Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva

Autosalon Ženeva

První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.

Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.

Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.

Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.

Autosalon Paříž

Autosalon Frankfurt

Další autosalony

Autosalon Ženeva 2020

Autosalon Ženeva 2019

 

Autosalon Ženeva 2018Autosalon Ženeva 2017
Autosalon Ženeva 2016Autosalon Ženeva 2015
Zpět na článek

První statické dojmy: Volkswagen Golf GTI a GTD

41 komentářů

Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Od páté generace jsou gé-té-íčka velice pěkná. Šestka se mi ale líbila o trochu víc.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Mě nějak nesedí ten čumák, ne na GTI, ale na G7 obecně. Přijde mi, a je to asi legislativní nutnost, že je jakoby ufouknutý vzad, prostě místo aby se linie měnila až nad světly, tak už od půlky jejich výšky začíná ubíhat dozadu. Nemám rád auta s příliš položenými světly, mimo těch, kde je to přirozené, jako jsou supersporty. Docela bz7fdas a
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Mně zas asi chybí to lakování mezi žebry nárazníku, oblejší světla s tím šperkařským designem a trochu větší maska. Celkově je to takové... hmm... nevím...
Avatar - sargis
sargis
JJ, chcelo by to nieco agresivnejsie...asi sa dockame u R verzie.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Doufejme. Jen si říkám k čemu asi erko bude, když á-trojka bude mít nejspíš větší výkon a leon zase chytlavější design.
swenak
Tak nevím, možná je to otázka zvyku, ale 5tka se mi moc líbí, 6tku bych vzal na milost ve verzi R, ale 7 nevím nevím, zatím jsem chvilku jel jen v nejslabší verzi. Schází manuální ruční brzda, ESP taky nejde vypnout (ač to asi jde pořešit kabelem). Vzhledově mi asi nevyhovuje tolik ostrých křivek, prolisů. Co ale beru jako velké pozitivum je Performance Pack (ač nevím jeho cenu), protože montovat dodatečně diferenciál je docela pakárna, hlavně ve verzi s DSG. Větší brzdy taky potěší, ač to není problém i mimo sériovou dodávku. Výkonově by mi to na Prahu asi moc nestačilo, ale jako základ dobré, jen nevím, co zvládne motor do budoucna při úpravách. Určitě se těším na Rko, jsem zvědav, co s ním udělají.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Co máš za auto, že by ti to "na Prahu asi moc nestačilo"?
swenak
Krásného bílého Golfa V GTI Edition 30, 18" originál černá kola (takže ideál, co tu níže popisuje white label), upraveného na cca 400k, svorný diferenciál a tak dále 😄 Jinak to byl samozřejmě vtip, že by mi to na Prahu nestačilo. Nestačilo by mi to na nic, protože, ač jsem tomu nevěřil, s jídlem roste chuť 😒
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Tohle? [odkaz] Pěkný. :yes: :yes: :yes:
swenak
Jen v bíle barvě a mám na černo piano nastříkané plasty kolem mlhovek a gril, nápis GTI a znak VW v bílé barvě karoserie, zadní GTI a VW zase v černé piano. A brzdy, ty mam Rkové, takže taky černá (tedy zatím jen předek, čekám na zadek)-
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
A budeš na MACZ?
swenak
Nejsem tam, jsem na vw-clubu a asi brzo budu trapošit v TV Prima 😄
Avatar - gld
gld
To by si mal napraviť, na MACZ by si bol celebrita I. triedy
swenak
Tak to už viem, že tam byť ani nechcem 😃)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
[odkaz] :yes😒br />
ta nova uzka akoze maska noveho golfu sa mi na modely GTI nepaci
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
To jo. Ta úzká maska je divná.
Avatar - white label
white label
G5 GTI je stále krásné auto (teda pokud někomu nevadí jeho celková, dle mě téměř dokonalá, celková "kulatost"), ale pokud možno na origo 18" Detroit a ideálně v bílé barvě, kde nejlépe vynikne nejen kontrast s černou maskou, u černého laku naopak maska zcela splyne s okolím.

[odkaz]
Tady je na zimních 17", na letních 18" vypadá znatelně odhodlaněji.
swenak
Takže vlastně jezdím ideální vůz, mám bílou verzi ED30 a na léto originál černé 18" Detroit, zimu jezdím 17" Denver, které ale taky nechám tento rok nalakovat na černo.
Avatar - white label
white label
Já jsem při výběru od verze Edition 30 nakonec ustoupil ke klasice právě k vůli rozdílnému designu. Nelíbilo se mi černé matné lakování Detroitů (které nejlépe vyniknou ve "dvoubarevném" provedení), ani ty lakované spodní plasty, připadalo mi to na GTI poněkud tunerské. To nepraktické celolakování nesluší (zejména zezadu) hlavně bílé (a světlým barvám), kterou jsem rozhodně chtěl.
Ale píšeš, že to máš opticky individuálně upravené, nemáš nějaký odkaz na fotku?
swenak
Tak samozřejmě, jsou tam menší rozdíly, ale i tak to pořád vypadá "nudně", nepřišlo mi to tunerské. Já to právě upravil tak, aby to bylo dvoubarevné, resp. se k tomu snažím dostat, červenou nechám jen linku kolem masky a pak samozřejmě interiér, kde jsou červeně obšity volant, řadička, ručka, možná nechám ještě loketku předělat na červenou nit. Hliníkové obložení možná udělám na bílo (jen folií). Koberečky taky mají červené obšití, zimní zatím mám klasické Golfové, ale na další sezonu bych koupil originál USA verze s logem. No a mám ještě výplně madel předních sedaček, ty jsou hliníkové a červeným textem "GTI". Foto mi sem dát nejde, údajně spam, ale na www.vw-club.cz mám téma a jsou tam i fotky. S těma kolama je to diskutabilní, někdy mám chuť je dát do bíla, jindy nechat černě. Co mi na nich vadí je ten nelakovaný lem, tam by vynikla asi červená linka, nebo bílá, ale to už by zase bylo pro mně moc tunerské a nápadné a já radši "nudu" a nepřitahovat pozornost vzhledem 😄
Avatar - white label
white label
Na stránky jsem se dostal snadno, ale jak se dostanu na tvoji galerii?
swenak
Najdi si tam sekci v Golfu V s názvem "(ne)Jen můj Golf V / Jetta" a pak je tam téma "Swenakovo GTI úprava BB", začínám asi od 9 strany, ono to nebude jako galerie, ale průběžně tam píšu a dávám fotky, takže to budeš muset trošku přeskakovat, jsou tam i nějaká videa z jízdy.
Avatar - white label
white label
Ale já tam žádnou sekci Golfu V nevidím. Musím se registrovat?
swenak
No, teď se na to dívám a i bez registrace to tam je, musíš nahoře vybrat "fórum" a pak už to tam snad bude. Zdá se ale, že bez registrace se právě do té sekce o vozech klubáků nedostaneš 😒 Tak se zaregistruj určitě budeme rádi, když se tam ukážeš s Golfíkem 😄
swenak
No a samozřejmě, docela zásadní je rozdíl v motorech, měl jsem předtím 2x GTI MKV, obě s AXX motorem, jsem si jist, že bych na nich nešel na těch 400k, co mám s BYD motorem, který je téměř stejný s motorem v S3.
Avatar - white label
white label
Ale S3 má 4x4, dát 400k jen na předek je o něčem jiném.
swenak
JJ, to souhlasím, ale je to použitelné, samozřejmě, S3 to není, proto bych právě šel jen do Rkové verze, kvůli 4x4, ač to je "jen" Haldex. Ale diferenciál tomu opravdu pomohl, mám i vypnuté standardně ESP do 30km/h, teď v podstatě ani nevím, co je to zasahování ESP, maximálně vidím, že prokluzuju, ale neustále táhnu (když nejsem na ledě/sněhu oběma kolama), ale ESP neotravuje, ani když není vypnuté. Pravdou je, že nemám problém ve 130 při plném plynu koukat na blikající ESP, ale to spíše až když je vlhko, na suchu to prokluzne tak kolem 100km/h.
Okys
Moc se mi líbí kola na bílém GTI dole v galerii,vypadá na nich dokonale.
Avatar - white label
white label
Jo, tyhle 18" se ke G7 GTI hodí líp, než ty překombinované 19", jsou to takové hranaté Detroity.
_MT_
Napsal na GTI, to má ty hranaté. Ty se díváš na bílé GTD. 😉 Ale je dost dobře možné, že myslel GTD. >😁

[odkaz]
[odkaz]
Avatar - white label
white label
Vím co napsal, myslím taky ty z toho GTI (vz tvůj odkaz), ty jsou přece jako hranaté Detroity, ne ty "řídké" z GTD. 😉
_MT_
Aha. Pobral jsem to tak, že se ti "hranaté Detroity" nelíbí. 😄
Avatar - white label
white label
Ne ne, to: "než ty překombinované 19"", jsem do věty pouze vložil.
Ale uvidíme hlavně až naživo. Třeba na té titulce se mi to červené 5dv. GTI vůbec nelíbí, vypadá tam nějak "disproporčně" a díky 5dv. a dělení prosklení i u předních dveří (tedy celkem čtyři prosklená pole z profilu) to vypadá jak nějaký Golf plus GTI. A ta červená linka ve světlech, to je balancování na hranici kýče, snad to v reálu bude zřetelně schůdnější, než na některých fotkách.
_MT_
Souhlasím, titulní fotka se mi také vůbec nelíbí. Já ho minulý rok letmo viděl ve Vídni, v bílé se třemi dveřmi na těch hranatých Detroitech. A nevypadal zase tak špatně. Nicméně se krčil v koutě a pořádně jsem si ho neprohlédl, bude to chtít detailnější průzkum.
Avatar - white label
white label
Souhlas. A byla to bílá perleť, nebo jen "uni" bílá?

Jinak oblíbenost bílé způsobila u nového Golfu zajímavý "úkaz", tedy že už se připlácí i za uni bílou "Pure White" (137 Euro), podobně jako už dříve za uni červenou "Tornadorot". Jediný nepříplatkový lak je tak u G7 uni lak "Uranograu".
_MT_
Řekl bych, že perleť, ale nejsem si jist.

Není první. 😄 Musí prostě najít ošklivější základ.
Avatar - white label
white label
Jo, první není. Ale zrovna ta Uranograu není vůbec ošklivý odstín, klidně bych mu dal dnes u G7 přednost před profláklou uni bílou.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Jak vidím, tak nad pár koly se dá diskutovat hodně dlouho... 😄
_MT_
Téma se už dávno změnilo. 😄
_MT_
Šedá není špatná volba, jen si nejsem jist, jestli by to nechtělo metalízu.
Avatar - white label
white label
Možná, že u zrovna tohoto odstínu nebude nutná, ale chtělo by to vidět naživo. Takový Higline na slušných kolech by mohl být téhle barvě dost zajímavý a navíc poměrně málo vídaný.