Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

BMW 6 Gran Coupe: Čtyřdveřová šestka

142 komentářů

_MT_
Pravda, nemají jen delší tradici, také jsou početnější a určitě významnější.
Avatar - white label
white label
I proto jsem nejdřív napsal typičtější a tradičnější dal až za lomítko, ale ani tak netvrdím, že QP žádnou tradici nemá, jde spíš o přímé srovnání délky těch tradic (první kupé Maserati se objevilo podstatně dřív) a o to které produkty definují značku Maserati především.
_MT_
Není tak pěkná, ale finned fastback to je.
_MT_
To je pravda. Já to bral víc z pohledu "GT je GT" než tradice. Ale neřekl bych, že QP není tradiční produkt. První generace vyjela v roce 1963, máš pět generací, to je už slušný odkaz. GT mají větší tradici, ale pořád 48 let není málo.
Avatar - white label
white label
Ale dvojice QP a GT pro mě není ekvivalent k 550i a 650i, a to dokonce ani tehdy, když pominu o třídu vyšší QP proti 550i.
GT je pro Maserati podstatně typičtější/tradičnější produkt, než QP, což u BMW 550i a 650i stejně neplatí...
Avatar - white label
white label
Ten už se mi ale zdaleka tolik nelíbí.
Jo, některé delší odkazy už to po editaci nebere, dávám si tu na to už raději pozor.
_MT_
GT je GT 😄 Po pravdě, něco podobného bys mohl říci u dvojice 550i a 650i. A dalších.

Tahle auta podle mě prodává motor a design. Uvidíme, jestli Fiat Maserati nezmrší. Jinak to totiž žádný skvost není. Mám tedy trochu strach, co přijde v další, už šesté, generaci.
_MT_
[odkaz]
_MT_
Podobné provedení zádě měl i Popular Special. [odkaz]

Druhý odkaz jsem musel dát samostatně, protože tu mají jiné zpracování odkazů pro nové příspěvky a pro editaci - pro editaci byl příliš dlouhý, nebo se serveru nelíbily nějaké znaky.
Avatar - white label
white label
Jo, je to zajímavé a osobité auto, ale zrovna u Maserati bych si dovedl vybrat spíš něco s jedním párem dveří... 😄
Avatar - white label
white label
Ano, tenhle Popular Sport "Monte Carlo" s karoserií Coupé Sport je (zvlášť na Škodovku) poměrně vzácný (dvoudveřový) krasavec!
Kromě téhle karoserie, se dělal i Roadster/Roadster De Luxe.
[odkaz]

"Škoda Popular Sport „Monte Carlo" typ 909 (1935–1938
Tento automobil pojmenovaný po jednom z nejslavnějším automobilových závodů vznikl výměnou běžného motoru Popularu za ten z většího Rapidu (901). Toto spojení se ukázalo jako vynikající po absolvování slavného závodu, a tak ho automobilka začala prodávat s karosérií Roadster, Roadster De Luxe a Coupé Sport. Však také jezdil nejvyšší rychlostí 110 km/h při spotřebě l0 litrů benzínu na 100 km a měl diferenciál. Vyrobilo se ho 72 kusů."
_MT_
Jo, souhlasím. Jak jsem řekl, mě ve své třídě nedává smysl a spíš ho vidím ve vyšší střední, kde by smysl dával o něco větší. I prostorností kabiny spíš míří do vyšší střední. 😉 Když se nad tím zamyslím, jen na základě rozměrů ho odsuzovat mi přijde trochu nefér. Konkurent S, A8 a 7 to není, ale je to zajímavý kus auta. Přitom se nedá říct, že by působilo disproporčně. Je to auto, které si možná zaslouží nebýt v nějaké určité škatulce. 😄
_MT_
Teď jsem koukal, že i Škoda měla finned fastback - Popular. [odkaz]
Avatar - white label
white label
Je pravda, že QP si designově na žádné 4dv coupé hrát nemusí, ale stejně tak by si na něj nehrály verze jako M7, nebo RS8, to že tyto verze v téhle třídě vůbec nejsou má právě spojitost s jejich případnou (ne)smysluplností.
_MT_
Já to beru z hlediska designu. To je poctivý sedan, byť srdcem je to "sportovec." O jeho smysluplnosti jsem tu diskutoval již dříve, nejsem jeho největším příznivcem (o to méně, že je ve vyšší třídě; já ho vždy viděl ve vyšší střední, nikoli jako alternativu k S-klasse - to rozhodně není). Pravda je, že ho u mě skutečně zabíjí interiér. Nebýt toho a být třeba o třídu níž, tak by se mi asi do hledáčku dostal. Ne pro jeho sportovnější projev, ale protože je to pěkný kus auta s famózním motorem (Ferrari, co jiného by člověk měl čekat). 550i by se mohla jít zahrabat.
Avatar - white label
white label
Souhlas, ale zrovna s tím Quattroporte to po této stránce taky zrovna "ryze" nevidím. To je vlastně taky tak trochu S-klasa a kupé (GranTurismo S) v jednom. Já bych se raději pořádně svezl (i se na něj díval) v tom GranTurismu S a napříč Evropou zase cestoval raději v D3 lux třídy.
Takže vlastnit QP mi nějaký hlubší smysl taky nedává...
_MT_
A nedostanou ve výsledku ani jedno. Chápu, co tím říkáš. Je to pravda. Já jen rozlišuji mezi tím, kdy se mi někdo snaží namluvit, že je to obojí, a kdy si člověk takového hybrida koupí sám, ať už protože mu vyhovuje, nebo protože si nalhává sám, že je to obojí. Kompromis je kompromis a těžko může být tak dobrý jako originál. To neznamená, že nemůže někomu stačit.

Začínám si čím dál tím víc vážit Quattroporte, které se moc sportovně netváří (je to elegantní, až sexy sedan), ale dokáže těmhle "sporťákům" pořádně zatopit. Jediná škoda je, že s novým automatem to už není transaxle.
_MT_
U nějakého hatchbacku jsem četl Fließheck a uvízlo mi to v hlavě. Když jsem se podíval do slovníku, tak i Google to překládá jako hatchback. ;-\ Pro příště. Klasickým hatchbackům tedy říkají Schrägheck.
_MT_
Fuj, ošklivá chybka. Samozřejmě "němčině."
Avatar - white label
white label
fließen - téci , plynout
Fließheck používají němci skoro pro vše se splývavou zádí (tedy i fastback).
Avatar - white label
white label
U toho Cayennu/Panamery samozřejmě nejde jen o možnost dieselu i bez něj jsou to variace na "vše v jednom". Prostě spousta lidí chtělo Porsche, ale nechtělo nepraktické malé sportovní kupé. Chtěli Porsche, ovšem bez typického charakteru pro něj. Nechcou Range Rover a k němu 911ku, nebo S-klasu a k němu 911ku, raději "chtějí zabít dvě mouchy jednou ranou/cenou", tedy Cayenne, nebo Panameru..
_MT_
[odkaz]

"Die Linienführung läuft zielstrebig auf die Hinterräder zu und verleiht dem Audi A7 Sportback Kraft. Das elegante Fließheck vermittelt präzise die Stärken des Audi A7 Sportback. Es betont durch seine einzigartige Linienführung den emotionalen Charakter, der sonst nur einem klassischem zweitürigen Coupé vorbehalten ist. Und die Großzügigkeit des A7 Sportback ist mehr als nur attraktiv."

O tom jsme se také bavili, hatchback je takový nadřazený pojem, liftback je spíš výsledek marketingu. Po pravdě, možná jde jen o mou chybu v překladu, protože Fließheck může znamenat jak hatchback, tak fastback. Německá Wiki ho má jako fastback.

Ale jo, asi to byla moje chyba. I doslovný překlad spíš ukazuje na fastback. Měl bych víc číst o autech v Němčině, abych si udržel tématický slovník.
Avatar - white label
white label
O A7 jako o hb? Tak o hb v souvislosti s A7 zatím nevím. Když už ne fastback, tak bych A7 viděl spíš na liftback, než hatchback, i když "košer" není ani jedno.
_MT_
Tahle konkrétní věc mi ani tak nevadí, protože nikde není napsáno, že Porsche musí mít benzínový motor nebo vyrábět pouze sportovní auta. Může mě to mrzet, ale neštve mě to. Jde spíš o sílu značky než o klamání. Nikdo ti neříká, že dieselový Cayenne je vlastně převlečená 911.

Chceš vše v jednom a nemáš nic, to je většinou výsledek. Spíš mě zaráží, že jsou lidé tak naivní. I kdyby tomu věřili, tak snad si nemohou myslet, že tomu budou věřit i ostatní. Koupit si auto, protože je pěkné a vyhovuje mi, je normální, ale tvrdit, že je to kupé a tvářit se výjimečně, když to ve skutečnosti není, tak je ten člověk u mě na hlavu.
_MT_
Naštěstí Audi se ani o kupé nesnaží mluvit. Jediná zmínka o kupé je, že má dramatickou linii střechy jinak rezervovanou pro kupé. Nečetl jsem všechny tiskové zprávy, ale v katalozích ani na internetu jsem si ničeho jiného nevšiml. Mluví o ní jako o elegantním hatchbacku, což mi přijde celkem přesné.
Avatar - white label
white label
Lidi chou vše v jednom a marketing jim to "jen" servíruje, proto má velký úspěch třeba dieselový Cayenne, nebo dieselová Panamera - praktické, úsprorné a přesto "PORSCHE". 😉
Avatar - white label
white label
Kupé není ani CLS, ani CC, ani A7, ani 6er GC, ale A7 k němu má designově nejblíž.
_MT_
To je asi "tep doby." Každý chce být sportovní, exkluzivní, já nevím co všechno. Kupé jsou vrchol potravního řetězce ve světě aut. Není divu, že po nich spousta lidí touží. Ale nevím, co si snaží nalhávat. Mě často připadá, že marketing ze mě dělá blbce. Devalvuje tradiční hodnoty. Proto ho nemám rád. Umět prodat produkt je jedna věc, manipulovat s lidmi a nalhávat jim něco je druhá. Jednoho dne, až mi prodejce řekne u nějaké podivné kreace, že je to kupé, tak ho asi umlátím katalogem. >😒]

Samozřejmě mi nevadí, že tak výrobce pojmenuje model. Jednoznačná označení u mě mají plus. Ale měli by mi to nabízet jako to, co to skutečně je.
Avatar - white label
white label
Jj.
_MT_
Pamatuji si, šlo mi čistě o tu ploutev. Navíc finned fastback je u Tater uvedený i v tom seznamu nahoře (z Wikipedie).
_MT_
Co mi na těhle čtyř-/ pětidveřových kupé celkem vadí, jsou zadní bezrámová okna. Konkrétně ta fixní část, která nejde stáhnout. Audi se tomu vyhýbá svým tradičním uspořádáním prosklených ploch. Ještě k tomu B sloupku, tak mě napadá, že případné čtyřdveřové kupé by ho mít také nemělo. Navíc jsem se tam chytil do pasti, protože CL je na kupé moc velké. 😄 Je to také spíš sedan. Chtělo by to normovanou definici. >😁
Avatar - white label
white label
Finned Fastback už jsme diskutovali minule, ale bez podobného překladu...
Avatar - white label
white label
První M3 (E30) vůbec byl oficiálně dvoudveřový sedan, což spousta lidí neví, viz třeba nedávný článek tady na auto.cz, kde se doslova píše: "Designovým sokem výše uvedené novinky je populární sportovní kupé BMW M3 E30, produkované v letech 1986 – 1990."
[odkaz]
U BMW už má tenhle "sedanovský" styl kupé docela dlouhou tradicí, takže to už tak nějak toleruju/respektuju/neřeším.
_MT_
Ale je pěkné, že jsme oba zvolili stejné slovní spojení. Já si to tu vymyslel na fleku (možná, že to prosáklo z podvědomí, pokud jsem to někdy někde četl, ale rozhodně ne vědomě). Jsem si říkal, jak to pěkně pojmenovat, a ploutev byl výsledek. 😄
_MT_
Tak 6er GC neprojde jako kupé, natož jako fastback. Není ani jedno. Kdybych byl striktní, tak ani klasická 6er není kupé, protože podle starších definic kupé nemají mít B sloupek. A také řada klasických kupé ho nemá - ať už třeba CL a E od MB nebo Aston Martiny. Když to není kupé, je to dvoudveřový sedan, popřípadě třídveřový hatchback.
Avatar - white label
white label
To souhlasím, ale to nemá aní 6er GC. U 323F bylo to "kupé" spíš lidové označení, marketingově to bylo poprvé zneužito až u toho MB CLS.
Tatra zase přinesla mezi fastbacky označení Finned Fastback, tedy něco jako fasback s "ploutví"...

edit: aha, už jsi tam tu ploutev připsal, tak jsem si ty svoje "moudra" mohl klidně ušetřit. 😄
_MT_
To netuším, já ten termín poprvé slyšel u Mercedesu. Pro mě je to, s prominutím, marketingová prasárna. A to bych navíc CLS první generace nepočítal mezi fastbacky, protože u kufru dochází k otočení křivky linie jeho střechy. Také useknutí není tak radikální, spíš vůbec. Sice nemá klasický kufr, ale rovněž to není klasický fastback.

Tatry byly ve své době zajímavá auta. A jejich styl fastbacku s ploutví (chceš-li finned fastback) jedinečný.
Avatar - white label
white label
Díky Tatře jsme vlastně kdysi byli takovou fastbackovskou (s dvěma páry dveří) velmocí, ale nazývat tyhle fastbacky, jako 4/5 dveřová kupé, se zřejmě začalo až s příchodem
Mazdy 323 F(antom) a později hlavně u MB CLS I.
_MT_
Určitě neznám všechny a přiznám se, že jsem čekal seznam tak poloviční až třetinový (nepočítaje kreace posledního tisíciletí). 😄 Asi v mé paměti víc zůstávají kupé. 😉 Je pěkně vidět, jak ten trend ustal v 70. letech a zase se objevil v polovině minulého desetiletí (výjimkou budiž Mazda).
Avatar - white label
white label
On ani 4/5 dveřový fastback není nic až tak extra výjimečného, natož nového😒br />
1933-1935 Pierce-Arrow Silver Arrow]
1933-1936 Riley Nine (Kestrel)
1934-1938 Tatra T77/T77A (Finned Fastback)
1936-1939 Tatra T97 (Finned Fastback)
1937-1950 Tatra T87 (Finned Fastback)
1946-1952 Tatra T600 Tatraplan (Finned Fastback)
1946-1958 GAZ-M20 Pobeda
1947-1953 Jowett Javelin
1948 Tucker
1948-1952 Hudson Commodore
1948-1954 Hudson Hornet
1949-1951 Nash Ambassador Airflyte
1950-1953 Tatra T87-603
1955-1958 GAZ-M72 (M20 4x4 conversion)
1951-1957 FSO Warszawa (Polish M20 clone)
1968-1974 Volkswagen Type 4
1969-1978 Citroën Ami 8
1970-1979 Citroën GS
1972-1982 Lancia Beta Berlina
1973-1981 Volkswagen Passat
1974-1990 Citroën CX
1975-1984 Lancia Gamma Berlina
1976-1986 Rover SD1
1978-1980 Buick Century
1978-1980 Oldsmobile Cutlass Salon Brougham
1990-1998 Mazda 323F
2005–Present Mercedes-Benz CLS-Class
2006–Present Citroën C6
2009- Porsche Panamera
2009- Aston Martin Rapide
2009- Audi A5 Sportback
2009- Volkswagen Passat CC
2010- Audi A7 Sportback
2010- Honda Crosstour/Accord Crosstour
2011- MG 6
_MT_
S7 má podobné složení interiéru - diamantově prošívaná křesla (černá kůže je v nabídce), výplně z uhlíkového kompozitu, titanem si nejsem jist. Vypadá to dobře. Těším se, až se mi dostane do rukou. Na 4.0 TFSI jsem zvědavý.

To dřevo je tak pěkné, že budeš mít nutkání si na něj sáhnout. Po pravdě, ani mi pak nevadí, že nemá celočalouněný interiér. O chloupek víc kovu by interiéru neuškodilo, ale kompletně kovové dekory jsou na mě příliš. Hodně se mi v tomhle směru líbí interiér A8.
_MT_
Být nenápadný částečně k Audi patří, ale divil by ses, kolik lidí se za A7 otočí. Časem o to nejspíš přijde, protože se prodává jak housky, ale pořád umí přitáhnout pohledy.
_MT_
Bavili, takže víš, že se na to dívám víc konceptuálně. Přeci jen jsme o 30 let jinde, takže ztvárnění stejného konceptu bude dnes jiné. Navíc, dvou-/ třídveřový fastback není nic výjimečného, ale pětidveřový... 😄 Není to podstatné, klidně bych to uzavřel jako křížence těhle dvou.
Mig_35
rozdíl 550i vs 650i je téměř 400 tisíc za kupé. Tohle bude stát podle mého ještě o 2 kila víc... To je jako kdybys řekl, že bude céčko kanibalizovat éčko od mercedesu...
webpaja
S-Klasse mi nepřijde komfortnější než 7 a třeba řada 5 nabídne preciznost a komfort, kdežto E podle zvolených kol jedno nebo druhé 😉
totalguy
BMWfanoučci si tu ucvrnkávaj, ale BMW totálně zklamalo, jako jediné nevytvořilo samostatnou designovou řadu 4dvéřového kupé (myslím z trojky BMW, Mercedes, AUDI), Porsche nepočítám, to jde striktně v designovém duchu tradice 911. I nadále zůstává jedničkou Mercedes CLS (a vždy bude), které navíc bude mít novou verzi SB (a všichni se budou zase o***t, doufám že VW jako první protože potřebuju trochu víc místa na haraburdí v autě), pak AUDI A7 (tady mě totálně zklamal z 6 vykradenej interiér, to už mohli krást z 8 např tu šaltpáku) a jako poslední tenhle paskvil (kterej tak trochu podřezává větev klasickému kupé 6 jako jeho "natažená verze").
lowkick
máš ji mít 😄 ...jen abys neskončil v saabu... 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Spotřeba... teda ta papirova. Ono to vypadá, že za chvilku bude nutné tu naftu z nádrže odlivat... >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Neboj, ty máš seduuuuuuum.... a nikdo ti to nevezme.
zlysoused
Já bych tu vilu prosil secesní.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Ne.
lowkick
Jistě se shodneme na tom, že vnímání designu je subjektivní, proto také vypadá každý reprezentant ze stájí D3 jinak. Nepodezřívejme tedy například designéry Audi z nedostatku v tvarosloví...jen jsou si vědomi pravdy z první věty...jen míří jinam než "opulentní" MB a jinam než "predátorské" BMW. Ošem uznávám, že v přímém srovnání "oko na oko" na mne působí CLS tak, že si víc zaslouží svou cenovku (bmw nemohu soudit, ale podle snímků je to také pecka). Takže tady máme funkcionalistickou vilu, barokní zámeček a gotickou tvrz. Každý si vybere...pokud ne, může ke kosočtvercům pro kartony na přikrytí. 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Jj, řada výrobců v průběhu krize již klesá ke dnu a vypouští na hladinu posmrtné bubliny, velká plejáda výrobců bojuje o holý život a stébla se chytá tak naproti tomu D3 rejžuje jak divá a velmi rozumně část zisků reinvestuje do ještě většího tempa inovací, kterému v současné době skutečně nikdo nestačí a máš recht, že tak velký "odskok" jako dnes D3 nikdy neměla.
lowkick
Určitě je tento pocit určován rámcem tvého zájmu...pokud sleduješ počiny z produkce D3 a ne z Nošovic, je jasné, že tu dominanci vidíš (jako já) :yes: Ovšem jiný aktér zdejší diskuse bude tvrdit, že hvězdou autosalónů jsou třeba rendlíky...protože vidí jen kosočtverec 😄
Avatar - white label
white label
V podstatě souhlas, německý autoprůmysl ční nad zbytkem ještě dominatněji, než dřív... a někteří to ne a ne rozdýchat...
karfiol
co se týče komfortu,tak BMW poněkud zaostává,ale ona se BMW(i u vyšších tříd,především6,7) podle mého názoru ani naprosto komfortní být nesnaží...člověk v nich vždycky najde kompromis pohodlí a sportovní jízdy,v dnešní době možná trochu na škodu napříč kompletní modelovou škálou...naproti tomu MB ztrácí u všech modelů sportovním duchem...můj názor,nikomu ho nevnucuji...
Avatar - white label
white label
Jj a na tom druhém odkazu je krásně vidět, že ta "původní předloha" měla useknutou záď ještě mnohem výrazněji/ostřeji...
zlysoused
Když tak sleduju v poslední době, jak D3 sází jedno eso za druhým, tak mám pocit, že ční nad zbytkem autosvěta daleko dominantněji, než tomu bylo třeba před 10ti lety, nebo vlastně kdykoliv dřív. Zdá se to jenom mě, nebo to tak fakt je?
MariAchi
Cert vzal garaz, kdybych tak mel toho bawora!
MariAchi
Coze?
Oni nedavaj "Seduuuuummmm!!!" ?!
Mig_35
Přístup á la Seat - jinému provedení karoserie dát název úplně nového auta... no nevím čéče...
MariAchi
No je fakt, ze v te A7 to drevo nepusobi tak doternym dojmeme a jeden samotny dekor - treba jen hlinik/titan - by ty velke plochy nevytrhnul. A taky je fakt, ze Audi do ni citlive zvolilo vkusnou, matnou dyhu.
Ja ale drevo v aute nemusim, pusobi to na mne moc nasilne, to je material, ktery tam dnes nema (az opravdu na vyjimky) opodstatneni.
Zahraju si na bychare - volil bych cernou kuzi + titan/karbon. V S5 >😁
Mig_35
...kdybych měl garáž a měl v ní dost místa 😄
MariAchi
607 - to je takove to nafoukle od Peugeotu? ;-\
GTI
>😁
MariAchi
Krasavci!
Oba.
Teda ne ty a GTI, ja myslel ty Audiny >😁
GTI
No, je to neuvěřitelné, ale diskuse je rozříštěná jak modelové portfolio lancie... Uvědomme si však, že máme před sebou auto, které délkou přerůstá pět metrů, a až na nás někde za rohem vybafne, jemnější povahy budou mít letnu v gatích. Nač natvrdo vymezovat tuhle šestku proti CLS? Oba tihle reprezentanti vyšší silniční šlechty mohou, a také nepochybně budou, vedle sebe dokonale soužívat. Zde nejde o rivalitu, zde jde výhradně o směr lomu světla, procházejícího garážovými démanty.

CLS je garážová aristokracie klasické designové síly [odkaz] Usazená estetika, všechno je po ruce, kabina, která nemůže zestárnout ani za sto let. Gran Coupé je (správně) z trochu ostřejších ingrediencí, kabina ctí modernu, je uhrančivá přesně tak, jak v exklusivním žraločím zabijákovi být má. Máme před sebou nikoliv konkurenci, nýbrž dva vedle sebe stojící vrcholy prémiového auto světa.

Tuhle dvojici doplňuje A7. O řád uměřenější, o řád výrazově skromnější. Přesto i sedmička je uhrančivým, nezapomenutelným modelem. V komplexu (jakkoli dokonale ctí tradice, viz. kolega Label shora) mírně ztrácí v příliš bachraté zádi.

Rozhodování (bavíme-li se o tom nejlepším) neexistuje, existují vedle sebe tři modely, které pro každou z automobilek, koneckonců jistě i pro nás, reprezentují skutečný výběr z hroznů, jsou to démanty svých tvůrců, ukazují, kam až to ta která automobilka umí dotáhnout, zakotvují genetickou estetiku, do hlav nám vpalují designový rytmus té nejvyšší síly.

Osobně jsem schopen (mírně bez záruky, neb v GC jsem samozřejmě neseděl) rozhodnout věc jen co do přitažlivosti kabiny. V ní dávám spontánní přednost Mercedesu, neb mi dokonale harmonizuje mix tradic s vrcholnou estetikou a vkusem kabiny. Vím však, že ve stejné estetické hodnotě zase může někdo jiný být přitahován ke kabině BMW či AUDI.

Jestli však něco, pak právě předmětná trojice žádá dokonalý trojtestík. Trojtestík od mistrů testérů AUTO.CZ. A žádné tuli-muli, žadné diamantové alibismy, hezky pěkně prémiově popsat každého z nich, vtlouct prostě prosťáčkům do hlav, kde je pravda garáže a kde je plejstejšnová šalba dní, vrazit prostě prémiovou třísku do zadnice bohorovných diskusních naivistů, jimž je pojem - prémiový svět - programově zakázaným ovocem, územím než vlastních strachů, vyhnanstvím životních možností...

Těm ostatním pak trojtest odpoví na otázku jejímž smyslem je sama podstata garáže. Neboť nalezení absolutna je povinností zejména těch, kteří ví, umí a znají...

BRAVO BMW - BRAVO MERCEDES-BENZ - BRAVO AUDI :yes:
Pierre Baguette
Mám s tým autom taký menší problém. Malo by sa totiž volať BMW 7...
webpaja
V čem, resp. ve kterých segmentech BMW na M-B nestačí prosím? 😉
GTI
Trefa :yes:
GTI
Tak tohle designově zahřeje :yes:
GTI
Ale jo byla, avšak zrovna aktuální tlama estetikou nestrádá. Podle mého je dokonalým odrazem doby.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
607 je krásný, nadčasový design.... prostě paráda!! ...dobrý postřeh... :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
jj, první garančka - vysázíš 30 litrů ani nemrkneš....
Zbysek01
Souhlasim 😄 ale ktomu 5metrovemu auto se to proste nehodi 😄

Prijde mi ze dnes se uz za Audi nikdo neotoci 😒
Ale ty chytrolíne ...
MadCFO
Chlapče, piš raději o Fiatech 1,2i a diskuze o opravdových autech nech na těch, kteří v nich už někdy seděli, díky.
webpaja
Na mě tedy 5er působí v základu neskonale lépe než konkurence. A6 ani E nepomohou dokonce ani příplatkové!!! 17".
Pětka je stále BMW se vším všudy, komfortním, lehce sportovně laděným sedanem. To komfortní by mělo být velkými písmeny, neboť většina testujících novinářů čeká od modelů ultimativnost, kvůli které se chodí do příplatkových položek se znáčkem "M".
Sedma mi přijde možná komplexněji o nějaký ten chlup horší (to slovo se v lux třídě ani nehodí) než A8, ale stále je víc BMW než předchozí model. Její designová lehkost s možná zbytečně velikými nosdrami je v této tžřídě více mínusem než se mohlo na počátku zdát, přesto je pro mě pravověrnou vrtulí.
webpaja
A7 jako jediné z trojky vypadá coby fastback varianta "lidového" sedanu vyšší střední. Proto ta vyčpělost.
webpaja
Ta záď byla problém při představení, pak jsem si zvykl, ale v kontextu konkurence se znovu stává takovým vřídkem 😉
webpaja
Za mě naprosto vyrovnaně CLS a 6GC, pak A7 😉
webpaja
Když Golf tak Country 😉
Blondyna_v_Mercedesu
Další pokus přiblížit se CLS...Co si budem povídat, z poslední doby je jasné, že nejen BMW na Mergla nestačí. MB mládne, chrlí novinky ze všech stran a tohle je jen pokus, jak jej dostihnout...Tohle není 4dv. coupé..tohle 4-místný sedan. ;-\ Tím nechci říct, že třeba nevypadá dobře. Určitě si své příznivce najde, ale u mě vede jednoznačně CLS.
Oldakom
Překrásné auto - chce se mi dodat, ostatně jako každé BMW, i když jsem až dosud tvrdil, že současné nejhezčí BMW je Z4, ale toto je překonává - a kdybych měl dost místa v garáží, tak si ho objednám 😄
chrudoš
Tak tohle je raketa, stejna drzost v pohledu jako X6 a dle me i hvezda tridy 4dv. coupe atd, nadhera! 5 i 7 oproti tomuto vypadaji velmi usedle, BMW miri celkove na sportocne strizene auta a tim i "ostrejsi zakazniky (viz prodeje X6), podle me se budou 5 6 i 7 v prodejich bit sami mezi sebou.
figurka
Vlastně nyní už vím. Vím, co chci napsat za myšlenku. Při "projíždění" fotek jsem ale nevěděl. Prázdno. Tma. Mozek byl plně pohlcen signálem z oka a prakticky se ani nic objevit nemohlo. Tohle nelze odbýt "na půl plynu".
Auto roku. Když by někdo měl zájem uspořádat anketu auto roku, rád bych hlasoval. Nesmí se ale jednat o anketu ve smyslu který známe dnes, kdy mám pocit, že pro vstup do kolotoče anket je nutno nenávidět benzín, chroupat půl kila brokolice denně a výše průměrné mzdy je sprosté slovo mimo představivost. Mám na mysli anketu pro lidi, kteří v klidu přiznají půl kila hovězího, kteří přiznají asi 15 na sto, ale přesně netuší. V ten moment se zde totiž díváme na jednoho z adeptů na první místo. A i když asi taková anketa stěží bude, já si ji dělám čistě pro dobrý pocit každý rok. Tohle auto si musím velmi jasně "označit".
Avatar - white label
white label
Souhlas, ale designově (bez ohledu na počet dveří) je mnomem přímější předchůdcem A7, Audi 100 Coupé S (ale to už jsme jednou probírali).

[odkaz]
A tohle asi komentář nepotřebuje vůbec😒br /> [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - white label
white label
A7 "vyčpělé"? To mi přijde až mírně zaujaté, stejně jako naopak ta chvála dokonalosti všeho (až na 1er) od BMW.
Ano, tohle 6er GC se designově !velmi! povedlo (k interiéru mám místy výhrady a nebýt té jeho atraktivní barevné kombinace a materiálů v galerii, vypadal by mnohem obyčejněji), ale právě vedle něj je jasně vidět, že mnohem lépe mohla vypadat už 7er, která je dnes třídně nejslabší z D3, myslím designově, teď tedy neřeším srovnávací testy, i když tam převážně taky.
5er je povedenější (než 7er), ale obě mají výhodu v tom, že jsou srovnávány (zvenku i ze vnitř) s předchozímy "benglismy".
5er potřebuje "berličky", jako např. správnou barvu, slušnou výbavu (sedan rozhodně M-paket) ještě víc, než nová A6, jinak totiž (hlavně v reálu) v reálu působí hodně obyčejně, navíc tradiční jízdní charakter ala BMW (tedy to co BMW poměrně jasně odlišovalo od A6/Ečka) z 5er vyprchal (ale to už do jisté míry i v minulé E60), jestli je to pro většinu zákazníků 5er dobře, nebo špatně je otázka.
lowkick
Přání otcem myšlenky...Panameru sem (proboha) nemotej, tam servis zdarma nedávaj. 😄
_MT_
Tomu "nechutně useknutému" zadku se říká fastback a u Audi má svého předchůdce. Nejde o nový designový prvek, ale o oživení starého modelu. Předtím, než Avant byl kombík, tak byl právě takovýhle😒br />
[odkaz]

To se díváš na více než 30 let starého předchůdce A7 Sportback.
_MT_
Do 6 GC bych si dřevo asi nedal, ale Audi nabízí pro A7 opravdu povedené dekory a ten interiér o dřevo skoro prosí. Pro mě kov v A7 působí až moc chladně a možná až prázdně - jsou ho celkem slušné plochy. BMW má u mě velké mínus za středový tunel. Přijde mi, že spolujezdec sedí v jiném autě. Nemám v něm tak příjemný pocit (soudě podle klasické šestky).
Zbysek01
Akorat ten nechutne usekly zadek A7 je odporny 😄. Kdo tohle navrhl zaslouzi povesit za koule do pruvanu 😄.

To A5 je jiny kafe.

Azdopadne 10 bodu z 10 ti - BMW
Avatar - iudex
iudex
Presne. Za A7 sa otočím, či ide alebo stojí. A stále sa mi neopozerala.
Avatar - beibej
beibej
No tak passat bere prodeje konkurenci víc než dost.( mondeo,insignia )
A měl jsem na mysli že cc a passat si konkurujou míň nž pětka a 4dv šestka. Pro koho je bavor málo tak může šáhnout třeba po Panameře. Ale řešit to dražší pětkou? Mě by to teda tu Panameru nenahradilo.
Avatar - beibej
beibej
tak se koukni kolik stojí nejdražší pětka pod emkem. Zas takovej rozdíl to nebude.
jossalito
:yes:
MariAchi
Jasne, ja narazel na to, ze Coupe je jen slovo, ktere nema s auty moc spolecneho. Jen pro motoristickou verejnost se to proste ujalo jako oznaceni dvoudveroveho vozu.
jossalito
Negativní sklon si nechaly.
jossalito
Jestli ti něco vadí, použij hlavu a hned potom hatelist. :-!
jossalito
Mám na to podobný pohled. Ale zepředu dávám body jasně Audi a od tříčtvrtečního zadopohledu se karta obrací a vede u mě BMW.
Iteriér cením více u Audi, i když osobně nejsem zastánce dřeva.
Za celkový dojem opět souhlasím s tvým názorem, že stále o něco vede Audi.

A7 má neskutečný postoj na cestě a to hlavně při pomalé jízdě městem. A7 působí, jako zpomalená sekvence z reklamy. Ukázkově dovede poutat pozornost. :-!
lowkick
Vyčpělý bude tento tvůj příspěvek za pár dní a auta se nenavrhují jako časopisy... 😄
Každopádně všechny tři vozy jsou (každý jinak) krásné a budou mít +/- stejné prodeje. :yes:
P.S.: BMW pokračuje i u novinky v "auditech" trendu...no ono to ani jinak nejde, laserem si zatím svítí leda v dvd >😒]
lancer24
musim suhlasit audi pôsobi vedla bmw tak nejak stroho,jednoducho...ale to može byť koniec koncou pre niekoho velkym plus.celkovo dizajn oboch aut vystihuje to čo bmw či audi v poslednej dobe preferuje...pre mna ma audi plus tym ,že je to skutočne nejaky hybrid,že to ma nadych kupe a nieje to len sedan ako 6gc.interier je pre mna u audi top bmw sa však neda zahanbiť...celkovo však obe auta chvalim bmw je za športovu značku a audi zas ziskava strohostou až nenapadnostou ,preciznostou...teda ozaj ide len o preferencie čo sa komu pači...ja osobne som za A7 ps: to čo nemusim u 6ky je ten predok
Sleeper
mariachi: Citace z článku "Jméno samozřejmě lehce mystifikuje, sama automobilka pro tuto verzi používá módní název čtyřdveřové kupé, ale jedná se o sportovně laděný sedan s dynamickým bočním profilem."
Sleeper
GTI: Zřaločí BMW už tu byla v sedmdesátých a osmdesátých letech.... Přídě ale vypadaly zcela jinak než dnes 😄
S Fiatem je zábava, tak proč ne ... mimochodem, kdy to nandá Polo 1,2 HTP tomu Fiatu Punto 1,2i v tom dlouhým táhlým ? Už čekám na důkaz od roku 2005 ... >😁
MariAchi
Oukej 😄

Jinak jsi mi pripomnel tu 518 - jezisi to byly casy. 518, Alfa 75 V6, Golf Rabbit...
:yes:
Avatar - iudex
iudex
Mám trošku odlišný pohľad na pozíciu A7; u mňa sú to plnohodnotní konkurenti, hľadajúci však každý v rámci novej subtriedy vlastný smer: BMW klasicky sedanoidné, i keď veľmi dynamické, A7 viac kupé so svojou plynule klesajúcou zadnou časťou. To je súboj Titanov, Hannibal a Alexander Macedónsky, Cassius Clay a Joe Frazier, Michael Schumacher a Seb Loeb... v niečom lepší jeden, v inom druhý, ale obaja vysoko nad "zvyškom sveta". :yes:
Avatar - iudex
iudex
Dokonalí konkurenti. Tažk opovedať, kto to robí lepšie, sú to nuansy a osobné preferencie. Z predobočného pohľadu vyzerá asi lepšie BMW, tie ostrejšie prelisy na kapote a bokoch tomu seknú, A7 pôsobí v priamom porovnaní tak nejak prázdnejšie. Zozadu a zadoboku sa to mení, tu si A7 zaslúži označenie štvodrvedové kupé, 6ka je naopak klasický (aj keď značne športovo strihnutý) sedan. V interiéri stále vedie Audi, je to vyladené do dokonalosti, BMW to v snahe osviežiť prehnalo s tou cukríkovosťou. Každopádne automobilová dokonalosť v dvoch podobách, to najlepšie a najkrajšie na trhu "bežných" áut (rozumej mimo GT, superšport atď.). U mňa o povestný chlp stále vedie Audi.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mám stejný názor včetně jedničky a Xjedničky.
webpaja
To, že nenacpu smajlíky neznamená, že nesouhlasím 😉
lancer24
pekne porovnanie ,dva rozdielne pohlady na jednu tepu a oba dokonale vystihuju svoje značky 😉
MariAchi
Presne a diky, ja holt nemam ten dar pera 😄
GTI
😄 :yes:
GTI
😄 :yes:
GTI
:yes: Souhlas, výborně jsi to napsal.
GTI
On to Mari pojal dobře, to nemá být kritika, ale rozšiřující pohled.
webpaja
Tyhle pseudokupé míří výš než je klasická vyšší střední a dokáží dát prestiž vyšší třídy se sportovním akcentem bez ultra velkých rozměrů. Přesně jak píšeš, Panamera a CLS.
MariAchi
Jasneze byl, ale tehdy (alespon u nas) ta 518 nebo zakladni diesely byly porad auta daleko za obzorem dosazitelnosti. Tehdy si nikdo (dobre - tak malokdo) dokazal predstavit, ze na tohle vydela. Ani na ojetiny nebylo. Ale ted tech 5xx potkavam docela dost, pro hodne lidi neni problem je poridit a to nejen u nas, ale i v Polsku, Madarsku a dalsich trzich. BMW pak vyrabi umerne tomu a z petky uz neni exklusivni zbozi, ale auto, co potkavas vsude mozne. Tim samozrejme nezpochybnuji design ani techniku.
MariAchi
Ja spis tipuju, ze ta horni selma trochu zkanibalizuje Panameru.
Uz je ostatne na case, Porsche si tam dela co chce po svem uz dost dlouho...
webpaja
Srovnání s A7😒br />
[odkaz]

Btw: Jistě pamatuješ doby BMW 518i nebo 524d...prostě vždy nějaký základ byl.
MariAchi
Tak je to venku a co ted s tim?

Coupe je z francouzskeho "strih" - mysleno jako strih obleku napriklad (francouzstinari mohou klidne doplnit, ci opravit).

Coupe se ujalo v autobranzi jako pojmenovani podstatne estetictejsi, ale zase mene praktictejsi karoserie vozu se dvema dvermi a sportovnim strihem, kde je dan duraz na linky a design obecne, spise nez na prakticnost.

Nahore je ale klasicky sedan.
Strih ma ale perfektni, uz zakladni proporce nenechaji nikoho na pochybach.
Prid pak zcela samozrejme vyklidi nejen levy pruh, ale v podstate jakykoliv prosstor, kam bude chtit ridic tohoto vozu zajet. Ja by rekl Bruce Lee - umeni boje bez boje.

Nekdo tu pise cosi o petce - no tak tam by mohl byt prapuvod tohoto vozu.
Petka se - stejne jako trojka - zacala cim dal vice prodavat spise v zakladnejsich kombinacich motoru a vybav a top modely uz netahnou tolik, co drive.
A mozna prave proto prichazi BMW s hornim dravcem.
U nej mozne zapomenout na 520d na operativni leasing, nebo na reci o chystanych trivalcich. Neni treba vysvetlovat, ze ano - je to petka, ale v plne palbe a s nejlepsim motorem, jen navenek vypada stejne, jako ostatni...
Tady je jasne videt, kdo je na ceste panem, abych si sproste vypujcil citat: Kdyz jede po bulvaru Gran Coupe, tak manici z petek salutuji 😄

A je tady i krasne videt, jak se vyviji autoEvropa - petka uz se stava tak klasickym zbozim, ze pro exklusivitu je treba vyjet s dalsi extra radou.

Co se tyka toho vnitrniho barevneho chaosu, ten je na propagacnich fotkach zadouci, je treba dat vyniknout sedadlum, dekorum i hlavnim liniim (jo, i tem B&O, samozrejme). V realu to jiste tak silene nebude. A je taky treba ocenit, ze na nas z BMW nevyvalili drevo...
webpaja
beibeji, máš široký rozhled... 😉 Jestli končíš se svým povědomím ohledně aut u Passatu, tak v klidu dřímej. Tady jsi v jiný lize.

P.S.: Passat a CC, myslíš, že kanibalizují nebo berou prodeje konkurenci?
Mig_35
už se těším až bude pětka kanibalizovat auto za 2M😄
webpaja
Jestli si takto BMW představuje nástup krize tak je to úlet na n-tou. Dokonalá záď s fantastickou boční linií a přední část z kupé. Něco podobného bylo v mnichovské firmě k vidění naposled v 70-tých letech mezi řadami 6 a 7.
To je ta minulost, kterou si každý rád zopakuje.

Těžko do prvního osobního testování napsat více, ale zatím mi připadá, že GC stojí na nejvyšším stupínku spolu s tvarově jedinečným CLS a kdesi z údolí je závistivě sleduje A7 (což může být paradoxně u introvertů její přednost, ale ten vzhled...á-sedm najednou vypadá vyčpěle a běžně...).

Jednička si umě vzhled nevyžehlila ani naživo, o trojce nikdo nemůže pochybovat, pětka je unikum v rámci třídy, šestka dokonalým GT a sedmička stále uchvacuje ačkoliv jí příští rok čeká FL... Povedené x-kové modely vše korunují.
Vyjma nižší střední hledám designově slabé místo a technicky? Tam by žádná "flaksa" nebyla ani kdyby BMW vyrábělo klíčenky 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ale stejne sa mi paci CLS viac a shooting brake bude este krajsie

medak a bmw :yes: 😉
Avatar - eniel lorien
eniel lorien
a už len počkať kým si ho nezoberú do parády majstri s Alpin-y
Mig_35
mi to připomíná ze všeho nejvíc... no, nic moc, řekl bych.
Iron
Zcela ve smyslu GTI-ho - toto je galerie obrázků, po kterých zůstanou rozklepaná kolena, lehce se třesoucí prsty rukou a naprosté sucho v ústech.
Toto auto je Symfonie, ztělesnění samotného Wagnera. Na jedné straně absolutní noblesa, elegance, na druhé straně až brutální burácení, síla, mohutnost.
Fíha - toto umí jen pár (téměř doslova) automobilek světa.
A ve smyslu asi optika (RayBan) - jsme se sice vrátil z poddeky, ale ještě tam budu muset na chvíli skočit ....
GTI
Jo, je to aktuální téma a nejen u BMW, souhlas.
GTI
Tak to nečti a hraj si na koberci třeba s fiatem... 8-s >😁
Avatar - beibej
beibej
Já nevidím prostor na trhu pro dvě stejná auta. Budou se kanibalizovat. :no: Tohle třeba u Passatu nehrozí.
milic
Unifikace, to je téma. Především je nutno si uvědomit, že BMW má dnes cca 10 (!!!) modelových řad a vymyslet tolik svébytných ksichtíků je v podstatě neřešitelný poblém. Nabízí se spíše otázka, zda je lepší unifikace "horizontální" 5, 5GT, X5, či zda by byla lepší "vertikální", např. X1, X3, X5 ...
Jestli jsi horní bavorák nebo dolní sasík, mě je to jedno ... jen že tady onanuješ 10x denně to samé.
GTI
Jestli je to všechno, co máš k hornímu bavorákovi, musíš bejt jako chlap dokonale vyšeptanej... 8-s
už zamiř pod deku, ať nemáš fleky na tom novým monitoru ...
Petrko
Za mně :yes: :yes: :yes: Ta elegance, ten styl. Prostě nejhezčí auto všech dob.
Avatar - Atlis
Atlis
...z niektorych uhlov mi tento novy bavor pripomina Pezot 508, co je zle. drzost bmw nazvat cistokrvny sedan coupe - to je tiez zle. ale celkovo - krasny kus auta. :yes:
GTI
Tak jsem ten film dokoukal, okénko po okénku a ještě se mi z toho třesou... kolena. Snímky kolem dokola odhalují jeden nepřehlédnutelný rys - BMW umí absolutně přesně nadávkovat mix dravosti (51😖 a exklusivity (49😖 Tohle není možná bavorák, jak by ho chtěl každý fanda bavoráků mít, tohle je však ještě něco navíc, tohle je... superbavorák.

Pokud někdo, jak nahoře naznačuje článek, soustavně odmítá přídě BMW, pak mu lze snad jen doporučit oční kliniku či alespoň nový monitor, neboť přídě BMW jsou dnes v zoologickém slovníku na stejné stránce se žraloky. Kde bys je chtěl mít, mezi chroustama? Jo, existují sice stránky, o které se dělí pandy... ale tohle je zásadně jiná kapitola dějin estetiky...

Gran coupé má koule jak stádo nadrženejch bejků dohromady, má ovšem i neskutečnou klasu, něhu, jistý pohledový klid, a má záď, která tě pošle do kolen. Jo, Mnichov právě předvedl, jak to tlučou mistři.

Takže zbývá se vypořádat s rostoucí unifikací a s tím pestrobarevným kýčem uvnitř. Unifikaci vnímejme jako daň nutné profilace, vnímejme ji v pozitivním smyslu. Gran coupé není navíc vtíravé jako X6, současně pak stojí v designovém řetězci na současném bavoráckém vrcholu... Co se týká toho vnitřku, jistojistě bude možné si koupit klasickou bejčí kabinu, všechno v černé kůži, jemně dotvářené finesami v nějakém hruběji přebroušeném kovu. Horní kreace přenech nevyrovnanejm jedincům s vyrovnaným kontem, není od věci mít tohle obráceně a na to bávo si třeba půjčit v Las Vegas...

V kontextu konkurenčních garáží je Gran coupé žrádlem roku, a do příjezdu CLS v módu shooting brake, lze těžko něco jiného doporučit. Jedině snad, kdyby sis chtěl hrát na supermainstreamového kovboje... sázím se, že víš, kam nyní mířím...

BRAVO BMW :yes:
Avatar - VelkejChytrák
VelkejChytrák
Ten interier je prostě úchvatnej. Ale z venku to od pětky asi neodlišim. Jestli je Audi No. 1 v unifikaci vzhledu napříč třídama až za hranici nudy, tak BMW mu šlape na paty.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Tak tohle je opravdu velice nádherný vůz! Boční linie není až tak skloněná, jako třeba u prvního CLS, atak by auto mohlo být použitelné i vzadu. Zkrátka skvělý doplněk k neméně skvělým a nádherným řadám 5 a 7. Velký palec hore pro BMW :yes: :yes: :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
vyzera lepsie ako 5ka so 7mickou dokopy :yes😒br />
takto si predstavujem BMW :yes:
Xawier
Díval jsem se na to auto na auto-motor-und-sport.de už v pátek a i když to není design zrovna v duchu tradic BMW,tak jsem nadšený 😄 No a ještě bych se zeptal,kdy můžeme čekat tu "obvyklou tabulku" s technickými údaji? Děkuji.