Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Ham.
Auta z klidu na stovku vystřelí během 7,9 s .......
koukám, že ti korejští poníci jsou čím dál ti víc vyhublí a zdechlí.
koukám, že ti korejští poníci jsou čím dál ti víc vyhublí a zdechlí.
ty bys taky z rýže neběhal jak laňka.... >😁 😉
Jak píši výše... nejspíš bude třeba řaidt trojku dříve, než ve 100 km/h...
Ten samý "problém" má třeba GT-86, která dá kilo za 7,6s hlavně proto, že se v 96 zadrhne na dvojce...
Ten samý "problém" má třeba GT-86, která dá kilo za 7,6s hlavně proto, že se v 96 zadrhne na dvojce...
V reálu je to naopak, naměřená hodnota u BZR je za 7,1 což je rychlejší než třeba Peugeot RCZ a naopak ve vyšších rychlostech nad 100 začíná ztrácet.
[odkaz]
[odkaz]
To je typicky problém atmosféry... jedničku a dvojku zvládne s přehledem, ale po odřazení na 3 někde kolem 150 a pádu otáček pod 5.000 dokáže roztočená turbína atmosféře odskočit.
Keby bol motor s vypínateľným turbom, hmm... Do 90ky atmosféra, potom turbo, od 160ky biturbo >😒] Ak by sa to dalo, bola by to pecka.
Biturba umí řídit použití jednoho nebo obou turb... a díky tomu, jak je první turbo mrňavé, má reakce blízké atmosféře. Takže de facto to skoro jde...
dnes už se zdá ovšem systém twinturba (biturbo jsou dvě stejně velká turba) překonán a trend spěje k použití jednoduchého dvoukomorového turba (twinscroll).
To je všechno v řádech desetin, tam už záleží kdo jak zařadí, jak jsou poskládané převody a podobně. Dynamika je tedy prakticky stejná. Ztráta v těch nejvyšších rychlostech je asi dána superdlouhou šestkou, na kterou bylo dost stížností. Se sportovní jízdou ve vysokých rychlostech se holt moc nepočítá, je tam akorát na spotřebu.
Zajímavý je pohled na TT. Lepší dynamicky, lepší spotřeba a i velmi podobná dosažená nejvyšší spotřeba (13,2 vs. 13,4). Tohle mne tedy překvapilo. A to je TT těžší.
Mě spíš překvapuje, že GT-86/BRZ nestačí na zakroucené dráze stejně výkonným nebo i slabším předohrabům.
Bohužel zatím nemám porovnání, ale z dostupných materiálu se zdá, že GT-86/BRZ je jedním z těch aut, které není za každou cenu laděno na co největší efektivitu. Hodně často bývá v testech zmiňováno nepřesvědčivé tovární obutí.
Tak ono je nepřesvědčivé schválně, aby se auto rádo klouzalo, to je vždy dost zdůrazňováno. Jsou stejné jak na Priusu a vzhledem k tomu, že pneumatiky jsou věc, která ovlivňuje přilnavost snad nejvíc ze všeho, je to očekávatelné. Naopak kdyby se tam daly nějaké závodní slicky, ujede to všemu.
Tak to jsem ani nečekal. Má to být hravé auto, které se rádo sklouzne a zaskotačí si, pneumatiky má celkem hubené s nic moc přilnavostí (jsou takové schválně).
Nicco
Trochu off topic, ale dlho som si lamal hlavu nad tym, preco prisli Korejci prave k nam >😁
[odkaz]
[odkaz]
Teď už je jasné, proč na autech nedokáží udržet jednu linku rovnou. >😁
>😁
ten nejkrásnější
ne jen ceed gt, ale i pro ceed gt se chystá na polovinu příštího roku.
jinak kdo má zájem jeden pro ceed v takové té oranžové/medové barvě již stojí v kiasalonu v čestlicích na dvoře. opravdu to naživo nevypadá špatně. je vidět i z venku, není třeba lézt dovnitř.
jinak kdo má zájem jeden pro ceed v takové té oranžové/medové barvě již stojí v kiasalonu v čestlicích na dvoře. opravdu to naživo nevypadá špatně. je vidět i z venku, není třeba lézt dovnitř.
Katikakus
Tady to dnes vypada na slet papirovych zavodniku z 0-100km/h. No, alespon bude sranda... >😒]
Ted k autu - pokud se jim povede naladit podvozek, mohlo by to byt zajimave oziveni na poli HH. Nastaveni standardni verze, ktera se jizdnimi vlastnostmi radi k nejlepsim na trhu, dava tusit, ze by se to mohlo povest. Drzime palce. :yes:
Ted k autu - pokud se jim povede naladit podvozek, mohlo by to byt zajimave oziveni na poli HH. Nastaveni standardni verze, ktera se jizdnimi vlastnostmi radi k nejlepsim na trhu, dava tusit, ze by se to mohlo povest. Drzime palce. :yes:
Enthusiastic.driver
Vnímám to sympaticky. Ceed už je dostatečně kvalitní k tomu, aby jeho rychlá verze dávala smysl, takže proč ne. Pokud H/K udrží rozum na uzdě a nezabije velmi schopný podvozek Cedníku nějakým hypersportovním drtičem plotýnek a la Veloster, tak si dovoluji skromně tipnout, že by Cedník GT mohl být velmi příjemný rychlý hatch se schopností neunudit řidiče k smrti.. A pokud to bude stát do půl mega tak to bude moc fajn 😄
Wendover
Tesim sa až to bude tú 😄 na prvej generácii Ceed XR som si zajazdil tá bola natlakovaná na cca 200 koní pekne to tahalo 😄 uvidime ako sa teoria a kresby prenesú do reality ale kazdopádne :yes: :yes: :yes:
igorvrazic
tunajsim vadi,ze Kia nema silny motor ale vadi im aj ked uz taky motor pouzije...
Ne. Jen se tady pár lidí zamýšlí, proč papírově stejně silná Kia je "pomalejší", než ostatní.
dulak
Cee'd GT 0-100 km/h za 7,9 jak Abarth Punto Evo .. Jinak ty motorizace u těch Kijáckejch modelů.. bída co se svižnosti týče.. Nejsvižnější Kia je teď optima, která dá stovku za 9,5, což teda neni žádná sláva..
adamikos
Strašně nerad dělám jakýkoliv unáhlený závěry, ale jestliže je údaj o zrychlení 0 - 100 km/h pravdivý, tedy 7,9s, tak se jedná už teď v tomto ukazateli o zdaleka nejhorší auto v mainstreamu (pro hnidopichy - v porovnání se sportovníma verzema konkurenčích výrobců).
Co tím chci říct. Pokud rezignuješ na komfort a praktičnost, tak je zbytečné se omezovat karoserií hatchback.
Ja to vnímam presne rovnako: buď päťdverový hatch bez väčších praktických obmedzení (GTI, Focus ST), alebo potom rovno dvojdverové kupé zadohrab (GT86).
2. Z cca 200 koňové Kie neuděláš čiště sportovní nářadí ani kdyby se všichni Korejci postavili na hlavu.
3. Máš v tom trochu chaos. HH je právě o těch kompromisech (výkon, jízdní vlastnosti, praktičnost atd.). Klasický HH jsou např. Golf GTI nebo Focus ST. S příchodem Meganu RS nebo Astry OPC, kteří upředňostňují výkon a jízdní vlastnosti na úkor třeba praktičnosti nebo pohodlí a nejsou tudíž čistokrevnými HH, vznikla skupina "ostrých HH", kam spadá třeba Golf R nebo Focus RS. A aby toho chaosu nebylo málo, tak Subaru vyrobilo poslední Imprezu STi taky v hatchbacku a vytvořilo samo pro sebe novou kategorii "vrcholových HH" 😄
EDIT: Skupina "ostrých HH" tu byla smozřejmě i dřív (eRkový Golfy, první Focus RS atd.), ale raději jsem psal o autech z poslední doby, abys v tom neměl ještě větší guláš 😉
No a vedle všech těch hatchů nám stojí RenaultSport Cup, což je taková automobilová obdoba semi-slicků, kteoru bych mezi tu ostatní produkci vůbec nemíchal 😄
"jestli chci praktický sportovní auto tak k tomu stačí obyčejná KIA se silnějším motorem"
Tak teď jsi to dobře zabil. >😁
Jinak viz reakce kolegů, nemíním je zbytečně opakovat. 😉
HH nemají být bez kompromisů. Mají k praktické formě přidat zábavu za volantem. Má to být naopak dobrý kompromis, měl bys dostat to nejlepší z obou světů. Čím méně máš z klasického hatchbacku, tím menší důvod, aby to byl hatchback.
Sportovní náčiní bez kompromisů... Tys tedy komik. >😒] I auta jako 370Z nebo 1M Coupé trpí kompromisy.
To o čem píšete je spíš nějaká třída GT a tuším že třeba golf dělá nebo dělal nějaká GTD nebo jak se to jmenovalo. Bohužel to u koncernu došlo tak daleko, že začali e😜erimentovat a z HH se u nich stali obyčejné vozy se silnějšími motory. viz třeba Fabia RS s dízlem nebo Octavia RS s dízlem a bohužel se jim to trochu vymklo z ruky a skončilo to Golfem GTI nebo i tím R, kde však o nejvyšší sportovnosti a nekompromistnosti se nedá říct a tudíž i ve srovnávacích zahraničních testech vyhrává jako nejlepší HH Megan RS, protože sladit výkon, podvozek brzdy, váhu prostě odladěnost celé vozu je někdy problém.
Jediný, kdo vyladil HH do "jeho vrcholové formy sportovnosti bez kompromisů" byl Renault s předchozím Méganem R26.R. A zákazníci jej za to odměnili tak, že nekoupili ani 500 aut...
Je to přesně tak, jak píše MT, každý HH je o spoustě kompromisů, které už vyplývají z jeho konstrukce. Dělat nekompromisní HH je velmi ošidné... Za prvé nikdy nebude dosahovat kvalit auta, které je pro tyto účely stavěno od prvopočátku, za druhé na něm automobilka téměř 100%ně prodělá kalhoty (třeba zmiňovaný R26R, nebo Focus RS) a za třetí HH vytažený do extrému často popírá svůj původní účel - tedy být cenově dostupný a s levným provozem - opět typicky první generaci FoFo RS, která drásá z majitele finance rychlostí japonských čtyřkolek...
Takže typický HH by skutečně měl být spíš sportovní GT, než nějaká ryzí motokára...
PS: aby to nevyznělo špatně. Já mám extrémy a la RS Renaulty a Type-R Hondy moc rád, protože to jsou skvělé trackday a hobbyracing nástroje, ale od původního účelu třídy HH jsou dosti vzdálené...
Hatchback je levné a praktické auto. Hot hatch (už jen podle toho názvu) je jen ostřejší verze toho levného a praktického auta. HH vznikly právě proto, aby si mohli něco sportovnějšího koupit i lidé, pro které by bylo kupé nebo roadster malé a dvě auta si nemohli dovolit. Takže bych doporučil doplnit si znalosti... Je zcela logické, že výkonná verze hatche bude dražší, než základ, ale co jiného je proboha sporťák pro chudé, než hot hatch? Jsou to snad klasické sportovní automobily, které cenovkou začínají tam, kde HH končí? To asi ne, že... A na tom, že roadster + obyčejné auto stojí mnohem více než jeden HH se doufám shodneme taky...
Spojení s motorismem je pouze marketingové a tvrdit, že nejlepší HH jsou od té automobilky, která zrovna vyhrává soutěže snad ani nelze myslet vážně... Ford a Renault stavěli kvalitní auta bez ohledu na to, jestli v závodech vyhrávali, prohrávali nebo se vůbec neúčastnili. Naproti tomu Citroen ovládá rally už asi 10 let v kuse, ale už 16 let nevyrobil nic co by sportovně zaměřené auto připomínalo aspoň vzdáleně...
99% testů vyhrává Mégane... Tak to bych snad těch 99% testů prosil nalinkovat... za prvé bych striktně rozděloval CUP a neCUP, protože bez něj je Mégane jen "horším" GTI. za druhé CUPový Mégane vyhrává v testech, které jsou hodnoceny z hlediska ryhlosti a zábavnosti, kdyby bylo hodnotícím kritériem hledání univerzálního hatche, jistě vyhrává někdo jiný...
Pokud jde o zábavu za volantem, VW sází na efektivitu. A některým lidem se to líbí. Tady nejde o zaspání doby. Mám radši "starou školu", ale není to jediný přístup. Nakonec Golf GTI s DSG dokáže pobavit, svým vlastním způsobem.
8-s 😉
Jiná věc už je, když se udělá něco jako zmíněná verze R26.R, kde už ani nejsou zadní sedačky a podobně. Takové auto už nenabízí žádnou přidanou hodnotu oproti sporťáku a je to věc vyloženě pro nadšence.
Minimálně jeden takový člověk tady je. Nedávno se tu vyjadřoval, že nechce na Mégane RS najezdit moc a nechce si ho huntovat na dálnicích. Ale četl jsem to jen zběžně.
Přesně jak píšeš, objektivně se dá asi označit za nejrychlejší, nicméně to pro někoho může být právě ten ideál. Pro někoho to zas je jen o něco silnější auto ve stylu 308 GTI či Octavie RS.
Kategorie hot hatch má své kořeny a korunovat v ní někoho jen kvůli tomu, že je rychlý, je na hlavu. To není o potřebách jednotlivce, ale o tom, co hot hatch představuje. Poslední věc, kterou chceme, je, aby všechny vozy této kategorie byly jako Mégane RS Cup, nedej bože R26.R. Taková auta jsou exoti. Pobaví, ale HH jsou o něčem jiném. Je to úplně stejné, jako bys kraloval Quattroporte mezi luxusními limuzínami. Jsem za exoty rád, rád se s nimi svezu, ale jsou to pořád jen exoti.
Jen pro tvojí informaci, všechna tahle auta mohou fungovat (a skutečně fungují) jako jediná. Pro někoho je to ten ideál. :-!
Jen s trochou hořkosti v hlase dodávám, aby jsme časem nevymýšleli další koeficient bruselkůň vs. rejžokůň s mnohem tragičtějším poměrem. 😉
Jsem zvědavý na nový motor 1.6 THP 260k. Jestli tohle neroztrhá rozvody na hadr, tak už nic. 😄
to říkám pořád - nezkoumejte ty časy zrychlení jak elixíry nsemrtelnosti...