To jsem čekal, to já bych si vybral pytel moudrosti, říká profesor.
Samozřejmě, každý si vybírá to co mu chybí, uzavírá student 😄
Podobně by mohla pojmout Toyota reklamní kampaň: jste bohatí a hloupí? Kupte si iq, Toyotu Iq >😁
Za tu cenu je mnohem lepší volba cokoliv jiného s podobnou velikostí, třeba Fiat 500. Zkracovat auto na takový extrém nemá beztak cenu - parkovací místa jsou dimenzována na určitou velikost auta, menší auto už žádný velký benefit nepřináší. Spotřeba taky není kdovíjak super, třeba starý Lupo 1.2 TD žralo pod tři litry nafty na 100 i s automatem. Plno maloobjemových městských aut za mnohem nižší ceny se reálně vejde do stejné spotřeby jako Toyota IQ.
Samozřejmě, každý si vybírá to co mu chybí, uzavírá student 😄
Podobně by mohla pojmout Toyota reklamní kampaň: jste bohatí a hloupí? Kupte si iq, Toyotu Iq >😁
Za tu cenu je mnohem lepší volba cokoliv jiného s podobnou velikostí, třeba Fiat 500. Zkracovat auto na takový extrém nemá beztak cenu - parkovací místa jsou dimenzována na určitou velikost auta, menší auto už žádný velký benefit nepřináší. Spotřeba taky není kdovíjak super, třeba starý Lupo 1.2 TD žralo pod tři litry nafty na 100 i s automatem. Plno maloobjemových městských aut za mnohem nižší ceny se reálně vejde do stejné spotřeby jako Toyota IQ.
ty asi nejsi z vetsiho mesta, ze 😄 prkovci mista jsou namalovany nejvice na parkovistich u hypermarketu apod., ale v uzsim a sirsim centru mesta?? tam kde se parkuje podelne a ne kolmo? s kratkym autem zaparkujes temer kamkoliv 😉
wolff
Za tuhle cenu neprodejné. Myslel sem si, že když to bude za 220 000 Kč, že to bude konkurent pro nové Topolino, pro Smart... Ale když atakují cenu, kterou stojí F 500 1,2 lounge... tak nedovedu si představit kupce tohohle auta...
_patrik
Pokud vím, Toyota původně v ČR prodej iQ neplánovala, takže to beru spíš jako doplňkový sortiment nebo lehké testování trhu. Podobně jako v TPCA nejsou nijak vystresovaní z prodejů Ayga na českém trhu. A tak asi pro Toyotu (na rozdíl od e😁aewoo a jejich ex-Matize) nebudou (v ČR) zásadní čísla prodejů, ale zviditelnění nových technických řešení a připravenosti zásobit pidipidi segment pro případ, že se Evropská komise nebo jiná banda byrokratů rozhodne zatarasit vjezd do měst všemu většímu než myš. O Toyotě je známé, že vyrábí auta, která se skoro nikomu nelíbí, ale každý si je kupuje. A taky, že dost úspěšně předvídá, kam se dlouhodobé trendy trhu pohnou.
Oldass
Malé prostě hned neznamená levné 😄 ... walkmany taky stály balík a dnes je dostanem v Hypernově k půlkilu gothaje >😁 ...
essesant
Dle me nejde jen o ceny jako takove, ale spis o kompozici verzi. Nechapu proc je motor 1,33 poze v opulentni vybave LUX, proc diesel naopak v LUX neni... Otazka je, do jake miry budou distributori schopni manipulovat s cenou. Pokud bude IQ v zkaldu nakonec stat kolem 300 000Kc, tak bych to bral jako zajimavou alternativu F500 a Smartu.
Tomas_2002
Airbag v sedáku spolujezdce ? Hh....neco na způsob toho, že povezu tchýni, zmáčknu knoflík, otevře se střecha, vypálí airbag a je hotovo ? 😄 :yes:
salamoon
...ze cena sa neodvija od toho,ake velke je to auto.
a kopec ludi si auto kupuje stale podla pomeru velkost/cena.
toto auticko je do MESTA,v cz a sk mozno iba do prahy,kde je problem jazdit s SUV ci 6 metrovou limuzinou,je to druhe a tretie auto do rodiny,pre jedneho,max.dvoch pasazierov.
a to,ze je male,neznamena,ze musi byt lacnejsie ako vacsie twingo,auris atd...
cena odraza kvalitu vyroby,prevedenia,materialov,techniky...… nie velkost auta.
dacia logan je vacsia,lacnejsia,je preto hned lepsia ako IQ? >😁
myslim,ze nie.
tak to pochopte.
a neviem ako v CZ,ale v SK stoji smart este viac,takze neviem,co sa tu stazujete.... 😄
a kopec ludi si auto kupuje stale podla pomeru velkost/cena.
toto auticko je do MESTA,v cz a sk mozno iba do prahy,kde je problem jazdit s SUV ci 6 metrovou limuzinou,je to druhe a tretie auto do rodiny,pre jedneho,max.dvoch pasazierov.
a to,ze je male,neznamena,ze musi byt lacnejsie ako vacsie twingo,auris atd...
cena odraza kvalitu vyroby,prevedenia,materialov,techniky...… nie velkost auta.
dacia logan je vacsia,lacnejsia,je preto hned lepsia ako IQ? >😁
myslim,ze nie.
tak to pochopte.
a neviem ako v CZ,ale v SK stoji smart este viac,takze neviem,co sa tu stazujete.... 😄
Líbí se mi místní příspěvky. Buď píšete o toyotě, že neumí vyrábět něčím 'zajímavá' auta,a když se jedno takové objeví, tak řešíte cenu a to, že se vám ho nevyplatí koupit. Osobně si myslím něco jiného, protože toto je plnohodnotné (ve svém účelu) auto ve 3m délky. Vývoj toho auta něco stál, to auto představuje v miniaturizaci dílů špičku toho co můžete mít, a tak pokud něco takového chcete, tak si za něj prostě připlatíte, i když vy asi nepřiplatíte.Tohle auto je investice Toyoty do budoucnosti,díky němu je napřed v miniaturizaci, stejně jako je v hybridech a zákazníci se na tom vývoji prostě podílí. Vyrábět takové auto za 200-250tis. je ekonomický nesmysl a proč taky, když si za ty peníze můžete pořídit delší, ale v účelu srovnatelný Aygo..
Tak jest :yes: Svým způsobem se tu nejspíš opakuje situace v oblasti hybridů, kdy ještě před pár lety působila Toyota jako podivín, navíc s hláškami, že v dohlednu bude velká část její produkce s hybridními pohony. Dnes spousta ostatních automobilek lapá po dechu a chytá kočku za ocas. Teď zas přichází Toyota s metrosexuálním legem, které je zasazené do kontextu vyměklé městské kultury 21.století - to Toyota samozřejmě nehodnotí filozoficky ani morálně, ale chystá se na zhodnocení ve svůj prospěch v tržbách 😉
Motáš dohromady jablka s hruškami. Jedna věc je moderní a dnes "IN" hybridní technologie, nabízející opravdu něco nového v současném automobilismu a věc druhá je malé, kvalitní, ale vysoce předražené vozítko do města, které vlastně nenabízí nic až tak převratného a chybí mu i styl. I když estetika vozu je otázkou názoru každého z nás a nikomu nenutím že IQ je ošklivá. Konkurenci má vlastně v jediném voze - v nejmenším Mitsubishi, které se tu však ani neprodává. Nevím, kde jsi přišel na to že IQ je vozem pro metrosexuály, já ostatně bych tuto skupinu lidí viděl v uplně jiných autech. Nechme IQčku čas, sledujme jak se bude či nebude prodávat a pak hodnoťme. Momentálně tu akorát všichni jen odhadujeme a křišťálovou kouli nikdo z nás taky nemá. (vlastně jeden koncernofil možná jo... >😒] >😒] )
samdoma
Koukám pánové, že je to tady jeden specialista vedle druhého. Líbí se mi příspěvek "co není pro mne je špatné?".
Víte moje zkušenost je taková, že Toyota jde tak nějak jinak než Evropa a to proto, že má a umí technologie, které jsou unikátní. Když jsem viděl poprvé Yaris, nástupce Starlet, tak jsem si nemohl zvyknout na neobvyklé tvary. Potom jsem se byl podívat na Yarise u obchodníka a najednou jsem koukal co se tam všecho vejde, jaká je tam technika, no a pak jsem si jej koupil. Potom jsem přežil nehodu, kdy do mne naboural zezadu náklaďák a natlačil mne na auto předemnou, bez jakýkoliv následků pro mne, ne pro auto. Potom jsem koupil další Yaris už NG (je stále v plné permanenci). Dneska mám další Toyotu a je to proto, že Toyota je jiná než evropská auta. Jiná nejenom zvenku, ale hlavně ve vztahu k zákazníkovy. Nabízí mnohem víc než jen auto, to dělají všichni.
Když se podíváte na techniku v IQ, tak je tam jedna novinka vedle druhé. Mnohem menší zastavění motorem (motory jsou užší), úplně jiná klimatizace(kompaktnější a minimalizovaná), mnohem menší a kompaktnější převody, jinak řešené zavěšení kol, a další novinky. Tyto informace by Vám ale pánové, měla dát hlavně redakce AUTO.CZ a ne jen informaci o ceně. To není informace, pokud není úplná.
Víte moje zkušenost je taková, že Toyota jde tak nějak jinak než Evropa a to proto, že má a umí technologie, které jsou unikátní. Když jsem viděl poprvé Yaris, nástupce Starlet, tak jsem si nemohl zvyknout na neobvyklé tvary. Potom jsem se byl podívat na Yarise u obchodníka a najednou jsem koukal co se tam všecho vejde, jaká je tam technika, no a pak jsem si jej koupil. Potom jsem přežil nehodu, kdy do mne naboural zezadu náklaďák a natlačil mne na auto předemnou, bez jakýkoliv následků pro mne, ne pro auto. Potom jsem koupil další Yaris už NG (je stále v plné permanenci). Dneska mám další Toyotu a je to proto, že Toyota je jiná než evropská auta. Jiná nejenom zvenku, ale hlavně ve vztahu k zákazníkovy. Nabízí mnohem víc než jen auto, to dělají všichni.
Když se podíváte na techniku v IQ, tak je tam jedna novinka vedle druhé. Mnohem menší zastavění motorem (motory jsou užší), úplně jiná klimatizace(kompaktnější a minimalizovaná), mnohem menší a kompaktnější převody, jinak řešené zavěšení kol, a další novinky. Tyto informace by Vám ale pánové, měla dát hlavně redakce AUTO.CZ a ne jen informaci o ceně. To není informace, pokud není úplná.
Tak, tak. Informace o nových technologických řešeních tu úplně chybí. A ta jsou v iQ skutečně zajímavá. K předchozímu výčtu bych třeba doplnil ještě převrácený přední diferenciál, plochou nádrž v podlaze, způsob vestavby tlumičů, mechanismus řízení umístěný nad motorem... To je právě ono, iQ je mimo jiného i o technologiích, které se budou v autech používat "zítra". 😄
Nemluvím už o unikátních technologických řešeních, o kterých se Smartu ani nemůže zdát, která jsou hlavním důvodem vyšší ceny. 😉
Zajímal by mě jakého potenciálního zákazníka mají na mysli?
Nedovedu si představit člověka pro kterého je auto navrženo.
S tím, že u nás bude naprosto okrajovou záležitostí a v západní evropě nepřeválcuje B a C segment, zcela souhlasím. To si asi nemůže myslet nikdo. A nemyslíš si, že si Toyota vzala do hlavy, že si všichni místo Ayga a možná i Yarisu najedno koupí iQ, viď? To se ví, že to je nesmysl. Ale jak jsem napsal, iQ není pro zákazníka Ayga.
Motorizace totožná s Aygem je pouze jeden ze tří motorů a i ten má podle mého názoru navrch na Smart - na další vlastnosti vozu nehledě.
Já vím, že Smart už nějakou dobu buduje. A do té doby, než jsem v něm seděl, mohl ho důkladně (opravdu důkladně) prolézt a osahat, a pak se v něm svézt, trochu jsem o něm ztratil iluze. Do té doby jsem si o něm prostě myslel, že je to mnohem lepší. U iQ se to u mě vyvíjelo opačně - počáteční skepsi vystřídalo milé překvapení, skoro až nadšení (a to ani nejsme fanoušek Toyoty, jak je možná zřejmé z nicku....)
Doufám, že nemusím znovu podotýkat, že se bavíme o minivozech do velkých metropolí, když tohle píšu.