Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Chevrolet Cruze 2,0 VCDi (120 kW) - Více výkonu, méně hluku

143 komentářů

Avatar - Bristol
Bristol
2.0 diesel se 120kW dobrym interierem a jizdnima vlastnostma za necelych 400 tisic...nevim jestli na toto bude mit skoda rapid odpoved...ta bude rada kdyz bude jeho vrcholem 1.4 TSi jestli vubec...o velkem turbodieselu se ji muze nechat zdat kdyz i octavka ma podobnou motorizaci az v RSku za dvojnasobek
Avatar - gld
gld
Neboj, škodovka ti za 400 tisíc ponúkne silnejšiu verziu htp-čka a sieťový program 😉
Avatar - Bristol
Bristol
za 400 by už rapid nemusel mít švihadla vepředu co myslíš?? >😁
Tajda
>😁 :yes:
Magistr
Asi takhle se to má dělat - nejdříve velmi dobrý základy, jakým Cruze vždycky byl. A pak postupně reagovat na připomínky a odstraňovat slabá místa, např. chybějící hatchback pro Evropu nebo přidání slušně dynamického motoru. Ještě by to chtělo tak 1.4 Turbo nebo 1.6 Turbo benzíny od Opelu :yes😒br />
A z designu palubní desky Cruze by si mohla (a měla!) brát příklad mnohá renomovanější konkurence...
Avatar - Bristol
Bristol
trochu snížit spotřebu tohoto dieselu...nějaký silnější turbobenzín jistě chybí to nepochybně...mohl by tak 100 kilo shodit a myslím, že by si fluence mohl zalézt někam do kanlálu...v dané cenové relaci a třídě asi nejatraktivnější nabídka

a palubka je subjektivní dojem: mě se tento typ palubek i v astře nebo focusu líbí...přiznivci koncernových interiérů zvracejí...holt každý má něco...já bych asi upřednostnil tento... :yes:
Jinoch123
Souhlas... Design exterieru i interieru (alespoň pro mě) je stále líbivý, ceny padají dolů, motory (jedna z dosavadních největších slabin Cruze) se zlepšují... Doufám, že se k nám dostane i připravovaná ostřejší verze Cruze - byla by škoda jí tu nemít, když už u nás není k dostání 1.4 Turbo... Pro Cruze mám zvláštní slabost, která se ještě nadále zesiluje :yes: ...
Avatar - Bristol
Bristol
s turbobenzínem by možná měl ještě větší šanci zasáhnout do bojů v nižší střední...hatchback s velkým kufrem a dobrejma cenama...to by mohlo být na tuzemském trhu lákadlo...škoda že má nadváhu však... 😉
XTad
Osobne jsou mi tato post-daewoo auta sympatictejsi, nez hyundai a kia dohromady. Jen tak dal :yes:
Avatar - Bristol
Bristol
mě jsou v současné chvíli relativně sympatické všecky korejské výrobky 😄
ovšem stále by člověk dal přednost evropské konkurenci v případě, že na to ty prostředky má 😉

každopádně současné modely chevrolet už mají s tehdejším daewoo společného pramálo a to je dobře...

krom Leganzy byly "dejva" neuvěřitelný rumply... :no:
lubomir.stastny
Palubní deska z čínské tržnice je mi odporná.
JaM1977
z cinskej trznice musi byt potom aj Insignia a Astra, kedze oba modely zdielaju tento tvar palubovky, ktora mimochodom ma zaklad v palubovke Chevroletu Corvette...
Mixo
pri cteni clanku mi prislo, ze je tovlemi dobre auto, ale celkove bodove hodnoceni tomu prilis neodpovida, tak ja nevim...i prumerna auta dostanou 8 bodu
Avatar - Thomas89
Thomas89
bych nějak ani neřešil, dycky v tuzemských časopisech při nějakém srovnávacím testu auta s domácím žebřiňákem od škody. Vyhrává test, průběžně až do konce, kdy najednou ho domácí outsider přeskočí o 0,05 bodů a je vítěz a tip ke koupi 😄
Klaudius
Proste táto značka nerobí auto, ktoré by malo šancu páčiť sa mi.
Cruze má nepekný predok s hranami tam, kde nemajú čo robiť. Kufor disponuje riešeniami ako ten najlacnejší šunt a interiér mi je vyslovene protivný. Moje pravé koleno ho, ako aj píšu v článku, neznáša a sedieť vzadu, tak nemám kam dať chodidlá - hlavne keď je ten predo mnou športovec a svoje sedadlo má v najnižšej polohe. A za tejto situácie nech je tam motor aký chce, proste nie.
Avatar - iudex
iudex
Súhlas. Aj keď do úplných pekiel by som ho neposielal, predsalen cena prebije viacero negatív. Uprednostnil by som ale takmer všetky ostatné sedany v triede.
Klaudius
Proti gustu žiadny dišputát, hovorí sa. Preto, myslím, že dosť dôrazne, píšem, že MNE sa to auto nepáči.
chrudoš
Co jsou ostatni sedany v tride?
Avatar - gld
gld
fluence, sonata
Avatar - iudex
iudex
Jetta, Lancer sedan, M3 sedan, Focus sedan... s veľmi prižmúreným okom aj liftback Octavia.
chrudoš
Pche, to nejsou konkurenti >😒]
jo, to se da
Klaudius
Prečo len s prižmúreným okom? Majiteľ Cruze ho obvykle vyzdvihuje práve voči Octavii...
Avatar - Bristol
Bristol
sonata neboli dnes i40 je klasická střední třída sedany v nižší střední: honda city, vw jetta, hyundai elantra, dejme tomu octávka, focus sedan , fluence, cruze a ted uz rapid i asi...i kdyz to bude taky lift
chrudoš
Vzhledove je to vec kazdeho, nicmene jsi jeden z mala, kteremu se Cruze nelibi, coz je tak "levneho" auta docela necekane.
Zajima me ale ale to "reseni jako ten nejlevnejsi sunt", co tim myslis? Cudlik si tocim i ja, je treba si na to zvyknout, jsou ale vetsi zhovadilosti.
A kdyz clovek auto vlastni a ridi ho, poses v zadu ho moc nezajima, ne?
Klaudius
Tak to sa mýliš, posed vzadu ma zaujíma. Okrem seba vozím svoju rodinu, známych a rozhodne nie som taký egoista aby mi bolo ukradnuté ako ich vozím.
Lacné riešenia má kufor, ramená veka zasahujú do jeho objemu a dno pokrýva tenký koberec nevalnej kvality.
A ešte v jednej veci sa zásadne mýliš - nie som vysadený na lacné autá. Ale som praktik a pomer cena/hodnota je dosť vypovedajúcim kritériom.
chrudoš
Jo, do kufru zavirani zasahuje, nicmene dnes se k tomu automobilky pomalu ale jiste v ramci uspor vraceji, plynove vzpery dneska docela vymiraji. Ostatni auta s timto resenim maji to zavirani sice zakrytovane, ale pak ti docela ubiraji misto v kufru.
Posez v zadu neni nijak slavny ale ani nijak tragicky, kamarady vozim a nikdo si nijak nestezuje, a to mam sedacku doost vzadu. Ne ze bych posez vzadu neresil, ale na druhou stranu auto nekupuju s ohledem na kamarady, aby meli pohodli (rodinu jeste nemam, ale deti se ti dozadu vejdou bez problemu, taky ozkouseno 😄
A ze jsi vysazeny na male auta nikde nepisu, i ja jsem praktik a pomer cena/vykon je dulezity asi pro kazdeho, o tom zadna
Klaudius
Nesnaž sa, názor nemením. 😉
Mimochodm, ja píšem hrušky, ty jablká - kde píšem o malých autách? Ty si narážal na lacné a na tie som aj ja reagoval: "nicmene jsi jeden z mala, kteremu se Cruze nelibi, coz je tak "levneho" auta docela necekane."
Avatar - iudex
iudex
Zrovna tie ramená veka kufra by som ako výčitku nebral, to je v triede normál, rovnako to má Fluence i Jetta (a Jetta je predsalen o dosť drahšia, veď supermainstream, že).
Klaudius
To je fakt, ale pozitívum to rozhodne nie je. 😉
Avatar - iudex
iudex
štvorvalcová nafta v sedane nižšej strednej triedy, k tomu šesťstupňový manuál s ultra-ťažkou šestkou - a pri 130ke pýta 7 litrov? Tu je niečo zle. 8-s Nedávno testované kombíky strednej triedy (508 a M6) pýtajú pri danej rýchlosti 6,5, resp. 5,5 litra!
Inak Cruze je známy tým, že papierové výkony motorov vôbec nekorešpondujú z realitou, ktorá je subjektívne aj objektívne značne horšia.
Ale za value for money treba dať jednoznačne :yes: , tu sa i Fluence musí pozerať z odstupu. A Rapid sa ani nebude snažiť cenovo konkurovať.
Avatar - Bristol
Bristol
Rapid nemá čím konkurovat...Cruze je dost těžkým autem...řekl bych možná proto ta spotřeba i když i tak je celkem vysoká...každopádně kombinovaných 6.5 litru na 100 není tak velká tragedie i když obdobně velké konkurenční motory dokážou víc to bezpochyby...i tak je však potěšující že do auta podobné kategorie takový motor zavítal...

v relaci do 400 tisíc jednoznačná volba :yes: kdepak rapid...ten bude taky za 400 ale s mrzkým TSi v holobitu...
Smurfik
Můžeš mi, prosím, poslat odkaz na ceník nového Rapida?
Avatar - Bristol
Bristol
předpokládám že znáš cenovou politiku škodovky 😉 předpokládám že základ pod 280 nepujde když tour je za 260...tak si spočítej kolik bude vrcholná motorizace... 😉
Avatar - Bristol
Bristol
pardon...270 abych byl přesný...
Smurfik
Aha, ty předpokládáš...
Já třeba vidím v ceníku současné Octavie, že se dá koupit TSI ve výbavě Ambiente za cca 400 tisíc, takže z toho zase předpokládám já, že Rapid bude levnější a ten "holobit" bude kolem 300 tisíc.
Jinoch123
Podle představitelů automobilky má být Rapid výrobně drahý přibližně jako Fabie, takže cena by mohla být někde kolem 250tis. s tím, že je zde ještě určitá rezerva... Otázkou zůstává, na kolik se vyšplhá třeba cena 1.2 TSI/77 KW (popřípadě dieslů), který (podle mně) představuje první důstojnou motorizaci pro nižší střední třídu...
webpaja
Proč u lowcostu řešíte důstojnost? Řeší ji snad někdo u Loganu?
Avatar - Bristol
Bristol
Logan je trochu jinde než bude rapid...technicky i cenově...to hlavně... 😉
webpaja
Určitě? Není náhodou Rapid přesně tím konceptem? Nebude náhodou příští rok nový Logan?
Jinoch123
"Důstojnost" asi nebylo to pravé slovo, které jsem měl použít... Mělo by tam být spíš první plnohodnotný nebo první plně použitelný motor... U Rapidu se dá předpokládat, že se bude jednat o první (hlavní) auto v rodině - tudíž používané i na dálnicích atp. a v dnešní době, kdy některé automobilky začínají v nižší střední i na 1.6 (viz třeba Cruze), si skutečně příliš nedokážu představit, jak bude Rapid "svištět" po dálnici se svojí 1.2 HTP...
webpaja
To k levnému vozu jaksi patří...není stvořen na důstojný pohyb. Přesto dálničních 130 bude schopen udržet i s tříválcem 75HP.
Smurfik
Já bych v Rapidu raději viděl nějaký slušný atmosférický čtyřválec, ale toho se díky soudruhům z EU asi v brzké době nedočkáme. 1.6 MPI už je trochu za zenitem a do levného auta mi TSI moc nepasuje.
webpaja
Opravdu slušnou čtyřválcovou atmosféru jsem u VW se přiznám v posledních 10-ti letech nejel. Oproti tomu přeplňované verze jsou už od dob 1,8T skvělý.
Avatar - Bristol
Bristol
musím dát za pravdu: 1.8T 110kW byl bombastický motor...to musím i jako koncernový antifan uznat...a velmi pokročilý na svoji dobu: taková prvni předzvěst downsizingu...co se týče atmosfér tak VW nic moc...ticho po pěšině...

o to víc nechápu ten 3.6 V6 v passatu a supu...kdo krom senátu to kupuje za ty peníze??
Cara Binieri
1.8T byl "přijatelný" ve srovnání s tehdejším vozovým parkem východní Evropy.
Vzpomeň si, kde byli Italové, Švédi a Francouzi v té době a hlavně o pár let zpátky...FIAT 2.0 Turbo, Peugeotí a Renaultí Turba, o Volvu a Saabech radši nemluvě.

1.8T byla znouzecnost zkonztruovaná po zjištění, že ta původní atmosféra zase tak moc nejede.
Avatar - Bristol
Bristol
tak podle mého má rapid zastoupit tour...a ta je v základu s 1.4MPi za 269 táců a to je prosím 8 let starý model...nevím jak na tom bude rapid...ale vychazím z toho že za to HTP se dá tak asi jako tedka za toura...nějaké to TSi v 1.2 by mohlo bejt tak za 320-330 předpokládám...v holobitu ovšem...plus nějaká ta výbava protože to bude jistě totálně na kost voškubaný...to už máme 360 1.2 snad nebude vrcholná motorizace...to bude jistě 1.6TDI nebo aspon 1.4TSi a ta už za těch 400 bude určitě
Smurfik
Nemám chuť s tebou polemizovat o ceně auta, které jsme ještě nikdo ani neviděli. Každopádně už teď je jisté, že Rapid (pokud se tak vůbec bude jmenovat) nebude stát v holobytu (ano, skutečně se to správně píše s Y) tebou zmiňovaných 330 tisíc s TSI, protože tolik teď stojí Octavia.
Avatar - Bristol
Bristol
dobrá nebudeme tedy polemizovat...ale vsadim se, že octavia v třetí generaci cenově trochu poroste...má prý cílit na jinej typ zákazníka a taky někdo tej rapid-feldě udělat místo musí...fabia už nemá kam dál jít dolů a octávka nahoru může 😄
Avatar - Thomas89
Thomas89
asi to myslel tak, že v tom autě budeš bit ne však raději být >😁
xpaja
ani neni jisty ze to bude Rapid a uz tu resite ceniky. 😉
Smurfik
Proto jsem taky reagoval.
Nikdo ho ještě neviděl, ale někteří už ví přesně kolik bude stát >😁
Avatar - Bristol
Bristol
nikdo netvrdí že to ví...třeba mě škoda příjemně překvapí a nastaví cenovku realisticky(musí aspon u toho HTP páč jestli to bude za 300 klacků tak se budu docela smát) ale znám cenovou politiku škody...cena od je ještě v pohodě...za octávku po fl dát 320 no jo ale je to holátko a když chceš naftu tak jdeš dost přes 400, a nějakou výbavu která by už nebyla k smíchu tak jsme na půl mega...zatím nemám důvod si myslet něco jiného...
earl
No nevím, interiér je typické stříbřenkové peklo, navíc přeplácaný až hanba.
Avatar - Bristol
Bristol
zrovna interiér je v pohodě...mě se nelíbí zadek u toho sedanu...v hatchi je to bez výhrad... 😉
GTI
Při letmém pročítání diskuse, zejména tedy při čtení až onanistických přidušených plakátových vzdechů, viz. - dokonalá kára, na místě vzadu nezáleží, důležité je jestli se vejdeš za volant, jízda na limitu nemá limit apod. - si jistě nejeden diskutér musí pohledem na článek ověřit, zda je opravdu pod testem cruzeho, či zda si to zde nespletl s diskusí o modernizované devět set jedenáctce.

Sneseme-li to z adoračních směšností na realistickou zem, pak velmi vychvalujme cruzeho, že má bohatou bezpečnostní výbavu, že přijíždí na tomto motoru, že přidává další převodový stupeň a že ve stotřiceti na něm točí pod dva... Co na tom, že do dálničních kopců budeš nejspíše podřazovat, nemáš ani evropskou prémii, ani evropský mainstream, jedeš lowend, tak se zařaď pěkně k pravému okraji a šoupej nohama.

Ideální kupec... viděl bych to někde kolem lowendového člověka se základním vzděláním, základním rozhledem, základní půjčkou a základním snem. Samozřejmě, má to svá sociální úskalí - na otázku, proč sis proboha nekoupil Octavii asi těžko budeš moci odpovídat, že jim nebudeš do Boleslavi platit ty nekřesťanský peníze, neboť kolega by tě jistě zpražil úsečnou větou, abys neplácal, že je stejně nemáš. Nezbývá, než se tedy zeptat, pro koho je cruze logickou motivací. No ideálně jak píši, nějaký ten základní lowendový člověk, který však za své vskutku tvrdě vydělané peníze chce alespoň jakous takous iluzi, že si koupil světový auto... Nechme mu ji, neboť ta iluze má svojí garážovou váhu, je důkazem toho, jak to ve světě aut a lidí chodí už přes sto let. Každý v Octavii RS na dvěstě koních prostě jezdit nemůže.

Vraťme to však k autu, co ocenit vedle motoru a převodovky, no především cenu. Domnívám se však, že zde je rozumná hladina právě na tom předmětném základu tak, jak je uveden v testu. Tedy ano, cruze za dvě osmdesát, nezajímej se po výbavě, nezajímej se jak jede na sídlištním limitu na kruháči, pokud sis v potu tváře těch dvě osm našetřil, byl bys bláhovej, aby ses šetření pod vidinou Octavie, věnoval dalších patnáct let, ber cruzeho, je to přesně auto pro tebe - nikoho neurazí, zvenku vypadá jako auto, a uvnitř má to, co k jízdě potřebuješ. Ideál, ne? Měl bys ale vědět, že vedle tvého ideálu jsou ještě auta, která splňují i v této třídě požadavky v rovině ideálu absolutního. Píši ti to proto, aby sis nelhal do kapsy, abys věděl, kde je tvé místo v životě a tvé místo v garáži. Jen tak dokážeš ocenit auto, jen tak dokážeš vědět, za co máš cenit svého cruzeho. Vsadím se, že to nevíš.

P.S. Test komfortně zachycuje realitu. Realitu auta, realitu techniky, realitu jízdy. Bravo :yes:
Avatar - Bristol
Bristol
4 odstavce vcelku o ničem...co takhle něco k věci...?? :yes😒br />
a doufám že nechceš srovnávat cruze s octávii když ta je cenově i technicky poněkud jiná liga... 😉
cruze se dá srovnat s fluencem případně s elantrou...tedy tam kam patří...
Smurfik
Přesně o tom GTI v těch 4 odstavcích píše...
Avatar - Bristol
Bristol
to teda nevim...já mam z jeho "článku" pocit že kdo si to auto koupí tak bude pro smích a brzdou silnice...což si s tímto motorem konkrétně nemyslím...to taková octávka v mpi nebo základní naftě je mnohem větší brzda... 😉
GTI
😄 :yes:
Avatar - Andromeda
Andromeda
Koukám, taky ti to je jasné a zítra to stejně natřeš majiteli nebo kupci Cruzu...Kdo by nepochopil světácký rozmach...
galerida
Na dvore mi stoja dve autá, jedno desať-ročné, druhé ročné, ešte v záruke. Mám dvadsať árový pozemok a nový dom so šiestimi izbami, dvoma kúpeľňami, úžitková plocha cca 300 štvorcových metrov. Mám VŠ vzdelanie, moja žena má vysokoškolské vzdelanie, moji bratia majú vš vzdelanie... všetci moji bratranci a sesternice majú vš. vzdelanie... Ani jeden z nich nevlastní škodovku!! Nikdy by som si nedovolil toto povedať, čo ty o majiteľovi dácie logan (cruza). Teraz je taká doba a automobilkám to vyhovuje, že sa snažia ľudí donútiť ku nejakému kastovníctvu pomocou toho, v čom jazdia. Možno to platí v mestách, alebo pre nevyrovnané osobnosti, čo si autom niečo dokazujú. Drvivá väčšina národa z východnej Európy ale kupuje auto ako svoju potrebu a dostatok intelektu mu jednoducho nedovolí kúpiť v našich krajinách predraženú škodovku, lebo nie je ochotná platiť za smerovky v zrkadlách a delené sedadlá sto tisíc korún naviac. Nie je to o tom, či na to človek má, je to o tom, že škoda v SR i ČR má pozíciu domácej značky a ľudia ani nerozmýšľajú nad kúpou od iného výrobcu. Toto sa ale každým rokom mení s príchodom mladšej generácie, ktorá vidí v škode iba jednu zo značiek a nie nejakú ikonu, ktorú mal ešte ich dedko v šesťdesiatych rokoch. Škoda je jednoznačne lepšie auto, ale... BMW je jednoznačne lepšie ako škoda, ale ... nesmieme porovnávať len triedu auta, veľkosť a motory, ale aj v nie malej miere cenu! A tam sa nehnevaj, nájdem na trhu v každej kategórii voz, ktorý oplatí kúpiť viac. Iné je to na trhu vo Veľkej Británií, kde sú ceny v porovnaní s konkurenciou nižšie a kde naozaj škodovka oplatí - bez pochybnosti. Kupoval som nové auto, porovnával som výbavy motory a ceny - bohužiaľ škodovka sa pre racionálneho človeka, čo si dá námahu s takýmto porovnaním, nechytá. A to ešte nehovorím, o tom, ako sa škody kradnú a ich kvalite, v porovnaní s hocijakou japonskou značkou. Hyundai dáva záruku 3 - 5 rokov, Kia 5-7, japonci 3 - 4 a to sa umiestňujú v rebríčkoch spoľahlivosti ďááááleko pred škodou. Koncern VW v zásade 2 roky 😒 a množstvo ich servisov neznamená zároveň aj kvalitu - akurát tak vymeniť olej, na to sú veľmi chytrí. Nová Octávia je jednoznačne lepšie auto ako Cruze, ale za rovnakú cenu sa jednoznačne oplatí viacej chevrolet 😉
karlitto00
Tak tak, pokud si nekdo z okoli kupuje auto predevsim na zaklade emoci, nejcasteji je to prave Oktavka. Ciste racionalne value/money jsou tu lepsi nabidky.
GTI
S tím dá souhlasit, například špička v tomhle poměru je BMW 1. Za poměrně nevelký peníz dnes člověk získá od BMW absolutní jízdu, absolutní motor, absolutní prostor a absolutní image. Co více si přát?
Tajda
>😁 napsat o BMW 1 serie, že to je nejlepší poměr cena výkon, tak to může napsat opravdu jenom pablb. I kdyby jsi napsal ten tvůj slavný GOLF VI, tak se budu do hlavy třískat méně, než s touhle hloupostí, co jsi vyplodil. :no: :no: :no:
GTI
A jaký vůz je v tomhle třídně referenční, když ne BMW1? Jenom abychom si rozuměli... tím výkonem v předmětu věci myslíš co?... >😁
karlitto00
Souhlas, 1er ma jen minimun nedostatku, taky ji beru jako tridni spicku. Treba "stare" 130i E87, to je bozsky stroj :yes:
Jinoch123
O tom, že je BMW 1 perfektní auto, není pochyb... Z mého pohledu má pouze 2 vady: za1) kontroverzní design (to platí hlavně pro novou generaci) a za 2) (opravdu) vysokou cenu, která odpovídá autům o třídu výš (popřípadě dobře vybaveným SUV s pohonem 4x4)...
GTI
Kontroverznost designu je přece dokonalé silniční koření... Co se týká té ceny, no, začíná někde kolem 560 tisíc, a to je cena na prémiový kompakt velmi přiměřená. Tam někde je slušně vybavený Golf, přihoď do BMW 50 - 100 a máž parádně vybavenou kompaktní prémii. Cena je v pořádku.
Avatar - Andromeda
Andromeda
😉 :yes:
karlitto00
V zasade celkem souhlas, jen bych v zajmu rozhledu a nelhani si do kapsy doplnil, ze Octavia v zapadnim svete (tj. Anglie, Nemecko atd.) hraje, nebo minimalne do nedavna hrala, uplne stejnej part, ktery si nactrl u Cruze a jeho role u nas. Levny solidni vozitko.

Takze dnes predevsim bravo Cruze za neoddiskutovatelny krok spravnym smerem :yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Hrála, hraje a dle současné politiky VW bude hrát i nadále... Snaha, aby modely Škody nemohly ohrožovat VW je až příliš okatá.
:yes: za Cruze, :no: pro GTI za jeho hloupé kecy o sociálních postaveních lidí. To je ubohost nehodná člověka.
Magistr
To víš, dřív byl GTI zvyklý hodnotit lidi podle třídního původu a ještě mu za to platili. Dnes to bere podle aut (a saka a hodinek a...), ovšem (ne)smysl je to úplně stejný. Jen už to nikdo nebere vážně a už mu za to (doufám!) nikdo neplatí...
GTI
A jak myslíš, že to v životě chodí, že tu švorcák prohání po déjedna Rollsy a milionoví rentiéři stojí fronty na cee´dy? >😁 To právě tvoje intelektuální skupina tu přece píše o pózerech v Q7, o masírkách v CL, to jste přece právě vy, inženýři zmršených duší, komouši až za hrob, vám všechno, ostatním nic.

Každý normální člověk ví, že lidé ve svobodné společnosti žijí jak intelektuálně tak majetkově na jim přirozené úrovni. Někdo chodí obden do cirkusu a jiný zase vyhledává existenciální rozpravy. Někdo kupuje ob tři roky nové bávo, a jinej si hraje z musu na milovníka veteránů ze tří áček. Takhle to bylo je a dlouho ještě bude. Připrav se na to. U tebe je jedna podstatná nevýhoda, nemáš kvalitní hlavu, takže to adorací alfy romeo tu už nemáš šanci ustát. Jsi průhlednej jak vypitá láhev sodovky - bez bublin, bez jiskry, bez naděje, jen číháš za bukem, jestli si někdo náhodou nevšiml, že nemáš ani čepici, ani pod ní.

Pamatuj, diskutér, který je schopen si vetknout do nicku akademický titul, s tím je v životě špatně úplně, ale úplně všechno. Vystupuješ tu tajně pod dvojím nickem, a chceš si hrát na mravokárce. Jsi směšný, dokonale směšný. Tedy pro mne.
Magistr
To jaký člověk je, se nedá poznat z toho v čem jezdí nebo v čem chodí oblečený. Hodnota člověka (dá-li se vůbec měřit, což je otázka) má co dělat s jeho názory, chováním, inteligencí, vzděláním a taky respektem k názorům jiných... a právě v tom ty a tobě podobní tvrdě a bolestivě prohráváte. Proto se tu prezentuješ tak jako teď - jako snobský ubožák, měřící okolí i sebe podle peněz. Dřív to bylo stejné, jen to nebyly peníze, ale moc, postavení v komunistické hierarchii, kde se ti tak dařilo. Dnes už to máš těžší, tak alespoň pliveš jedovaté sliny...

Na okraj: nikde jsem nic nepsal o kupcích Q7 ani CL, to sis asi spletl s někým jiným. Nepovažuji je ostatně ani za horší, ani za lepší než kupce Cruze (nebo Logana, Golfa, Alfy nebo permanentky na MHD...)
GTI
Když napíšeš, že dříve to bylo stejné... >😁 jen peníze byly zaměněny mocí, pak na to ti musím napsat, aby ses i nadále věnoval večerníčkům, na dospělé otázky zatím nemáš příslušné tělesné ústrojí. Možná bych tě mohl ještě vyvést z historického omylu, tehdy se nedařilo nikomu, pomineme-li úzkou špičku, tedy pár desitek nejvyšších rodin. Všichni (i komoušíci) i my otroci jsme žili takřka stejně. Jako něšťastní odsouzenci na rudé doživotí. Měl bys tu nechat toho bezduchého rudého plácání.

Právě jako snobský ubožák se tu prezentuješ vždy a výhradně pouze ty. Možná bys tu mohl ještě vysvětlit, proč by "kvalita" majetku, kterou se člověk obklopuje neměla být v relaci s jeho chováním, inteligencí a charakterem, vzděláním, proč by to u toho majetku mělo být naopak 😄

Pamatuj, diskutér, který je schopen si vetknout do nicku akademický titul, s tím je v životě špatně úplně, ale úplně všechno. Vystupuješ tu tajně pod dvojím nickem, a chceš si hrát na mravokárce. Jsi směšný, dokonale směšný. Tedy pro mne.
Magistr
Opět lžeš. Nikde jsem nenpsal, že by to u majetku mělo být "naopak". Já píšu, že to jaký člověk je se podle jeho majetku NEDÁ ŘÍCT, nelze to podle toho určovat. Není tam tedy ani kladná, ani záporná závislost. Čestný, inteligentní a sympatický člověk může stejně dobře jezdit tramvají, Loganem nebo Rollsem, stejně tak jako zločinec nebo hlupák.

Nemůžu za to, žes nevydejchal listopad 89 a lustrační zákon, který tě odstavil od bohatého rudého koryta v kádrovém oddělení. A NENÍ mi to líto, dobře ti tak (a tobě podobným). Nicméně kabát jsi převlékl zdatně, to se musí nechat.

K těm ostatním nesmyslům už jsem se vyjadřoval dost, nebudu se opakovat.
GTI
Od rudého koryta v kádrovém oddělení nemohl nikoho odstavit lustrační zákon, neboť kádrová oddělení byla zrušena ještě před přijetím předmětného zákona. Máš v tom všem dokonalej brajgl. Jako v autech...

Jinak, ten tvůj listopad... to bylo nejkrásnější období mého života. A tohle trvá už přes dvacet let. Občas o tom píši na blogu, nezapomeň přečíst - [odkaz]

Jo, to odhalení tvého dvojnicku je pro tebe natolik bolestné, že vidíš rudě, jak si na mne vzpomenš, viď. Snaž se k tomu postavit nějak jinak, protože počítám, že to tu u tebe brzy jinak dotáhnu na pobočníka Heydricha >😁 Prostě se tu kolegům za ten tajný dvojnick omluv, to by udělal každej chlap s charakterem. Kolegové by to pochopili. A když ne, alespoň by ti to tolerovali. Já ti dopředu píšu, že u tebe bych to pochopil i toleroval, pro mne totiž nemáš dostatečnou diskusní kvalitu, abych tě mohl brát vážně, Beaugistráte 8-s 😄
GTI
Ano, ano, tohle jsi trefil. Přesně jako Felicia i ten cruze se drží při zemi, a kdo na něho má (myslím v hlavě) ten ví proč si to auto kupuje, proto také cruzeho v celém textu chválím.
Avatar - Andromeda
Andromeda
Panebože, vykloubená zvrhlá sociologie říznutá pozérstvím. Výše to psal už někdo jiný - kam až ty zajdeš ...
Magistr
:yes: :yes: :yes:
GTI
Nemusím nikam zacházet, postačí když hrábnu do garáže. Pokud máš jiný názor, nesnaž se si tu hrát na sociologického Janošíka a hluboce se tu úvahově rozviň. Na rozdíl od tebe, jsou tu naštěstí ještě lidé, kteří například pojem lowendový člověk chápou přesně v té rovině, v jaké se chápat má, to jest bez emocí, racionálně. Nebo se snad domníváš, že tu kolem žijí jen prémioví lidé? A kde bys potom žil ty? V mlhovině?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Už jsem ti to tu psal mnohokrát, ale tedy ještě naposled - znám mnoho prémiových lidí, ale jen velmi málo z nich jezdí prémiovými auty. Lidská prémiovost se skutečně neodvíjí od toho, co si jedinec může nebo nemůže dovolit koupit...
Avatar - Andromeda
Andromeda
To máš těžký žití - jiní do garáže chodí pro auto. Naprosto deviantní sociologické porno zde předvádíš tvrdohlavě delší dobu ty a asi tě to všestranně hecuje. Nějaké "úvahy" na podobné téma jsou urážkou zdravého rozumu - proč jsi jich schopen především ty je mi fuk, mě do té žumpy netahej.
Tudíž si "odbornou" konferenci na toto zvrácené téma užij s personami vyznávajícími stejná paradigmata pokud možno v přímé sociální interakci.

Apropo - žiji mezi lidmi, ne pod plakátem, v garáži nebo u monitoru - co ty ???

PS: Někteří mají laciné auto, někteří jsou laciní, někteří jsou kombinací obého.
GTI
Snaž se hledat zobecňující realitu, tedy neutíkej se k nahodilostem, jednotlivostem. Argument, že znáš jednoho blba v ášestce není relevantní postoj k věci. Hledej převažujcící výskyt, a ten je poměrně zřetelný - lidé žijí (i majetkově) plus mínus v rámci jistých vrstev. Jsou čitelné a přehledné. A pokud už tu píšeme o výskytu prémiových aut, pak jistě s nimi jezdí více lidí prémiových než lowendových. Zrovna tak v Loganech bude asi větší výskyt námezdních pracujících, než nazoblých rentiérů s permanentkou na slušnej život vystavenou kdysi v Harvardu... Pokud s tím máš problém, stěžuj si u Lenina 8-s >😁
lubomir.stastny
Vyčůrat, pomodlit a spinkat! Ty náš malý vědátore.
GTI
Jestli s tím máš nějaký problém, stěžuj si na mistra a u mistra, mě tu z toho laskavě vynech, já to tu jenom píši... Pokud je však skutečnost, jak to na světě chodí s lowendovými, mainstreramovými či prémiovými lidmi, pro tebe zatím jednou velkou neznámou, vyčkej odeznění puberty, většina se pak zklidní a pochopí. Uvidíš, že tě to též čeká.
lubomir.stastny
Já tu také jenom píši. Třeba to, že skutečnost je věc vskutku relativní.
GTI
Pravděpodobně nyní zažíváš pubertální poblouznění z opakování seriálu Akta X na prima cool. To nahoře však nemá prostor pro relativizování, takto to na silnicích chodí. Buď k sobě upřímný, však to znáš - prémiové auto, prémiový člověk...
lubomir.stastny
A to je tvůj životní omyl. Však to dobře znáš ze světové historie, ty náš malý vědátore. Až se budeš ukládat na lůžko, nezapomeň si dát na hlavu mokrý kapesník. Ráno si pořádně utáhni opasek přes svůj tlustý pupek. Uvidíš sám, co ti přinese nový den. Doufám, že lepší a pro tebe srozumitelnější svět.
GTI
Možná by tu pro všechny bylo přínosnější, kdyby ses trochu více intelektuálně pootevřel, jako že bys tu pojednal, jak to ve tvém světě chodí. Počítám, že se budeš motat někde mezi laureáty Nobela, co to doškobrtali do Stockholmu ve fiatu panda. Co, Míro?
Tajda
Kdyby jsi napsal ty *** na 3 řádky a neplácal kolem toho tolik hovadin, tak by to byl aspoň krátký "lowendový komentář" :no:
GTI
Slušně Tajdo, piš tu stejně tak, jako když píšeš domácí úkol z češtiny.
Avatar - GM.rja
GM.rja
Se mi líbí, jak vw-fanatik napomíná ostatní ze slušnosti, ale o dva komentáře nad tím hrubě uráží a osobně napadá jiné, kteří s ním nesdílí jeho zvrácený názor >😁
GTI
Ovšem slušně.
webpaja
Základní vzdělání a lowend u auta za půl míče? Hmmmm, to je darda 😄
GTI
😄 Ještě že tu nahoře mistři sociálních věd vysvětlují, jak se to má na silnicích opravdu - majetek, jeho hodnota v nejširším slova smyslu nemá se vzděláním, schopnostmi, dovednostmi člověka a s jeho penězi nic společného, dokonce to prý platí naopak, lowendoví lidé, jezdí výhradně prémiové vozy, a lidé prémioví (samozřejmě) vozy lowendové. No vidíš, a máš to... 😄
Avatar - Andromeda
Andromeda
V reálu navíc někdy majetek ani vzdělání nemají - dokonce prý v jakémkoliv smyslu - co dočinění s inteligencí... To jsou paradoxy...
GTI
To nejsou žásné padaroxy. My tu ovšem navíc ani nepíšeme o nahodilostech, nýbrž o převažujícím výskytu. Převažujícím natolik výrazně, že je z něho možné činit zobecňující závěr.
lubomir.stastny
😄 Ty náš malý vědátore, ty rašící zárodku velkého filosofa Nového věku. :yes:
Ingister2
Hmmm, nemia by tu byť debaty o autách???
Všetko čo si napísal je o ľuďoch a okrem toho riadna hlúposť.
_Teddy_
"...Co na tom, že do dálničních kopců budeš nejspíše podřazovat..."

Hm, kdeze je taky dialnicny kopec, kde by si u auta s hmotnostou ~1.5t a motorom vykonu 120kW musel podradovat? Teda pokial nenastupis do stupania na sestke pri rychlosti 75km/h, samozrejme...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Na druhou stranu, co je na tom, že do kopce podřadím? Je tím člověk nějak podřadný nebo co? Nechápu, nejsem asi dostatečně prémiový.
Pokud mi po tom podřazení auto bez problémů pojede předpisovou, nebo spíš mírně nadpředpisovou rychlostí, v čem je chyba, že šestka je extrémně dlouhá?
Prosím, vysvětlete to někdo...
_Teddy_
Samozrejme ze na tom nic nieje. Len ma zaujima kde je taka dialnica kde by to vodic spravit musel, konkretne na aute vyssie uvedenych parametrov?

Pretoze ja si myslim ze skor bude na D1 podradovat koli rozmlatenej ceste, nez by tam bol usek ktory by na 6.prevodovom stupni nevysiel. Moze byt to auto sprevodovane ako chce, ale 120kW motor je na to auto viac nez dostatocny...
GTI
Pod dva tisíce ve 130 je už poměrně výjimečné zpřevodování. Vůz jede v této rychlosti na šestku vlastně na spodní hraně svého maxima kroutícího momentu, takže nemůžeš počítat se zřetelnou pružností motoru, nezapomeň, že pojedeš často 100, když tě zbrzdí nějaká předjížděčka mezi náklaďáky, a potom budeš muset podřazovat, abys to rozjel, a to i při nijak výrazné akceleraci.

To není o podřadnosti šoféra,je to o zpřevodování vozu do kraje, kde jsou poměrně svižné kopce... V Holandsku bys byl ovšem jistě spokojen... Schválně si zjisti, kolik takto zpřevodovaných aut jezdí ve Švýcarsku.

Optimem tu je, když můžeš na tu šestku slušně akcelerovat někde od 80 - 90 km.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Chápu, že když neumíš řídit, musíš jet na jednu rychlost celou cestu. Normální, zkušený řidič nemá problém s podřazením, aby využil potenciál toho motoru. Od toho tam ostatně tu převodovku má.
Optimem je, když mám dobrou převodovku, u které mi nevadí, že ji musím používat...
GTI
😄 Ty tu plácáš proklamace z trhacího kalendáře a já tu píši o tom, jaké to asi je, když auto točí na šest jednadevět ve sto třiceti.. 😒
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Plácáš se v tom, GTI. Prvně se zkus naučit řídit...
GTI
Jo, cejtím, že nemít tu papíry je dost velkej hendikep... >😁 😉 Zejména mezi mistry volantu tvé kategorie... 😄
JaM1977
GTI : ty fakt asi nevies soferovat, ked tu pises take blbosti... 120KW motor podla teba bude mat problem so zrychlenim na 130? to by si bol prekvapeny ako dobre toto auto zrychluje... jedina oktavka co sa moze k tomuto Cruzovi je RS, vsetko ostatne nema sancu.
chrudoš
Muzu ti jednoduse nastinit, proc jsem kupoval Cruze ja. ostatne uz jsi to urcite vyzkoumal, ty nas profilovy kadrovaku 😄 Cruze se mi proste hrozne libil, Chevroleta jsem jednou chtel a pri jizde a prohlidce me nadchnul jeste vice. Nikdy jsem nechtel auto, co by znamenalo nejaky muj status, auto jedine nove, hlavne kvuli udrzbe atd, ne kvuli sousedum, jak tu nekteri prezentuji. Pro doplneni jsem vysokoskolam a muj plat neni pod prumerem, takze ja osobne do tveho profilu kupujicich nezapadam ani omylem. Kvituju, ze Cruze uznavas a souhlasim, ze to auto si na nic nehraje, proste je to (v Evrope) lowend, ktery je mimochodem jednim z nejprodavanejsich sedanu na velkych svetovych trzich 😉 U tohoto auta si muzes byt jisty, ze je kupovano z ciste lasky a nadseni, zadna masirka a pozerstvi ani z zadne nutnosti, jako je to u jinych aut, coz je podle me jen a jen dobre
GTI
Mýlíš se v podstatě ve všem co jsi napsal.

Tak především auta se nedělí na ta, která status znamenají a auta, která status neznamenají. Každé auto, Logan, Golf i Bentley například, svého majitele dokonale ve společnosti zatřiďují, však to znáš - jsi než to, co tvůj vůz, bež do garáže, otervři vrata, koukáš na sebe.

Vysokoškolské vzdělání z tebe nedělá ani lowenda, ale ani prémii. Svůj lidský potenciál, svou lidskou "třídu" si musíš především odžít. Pokud nahoře píši o základním vzdělání, mám tím samozřejmě na mysli vzdělání životem, to snad chápeš... To případné (vysoko)školské studium je možným vykročením směrem k horním patrům, nikoliv snad ovšem nějak nutným či podstatným. Rozhodná je hlava.

Právě o takových jako jsi ty jsem napsal nahoře svůj příspěvek. No jen si přečti svá slova, jak se mě snažíš přesvědčit, že máš jedno z velmi úspěšných aut, vždyť je to celosvetový bestseller, že hlavně nemáš masírku (a co je podle tebe masírka, Mercedes-Benz S-klasse?) a že u cruzeho absentuje pózerství, jako je to u jiných aut. U jiných aut? A proč u jiných ano a u tvého ne?... 😄

Tedy, nelži si do kapsy, podívej se s votevřenejma vočima na svět aut, na svůj život a na svojí garáž, neboť ten, co si koupí BMW, ten si tu nemusí vyplakávat kapesníky, že není pózer, že je to nejprodávanější auto okresu, že není masírka atd atd... On, narozdíl od tebe má holt to BMW...

No a na závěr si odpověz na otázku, zda kvalitativní třída tvého vozu koresponduje s kvalitativní lidskou třídou tvojí. Cruze je vůz na pomezí lowendu a mainstreamu. Je jen na tobě, nakolik dokážeš být k sobě upřímný. Nemyslím, abys tu psal svojí intimní zpověď, ty sám ve skrytu duše si na tohle odpověz. Uvidíš, že když k sobě budeš zcela upřímný, pak větu, žes než to, co tvůj vůz, vnitřně potvrdíš.
chrudoš
Se statusem to bylo mysleno jinak, znam mnoho lidi, co si kupuji auto jete, ale o tridu vyssi, nez by si mohli dovolit nove. To mi prijde jako touha vypadat z pohledu auta mezi ostatnimi lepe, nez na co mam, po tom jsem ale nikdy netouzil. Je hodne lidi, kteri berou auto jako to hlavni meritko uspechu, coz mi prijde dost mimo, proto kdyz se mi tito lide "smali", ze jsem si nekoupil neco lepsiho z bazaru, nemelo smysl je presvedcovat, oni to berou proste jinak.
A uroven cloveka je s dosazenym vzdelanim pevne spjata, jsou samozrejme i vyjimky jak u toho zakladniho vzdelani (coz je jen dobre) tak i u tech vysokoskolaku, zivot velmi rychle ukaze, sebe nehodnotim, to musi jini.
Ja se te nijak presvedcit nesnazim, to spatne chapes psany text, zminka o prodejich je jen doplneni informaci o Cruzu, ktere se tu nijak neobjevuji, je to jen perlicka. Aneb jak je tu zminovano dnes a denne, mnozstvi prodeju ne vzdy mluvi o kvalite auta.
A nikdo tu kapesnik nemokri, to ctes asi spatne, co se tyka me a meho auta, vzhledem k memu mlademu veku jsem s autem spokojen, ostatne nikde nepisu, co bude a nebude dal. Sam se zminujes, ze vzdelani zivotni se ziskava casem, takze nechapu tve jasne odsouzeni me osobym, kdyz jsem teprve na zacatku
GTI
Předmětem diskuse není to, zda vůbec, případně jak silně jsi se svým autem spokojen, chrudoši, na to pozor.

Abys mi dobře rozuměl, ty nejsi diskusním tématem, jístým možným tématem je tu nyní to vzdělání. Samozřejmě, že vzdělání jaksi i "dává životní křídla", ale nesmíme to vidět tak přímočaře, nezapomínej, že mnoho lidí na ta studia má (v hlavě) avšak životní okolnosti jim je prostě neumožní, ať už třeba z důvodů nemoci či nějakých těžších rodinných důvodů. Tedy proto nahoře píši, že v životě jde především o to "vystudovat" školu života. Mimochodem, právě tohle je největším úskalím mmnohých zdejších diskutérů (nemyslím to nyní osobně), kteří se tu tváří jako vysokoškolští profesoři na katedře gárážového vědomí, ačkoliv ve skutečnosti jsou to než garážoví prvnáčci ze zvlášní školy... 😄

Závěr - neodsuzuji tě (to bych si ani nedovolil), tuším, žes mladý a slušný člověk, jen ti jemně naznačuji, že není od věci zaujímat pohled jaksi i z perspektivy střechy garáže, tedy umět si přiznat, že to není jak tu píše baugistrát, že jsou jenom výborná auta, neboť každý si pro sebe kupuje přece výborné auto. Ty bys také přece jednou rád vzpomínal na semaforech (a v Jaguaru XJ) na své mládí v cruzeru, nikoloiv obráceně...

A že jsi v cruzeru dnes spokojen? No, tomu se nedivím, chápu to a oceňuji, ostatně tak to přece má být :yes:
dan8
A jake auto mas ty? Porad tady mluvis o tom, ze auto o tobe vypovida, ale porad nevim, v cem jezdis ty. Docela by me to zajimalo, chtel bych vedet s kym teda mam tu cest, kdyz auto rekne o cloveku vsechno.
GTI
Nezajímej se o to, jaké auto má kolega, soused, školník či starosta, vždy se zajímej výhradně o to, jaké auto máš ty sám. Mně také nezajímá čím jezdíš, nechápu proč tebe by to zajímat mělo. A kdybys náhodou, rozkolísán případnou přízemně sebezác***u hospodskou rozpravou snad jemně zapochyboval o základním axiomu - "Jsi než to, co tvůj vůz", pak na to existuje jen jediná správná odpověď - jdi do své garáže, otevři vrata... koukáš na sebe.

Pokud tě to nějak uklidní, představuj si mě třeba ve Škoda Favorit combi z roku 1991, nebo ve funglovce Apoštolovi, je to jedno. Jak tohle ovšem může ovlivnit centrální garážovou větu - Jsi než to, co tvůj vůz, jdi do garáže, otevři vrata, koukáš na sebe, ostatně vše, co jsi nucen si myslet o svém autě si můžeš myslet i o sobě - to vážně nějak nechápu. Já přece nejsem žádná výjimka.

P.S. Ty se snad domníváš, že auto vypovídá o tvém opaku?
dan8
Urcite auto o cloveku neco vypovida, ale nikdy ne uplne vsechno. Rozhodne nejde rict, ze si Cruze koupi jenom "lowendovy clovek". A vubec posuzovani cloveka jen podle auta je hloupe. Stejne by me ale zajimalo v cem jezdis ty. 😄 Nebo se snad za svuj vuz stydis?
GTI
Já to tu neabsolutizuji, jen jemně akcentuji to, že i (i) to auto je částí životní mozaiky každého z nás...

😄 Nestydím se, tuhle emoci jsem ve vztahu k autům nikdy neměl, a neměl by ji mít nikdo, neboť stydět se může každý (když už) nikoliv za auto, nýbrž výhradně za... sebe. Víš co tu často píši - vstup na zdejší diskuse není naštěstí podmíněn technickým průkazem, nýbrž hlavou... 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Doufám, že si na ten druhý odstavec vzpomeneš, až budeš zase ponižovat lidi za to, čím jezdí. Doufám, že si na něj vzpomeneš, až budeš opět vykládat, kdo jaký je a podle aut v lidech vyvolávat pocity, že se mají za sebe stydět. Doufám, že si vzpomeneš na to, co jsi psal. A když ne, tenhle příspěvek ti rád připomenu...
GTI
Ta hloupá dedukce může být opravdu jen výtvorem nepopsaného prosťáčka tvého kalibru, to se na mne nezlob. Velmi vážně ti píši - ničemu, co tu na tato témata píši nerozumíš, a je evidentní, že rozumět ani nemáš čím :no😒br />
A pokud chápeš větu, že - jsi než to, co tvůj vůz, běž do garáže, otevři vrata, koukáš na sebe, ostatně vše, co jsi nucen si myslet o vlastním autě si můžeš myslet i o sobě - v negativním smyslu, pak jistě nejen mě, ale každému dospělému člověku musí z tebe být do pláče 😒
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jojo... GTI se topí a kope kolem sebe nožičkama... >😁
Krysso
Popravdě, kdybych musel výbírat mezi cruze a octavií, ani chvilku bych neváhal, zachoval se racionálně a zvolil cruze. Ty bys přes všechna proti sáhl po octavii, zřejmě kvůli domnělé vyšší prestiži. Že bys tím kompenzoval něco základního, třeba vzdělání? Samozřejmě neznám tebou dosažený stupeň vzdělání, ale věř, že nebude vyšší než můj
galerida
Čo mňa osobne mrzí na mnohých autách a prečo by som si také auto nekúpil je, že nemá plnohodnotnú rezervu. V aute jazdím často s rodinou a ak sa mi odtrhne ventil na pneumatike - ako sa mi to stalo naposledy, tak mi je sada na opravu na dve veci :no😒br />
Tu som nenašiel zmienku o rezerve, z fotiek predpokladám, že je tam iba sada na opravu - to u mňa stačí ako dôvod, aby som si také auto nekúpil.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
U Cruze není problém mít rezervu ve výbavě, pokud si ji tam při koupi budeš přát. Samozřejmě, že pro výrobce je jednodušší tam nacpat nějaký kompresorek a sprej oproti normálnímu kolu.
Líná huba...
galerida
Nejdem cruza kupovať, len diskutujem. Neviem z fotky zistiť, či sa tam vôbec dá plnohodnotná rezerva. Aby to nakoniec nebolo tak, že kufor má objem 450l ale so sadou a s plnohodnotnou rezervou 380....

Kedysi bolo samozrejmosťou aby bola plnohodnotná rezerva vo výbave auta, dnes mám pocit, že sa to už považuje za nadštandard.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Dojezdovka by měla být bez vlivu na objem kufru, plnohodnotná ho už zmenšuje. Pravda, taky si nedovedu představit mít auto bez rezervního kola. Dokud po nich auta budou jezdit, nevidím lepší alternativu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
jazdim 10 rokov a som zatial rezervu nepotreboval, nie kazdy riesi taketo banality 😉 ale ak na nej trvas vyrobca ti ju urcite da specialne pre teba 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
pardon, 11 rokov jazdim >😒]
GTI
Podle tvých příspěvků, bych to spíše odhadoval na jedenáct... měsíců 😉
galerida
neviem,čo na to povedať ;-\ ... snáď len vydrž, dočkáš sa a uvidíš, na čo je dobré mať rezervné koleso v aute. lenže to si už túto diskusiu nebudeš pamätať lebo trochu zmúdrieš 😄
kyklop
Nech ti ta nepotreba rezervy vydrzi co najdlhsie ,ja som to stastie nemal a za rezervu som vdacny (je jedno ci dojazdova, alebo plnohodnotna)
_Teddy_
tiez som tak dlhy cas hovoril. A potom som mal po 10 rokoch defekt, a musel som ist ~100km na dojazdovke. Hned potom som kupil plnohodnotnu rezervu, aj keby som defekt nemal dostat dalsich 10 rokov...

btw, uz som si na sluzobnom vyskusal aj lepiacu sadu, a to radim medzi moje "nezabudnutelne zazitky". Fakt "radost", saskovat s tym sersamom o polnoci, a este do toho aj prsi...
Avatar - Ronault.
Ronault.
:yes:
GTI
Není důležité jak dlouho jezdíš, nýbrž kde jezdíš a kolik jsi tam najel.
chrudoš
Cruze ma plnohodnotnou rezervu a objem kufru je bez ni 😉 Jediny problem je, ze "plnohodnotna rezerva" znamena 16 palcu na plechu, coz u vyssich verzi s 17 kolama dela trosku neplechu. Ale vyska kola je stejna, takze zadny problem.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Už nejde mít dojezdovku? Pamatuju si, že před nějakou dobou to ještě bylo možné, pořídit si buď plnou rezervu nebo dojezdovku...
chrudoš
Beru to z doby nakupu, tzn dva roky zpatky. Dnes uz je to dle aktualniho ceniku a vybav jinak, smula. Kdyz nikdo nikoho na rezervu nenuti, kazdy se na ni vykasle, je to jasne. No skoda teda. Na druhou stranu, kolikrat tu gumu pichnes, malokdy. A k novemu autu mas tolik asistenci (teda ja, nevim jak jini), ktere kryje temer vsechny bezne opravy, takze bych si tu gumu stejne asi sam neprehazoval 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jo, to je druhá stránka věci, všechny dnešní asistenční služby. Ale i přesto bych asi radši to kolo v zádi měl, jsem v tomhle ohledu nějak moc staromódní. Pravda, pochybuju, že bych vůbec přiloženým klíčem povolil šrouby, dotahované vzduchovkou...
coolio
Asistenční služby jsou mi v Alpách k ničemu. Nejezdím aktivně dlouho, možná 6-7 let, ale kolo jsem po defektu měnil snad už třikrát.
A poté co jsem na dojezdovce jel ze Španělska, už dávám přednost plnému pátému kolu, se zimním vzorkem.
galerida
Našiel som doma cenník, keď to bola horúca novinka - bola tam už v základe plnohodnotná rezerva. V aktuálnom cenníku figuruje iba sada na opravu. Teda asi, keby som chcel, tak si môžem plnohodnotné koleso jednoducho dokúpiť - lebo nie je v ponuke ani výbav, ani príslušenstva. Tu ma to neštve, lebo predpokladám, že v karosérií nespravili žiadne zmeny a miesto tam ponechali. Ale 😲 .. je to miesto i pri päťdverovej verzii, alebo tam je kufor 413l, len preto taky veľký, lebo tam nie je koleso - a keď chcem koleso, hneď z toho bude 350 a zrazu už nebude výrobca môcť tvrdiť, že je premiant triedy čo do veľkosti batožinového priestoru medzi hatchbakmi... 😒
vosovčelák
"Lowendový člověk se základním vzděláním a základním rozhledem..." Panebože, ty jsi chorobnej Z-M-R-D!To není možný, ty jseš normálně z ústavu... 8-s 8-s 8-s
Avatar - Aštar Šeran
Aštar Šeran
>😁 :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
s tym motorom to nema chybu :yes😒br />
cruze je kral :yes:
Beankot
Včera jsem cruze trošičku prohnal po dálnici ,mám najeto cca 8000 km a jsem s ním moc spokojenej.Rychlost 200km/hod.není problém,auto drží na silnici i když je mokro.Za 400t.Kč moc dobrý vozítko.