Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeBMW i8: Sportovní plug-in hybrid s tříválcem 1,5 turbo (164 kW, 300 Nm)
140 komentářů
Ada je zase tady
Jako pragmaticky zalozeny clovek se ptam: jaka bude zivotnost a cena te baterie? Za jak dlouho (po kolika km) se vybije, kdyz budu chtit jet z Prahy do Ostravy a zpet? Jak bude takove hybridni auto akcelerovat pri predjizdeni kamionu do kopce, kdyz s sebou potahnu vybity metrakovy akumulator? Jaka bude kapacita takove akumulatorove baterie pri okolni teplote - 20°C? Jaka bude stredni doba mezi poruchami ridici elektroniky? Kdy bude takovy pohon vestaven do nejakeho rozumneho auta, se kterym se da jezdit v normalni rodine? A jaka potom bude spotreba takoveho auta? Atd, atd. Aby to nebyly jen nalestene marketingove prdy...
Zatim jsem proto k takovym nacincanym marketingovym trikum VELMI, VELMI SKEPTICKY...
Doporucuji si precist tento clanek: [odkaz]
Zatim jsem proto k takovym nacincanym marketingovym trikum VELMI, VELMI SKEPTICKY...
Doporucuji si precist tento clanek: [odkaz]
Milý VELMi ale opravdu VELMi skeptický Ado!
Myslím že VĚTŠINU vašich otázek vám (jistě rádi) zodpoví majitelé (i starších) hybridních LEXUSů, Toyot PRIUSů, Infiniti M-HYBRIDů ... atd. 😉
PS: Ten článek z ODKAZu se mi moc NElíbí (nicméně "obecně" s ním lze souhlasit.. 😄
Myslím že VĚTŠINU vašich otázek vám (jistě rádi) zodpoví majitelé (i starších) hybridních LEXUSů, Toyot PRIUSů, Infiniti M-HYBRIDů ... atd. 😉
PS: Ten článek z ODKAZu se mi moc NElíbí (nicméně "obecně" s ním lze souhlasit.. 😄
myslím že majitelé starších hybridních aut neexistují, neb všichni si pro jistotu koupí každé dva roky nové...
Ada není skeptický,Ada je realistický 😉
Ada není skeptický,Ada je realistický 😉
Fakt každé DVA roky...? 😉
PS: A ty 4 miliony (nebo kolik? no "cca" to tak asi je) hybridů teď už "nejezdí"? 😄
PS: A ty 4 miliony (nebo kolik? no "cca" to tak asi je) hybridů teď už "nejezdí"? 😄
P. S. Hybrid může jezdit i s nefunkčními baterkami. Technicky to žádný problém nepředstavuje a nemusí se nic upravovat, akorát bude žrát víc benzínu - neni kam dát energii získanou rekuperací 😉
ne. Každý použitý Prius se vozí na Skládku, ostatními lidmi zvaná Jižní Dakota, kde čeká na chvíli, než někdo opravdu vymyslí, jak to bude s tou recyklací.
Všechny otatní hnijou po bazarech a pár poblázněných chudáků si s jejcih pomocí udělá ze života peklo. Následně končí opět v Jižní Dakotě,nebo se prodá za malý peníz jinému chudákovi,který je převědčen o tom,že zachraňuje svět. Zeptejte se Dustina Hoffmanna, ten měl mnoho Priusů. Klade se nám tu otázka, proč jich měl tolik,jestli všchny dobře fungovaly...
Ty 4 miliony jsou prodaných hybridů. Co se s nima stane potom,už se radši neeviduje, protože by to hrálo do karet těm neekologickým šmejdům co chtěj zničit planetu a tak jezdí na benzín.
PS: Nevím jestli každé dva roky, protě až doběhne Lease(u nás aka operativní lízing, v USA velmi oblíbené)
PS2: Našel jsem kdyis celkem nový článek o GM EV1,které sice jezdilo,ale už stálo za prd, bylo vydechlý a ujelo jen kousek
Všechny otatní hnijou po bazarech a pár poblázněných chudáků si s jejcih pomocí udělá ze života peklo. Následně končí opět v Jižní Dakotě,nebo se prodá za malý peníz jinému chudákovi,který je převědčen o tom,že zachraňuje svět. Zeptejte se Dustina Hoffmanna, ten měl mnoho Priusů. Klade se nám tu otázka, proč jich měl tolik,jestli všchny dobře fungovaly...
Ty 4 miliony jsou prodaných hybridů. Co se s nima stane potom,už se radši neeviduje, protože by to hrálo do karet těm neekologickým šmejdům co chtěj zničit planetu a tak jezdí na benzín.
PS: Nevím jestli každé dva roky, protě až doběhne Lease(u nás aka operativní lízing, v USA velmi oblíbené)
PS2: Našel jsem kdyis celkem nový článek o GM EV1,které sice jezdilo,ale už stálo za prd, bylo vydechlý a ujelo jen kousek
S DUSTINem jsem dloooouho NEmluvila a co se týče South Dakota - to je BEZVA! Vzhledem k tomu že to jsou málem 3 "česka", tak tam se těch PRIUSů ještě vejde.. 😄
:yes: Ještě bych dodal otázku... A co budete dělat s baterií, která dosloužila, ekologové?
To samé co s KAŽDOU baterií kterou používám dnes (a že jich je 😉 ) - na to jsou takové zelené kontejnery/boxy a tam se tužkové AA a "mrňavé" tužkové AAA a 3 VOLTové "buřtíky" 123A a ... 😄
přesně tak, na každém sídlišti bude velký zelený kontejner,do kterého se hodí elektro auto.
Myslím,že si tímhle zaděláváme na další obří problém s odpadem. Dneska je to ještě buřt (v tom je krásná třeba asie, tam ymslí dopředu,my na to serem a řešíme to až teče do bot),ale za 20-30 let bude z těch eko auto, velké NEeko problém
Myslím,že si tímhle zaděláváme na další obří problém s odpadem. Dneska je to ještě buřt (v tom je krásná třeba asie, tam ymslí dopředu,my na to serem a řešíme to až teče do bot),ale za 20-30 let bude z těch eko auto, velké NEeko problém
Jo a ještě dodej, že eletrika vlastně bydlí v zásuvce a když ju chceš použít, tak stačí zastrčit šňůru. >😁
Neskutečné, jak pro někoho končí celý svět za zdí/stěnou/kopcem/rohem...
Neskutečné, jak pro někoho končí celý svět za zdí/stěnou/kopcem/rohem...
Tak speciálně u vás bych CHTĚLA znát vaše IQ 😉
PS: FAKT by mne zajímalo jestli "to hrajete", nebo doopravdy.. 😄
PS: FAKT by mne zajímalo jestli "to hrajete", nebo doopravdy.. 😄
Lithiové baterky mají jednu super vlastnost: Lithium v nich obsažené lze celkem bez problémů a z téměř 100% získat zpět, z něho se pak udělá baterka nová 😉 To se určitě vyplatí, protože lithia moc neni.
Ano, jde o ekologický a bilogicky odbouratelný postup, vlastně je to takové perpetuum mobile a můžeme baterky obnovovat donekonečna... Majitlé Hummerů H2 si rázem můžou nalepit na svůj vůz "jsem eko,chráním životní prostředí"
Počkat, to lithium vytěžené ze starých baterek přeci půjde do afriky pomáhat hladovým dětem, takže je všechno v pořádku. :-!
Počkat, to lithium vytěžené ze starých baterek přeci půjde do afriky pomáhat hladovým dětem, takže je všechno v pořádku. :-!
No tak samozřejmě že ho budou chtít, když jim nedáte na výběr...
Ale ono na výběr (vždy, nebo alespoň ještě "hodně" dlouho) BUDE. Jen dnes (v posledních letech) relativně DOSTUPNÉ "víceválcové" motory s větším objemem budou "dražší"/budou určeny (jen) "top" zákazníkům...
vidiš, takže v dané cenové kategorii na výběr nebude 😉
No ... jistě 😉
(tedy bude - mezi něčím TAKOVÝMHLE a "klasickým" ("tuctovým") 4válcem 😄
(tedy bude - mezi něčím TAKOVÝMHLE a "klasickým" ("tuctovým") 4válcem 😄
To si nemyslim. Seženeš např. v Golfu atmosférickej dvoulitr? Neseženeš, byl nahrazen motorem 1.2 turbo. Tak je tomu teď, v budoucnu bude hůř. V současné době se motory šijou na míru měřicí metodice. Tendence snižování počtu válců a přidávání turb bude pokračovat, protože takové motory té metodice vyhovují lépe. Musela by se změnit metodika měření, aby se vývoj začal ubírat jiným směrem. Zatím ale o změně metodiky (jejímu přiblížení reálnému provozu) neuvažuje nikdo, akorát se zavádí masivní finanční sankce pro výrobce, kteří nebudou limity plnit. Pak je samozřejmě logické, že se budou motory dělat pro ten cyklus a ne pro normální používání. Motory EU3 jsou poslední ze "staré školy" - mají všechny předpoklady pro dlouhý život a netrpí rozežraností, když po nich řidič začne něco chtít.
Přiznávám že já "nebyla" u GOLFu, byla jsem o kategori "výš" (myslela jsem přitom na výměnu motorů R6 za současné R4 ... u GOLFu apod. půjde samozřejmě o "naturbované" motůrky typu R4 1,2 (a časem jistě i tříválce...
PS: Ano SOUHLASím, dnes ještě lze "radostně" používat motory "ze staré školy", bohužel čas NEúprosně letí a byť MOTORY by asi ještě chvíli "zvládly" být "in", tak ten "zbytek okolo nich" přece jen "zastarává"..
NU - s tím ale asi NIC NEnaděláme ... a samozřejmě NEtuším jak bude reálně jezdit tohle "i8", ale na MNE působí až VELMi dobře, tak snad to "cítím" správně..
😄
PS: Ano SOUHLASím, dnes ještě lze "radostně" používat motory "ze staré školy", bohužel čas NEúprosně letí a byť MOTORY by asi ještě chvíli "zvládly" být "in", tak ten "zbytek okolo nich" přece jen "zastarává"..
NU - s tím ale asi NIC NEnaděláme ... a samozřejmě NEtuším jak bude reálně jezdit tohle "i8", ale na MNE působí až VELMi dobře, tak snad to "cítím" správně..
😄
S tím nic neneaděláme a tak budem vesele dupat se stádečkem a ještě z toho mít radost. Přesně na lidech jako ty oni ivydělávají peníze - > stejně si to koupíš.
Jediný,co by s tim pohlo, je nekupovat taková auta. Ale na to jsou lidé příliš hloupí
Nejde o to,co je in. Jde o nehoráznou diktaturu ze strany EU. Je to nedemokratické
Jediný,co by s tim pohlo, je nekupovat taková auta. Ale na to jsou lidé příliš hloupí
Nejde o to,co je in. Jde o nehoráznou diktaturu ze strany EU. Je to nedemokratické
Na reálném fungování úřednictva a politiků (EU i v jednotlivých státech - včetně USA) se SHODNEME, na pohledu na tenhle vůz spíše NEeee - myslím že by MOHL být opravdu zajímavý... (myslím jízdně 😉
Tak zacni setrit asi kolem 150 000 liber. 😉
Já tu (opakovaně) nedávno psala ... že "výjímečné" (ať víceválcové či velkoobjemové - a samozřejmě i takto "inovativní") motory/modely byly doteď jakžtakž i "masově" dostupné, doba se (právě teď - krize je JEN "ozdravné opatření" nemocné ekonomiky) mění a do budoucna budou ty "prémiové" a "luxusní" motory/modely JEN pro ty, kteří mají (opravdu) "prémiová" konta 😄
tříválec ti přijde lepší než čtyřválec? Zkus se podívat k fiatu, ten má dokonce dvuválec, tam by jsi se mohla vyžívat.
Vy motorům moc NErozumíte, viďte? 😉
nechám se poučit. 😉
Pro začátek doporučuji technickou knihovnu... 😉
Proč mě tvá odpověď nepřekvapuje?
protože jsi v tý technický knihovně skutečně byl? 😄
Hlavně kdyby jsi Kylie položil otázku se zcela jasnou odpovědí ANO-NE a velkýma písmenama napsal "odpověz ANO nebo NE" tak ti napíše dvacetiřádkové povídání, kde si bude hrát s CapsLockem a stejně se nic nedovíš.
jj, máš pravdu...
Ten capslock je fakt hroznej, nedá se to číst. Už jsem to tady na diskuzích několikrát zmiňoval.
Ten capslock je fakt hroznej, nedá se to číst. Už jsem to tady na diskuzích několikrát zmiňoval.
Tak zkuste dát r-o-z-u-m-n-o-u j-a-s-n-o-u otázku a "uvidíme"
PS: Vidíte? Bez CapsLocku 😉
PS: Vidíte? Bez CapsLocku 😉
P-r-o-č j-e t-ř-í-v-ál-e-c l-e-p-š-í, n-e-ž č-t-y-ř-v-á-l-e-c-?
Tak na tohle ANO/NE opravdu NEstačí... 😄
Ku..va zachvili zacnete psat jen 10010101 1001010110010101 1001010110010101 1001010110010101 1001010110010101 1001010110010101 10010101
To si pamatuji z (ranného) mládí, když jsem byla na brigádě ve výpočetním středisku (a superpočítač zabírající včetně chlazení 2 patra byl rychlý a měl kapacitu asi jako můj dnešní notebook 😄
a) Já raději "více" než "méně" (válců). Mívala jsem C5 s třílitrovým 6tiválcem a zde na těchto stránkách se mi "vysmívali", že na podobný výkon audi stačí "nabušený" 4válec (tak CO s tím? je lepší V6 nebo R4? 😉
b) tříválec 1.2 HTP je (mnohem) horší než R4 1,2 TSi
c) tříválec(ový benzínohybridní systém v i😄 je (tedy velmi pravděpdobně bude) mnohem lepší než naftové R4 2.0 TDi v audi A6, neboť
i8 - primární pohon zadních kol 350 PS, 550 Nm, zrychlení 4,6 max. (omezena) 250 km/h, elasticita 80-120 km/h za 4 s
A6 - doplňte si sám 😉
b) tříválec 1.2 HTP je (mnohem) horší než R4 1,2 TSi
c) tříválec(ový benzínohybridní systém v i😄 je (tedy velmi pravděpdobně bude) mnohem lepší než naftové R4 2.0 TDi v audi A6, neboť
i8 - primární pohon zadních kol 350 PS, 550 Nm, zrychlení 4,6 max. (omezena) 250 km/h, elasticita 80-120 km/h za 4 s
A6 - doplňte si sám 😉
Pořád jsem se nedověděl proč je tříválec lepší než čtyřválec?
Tohle už "hrajete", viďte? 😉
Ok, ještě to zkusíme p-o-s-t-u-p-n-ě: "Na závěrečnou otázku v mém "a)" odpovíte JAK?
Ok, ještě to zkusíme p-o-s-t-u-p-n-ě: "Na závěrečnou otázku v mém "a)" odpovíte JAK?
Odpovím otázkou: O jaký jmenovitý výkon jde?
To je přece NEpodstatné - jestli je motor dobrý nebo ne se (přece 😉 ) nedá hodnotit podle měrného výkonu.. 😄
Ale právě že to je podstatné k porovnání V6 a R4T - jde o to, jestli se ten turbomotor bude běžně pohybovat v oblasti, kdy se objevují negativa přeplňování turbodmychadlem, či nebude. Když mi řekneš "120 kW", řeknu jednoznačně R4T. Když řekneš 200 kW, budu se klonit k šestiválci.
😄 musím jít ... ještě se k tomu vrátím.. 😉
taky koukám, že děláš další novinářskou hloupost - sčítáš točivé momenty motorů přesně tak, jak to tady maji v tabulce. To lze, ale jedině pokud jsou oba motory na stejné hřídeli nebo mají vůči kolům stejný převodový poměr. První podmínka splněna není a předpokládám, že ta druhá není splněna rovněž (divil bych se, kdyby byla, byla by to sakra náhoda).
Sčítání jmenovitých výkonů (v článku rovněž, ve tvém příspěvku taky) je taky sporné, protože elektromotor pravděpodobně bude svého max výkonu dosahovat při jiné rychlosti jízdy. V článku hlavně chybí údaje o otáčkách, ty jsou ovšem v případě elektromotoru bez uvedení převodového poměru bezcenným údajem.
Myslím, že do té technické knihovny bys v první řadě měla jít ty.
Sčítání jmenovitých výkonů (v článku rovněž, ve tvém příspěvku taky) je taky sporné, protože elektromotor pravděpodobně bude svého max výkonu dosahovat při jiné rychlosti jízdy. V článku hlavně chybí údaje o otáčkách, ty jsou ovšem v případě elektromotoru bez uvedení převodového poměru bezcenným údajem.
Myslím, že do té technické knihovny bys v první řadě měla jít ty.
Ano, to MÁTE PRAVDU - prosté "sčítání" výkonů i točivých momentů vskutku není správné (víte, v době kdy já do té knihovny chodila tak hybridní auta ještě NEbyla.. 😉
To neni o hybridních autech, to je o tom, do jaké míry si kdo pamatuje, co se bralo ve fyzice ná základní škole 😉 (možná na gymplu; mě to splývá, byl jsem na 8letém gymnáziu)
Tak TO bude ono (já do školy - základní i střední - chodila "v jiném tisíciletí" ... paměť už také není co bývala... 😄
Tak si porovnávám vaše příspěvky:
15:51 - "...jestli je motor dobrý nebo ne se nedá hodnotit podle měrného výkonu.." (a dál "ohrnujete" nos nad těmi co to dělají)
15:52 - "...o jaký jmenovitý výkon jde?"
16:07 - "...ae právě že to je podstatné..." 😉
PS: Chápu-li to správně - kloníte se v OBOU případech (jak v případě BENZÍNových V6 versus R4, tak v případě NAFTOVÉHO R4 vesrus benzín + elektromotor) ke 4válci - jak naftovému tak benzínovému shodou okolností oběma značky vw 😄
PPS: Ještě dodám že výkony těch benzínových jednotek byly 155 kW a v případě nafta versus benzín + elektromotor to je 130 kW versus 164 kW (+ 96 kW)
Pěkný den 😄
15:51 - "...jestli je motor dobrý nebo ne se nedá hodnotit podle měrného výkonu.." (a dál "ohrnujete" nos nad těmi co to dělají)
15:52 - "...o jaký jmenovitý výkon jde?"
16:07 - "...ae právě že to je podstatné..." 😉
PS: Chápu-li to správně - kloníte se v OBOU případech (jak v případě BENZÍNových V6 versus R4, tak v případě NAFTOVÉHO R4 vesrus benzín + elektromotor) ke 4válci - jak naftovému tak benzínovému shodou okolností oběma značky vw 😄
PPS: Ještě dodám že výkony těch benzínových jednotek byly 155 kW a v případě nafta versus benzín + elektromotor to je 130 kW versus 164 kW (+ 96 kW)
Pěkný den 😄
Mě v tom 15:51 vypadlo celkem zásadní slůvko "jenom." Ono je to obecně bráno tak, že čim větší měrný výkon, tím více je ten motor chápán jako "dobrý," ale tomu tak není. Čím více je motor přeplňován, tím větší rozežraností pod zátěží trpí.
PS: To z ničeho, co jsem napsal, nevyplývá.
PPS: Těch? Kterých? Ještě jsem konkrétní odpověď ohledně jmenovitých výkonů pro srovnání R4T/V6 nedostal (nikde tam nevidím "Můj šestiválec měl ... kW").
PS: To z ničeho, co jsem napsal, nevyplývá.
PPS: Těch? Kterých? Ještě jsem konkrétní odpověď ohledně jmenovitých výkonů pro srovnání R4T/V6 nedostal (nikde tam nevidím "Můj šestiválec měl ... kW").
Samozřejmě + on ten výkon versus objem je celkem ZÁSADNĚ "uchycen" k času/době 😉
PS: NE-vyplývá, nicméně (trochu) "působí" 😄
PPS: Vždyť je to tam napsáno! OBA motory měly 155 kW
PS: NE-vyplývá, nicméně (trochu) "působí" 😄
PPS: Vždyť je to tam napsáno! OBA motory měly 155 kW
Pokud se budeme držet těch 155 kW, tak to je zrovna celkem na hraně. Při nízkých rychlostech bude R4T brát o něco méně benzínu, při vysokých zas o něco více.
U dvoulitru turbo s např. 176 kW už bych byl radši za šestiválec, to už je natlačený fakt hodně.
U dvoulitru turbo s např. 176 kW už bych byl radši za šestiválec, to už je natlačený fakt hodně.
Z pohledu spotřeby samozřejmě SOUHLAS, s pohledu výběru V6 či R4 .. (nebo obecně více válců versus méně) - volím JEDNOZNAČNĚ 2.0 (ten naftový 2.0 TDi versus benzínový R3 + elektromotr, to je
1) výjímka potvrzující pravidlo
2) (hlavně) trochu něco "jiného"
PS: Konkrétně benzínový 2.0 TFSi je VELMi povedený motor ale "žití s 6tiválcem" - to ani on nahradit prostě NEmůže (můj názor 😄
1) výjímka potvrzující pravidlo
2) (hlavně) trochu něco "jiného"
PS: Konkrétně benzínový 2.0 TFSi je VELMi povedený motor ale "žití s 6tiválcem" - to ani on nahradit prostě NEmůže (můj názor 😄
hm, přesně jak jsme čekali, žádná konkrétní fakta. Akorát s tim počtem řádků se kari.laz spletl, je jich 14.
Jestli je motor dobrý nebo neni se nedá hodnotit podle měrného výkonu, což ovšem novináři dělají, a ty (plus ještě velká většina ostatní veřejnosti) to od nich přebíráš.
Jestli je motor dobrý nebo neni se nedá hodnotit podle měrného výkonu, což ovšem novináři dělají, a ty (plus ještě velká většina ostatní veřejnosti) to od nich přebíráš.
Ok, tak "jednodušeji" - přes různé vlivy na ankety se Engine of the Year stále docela "drží" = je to "snadné" získání aktuálního i staršího přehledu které motory "ANO" 😉
Enžín of d jýr totiž volí novináři, ne konstruktéři 😉 Novináři o tom vědi dost prd. Této anketě prosím nevěnuj žádnou pozornost, stejně jako statistikám spolehlivosti TÜV.
TÜV: Pokud má auto v momentě kontroly prasklou žárovku nebo nefunkční motorek nastavování sklonu světel, kontrolou neprojde a dostane černý puntík u vážné závady. Jestli se mu ale během jednoho roku provozu vysype 2x převodovka, 8x zadřeš motor a 20x kvůli závadě na elektronice nenastartuješ už se v té statistice neobjeví (ani objevit nemůže). Statistiky TÜV vypovídají spíše o tom, jaká skupina lidí si dané auto kupuje. Podle této statistiky je za rok 2010 nejspolehlivější Porsche 911, což jsou ale zároveň auta s absolutně nejméně najetými kilometry, většinou garážovaná a opečovávaná.
TÜV: Pokud má auto v momentě kontroly prasklou žárovku nebo nefunkční motorek nastavování sklonu světel, kontrolou neprojde a dostane černý puntík u vážné závady. Jestli se mu ale během jednoho roku provozu vysype 2x převodovka, 8x zadřeš motor a 20x kvůli závadě na elektronice nenastartuješ už se v té statistice neobjeví (ani objevit nemůže). Statistiky TÜV vypovídají spíše o tom, jaká skupina lidí si dané auto kupuje. Podle této statistiky je za rok 2010 nejspolehlivější Porsche 911, což jsou ale zároveň auta s absolutně nejméně najetými kilometry, většinou garážovaná a opečovávaná.
1) já ho posílala do knihovny.. 😉
2) já psala, že ".. přes různé vlivy"
3) já si myslím, že výsledky Engine .. jsou stále ještě "jakžtakž"
4) co se týče TÜV a dalších, chce to sebrat VŠECHNY výsledky "protřepat promíchat" a ... anebo si koupit GEBRAUCHTWAGENKATALOG (kde to "protřepané/promíchané" a navíc srovnané rovnou máte.. 😄
2) já psala, že ".. přes různé vlivy"
3) já si myslím, že výsledky Engine .. jsou stále ještě "jakžtakž"
4) co se týče TÜV a dalších, chce to sebrat VŠECHNY výsledky "protřepat promíchat" a ... anebo si koupit GEBRAUCHTWAGENKATALOG (kde to "protřepané/promíchané" a navíc srovnané rovnou máte.. 😄
2) pod tím výrazem si lze představit cokoli
3) tak proč tam nejsou diesely s katalytickým systémem SCR? Tyto motory existují a používají se i v osobních autech. Obávám se, že je to pro jejich jednoduchost - neobsahují žádné zvláštní vychytávky. Ale ony je nepotřebují, systém SCR jim dovolí pracovat vždy v nejekonomičtějším režimu, protože se motor už nemusí starat o emise (takže nepotřebuje ani recirkulaci spalin). Narozdíl od "konvenčního" řešení recirkulací spalin dokáže systém SCR řešit emise i při plné zátěži, kdy se recirkulace spalin odpojuje. Místo toho je tam ten nemožnej dvouválec od Fiatu, u kerýho na dálnici místo šlapání na plyn taháš za splachovadlo a nějaký složitý twinturbo od BMW.
4) Tady pomůže jedině Gebrauchtwagenkatalog, kde jsou sepsány dlouhodobé zkušenosti.
3) tak proč tam nejsou diesely s katalytickým systémem SCR? Tyto motory existují a používají se i v osobních autech. Obávám se, že je to pro jejich jednoduchost - neobsahují žádné zvláštní vychytávky. Ale ony je nepotřebují, systém SCR jim dovolí pracovat vždy v nejekonomičtějším režimu, protože se motor už nemusí starat o emise (takže nepotřebuje ani recirkulaci spalin). Narozdíl od "konvenčního" řešení recirkulací spalin dokáže systém SCR řešit emise i při plné zátěži, kdy se recirkulace spalin odpojuje. Místo toho je tam ten nemožnej dvouválec od Fiatu, u kerýho na dálnici místo šlapání na plyn taháš za splachovadlo a nějaký složitý twinturbo od BMW.
4) Tady pomůže jedině Gebrauchtwagenkatalog, kde jsou sepsány dlouhodobé zkušenosti.
2) tady je to myslím JASNÉ (snahy o "ovlivňování" výsledků - jsou všude, proto jsem psala že v případě IEOTY to "ještě jde", výsledky ještě "jakžtakž" odpovídají..
3) to opravdu NEvím (jaký KONKRÉTNí byste "mezi nej" své kategorie zařadil vy?) a co se týče toho "složitého" twinturba myslím že to tam PATŘí
4) shoda :yes: 😉
3) to opravdu NEvím (jaký KONKRÉTNí byste "mezi nej" své kategorie zařadil vy?) a co se týče toho "složitého" twinturba myslím že to tam PATŘí
4) shoda :yes: 😉
Proč by tam měl patřit motor, kerej nezvládá řešit svoje emise při velké zátěži? Já bych tam dal např. Volkswagen 2.0 BlueTDI nebo Mercedes CDI Bluetec II.
To ale NE"dbáte" na kritéria soutěže! Vámi doporučené motory by měly patřit do sekce "Green engine" (a pochopitelně NEmohou uspět v sekci "Best Performance..
CDI Bluetec II umí voboje - výkonný jak sviň a zároveň čistý 😉
Já VÍM že nejsou vůbec špatné - a vy máte pocit že h👋je hlasující v IEOTY "bojkotují"?? 😐
Hlasující v IEOTY mají klapky na očích podobně jako koně. Jakmile cejtí nějakou složitou vychytávku, tak začnou slintat a ucvrnknou si do kalhot. Že se téhož výsledku dá dosáhnout i jednodušší cestou (a v mnoha případech je to i výhodnější) už nevidí.
Nu - myslím že česko tam NEmá svého zástupce, tak "se začněte snažit" (nový "proud" /myšlenkový/ by to asi CHTĚLO.. 😉
Já jim podle mě rozumim víc než ty, řešim totiž jejich emise. A řeknu narovinu, že když ten malej motor zatížíš, tak z něj lezou hrozný věci... Čim menší motor a větší výkon, tim horší. Ale v rámci Evropského jízdního cyklu se drží pěkně. Jen z něj nevybočit a udržet se v rámci jeho mezí... To ale při běžném používání NELZE. Úplně stačí vjet na dálnici. Rychlost 130 kmh už totiž není Evropským jízdním cyklem sledována, takže je úplně jedno, co tam z toho motoru leze. EJC sleduje rychlosti do 120 kmh, a to ještě tak, že těch 120 kmh se jede pouze pár vteřin (takže se to na výsledku měření prakticky nemá šanci projevit).
Všiml jsem si, že když předemnou na to šlápl s motorem TCE tak z výfuku šel kouř podobný stodvacijáškům se sytičem na plno.
To sis všimnul správně. Kámoš (na moje.auto.cz ho nalezneš pod jménem mace) má Twingo GT TCE, a má ústí vejfuku vočouzený víc než muj turbodýzl 😄
Však jo,auto ušitý na míru eko šimlům, v praxi to nefunguje a efekt je opačný,než tvrdí PR oddělení,které se zaručeně nemýlí (jen my tomu nerozumíme)
houby s voctem, takový motory už nebudou. Víceválec však už pomalu i dneksa znamená čtyři...
Těšim se na půlválce 😉
To je přeci jednduché, místokaždého válce dáme tubo a místo turba válec, tak budeme mít jednoválec se čtyřmi turby, se spotřebou skůtru a výkonem čtyřválce turbo. Pche, tak jednoduchý a Unie na to ještě nepřišla. Asi si to nechám patentovat a v rámci mediální kapmaně to nazvu "Perpetuum mobile"
Uplatíme Svět Motorů,aby to namaloval růžově, podplatí se pár byrokratů a tradá, dokonalé auto je na světě (bude se to jmenovat EuroDream,aby symbolizovalo moderní Evropskou uniji!)
Uplatíme Svět Motorů,aby to namaloval růžově, podplatí se pár byrokratů a tradá, dokonalé auto je na světě (bude se to jmenovat EuroDream,aby symbolizovalo moderní Evropskou uniji!)
Svět motorů ani nemusíš podplácet, ti to napíšou sami od sebe. U nich (a mnoha jiných motoristických periodik) mám dojem, že dodnes neví, jaký je vztah mezi výkonem a točivým momentem, natož pak ty složitější a skryté skutečnosti...
POZOR! Proběhla VELKÁ změna a do Svět motorů píše třeba Martin Vaculík (a ten autům opravdu rozumí :yes: 😄
Aspire
BMW dokazuje že se nemají podceňovat 3 hrnky >😁 :yes:
PS: To (asi) chci :yes: 😄
PS: Docela ANO 😉
Ten "okamžitý" záběr je k nezaplacení a myslím že pro někoho kdo brzdí jako já (snažím se "dopředu" a "jemně/pozvolně" - tedy pokud NEbrzdím provoz, takové řidiče naopak NE"snáším") by to mohlo být VELMi zajímavé...
Prius je do zemí jako je USA a pro toho kdo chce za každou cenu šetřit (jako MiraTDi v diskuzi o Audi 3,0 Bi-TDi 😉 ) fajn, ale málo využívá to "zajímavé" na elektropohonu, tedy OKAMŽITÝ "plný" záběr (a soustředí se JEN na "šetření palivem") - u tohoto modelu to je (myslím) právě NAOPAK. NAPLNO využije "dynamický" potenciál elektro-akumulátorového pohonu (ve stylu modelu Tesla).
PS: A myslím že u BMW správně "oddělili" tuto skupinu vozidel pod logo "i" - onen "problematický pocit" bude mít možná VÍC zákazníků.. 😄
PPS: Nicméně MNĚ se opradu líbí a "do očí mne praštil" opravdu v první chvíli kdy jsem ho viděla 😉
Promiň, já jsem zapomněl, že se zde píše o BMW a to je pro tebe dost premiové i kdyby bylo špalací.
PS: To není směřováno proti BMW, ale proti KiLiE a jejím neustálým řečím o "nepremiovosti" v jakémkoliv článku o Audi.
Vnímání sofistikovaného světa aut JEN podle značek je (doplňte si sám 😉
Ano, "tuctový" 4válec 2.0 TDi mi OPRAVDU příjde ve vyšší střední třídě "nic moc/slabota" :no: (jestli vám NE - prosím "užijte si t👋ho" 😄 Mimochodem STEJNĚ tu byl "opovrhován" motor 2.2 HDi v Citroën(u) C6 😉
Tohle je DOST něco jiného (to opravdu NEchápete?)! Jsme právě v docela "revoluční" době právě co se motorů (pohonů) týče (popravdě - i když si to většina asi NEuvědomuje - celá desetiletí vlastně žádný pořádný "vývoj" motorů NEproběhl, stále se vlastně jen "vylepšovaly" staré technologie).
Zatímco nad v česku stále ještě možná "nejprovozovanějším" motorem TŘÍválcem 1.2 (právem) "ohrnu nos", tak tady jsme ZCELA jinde (jak by vám mohla naznačit "číslíčka" 164 kW, 300 Nm, zrychlení 4,6 - které má mimochodem dnes např. Mercedes SL 6.3 AMG 😉
Odpověď tedy je, že tříválcové BMW 1,5 je pro vás dost premiové a čtyřválcový dvoulitr je nepremiový?
Dvoulitrový diesel je pro vyšší střední málo premiový a tříválcový 1,5 je pro SUPERSPORT dost premiový?
ad PS: (z vašeho minulého příspěvku)
a) Máte tam špatně (s HRUBÝMi chybami) napsané mé jméno 😉
b) Svůj pohled na věc jsem shodou okolností "osvětlila" zrovna DNES (v 9:53) pod článkem o audi 3,0 Bi-TDi
c) je to MŮJ názor, takové jsou MÉ zkušenosti a NEstydím se za ně (a jsem - do jisté míry - i argumentovat PROČ si to či ono myslím
PS: Vaše otázky ohledně připravovaného motoru pro i8 a stávajícího v A6 naznačují že byste si můj příspěvek měl přečíst ještě jednou a V KLIDU a BEZ emocí, prosím..
PPS: Na vaši závěrečnou větu (otázku) odpovídám: Ano a (velmi pravděpodobně) ano 😉
Tak to vysvětluje vše. Opravdu nepotřebuji žádné emoce k tomu, aby jsem věděl, že kdyby přišlo Audi s motorem 1,5 tříválec a mělo těch kilovat třeba 300, tak budeš první kdo bude remcat o premiovosti. Proto jsem taky započal s reakcí na tvůj příspěvek.
Závěr? pro Kylie?
1,5 tříválec v supersportu = Premie (protože BMW)
2,0 čtyřválec diesel = nepremiové (protože Audi)
Jinak tento váš příspěvek je opravdu
1) hloupý
2) vylhavý
3) už jsem říkala "hloupý"?
PS: (a teď to bude SMRTELNĚ VÁŽNĚ) Je mi (vás) opravdu LÍTO, že nedovedete rozlišit (pochopit) rozdíl mezi motory (správněji pohony) které zmiňujete..
PPS: Mimochodem audi právě testuje (víceméně) STEJNÝ pohon jako HYbrid4 od PSA a JISTĚ časem zkusí nabídnout i variantu (pohonu) i8
Pěkný den 😄
Ale trefil jsi to přesně. Pro to jsem s reakcí na ní začal. Pod článkem o čemkoliv od Audi je všechno málo premivé a pod článkem pod BMW je všechno nejlepší a kdyby místo kouře padala z výfuku BMW hov*n*a tak budou i ty hov*n*a nejlepší, protože BMW (podle Kylie)
Mně je značka bmw SYMPATICKÁ, ale NAD ní toho ještě je.... Prémie je JEN slovo, je to "umělé vylepšení" (některých značek) - s realitou NEmající moc společného.. 😉
KDYŽ už bych měla jmenovat (doopravdy) "prémiové" automobilky, tak značky typu Rolls Royce či Aston 😄
Zvládáte ten "příval" info? Vencos(i)?
[odkaz]
Šlo mi o "celkový přístup" (logicky jsou lepší/horší výrobky/auta/mobily...). Já si třeba ráda kupuji vše od Prada. Je to "kvalitnější" (nebo luxusnější)? ANO! Ale na druhou stranu ZDALEKA ne tak jak by odpovídalo ceně a "presentování" - vše je to hlavně "hra" (když na to máte a CHCETE za to ty peníze dát JISTĚ, ale z takových věcí "šílí" většinou spíš lidé co s nimi NEmají zkušenost.
No a z mého pohledu jsou značky jako audi, bmw ... lexus samozřejmě "zajímavější" a "kvalitnější" než .. já nevím co ... ale ZDALEKA ne zas tak moc (jak si, myslím, většina lidí PŘEDSTAVUJE.
Ok, jsou "zavedeny" pojmenování "masovka/mainstream" a "prémie" a "luxusní vozy" a máte-li POTŘEBU je dodržovat já nemám nic proti (jen doufám žei si uvědomujete, že vůz "prémiové" značky NEmusí být nutně vždy (a ve všem) lepší než mainstreamové a dokonce vůz luxusní .... 😉
Jinak s Vámi veskrze souhlasím. Vyrobit luxusní produkt je mnohem jednoduší, než ho úspěšně prodat. Proto je prémiovost hlavně záležitost marketingu.
Já jsem "vyznavačka" Österreichische (případně Wiener) Schule (jistě znáte 😉
PS: A musím podotknout že NE "módně" až teď s krizí, ale "odjakživa" (resp. už dlouho 😄
Rakouská škola je mi blízká, moje statistické nesměrové investiční strategie jsou na ní založené, byť to zní asi absurdně, když odmítá empirické metody. Ale je to tak.
Zbytečné se dále bavit. Ona ty svoje axiomy není schopna ani argumentačně podpořit. 😉
K vaší otázce "Kde je lepší a levnější zdravotnictví" na kterou NEchcete odpověď
To je zkopírováno z jejího příspěvku. Fakt jsem nepochopil, jak tohle může odpovědět, když jsi se jí snad pětkrát zcela jasně ptal.
A jak se u nás říká, myslet, znamená ho...uby vědět. 😉
PS: Když si to vlákno přečtete CELÉ, zjistíte, že dotaz BYL POLOŽEN na "zdravotnictví", nicméně (tazatelem) bylo myšleno NĚCO JINÉHO 😄
Odpověď ve formě např. "v Polsku".
Jak jednoduché... 😉
Vy jste se ptal na "zdravotnictví" (resp. kvalitu a cenu)! Vás ale (dle argumentace o maďarském zubním lékaři kteří cca stejně ošetří za nižší cenu, vás ale ZDRAVOTNICTVÍ (jako takové) NEzajímá ... jak jsem napsala, takový BULHARSKÝ lékař asi ošetří ještě levněji, což ale NEznamená že bulharské zdravotnictví je lepší než maďarské.. ROZUMÍME si?
PS: A co se týče českého, tam se "reálný" stav dozvíme pravděpodobně během "pár let" - nyní je reálně nabízena lepší péče než je stát/lidé schopni platit..
PPS: A pokud chcete "okamžité" srovnání JEN kvality (tedy víceméně pojišťovnou placeného standardu) tak třeba hned v sousedním Rakousku je (logicky - z finančních důvodů) spíš VYŠŠí než v česku (ale je MNOHEM jednodušší srovnávat 2 vozy ... než tak "složitou/vrstevnatou" věc jako je zdravotnictví..
(pokud dáte otázku na kterou LZE odpovědět třeba ANO/NE ... NEmívám problém 😉
Ovšem má to jednu podmínku, musíte mít s tímto ZKUŠENOSTI, pokud nemáte, jste schopna zde jen prázdně TLACHAT, TAK, JAK TO PŘEDVÁDÍTE. :-!
Když už, tak sem se možná spíš hodí "postulát", nemáte pocit?
NEvěděla jsem, že zrovna axiom bych měla "podporovat".. 😉
Ty vaše axiomy pronášíte s takovou samozřejmostí, až se jim musím smát, ještě, když nejste schopna, je ani ničím podpořit. Proto je považuji za Vaše axiomy. Vy nic nedokazujete, vy jen prohlašujete. 😉
... ale "opatrně" - mohlo by vás čekat (NE-příjemné) "překvapení" 😄
PS: Mimochodem CO říkáte na audi A6 HYBRID? 😄
PPS: A jestli vy dáváte přednost motoru 2.0 TDi 130 kW (s multitronic-em? 😉 ) se zrychlením za 9 s proti i8 se 164 kW které zrychlí za 4,6 je to VAŠE volba.. 😉
.. když se ale MNE k tomu snažíte "pomlouvat" jen protože já bych volila jinak.. (doplňte si (to o sobě) sám..
Já jsem nikde nepsal, že mi vadí hybrid a o hybridu jsem se ani nezmínil.
Já jsem narážel na tvůj PROBLÉM S AUDI, kde máš problém se čtyřválcem ale tříválec v supersportu ti nevadí.
V čem tě pomlouvám? Že neumíte odpovědět na jedinou otázku, to není pomluva ale čistá pravda.
A co BMW 520d 135KW, to ti nevadí?
OPRAVDU NEchápe (nerozumíte) rozdílu mezi těmi vozy/pohonem těch vozů/parametry těch vozů?
PS: Píše se že motor 20d (kupodivu) "stačí" - já bych ho URČITĚ NEvolila (bohutel "trendy" doby jsou NEodvratitelné ... jak asi VÍTE, já i ve střední třídě preferuji 6tiválce!). Když BMW 5, tak MNEspíš přitahuje Alpina B5 Biturbo (s tou "mňamkovou" ZF 8mistupňovou převodovkou... (a už od studentských dob kdy jsem měla Clio 1.8 16V mne lákají/zajímají spíš "top"nebo alespoň "vyšší" motorizace..
Kdyby BMW vytvořilo motor 0,3 jednoválec hexaturbo 170KW, tak to pro vás bude taky dost premiové?
Odpověz ANO, nebo NE
(jedno z nich můžete dostat ZADARMO - které si vyberete?
b) 16 turb a výkon "jen" 170 kW? To spíše NEeee
c) model i8 se mi líbí konsktrukcí i výkonem (NAFTOVÝ motor 2.0 TDi mne NE"bere", ve vyšší střední třídě o to více NE
A) určitě bych bral A6 2.0 TDI, než Citroen C5. Tohle srovnání by mě v životě ani nenapadlo.
(i když výkonnější verzi tohoto motoru - ale zase "jenom se 6ti" - tedy 2.2 HDi 150 kW vidím jak OPTIMUM pro vůz STŘEDNí třídy Citroën C5.. NEvím muselo by se to vyzkoušet ...
..nicméně "tady někde" (dle mne/mého) začíná MINIMUM pro "prémiový" vůz vyšší střední třídy - howgh 😄