Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
Dinar
sledujte likvidaci Opelu v přímém přenosu! Mít bráchu, daváli bychom Opelu rok, maximálně dva. Ale humor stranou, modelová ofenzíva Chevroletu na evropském trhu, oznámení o omezení výrobních provozů Opelu, oznámení o výrobě Chevroletů v bývalých provozech Opelu... Pokud i nadále platí, že jedna a jedna jsou dvě, pak bych řekl, že o osudu Opelu už bylo rozhodnuto. :no:
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Asi tak nejak. Počiatočné zdieľanie komponentov a platforiem (napr. Astra - Cruze, Insignia - Malibu) prerástlo na rovnaké modely len s iným znakom na maske (Antara - Captiva, Mokka - Trax, Ampera - Volt). Pokračuje to plánovanou výrobou Chevroletov v továrni Oplu, takže ďalší logický krok? Načo je vlastne GM v EU mať dve značky ktoré si konkurujú? Opel sa mimo EU nepredáva, dokonca ešte aj v UK Opel poznajú ako Vauxhall, v Číne má GM Buick, v Austrálii Holden a zbytok sveta pokrýva Chevrolet.... Opel RIP 8-s
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Súhlasím, že to poradie nesedí s časom uvádzania na trhy. Šlo mi skôr o vymenovanie modelov a ich umiestnenie na trhu. Ampera/Volt chápem, že nemá zmysel vyvýjať osobitne pre Opel a osobitne pre Chevrolet, hlavne pri takomto okrajovom modely. No je viac modelo kde je rozdiel "iba" v maske a navyše je dosť bežná vec, že showroom Opel je hneď vedľa (alebo spojený) s Chevroletom, takže ak chce niekto kúpiť napr. Antaru/Captivu kde asi skončí keď mu na druhom konci showroomu dajú cenu o cca 3.000,- Euro nižšiu za cca rovnaké auto? ;-\ Ak Chevrolet v budúcnosti predbehne Opel aj v najdôležitejších segmentoch je žiaľ koniec. Iba ak by z Oplu spravili prémiovku kde napr. nový Adam smeruje...
Zvláštní, že v případě VW ti nepřijde divné, že stejnou "techniku" zabalí do tří kastlí a nabízí je na celém evropském trhu a v případě Opelu ho pohřbíváš, přitom vyrábí víc aut než Škoda a SEAT dohromady. A u VW už taky přišli na to, že auta na stejném základě je dobré vyrábět v jednom závodě (Rapid x Toledo nebo Citigo x Up x Mii), že?. V tomto případě se ale podle zvrácené logiky vw-fanatiků o zánik Škody a Seatu nejedná. 8-s
Trošku soudnosti, chlapci.
Trošku soudnosti, chlapci.
Rapid a Toledo, nebo Up, Citigo a Mii nejsou auta na stejném základě, ale prakticky totožná auta. Auta na stejném základě jsou např. Golf, Leon a Octavia. To jen pro pořádek.
Treba si všímať ale jednu dôležitú vec a to, že u VW to funguje... tj až na Seat sú všetci ziskový. Seat je čierna ovca koncernu a nevedia čo s ňou, skrátka útok na Alfu sa nepodaril a čo teraz? O tom, že Opel vyrába viac ako Škoda a Seat dohromady pochybujem, ale aj keby podstatené je s akým ziskom resp. stratou?
Opel beriem ako dobrú značku, za posledné roky šla hore či už spoľahlivosťou alebo dizajnom a nechcem aby zmizla z trhu no keď sa pozrieme do minulosti ako nakladali americký majitelia (Ford/GM) so svojimi EU značkami tak mám žiaľ takéto čierne obavy. ;-\
Opel beriem ako dobrú značku, za posledné roky šla hore či už spoľahlivosťou alebo dizajnom a nechcem aby zmizla z trhu no keď sa pozrieme do minulosti ako nakladali americký majitelia (Ford/GM) so svojimi EU značkami tak mám žiaľ takéto čierne obavy. ;-\
Tak o tom pochybovat nemusíš, tak to prostě je. A to Opel/Vauxhall prodává prakticky jen v Evropě, kdežto Škoda i v Asii a jinde. Ale o to tolik nejde.
Role Opelu je v rámci koncernu GM jiná. Vyvíjí techniku, ze které čerpá celý koncern a je už jen na účetních, jak toto vnitropodnikově vykážou. Škoda se v podstatě pouze veze na "technice" VW, šetří na vývoji a proto si může dovolit vykazovat zisky. U koncernu VW je navíc technologický "leader" hlavní automobilka vyrábějící největší objem aut a tam se prostě obrovské náklady na vývoj lépe schovají.
GM má jednoduše jiný model, ale přesto Opel je tak hluboko začleněn do koncernu, že jeho prodej nebo likvidace by velmi vážně postihla celé GM. Takže ho nechají vyvíjet, současně budou tlačit na jeho zefektivňování, ale ztráty prostě "zamáznou" ze zisků ostatních automobilek.
A konkurence modelů Opel vs. Chevrolet v Evropě? Řekl bych, že si v Detroitu dobře vyhodnotili, že je pouze okrajová a je to v podstatě jako u VW vs. Škoda, nic víc bych za tím nehledal.
S posledním odstavcem naprostý souhlas :yes:
Role Opelu je v rámci koncernu GM jiná. Vyvíjí techniku, ze které čerpá celý koncern a je už jen na účetních, jak toto vnitropodnikově vykážou. Škoda se v podstatě pouze veze na "technice" VW, šetří na vývoji a proto si může dovolit vykazovat zisky. U koncernu VW je navíc technologický "leader" hlavní automobilka vyrábějící největší objem aut a tam se prostě obrovské náklady na vývoj lépe schovají.
GM má jednoduše jiný model, ale přesto Opel je tak hluboko začleněn do koncernu, že jeho prodej nebo likvidace by velmi vážně postihla celé GM. Takže ho nechají vyvíjet, současně budou tlačit na jeho zefektivňování, ale ztráty prostě "zamáznou" ze zisků ostatních automobilek.
A konkurence modelů Opel vs. Chevrolet v Evropě? Řekl bych, že si v Detroitu dobře vyhodnotili, že je pouze okrajová a je to v podstatě jako u VW vs. Škoda, nic víc bych za tím nehledal.
S posledním odstavcem naprostý souhlas :yes:
Ale klid, Volkswagen uvaří na místě modelu v DE/CZ/SK továrnách rovnou modely 3 značek. Tak GM uvaří 2 značky, no a?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tiez to tak vidim. I v Kia v Ziline sa vyrabal Hy a naopak v Hy v Nosoviciach Venga. Ak sa nemylim, tak v madarskom Suzuki sa vyraba tak Swift ako i Fiat Sedici. A mozno sa bude v italskom Fiate skoro vyrabat Mazda, takze co je na tom divne, ze by sa Chvrolet, ktory zdiela s Oplom spolocne diely, vyrabal v zavodoch Opel? Jedine asi pracovna sila je nevyhodou, ktora je v DE drahsia ako v Korei ale tu musi Opel platit tak ci tak.
Souhlasím s tím, že společná, půjde-li o společnou. výroba nemusí nutně znamenat konec Opelu, ten funébrmarš spíše vidím v nasazování modelů Chevrolet do všech tříd, a to přímo proti Opelu. Nevěřím, že v managementu GM jsou hlupáci, tedy musí v tom být záměr, a pokud tedy hlupáci nejsou, musí jim být jasné, že Opel tenhle Chevy tlak v Evropě neustojí. Jeho současná image není taková, aby unesla prodej identických aut s jinou značkou na kapotě za nižší cenu, aniž by to významně nepoznamenalo prodeje Opelu. Ne, podle mého jde o strategii, a myslím, že o Opelu je v podstatě rozhodnuto. Rozhodně tomu ale netleskám.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
:yes:
To taky není docela pravda. Opel je v koncernu postaven na úrovni Buicku, Chevrolet je níž, takže o úplně přímou konkurenci nejde. Je to zase analogie jako u VW.
Vedení GM již před delší dobou rozhodlo o 'oddělení' značek Chevrolet a Opel/Vauxhall.
Ředitel GM Europe Nick Reilly pro britský časopis Autocar řekl😒br /> "Současná tržní analýza ukazuje, že pouze 1,5 procenta kupujících Opel / Vauxhall považuje Chevrolet jako alternativu."
"Chevrolet je americká značka s vlastní pověstí a jejím cílem je mít neustále cenu nižší, než mainstream," řekl Reilly.
"Na rozdíl od Chevroletu jsou Opel a Vauxhall vnímány jako evropské značky, s reputací německé techniky a s velkým potenciálem v posouvání hranic inovací."
[odkaz]
Ředitel GM Europe Nick Reilly pro britský časopis Autocar řekl😒br /> "Současná tržní analýza ukazuje, že pouze 1,5 procenta kupujících Opel / Vauxhall považuje Chevrolet jako alternativu."
"Chevrolet je americká značka s vlastní pověstí a jejím cílem je mít neustále cenu nižší, než mainstream," řekl Reilly.
"Na rozdíl od Chevroletu jsou Opel a Vauxhall vnímány jako evropské značky, s reputací německé techniky a s velkým potenciálem v posouvání hranic inovací."
[odkaz]
Vypadá to tak. Otázka je, zda a s jakým výsledkem se do toho nezačne montovat německá vláda. Idea volného trhu je krásný věc, ale jak jde o domácí podniky a značky, tak jde dost často stranou.
Prodeje stěžejních modelů Opelu jsou v Evropě velmi slušné, modelová řada poměrně na úrovni...Nechce se mi věřit, že by bylo "rozhodnuto".
GTS
Nevím, co tu řešíte - sdílení výrobních kapacit je v rámci automobilových koncernů zcela běžné.
Tak třeba takový VW v Bratislavě - vyrábí pro Škodu, Seat, Audi a dokonce i Porsche.
Opel Ampera a Chevy Volt vyrábí GM v Michiganu.
Opel Insignia a Buick Regal se vyrábí v Rüsselsheimu.
Chevrolet, Buick a dva modely Opel vyrábí GM Korea.
Jedná se prostě o efektivní využití výrobních závodů... :-!
Tak třeba takový VW v Bratislavě - vyrábí pro Škodu, Seat, Audi a dokonce i Porsche.
Opel Ampera a Chevy Volt vyrábí GM v Michiganu.
Opel Insignia a Buick Regal se vyrábí v Rüsselsheimu.
Chevrolet, Buick a dva modely Opel vyrábí GM Korea.
Jedná se prostě o efektivní využití výrobních závodů... :-!
Kolko oplov si mal, ked pises o katastrofickej spolahlivosti?