Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Mercedes-Benz CLS 350 CDI – Kupé na každý den

53 komentářů

Xylo
Až budu velký manager, tak si ho za firemní prachy koupím 😄
Avatar - Flash666
Flash666
az budu ja manager tak si koupim nejlepsi teleportacni prostredek >😁

jinak prvni generece se mi liby proste vic 😒
Tano
Mě se naopak líbí mnohem více tato generace. U první jsem nějak nepřekousl ty přední světlomety.
Avatar - CHerokee
CHerokee
:yes:
Avatar - boost.
boost.
:yes:
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - MAP2009
MAP2009
Manažeři jezdí v Segway
webpaja
Ne všem a přiznám i mě samotnému připadala nová generace na prvních obrázcích jako revoluční, ovšem naživo je to úplně jiná káva. Nevtíravá a místy až příliš jemná elegance předchozího modelu je ta tam. CLS ukázalo vyrýsované svaly, které budou podle mě postupem času jen zrát. Stejně jako BMW u řady 5 a 7 dokáže M-B nádherně pracovat s boky a na rozdíl od Audi umí i obutí o rozměru 18" působit naprosto dospělým dojmem. Za to určitě palec nahoru.
Interiér je natolik odlišný od třídy E, jakoby sama automobilka uznala místy až nevzhlednou hranatost "éčka". Pro někoho nepřekousnutelná pozice voliče jízdních režimů je reálně výborně dostupná a ještě dlouho po přesednutí do vozů jiných značek se snažíte mačkat páčku stěračů ve snaze zařadit nebo parkovat. Jak snadné Watsone (o mechanických voličích ani nemluvě).
Poslední věcí je motor...po zkoušce jednotky 350CGI v zásadě padá i poslední argument "nás" naftařů. Pánové, při zkušební jízdě (občas svižně, občas klídek) jsem měl po 40km průměr 8,5l/100km. určitě nepůjde jezdit za 6 litrů, ale to stejně většina nebude ani u modelu s přídomkem CDI.
Závěr tedy...zatímco A7 vypadá jako liftback modelu A6, CLS zůstává rádoby samostatným modelem s puncí exkluzivity.
Avatar - Dinar
Dinar
Jezdil jsem den s éčkem 350cgi a nemít to auto ten taxikářský interier, nemělo by chybu. Sice s amg paketem tvrdší než pětka, ale ve světle modré metle vypadalo velmi velmi. 😄 Ideální kombinace by byla tenhle motor s bavoráckým osmikvaltem, přece jen ta mercedesí převodovka je horší. Ale kolem a kolem, CLS s tímhle motorem se musí hodně blížit ideálu cestovního auta. 😉
webpaja
Ta převodovka je tak trochu vořech, ale je cítit že úpravou poršla. V eRku mi třeba nešlo při sešlápnutém plynu (i trochu) řadit manuálně nahoru, tady v pohodě. Celkově jsou reakce o něco málo pomalejší, ale... 😉

Jinak CGI je vážně klenot!
touran
hmm ani ma nenapadlo si odsledovat ci mi moze radit hore/dole pod plynom... ale je pravda, ze v Mercedesoch nie som doma...
figurka
Musím potvrdit rozpaky nad prvími fotkami a uznalé pokývání nad reálným pohledem.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Před chvíli jsem ho viděl poprvé na živo, přesně v tomto barevném provedení, jak je zde v testu... A nezbývá mi ještě stále opakovat slovo MERCEDES, MERCEDES, MERCEDES... Nádherný kus auta :yes:
Avatar - boost.
boost.
Mercedes, Mercedéés, Mercedééééés, jsi ta nejjasnější hvězda, co září hvězdně už 125 let! :yes:
Xawier
Jsem srdcem baworář, ale tohle auto má pro Mercedes charakteristický a nenapodobytelný charakter a proto Stuttgartu tleskám a dávám :yes:
Cara Binieri
Krásné. :yes:
Jen se znovu ptám, proč ty ohavné LEDky? To nedokáže nikdo vystoupit z davu a začít používat neonové trubice jako mělo BMW Z8 a "částečně" mají nová Audi? Vždyť tohle je absolutně neestetické. 😢
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Bodové diody jsou efektní, moderní a pro automobilky je snadné takto ukázat, ža tam LED opravdu jsou - ať je to Mercedes, Audi nebo třeba Land Rover. BMW dnes používá vpředu i vzadu trubicové diody a právě proto, že nejsou bodové, je mnoho lidí schopných se hádat, že BMW diody nemá...
Cara Binieri
To asi ano, ale jen kvůli tomu si mi líbit nezačnou... 😢
Jak jsem koukal třeba na A7, ta má diody skryté pod mléčně zabarveným krytem, což hned vypadá snesitelněji. 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Taky se mi ty "tečkované" didodové proužky moc nelíbí, poslední audi to mají ještě docela o.k., světlo se slévá a dělá dojem celistvého pruhu, bmw řešení je asi nejlepší, hrůza jsou naopak RR po faceliftu, zepředu vypadají jak domek před vánoci. 😉
GTI
Stylový je v tomto jen BMW, ta osvětlená okruží, to je fantastické.
cjoctavian
A co Passat? >😒]
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - ryman
ryman
:yes:
bordeaux
a kolko koni tie super diody pridavaju? Lebo tu sa prave stretava myslienka, preco si ludia kupuju BMW a preco audi..
Avatar - MAP2009
MAP2009
Živě vypadají ledky výborně. Ale hlavně jsou perfektně vidět a špičkově svítí. Svítí podstatně lépe než xenony. Používám od té doby co mám CLS ledky i na motorce. :yes:
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Znamená tato věta "Na dálnici je pak z ekonomického hlediska rozumné držet se do 200 km/h, vyšší rychlost už automaticky znamená dvoucifernou spotřebu" to, že i ve 199km/h to žere nejvýše 9,9 litrů? Jinými slovy že až nad 200km/h to začne žrát 10? Asi překlep, ne? Nebo ten motor je tak úsporný? Nějak mi to nesedí.

A pak by mě zajímala svítivost těch LED v noci. Jde jimi opravdu osvětlit prostor tak, jako s xen. výbojkami? U audi A6 tomu zatím tak není, xenony jsou lepší. Jak je tomu zde prosím?
honzamo
Jel jsem s CLS 350CDI předváděčku v podvečer, a diodová světla mi přišla přibližně stejně výkonná jako adaptivní bixenony na otcově E 320 CDI w211.
Jen mám pocit že diody jsou barvou ještě víc do modra než xenony a moc mě nenadchly.

Co se týká spotřeby, tak to bude asi podobné jako na éčku, kde se do cca 180-190 dá jet za spotřebu úměrnou rychlosti. Potom už spotřeba roste e😜onencielně. Dá se to tedy vysvětlit tak, že při 130 má CLS zde psanou spotřebu 6.4, při 180 to bude třeba něco přes 8. Při rychlostech nad 200 už ale hraje obrovskou roli odpor vzduchu. Například rozdíl ve spotřebě mezi 220 a 230 bude mnohonásobně větší než rozdíl mezi 160 a 170.
Avatar - Emel
Emel
Spotřeba roste e😜onenciálně pořád, stejně jako čelní odpor vzduchu a výkon potřebný k jeho překonání. Jen v malých rychlostech se to tak neprojevuje, protože se přidávají i jiné faktory (třecí ztráty apod.). Ale nárůst 110-130 je taky mnohem menší než 160-180.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Takto exaktně vám to říct nedovedu, při rychlosti 200 km/h se ale průměrná spotřeba na palubním počítači pohybovala mezi 10 až 11 l/100 km.

Světla srovnávat s xenony nemůžu, protože je to první CLS, jaké se nám dostalo do redakce. Nicméně v rovině absolutního srovnání jsou perfektní - jak intenzitou světla, tak dosahem a opravdu propracovaným nastavení adaptivních funkcí.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Dost dobrá spotřeba!!!
Avatar - Dinar
Dinar
Najel jsem s éčkem s tímto motorem necelých 500km v mixu dálnice (150 - 200km/h s jedním dvěma Vmax) a města zhruba 30km. Spotřeba 10,3 s 535i bych tipnul na chlup stejně, s S80 2,5t je to za min. o litr více při horší dynamice. Tohle je opravdu vydařený motor, naprosto bez problémů se s ním dlouhodobě dá jezdit do deseti litrů. 😉
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Počki počki... nevěřím tomu, že u 535i bude stejná spotřeba v takovém mixu tak jako u 350 CDI.
Avatar - Dinar
Dinar
Omluva, přehlédl jsem, že je řeč o 350 CDI a ne 350 CGI, který jsem měl na mysli já. 😉
Baron de Maxim-Fratzek
No mě to v mém BMW 325d žere např. při rychlosti cca 160-190 v průměru 7,5 nafty, takže 200 do 10l bude s 3litrem reálné.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Hm, diesel je diesel...
Dejvy
[odkaz]
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
cjoctavian
Nejaky link? Videl som par testov novej A6 - vsetky mali pozitivne reakcie na LED vpredu a v jednom dokonca odznelo nadsene "lepsie svetlomety zatial v seriovej automobilovej produkcii neexistuju"
IceDive
Mam LED v A7 a je to naozaj obrovsky pokrok v svietivosti oproti bixenonom v A6.
Avatar - deolator
deolator
Mně tedy připadá úplně katastrofální slícování jednotlivých dílů karosérie! Přední pravé světlo má oproti levému neuvěřitelné "fuky" a zadní levé společně s víkem zavazadlového prostoru taky. No za dvě mega, nevím... Pokud ovšem u zkoušeného exepláře už nedošlo k někému ťukanci.
Tano
Mě to příjde, že je to jen hra stínů a slícování bude OK, ale to jsem fotky jen tak rychle projel.
petrpan.sk
Presne toho jsem si vsiml pri testu tohoto auta v Autosalonu na Prime v sobotu 18.6. Jsem myslel ze maji spatne zavrenou kapotu, protoze na jedne strane byla mezera o hodne vetsi nez na druhe. Tu na fotce to neni tak kriticke ale rozdil tam vidim taky. Schvalne se na ten test na webu primy podivejte😒br /> [odkaz]
v case od 13:40 je to videt nejvic
Avatar - boost.
boost.
Nedovřeli kapotu, na webu Autosalonu to redaktor napsal 😉
petrpan.sk
Jako sorry a to nema kontrolku nezavrenych dveri a kapoty?
Avatar - boost.
boost.
Dveří určitě, ale jestli to má senzor i na kapotu, to nevím. Nám se to u BMW taky stalo a nic netůtalo. Nevím 8-s
super7
a nebo M-B tak "mládne", ale to auto mě opravdu bere za...srdíčko 😄
kuncik
Nevím ale nejsem nadšen z nového CLS, to staré to je jiné kafé nevím čím to je ale není to taková senzace jako když přišla první generace to byla bomba když jsem to vídal na silnicích a nové A7 teda nic moc v katalogu vypadá pěkně ale naživo nic moc to bude asi barvou a kolama přece jen ty R20 dělaj svoje a bílá ta už je dávno aut :no:
Avatar - MAP2009
MAP2009
Já vím čí mto je. Předešlé CLS přece bylo první svého druhu. Vzpomeneš si na svou první holku? Asi jo ne? A na holku číslo 23? Hm? 😉
Avatar - boost.
boost.
Zase se budu opakovat, je to krásný auto! Až budu velkej..... >😁
Mig_35
ale dá se to objednat bez toho starožitného dřeva? Asik nééé, co?
Avatar - MAP2009
MAP2009
Můžeš si objednat klavírní lak a nebo carbon v paketu edice1
Dixik2
Co jsem se díval,tak 350 CDI má standartně 80 litrů.Těch 59 je u nižších motorizací.Viz ceník: [odkaz]
Avatar - MAP2009
MAP2009
Tak ten ceník lže...