Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž 2012

Zpět na článek

Peugeot 208 Type R5: První bojovník kategorie R5

10 komentářů

Avatar - Rojin
Rojin
Peugeot jako speciál vždycky vypadal daleko líp než sériová produkce, tohle frantící umí. Vypadá jako správnej dravec :yes:
ericn
Jo vypada skvěle 😉 Skoro až připomíná slávu modelu 205 Turbo 16, přejme 208 dosažení podobných úspěchů >😁 :yes:
Avatar - Nerez
Nerez
By potřebovala nakopat do pr...
Vždycky si vymyslí nějakou kategorii, automobilky postaví auta a za pár let kategorii zruší nebo změní a vymyslí novou. Postavená auta jsou vlastně do šampionátů nepoužitelná kvůli novým regulím a automobilky staví nová auta podle nových pravidel. Takhle si představují šetření?
To jak FIA zabíjí rally a F1 je k pláči... :no:
Avatar - Starfighter
Starfighter
FIA je průkopníkem slepých uliček už dlouho. Ale 1,6 turbo (třída R5) dává mnohem větší smysl, než S2000. Na regule u nás dojel třeba letos Václav Pech s Mini...
martin.blader
Z toho, co je zatím známo, se mi R5 zdá jako krok správným směrem, na druhou stranu se mi hodně nelíbí to, co už zmiňoval Nerez, a sice neustálé změny předpisů. To všechno velmi prodražuje, chtělo by to konečně nějak pořádně promyslet a pak nasadit stabilní pravidla, na která se budou moci automobilky spolehnout. Není přeci možné, aby si FIA vymyslela, že atmosférické dvoulitry v S2000 nahradí 1,6 turbo, Mini udělá Coutryman S2000 1.6T, Ford Fiestu RRC a ani ne za rok se dozvědí, že bude nějaká R5, která má tyto vozy nahradit a že to vyvíjeli úplně k ničemu. Takhle se žádné automobilky do rally nepohrnou. FIA jednoduše funguje stylem pokus-omyl, jeden rok něco nasadí, zkusí jestli to funguje, pak to hned za rok zas zruší, vymyslí zas něco jiného...
Avatar - Starfighter
Starfighter
Na tyto otázky je potřeba trošku širší odpověď, ale celou pravdu zná asi jen pár lidí. Proto jen stručně. FIA v ukončení S2000 nemá prsty sama. Hlavní nátlak (lobbing) přišel od Citroenu a M-Sportu Malcolma Wilsona, který potřebuje prodávat. Po veletočích s Fiestou S2000, která měla jít přestavět na WRC (nešla), přišla Fiesta RRC, která ale nebude moci být homologována (čili její faktický konec). Místo ní je nová Fiesta R5...Tak se vydělávají peníze. Další vtip je v tom, že velmi drahé S2000 s motorem 1,6T (což je např. Pechův Countryman) nebude spadat do třídy R5. To kvůli specifikacím motoru (nyní se dostávám k smysluplnosti R5), který musí být sériový, bez speciálních úprav a s větším restriktorem. Takže levnější a hlavně mnohem dostupnější i dalším výrobcům.
Avatar - Nerez
Nerez
Jak to myslíš, že Pech dokel na regule?
martin.blader
Protože to Mini s turbem je pomalejší než ty atmosférické dvoulitry, byl by potřeba větší restriktor. Sice se o něm pořád mluvilo, aby se výkonnost srovnala, ale zatím nic.
Avatar - Starfighter
Starfighter
Ano, to jsem měl na mysli.
Avatar - Nerez
Nerez
Jo, tak to je všeobecně známý. Jsem myslel, že je v tom ještě něco jinýho.
Pechův Mini ale měl dostat nějaký nový věci a setup z Anglie, měl by mít auto na stejným levelu, jako Sordo, který s ním vyhrál na Korsice. Na Barumce už Ašín zajížděl pěkný časy, nestačil jen na tovární Fabie tuším, jinak +- vyrovnaný.