Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Thalia 1,2 16v – Quattroporte z diskontu

Nejlevnějším autem na českém trhu je malý sedan s velkým kufrem. Co je zač?
Zpět na článek
8. 2. 2012 15:59
8. 2. 2012 19:10
9. 2. 2012 11:54
9. 2. 2012 12:59
9. 2. 2012 13:15
9. 2. 2012 17:26
9. 2. 2012 19:28
neregistrovaný "SR20"
10. 2. 2012 14:16
13. 3. 2012 17:44
18. 4. 2012 08:24
8. 6. 2012 13:11
8. 2. 2012 15:13
Celková známka....
..... 5,81. Víc není co dodat >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
20
8. 2. 2012 15:37
Re: Celková známka....
S Thalií to jde z kopce. Hodnocení Thálie zde na Auto.cz - 7,88 - 7,80 - 6,58 a teď 5,81. Snad i proto se prodává jen v rozvojových zemích.
8. 2. 2012 16:02
Re: Celková známka....
Som sklamaný z hodnotenia tohoto vozidla.

Viem, že neide o najkrajšie ani najlepšie vozidlo ALE:

Hodnotenie, priestor na zadných sedadlách pre nohy a hlavu 4, mi prída málo.
Alebo variabilita zavazadlového priestoru. Ktorý sedan je na tom výrazne lepšie. Alebo pomer cena/hodnota mi príde málo.

Natiská sa mi otázka na ktorú veľa ľudí hľadá odpoveď. Aké auto do 200 000 kč je najlepšie. Som zvedavý a vyzívam autora článku, aby urobil veľký test vozidiel do 200 000 kč a vybral víťaza. Ďakujem
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Celková známka....
Lepší než Thalia jsou za 200 tisíc abecedně:
- Hyundai i20 Inclusive
- Chevrolet Aveo Edice 100
- Kia Picanto Edition 1
- Renault Twingo Trend
- Škoda Citigo Elegance
- Škoda Octavia z bazaru
8. 2. 2012 16:20
Re: Celková známka....
Ďakujem za odpoveď.

Bavme sa o nových tažke Octavia vypadáva.
Citigo, 3 dvere trojvalec ďaleko menšie.
Twingo 3 dvere, ďaleko menšie.
Picanto , ďaleko menšie

Jedine ako píšete Aveo mi príde ako priamy konkurent.
Áno i20 je podľa mňa niekde inde. Ale zasa taký obrovský výber, ako ste hovorili tu proste nie je, aj keď oproti minulosti je to oveľa lepšie.

Ale opätovne Vás nabádam k tomu, aby ste urobili porovnávacie testy áut vo vybraných cenových kategóriách. do 200, do 250, do 300 a tak, určite by tieto články mali úspech.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Celková známka....
Picanto není "daleko menší", jen nemá 500 litrový kufr. A jinak je zase ve všem lepší. To samé i20, která pro mě sice není tak silný hráč, ale i tak to na Thalii s rezervou stačí :-)
Vaše výhrady k třídveřovým karoseriím chápu, nicméně proč by neměl člověk dělat kompromisy v počtu dveří nebo velikosti kufru a měl je dělat ve všem ostatním?
8. 2. 2012 16:34
Re: Celková známka....
Ospravedlňujem sa, ale Picanto proste menšie je, subjektívne. Aj keď inak mi príde ako dobré auto, ale to je segment A, mini auto.
O i20 som hovoril, aj podľa mňa je to najlepšie auto v tejto kategórii.

Čo sa týka tých dvier, ono to je dosť podstatný fakt pri výbere auta, takže porovnanie 3 a 5 dverového mi príde z pohľadu obyčajného človeka nereálne.

Ale veľmi zaujímavý názor, takto som sa na to nikdy nepozrel, že ide o kompromis. Bohužiaľ v mojom prípade by 500 litrový kufor bol plus, lebo 40% jázd som plne naložený (Peugeot 307 sw, Seat Inca) ale to je subjektívny faktor.

Ešte by som poprosil odpoveď na otázku, či chystáte podobné veľkoformátové porovnávacie testy v cenových kategóriách s výberom konečného víťaza. Ďakujem
8. 2. 2012 16:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 2. 2012 23:27
Re: Celková známka....
Celkové hodnocení vozu je poněkud vágní. Kolik jste s autem najel, že ho dokážete tak přesně zhodnotit? :no: Ve vnitřním prostoru mi krom menší šířky nic nevadí a klidně se posadím sám za sebe a to měřím 185 cm. Do Vámi citovaného Citigo ani nezaklapnu sedadlo, krom fabie je většina současných malých aut uvnitř menší (Polo, Ibiza, Punto, taktéž Bravo, Fiesta...) Thalie spolehlivě splní roli rodinného auta, 500 l kufr se vyrovná octavii. Odtahal jsem s Thalii dci desítky tun na káře, najezdil desetitisíce km s narvanym kufrem a rodinou s naprostou spokojeností a spotřebou pod 5. Na silnici mi rozhodně neplave, utrhnout zadek, to chce sakra divokej přístup, auto je spíš klasicky předokolkově nedotáčivé. A tomu se jeho typický kupec těžko přiblíží... ;-\
8. 2. 2012 23:40
Re: Celková známka....
Hele, upřímně - hodnocení takového vozu, jakým je Thalia, je vždy velmi ošemetné. Všem (rozumné vlastníky tohoto vozu nevyjímaje) je jasné, že oproti plnohodnotné mainstreamové konkurenci zaostává. Technicky minimálně o 10 let (vychází z Clia II, že?).

Shodneme se asi na tom, že je to geniální prostředek na přesun z místa A do místa B. V rámci "value of money" bezkonkurenční. Subjektivně to dokáže být i příjemné auto.

Ale nalijme si čistého vína - technicky je o 2 generace pozadu. Takové auto se velmi těžko testuje, to uznej ;-)
8. 2. 2012 23:59
Re: Celková známka....
Je jednoduchý a to je jeho velký plus. Měnim si sám olej, filtry oleje, vzduchu, kabinovej i commonrailovej. Sám si vyměnim žárovku (za téměř 80 tis. 2x H4!). Geniální na přesun z A do B to je, ale rozhodně musím odmítnout to, že kola lítaj vzduchem. Value for money především. To, co po ní chci, plní beze zbytku a spolehlivě. I když už v garáži vyklidila místo mnohem dospělejšímu autu...
8. 2. 2012 23:51
Re: Celková známka....
A co třeba Renault Clio Grandtour v základní výbavě Authentique? Aktuálně je za 199000 toto: patnáctky kola, posilovač řízení, přední a boční airbagy, ABS s BAS, palubní počítač, centrál s dálkovým ovládáním, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, elektricky ovládaná přední okna, kufr 439 l, zadní sedadla dělená 1/3-2/3 a po jejich sklopení kufr 1277 l s rovným dnem. Rozvor 2575. ... Akorát je v tom teda ten samý motor co v Thalii, na vyšší pohotovostní hmotnost 1171, no on se s tím ten motorek nějak popasuje :-)
8. 2. 2012 17:51
Re: Celková známka....
definitivne sandero/logan Aj z tychto dvoch radsej sandero. A to by som vybral sandero nielen v porovnani s thaliou, ale aj ostatnymi autami tejto kategorie.
Za 200 000 mas plnohodnotne auto(tj klima, palubny pocitac, leektricke a vyhrievane zrkadla, elektricke predne okna, 15"gumy, 1,6spolahlivy motor, 3 roky zaruka....
Vlastne u mna sandero aj vyhralo v roku 2009, ked som kupoval. Mal som ho dva roky/30 000km a spokojnost.
vnutri je to najvacsie auto segmentu, kufor siuce oproti loganu mensi, ale 320l je aj tak asi najviac v segmente a rozhodne sa donho zmesti vela. Ak nestaci, daju sa sklopit sedadla a tu je prave ta deviza(popri lepsim jazdnym vlastnostiam), preco by som siel do hatchbacku, mozes sklopit aj predne sedadlo spolujazdca a potom odnesies v aute vela veci (ved ja som staval s daciou dom).
Za tuto cenu nie je proste lepsie auto v tejto cenovej relacii na trhu.
Ak niekto bude oponovat ze auto hrdzavie tak to nie je pravda. Za prve moje stare daewoo nebolo pozinkovane, malo 12 rokov a nehrdzavelo(okrem podvozku). Za druhe na sandere som mal kusok karoserie zodratu na plech a dva roky som to nechal tak odhalene a ani kusok hrdze. Ak niekto uvidi sandero, tak nech sa pozrie na hranu kapoty od vyklapania stieracov to ma snad kazde odrate, ci uvidi hrdzu.....
Spotreba...u 1,6 som mal priemer 6l a to som jazdil svizne (cumeli na oktavkach tdi ze mam s tou blbou daciou lepsie zrychlenie ako oni)
12. 2. 2012 12:47
Re: Celková známka....
(cumeli na oktavkach tdi ze mam s tou blbou daciou lepsie zrychlenie ako oni) - spis v tobe videli zdatneho komika >:D
13. 2. 2012 23:48
Re: Celková známka....
si pozri ake ma zrychlenie oktavka a ake sander, ty zdatny komik.
16. 2. 2012 22:24
Re: Celková známka....
Bud si jisty že se svým vyturovanym Sanderem jsi všem na cestách ukradený jak loňský sníh, toho komika uz se nezbavíš >:D Jak to vůbec děláš, stojíš křižovatce, tůruješ a rozhlížíš se kolem koho by jsi pojezdil >:D
17. 2. 2012 08:39
Re: Celková známka....
komika robis so seba sam, nerozumiem o co ti ide, neprispievas vobec k teme, akurat sa snazis urazat a trollovat do diskusie. Prosim, vrat sa nas5 na zakladnu skolu (uroven tvojich reci patri iba tam), tu diskutuju dospeli ludia faktami.
19. 2. 2012 16:13
Re: Celková známka....
Čemu nerozumíš? Vždyt argumentujes jak děcko z mateřské školky - píšeš že jezdíš úžasně svižně a chválíš se jak na to octavkari TDI čumí, tak mě zajímá jak jsi na to přišel.
21. 2. 2012 10:04
Re: Celková známka....
nestojis mi za to, ale jednu radu ti dam... pozri si napr pruznost, staci len tabulkove hodnoty a uvidis. Takze nabuduce si over jednoduche fakty a az potom sa vyjadruj.
Ohladom materskej skolky, ozri sa na moje prispevky a na tvoje, kto dava hodnoty a dojmy a kto iba troluje a uraza?
29. 2. 2012 22:32
Re: Celková známka....
Ja ti dam taky jednu radu, nez budes psat priste blbosti se radsi trochu zamysli, trole. Opet mas kecu plno ale odpoved zadna, ohanis se fakty ktere jsi ovsem jaksi neuvedl... Ja nevim s cim srovnavas (octavkari TDI je ponekud siroky pojem), zatim z toho vyplyva akorat to ze mas z TDI poradny mindrak. Nebo na tebe jako cumi vsichni u kterych sis nastudoval ze bys mel byt papirove rychlejsi? Svata prostoto... 8-s

PS. Pokud ti tak strasne vadi urazeni, proc urazis ty sam?
9. 2. 2012 12:44
Re: Celková známka....
aj to o tych priestoroch pre nohy a hlavu su kecy... Mam 185 cm a nemal som problem sediet vpredu ani vzadu...
8. 2. 2012 15:56
no celkom na hlavu
napisat o jednom a tom istom aute ze je velmi dobre, potom zle a potom najhorsie (taktiez jazdne vlastnosti ktore zostavaju rovnake) takze k horsiemu sa asi nezmenila Thalia ale auto.cz ;-\
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: no celkom na hlavu
Diskutoval jsem o tom s kolehou, který psal předchozí test. Jeho nadšení tehdy vyvolala skutečnost, o kolik je Thalia II lepší než Thalia I. Navíc tehdy v té ceně nebylo z čeho vybírat. Dnes máte za 200 tisíc široké spektrum nových aut a snad všechna jsou lepší než Thalia.

Takže
- především se mění automobilový trh
- možná se mění Auto.cz, protože víc než dřív chceme na auta nahlížet kriticky, ale zároveň je nekritizovat neprávem
- a třeba se taky změnila Thalia, tlak na snižování ceny může výrobce vést ke zhoršení kvality některých "neviditelných" dílů, třeba právě podvozku nebo řízení
8. 2. 2012 16:09
Re: no celkom na hlavu
takže do 200 000 kč tisíc široké spektrum nových aut. hm
Menujte 10 vozidiel.
8. 2. 2012 16:23
Re: no celkom na hlavu
Ďakujem za info, ale myslel som, aby víťaza vybrala redakcia a nie hladovanie čitateľov.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: no celkom na hlavu
O vlákno výš jsem jich jmenoval 6, za která ručím. Asi bych vymyslel i další a kdybychom opustili fixaci na 200 tisíc a dokázali se rozšoupnout s 210-220 tisíci, můžeme si doslova vymýšlet - bez toho, abychom se vzdali klimatizace!
Avatar - hattori_hanzo
8. 2. 2012 16:28
Re: no celkom na hlavu
Je libo rovnou devatenáct?
Chevrolet Spark
Kia Picanto
Fiat Panda
Renault Twingo
Škoda Citigo
Dacia Sandero
Dacia Logan MCV
Suzuki Alto
Toyota Aygo
Peugeot 107
Citroën C1
Renault Clio Storia
Reanult Clio Grandtour(aktuálně v rámci akce)
Škoda Fabia(aktuálně v rámci akce)
Hyundai i10
Hyundai i20(aktuálně v rámci akce)
Opel Corsa
Ford Ka
Ford Fiesta
8. 2. 2012 16:50
Re: no celkom na hlavu
Ďakujem, že si si dal prácu.

Možno vzniká dojem, že sa tu zastávam Thalie, to nie, akurát mi príde kritika príliš prísna a hľadanie vozidla v tejto cenovej kategórii nie je až také ľahké.

K tvojmu zoznamu.
Neviem aké su presne cenníky v Českej republike ale tak napríklad:
Miniautá ako: i10, Ka, C1, aygo, 107, alto, citigo, picanto, celkom veľkostne proste porovnať nemožno.
Zaujímavá ponuka je v rodinke Clio Grandtour, ako som hovoril samozrejme aj i20, ešte spomenuté Aveo.

A čo sa týka corsy tá je v tejto cene 3 dverová.

A ak sa správne pozerám do cenníka, tak v prepočte z Eur na České koruny je cena Thalie s klimatizáciou 189 000. A to je ďalších 11 000 kč. čo v niektorých prípadoch tiež rozhoduje.
Avatar - hattori_hanzo
8. 2. 2012 17:00
Re: no celkom na hlavu
To samozřejmě ano.Byť se jedná o stejnou cenovou kategorii,z hlediska všemožnejch parametrů od kvality až po velikost je ten rozptyl opravdu velikej. Nicméně hlavně mi šlo o to poukázat na fakt, že v kategorii do 200,000,- je nabídka skutečně opravdu široká. Kdyby otázka zněla "jmenujte 10 vozidel s podobnou velikostí", byl by to samozřejmě o něčem úplně jiným.
8. 2. 2012 17:05
Re: no celkom na hlavu
Aj napriek tomu, by ma zaujímalo, ako si tak rýchlo zistil, že tieto vozidlá sú do 200 000 kč. Tak ako?
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: no celkom na hlavu
A další otázka je, proč musí mít auto za 200 tisíc 4,2 metru, když je vevnitř stejně málo místa? Odpověď je jasná - aby vypadalo, že má větší hodnotu.
8. 2. 2012 17:15
Re: no celkom na hlavu
No, ale tento marketing celkom funguje. :-) :-)
Ono Renault stále robí marketing alaaa cena, super hodnota.
Viď Megane, Fluence .........

Ale nasadili ste mi chrobáka do hlavy, pojdem ešte raz pozrieť picanto. Nejako mi nesedí, že je tam veľa miesta.

No a ešte nesmieme zabudnúť čo prinesie Peugeot 208.
Avatar - Ronault.
8. 2. 2012 20:41
Re: no celkom na hlavu
Tak 208 je jiná liga... to už s Picantem má pramálo společného... podobně jako Polo a další
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2012 22:22
Re: no celkom na hlavu
V Picantu je dost místa na šířku, ale to je tak všechno. Maximálně dva lidi a žádné zavazadlo. Je hezké, že to stojí do dvouset tisíc, ale reálně si z toho člověk moc nevezme...
Jo a nádrž na 35 litrů paliva taky není žádný zázrak... Možná tak ještě na přískoky po městě.
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2012 22:13
Re: no celkom na hlavu
Opravdu se Thalia od dob první generace o tolik zhoršila? S jedničkovou mám nějaké tisíce kilometrů najeté a to auto je v zatáčkách i ve vyšších rychlostech stabilní a bezproblémové. Nechce se mi tedy příliš věřit, že by dvojka byla najednou nebezpečná. Nezkoušel náhodou autor testu vletět do zatáčky stylem absolutního závodníka? Dnes přeci musí být sportovní snad i traktor...
Avatar - Atlis
9. 2. 2012 00:28
Re: no celkom na hlavu
kecy.

aky je rozdiel vo variabilite kufra focusu iii sedan a thalie? focus za to dostal bodov 7, thalia 3. tah v nizkych otackach - ford ka ii, 51kW (850kg) - 8b, thalia 55kW (905kg) - 2b

thalia sice nie je mojim vysnenym autom, ale evidentne ste ju v hodnoteni chceli poskodit, tak ste to aj urobili... nakoniec posledna fotka v teste to len podtrhuje.

spadli ste do novinarskeho bahna hosi.
9. 2. 2012 12:46
Re: no celkom na hlavu
suhlas. Toto velmi silno vyznieva ako tendencny clanok, ktory mal za ucelom potopit thaliu...
Avatar - Alpinis182
8. 2. 2012 15:59
NE !
Ano, jsem fanda Renaultu, ale tohle, prosím, do mé garáže nikdy....
Rozbalit vlákno
0
8. 2. 2012 16:18
FORMULE CHUDOBINEC
No... někdy to přijít muselo, jistě, ne vždy se testy píší o těch nejlepších... Osobně (a jako chlap) naThalii oceňuji především ten velmi inspirativní způsob otevírání kufru. Jinak ovšem zůstávám celkem nad věcí. Jen snad je dobře, že tenhle test přišel, neboť odtušovat pouze z diskusí, jeden by tu pozvolna nabyl dojmu, že snad Renault vzal nyní prémii útokem směrem odspodu...

Sto padesát táců, to tu stojí slušný horský kolo. Na druhou stranu, za stejnou cenu ti nabídnou u BMW na sedmičku i jedno slušný kolo náhradní.

Málo platné, Alfréde, tentokrát do chudobince...

Je to holt těžké, však to znáš, šaty dělají člověka, a auta dělají... automobilku. Každé auto je tedy odrazem a obrazem automobilky. Signál vysílaný Renaultem Thalií je jistě výmluvný. A tak pokud si můžeš například u modelu POLO (VOLKSWAGEN) říci, že máš vlastně takového malého Golfa, já popravdě nevím, co si můžeš říkat v případě Thalie, poradíš mi?
Rozbalit vlákno
32
Avatar - gld
8. 2. 2012 17:32
Re: FORMULE CHUDOBINEC
Auto za pár šupov pre nenáročných?
8. 2. 2012 18:23
Re: FORMULE CHUDOBINEC
Může být.
8. 2. 2012 18:09
Re: FORMULE CHUDOBINEC
u pola si mozes povedat ze mas taky maly phaeton..... ale nemyslim to, ze to je pozitivne pre VW. od najmensieho po najvacsi, ako keby si z oka vypadli, take nieco ja nemusim.... A bez srandy, v sere mam naozaj problem rozoznat, ci proti mne ide polo, alebo golf, alebo pasat.
8. 2. 2012 18:24
Re: FORMULE CHUDOBINEC
Pokud nerozeznáš Golfa od Passata, bude evidentně chyba ne tvé straně. Tobě rovněž uniklo, že se neptám na Pasata, nýbrž na thalii.
Avatar - GM.rja
8. 2. 2012 22:41
Re: FORMULE CHUDOBINEC
Chybí ti tam jedno "s". Pochop to, to zdvojené "s" v názvu auta je pro tuto automobilku nesmírně důležité a je s ní historicky bytostně spjaté.
9. 2. 2012 10:20
Re: FORMULE CHUDOBINEC
Chybí ti mozek, to je pro člověka nesmírně důležitý orgán.
13. 2. 2012 23:51
Re: FORMULE CHUDOBINEC
tak precoo d toho pleties vobec vw? Lebo si vw maniak?
A naozaj chyba na mojej strane nie je, daj si do googlu thalia laguna podoba a potom si daj polo passat podoba, hadaj kde bude viac vysledkov(a to rapidne)...

potom si daj hladat 2,0tdi problem a potom 2,0dci problem, hadaj kde bude rapidne viac vysledkov?
Avatar - Ronault.
8. 2. 2012 18:37
Re: FORMULE CHUDOBINEC
Chyba Renaultu není v tom, že něco takového vyrábí, však Golf I se přestal v JAR vyrábět loni a to, co se vyrábí v Číně si asi s Thalii může tykat, chyba Renaultu je v tom, že to tady prodává. Sice něco vydělá na prodeji Thalie, ale prodělá na image, když vedle nej postavíš Megana Grandtoure GT 2,0 dCi 8-s
8. 2. 2012 19:18
Re: FORMULE CHUDOBINEC
V podstate jo.
Lowend vsech lowendu meli nechat Dacii.
8. 2. 2012 20:26
Re: FORMULE CHUDOBINEC
No jenze jsou lide kteri proste lowend Renault chteji.

80-90%duchodcu radeji koupilo Thalii neuli Dacii.

Ver mi, ze vim o cem mluvim ;)
Avatar - Ronault.
8. 2. 2012 20:38
Re: FORMULE CHUDOBINEC
To máš pravdu, jenže co pak udělat s Lagunou a jejím image a co pak se stane, když bude chtít Renault prodat auto s vyšší přidanou hodnotou, i když bude dobré. Viz opravdu povedená Laguna na 4C podvozku se 131 kW za cenu i40 1,7 CRDi :-|
8. 2. 2012 22:30
Re: FORMULE CHUDOBINEC
No právě :-|

Od toho by skutečně měla být ta Dacia. Schíza v podobě vlastnictví lowendové značky "Dacia" a lowendové řady v rámci vlastní značky "Renault" je pro mě naprosto nepochopitelná.

Nebo jinak - mě, coby vlastníka "plnohodnotného" Renaultu tyto marketingové čachry velmi štvou - když nosím na ruce hodinky "Rolex", taky bych si nepřál řadu "Rolex Generation". :-!
Avatar - Ronault.
8. 2. 2012 22:34
Re: FORMULE CHUDOBINEC
Tak tak :yes:

A co třeba já, který by i pokukoval po hodinkách GT >:-[] Našel jsem teď pár předváděček za ceny, které se neodmítají... a asi bych obětoval vlastní konfiguraci za cenu 130 kW :-! >:-[]
8. 2. 2012 22:39
Re: FORMULE CHUDOBINEC
Nemohl bys mi hodit nějaký odkaz přes SZ?

Obecně mi omezené "GT" edice až tak nevadí. Alespoň u těch hodinek ;-) Spíš mi vadí edice "cena a kvalita pod..."
Avatar - Ronault.
8. 2. 2012 22:51
Re: FORMULE CHUDOBINEC
Však se shodnem, co nám vadí.

Máš to v SZ, jak TCe, tak dCi...
8. 2. 2012 22:55
Re: FORMULE CHUDOBINEC
Shodnem.

Móc pěkný výběr. Já osobně bych vždy šel do nového, ale stejně - tohle umí nabudit.
Avatar - Ronault.
8. 2. 2012 23:01
Re: FORMULE CHUDOBINEC
No jo, jenže to nové při výpočtu stojí 550, s dCi 600 a to už je nedostupné... takhle... no... záruka je, prodloužená se dá dokoupit... byl by to hřích... no... >:-[] :-!
8. 6. 2012 16:03
Re: FORMULE CHUDOBINEC
se ani nedivím Thalia 12 let záruka na kastli Dacia 6. Co asi dřív shnije? Neházel bych Thalii s Dacií do úplně stejnýho pytle.
8. 2. 2012 20:29
Re: FORMULE CHUDOBINEC
Ano, takovýto lowend nemá Renault zapotřebí.
8. 2. 2012 22:21
Re: FORMULE CHUDOBINEC
:yes: - jako ostatně jakákoli jiná v Evropě etablovaná automobilka
8. 2. 2012 23:44
Re: FORMULE CHUDOBINEC
Asi tak jako škodovka Fabii Junior či nyní Oct. Tour, že? Ono Fabie se dvěma dírama v přístrojovce taky není příkladem bohorovného přístupu výrobce. Má to ŠA zapotřebí? Šetří všichni a všude, čím větší společnost (koncern), tím víc. VW nasadí NSF, MQB, unifkované motory, facelifty vydává za nové generace...Výrobci produkují starší řady vedle nových (Renault, Opel, Ford, Škoda, Seat, Fiat, PSA..), pod plechama zůstává stejná technika. Vítej ve světě konzumu. Vyvětrej si garáž, něco v ní zasmrádlo... :no:
9. 2. 2012 17:51
Re: FORMULE CHUDOBINEC
Trochu to michas.
Fabia neni lowend ani kdyz nema vybavu a Octavia tour je model, ktery sis jeste pred par lety mohl nakonfigurovat na cenu k milionu (uznavam, ze to uz je ulet) a ktery je v podstate technickym a technologickym zakladem dnesni Octavie. A ta take neni lowend.
Kdezto Thalia je lowend model, od zacatku koncipovany jako lowend a navrzeny i staveny s ohledem na co nejnizzsi cenu. Takze Thalia v plne palbe bude porad o kvalittivni level nize nez Fabia v holobytu.
Je fakt, ze u nas se spousta lidi nedokaze v tech kvalitativnich tridach vyznat a bere to jednoduse: Ma to klimu a pocitac a empetrojku? Luxus. Nema to neco z toho? Lowend. Takze par jedincu pak povazuje ProCeeda v plne palbe za realneho konkurenta Audi S3.
Neni pak vetsi sranda, nez cist placky majitelu Ceedu, ze vlastne maji takove skoro-Audi za tretinu ceny.
9. 2. 2012 21:44
Re: FORMULE CHUDOBINEC
to už polemizujeme, fabie s tříválcem, se švihadlama, gumovým volantem a dvěma dírama v palubovce pro mě bude po uživatelské stránce míň než thalie se čtyřválcem, s digiklimou, koženym volantem, dálkovym centrálem a ovládáním rádia na volantu (resp. pod volantem). Je otázka, co kupec od auta chce, kde má priority. Já potřeboval velkej kufr na kočárek a vozit rodinu, tahat káru...Na image kašlu, jde mi o dobrou službu. Co si o mě myslí ostatní je mi Fuk. :no:
8. 2. 2012 22:21
Re: FORMULE CHUDOBINEC
:yes:

Přesně jsi vystihl to, co se mi v rámci působení Renaultu v ČR posledních pár let velmi, velmi nelíbí.

(akorát bych jako ten příklad uvedl 2,0 TCe ;-) )
Avatar - Ronault.
8. 2. 2012 22:27
Re: FORMULE CHUDOBINEC
No, 2,0 TCe je sice výkonný motor, což o to, ale tak trochu koreluju se vztahem ke konkurenci. Mimo motorů laděných pro RS a to je právě tahle GT není až tak špičkový, resp. postavením vedle 2,0 TSI trochu pokulhává, třeba spotřebou. 2,0 dCi je naproti tomu výborný, velmi kultivovaný motor, který má opravdu široké spektruk použitelných otáček...
Sám bych hodně hodně váhal, který z těch dvou motorů do Megana GT volit... a to jsem duší benzínový nadšenec ;-)
8. 2. 2012 22:35
Re: FORMULE CHUDOBINEC
Já absolutně souhlasím.

Jde o mé vnímání aut - v případě vozu o hmotnosti pod 1,5 tuny mi výkon nad 150 HP prostě bohatě stačí. Jako přidanou hodnotu pak vnímám vyšší objem a jistou "naddimenzovanost" motoru, jež je často v přímé úměře s životností.

Řídil jsem i daleko silnější auta. I čistokrevné sporťáky. Ale v rámci mých běžných přesunů mi prostě stačí výše uvedené.
Avatar - Ronault.
8. 2. 2012 22:37
Re: FORMULE CHUDOBINEC
Neříkám, že ne, mě stačí vlastně taky mých 79 kW v tom, čem jsou... ale víš jak... někdy se vnukne myšlenka, jestli nezhřešit třeba s půl roku starou předváděčkou s 130 kW >:-[] >:-[]
8. 2. 2012 22:42
Re: FORMULE CHUDOBINEC
Tak 130 kW jó, to je tak na té hraně..

Já měl na mysli něco jako 150-200 kW a víc.
Avatar - theolli
8. 2. 2012 19:45
Re: FORMULE CHUDOBINEC
Musim se smát,rozhazuješ tu ciframa jak kdyby prachy rostly na zahradě (aspon tý tvojí) ale že žiješ ve státě kde jsou ceny jak ve Francii a příjmy většinové populace jak na Ukraině ti nějak uniká!! Chtěl bych vidět tvojí garáž,pro ženu (pokud nějakou máš,moc tomu nevěřím) Polo,pro tebe Tuarega a na volnou chvíli EOSe.........................nebo Žigula a všechny tyhle kecy o kovbojích,horských kolech za 150t aj jsou jen tvé sny na "papíře"?
Když po tobě člověk chce aby jsi vysvětli čím konkrétně má Škoda nejlepší techniku oproti jiným,co nabízí technicky vyspělejšího než ostatní výrobci tak tam "zašermuješ" třídami a víc se radši další argumentaci vyhýbáš,nj někdo je bazarový kovboj a někdo je náčelník "velkohubých"!
8. 2. 2012 20:27
Re: FORMULE CHUDOBINEC
Pokud se domníváš, že ve Francii neprodávají solidní horská kola... >:D pak u tebe nepochybně došlo k politováníhodnému trvalému intelektuálními kolapsu. Klasicky si rovněž pleteš témata, theoli, nikoliv gáráž moje či snad tvoje, nýbrž Thalia, to je oč tu běží...
8. 2. 2012 21:40
Re: FORMULE CHUDOBINEC
Ve Francii neprodávají Thalii, horská kola asi jo.
9. 2. 2012 10:08
Re: FORMULE CHUDOBINEC
O tom se tu právě diskutuje...
Avatar - dr.biker
8. 2. 2012 17:09
Thalia=auto pro důchodce
Výsledné hodnocení jsem nečekal nijak vysoké, vždyť to auto vychází z Clia II. generace, které se začalo prodávat před více jak 13 lety…
Ale zarazilo mě hodnocení motoru, 55 kW by mělo stačit na takto lehké auto, jezdil jsem s tímto motorem v Cliu r.v. 2004 a nezdál se mi líný, to opravdu ty přísnější emisní limity Euro 5 tento motor tak přiškrtily?
Thalia už nestačí vnitřním prostorem a jízdními vlastnostmi na moderní auta této velikosti, ale pořád se nachází dost kupců, tak proč ne. Důchodcům toto auto asi vyhovuje, jsou už většinou menší, takže nepotřebují tolik místa v kabině, zato kufr je dostatečně velký na nákupy a že se Thalie v zatáčkách naklání, děda asi nikdy nepozná. A jako třešnička na dortu je Thalia opravdu levná a relativně spolehlivá. Takže je to ideální auto pro starší lidi, kterých je u nás čím dál tím víc, proto se jich tolik prodává. Málokdy vidím za volantem Thalie mladého řidiče/ku.
Jinak je podle mě lepší nová relativně bezpečná Thalia s nízkými emisemi, než starý nebezpečný a smradlavý Favorit nebo podobné pojízdné vraky na cestách.
Rozbalit vlákno
28
8. 2. 2012 17:22
Re: Thalia=auto pro důchodce
Presne tak, ako alternatíva výmeny starého nebezpečného vraku za nové mi thalia príde ako zaujímavá voľba.
Avatar - gld
8. 2. 2012 17:37
Re: Thalia=auto pro důchodce
Áno, thalia je tak trochu dôchodcawagen. Ale to nie je zle, aj také autá trh potrebuje.

A osobne- som mladý človek ale vyslovene preferujem mäkké nastavenie tlmičov. V našich zemepisných šírkach nemá nič iné význam. Samozrejme nie na úkor aktívnej bezpečnosti- ale keby sa thalie prevracali tak o tom nemci (adac) už dávno vedia.

Sklamalo ma hodnotenie motora. O spotrebe, ako býva v iných článkoch zvykom, ani zmienka, len že chcípá v nízkych otáčkach.. Euro 5 je síce sviňa, ale 55 kw aby nestačilo na 900 kilové auto? Neverím.

AD- poznámka na redakciu- prečo chýbajú klasické fotky z jazdy? Teším sa, ako si v galérii pozriem tie život ohrozujúce náklony a kde nič, tam nič.
8. 2. 2012 18:13
Re: Thalia=auto pro důchodce
oni tie motory priskrtili, vidim to napr na dacii, kde pred rokom 1,2 55kw mala zrychlenie 0-100 za 13s, dnes to je za 13,6s. Este viditelnejsie to je u stareho 8ventilu 1,6 motoru(mimochodom, vybrony motor na tu dobu a este aj dnes), ktory mal zryvchlenie za 11,5s a dnes ma za 12,9s. Takze po zabehu by prve bolo to, ze by siel motor na chiptuning.
8. 2. 2012 18:40
Re: Thalia=auto pro důchodce
A nezmenili spis zprevodovani?
Na druhou stranu, papirove udaje mohou dost kecat. Jezdim v Oplu, ktery ma zrychleni z nuly na sto za 17 sekund a pruzne zrychleni nema...ale kdyz to tocim do maximalniho vykonu, stovka za 12.5 az 13 neni problem. Tak jakych 17 vterin? Clovek se s podobne slabymi auty musi naucit jezdit a zvyknout si na urcita specifika. Jakmile si ale za volant sedne pritelkyne, chcipa ji to, nejede, podtaci, pretaci...
Neco podobneho bych u Thalie cekal taky, redaktor proste ocekava, ze to pojede jako TSI...samozrejme nechci polemizovat o schopnostech panu redaktoru. Jen v tomto pripade ponekud nepochopili smysl tohoto auta.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Thalia=auto pro důchodce
To opravdu nečekám, že slabý základní motor pojede jako TSI. Stačí, když se to dokáže normálně rozjet do kopce ;-)
13. 2. 2012 23:57
Re: Thalia=auto pro důchodce
nemyslim si ze ztazili prevody, lebo uz predtym malo sandero tazk prevody (co mne len vyhovovalo). Na dialnici tocilo pri 130kmh tacho(122 real) 3600rpm, to maju ine automobilky so 6kvaltom u atmosfery.
Avatar - Ronault.
8. 2. 2012 18:40
Re: Thalia=auto pro důchodce
Pan Vaverka, se vší úctou k jeho znalostem a často dobrým testům drahých aut, je prostě mladý testér, který hodnotí hlavně náklon karoserie a zrychlení z 0-100. Dokážu si představit desítky ne-li stovky lidí, kteří by byli nadšení z podvozku Thalie.
Jen u nás v rodině v PL mají jedni důchodci Fabku a na sedadle mají polštář, protože jsou ta sedadla moc tvrdá a pokaždé jen vzpomínají na skvělého pohodlného Žigulíka proti tomuhle kostitřasu...

Ad. motor... ano, věřím tomu Euro 5, tak i s 1,6 16V není to, co bývala třeba v jedničkovém Meganu...
Avatar - Alpinis182
8. 2. 2012 19:10
Re: Thalia=auto pro důchodce
1.6 v prvním Meganu byl krásný motor...
To co se děje s posledníma atmosferickýma je na pováženou...
Nedivím se, že většina raději koupí naftu :/
8. 2. 2012 20:14
Re: Thalia=auto pro důchodce
Hlavní problém je v tom, že ten 1.6 nyní musí v současném Meganu zápasit s 200 kg navíc a s větší čelní plochou. A ani bych se nedivil, kdyby jako "bonus" ještě musel zápasit s těžšími převody. ;-)
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2012 22:21
Re: Thalia=auto pro důchodce
To se spolehni, že zápasí s podstatně těžšími převody. Inu, dokud EU cyklus pro měření spotřeby bude odpovídat jízdě cyklisty v přeplněném městě, nikdy se už lepších hodnot nedobereme.
Avatar - Ronault.
8. 2. 2012 22:23
Re: Thalia=auto pro důchodce
S těžšími převody co vím nezápasí. Megane je zpřevodovaný velmi velmi podobně jako má Laguna.
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2012 22:27
Re: Thalia=auto pro důchodce
Mégane I a Mégane III mají jiné zpřevodování... zkusím někde najít.
Avatar - Ronault.
8. 2. 2012 22:29
Re: Thalia=auto pro důchodce
No a byla vůbec 1,6 16V už i v jedničkovém Meganu? Reálně točí ta 1,6 16V ve 130 v Meganu podobně jako u mně, čili cca 3700-3900. Jestli jsou ty převody poskládány jinak, netuším...
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2012 22:35
Re: Thalia=auto pro důchodce
1.6 v jedničkovém určitě byla, kolega ji ještě nedávno proháněl. Měla kolem 80 kW.
Už ten odkaz nemůžu najít, je to nějaká doba, co jsem s ním pracoval, ale rozdíly jsou hlavně na prvních třech kvaltech, které jsou těžší kvůli zmršené EU normě.
Avatar - Ronault.
8. 2. 2012 22:38
Re: Thalia=auto pro důchodce
Možná máš pravdu. Megane I šel trochu mimo mě a popravdě si ani nemůžu vzpomenout, jestli jsem v něm jel. Asi jo, ale kdy a kolik let to bude...? 8-s
Avatar - Alpinis182
9. 2. 2012 10:38
Re: Thalia=auto pro důchodce
Já si vzpomínám pouze na tu verzi s 66 kW... A i ta nebyla vůbec špatná...
Avatar - Blue Sun
9. 2. 2012 11:12
Re: Thalia=auto pro důchodce
To byla osmiventilová 1.6, ta byla slabší.
12. 2. 2012 15:48
Re: Thalia=auto pro důchodce
Nebolo to nahodou tak, ze vyvoj benzinovych motorov zamrzol na jednom bode a vsetko usilie sa venovalo dieslom, co viedlo k ich vacsinovej oblubenosti?
Avatar - 3_diamanty
8. 2. 2012 19:32
Re: Thalia=auto pro důchodce
zaujimave ako renault sa snazis branit ale ked je clanok o daleko lepsej kii alebo hyundaii tak si robis z korei posmesky, bravo ronaulte :yes:

vacsieho .... som nevidel
Avatar - Ronault.
8. 2. 2012 20:33
Re: Thalia=auto pro důchodce
Toppere, že to říkáš zrovna ty, být tady Golf, tak se ti udělá kopřivka.

Už včera jsi se předvedl, dnes opět. Jsi takový ten plácal prázdných nezajímávých nudných příspěvků, kdy se snažíš tvářit jako největší odborník, ale reálně víš prd. Možná bys měl řešit ty své zdravotní problémy, jestli ten bylinkář má na tebe ještě nervy. 8-s >:D
8. 2. 2012 20:12
Re: Thalia=auto pro důchodce
On taky ten jedničkový Megane byl o cca 200 kg lehčí a měl menší čelní plochu. Navíc u benzínových motorů byl přechod z normy Euro 4 na Euro 5 poměrně jednoduchý, stačilo mírně snížit emise NOx. Přechod na normu Euro 3 a 4 byl u benzíňáků krutější. A úplně nejlepší bude pro benzíňáky budoucí norma Euro 6 - nezmění se vůbec nic. Horší to bude pro diesely - třikrát vyšší emise NOx proti benzíňákům už norma Euro 6 nebude tolerovat ;-)
Avatar - Ronault.
8. 2. 2012 20:36
Re: Thalia=auto pro důchodce
200 kg je určitě slušný a nepopíratelný fakt... máš recht. Z druhé strany se stačí podívat třeba na otáčky, které jsou potřeba na dosažení nejvyššího točivého momentu 1,6 79 kW z roku 2001 a 1,6 79 kW z 2011, jsou o 500 otáček výše... ;-) Pátral jsem po tom, protože s tím motorem mám najeto hodně, vlastně ve voze stejně těžkém jako trojkový Megan a rozdíl tam je... ne moc, ale je... Osobně bych dnes dal přednost 1,2 TSI v případě zájmu o benzín a opravdu jsem zvědav na 1,2 TCe s 85 kW
8. 2. 2012 20:56
Re: Thalia=auto pro důchodce
Renault benzínové motory trochu zanedbal - alespoň variabilní časování sacích ventilů už si mohl osvojit.
Z toho downsizingu mám trochu strach, ale to kupující nového auta asi neřeší. A druhá věc -vím, že se budu opakovat - při dnešních cenách paliv se do popředí dostává argument, že naučit TCe s přímým vstřikem "papat" propan-butan nebude nic jednoduchého.
Avatar - Ronault.
8. 2. 2012 21:15
Re: Thalia=auto pro důchodce
Však variablní časování ventilů má 1,6 81 kW ;-) Jen kéž by to tolik pomohlo a nebyl tam ten přesuvník. Reálně to přináší minimum.

Tak TSI se už pomalu učí papat p-b, mrkni na MACZ do novinek na toho YETIho. Není to sice Vialle, ale i tak je to úspora. Jinak součásná 1,2 TCe v Cliu není přímostřiková, přestavět ji není problém, to až ta přicházející bude asi problematičtější a i to se bude dát jistě vyřešit. CHce to trochu čas a vše bude. Před 15 lety taky první "přímovstřiky bez karburátoru" dělaly binec a ejhle jak to dnes dobře funguje.

Uvidíme, co ta nová 1,2 TCe bude umět, vypadá slibně. Jinak s tím zaspáním... máš relativně pravdu, ale za je tu 1,4 TCe, 2,0 TCe... a Renault holt hodně makal na naftových motorech, viz vinikající 2,0 dCi nebo nová 1,6 dCi... tak to chtěl domácí trh.
14. 2. 2012 00:03
Re: Thalia=auto pro důchodce
renault u mna zhasol ohladom benzonov vratane turbobenzinov. Dovod? Velmi kratke prevody. Nie je u mna akvceptovatelne, aby turbomotor 1,4tce tocil na dialnici 3600rpm, co uz ide aj do pohodlia , ale aj do spotreby(ze mam pravdu, ukazuju hlavne realne testy).
Dobre auta s dobrym motorom takto pokaslali.
Avatar - Ronault.
14. 2. 2012 02:17
Re: Thalia=auto pro důchodce
Tady máš pravdu, že Renault zvoral jinak dobrou 1,4 TCe zbytečně krátkými převody. Netuším, co je vedlo do auta s 96 kW a tolika Nm dát převody jak do atmosférické 1,6 16V :no: Je to velká škoda, přitom by ten motor zvládl jet 130 i s cca 2800 ot./min i méně.

Uvidíme co nová 1,2 TCe, sám jsem opravdu hodně zvědavý, 85 kW vypadá výborně, cena bude někde kolem 1,2 TSI... už jen ta převodovka to může zvorat.
12. 2. 2012 15:49
Re: Thalia=auto pro důchodce
jj :yes:
12. 2. 2012 15:50
Re: Thalia=auto pro důchodce
"Důchodcům toto auto asi vyhovuje, jsou už většinou menší, takže nepotřebují tolik místa v kabině,"
>:-[]
8. 2. 2012 18:51
Měl jsem bohužel tu čest...
... a za ty prachy, nový auto, člověk nemůže toho moc chtít :-( Co mi to půjčil kamarád, tak motor nejede, nikdy, sedáky krátký, nesmyslně nízko ovládání ventilace jako u většiny modelů R. z tý doby. Po 3000km toho dost chrastilo a vůle v šaltru jak nevím kde. I majitel říkal, že je z toho trochu rozladěnej.

Ta výbava, co byla zapůjčena redakci se prodá tak v 10% asi, protože se pak ta cenová výhodnost a její lákadlo vytrácí.
Rozbalit vlákno
0
8. 2. 2012 19:10
bulvarizace
No ta trocha bulvarizace auto je celkem na skodu viz clanky o VW a ted treba ta fotka otvirani kufru. No nevim....

Spise by mne zajimalo jestli ma smysl posuzovat auta jako Octavia v plne palbe za 700 000 se Suzuki Kizashi...anebo ted Thalii v plne "palbe". Ted trocha dojmologie - rozdil mezi nejnizsi a nejvyssi vybavou je hodne velkych 70 tisic....otazka je, jake vybavy se prodavaji nejvice jestli spise k tem 150 000 nebo spise k 220 000. Osobne si myslim, ze k 150 000 a tam konkurence nenabizi NIC anebo naprosto stejne holatko bez kufru.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
8. 2. 2012 19:39
thalia je v pohode auto
ale samozrejme nemozu jej dat nejake vysoke hodnotenie aby im to neutocilo na vyssie a drahsie modely, musia si nieco vymysliet. V beznej zakrute zeby mala thalia nejake problemy a nejake velke naklony? Somarina, absolutna somarina, nie je to porsche ale robit z thalie nejakeho uboziaka je smiesne, to auto splna uplne vsetky predpoklady maleho auta, nie je to ziadna bomba na strycoh kolesach v ramci triedy ale to hodnotenie mi pride vo vsetkyc haspektoch ako prisne a proste ponizujuce, ale ok nic sa nedeje. S thaliou som siel a neraz a je to vdacne auto pre bezneho pouzivatela ktory sa nepotrebuje predvadzat posluzi rovnako ako sandero polo rio yaris alebo fabia, proste v pohode auto. Na nasich cestach je praveze makke pruzenie thalie vyhodou, vo fabii je clovek neraz vytraseny akoby siel v motokare, to sa v thalii nemoze stat lebo v interieri panuje pohoda a auto je komfortne ako rollsroyce.
Thalia je absolutne plnohodnotne v pohode auto, bodka, koniec.
Rozbalit vlákno
1
9. 2. 2012 12:52
Re: thalia je v pohode auto
suhlas. Autor clanku je proste trochu rozmaznany a povedal by som ze ma toho podobnych autach natestovaneho a najazdeneho velmi malo, ak vobec nieco. Ja sam mam auto inej kategorie, ale v Thalii som jazdil/sa viezol a velka cast clanku su uplne bludy...
8. 2. 2012 20:06
Neposmívejte se Thalii
Rád bych vzkázal těm, co se Thalii nebo spíše jejím majitelům posmívají, že tím sami ukazují, že jsou pouhopouzí burani. Ne každý má holt peníze na auto za půl mega nebo za mega a pro ty je toto auto určeno. Lidé s menším rozpočtem si prostě koupí NOVÉ auto za míň peněz a věřte mi, že jim může udělat větší radost než něco podstatně dražšího. Posmívat se něčemu je znak totální ubohosti, nikdy nevíte, kdy se to stane vám.
Rozbalit vlákno
27
8. 2. 2012 20:32
Re: Neposmívejte se Thalii
Měl bys vědět, že se tu snad nikdo neposmívá majitelům Thalie, případný sarkasmus míří výhradně směrem k... autu. Nečetl jsem celou diskusi, zaregistroval jsem jen Bikera a ty jeho důchodce, ale nemyslím, že to myslel posměvačně či dokonce zle.
9. 2. 2012 01:06
Re: Neposmívejte se Thalii
nepovídej, copak dnes neplatí, že jsi než co tvoje auto?
9. 2. 2012 09:56
Re: Neposmívejte se Thalii
No například na tebe to platí stoprocentně. Je ovšem rozdíl se (jak píše nahoře kolega) ploše posmívat lidem, kteří vlastní daný vůz či se sarkasticky vyjádřit například k jeho výbavě. A já jsem přesvědčen, že se tu jistě nikdo nechce vysmívat ani lidem a ani autům. Vztahová rovina mezi hmotnými statky, jimiž se člověk obklopuje je pro tebe evidentně natolik složitou věcí, že se jí ve svém zájmu raději ani nezabývej, pluj v poklidu ve svých mělkých úvahových vodách a uč se tu (garážovému) životu. Nijak moc vzdálený od života v komplexním pojetí ostatně není.
9. 2. 2012 09:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 2. 2012 09:59
Re: Neposmívejte se Thalii
:-) Ano, i v předmětné cenové hladině (možná trochu vyšší) lze sehnat velmi inspirativní vozy.
Avatar - Blue Sun
9. 2. 2012 11:14
Re: Neposmívejte se Thalii
Problém ale je, že Thalia za "dvěstě" má mimo jiné klimatizaci, elektrické ovládání předních oken a dálkově ovládané centrální zamykání... A kolik že stojí třeba taková i20 s těmito prvky? Ouha, o třicet tisíc více... a to ani nemluvím o možnosti leasingu u Thalie, který sníží cenu o dalších 45000,-
9. 2. 2012 12:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
9. 2. 2012 13:22
Re: Neposmívejte se Thalii
A Thalia snad lidi zabíjí nebo co? Ano, v současném pojetí NCAP by pět hvězdiček určitě nezískala, protože na nás nebliká stovkou kontrolek všech možných úžasných systémů. Ale konstrukčně je to stále stabilní a dobré auto. Ostatně, kdyby byla z hlediska bezpečnosti nevyhovující, nemohla by projít ani homologací k prodeji.
Navíc - airbagy je nesporně fajn mít, ale věřím tomu, že je využiju méně, než onu zmíněnou klimatizaci a centrální zamykání. Ale chápu, že takové argumenty u boháče, který běžně kupuje auta za hotové a vysmívá se těm, kdo musí sáhnout po leasingu nebo úvěru, těžko obstojí.
Avatar - Ronault.
9. 2. 2012 13:25
Re: Neposmívejte se Thalii
Spíše mě překvapují boháči, kteří si koupí zua stejné peníze v bazaru nabouranou oktávku, čili auto, kterému už jednou deformoční zony posloužily a cítí se bezpečněji než v Thalii. A třeba taková Octavia I je na tom s bezpečností stejně jako Thalia.
Avatar - Blue Sun
9. 2. 2012 13:32
Re: Neposmívejte se Thalii
Myslíš nabouranou, prohlašovanou za nebouranou a po prvním majiteli? >:D
Avatar - Ronault.
9. 2. 2012 13:34
Re: Neposmívejte se Thalii
Jj, takovou jsme si taky málem koupili. Měla najeto jen 3000 km, tak se ptám, co tu dělá... a on "byla trochu ťuknutá"... no tak děkuji, naschle :-)
9. 2. 2012 13:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
9. 2. 2012 13:55
Re: Neposmívejte se Thalii
Aaaa, panáček se topí, tak začne vytahovat slovíčka... Tak fajn... víme, na čem jsme.
S tebou nemá debata smysl... dál si kupuj auta za hotové, přeju ti to.
9. 2. 2012 12:57
Re: Neposmívejte se Thalii
alambert myslim ze posmech si zasluzis len ty s Tvojim zadebnenym zmyslanim... Takyto kus auta, s takymto kufrom, 4 dverami za tieto prachy proste nezozenies... kohu zaujima maly prdinec i20, ked chlapik potrebuje odviezt rodinu???
9. 2. 2012 13:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
9. 2. 2012 13:24
Re: Neposmívejte se Thalii
A když se člověku zrovna do ojetiny jít nechce? Sehnat ojeté auto se skutečně prokázaným původem, nájezdem a stavem je dnes vcelku slušné umění a do pochybných obchodů vážně nejdu...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Neposmívejte se Thalii
Například Peugeot nebo VW Group mají program prověřených ojetých vozů se zárukou. Za 200 tisíc se u nich určitě najde něco ve slušném stavu a celkově mnohem lepší než Thalia ;-)
Avatar - Ronault.
9. 2. 2012 13:46
Re: Neposmívejte se Thalii
Ono to je dosti ošemetná otázka.

Thalia, to se snad shodneme, je auto určené pro východní trhy a k nám se dováží proto, že jsou u nás lidi, kteří si ji koupí.
Co to jsou za lidi, kteří oceňují podvozek naladěný jak žigul? Mají či nemají právo na svou volbu? Z pohledu Vás nemají, z pohledu mého mají. A jak píšu už po nekolikáté, dokážu si představit hodně lidí, kteří by jásali nad takhle nastaveným podvozkem. Ono totiž ne každý řidič je čtenář auto. cz nebo speedu, ne každému je pětadvacet. A budete se divit, že jsou i tací, kteří neví a nepotřebují vědět, co je odezva od řízení.

Ano, degraduje to Thalii v našich očích někam do spodních pater zájmu automobilového nadšence, ne však celou Thalii a její klientelu.

V krádá se otázka a pochybnost, jestli dělá Renault dobře, že něco takového u nás za těch pár tisícovek zisku prodává.

PS: Vkrádá se mi taková otázka... Jestli si představite Logan MCV a jednoho jeho majitele... nepříjde vám zvláštní, že si ten majitel koupil už druhého a je z něj nadšený, i když doma má 350Z a Scirocco R? ;-) Možná by to chtělo od auta čekat to, co má splnit. ;-)
9. 2. 2012 13:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
9. 2. 2012 13:55
Re: Neposmívejte se Thalii
A kolik těch 30-i letých lidí majících rodinu si koupí tu Thalii? Já Thalii vidím jako důchodcovskou káru, i když i pro toho důchodce si pro snažší natupování jde vybrat třeba Pandu.
9. 2. 2012 14:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
9. 2. 2012 13:58
Re: Neposmívejte se Thalii
Jen mi ujasněte, prosím - co je "prověřený ojetý vůz"? Pokud auto, které mě za pět let provozu bude stát jen palivo a výměnu olejů, byl by to zázrak... silně o tom pochybuju, protože taková auta se do dalšího prodeje nedostávají. Pak už jsou to zase jen obří polykače peněz za výměnu všech možných i nemožných dílů...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Neposmívejte se Thalii
Tak to prosím
1) které auto potřebuje po dobu 5 let jen palivo a výměnu olejů?
2) představte si auto staré rok nebo dva, s relativně nízkým nájezdem. Takové opravdu jsou a dostávají se do prodeje právě skrz dovozce nebo autorizované prodejce. To že zákazník přecitilivělý na cenu případně skočí na "výhodnější" nabídku, když někde mají "skoro to samé" i o desítky tisíc levněji, to je úplně jiný problém.
8. 6. 2012 16:13
Re: Neposmívejte se Thalii
Osobně jsem se nikdy nezajímal kolik má auto pytlů, natož abych si ho podle toho vybíral. Podstatný jsou na autě snad jiný věci než zrovna airbagy.
8. 6. 2012 18:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 6. 2012 08:25
Re: Neposmívejte se Thalii
máš o tom nějakou statistiku? Třeba kolik lidí zahynulo v autě, protože nemělo 18 airbagů ale jen 4?
Avatar - dr.biker
9. 2. 2012 12:15
Re: Neposmívejte se Thalii
Přesně tak, nechtěl jsem se někoho dotknout nebo urážet testované auto. Napsal jsem, že i přesto, že Thalia nepatří mezi nejmodernější vozy ve své třídě, tak se pořád najde hodně nenáročných jezdců, kteří potřebují levné nové auto s větším kufrem a dobrou výbavou. Mezi tyto kupce patří hlavně důchodci, kteří preferují poklidnou jízdu, zkrátka nepotřebují se rozjíždět s hvízdáním pneumatik...
9. 2. 2012 01:03
100 lidí, 100 kritérií
je báječné, že má renault nabídku rozšířenou i tímto směrem
Rozbalit vlákno
1
12. 2. 2012 18:10
Re: 100 lidí, 100 kritérií
asi tak. vem a nebo nech být.
9. 2. 2012 09:14
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - gld
9. 2. 2012 11:57
Re: Případný zájemče...
Neviem ako v česku, ale u nás stojí základná i20 7700 eur. Thalia sa s lízingovým bonusom dá kúpiť od 5500. Bez neho v hotovosti za 6500..

Trošku rozdiel, ni?
9. 2. 2012 12:58
Re: Případný zájemče...
a hlavne to Thalia je skoro 2 x taka ako i20...
9. 2. 2012 13:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 2. 2012 13:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
9. 2. 2012 13:29
Re: Případný zájemče...
Panejo, tak si ta auta porovnej... základní i20 je stejné holátko jako základní Thalia, je lepší jen v té bezpečnostní výbavě. A ta rozhodně nevydá na padesát tisíc.
9. 2. 2012 13:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 2. 2012 11:04
Je horší než starší Thalia?
Mam Thalii rok 2008 ještě starší verze, ale zas tak úděsná mi nepřijde, je pravda sedačky minimum pohodlí, ale jinak s prostorem vpředu nevidim problém, vzadu za sebou si sednu tak tak mam 180cm. Mam EURO 4 stejného motoru a zdá se mi dost živé a spotřeba skvělá. Kufr je jasný každý chce něco jinýho, mě vyhovuje. Ty náklony v zatáčkách oproti jiným malým autům nepociťuji extra rozdíl. Bezpečnost je opravdu nic moc, ale Clio II se 4airbagy má 4* ale bohužel 2 airbagy už je fakt málo, horší už je jen panda v základu 1airbag. Je pravda že že tohoto auta je nejsilněší stránka spolehlivost. Znám spoustu lidí co má Thalie starší i novější a nikdo s ní nemá problémy.
Nevim jestli ta nová je horší nebo jste jen napsali co tu dost lidí chce číst.
Na druhou stranu taky si ji už nekoupim protože bych už taky rád nějakou tu bezpečnost a pohodlí
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
9. 2. 2012 11:22
Re: Je horší než starší Thalia?
Dle svých zkušeností s Thalií bych řekl, že Vaverka prostě těžce ustřelil s tím, co napsal.
Avatar - MAP2009
9. 2. 2012 11:54
Krásný vůz
:yes:
Rozbalit vlákno
1
9. 2. 2012 12:59
Re: Krásný vůz
videl som to v ciernej s peknymi diskami a poviem ze klobuk dole. Vyzerala ako auto cenovo o triedu vyssie...
9. 2. 2012 12:36
LS Collection
Před časem mi přišla zajímavá ta verze LS Collection, ta už ale v ceníku není. Nejníž byla myslím za 205k. Měla i automatickou klimu a litá kola 15 palců. Zřejmě se toho beztak nejvíc prodá v základu, za 155 je to nové auto se čtyřválcem, dostatkem dveří i prostoru v kufru, úspěch na českém trhu chápu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
9. 2. 2012 13:30
Re: LS Collection
Místo Collection je teď Privilége, ale obrali ji o automatickou klimatizaci, což je trošku škoda. Cena samozřejmě zůstala stejná. Vůbec Renault teď tak nějak opticky zdražil. Ceny sice zůstaly, ale tu a tam nějaký prvek výbavy vypadl.
9. 2. 2012 13:45
Re: LS Collection
Nejen o tu automatickou klimu ji obrali, nějak se jí i zdrcla kola z 15 palců na 14, taky docela podstatná věc. Jediný model Renaultu, kde se ceny posunuly pro zákazníka příznivým směrem, je teď zřejmě Clio Grandtour.
9. 2. 2012 12:42
Kecy o tych zakrutach
sorry ale to o tych zakrutach su poriadne pichoviny... S kamosovou Thaliou som viackrat jazdil aj sa viezol a ziadne krizy v zakrutach som nikdy nezaznamenal. Jazdne schopnosti su len slabo podpriemerne, co sa vsak auto za 150.000 da tazko vycitat. Za tie prachy je to podla mna pekny kus auta...
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Kecy o tych zakrutach
Nechtěl jsem to do testu psát takto natvrdo, ale když mě tady častujete "kecy", tak aspoň v diskusi: za celý život jsem řídil jen jedno auto, které bylo v zatáčkách tak mizerné - Škodu Favorit (o 20 let sarší model než Thalia!). Ale ten Favorit aspoň dokázal držet kola na silnici, takže je ve smyslu aktivní bezpečnosti lepším autem
9. 2. 2012 13:26
Re: Kecy o tych zakrutach
Na dálnici v Německu od Norimberka jsem jel stále 160 - 180 a v dálničních obloucích auto sedělo jako přilepený. Ve Felicii mě jednou na rovném! úseku rozhodil ve 150ti malej ďolík, že jsem měl srdce až v krku. Po třech kolech jsem s thalií nikdy nejel, v zatáčce se prostě sklouzne po tečně. To už nevím, co bych s tím autem měl dělat...Standardní kupec tohoto auta s ní nepojede ani z poloviny tak drsně, co jsem si k ní kdy dovolil já. Srovnání s favoritem je už zcestné totálně. Takže opět bláboly pana redaktora... :no:
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Kecy o tych zakrutach
Vaši zkušenost nebudu zpochybňovat ,tak si prosím zase vy odpusťte ty osobní útoky :-)
Jak jsem psal výš, je taky možné (i když to nevím a dobrovolně to nikdy nikdo nepotvrdí), že Thalia z roku 2011 je proti 2008 podvozkově ošizená.
9. 2. 2012 13:54
Re: Kecy o tych zakrutach
To auto je krom plechů a pár plastů a koberečků vevnitř úplně stejný. Nápravy, brzdy, tlumiče... Naopak auto na patnáctkách by mělo být mnohem stabilnější než dřívější 14ky...
9. 2. 2012 14:24
Re: Kecy o tych zakrutach
také mě příjde hodnocení podvozku přitažené za vlasy mám Thalii (modelový rok 2011) a ještě jsem ji na tři kola nedostal pravda jízdně k ní přistupuji jinak než když jezdím třeba s Octavii ale jinak si na ni nemůžu stěžovat na přesun z bodu A do B to stačí :-)
ještě mám dodatek k řízení mám úplně základní verzi bez posilovače řízení a příjde mě lepší než ta s posilovačem se kterou jsem také jezdil (i při parkování nemám problém volant ovládat jednou rukou ) :-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Kecy o tych zakrutach
Nebudu se o to přít, jen poukazuju na to, že je možné v průběhu let snížit kvalitu dílů. Přece jen zlevnit levné auto o 50 tisíc, to nejde jen tak. Nemám pro to žádnou indicii, je by to dávalo smysl a vysvětlilo vaše výhrady.
Avatar - Ronault.
9. 2. 2012 14:33
Re: Kecy o tych zakrutach
No, 50t zlevnit auto celkem jde. V první řadě je jasné, že za ta léta, co se Thalia vlastně skoro beze změn vyrábí, je vývoj zaplacen. No a pak stejně bychom museli předpokládat kvalitativní pokles cen všude jinde, přecejen jestli Laguna II stála v základu 800t a dnes stojí 450, tak je to více jak 50t a opravdu si nemyslím, že zrovna Laguna II byla kvalitnější než III (teď nevím, jestli se u toho smát nebo ne 8-s / >:D )
A to není jen Renault groupe, to je třeba Škodovka, která šla s cenou za posledních 5 let dolů ENORMNĚ
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Kecy o tych zakrutach
Ovšem na malém autě je zisk minimální, s velikostí zásadně roste. Čili je v teoretické rovině možné, že sleva z 200 na 150 tisíc u malého auta a z 800 na 450 tisíc u střední třídy vedla ke stejnému výsledku (nulový zisk)
Avatar - Ronault.
9. 2. 2012 17:07
Re: Kecy o tych zakrutach
Přesunutí výroby Clia II do Turecka, pár úprav a absence nějakého vývoje zase tak prodělečné nebude. A nebojte, pane redaktore, kdyby z každého prodaného kusu Renault prodělal, tak auto vyrábět nebude, natož dělat jeho "druhou" generaci.
12. 2. 2012 15:59
Re: Kecy o tych zakrutach
Na tom znizeni ceny a slabych jazdnych vlastnostiach asi nieco bude. Nech sa jedna o hociaky tovar, vzdy ide v prom rade o zisk, takze skor to vidim na slabsie komponenty, nez na to, ze si bude Renault ukrajovat zo svojho kolaca.
To by ale chcelo porovnat 2 taketo auta - 2008 a 2011, to by bolo urcite zaujimave. Pripadne aj nejaka zakladna rozborka v nezavislom servise, ktora by mozno ukazala, ze 150tKc za nove auto, je uz hodne malo.
9. 6. 2012 08:30
Re: Kecy o tych zakrutach
Snižování kvality dílů v průběhu výroby je běžná praxe. Předcházející generace Oktávky je toho zářným příkladem.
30. 3. 2012 09:06
Re: Kecy o tych zakrutach
Ve 180 začíná plavat podle mého názoru i Octavia 2 s multilinkem, pán je asi adrenalinový nadšenec. >:-[] Auto přilepené k vozovce podle mě vypadá úplně jinak, sedím si pohodlně rozvalen, volant držím třemi prsty levé ruky, pravou pohodlně na opěrce sedadla, auto se v oblouku skoro nenaklání a absolutně nevlní, rychlost skoro nevnímám. ;-)
Avatar - Ronault.
9. 2. 2012 13:40
Re: Kecy o tych zakrutach
Jen zapomínáte, pane redaktore, na to, že Favorit se na každé nerovnosti snažil vám zlomit páteř vejpůl a taky na to, že tehdejší majitelé zvyklí na pohodlí stodvacítky nebo žigulíka, nadávali. Což o to, že se Favorit nakláněl, ale držel stopu velmi dobře, když nedokázal nabídnout komfort cestování...

A nechci se s Vámi hádat, já na něm něco najel ;-)
9. 6. 2012 08:27
Re: Kecy o tych zakrutach
No ono by možná stačilo tyhle tramvaj kola co se tam v základu dávají nahradit nějakýma většíma a širšíma a hned by se to chovalo v zatáčce jistějc. Věřím, že na těchle galuskách to moc nesedí.
9. 2. 2012 13:15
Generace LIDL
Thalie je destilací všeho, co je u Renaultu špatně. Laciné pochlebování kupujícím, nedostatek opravdových schopností, příšerný design. Pod značkou Dacie by jí to jinak slušelo.
Nedávno se na mně vrhl Andromeda a spol., protože jsem netleskal čerstvým kupcům Thalie. V testu i v diskuzi výše je 100X popsáno, proč koupě Thalie na potlesk není.
Kupující totiž necení velký kufr, nebo komfortní podvozek...hlavním důvodem ke koupi Thalie je, že vypadá velká jako auto za 250, a stojí jen 150. A v autě, které vypadá na 150 kupci nechtějí jezdit.
A to není na potlesk, to je k pláči.
Rozbalit vlákno
0
9. 2. 2012 17:26
Krásné auto!
Mně se Thalie opravdu líbí, přijde mi elegantní, vnitřek je strohý, ale přehledný a za volantem v autosalónu jsem se cítil dobře. Navíc sedany mám rád (dosud jeden od německé konkurence provozuji, i když kvůli rozrůstající se rodině asi časem ustoupí variabilnějšímu a většímu autu). Proč bych si ji nekoupil (a proč chápu kritické hodnocení)? Protože cenový rozdíl mezi vybavenou Thalií (Privilege za 200k) a malými kombi (podobný či lepší prostor vevnitř a lepší variabilita) už není tak zásadní. Clio Grandtour, Peugeot 207 SW, magická Fabia Combi či kopácká Ibiza ST už jsou za 250k v lepší výbavě (z hlediska komfortu i bezpečnosti), částo v kombinaci s nezákladním motorem.
Kdo si Thalii koupí? Buď ten důchodce, co mu dorezl Favorit a chce na pozim života ještě nové auto. Posilovač a stavitelný volant nikdy neměl, chce pro jistotu velký kufr na brambory či bedničky s jablky, houpavé auto mu nevadí a jezdí tak, že se do extrému nedostane (nebo si to myslí) - za 154k je to pro něj ideální auto.
Kdo další? Kdokoli, kdo má limit na auto 200k, chce kufr, klimu a ohromí ho, že se Thalia skoro v plný palbě do toho limitu vejde. Nesleduje akční ceny konkurence, skladovky, předváděčky a thalia zvítězí. Dostane ho sleva při financování, 4 letá záruka při tomtéž a sliby asistenčních služeb.
Kdo chce a může za nové auto dát více než 250k, si Thalii nekoupí (kromě těch, kdo se do ní zamilují nebo s ní už mají dobrou zkušnost).
Za volantem vídám hlavně seniory nebo ženy v předseniorském věku, občas mladší ročníky se Z na zadním skle.
Thalii ani jejím majitelům bych se rozhodně neposmíval, klidnému a nenáročnému řidiči dobře poslouží. Na rozdíl od Logana se na našem trhu drží a dokud bude mít kupce, tak se bude držet dál.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "SR20"
9. 2. 2012 19:28
Slusne vozitko
Ja vidim thaliu ako slusne auto. Nie kazdy ma na octaviu tdi, vidim to tak, ze ak by vsetky ziguliky, 120, favority, ... , boli nahradene povedzme thaliami, bol by to velky pokrok. Na kratke trasy a do 10 tisic km rocne po meste, plus nenarocne vylety ako stvorene.
Rozbalit vlákno
0
9. 2. 2012 22:09
měl jsem jí
10 let a 120 tisíc km (první půlku spíše otec, pak mí jí předal) a nedám na ní dopustit. Jednoduché a spolehlivé auto, které nenadchlo ale nezklamalo a naprosto minimálními náklady na servis (cca 3-4 tis. za 2 roky v autorizovaném servisu). Akorát škoda, že už nedělají 1.4, kdybych byl ve finanční situaci, že bych za auto nemohl dát víc jak 200 tisíc a nemohl si dovolit leasing, tak bych do ní možná šel raději než do ojetiny.
Rozbalit vlákno
1
12. 2. 2012 16:02
Re: měl jsem jí
Ano, ale tu uz ide o verziu 2011,jednak priskrtenu Eurom a potom za cenu 150tKc, ktora je zlomkom tej povodnej z roku 2001. Takze je tu podozrenie, ze sa setrilo na spracovani aj materialoch a test mal ukazat, ci kupit verziu 2011, alebo nie.
10. 2. 2012 14:16
spotreba
pre tych ktorym chyba v clanku spotreba, dlhodoby priemer po 17500 km je 5.33 l/100km benzin, dovolenka 4 ludia + batozina, jazda po dialnici do 120 km/h viac to nemalo zmysel hnat, spotreba 6.21 l/100 km, podvozok DRZI, koniec koncov si to vyskusajte pri predvadzacej jazde, to co sa opisuje v "teste" sa pri nalozeni 2 ludmi pri beznych klukatejsich cestach a rychlostnych limitoch nekona, jediny problem vidim v nachylnosti na bocny vietor
Rozbalit vlákno
0
Avatar - avatas
11. 2. 2012 22:51
Tříválce, v této cenové relaci obvyklejší, mohou jen závidět
Tříválce, v této cenové relaci obvyklejší, mohou jen závidět.......děkuji panu autorovi za tuto větu. Měl jsem tu čest pojezdit Citigounem-nemohl jsem se rozjet,neb počáteční výkon je v úvodních otáčkách na úrovni š105 a po 3000ot/min zase jako sekačka.Myslím,že pro spoustu lidí to musí být šok.S tímto malým renaultem je více za méně/užitku a ceny/
Cígoun je opravdu navoněná bída,pokud nebude na cenové relaci renaultu,nebo nedostane lepší motor......
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
12. 2. 2012 17:43
Re: Tříválce, v této cenové relaci obvyklejší, mohou jen záv
No to jsi tu větu docela vytrhl z kontextu, právě rozjezdy s Thalií pan redaktor moc nechválí ;-).
12. 2. 2012 00:17
Nové auto nebo ojetina?
Vždy když je test laciného auta, plno lidí začne tvrdit, že mnohem lepší je lehce ojeté auto vyšší třídy. Další začnou tvrdit, že je levné auto nebezpečné, špatně táhne motor, nedrží v zatáčkách. Tohle všechno ale může napsat jedině deb*, pardon, nevyzrálý a zatím nezkušený jedinec.
Především, nikdy nelze srovnávat nové a ojeté auto. Ojetina je od slova ojeté, to znamená opotřebované. Všichni víme, že i když se majitel chová k autu hezky, stejně se plno dílů musí pravidelně měnit - hlavně podvozek v ČR dost trpí. A ty výměny nejsou laciné. Čím starší auto, tím víc se toho mění a tím větší je pravděpodobnost náhlé a drahé poruchy. Někdo tu navrhoval koupi předváděčky s pár km na tachu. To je ale taky ojetina, kdo někdy viděl, jak se lidé k takovým předváděčkám chovají, nikdy by je nekoupil. Na syrovém motoru hned po startu plné otáčky, zatáčky zásadně naplno po největších hrbech aby bylo vidět jak to sedí, u SUV jsem byl i svědkem skoku přes příkop do pole - je to přece echt tereňák. Prostě hrůza.
Ojeté auto taky víc žere - všechny vůle v motoru se provozem zvětšují, vstřikovací trysky ztrácí tvar. Že má 90% aut stočený tachometr, to je známá věc. Serviska? Za 500,- lze sehnat na jakékoliv auto a bude i autenticky vyplněná.

Pár poznámek konkrétně k Thalii. Tohle auto je za tu cenu překvapivě dobré. Po dálnici nemá problém uhánět hodně svižne, až se mi nechtělo věřit že je to jenom 1,2. Ve srovnání s HTP je to raketa. Problémy v zatáčkách jsou naprostý nesmysl, zdechání motoru taky. Posilovač mi vůbec nechyběl a to nejsem zrovna kulturista.

Ještě stručně zkušenosti známých z poslední doby:
Golf za 200 tisíc z bazaru, po pár km porucha motoru, oprava celkem za 80 tisíc. Moc nenajezdí.
Chevrolet Spark, koupený za zhruba 140 tisíc v akci, za 60 tísíc km bez poruchy, spotřeba dlouhodobě do 4,5 litru. Teď půjde na protiúčet při koupi novýho Sparka.
Renault Clio 3dv, koupila teta za 210 tisíc, starý zhruba 5 roků, žádná porucha mimo žárovek, akorát jednou neprošla na STK, protože jí servismani v Renaultu donutili vyměnit brzdovku a zapoměli brzdy odvzdušnit. Dlouhodobě se vejde do 5,5 litru.
Renault Twingo, koupený nový, majitelka tvrdí, že se vejde do 4 litrů, nelze ověřit. Žádná porucha.

Trvám na tom, že pokud má člověk na jakékoliv nové auto, není moudré koupit dráž vyhlížející ojetinu s nejistou minulostí. Sice možná párkrát zamachruje před sousedy, ale finančně to bude sebevražda. Lepší je koupit nové auto a po pár letech ho vyměnit třeba na protiúčet. Roční ztráta hodnoty je už po 5-ti letech menší, než kolik se nacpe ročně do ojetiny na opravách a údržbě.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Ronault.
12. 2. 2012 00:47
Re: Nové auto nebo ojetina?
:yes:
12. 2. 2012 14:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
12. 2. 2012 15:28
Re: Nové auto nebo ojetina?
To snad není jediná věta v celém jeho příspěvku. ;-)
Nicméně souhlasím s názorem, že při částce 200-250t je dnes auto z bazaru při kupi auta pro 2-4 lidi nerozum, stačí se trochu uskromnit a už to uskromňování není tak velké jako kdysi.
Avatar - Emel
12. 2. 2012 17:42
Re: Nové auto nebo ojetina?
Tohle je spíš o ročním nájezdu a klasicky.... o prioritách. Pokud najedu deset tisíc km za rok, pak mám po pěti letech auto po záruce s 50.000km. Pokud bych za 250.000 koupil řekněme nějaké Mondeo s doloženou minulostí, je šance na bezproblémový provoz stále slušná a kvalita jízdy neporovnatelná. Ideální volba pak je atmosferický benzín, klidně s větším objemem... tam je riziko nečekaných oprav nejmenší, člověk se hezky sveze a při malém nájezdu se vyšší spotřeba tolik neprojeví.

Nedávno jsem zase bychařil ve své garáži... a namátkou vybírám dva kandidáty:
- Octavia TSI Drive Ambiente, 1.4TSI 90kW, 400.000 Kč, nová
- MB-E 280CDI 4x4 kombi automat, 112.000km, 2006 nebo 2008 (teď nevím), 400.000 Kč

Stejné peníze, oboje splní základní požadavky čtyřčlenné rodiny... nějaké riziko dražších oprav u MB tu je, ale to je holt daň za komfort.
Avatar - Ronault.
12. 2. 2012 18:02
Re: Nové auto nebo ojetina?
Jistě, nic není tak snadné.
Nicméně vše to stojí a padá na volbě té správné ojetiny a hlavně na mechanismu, jak ji vybrat. Najít Mondeo s benzínovým motorem je docela problém, ačkoliv jsou, tak ve srovnání s diesely je jich málo, přecejen nafta v této třídě vede. Navíc střední třídu už se kupuje novou velice často pro desítky tisíc kilometrů ročně. Doložená historie je pro mne jen ta, že majitele znám osobně, jinak je tam vždy jisté riziko.

Pak je to už jen o financích. Pokud se podíváš na ceny nových aut, tak dá se opravdu sehnat Megana kombi 1,6 74 kW Advantage, který bude mít stejnou výbavu jako to Mondeo a bude stát 300t Kč. Mrkni do diskuze tady na foru.

To tvé srovnání... no prostorově by sis moc nepomohl, ono Céčko nijak prostorné není, pak ten zbytek je samozřejmě výše... jen je to ojeté.
Osobně bych do toho nešel, možná ještě do referenčního vozidla, předváděčky nebo vozidla od známého, do bazaru pro neznámé auto ne. ;-)

A i za těch 50t km se toho může semlít hodně, při ceně součástek jako ESP, klimatizace, řídící jednotky... a to už nemluvím o převodovce ne takovému diferenciálu na 4x4... to se můžeš dostat na cenu celého vozu... tohle mě vždy odradí.
Avatar - Emel
12. 2. 2012 18:33
Re: Nové auto nebo ojetina?
Já ovšem píšu o E-klasse ;-). Jen pro zajímavost, tady je odkaz: [odkaz]

Jistě, nějaké riziko tu je, ale na druhou stranu... rozdíl ve svezení za to může stát.

Mondeo třeba takové...
[odkaz]
Avatar - Ronault.
12. 2. 2012 21:17
Re: Nové auto nebo ojetina?
Jaj, E-classe :-) No tak tahle generace se mi moc nelíbila a taky k ní nemám moc důvěru :-|

To Mendeo má ale najeto 150t km a to mi příjde docela hodně, to je právě na výměnu rozvodů, pravděpodobně do pár tisíc budou volat tlumiče, čepy... přecejen naše cesty... a už se pomalu blíží i spojka (i když já mám teď na původní spojce 300t km, takže těžko říct, záleží na zacházení)... a to jsem na částkách, které se blíží k 300t kč a to už je ten nový Megan kombi. Jo, není to dvoulitr, je o třídu menší, ale vybavený je pěkně.Za 330t je i v LPG. Takže já bych volil určitě takhle ;-)
Avatar - Emel
12. 2. 2012 21:53
Re: Nové auto nebo ojetina?
Mě se právě líbí snad nejvíc ze všech MB kombíků... a s důvěrou nevím, to jsem nějak moc nezkoumal.
12. 2. 2012 19:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 2. 2012 19:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
12. 2. 2012 21:20
Re: Nové auto nebo ojetina?
S tou spotřebou to je sporné. Dlouhodobě bude klesat díky zajíždění motoru, od těch 150t může klidně zase opotřebováním růst, nebo špatnou lambdou či čímkoliv, co je na autě už vytlučení.

Za 180t moc na výběr není, to máš pravdu, leda tak tohle nebo Pandu. Do 250t už tak dlouá cesta není. Fusion už je trochu letitý, ale taky pro mnohé stále zajímavý.
12. 2. 2012 16:13
Re: Nové auto nebo ojetina?
V nasich krajoch sa preda viac ojetin, nez novych aut, takze take tragicke to s ojetinami nie je. Zasadny problem u ojetin je ten, ze kazdy chce co najlacnejsiu a prave tieto su vytahane mrdky, za ktore das v konecnom dosledku viac, nez keby si kupil porovnatelny model za vacsi peniaz. Chce to sa zamysliet preco auto A z roku 2006 stoji 150tKc a ine s tym istym poctom km, rokom vyroby, vybavou, motorm,... stoji 200tKc. Kazdopadne chce to nejake skusenosti/vedomosti, pripadne platenu pomoc s nakupom od konzultanta alebo mechanika. Kto to nevie/nechce, tak si moze kupit nove auto. Pre "standardnu rodinu z panelaka", je nakup ojetiny obrovskym rizikom.
Avatar - Emel
12. 2. 2012 11:55
Změnila se Thalia, nebo auto.cz?
Rozporů mezi tímto a předchozím testem je docela dost, a nejsou to jen výkony motoru, kde teoreticky mohlo dojít k zásadnímu zhoršení díky přechodu na Euro 5. Například...

2009: V interiéru nové Thalie je nejvýznamnější změnou zvětšení místa nad hlavou pro cestující ve druhé řadě, kde se bez rizika kontaktu se stropem snadno usadí i 180 cm vysoký pasažér.

2012: v zadní řadě je i málo místa pro kolena a pro hlavu.

Že by se v rámci šetření snížil i strop? A nebo se prostě jen s kolegou neshodnete?

Opravdu najedete hned první zatáčku s autem tak, že se kola odlepí od vozovky? Něco takového už se mi nestalo ani nepamatuju... a to včetně aut jako Renaultu 11 nebo Citroën 2CV. Ok, při testu je nutné vyzkoušet limity auta... ale nevím, na mě ta věta působí tak trošku bulvárně.

Píšete, že klimatizace je dostupná pouze pro Privilege... ale to není pravda, k Expression lze objednat za pouhých 8.000 Pack Advantage (manuální klimatizace + rádio Pioneer CD MP3 s USB + 2 reproduktory)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ronault.
12. 2. 2012 15:35
Re: Změnila se Thalia, nebo auto.cz?
Ačkoliv nerad útočím na pana redaktora, tak musím souhlasit, že článek je hodně tendenční a více než stav auta popisuje stav vztahu pana redaktora k tomuto typu vozů.
Ty rozpory proti starému testu jiného redaktora jsou do oči bijící, stejně jako vynechávání některých položek ceníku jako např. onen paket.
Jak jsem psal výše, hodnotím kladně testy pana Vaverky na veškerou dražší produkci, ale po každém testu na menší nebo rodinné auto mám pocit, že auto pan redaktor dostal v redakci k testu za tres.
Avatar - Emel
12. 2. 2012 17:47
Re: Změnila se Thalia, nebo auto.cz?
Mimoděk jsem si vzpomněl na nedávný konspirační článek o servisním plánu u Octavie...
13. 2. 2012 10:01
Redaktor prostě tendečně lže, asi mu konkurence dala něco po
Měl by se poučit z recenze u konkurence, není normální, aby se "neúmyslně" takto lišil...cituji od konkurenčního webu, níže pak celý odkaz :
Přesednutí do thalie bylo příjemnou změnou. Auto o poznání lépe drží v zatáčkách, řazení sice není ničím nadprůměrné, ale fungovalo bez potíží. Jak se nám thalia designově nezamlouvá, tak dobře fungovala. Ne, žádné zázraky nečekejte, ale svou práci odvede dobře.

Čtyřválec 1.2 16V/55 kW si s autem ví rady. Okolo 4000 otáček chytá druhý dech a pak vůz až překvapivě snaživě zrychluje. Navíc je proti motoru v aveu tišší. Zmínit musíme také ostrý nástup brzd, což je pro renaulty typické. Celkově na nás thalia udělala tak dobrý dojem, až jsme byli překvapeni. Svou úlohu zde ale sehrál i určitý kontrast při přesednutí z avea.

viz. [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
13. 3. 2012 17:44
Pán je mistr
Pán redachtor bude asi vodborník: „Z redakční garáže se nepodařilo jen tak vyjet, jako s jakýmkoliv jiným autem. Malý čtyřdveřový Renault potřebuje pořádně šlápnout na plyn, aby se motor při výjezdu v nízké rychlosti nezadusil!“ Nu, vždy si rád přečtu moudra, jež vyplodí lempl, který to, že je lemplem a neumí se normálně rozjet, dává veřejně najevo. S tím autem se nedá vyjet z garáže jinak, než že se mu přitom řádně protůruje motor? Zajímavé! Klucí z auto.cz, kolik platíte těmto lidem?
Rozbalit vlákno
0
18. 4. 2012 08:24
Nesúhlas
Mal som Thaliu r.v. 2007 s rovnakým motorom. Vtedy som čítal na portáli centrum.cz veľmi podobné hodnotenie.

Neviem, aký je rozdiel medzi Thaliou 2007 a 2012 (okrem karosérie), ale tá moja Thalia rozhodne nebola lenivá. Ostatne objektívne číslo je zrýchlenie 0-100 km/h a nie dojmy redaktora. Nech si toto číslo porovná čitateľ s cenovo porovnateľnými produktmi iných automobiliek.

Čo sa týka nakláňania v zákrutách. Je to iba otázka zvyku, rozhodne som sa nikdy nemal tendenciu prevrhnúť. A nemal somproblémzákrutu prejsť rovnako rýchlo ako na Fabii.

Ad. nekvalitné sedáky - po prejdení 900 km po našich cestách som bol oveľa menej unavený, ako pri prejazde polovičného množstva na služobnej Fabii. Súvisí to samozrejme aj s komfortnejším perovaním, ktoré je pre nekvalitné cesty oveľa viac "user friendly".

Českí recenzenti sa od začiatku snažia podsúvať verejnosti názor, že Thalia je lenivá nekvalitná šunka, vhodná pre nenáročných nemajetných šoférov a penzistov. Vietor myslím fúka z Mladej Boleslavi, lebo Thalia úspešne konkuruje Fabiam.

Netvrdím, že Thalia je super auto, ale na základe vlastnej skúsenosti konštatujem, že z hľadiska pomeru výkon - cena je to výborná voľba. Teda pre vodiča, ktorý nechce zbytočne vyhadzovať peniaze a auto je pre neho predovšetkým dopravný prostriedok.

Mimochodom, keď som Thaliu po 2 rokoch predával, mala najazdené 55 kkm a za ten čas som nemusel meniť ani žiarovku!
Rozbalit vlákno
1
24. 5. 2012 16:26
Re: Nesúhlas
thalii jsem kupoval jako novou v roce 2010 je mi 48 let chudobou zrovna netrpím prostě průměr měl jsem dva seaty a jednu octavii vše nové ale teprve v tomto autu jsem poznal co je pohodlí a spolehlivost octavka ji nesahá ani po výfuk šla z domu po 60 000 km hezky česky tak že bodlem .na thálii je přesně znát za málo peněz hodně muziky bohužel jsem by před tím mladej a blbej
Avatar - Ada je zase tady
8. 6. 2012 09:00
Thalia = typický příklad francouzské kvality
Člověka zamrzí, že tímto článkem zase redakce zcela zbytečně vytahuje na světlo další (polo)francouzský krám, i když, řečeno objektivně, test je i přes obecně zjevné nadržování rendlíkovským kreaturám, na poměry redakce Auto.cz kupodivu poměrně vyvážený.

Škoda jen, že někdo fundovaný neudělal rozbor, co všechno se v tomto tureckém zázraku za prvních 200 tisíc km - tedy za období celého životního cyklu typického rendlíku - po9ralo. Ale chápu, že takovou porci kilometrů může s tímhle přibližovadlem najezdit jenom blázen, anebo v lepším případě zapálený rendlíkovec (což je vlastně totéž).

Takže, vězte, že se rendlíkem je to stejné, jako s Kofolou - když ji miluješ, není co řešit...
Rozbalit vlákno
0
8. 6. 2012 12:00
Proč opět vytahujete starý tendenční článek (z února), že by
Již jsem na článek v únoru, kdy vyšel, reagoval (teď se nevím proč vytahuje opět), recenze je zkreslená v porovnání s recenzemi v jiných magazínech (servrech), dokonce i se starší recenzí zde...Odkaz byl v mé reakci...Asi se leze do pr..le škodovce, Thalia ukrajuje každý měsíc v ČR a SK cca 400-500 aut její úzké, vysoké, krátké, tvrdé a drahé Fabii... >:D

Recenze od odborníků, trochu jiná, než tato ze žoldu Škody :yes: ;-) :

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Aladeen
8. 6. 2012 13:11
LADA Priora
To si za podobnú cenu 220 tis kúpim radšej Prioru , Je väčšia , komfortnejšia a má motor 1.6 72kw takže to pôjde aj do kopca . :yes: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
8. 6. 2012 15:37
Pomoc pro podvozek
jsou pneumatiky na větším ráfku. Místo těch 14" co tam dávají jsem měl možnost chvíli jezdit na 195/55 R15 a to auto se pak chová úplně jinak. Pak už se naklání "jen" podvozek, ale pneu drží a té Thalii to velmi pomáhá. Pak už se s tím dá jet i 130 po dálnici :-)
Rozbalit vlákno
1
8. 6. 2012 17:01
Re: Pomoc pro podvozek
thalie mi překvapila velice ve své spolehlivosti soused který mi ji vlastně dohodil má najeto 210000km bez žádných nákladů mimo běžné opotřebení to by třeba japonci se svojima šunkama tipu suz, mitsu všechno se třese a\ vybruje jako na pouti (je to až do nebe volající) nikdy nedokázaly tohle vozítko je prostě fantazie po těch všech utrapách a najetých stotisících kilometrech s jinýmy hybridy jap. ško.se atd mám sice japonskou motorku ale auta se nenaučily dělat a nenauč prostě děs běs u nás autoservis na japonce jak mu říkáme miši v buši pořád narvanej netáhne nejede žere bouchá prostě ko