Tak to mi soudruzi z továrny italské automobilové torínské vyrazili dech - obrazně ;-) . Ta cena za Pentíka je více než dobrá. Samozřejmě zůstává mnoho otázek a záhad z minulých diskuzí. Ale za nastavení ceny si zaslouží pochvalu......Dva roky ojetý Pentík za cca 400 tisíc - vůbec není špatná cena...............
Já vím, že tam je věta - může být..., ale tahle cena je orpavdu klasická sleva z ceníku... Stačí se podivat do tištěného akčního ceníku. tohle je klasická Fiat sleva (dealerská).
Fiat a šestiválec? Jako ojetina to bude sporadicky prodejná záležitost. V bazaru se dá s šestiválcem prodat leda tak německá prémie. Ostatní jsou víceméně ležáci, či to nejlevnější, co se tam dá najít.
Je mi jasný, že pokud by mi tohle auto přistálo v garáží... tak je to auto už navěky v rodině... Ale myslím, ež to potenciálním zákazníkům je celkem jedno... A ten kdo to bdue chtít koupit v bazaru, tak pro něj jen dobře.
U naftových verzích to bude ale přesně naopak... Bohužel, bohudík... pokud se stanu zákazníkem tohoto auta, moje volba bdue jasná. :yes:
SOUHLAS...do posledního puntíku,ale jak píšu... já i přes toto vědomí, bych pořídil (bude-li potřeba) Pentastar. Tuhle možnost bych si osobně i s vědomím toho co píšeš nenechal (nenechám) ujít (za ty peníze). ;-)
Přiznám se, že mě Freemont úplně neoslovil, ale nacenění Pentastaru posunul můj názor na toto auto úplně jinam... :yes:
tak olítaná nafta co jezdí za 5l je sice snem poloviny národa, ale takový 2-3roky starý Pentastar za 2/3 ceny nafty bude určitě parádní kauf. A pak to buď hodit do LPG - nevíš Wollfe jestli na to Fiat nechystá přímo fabrickou úpravu, oni to teď nabízejí už skoro na vše? Případně když je pro někoho 30-40tis Kč investice do plynu nerentabilní, tak by šlo zvážit E85 - v US tuším Pentastar jezdí přímo z fabriky na destilát, takže by snad nemusel být problém upravit to i v EU (v podstatě jen nový soft)
Tak on ten Pentatar zase tak rozežraný není... Řeknu ti to to takhle.. kdo uživil Octávku v 1,6 MPI, nebo dooknce v FSI, uživí i tohle... ;-) , akorát něco málo hold připlatí...
no, až tak optimistický ohledně spotřeby bych nebyl, přecejen 6 válců je šest válců (když nepočítáme ještě další faktory - vyšší karoserie, vyšší hmotnost, eventuálně 4x4, automat)
jasně, na dálnici se možná jejich spotřeby budou velice podobat, ale stačí vjet do města, a tam prostě V6 nemá šanci. No a když budeš tu V6 trochu honit a jezdit často třeba naložený, bude ten rozdíl ještě marginálnější.
LPG dáš to čekoholiv, to je jasné, ale Fiat nabízí pro spoustu modelů přímo sady z fabriky - takže nejspíš i se zárukou a bez dalších starostí. Prostě si u nich na prodejně řekneš že to chceš v plynu a dostaneš to v plynu.
Podobně s E85 třeba Saab/Volvo nabízí některé modely přímo upravené.
No a v US je E85 docela populární, snad každý nový model je tam flexifuel, proto by to mohlo být zajímavé i pro Freemonta. Teda dokaď na to někdo neuvalí spotřební daň....
Pak by se to i celkem dalo okecat proč Pentastar a ne nějakou naftu. Nafta pojede v průměru za 7-8l (5l průměr asi v tomto případě moc reálný nebude), ten Pentastar bych viděl někde kolem 10-12l E85 která je ale o 8-10Kč levnější než nafta. A to bys ho mohl docela honit. Co jsem četl zkušenosti s Espacy s 2.0T, což není žádný extra spořivý motor, tak při běžném ježdění není problém se dostat na průměr 9-10l.
To som ešte nečítal, aj tak mám podobný názor. Ostatne, aj úroveň stránky a spôsob predaja poukazuje skôr na garážovú firmu, a forma reklamy (biele tabuľky s adresou jazdimnavodu.sk na drevených kolíkoch, napichané do zeme popri ceste) tiež nevzbudzuje dôveru.
Pokiaľ by to fungovalo, dávno by to bolo sériovo v autách značiek, ktoré na tomto poli investujú do vývoja značné prostriedky.
Origo Pentastry jsou všechny FlexFuel z fabriky, jen pro evropu to Fiat vydisabloval.....smůla, samozřejmě jde to obejtí tím, že si tu káru koupíš origoš jako Dodge.....
Ano a to hodně.
Psal sem to už jinde.
V tomto případě je cena nastavena více než dobře a dává to zákazníkům dobrý příslib do budoucna. Mě to příjemně překvapilo...
Znovu podotýkám, že cena je v podstatě nižší než u šedých dovozců, které zde dával náš všemi milovaný Barichello.
Takže... Je to dobře našláplé... 6V nežluté auto za tyto peníze osloví myslím že hodně zákazníků... Totéž platí i o naftových verzích... :yes:
Jo cena je překvapivá no, je vidět že aspon v tomhle Fiat zabodoval. To zas umím ocenit wolffe a přiznám že sem příjemně překvapen. Ano šedý dovoz bude muset jí s cenou dolů - 810 za 3,6 V6 (ano 810 neb origo Journey má ve vyšší výbavě ty vyhřívané kožené sicny a ostřikovače světel v základu) je hodně slušné, šedej bude musít jít tak na 700-730....
Bohužel káry s šedýho dovozu maj obrovskou výhodu že jsou FlexFuel tedy E85 rulezz, tohle FF nebude, takže to trošku sráží pozitivum té ceny. Ale i tak velmi solidní.
Jsem zvědav jak nacení Voyagera a 300C (Thesis).
Možná že se vyplatí koupit z ameru je jinej přední nárazník s makou a znáčky >:-[]
Tak ješte jsou lidi co jim ta užranost nevadí. To auto je doplňkem prodejů... Jistě nidko nečeká, že se bude prodávat jako housky na krámě. Hlavní je, že tady je (srovnej s konkurencí). :yes:
Mě (petrolheada) ta nabídka oslovila. Při mém nájezdu by nárůst spotřeby znamenal v nákladech cca + 10 000 Kč ročně oproti současnému stavu. Bezvýznamné. Ale je potřeba si to umět spočítat...
Myslím, že nejdou, mají takové to sklápění, které vytvoří rovnou podlahu, ale úplně ven asi nepůjdou. Lze ovšem objednat pětimístnou verzi (za stejnou cenu).
tak pokud to nebude na italských stránkách fiatu, tak bych to tipl tak na spotřebu - reálnou - kolem 12,5litru - na dálnici kolem 11 - ve městě kolem 15 - tedy pokud člověk bude jaksi respektovat charakteristiku atmosférického V6 a s rychlostí - nepočítej, že to bude při tomhle vzhledu a hmotnosti, nějaká raketa - zrychlení na 100 něco okolo 9vteřin......cokoliv pod, by bylo s touhle velikostí a hmotností frajeřinka....
to jsi tipnul trošku vysoko podle mě - sám jezdím s atmo pětiválcem s automatem, a město mám za 10l, dálnici 8-9l a okresky 7-8l. Jasně, je to vyšší karoserie a větší motor, ale zase má přímý vstřík (jestli se nepletu) takže o 30-50% výš to nejspíš fakt nebude ;-)
vycházím z třilitrového šestiválce u outbacku - mám kombinovanou cca 11,2-12,5 podle podmínek - Itálii jsem jel, aniž bych se loudal za 9,6 a když jsem sportoval tak za 11.... Město si to bere za 12,5 - má to 180kW . Takže nevím, jak to mají nastavené, ale bral jsem to takto střízlivě - samo, že pokud někdo bude mít hodně lehkou nohu a nechá to převalovat na 1500 otáčkách, tak to bude za "hubičku" - v rámci tohohle velkoobjemového segmentu samozřejmě....jenže to tě ten zvuk a projev nenechají...
v jeepu má kombinaci 11,4litru v katalogu na jeep.de - a protože víme, že papírové spotřeby jsou občas trošku jinde, než realita - tak bych to fakt tipnul od těch 11,5-12,5litru.
A ohledně subaru- jasně, že nevynikají - páč se to nedá těm koním nedat napít..... ;-)
Sme si nerozuměli... měl sem pocit, z toho jak si to psal, že vzhledem k výkonu a objemu ten pentastar bude mít vyšší spotřebu než to Subaru (vyšší výkon a objem)... Ale s těmi 11,5-12,5 l/100 problém nemám a myslím, že je to v běžném evropském provozu reálné číslo. Tak reálné, že při mých kilometrech by to proti rel. úspornému T-jetu co mám (150 kobylek, 18" 225 a občas na to šlápnu) by to za rok dělalo 10 000 (a třeba také i proti Octě s 1,6 FSI, či 1,8 TSI atd..). A mnoho řidičů to má podobně... A co si budeme povídat... mě osobně by to za ty peníze při této nabídce stálo za to (žijeme jen jednou i s tím vědomím, že takové auto je skutečně v rodině nadosmrti). A těch aspoň 50 lidí se tady myslím za rok najde. Taková nabídka na slušné svezení... a znovu opakuji ve kvalitě na kterou je evropan zvyklý (tedy žádná koreja, či nissan-samsung-renault), myslím že donutí dost lidí k zamyšlení...(tím netvrdím, že i ke koupi), pokud Fiat tomuto autu udělá nějakou slušnou prezentaci. mě osobně ten Pentastar opravdu oslovil (čekal sem cenu někde kolem 850 000).
to jo - navíc - pokud najedeš cca 20k max ročně - tak nemá smysl cpát peníze do nafty - jistě - nafta je mnohem levnější na palivo, ale dražší na servis - a při možnosti to nějakou naftou načít a třeba horších zimních startech - když je někde minus 25 pár nocí za sebou - tak je benzín pořád lepší volba. Teoreticky na tom Pentíkovi není co zrasit.... Jediné na co bych si počkal - je tak rok dva, než se objeví na fórech uživatelů nějaké mouchy - pár měsíců trvá, než si majitel nějakou připustí. Jinak v té velikosti a motorizaci plus 4x4 a automat - je to skutečně velmi dobrá cena.....
za 12 jezdím s HEMI, pokud by toto žral v průměru V6 Pentastar DOHC, je někde trošku chyba.
Tenhle motor žere v 200/Avengeru 9 na sto, takže tady hádám 10,2 a ve verzi 4x4 tak 11 max.
Automat je tady už dávno 6ti stupnový no, žel nebude dvojspojka, narozdíl od starého Journey, kde k naftě šla za příplatek dvojspojka od Getragu objednat....
Toto auto nie je až také ťažké ako bežné SUVčka, nemá 2t a výkon ma veľmi slušný 206kW. Podľa testov Dodge Journey 2011 3.6 V6 Pentastar je stovka za 7.5s a quarter-mile za 15.9s. Z tohto pohľadu má medzi MPV/SUV-čkami súperov až medzi luxusnými autami ako Mercedes R350 a pod. A cena je 2-3x nižšia :-!
máš odkaz na ty testy? - ta hodnota je u starého forestera s turbínou a automatem. Sice má foryn jen 169kW, ale je mnohem lehčí - upřímně se mi 7,5 vteřinám nechce moc věřit.....
se hned nečerti ;-) . Píšu, že se mi tomu nechce moc věřit, ne že je to blbost. Pokud to má takovou dynamiku - i když píšou, že vrchol je nad 4400rpm, tak to bude docela tóčo....průběh proti turbíně trošku jiný a proto by mně zajímalo, jak mají vyřešený průběh točivého momentu do těch 4400 a spojení s automatem....
.... no klobouk dolů, pánové, ty ceny jsou opravdu velmi konkurenční..... :yes:
Kdyby management Fiatu podobně agresivně nacenil i Cromu, Bravo nebo Punto Evo, možná by to snad i byla úspěsná auta.... ;-) (vzpomínám na Cromu 2.4 JTD za mega a podobné obskurnosti....). Těžko říct, čím to je - jestli ta výroba v Evropě je otolik dražší než za mořem nebo jestli jen v Turíně konečně pochopili, kam jaksi marketingově patří a co od nich trh čeká....
Každopádně Freemonty 4x4 jsou opravdu zajímavě naceněné a připomeňme, že se fakt jedá o auta co reálně odvezou 7 lidí (ne že jen mají 7 sedaček), mají třízónovou klimu, dotykové rádio, bezklíčkový vstup a podobné vychytávky, takže to vybavení je na poměry mainstreamu opravdu na úrovni :yes:
Já být taxikář někde na horách, tak o příštím autě mám poměrně jasno ;-)
Jinak diskuse o poměru cena/výkon u varianty s Pentastarem je zajímavá, ale přiznejme si, i kdyby to auto stálo 600 tyček tak jeho prodeje budou marginální. Češi prostě rozežraná auta nechtějí a to dokonce ani v mnohem vyšších cenových relacích..... Takže jako jo, nabídka pro pár fandů určitě parádní, ale penízky se budou kutálet z naftových variant. A dále bych snad jen trošku krotil vášně ohledně zrychlení toho auta a jízdních výkonů - ať to bude mít motor jaký chce, pořád je to crossover laděný na komfort, takže nějaké atakování hranice přes 200kmh a souboje s "lepšíma" SUV na dálnici asi nebudou příliš reálné. Né, že by to auto jako nejelo, ale prostě spíš mu bude vyhovovat pohodová jízda..... (samozřejmě moje předpoklady, na test se těším a uvidíme....)
No nic, nezbývá fakt počkat na ty testy a hlavně první prodejní čísla..... Good luck ;-)
A čo keď nemá, snáď by si si ich prikúpil? Ako si všímam na cestách, xenónov svieti čoraz menej, a znižujúci sa záujem mi zo dvakrát potvrdili aj v predajniach,
ľudia si priplatia za všeličo, ale xenóny sú až na chvoste..
To nemá navigaci? A kde je problém? proč tam nevrazí tu co maj jeepy a tedy tu co má origo Journey, samo v evropské verzi..... (MyGig s HDD 30 GB + bluetooth+přehrávání videa).