Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
viteczek
Ma vetsi kotouce vzadu nez vpredu? ;-\
...a na to jsi přišel jak prosímtě? >😁
Pokud se vám chce platit více, můžete zvolit karbon-keramické kotoučové brzdy s průměrem 358 mm vpředu, respektive 396 mm vzadu
mozna tak ze jsem se na zakladni skole naucil cist
mozna tak ze jsem se na zakladni skole naucil cist
ty se nauc premyslet, evidentne jde o preklep 😉
Omlouvám se, to jsem přehlédl... Ale jak píše kolega dole, jde s největší pravděpodobností o překlep.
Nebude to myslené tak, že môžu mať rovnaký priemer vpredu aj vzadu 358, alebo 396mm, pretože aj na obrázkoch vyzerajú dosť podobne tie priemery...
Zbysek01
Pro mistni typky je to auto bez image, bez poradnyho kufru, s tuctovym motorem a slabym vykonem...
Proc je to pro ty co na to maji dokonala tresnicka na dortu v jejich garazi?
Zajdete na Slevomat a kupte si za 9 stovek jizdu v M6 a poznate o co jde >😁
Proc je to pro ty co na to maji dokonala tresnicka na dortu v jejich garazi?
Zajdete na Slevomat a kupte si za 9 stovek jizdu v M6 a poznate o co jde >😁
No pozor kamo, s tím slevomatem to není takové jednoduché >😁 Voni totiž moc nechtějí akceptovat ty "kupony a voušry" >😁 haha >😁 Takže abys nakonec nejel za 1900 >😁
Neke, >😁 to byl nebyl Slevomat kdyby v tom nebyl nejakej svindl 😃) bez kuponu dostanes M6 a s kuponem dostanes M6 bez motoru 😄
Ano, ale na tom slevomatu se svezeš v předchozí M6, která měla fantastický motor, který točil 9500...
Teď sis tak trošku zapřeháněl, že.
Nekolikrat jsem jezdil s predchozi M6, a myslim si ze soucastna nebude mit motor o nic horsi. Je me celkem jedno do kolika to toci. Ja se rafickou otackomeru nikdy nedostal vys jak 6-7 tisic 😄
...tak pokud jsi se nedostal nad 7000, tak jsi M6 pořádně nevyzkoušel 😄 Ale jinak souhlas... Atmosféra je atmosféra, ale jsem přesvědčenej, že tohle bude nejlepší turbobenzín v sériovém autě na světě 😄 :-! :yes:
Ja nejsem takovej blazen abych jezdil jak zavodnik. Rad mam v rezerve velky vykon, kdyby nahodou ale kdyz nemusim tak rychle nejezdim.
Ja osobne bych si koupil M6 i (radej) v nafte...
Ja osobne bych si koupil M6 i (radej) v nafte...
Budou dělat M6 1,9 TDI to by mohlo být něco pro tebe.
V cepak jezdis ty? Ma aspon tu 1,9 TDI? 😄
Radši ti to nebudu říkat Zbyšku, abych tě zbytečně neztrapňoval.
252kW
"Kupé váží 1850 kg, kabrio 1980 kg."
Tak tohle je sportovní asi jako nenaložený tahač - ten taky na rovince zrychluje dobře. V zatáčce a vůbec jakékoliv změně směru bude rychlejší lehký sporťák s mnohem menším výkonem. Podobná filozofie mně nevadí u Mustangu (díky ceně), ale od BMW je to ubohé. :no: :no: :no:
Tak tohle je sportovní asi jako nenaložený tahač - ten taky na rovince zrychluje dobře. V zatáčce a vůbec jakékoliv změně směru bude rychlejší lehký sporťák s mnohem menším výkonem. Podobná filozofie mně nevadí u Mustangu (díky ceně), ale od BMW je to ubohé. :no: :no: :no:
Bohužel...,je to tak... Předchozí M6 měla 1780 kg a i tak byla už o pár set kilo těžší, než by mělo sportovní auto mít... Proto se také už o M 6nemluví,jako o sportovním autě,ale o GT. Bohužel... ;-\
Už jste v nové M6 jeli, že už víte jak bude jezdit, chytráci?
Nejezdili v zadnym M >😁
Milý Zbyšku, řídil jsem minulou generaci M3 a i o té mohu s klidným svědomím prohlásit, že měla mírnou nadváhu, která byla občas v zatáčkách nepříjemně cítit. Najdi si citát týkající se hmotnosti/rychlosti od pana Colina Chapmana - to nebyly řeči marketingu nebo podplaceného testovacího novináře, ale fyzika, tudíž mu věř.
Souhlas, ale tohle se resi u aut ktere jsou na to urcene... Tak nepis blaboly o hmotnosti u auta, ktery se nepodiva mimo dalnici 😄
Někdy si myslím, že jsem na fóru okruhových nadšenců! Co od BMW čekáš? Že vyrobí puristický tunový sporťák na okruh, kde konečně budou bychaři tvého typu uspokojeni z váhy a chování v zatáčkách, ale nikdy si ho nekoupí???
BMW dělá přesně to, co prodá a po čem lidi touží. Až lidi budou ve velkém jezdit okruhy, vrchy a víkendy trávit v sempertinách v autech místo na motorkách, tak věř, že BMW první přijde s modelem, který by je uspokojil. Do té bude dělat auta jako dnes.
BMW dělá přesně to, co prodá a po čem lidi touží. Až lidi budou ve velkém jezdit okruhy, vrchy a víkendy trávit v sempertinách v autech místo na motorkách, tak věř, že BMW první přijde s modelem, který by je uspokojil. Do té bude dělat auta jako dnes.
Málokdo (jestli vůbec někdo) touží po těžkém autě. Od velkého kupé asi nikdo nečeká tunu, ale o pár metráků by mohla být lehčí.
Zbysku, tys v něm jezdil a ani nevíš, kolik točí... z čehož usuzuji, že to bylo na playstationu...
Vzhledem k tomu, že píšeš, že točila 9 500, tak to vypadá na playstation spíš u tebe.
ok, seknul jsem se, už je to nějaký pátek, co jsem jezdil s M5 E60... ale rozhodně netočí ani 7 tisíc jak tvrdí tady kolega... tak by si ty smajlíky mohl strčit do prd.ele protože byl úplně stejně vedle...
Nejeli, ale četli jsme testy obyčejné šestky, která vyznívá daleko méně sportovněji než ta předchozí...
No jak bych ti to vysvětlil ...chytráku... >😁 Když se řekne 1+1, tak k tomu zrovna nepotřebuji mít u sebe dvě jablíčka, abych poznal, že výsledek je dvě 😉 Chápu tvoji zaujatost, ale pokud chceš tvrdit, že jakékoli dvoutunové auto je sportovní, pak už zaujatost přešla ve slepost a holé šílenství 😄
Nepochybuji o tom, že M6 bude skvělé auto, nicméně rozhodně ne sportovní! Je to čistokrevné GT! 😉
Nepochybuji o tom, že M6 bude skvělé auto, nicméně rozhodně ne sportovní! Je to čistokrevné GT! 😉
Já taky netvrdím, že to má být supersport na okruh nebo okresky, to ostatně nebyla M6 nikdy, chytráku. Ale přirovnávat ji k tahači či co a je zcestné. Ano, nová 6 má nadváhu, ale já si jsem jistý, že v zatáčkách to určitě nebude žádný louda nebo kocábka. Zkrátka rychlé auto ve všech situacích. Navíc limity tohohle auta najde málokdo a ještě míň lidí na nich bude jezdit trvale. To jen bychaři na diskuzích tohle řeší, faktičtí majitelé vyšší hmotnost ani nezaznamenají díky velice vyspělému podvozku, viz. X5/X6 M, které pomalu upravili fyzické zákony.
Chyba tvá a tvých kolegů je, že k M6 přistupujete jako ke konkurentovi 911-ky, ale ona M6 nikdy do těhle sfér nemířila. Takže se první dostatečně vzdělej, potom mluv 😉
Chyba tvá a tvých kolegů je, že k M6 přistupujete jako ke konkurentovi 911-ky, ale ona M6 nikdy do těhle sfér nemířila. Takže se první dostatečně vzdělej, potom mluv 😉
>😁 K tomu není co dodat... Jen jsi zopakoval to,co jsem napsal už ve svém prvním příspěvku já a snažíš se tvářit chytře 😄 Stačilo napsat,že jsi ho napoprvé nepochopil 😉
Ne, to ty tady nechápeš nic. Jediné v čem s tebou souhlasím je, že M6 je rychlé GT. Ve svém prvním příspěvku si souhlasil s kolegou 252kw a jeho řečmi, takže jsi ty nepochopil nic. Na jednou stranu bys chtěl okruhový speciál, pak uznáváš, že je M6 GT, tak nevím co si o tobě myslet, máš v tom trošku víc zmatek. Takže si ještě jednou přečti můj příspěvek ze 14.15, kde ti jasně osvětluji použití M6 jak současné, tak generací minulých.
Enthusiastic.driver
Oooo jaké to je překvapení, že M6 není okruhový drtič s nízkou hmotností... Předchozí M6 snad byla? 850CSi taky?
Já myslím, že nová M6 je přesně taková, jaká má být, luxusní, opulentní, převýkonovaná, interiér má blahobytnou architekturu, design špetku agresivity. M6 nemá být noční můra pro GT-R, ale velmi výkonné GT se schopností cestovat skrz Evropu ve skorogalaktických rychlostech. Že bude řidičsky odtažitější, než minulá generace, bylo více než jasné už dávno. Že používá oturbený V8 známý z ostatních modelů mi taky nijak žílu netrhá, protože evidentně jde o motor špíčkový a (fandové prominou) mnohem lépe se hodící k charakteru auta, než ostrá V10 spojená s nepříliš dokonalou převodovkou.
howg, do mě :-!
Já myslím, že nová M6 je přesně taková, jaká má být, luxusní, opulentní, převýkonovaná, interiér má blahobytnou architekturu, design špetku agresivity. M6 nemá být noční můra pro GT-R, ale velmi výkonné GT se schopností cestovat skrz Evropu ve skorogalaktických rychlostech. Že bude řidičsky odtažitější, než minulá generace, bylo více než jasné už dávno. Že používá oturbený V8 známý z ostatních modelů mi taky nijak žílu netrhá, protože evidentně jde o motor špíčkový a (fandové prominou) mnohem lépe se hodící k charakteru auta, než ostrá V10 spojená s nepříliš dokonalou převodovkou.
howg, do mě :-!
abych dokončil myšlenku - že v Mnichově učinili bezpohlavní metrolet ze Z4 mě učinilo lehce smutným, ale hledat nějaký supersportovní feeling a brečet nad hmotností M6 by mě tedy vůbec nenapadlo.
Tak to já brečím nad hmotností všech současných BMW ;-\ Čím větší hmotnost,tím menší "radost z jízdy"... Tak to je,ať se ti to líbí,nebo ne! A jestli mi tady někdo chce tvrdit,že BMW vždy vyrábělo luxusní kvalitní koráby bez zacílení na řidiče (nebo chcete-li Mercedesy), tak je to u mě člověk,co žil posledních 50 let někde na Marsu 😄 A mně se prostě tenhle odklon od jízdích zážitků k univerzálnosti a větší prodejnosti nelíbí. Z krátkodobého hlediska to sice může znamenat větší zisky,ale z dlouhodobého je to splynutí s ostatní prémií,ztráta image a tím pádem i problémy s životaschopností... To je můj osobní názor! Nevnucuju ho nikomu...
To je to co tvrdím od začátku. BMW měkne a měkne... nakonec přijde šestiválcová přeplňovaná M3 co nebude poznat od 335i a 1M...
Možná měkne, ale zrychluje.
Nordschleife😒br /> M5 E39 8:28min
M5 E60 8:13min
M5 F10 7:55min
0-200:
M5 E39 16,9s
M5 E60 13,5s
M5 F10 11,7s
Není to moje cílovka (asi), ale bral bych to nové :yes:
Nordschleife😒br /> M5 E39 8:28min
M5 E60 8:13min
M5 F10 7:55min
0-200:
M5 E39 16,9s
M5 E60 13,5s
M5 F10 11,7s
Není to moje cílovka (asi), ale bral bych to nové :yes:
Myslím celkově. Víc x-drive, víc nafty, víc přeplňování... Nakonec z toho bude Audi.
To už je jen dobrý marketing, lidi to chtějí a kupují, tak jim to BMW nabízí. Je to jednoduché. Pokud bys nabízel pouze RWD sportovní sedany s benzínovými R6 a V8, tak bys to asi moc daleko nedotáhl, nemyslíš?
Slabší motory, nižší výbavy... do hlavy mi to neleze, ale když se pro to najdou zákazníci, tak proč ne. Tímhle buď říkáš, že tradiční koncepce je horší, nebo že BMW nebylo schopno přesvědčit lidi o tom, že jejich koncepce je ta správná. Ani jedno není pro BMW dobrá vizitka. A snažit se vzít boj na pole Audi a tvrdit "my děláme nejlepší čtyřkolky" je pro mne faux pas. Na mne to působí, jako kdyby sami nevěřili svému receptu na dobré auto.
Taky mi to není po chuti, ale opakuji, kdo by kupoval auta pouze s RWD a benzínovými R6 a V8? Když evropský sen je naftové kombi nebo SUV, nejlépe 4x4?
Auta se k sobě přibližují, to je prostě fakt. A myslím si, že automobilku přesvědčují o své koncepci počty prodaných aut, ne nějaké jejich přesvědčení. To je sice hezké pro nás, ale výroba aut je v prvé řadě byznys.
Auta se k sobě přibližují, to je prostě fakt. A myslím si, že automobilku přesvědčují o své koncepci počty prodaných aut, ne nějaké jejich přesvědčení. To je sice hezké pro nás, ale výroba aut je v prvé řadě byznys.
Jak většina ikon vznikla? Někdo přišel s nápadem a protlačil si ho. BMW má, podle mne, dobrý recept. Pokud lidi nedokážeš přesvědčit, tak máš dvě možnosti - skončit v historii, nebo zahodit páteř, opustit, čemu věříš, a dělat, co po tobě chtějí. Skutečný podnikatel dokáže přetavit jeho vizi v peníze, nemá potřebu stát se bezpáteřním oportunistou. Buď to děláš z přesvědčení, nebo to děláš pro peníze. A ten druhý druh lidí nemám moc rád. Jak jsem již napsal dříve, BMW to má u mne těžké, protože pro mne něco znamená.
Nemám nic proti rozšiřování. Ale opouštění tradičních hodnot mi vadí.
Nemám nic proti rozšiřování. Ale opouštění tradičních hodnot mi vadí.
Jak už jsem psal, tak ve tvých názorech je kus pravdy, ale ani automobilky to nemají lehké.
Navíc dnešní doba moc nenahrává vzniku ikon, to je čistý fakt. Možná tak ikona ve výrobě hybridů, ale ta teda pro mě moc neznamená.
Navíc dnešní doba moc nenahrává vzniku ikon, to je čistý fakt. Možná tak ikona ve výrobě hybridů, ale ta teda pro mě moc neznamená.
Chápu pozici BMW. Fakticky by opravdu skončili v historii, protože dnes pomalu není místo pro BMW tak, jak ho nadšenci mají rádi. Leda jako malosériového výrobce. Ale pak mne napadá otázka, k čemu mají M? Proč i divize, která by měla vyrábět vozy zosobňující esenci značky, jde přes mrtvoly komerční cestou? Proč pod M Performance není v nabídce třeba 3.0, 3.3, nebo 3.5 litrový atmosférický R6? Odpověď pravděpodobně znám - je málo zájemců. Uvidíme, jak dopadne pokus 28i vs. 30i. Podle mne to má 30i spočítané.
Tak tak, máš ve všem pravdu.
U F10 je ta možnost volby zajímavá a málokdo o ní ví, ale přesná čísla se asi nedovíme. Už jen díky faktu, že drtivou většinu prodejů tvoří 30d a to málo z benzínu jde na 50i, teda co jsem si já všiml na cestách, že když už F10 není nafta, tak je 550i.
U F10 je ta možnost volby zajímavá a málokdo o ní ví, ale přesná čísla se asi nedovíme. Už jen díky faktu, že drtivou většinu prodejů tvoří 30d a to málo z benzínu jde na 50i, teda co jsem si já všiml na cestách, že když už F10 není nafta, tak je 550i.
A spousta těch 50i jsou 😁rive. 8-s Ještě víc šokující je to u šestky. Jinak BMW u F10 nechává 30i jen prozatím. Dělají pokus, jestli lidé budou kupovat 30i nebo 28i. Pokud by kupovali 30i, tak atmosférický R6 přežije, nejspíš se vrátí do ostatních řad, minimálně do 3er a Z4. Pokud vyhraje 28i, tak atmosférický R6 nadobro zabijí. Nebo, lépe řečeno, nejde ani tak o výhru jako o celkový zájem. Technika 28i se používá i níž. Vítězství 30i nestačí, musí jich být i dostatečné množství.
Jo, 😁rive a vůbec celá tahle 4x4 mánie je naprostá blbost (krom zavedených 4x4 značek a SUV, samozřejmě), nebo- li ¨"bubost" slovy místní dámy 😄. Snad to nikdo nedělá kvůli sněhu, který se při rozumné jízdě dá v 99,999999% v pohodě projet, ale možná to i souvisí s celkovou kondicí řidičů a jejich řidičských schopností. Asi se to dělá kvůli přenosu výkonu, ale v době moderní elektroniky to snad taky není problém a neřekl bych, že má 650i problémy s trakcí při běžné jízdě a nějaké rychylé výjezdy ze zatáček s tímto vozem praktikuje málokdo. Takže mi to vychází, že 😁rive je takový fenomén, další zbytečný fenomén dneška jako nás oblíbený eko terorismus . 8-s
Tyhle informace máš něčím podložené? Myslím tím to nasazení 30i do F10 na zkoušku. Kdyby uspěl a vrátil se do Z4, tak by to bylo fajn, ale to pochybuju. Předváděčky jsou 28i, dealeři nabízí novinku a o možnosti volby 30i málokdo ví. Stejně nechápu, proč nemohl 30i v Z4 dožit...
Tyhle informace máš něčím podložené? Myslím tím to nasazení 30i do F10 na zkoušku. Kdyby uspěl a vrátil se do Z4, tak by to bylo fajn, ale to pochybuju. Předváděčky jsou 28i, dealeři nabízí novinku a o možnosti volby 30i málokdo ví. Stejně nechápu, proč nemohl 30i v Z4 dožit...
Zmiňoval to tu dříve Dinar a ten mívá informace dobré.
To je fakt. Ty máš jaký názor na dnešní 4x4 mánii?
Proti čtyřkolkám nic nemám, pokud je používáš k tomu, k čemu slouží. Kupé s pohonem všech kol dokáži tolerovat značkám, pro které jsou čtyřkolky typické. Ale i tak mi chybí klasická koncepce. Širší nabídku vítám, ale občas pochybuji nad rozumem zákazníků.
Pokud nějaká část mne chce zadokolku, pak je to ten purista ve mě. Jenže na moderním BMW toho moc puristického není. A když jsme u BMW, tam mě pro zadokolku motivuje řízená zadní náprava, kterou 😁rive nemá, pokud vím. To také není puristické, ale je to zajímavé.
Pokud nějaká část mne chce zadokolku, pak je to ten purista ve mě. Jenže na moderním BMW toho moc puristického není. A když jsme u BMW, tam mě pro zadokolku motivuje řízená zadní náprava, kterou 😁rive nemá, pokud vím. To také není puristické, ale je to zajímavé.
Není to tak záživné, ale rychlé to je. To je prakticky popis Audi. A asi nejčastěji vytýkaná vlastnost.
Asi vím, o co ti jde. Chtěl bys řvoucí a ryčící vysokootáčkový R6 nebo V8. Bohužel to v dnešní době nejde, nebo jde, ale stejně jen do určité doby. Nic jako M3 E36 už nebude, to je prostě fakt. Nejsem z toho na větvi, ale akceptuji to. Aspoň, že jsou eMka pořád rychlá a krásná.
Stejné je to s Porsche. Pokud si nedají pozor a přespříliš roztáhnou jeho nabídku více méně mírně upravenými vozy koncernu, tak to krátkodobě může fungovat, ale dlouhodobě to rozředí značku. Všechny tři německé prémiové značky se víc a víc přibližují. Pokud si nedají pozor, tak ztratí identitu. Nejlíp je na tom Audi, které nemá moc co ztratit. A Mercedes je na tom v tomhle ohledu podle mne lépe než BMW.
BMW škodí to úpěnlivé držení se ekologického vzezření. Sice pořád aplikují ty nejlepší technologie, ale emise jsou důležitější než cokoliv jiného, byť se brání a všude vykřikují, že sice chtějí dělat auta "friendly" k životnímu prostředí, ale to jsou jen fráze. Nemluvím teď o současné produkci, ale o chystané nové řadě "i". To bude teprve "maso" 8-s
To samé v motorech. R6 sice nahradily výkonnější a pružnější čtyřválce, možná i úspornější, takže de facto BMW zase všechny předběhlo, ale většina lidí by asi raději ten R6 s charakterem a krásným zvukem. To samo nafotvé šestiválce. Podladěné verze mizí. Sice víc žerou, než biturbo čtyřválec, ale kultivovanost a kultura jízdy je jinde.
U M verzí je situace taková, že prostě odráží stín doby. Atmosféry nejsou, protože ve srovnání s turbem nejednou a na papíře méně žerou.
Automobilová budoucnost nás zkrátka nečeká nikterak růžová 8-s
To samé v motorech. R6 sice nahradily výkonnější a pružnější čtyřválce, možná i úspornější, takže de facto BMW zase všechny předběhlo, ale většina lidí by asi raději ten R6 s charakterem a krásným zvukem. To samo nafotvé šestiválce. Podladěné verze mizí. Sice víc žerou, než biturbo čtyřválec, ale kultivovanost a kultura jízdy je jinde.
U M verzí je situace taková, že prostě odráží stín doby. Atmosféry nejsou, protože ve srovnání s turbem nejednou a na papíře méně žerou.
Automobilová budoucnost nás zkrátka nečeká nikterak růžová 8-s
Ty jsi Pardo trochu rozdvojený. Nejdřív říkáš, jak je to dobře, a teď je to zase špatně... a nečeká nás nikterak růžová budoucnost...
Co říkám, že je dobře? Dobře je, že i dnes máme výkonné monstra z M divize, a že mají trošku nadváhu, s tím se smířím. Turbomotory mají mnoho výhod, ale pro opravdový požitek jim chybí šťáva, toť vše.
Budoucnost automobilismu a ne zrovna růžovou eko budoucnost BMW tady na auto.cz kritizuju snad celou dobu, tak co se ti na mě jeví rozdvojeně?
Budoucnost automobilismu a ne zrovna růžovou eko budoucnost BMW tady na auto.cz kritizuju snad celou dobu, tak co se ti na mě jeví rozdvojeně?
Já jen doufám, že Audi, díky tomu, že má za sebou silný koncern, pár tradičnějších řešení zachová, alespoň na nějakou dobu. Konkrétně atmosférické V8 a V10 bych rád viděl v produkci. Pokud jim chlapi z Porsche pomohou dostat k řidiči víc vjemů, BMW tím trochu zatopí.
Tak V10 v benzínu skončilo, i když to byla pecka Lambo motor v sedanu a V10 TDI asi moc šancí na další přežití, resp. uplatnění moc nemá. Dost by mě zajímalo, kolik se loni Q7 V10 TDI prodalo.
Audi útočí na BMW ve velkém, ale možná že za pár let bude po konkurenci, když se ty dvě značky k sobě tolik přibližují... 8-s
Audi útočí na BMW ve velkém, ale možná že za pár let bude po konkurenci, když se ty dvě značky k sobě tolik přibližují... 8-s
V10 TDI Audi do produkčních aut nedává. A V10 FSI je v R8. Přeplňované benzíny mi u Audi tolik nevadí, však jejich nejslavnější motor je přeplňovaný benzín. Zkrátka TFSI quattro je u mne typické Audi. 😉
Jinak Q7 V12 TDI je vlastně alternativa k X5 M ve stylu Audi. A pravděpodobně ředí náklady na vývoj dieselů pro Le Mans (je to civilní verze V10 TDI z R15).
Jinak Q7 V12 TDI je vlastně alternativa k X5 M ve stylu Audi. A pravděpodobně ředí náklady na vývoj dieselů pro Le Mans (je to civilní verze V10 TDI z R15).
Spletl jsem se, je to samozřejmě V12 TDI. R8 jsem taky opomenul, ale tak je trošku mimo obyčejné aura, byť u nás ji má pán a denně s ní jezdí do práce, na chatu nebo do obchodu 😄
Alternativa to je, ale přeci jen víc opulentní. Q7 je o číslo větší a nemá tolik "okruhových" ambicí jako X5 M.
Alternativa to je, ale přeci jen víc opulentní. Q7 je o číslo větší a nemá tolik "okruhových" ambicí jako X5 M.
"i" mi vůbec nevadí. To je správný přístup. Chtějí jít do nového tisíciletí, chtějí dělat "ekologická" auta, tak ať si založí novou značku a nekazí mi klasické BMW.
Co se týče R4 vs. R6. Pokud ty motory skutečně využíváš, tak nic ušetříš. V normovaném cyklu jsou motory celkem málo zatěžované, takže méně válců a menší objem snižují ztráty.
Já patřím mezi ty lidi, o kterých mluvíš. Pět desetin litru na papíře mne nespasí. Když platím takovéhle peníze, tak chci také projev, nejen sliby. Mě na tomhle vývoji vadí, že BMW netlačí svou filosofii, svůj přístup. Turbo, čtyřkolka, to jsou slova, která mi jdou k Audi. Nehledě na to, jak Audi bylo rychlé, nikdy to nebylo BMW. A BMW dělá vše proto, aby to přestalo platit. Jdou jim naproti, usnadňují jim práci. Až rozdíl mezi nimi bude zanedbatelný, tak já osobně nebudu mít důvod vůbec o BMW uvažovat. Leda by se mi znechutil design Audi.
Co se týče R4 vs. R6. Pokud ty motory skutečně využíváš, tak nic ušetříš. V normovaném cyklu jsou motory celkem málo zatěžované, takže méně válců a menší objem snižují ztráty.
Já patřím mezi ty lidi, o kterých mluvíš. Pět desetin litru na papíře mne nespasí. Když platím takovéhle peníze, tak chci také projev, nejen sliby. Mě na tomhle vývoji vadí, že BMW netlačí svou filosofii, svůj přístup. Turbo, čtyřkolka, to jsou slova, která mi jdou k Audi. Nehledě na to, jak Audi bylo rychlé, nikdy to nebylo BMW. A BMW dělá vše proto, aby to přestalo platit. Jdou jim naproti, usnadňují jim práci. Až rozdíl mezi nimi bude zanedbatelný, tak já osobně nebudu mít důvod vůbec o BMW uvažovat. Leda by se mi znechutil design Audi.
Mě "i" vadí, možná jsme trochu staromódní, ale je to hlavně tím, že dle mého jsou elektromobily slepou ulicí a nesmysly, ale to je zase jiná debata a jiné téma.
Asi si chtěl napsat, když ty motory využíváš, tak nic neušetříš. Mám stejný názor. Myslím, že nikdo si v dnešní době nekoupí benzínový víceválec aby jezdil jako dědula na spotřebu. Tduíž R4 turbo je hezká věc na papíře, ale v reálu to vyjde na stejno.
Máš na tyhle věci zajímavé názory, je v nich kus pravdy a já s nimi de facto souhlasím. Pro mě např. nebylo lehké číst zdejší test F10 535i 😁rive v M-Paketu s aktivním podvozkem, kde testér prohlásil, že je to BMW nakonfigurované a jezdící jako Audi... To už bylo bití na poplach.
Je určitě chyba v BMW, že tímhle ztrácí tvář u skalních fans, ale je i v lidech, kteří tyhle auta kupují. Jsou tak zhýčkaní a nároční, že když jim tyhle věci nedáš, tak to prostě nekoupí. Takový Lexus GS 430. Já vím, je to japonec, takže je mimo zájem v konkurenci D3, ale tohle bylo pro mě skvělé auto, V8, automat, poctivá konstrukce a dobře naladěný podvozek. Ale kdo to koupil? Jeden z miliónu. Lidem začíná být jedno co řídí, protože ani řídit pomalu neumí, o čemž se denně přesvědčuji na cestě, záleží jim pouze na image výrobce. Sami neví o svém autě nic, neví jak funguje, prostě mají BMW a konec. A takových lidí je opravdu hodně. Takže je na druhou stranu těžké pro někoho takového vyrábět a prodávat.
Asi si chtěl napsat, když ty motory využíváš, tak nic neušetříš. Mám stejný názor. Myslím, že nikdo si v dnešní době nekoupí benzínový víceválec aby jezdil jako dědula na spotřebu. Tduíž R4 turbo je hezká věc na papíře, ale v reálu to vyjde na stejno.
Máš na tyhle věci zajímavé názory, je v nich kus pravdy a já s nimi de facto souhlasím. Pro mě např. nebylo lehké číst zdejší test F10 535i 😁rive v M-Paketu s aktivním podvozkem, kde testér prohlásil, že je to BMW nakonfigurované a jezdící jako Audi... To už bylo bití na poplach.
Je určitě chyba v BMW, že tímhle ztrácí tvář u skalních fans, ale je i v lidech, kteří tyhle auta kupují. Jsou tak zhýčkaní a nároční, že když jim tyhle věci nedáš, tak to prostě nekoupí. Takový Lexus GS 430. Já vím, je to japonec, takže je mimo zájem v konkurenci D3, ale tohle bylo pro mě skvělé auto, V8, automat, poctivá konstrukce a dobře naladěný podvozek. Ale kdo to koupil? Jeden z miliónu. Lidem začíná být jedno co řídí, protože ani řídit pomalu neumí, o čemž se denně přesvědčuji na cestě, záleží jim pouze na image výrobce. Sami neví o svém autě nic, neví jak funguje, prostě mají BMW a konec. A takových lidí je opravdu hodně. Takže je na druhou stranu těžké pro někoho takového vyrábět a prodávat.
Neušetříš, máš pravdu. Nějak mi to vypadlo. 😲 Je to úlitba EU. Podobných čísel (ne úplně stejných) bys dosáhl i vypínáním válců a teď upřímně, co je pro tebe menší zlo? Pár dílů na motoru a funkce, kterou můžeš vypnout, nebo přijít o válce, objem a charakter?
Co se elektromobilů týče. Dotáhnout vodík může trvat i několik desítek let. A benzín to má pomalu za sebou. Já si myslím, že nejlepší je vydat se co nejvíce směry. Můj recept na překlenovací plán by byla syntetická paliva. Proč se častěji neobjevují motory na E85, nebo ideálně na E100? E100 je skvělé palivo a s druhou generací bioethanolu i celkem šetrné. Pokud mu postavíš na míru motor, dostáváš se na opravdu zajímavou účinnost a výkony. Dotáhnout baterie do podoby, kdy by celý vozový park mohl být na elektřinu, může být složitější, než dotažení vodíkových článků.
S tou celou druhou částí souhlasím. Prostě to ukazuje, že recept Audi bude chutnat více lidem. Nebude to lepší auto, ale víc se ho prodá. Audi věří v odstínění člověka od stroje. V moderní historii se jim celkem daří odhadnout trh a časem by BMW sežrali za živa, kdyby s tím nic nedělali. Je to cesta, kterou si vybrali. Časem o ty fanoušky přijdou, přijdou o tu pověst, zapadnou do řady s Audi. Příště si BMW člověk nebude kupovat pro zážitky, ale pro technickou vyspělost (to mi také zní povědomě). A vyspělá auta to jsou. Jen mne mrzí, že přicházím o něco, co jsem měl rád (a co mi nikdo jiný nenabízí).
Co se elektromobilů týče. Dotáhnout vodík může trvat i několik desítek let. A benzín to má pomalu za sebou. Já si myslím, že nejlepší je vydat se co nejvíce směry. Můj recept na překlenovací plán by byla syntetická paliva. Proč se častěji neobjevují motory na E85, nebo ideálně na E100? E100 je skvělé palivo a s druhou generací bioethanolu i celkem šetrné. Pokud mu postavíš na míru motor, dostáváš se na opravdu zajímavou účinnost a výkony. Dotáhnout baterie do podoby, kdy by celý vozový park mohl být na elektřinu, může být složitější, než dotažení vodíkových článků.
S tou celou druhou částí souhlasím. Prostě to ukazuje, že recept Audi bude chutnat více lidem. Nebude to lepší auto, ale víc se ho prodá. Audi věří v odstínění člověka od stroje. V moderní historii se jim celkem daří odhadnout trh a časem by BMW sežrali za živa, kdyby s tím nic nedělali. Je to cesta, kterou si vybrali. Časem o ty fanoušky přijdou, přijdou o tu pověst, zapadnou do řady s Audi. Příště si BMW člověk nebude kupovat pro zážitky, ale pro technickou vyspělost (to mi také zní povědomě). A vyspělá auta to jsou. Jen mne mrzí, že přicházím o něco, co jsem měl rád (a co mi nikdo jiný nenabízí).
Samozřejmě, vypínání válců je super řešení, aneb vlk se nažere a koza zůstane celá :yes: BMW se asi vydalo cestou razantního downsizingu i kvůli své předpokládané hybridní budoucnosti. Malý motor s velkou účinností jde s elektromotorem spojit lépe než R6, odtud už není daleko tříválec, kde použijí know- how z těchto čtyřválců, kterými nahradili šestiválce atp. Navíc jsou i o něco málo lehčí, takže další "pádný" argument. Tuhle cestu BMW zazlívám, když vidím, že MB nebo Audi na to jdou jinak a taky to jde, možná že odpověď najdeme v budoucnosti, kdo ví. Aspoň, že podle testů je třeba nové 28i hodně živé, na turbomotor točivé a s poměrně hezkým zvukem, takže aspoň něco. Nicméně aspoň v Z4 mohli nechat R6 dožít.
Přesně jak říkáš, E85 a jeho další vývojové cesty je dobrá cesta. Tady Evropa slušně zaspala. V Severní a Jižní Americe je to běžná věc. Samozřejmě má to i druhou stránku mince, jako vše, v podobě nutnosti velkých přebytků přírodních surovin a půdy, ale i to se dá řešit.
Elektromobily mě osobně silně iritují, neb v nich absolutně nevidím nic dobrého. Je tam spousta aspektů proti i co se týče globálního hlediska, že tolik elektřiny, aby na ni jezdily auta po celém světě není možné vyprodukovat, ale i drobnosti, že v zimě to jsou auta nevyužitelná. O absenci nějakého řidičského zážitku nemluvě. Elektromobily jsou pro mě cestou v nějaký mikro vozech typu Smart vyloženě do města, do center, nebo na půjčování jako v tom jedno německém městě, na jehož jméno si nemůžu vzpomenout, ale aby elektromobily nahradili auta je hov.dina, protože to prostě nefunguje. Viz. Leaf...
Opět souhlas, souvisí to všechno s lidmi, ti auta kupují a rozhodují o bytí či nebytí. BMW už o hodně fans přišlo, např. můj kamarád prohlásil, že nic novějšího než Bangleho BMW nechce. Já mám starou vránu E36, ale když jezdím v půjčených nových autech, tak přicházím na to, že vlastně automobilismus až tak nepokročil. Jasně, auta jsou úspornější, bezpečnější, komfortnější, je tam víc elektronických fičur, ale podstata jízdy je stejně nejlepší v těhle starých BMW. Taková E39, E46 nebo E38, první X5 to jsou auta, ve kterých bylo radost jet po všech směrech, nejen co týká řezaní zatáček. Dnes auto z poloviny neřídíš. A tohle dochází dál a dál až opravdu rozdíl mezi auty nikdo nepozná, tak je se to teď děje a vše se přibližuje.
Přesně jak říkáš, E85 a jeho další vývojové cesty je dobrá cesta. Tady Evropa slušně zaspala. V Severní a Jižní Americe je to běžná věc. Samozřejmě má to i druhou stránku mince, jako vše, v podobě nutnosti velkých přebytků přírodních surovin a půdy, ale i to se dá řešit.
Elektromobily mě osobně silně iritují, neb v nich absolutně nevidím nic dobrého. Je tam spousta aspektů proti i co se týče globálního hlediska, že tolik elektřiny, aby na ni jezdily auta po celém světě není možné vyprodukovat, ale i drobnosti, že v zimě to jsou auta nevyužitelná. O absenci nějakého řidičského zážitku nemluvě. Elektromobily jsou pro mě cestou v nějaký mikro vozech typu Smart vyloženě do města, do center, nebo na půjčování jako v tom jedno německém městě, na jehož jméno si nemůžu vzpomenout, ale aby elektromobily nahradili auta je hov.dina, protože to prostě nefunguje. Viz. Leaf...
Opět souhlas, souvisí to všechno s lidmi, ti auta kupují a rozhodují o bytí či nebytí. BMW už o hodně fans přišlo, např. můj kamarád prohlásil, že nic novějšího než Bangleho BMW nechce. Já mám starou vránu E36, ale když jezdím v půjčených nových autech, tak přicházím na to, že vlastně automobilismus až tak nepokročil. Jasně, auta jsou úspornější, bezpečnější, komfortnější, je tam víc elektronických fičur, ale podstata jízdy je stejně nejlepší v těhle starých BMW. Taková E39, E46 nebo E38, první X5 to jsou auta, ve kterých bylo radost jet po všech směrech, nejen co týká řezaní zatáček. Dnes auto z poloviny neřídíš. A tohle dochází dál a dál až opravdu rozdíl mezi auty nikdo nepozná, tak je se to teď děje a vše se přibližuje.
28i je dobrý motor, ale pořád čtyřválec. To je jako kdyby Audi nahradilo V6 svým 2.0 TFSI. Černý humor. Dali tam okleštěný 3.0 TFSI s kompresorem. Předtím jsem ten motor nijak zvlášť nemusel, u Audi mne táhlo víc právě TFSI, popřípadě S verze s osmiválcem. Neměl jsem k němu vztah. Teď pro mne zajímavý je, dá se říci, že i víc než S, které je dnes také 3.0 TFSI. (Jestli to nebylo poznat, mluvil jsem v kontextu A5/ S5.)
Evropa nezaspala. Ve Skandinávii jede druhá generace biopaliv, která odstraňuje většinu nevýhod první - vyrábí se z odpadů. To řeší problém půdy a cen potravin. Problém Evropy jsou moderní motory. Přestavět starou americkou konstrukci je brnkačka. Kit na moderní přeplňovaný přímovstřikový benzín nenajdeš. Musíš se spoléhat na tovární verze a těch je málo. Z prémie v EU snad jen Audi. Aktivně se na tom pracuje, takže časem snad budou kity i na moderní motory. Nicméně bude to stejné jako s LPG - kit pro moderní motor bude stát mnohem víc.
E100 je ještě o kus dál, ale tam už potřebuješ opravdu speciální motor, abys dosáhl plného potenciálu. To je palivo, které potřebuje vysoký kompresní poměr.
Co se dostupnosti elektřiny týče... možná ne dnes, ale časem budeme muset. Energie je pořád energie. Je jedno, jestli ji uvolňuješ ve velké elektrárně, nebo v malém spalovacím motoru. Pokud to myslíme s obnovitelnými zdroji vážně, budeme muset být schopni vyrobit energii pro všechna auta na světě. Nikdo neříká, že to budeme muset dělat centrálně. Potom bude jedno, jestli budeš do auta ládovat náboj, nebo vodík či bioethanol. Na jejich výrobu tu elektřinu potřebuješ také. A to platí i dnes, zpracování ropy je velmi náročné. Co se emisí týče, zpracování ropy dokáže až zněkolikanásobit "CO footprint" konvenčního vozu. Kdyby se konvenčním vozům do emisí započítala výroba paliva, což je analogie k započítávání emisí z výroby elektřiny pro elektromobil, tak uvidíš neskutečný rozdíl mezi konvenčním vozem a elektromobilem. Zatím co emise z výroby elektřiny jsou na úrovni emisí ze spalování (jsou o něco menší), samotný proces výroby paliva přidá stovky gramů.
Ono to fungovat bude. Uvědom si, že elektromobily jsou ve fázi, kdy majitelé vozů se spalovacím motorem chodili pro benzín do apatyky. Ale jak jsem napsal, podle mne dřív přijde vodík než plná aplikace elektromobilů. Hlavně to dává možnost přepracovat řadu palubních systémů. Elektřina nemusí hnát auto, ale je užitečná i jinde.
Pro mne to končilo E39 a E46. A to nejsou žádné ultimátní stroje. V těch dobách jsem si koupi Audi nedokázal představit.
Evropa nezaspala. Ve Skandinávii jede druhá generace biopaliv, která odstraňuje většinu nevýhod první - vyrábí se z odpadů. To řeší problém půdy a cen potravin. Problém Evropy jsou moderní motory. Přestavět starou americkou konstrukci je brnkačka. Kit na moderní přeplňovaný přímovstřikový benzín nenajdeš. Musíš se spoléhat na tovární verze a těch je málo. Z prémie v EU snad jen Audi. Aktivně se na tom pracuje, takže časem snad budou kity i na moderní motory. Nicméně bude to stejné jako s LPG - kit pro moderní motor bude stát mnohem víc.
E100 je ještě o kus dál, ale tam už potřebuješ opravdu speciální motor, abys dosáhl plného potenciálu. To je palivo, které potřebuje vysoký kompresní poměr.
Co se dostupnosti elektřiny týče... možná ne dnes, ale časem budeme muset. Energie je pořád energie. Je jedno, jestli ji uvolňuješ ve velké elektrárně, nebo v malém spalovacím motoru. Pokud to myslíme s obnovitelnými zdroji vážně, budeme muset být schopni vyrobit energii pro všechna auta na světě. Nikdo neříká, že to budeme muset dělat centrálně. Potom bude jedno, jestli budeš do auta ládovat náboj, nebo vodík či bioethanol. Na jejich výrobu tu elektřinu potřebuješ také. A to platí i dnes, zpracování ropy je velmi náročné. Co se emisí týče, zpracování ropy dokáže až zněkolikanásobit "CO footprint" konvenčního vozu. Kdyby se konvenčním vozům do emisí započítala výroba paliva, což je analogie k započítávání emisí z výroby elektřiny pro elektromobil, tak uvidíš neskutečný rozdíl mezi konvenčním vozem a elektromobilem. Zatím co emise z výroby elektřiny jsou na úrovni emisí ze spalování (jsou o něco menší), samotný proces výroby paliva přidá stovky gramů.
Ono to fungovat bude. Uvědom si, že elektromobily jsou ve fázi, kdy majitelé vozů se spalovacím motorem chodili pro benzín do apatyky. Ale jak jsem napsal, podle mne dřív přijde vodík než plná aplikace elektromobilů. Hlavně to dává možnost přepracovat řadu palubních systémů. Elektřina nemusí hnát auto, ale je užitečná i jinde.
Pro mne to končilo E39 a E46. A to nejsou žádné ultimátní stroje. V těch dobách jsem si koupi Audi nedokázal představit.
Určitě je fajn, že RS5 je v nabídce s V8, pokud to teda je pořád. S5 už je V6, že?
28i je dobrý motor, ale jak ty říkáš je to pořád jen čtyřválec, ale tomu mohou rozumět pouze lidé, co mají s šestiválci něco najeto 😉
Řekl bych, že Evropa zaspala. Skandinávie a pár značek, z toho jedna již neexistující je krutě málo. Jsem rád, že si výrobu paliv z odpadu nakousl. Tady je taky skrytý potenciál. Někde jsem četl, že z odpadů by se dala vyrábět i nafta, ale je to vše v plenkách, nicméně pojítko do budoucna tam je, což je dobře.
Ano, moderní přímovstřikové motory mají v tomhle obrovskou nevýhodu. Jsou náchylné na kvalitu paliv, produkují saze, takže taky budou mít filtr pevných částic a jsou dost nevhodné nejen pro E85 ale i LPG, což je další velká chyba. Resp. LPG jde, ale velice složitě a draze a benzín se stále podílí na provozu, takže čistě na LPG přímovstřik nejezdí, protože se musí benzinem ochlazovat vstřikovače. Rentabilita v nedohlednu.
O E100 nemám informace,každopádně je jen dobře, že se vyvíjí více cest.
To určitě ano, budeme potřebovat více energie, ale jen kvůli autům by muselo vzniknout X nových X nových elektráren, navíc spotřeba aut úplně rozhodí pojem levný noční proud. Nabíječky ve městech jsou už teď tématem rozbrojů, neb majitelé elektromobilů mají privilegia lepšího parkování, nehledě na to, že nynější elektromobil je výrazně ekologicky škodlivější. Nejde jen o výrobu elektřiny, která se vyrobí z fosilních paliv, ale i výroba baterií, o kterých nikdo neví, zda půjdou po letech zrecyklovat a co potom s nimi. Nevím no, jsem velký odpůrce elektroaut a ať už budoucnost bude jakákoliv, tak doufám, že ne elektrická.
28i je dobrý motor, ale jak ty říkáš je to pořád jen čtyřválec, ale tomu mohou rozumět pouze lidé, co mají s šestiválci něco najeto 😉
Řekl bych, že Evropa zaspala. Skandinávie a pár značek, z toho jedna již neexistující je krutě málo. Jsem rád, že si výrobu paliv z odpadu nakousl. Tady je taky skrytý potenciál. Někde jsem četl, že z odpadů by se dala vyrábět i nafta, ale je to vše v plenkách, nicméně pojítko do budoucna tam je, což je dobře.
Ano, moderní přímovstřikové motory mají v tomhle obrovskou nevýhodu. Jsou náchylné na kvalitu paliv, produkují saze, takže taky budou mít filtr pevných částic a jsou dost nevhodné nejen pro E85 ale i LPG, což je další velká chyba. Resp. LPG jde, ale velice složitě a draze a benzín se stále podílí na provozu, takže čistě na LPG přímovstřik nejezdí, protože se musí benzinem ochlazovat vstřikovače. Rentabilita v nedohlednu.
O E100 nemám informace,každopádně je jen dobře, že se vyvíjí více cest.
To určitě ano, budeme potřebovat více energie, ale jen kvůli autům by muselo vzniknout X nových X nových elektráren, navíc spotřeba aut úplně rozhodí pojem levný noční proud. Nabíječky ve městech jsou už teď tématem rozbrojů, neb majitelé elektromobilů mají privilegia lepšího parkování, nehledě na to, že nynější elektromobil je výrazně ekologicky škodlivější. Nejde jen o výrobu elektřiny, která se vyrobí z fosilních paliv, ale i výroba baterií, o kterých nikdo neví, zda půjdou po letech zrecyklovat a co potom s nimi. Nevím no, jsem velký odpůrce elektroaut a ať už budoucnost bude jakákoliv, tak doufám, že ne elektrická.
Já mluvil o Skandinávii v souvislosti s palivy, nikoli s vozy. Bionaftu tak opravdu lze vyrábět. Problém je právě s efektivitou. Z kilogramu odpadu můžeš mít 5,59 MJ spálením v elektrárně, 2,39 MJ po konverzi na naftu a spálením nebo 1,87 MJ po konverzi na líh a spálení (spalovací motor s 35% účinností v obou případech). Klidně ta čísla ber orientačně. Když člověk uváží efektivitu distribuce, nabíjení, vybíjení a elektromotoru, tak pořád elektromobil vychází nejlépe (s tím, že jsi odpad přímo pálil v elektrárně). Navíc zpracování bioodpadu samotné není moc efektivní. Jen drcení odpadu na pelety potřebuje nějakých 16 MJ na kilogram pelet. Nemluvě třeba o vysoušení odpadu. Jde o zajímavou technologii vzhledem k ukládání energie, paliva mají vysokou hustotu, existující technologie s nimi dobře spolupracuje, ale efektivní to moc není. Ve výsledku musíš spálit 4 kg dřeva, abys vyprodukoval 1 kg pelet (1 kg dřeva má nějakých 18 MJ využitelné energie).
U LPG (u motoru s přímým vstřikováním) dochází k občasnému vstříknutí benzínu pro zajištění bezproblémové činnosti, to je pravda. Ale, pokud vím, dělá se to pro čištění vstřikovače - moderní motor by měl zvládnout "suché" palivo. Řešením je tzv. kapalná fáze. Ale je možné, že si to pletu - četl jsem o tolika technologiích, že bych se nedivil. 😉
U E85 tenhle problém není, jen na trhu ještě nejsou kity. Ale vím, že se na tom pracuje. U motorů s nepřímým vstřikováním potřebuješ fakticky jedinou úpravu - opravit očekávaná data z lambda sondy. (A když chceš bezproblémový chod, tak kvalitní svíčky, průchodnější vzduchový filtr a kvalitní olej.) Motor dokáže E85 spálit, ale emise jsou jiné, což mate řídící jednotku. Kompatibilita s E85 je spíš materiálová záležitost - vhodná nádrž, potrubí, pumpa atd. Moderní auta jsou kompatibilní. Bude to dražší, protože samo o sobě přímé vstřikování je dražší. Jinak E85 hoří nižší teplotou než benzín. Teoreticky může nastat problém se zanášením vstřikovačů, to je jediná možnost, ale řešitelná, protože na trhu jsou přímovstřikové motory na E85 - jen jich je málo. Kity musí být relativně univerzální, takže to chvilku potrvá. Přinejhorším budou potřeba speciální vstřikovače.
Problematika celkového zatížení životního prostřední je netriviální. Nicméně elektromobily a většina hybridů vznikají v nejmodernějších továrnách, které zdaleka nejméně zatěžují životní prostřední. Výroba baterií, těžba drahých kovů, opět netriviální. Hrozba poškození životního prostředí těžbou ropy jen a jen roste (jak se jde k náročnějším a náročnějším ložiskům na těžbu), takže také žádná výhra. A recyklovat půjdou. Minimálně půjde zachránit lithium (alespoň 95%, jestli se nepletu). Toyota již roky říká, že na to proces má a dosahovali někdy v roce 2008 recyklovatelnosti asi 80%, jestli si dobře pamatuji. Ta auta jsou celkově dobře recyklovatelná.
Právě výhodné parkování by pro mne byl pádný důvod si elektromobil do města pořídit. Chápu, že to lidi štve, ale to je výhoda, která se mi opravdu líbí. To, že nabíječky jsou blíž vchodu než místa pro invalidy, to je škudlení a marketing obchodníků.
U LPG (u motoru s přímým vstřikováním) dochází k občasnému vstříknutí benzínu pro zajištění bezproblémové činnosti, to je pravda. Ale, pokud vím, dělá se to pro čištění vstřikovače - moderní motor by měl zvládnout "suché" palivo. Řešením je tzv. kapalná fáze. Ale je možné, že si to pletu - četl jsem o tolika technologiích, že bych se nedivil. 😉
U E85 tenhle problém není, jen na trhu ještě nejsou kity. Ale vím, že se na tom pracuje. U motorů s nepřímým vstřikováním potřebuješ fakticky jedinou úpravu - opravit očekávaná data z lambda sondy. (A když chceš bezproblémový chod, tak kvalitní svíčky, průchodnější vzduchový filtr a kvalitní olej.) Motor dokáže E85 spálit, ale emise jsou jiné, což mate řídící jednotku. Kompatibilita s E85 je spíš materiálová záležitost - vhodná nádrž, potrubí, pumpa atd. Moderní auta jsou kompatibilní. Bude to dražší, protože samo o sobě přímé vstřikování je dražší. Jinak E85 hoří nižší teplotou než benzín. Teoreticky může nastat problém se zanášením vstřikovačů, to je jediná možnost, ale řešitelná, protože na trhu jsou přímovstřikové motory na E85 - jen jich je málo. Kity musí být relativně univerzální, takže to chvilku potrvá. Přinejhorším budou potřeba speciální vstřikovače.
Problematika celkového zatížení životního prostřední je netriviální. Nicméně elektromobily a většina hybridů vznikají v nejmodernějších továrnách, které zdaleka nejméně zatěžují životní prostřední. Výroba baterií, těžba drahých kovů, opět netriviální. Hrozba poškození životního prostředí těžbou ropy jen a jen roste (jak se jde k náročnějším a náročnějším ložiskům na těžbu), takže také žádná výhra. A recyklovat půjdou. Minimálně půjde zachránit lithium (alespoň 95%, jestli se nepletu). Toyota již roky říká, že na to proces má a dosahovali někdy v roce 2008 recyklovatelnosti asi 80%, jestli si dobře pamatuji. Ta auta jsou celkově dobře recyklovatelná.
Právě výhodné parkování by pro mne byl pádný důvod si elektromobil do města pořídit. Chápu, že to lidi štve, ale to je výhoda, která se mi opravdu líbí. To, že nabíječky jsou blíž vchodu než místa pro invalidy, to je škudlení a marketing obchodníků.
Jo, porozuměl jsem ti, ale Skandinávie je jen část Evropy, která nezaspala, bohužel.
Zajímavé informace mi dáváš, díky, pomáháš mi rozšiřovat obzory 😉
U přímovstřiku se benzín skutečně vstřikuje kvůli ochlazení vstřikovačů a není to zanedbatelné množství, tuším, že u 1.2TSI to byly i 2 litry na 100km, takže návratnost takového řešení je v nedohlednu, nemluvě o drahé zástavbě. Je to škoda, protože LPG stejně jako CNG má světlou budoucnost v krátkodobém hledisku, ale nově dělané motory ji dost zašlapávají do země.
U E85 je problém i sedla ventilů, protože E85 má velké oktanové číslo, takže tam vznikají velké tlaky a detonační spalování, kterému musí předcházet jinak naladěná ŘJ a lambda sonda, jak jsi správně řekl, nemluvě o potrubí, jež musí být chráněné proti alkoholu obsaženém v palivu, jež by rozežíralo gumové vedení a těsnění.
Co je špatně, že americké automobilky se tyhle technologie a opatření naučily aplikovat standartně, v Evropě se k tomu má málokdo a ještě se to málo ví. Renault a Dacia mají vybrané motory na E85 upravené, ale to je málo.
Opět díky za informace.
Ano to parkování je teď výsada, ale co až elektromobilů přibude. Budou se muset vystavět kvanta nabíjecích stanic, parkoviště budou prostorově náročnější, nehledě na nějakou náročnost "tahání kabelů" od zdroje uvnitř např. supermarketu až na poslední místo na parkování vzdálené třeba 100m, je toho víc. Každopádně se s tím lidstvo nějak vypořádat bude muset, protože ropy ubývá a všechna nelze spotřebovat na paliva.
Zajímavé informace mi dáváš, díky, pomáháš mi rozšiřovat obzory 😉
U přímovstřiku se benzín skutečně vstřikuje kvůli ochlazení vstřikovačů a není to zanedbatelné množství, tuším, že u 1.2TSI to byly i 2 litry na 100km, takže návratnost takového řešení je v nedohlednu, nemluvě o drahé zástavbě. Je to škoda, protože LPG stejně jako CNG má světlou budoucnost v krátkodobém hledisku, ale nově dělané motory ji dost zašlapávají do země.
U E85 je problém i sedla ventilů, protože E85 má velké oktanové číslo, takže tam vznikají velké tlaky a detonační spalování, kterému musí předcházet jinak naladěná ŘJ a lambda sonda, jak jsi správně řekl, nemluvě o potrubí, jež musí být chráněné proti alkoholu obsaženém v palivu, jež by rozežíralo gumové vedení a těsnění.
Co je špatně, že americké automobilky se tyhle technologie a opatření naučily aplikovat standartně, v Evropě se k tomu má málokdo a ještě se to málo ví. Renault a Dacia mají vybrané motory na E85 upravené, ale to je málo.
Opět díky za informace.
Ano to parkování je teď výsada, ale co až elektromobilů přibude. Budou se muset vystavět kvanta nabíjecích stanic, parkoviště budou prostorově náročnější, nehledě na nějakou náročnost "tahání kabelů" od zdroje uvnitř např. supermarketu až na poslední místo na parkování vzdálené třeba 100m, je toho víc. Každopádně se s tím lidstvo nějak vypořádat bude muset, protože ropy ubývá a všechna nelze spotřebovat na paliva.
Co se LPG týče, máš pravdu. Koukal jsem na to víc a se slovem vstřikovač se pracuje velmi vágně (někdy je těžké říct, jaké vstřikování mají na mysli). Opravdu se ochlazuje vstřikovač, aby se neroztavil. A očividně ani kapalná fáze, která je extrémně slibná, pro přímé vstřikování nedává smysl - plyn by se musel vstřikovat pod mnohem větším tlakem, což vylučuje přestavby (byly by příliš drahé). Leda tovární verze, ale to je pak lepší sáhnout po vstřikování do sání, kde kapalná fáze vykazuje ohromný potenciál.
Pokud vím, tak drtivá většina dnešních vozů je s E85 kompatibilní. Problém je u starších aut a to hlavně z toho důvodu, že nečistoty v systému za ty roky ucpaly díry, které vznikly zpuchřením těsnění. Líh celý systém vyčistí a tím naruší jeho těsnost. Dnes se používají materiály k lihu netečné (jako třeba plastové nádrže). Jediný problém může být pumpa - líh lépe vede proud. Teoreticky by se nic nemělo stát, ale často se preventivně neizolované pumpy mění. Samozřejmě, můžeš mít pumpu, která je skutečně nekompatibilní (zkratovala by), ale takové se snad dnes již nemontují. I tak se to má kontrolovat a třeba preventivně vyměnit. E85 se také jinak chová k vodě. Většinu škod na motoru, potrubí a nádrži nadělá právě voda. Lidé jen o tom nevědí a připisují to E85. Jinak auta v USA snesou E85, protože zavedli 10% povinnou složku lihu v benzínu. Kvůli tomu opustili výrobci materiály, které nejsou s lihem kompatibilní. Pokud nemáš 20 let staré auto (nebo něco "východního"), tak se nemusíš bát ani gumy. Jsou to jen povídačky, které platili někdy v 70. letech a začátkem 80. Dnešní gumová těsnění líh vydrží.
Co se poškození motoru týče, opět fámy. Potřebuješ přídavnou jednotku, protože zplodiny mají jiný obsah kyslíku. Neupravená jednotka na základě těhle údajů paliva přidá, což stojí (z velké části) za zvýšenou spotřebou. Motor ti zničí neschopák servisák, který špatně nastaví jednotku, kdy motor pojede na chudou směs (většinou ve snaze snížit spotřebu). Ano, pak propálíš píst, podpálíš výfukové ventily anebo roztavíš svíčku. A stejný problém ti hrozí bez úpravy jednotky ve chvíli, kdy motor pojede v open loop režimu. Tedy budeš po něm chtít výkon. Pak řadu čidel ignoruje, které mu jinak brání v tom, aby namíchal chudou směs. Musíš mít upravenou palivovou mapu, aby open loop fungoval. Navíc je tu problém v tom, že se jednotka může přepnout do nouzového režimu po té, co delší dobu dostává podivná data z lambdy. Proto se většinou doporučuje postupně přidávat E85, než se rozhodneš pro konverzi. Tak se problémy projeví, ale neměl bys přijít o motor. Podle mě je to hloupost, když to dáš profíkovi, tak ti prostě jednotku vyladí a bude po problému.
Nabíjecích stanic na řadě míst už tolik přibývat nebude. Je jich přebytek. Rozhodně je to zajímavé z hlediska plánování - přijedeš do obchodu s tím, že si tam během nákupu nabiješ, a všechny nabíječky budou obsazené. To se ti může stát i s klasickým parkovištěm, jenže na parkovišti netankuješ. Rozhodně na nabíjecích technologiích budou pracovat. Nedávno jsem tu spekuloval o bezdrátové nabíječce integrované přímo ve stání - pod povrchem. Bude to vyžadovat dodatečné materiály na realizaci, ale je to možné. Podle mne je tenhle systém tankování na každém stání neefektivní a jen přechodný. Elektromobily buď budeme dobíjet pomaleji doma, nebo se bude muset dobíjet rychle ala čerpací stanice. Popřípadě vylepšíme bezdrátové nabíjení, aby bylo méně náročné na zástavbu.
Konvenční nabíjecí stanice zase tolik prostoru nezaberou a bavíme se tu o vývoji v průběhu prakticky desítek let, takže co dnes víme, co tou dobou budeme schopni udělat. Do roku 2020 elektromobily žádnou díru do světa pravděpodobně neudělají.
Výsada je to samozřejmě dočasná. Dokud jich je málo, můžeš si v některých městech pomalu parkovat, jak chceš. Až jich bude víc, tak tyhle bonusy omezí. S tím snad každý rozumný člověk počítá.
Pokud vím, tak drtivá většina dnešních vozů je s E85 kompatibilní. Problém je u starších aut a to hlavně z toho důvodu, že nečistoty v systému za ty roky ucpaly díry, které vznikly zpuchřením těsnění. Líh celý systém vyčistí a tím naruší jeho těsnost. Dnes se používají materiály k lihu netečné (jako třeba plastové nádrže). Jediný problém může být pumpa - líh lépe vede proud. Teoreticky by se nic nemělo stát, ale často se preventivně neizolované pumpy mění. Samozřejmě, můžeš mít pumpu, která je skutečně nekompatibilní (zkratovala by), ale takové se snad dnes již nemontují. I tak se to má kontrolovat a třeba preventivně vyměnit. E85 se také jinak chová k vodě. Většinu škod na motoru, potrubí a nádrži nadělá právě voda. Lidé jen o tom nevědí a připisují to E85. Jinak auta v USA snesou E85, protože zavedli 10% povinnou složku lihu v benzínu. Kvůli tomu opustili výrobci materiály, které nejsou s lihem kompatibilní. Pokud nemáš 20 let staré auto (nebo něco "východního"), tak se nemusíš bát ani gumy. Jsou to jen povídačky, které platili někdy v 70. letech a začátkem 80. Dnešní gumová těsnění líh vydrží.
Co se poškození motoru týče, opět fámy. Potřebuješ přídavnou jednotku, protože zplodiny mají jiný obsah kyslíku. Neupravená jednotka na základě těhle údajů paliva přidá, což stojí (z velké části) za zvýšenou spotřebou. Motor ti zničí neschopák servisák, který špatně nastaví jednotku, kdy motor pojede na chudou směs (většinou ve snaze snížit spotřebu). Ano, pak propálíš píst, podpálíš výfukové ventily anebo roztavíš svíčku. A stejný problém ti hrozí bez úpravy jednotky ve chvíli, kdy motor pojede v open loop režimu. Tedy budeš po něm chtít výkon. Pak řadu čidel ignoruje, které mu jinak brání v tom, aby namíchal chudou směs. Musíš mít upravenou palivovou mapu, aby open loop fungoval. Navíc je tu problém v tom, že se jednotka může přepnout do nouzového režimu po té, co delší dobu dostává podivná data z lambdy. Proto se většinou doporučuje postupně přidávat E85, než se rozhodneš pro konverzi. Tak se problémy projeví, ale neměl bys přijít o motor. Podle mě je to hloupost, když to dáš profíkovi, tak ti prostě jednotku vyladí a bude po problému.
Nabíjecích stanic na řadě míst už tolik přibývat nebude. Je jich přebytek. Rozhodně je to zajímavé z hlediska plánování - přijedeš do obchodu s tím, že si tam během nákupu nabiješ, a všechny nabíječky budou obsazené. To se ti může stát i s klasickým parkovištěm, jenže na parkovišti netankuješ. Rozhodně na nabíjecích technologiích budou pracovat. Nedávno jsem tu spekuloval o bezdrátové nabíječce integrované přímo ve stání - pod povrchem. Bude to vyžadovat dodatečné materiály na realizaci, ale je to možné. Podle mne je tenhle systém tankování na každém stání neefektivní a jen přechodný. Elektromobily buď budeme dobíjet pomaleji doma, nebo se bude muset dobíjet rychle ala čerpací stanice. Popřípadě vylepšíme bezdrátové nabíjení, aby bylo méně náročné na zástavbu.
Konvenční nabíjecí stanice zase tolik prostoru nezaberou a bavíme se tu o vývoji v průběhu prakticky desítek let, takže co dnes víme, co tou dobou budeme schopni udělat. Do roku 2020 elektromobily žádnou díru do světa pravděpodobně neudělají.
Výsada je to samozřejmě dočasná. Dokud jich je málo, můžeš si v některých městech pomalu parkovat, jak chceš. Až jich bude víc, tak tyhle bonusy omezí. S tím snad každý rozumný člověk počítá.
Když se tak dívám na naše vlákno, tak si připadám jako ně filozofickém kroužku o automobilové blízké budoucnosti 😉
Máš opravdu velký přehled a pomohl jsi mi rozšířit zase o něco obzory, díky! Máme i podobné názory, což je pozitivní 😉
Ale reagovat už nebudu, ať se do toho nezamotáme, každopádně to bylo celé přínos, díky a měj se fajn.
Máš opravdu velký přehled a pomohl jsi mi rozšířit zase o něco obzory, díky! Máme i podobné názory, což je pozitivní 😉
Ale reagovat už nebudu, ať se do toho nezamotáme, každopádně to bylo celé přínos, díky a měj se fajn.
Radši filosofický kroužek, než se pořád dohadovat, jestli je lepší Hyundai nebo Volkswagen. 😉 Takže díky a ty taky.
Jde o princip kdy snižování hmotnosti je jediná smysluplná cesta pro ekologii i sport/dynamiku/zábavnost zároveň, což je hodně vzácná shoda a tudíž by automobilky měli jít touto cestou. V době kdy mazda a spoustu dalších automobilek ohlašuje razantní snižování hmotnosti si BMW dovolí udělat stejně těžkou mrchu jako před x lety. Ehm omyl, oni si dokonce dovolí pár desítek kilogramů přidat.
Z M6 se stalo CL... velké, dlouhé, těžké kupé.
Jen naprostý hlupák bez základního logického myšlení by si mohl myslet, že kupé vycházející z BMW řady 5 bude jezdit a vážit jako kupé odvozené z BMW řady 3 :no: :no: :no:
Proboha mysli!!!
Proboha mysli!!!
Já srovnávám M6 s M6 předchozí generace... a tady nastane výrazné zhoršení... a uklidni se nebo tě proplesknu 😉
Pojď mě proplesknout, chceš adresu? Ubožáku... :no: Na co si tady hraješ?
OK, nechal jsem se unést, je mi dvakrát tolik co tobě /skor👋 a tak špatně snáším takové pokusy o urážky...
Mě jde o tom, že ty tady vynášíš soudy na novou M6 jen z papíru. Pokud máš adekvátní zkušenosti s předchozí M6 a novou M6 odzkoušíš a řekneš mi, že stará byla oproti nové lasička a nová se chová jak tanker, nebudu mít problém. Ale já si sem jistý, že by BMW nikdy nepustilo nic horšího do výroby, než předchůdce, navzdory vyšší váze. A že ani jedna M6 nikdy nebyla král okresek a okruhů si snad jen nechceš připustit, když ji takhle kritizuješ.
Mám v garáži 650i a že by jezdila na okreskách špatně bych určitě neřekl... A není to jenom můj názor, i v testech se dočteš, že ve sportovním režimu je to velmi schopné auto...
Však já neřekl, že je 6er špatná na okreskách, jen že to nikdy nebyl její revír. BMW by si nedovolilo vypustit kupé, které by špatně jelo v zatáčkách, když se tuhle svou typickou vlastnost bude snažit zachovat i u elektromobilů "i".
Jenze Mazda vyrabi social cars 😉
Pokud chces luxus tak to neco vazi, jen ta jedna sedacka ma aspon 100 kilo >😁
Chces zavodit? Kup si supersport a ne cestovni auto.
Pokud chces luxus tak to neco vazi, jen ta jedna sedacka ma aspon 100 kilo >😁
Chces zavodit? Kup si supersport a ne cestovni auto.
částečně za vysokou váhu bmw může tím že doj nacpala všelijaké el. vychytávky nadruhou stranu je potřeba dosáhnout vysoké bezpečnosti a to se projeví na váze nejvíc. Vsadím se že by dokázali to auto udělat podstatně lehčí ale bylo by to z takových materiálů které by cenu tohodle auta vymrštili tak vysoko že by to akceptoval málokdo. Myslím že dělají pořád povedené auta a v dnešním provozu víc uplatnitelné, prostě už se nedá tak divočit když za každou zatáčkou a horizontem potkáte auto a silnice jsou děravější než pancíř Iráckého tanku. Spíš by mohli udělat pro nadšence málé serie úplně oholené verze M1, M3, M5 a M6 myslím že by si určitě takové auta své zákazníky našli a ti by je proháněli po okruzích a podobně navíc by si tak tyhle řady získali nesmrtelnost podobně jako BMW 2002 Turbo 3.0 CSL nebo M3 E30 😄
Já jsem ten poslední člověk, kterému by snižování hmotnosti vadilo a přístup Mazdy je mi ze všech automobilek zdaleka nejsympatičtější. Ale stěžovat si na to zrovna u M6, která bude tak jako tak vážit jako kráva, mi přijde jako takové brečení na špatném hrobě. 😉
Možná, že se V10 k M6 nehodila, ale dal naprosto zapomenout na váhu a rozměry. Karoserie zvláštní, interiér jsem si nikdy nezamiloval, ale ten motor... ten tě dokázal poslat do oblak. Neumím si představit, že by nová šestka dokázala překonat něco tak záživného. Bude to neskutečně rychlé GT. Tečka. Ale rád bych se mýlil. Za tuhle reakci si může BMW samo, neměli dávat předchozí šestce takové koule. Stejné je to se Z4 - Z4 M přetékala testosteronem a dnes je vykastrovaná.
Mají u mne plus za B&O. 😄
Mají u mne plus za B&O. 😄
Xawier
...radost se dívat na tohle auto a kochat se. O technickém zpracování samozřejmě nemůže být pochyb. BMW v prémiovém segmentu dál udává směr :yes:
Skutečně nechápu, jak se jim daří dělat stále krásnější auta. Myslel jsem, že to musí někdy skončit a ono ne 😄
...hlavně ten novej volant vypadá famózně (odlehčil trochu interiér)... Sedačky také radost pohledět ( a určitě i posedět ) 😄 :yes:
Interiér paráda, ale jasi budu jediný, komu se tady nelíbí přední nárazník? ;-\ Nejak mi nepřijdou elegantní ty linky nad a pod bočními otvory nárazníku.
[odkaz]
M paket to má vyřešené podle mě lépe😒br /> [odkaz]
a M5 ještě lépe😒br /> [odkaz]
Prostě jsem čekal že se posadím na zadek jako z M5tky ale to se nekoná 😒
[odkaz]
M paket to má vyřešené podle mě lépe😒br /> [odkaz]
a M5 ještě lépe😒br /> [odkaz]
Prostě jsem čekal že se posadím na zadek jako z M5tky ale to se nekoná 😒
toulecak
Jedine BMW, ktere z posledni 2lete produkce vypada co k cemu. Sportovni rysy a sportovni charakter, aspon necim me nezklamali M6 :yes:. Nad ostatni produkci placu a u 1cky bych zvracel.
Mě mrzí, že stále ustupují eko požadavkům...s objemem pořád dolů a už dvě turba. Když člověk chce pořádný motor a ne vysavač, musí do AMG nebo do Ameriky. 100x raději odpojování válců jako například u SLK 55 AMG.
Přestaň si furt přihřívat polívčičku, už mi to fakt leze na nervy... I kdyby měl Mergl osmilitr, furt to bude pro staré dědky. Koneckonců AMG bylo vždycky o pálení gum a neschopnosti přenést mamutí výkon na cestu 😉
Jinak - dle mě je tohle BMW tak krásné, že bych ani nevěděl, zda zvolit Coupe, nebo Cabr...
Máš pravdu, za ty prachy se dají koupit originálnější auta, třeba takové Noble M600, ale nové BMW M6 je úplně stejně tak originální jako její konkurenti.
Pokud máš z BMW komplex nebo je nesnášíš, tak to řekni rovnou a nesol tady takové plky 8-s
Pokud si tento motor, z gruntu přepracovaný a vylepšený od M Performance, pleteš o řadovým kolegou s výkonem 300kw, tak to nesváděj na exkluzivitu BMW, ale na svou nevědomost.
A jak jsem již řekl, tak tohle globalizace není v dnešním světě nic zvláštního, nevím čemu se divíš.
Jmenuj výrobce, který se nemusel snížit ke globalizaci a unifikaci dílů v konkurenci k M6 a BMW, to si rád přečtu.
Lidi, kteří berou auto za 3 míče jako konzumní zboží, buď jezdí v poslením modelu Astonu (0% zdejších klábosících) nebo nemají ani na oktávku (>50% zdejších klábosících) 😄
Ale to je fuk, jde o to, že mig ještě v nové M6 ani nejel a už vykřikuje jak bude oproti předchozí M6 špatná, přitom já si myslím, že i auto s velkou vahou může fungovat, viz. X6 M, SLS, SL nebo i GT-R není z nejlehčích.
M5 a M6 má cca 2 tuny a zadokolku.
GT-R je 4x4 s transaxle systémem a má 1,7tuny.
To je myslím na skoro 4,7metru dlouhé auto dobré.
Kazutoshi Mizuno, šéfkonstruktér, to velmi poutavě vysvětlil níže😒br /> [odkaz]
Nechci absolutně obhajovat váhu GT-R jako přijatelnou nebo nízkou, ale pán v tom má jasno a fakt je, že to funguje :-!
Článek jsem projel a souhlas. A pokud je od Porsche Turbo jen o 100kg těžší, tak není co řešit.
Chtěl jsem jen říct, že prostě lze vyrobit auto s nadváhou, které funguje a je dobře použitelné k účelu, ke kterému bylo stvořeno, což logicky nikdy nebudou okruhy nebo vrchy.
I když [odkaz] >😁 >😁
I když mu to trošku pokuřuje :-!
BTW 911 turbo je menší auto a podle mně to objemově (výtlakem v kapalině) odpovídá >😁
Rozhodně nechci hanět 911, je to ikona. Jen mi to přišlo, že už na GT-R nikdo nemohl najít slabinu, která by stála za řeč, tak se objevila vyšší hmotnost a popřípadě i "mdlý zvuk přeplňovaného 6ti válce", s čímž rozhodně nesouhlasím, ale stejně jsem vyměnil střeďák za "high-flow" se sportovními katy, ať to trošku víc bublá a hlavně jede :yes:
Já bych taky asi upřednostnil "GODzilu" před Porsche 😉
Holt vysokootáčkový boxer dole fungovat ani nemůže, přesto na něj nemůžu říct jedinou špatnou věc...
Užívejme si časy, ve kterých se na okruhu nebo i mimo něj můžeme takto hecovat, to je přece paráda :yes:
Jen škoda, že už se nedožila Tatra, resp. její výroba osobních aut. Dovedu si dost dobře představit retro aerodynamickou limuzínu s V8 vzadu 😉 Ale to asi moc sním.
Měl jsem GT-R rád dlouho před příchodem R35, ale 911 to není. 😉 Tahle dvě auta ani porovnávat nechci. Každé je své, každé se mi líbí pro něco jiného.
Jinak GT3 RS 4.0 je opravdu zajímavý počin. Hlavně "tam dole." 50 koní navíc člověka nespasí, ale nárůst síly je to citelný.
A taky mě nakazilo toto [odkaz]
A Tvá poslední věta by se dala tesat do kamene :yes:
A ano, je to troufalé čekat od výrobců obecně auta, které dělali donedávna. Bral jsem tě za diskutéra, co snad i něco ví, ale evidentně jsi zaspal dobu. Nějaké emisní limity, jež nutí automobilky dělat "úsporné" turbomotory, to ti nic neříká? Proč dnes na pořádnou atmosféru skoro nenarazíš? Proč motory ztrácejí elán, točivost? Že by díky škrcení kvůli emisím a prodlužování převodů?
A bude hůř, pokud se pozastavuješ nad těžkým GT v turbomotorem místo vysokootáčkového V10, tak nechci vidět, co budeš říkat "i" rodinu BMW, kterou chystá.
Já z toho taky nejsem nadšený, ale nečekám od automobilek nemožné, ale jen to, co je poplatné době. A taky si dát pár souvislostí dohromady někdy není na škodu 😉
Jsem rád, že supersporty úplně nezmizí, protože by to byla velká škoda.
U M5 snížili náklady použitím existujícího motoru, takže málo zisková není. Co se přebíhání od M5 k 550d týče... nebyl bych si tak jistý. Nehodlám tu házet procenta, ale určitě to nastane.
8-s
A ne jako v CR, kde jsme si z nej vyslintali nedostupnou modlu.
>😁
Jinak díky za osvětlení situace s 3.6FSI v koncernu :yes:
K M6: Vypadá úžasně, opět dokázali odlišit ///M od klasických řad a velice se to povedlo... Na ostatní rozsudky, bych počkal na test 😉
Na klíčovém produktu, 911, se toho moc sdílet s koncernem nebude, i když určitě se sem tam nějaký šroubek najde. 😉
911 snad vždy zůstane pouze u samostatného vývoje Porsche...těch pár šroubků snad přežijeme 😉
Jinak souhlasím. Cayenne má z koncernu nejvíc, ale vůbec to není špatné auto. A Panamera má z koncernu ty dvě pohonné jednotky, platformu si vyvinuli sami. Tenhle rozdíl by si měla Panamera ponechat, protože MSB bude vyvíjet Porsche. Takže buď platforma té současné, nebo té budoucí nejspíš půjde do světa. 😉
Na A9 jsem zvědavý, jestli přijde a zvedne hozenou rukavici od 6 Gran Coupé.
Dvoudveřová Panamera? No s designem odvozeným od klasické Panamery si to moc neumím představit, se svébytným designem a sdílenou technikou už ano.
A9 půjde spíš proti Panameře, AM Rapid atd.... 6 Gran Coupe už má konkurenci v A7... 😄
Něco jsem o takovém modelu četl a chtějí navazovat snad na 928. Objevují se různé spekulace o designu, třeba [odkaz] [odkaz] Ani ty ostatní povětšinou nevypadají špatně. Panamera vypadá tak, jak vypadá, protože chtěli, aby vzadu bylo dost místa. Co se jízdy týče, Panamera je hodně povedené auto. Takže tohle by mohlo být jedno z nejlepších větších kupé na trhu.