Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
iudex
Určite je ten cenník správny? Lebo silnejší dízel 2,0 s vyššou výbavou stojí menej, ako slabšia 1,7 so základnou výbavou, to nedáva moc logiku.
Každopádne ak je to tak, dvojliter so 120 kW (kto z konkurencie to má?) a primeranou výbavou za 388t je super ponuka.
Každopádne ak je to tak, dvojliter so 120 kW (kto z konkurencie to má?) a primeranou výbavou za 388t je super ponuka.
Cenu neviem ,ale napr Fiat Bravo ho ma. A vysledok testu? Zbytocne silny motor.
Ještě jsem v autě neměl zbytečně silnej motor... 😄
To je asi vtedy, ked podvozok nestiha alebo ked prostredie do ktoreho to auto patri ti nedovoli vyuzit taky motor. Ked to zvlelicim, tak Fiat 500 s V12 Ferrari.
Znova, projel jsem kde co, ale to není o podvozku, který jsou dnes generelně na špičkový úrovni, ale jen a jen mezi sedačkou a volantem. Fiat 500 s V12 je naprosto irelevantní.
Zbytečně silný motor 120 kW, co to je za kravinu. To jako jedeš 100, dáš plný a auto udělá kotrmelec.
Každým novým autem si až na jednu vyjímku pořizuju i vyšší výkon, vždy mi to vydrží pár týdnů a šel bych znova do silnějšího. Výkonnej motor považuju za jednu z nejdůležitějších součástí aktivní bezpečnosti.
😄 120 kW je v nižší střední tak akorát na dálnici (a okresky, pokud hodláš předjíždět). Klidně by mohlo být i o něco víc. Při předjíždění není výkonu nikdy dostatek. Nad 300 koníky už člověk musí zvážit, jestli to vůbec zvládne dostat na silnici. Na každý den asi nechceš auto, ve kterém musíš vší silou bojovat o svůj život. 😉
Za takym vykonom sa uz chodi do strednej triedy, ale tam uz hra rolu cena tych motorov
Pořád ty třídy. Vyšší třídu si koupím kvůli lepšímu odhlučnění a celkově vyššímu cestovnímu komfortu, ne kvůli tomu, že chci silnější motor, abych mohl snadněji předjíždět a držet krok.
Silny motor neni bezpecnejsi. S nim te to svadi k rychle jizde a tak predjizdis, predjizdis, az to jednou nekam narves. Jinak k predjizdeni v ramci rychlostnich limitu bohate staci treba zminena 1.6ka 74 kW.
No Ty si známy tým, že máš dosť skreslený pohľad na to, čo je optimálny výkon v danej triede, tak o 50 až 100%. >😁 To by som rád vedel, na čom doma jazdíš, keď si taký rozmlsaný. 😉
Ale samozrejme tá predstava sa s časom, technikou i vekom šoféra posúva. Nie je to tak dávno, čo moju predstavu ideálneho výkonu v nižšej strednej predstavovala 1,6ka so 74 kW vo Focuse I. Momentálne by som ten zlatý stred videl v nižšej strednej pri 90-110 kW (povedzme 1,4TSI).
Ale samozrejme tá predstava sa s časom, technikou i vekom šoféra posúva. Nie je to tak dávno, čo moju predstavu ideálneho výkonu v nižšej strednej predstavovala 1,6ka so 74 kW vo Focuse I. Momentálne by som ten zlatý stred videl v nižšej strednej pri 90-110 kW (povedzme 1,4TSI).
V nižší střední je pro mne rozumné optimum 125 kW (těch 100 koní na tunu, pokud s tím plánuji jezdit po dálnici). Nejsi zase tak daleko. 😄 Je mi jasné, že autu do města stačí i základní motorizace. A sám bych pravděpodobně nekoupil víc, pokud bych neplánoval z města vyjet (popřípadě základ nebyl příšerný 😉 ). Se silnějšími auty jezdím klidněji.
Protože jezdím většinou sám, tak bych se třeba v Golfu nebál té 103 kW 1,4.
Protože jezdím většinou sám, tak bych se třeba v Golfu nebál té 103 kW 1,4.
jojo je to správně. Je to tím, že ta 1.7 96kw je modernější a žere výrazně míň paliva. Ona ta 2.0 120kw vypadá na papíře dobře, ale v reálu to zas taková sláva není, hlavně to docela žere. Jel jsem jen ten dvoulitr, tak nemůžu porovnat s 1.7, ale myslím, že jízdně se zas tak lišit nebudou.
No, ta 2.0 VCDi a 1.8 benzín mají hydraulický posilovač řízení, ostatní pouze elektriku. Doporučil bych projet oboje.... Na druhou stranu ta hydraulika si něco navíc vezme ve spotřebě, ale - kdo v této třídě má 160k se zrychlením za 8.5s a hydraulikou v řízení pod 400 papírů?
presne tak... to riadenie je skvele... elektrika sa s tym nemoze porovnavat ani nahodou...
Ta 1.8 má opravdu hydraulický posilovač ;-\ To jsem nevěděl ...
Ano, má. A stojí to za to.
Ale ještě k tomu dieselu - doporučil bych test na jednom konkurenčním webu, kde právě hydrauliku vyzdvihovali a co se motoru a jeho výkonu týká, dívali se na něj podstatně jinak než někteří všeználci v této diskuzi.
Ale ještě k tomu dieselu - doporučil bych test na jednom konkurenčním webu, kde právě hydrauliku vyzdvihovali a co se motoru a jeho výkonu týká, dívali se na něj podstatně jinak než někteří všeználci v této diskuzi.
strýček BOB
No, tak nevím, ale necelých třista tisíc za nevzhledného korejce, kde jediná výbava je manuální klima a elektrická okna, to se mi zdá opravdu levné >😁
Co je u tebe korejec? To auto se vyrábí na všech kontinentech.. Hyundai je teda české auto podle tebe? Cruzu se prodali už dva miliony aut.
Ten základ je levný... ale na relativně těžké auto není ta 1.6 nic extra. Ale dvoulitrová nafta za 388 v LT+, to už je pohoda. Člověk musí oželet xenony a pár dalších věcí, ale v dané cenové relaci se s tím dá smířit, konkurenční Rapid s 1.6TDI působí až směšně.
_patrik
No tak Chevrolet prodává Cruze (a ostatní modely) za akční ceny celoročně a tohle snížení o pár tisícovek je proti několika desítkám tisíc standardní slevy marginální, spíš připomíná nějaké vyrovnání kurzových rozdílů. Podle nabídky skladových vozů je problém někde jinde: Cruze HB i SDN se pořád doprodává ve staré verzi před loňským FL a zdá se mi skoro, že dovozce optimisticky loni nakoupil příliš velkou zásobu, které se pořád nemůže zbavit, a tedy ani nemůže objednat na sklad aktuální FL verzi. (Snad druhá možnost je, že před-FL auta jsou nahromaděná kdesi v zahraničí na velkoskladu a výrobce nutí národní dealery, aby je napřed odebrali a prodali... nevím). Ať je to jak chce, zkrátka tahle oznámená "sleva" se fakticky týká předfaceliftového provedení Cruze. Pokud imho chce Chevrolet s tímhle něco udělat, měl by přestat mlžit a dát pořádný clearance sale s razantně sníženými cenami.
To se promítá třeba i do nabídky motorizací: HB a SDN s downsizovaným benzinem 1,4T v ČR v ceníku nenajdete - zatímco WG ano, protože je to nový model. Ne že by 1.4T byl zázrak, ale spotřebitel by měl možnost volby mezi politicky korektním euromotorem a holdenovskou atmosférickou klasikou.
To se promítá třeba i do nabídky motorizací: HB a SDN s downsizovaným benzinem 1,4T v ČR v ceníku nenajdete - zatímco WG ano, protože je to nový model. Ne že by 1.4T byl zázrak, ale spotřebitel by měl možnost volby mezi politicky korektním euromotorem a holdenovskou atmosférickou klasikou.
3_diamanty
tak uz je jasne preco male auta klesaju.... nizsia stredna trieda je dnes uz len o chlp drahsia ale ponuka podstatne viac miesta bezpecnosti vykonu a dospelosti.... cruze je nadherne auticko a celosvetovy bestseller a to uz nie je nahoda :yes:
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Flai
Alternativa k naftě 😄 jinak dá se k "naftě" přiobjednat nezávislé topení ?
akorát nechápu ty nesmyslně velká kola,16 ještě akorát ale17 jsou už cenově někde jinde ... Ono už i nové Aveo jezdí 195/65 15
akorát nechápu ty nesmyslně velká kola,16 ještě akorát ale17 jsou už cenově někde jinde ... Ono už i nové Aveo jezdí 195/65 15
No, a kolik je příplatek? Já jen že rozdíl 47.000 oproti výrazně silnějšímu 2.0VCDi ještě navíc s šestistupňovou převodovkou zase tolik prostoru nedává...
Tak do 30tis. Kč to LPG bude ... , spotřeba u té 1.8 okolo 10L/100km což bude okolo-přepočteno na naftu 5-6L takže spotřeba,snad stejná. Turbo motor bude ale jasně lepší v jízdním projevu,ale bez nezávislého topení bych jej nechtěl ;-\ nezávislé topení je dalších 30-50tis. ...
Rozhodně ne Chevrolet. Chevrolet se nepodbízí cenou a asi nikdy nebude. Nemá to zapotřebí...
a btw, coskoro sa kludne moze stat, ze Chevrolet preberie fabriky Opelu (rovnako ako prebrali Daewoo svojho casu)..
Cena je samozřejmě důležitá... cenově srovnatelný je Rapid Ambition Fresh 1.6TDI za 379.900, s pětikvaltem na 15"... a to bych neváhal ani vteřinu a koupil Cruze.