Bezpečnost
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeBezpečnost před 50 lety a dnes: Crash test Chevrolet Malibu 2009 a Chevrolet Bel Air 1959
73 komentářů
Skaziť takú zachovanú klasiku, keď sme už videli čo to urobí Fiesta už aj s mladšou Sierou... Tam v IIHS snáď nie sú normálni ľudia.
Ber to jako vědecký výzkum, pro ten musíš položit oběti :-! .
americkÍ ? 😁
áno, americkÍ ... ma to správne, nominatív množ. číslo = Í :yes:
nj, neuvědomil jsem si, že mají slováci jiný pravopis a vůbec, že tu mezi námi jste.. tímto se omlouvám.
[odkaz]
Hmm, pravopis ti ide. :yes:
Hmm, pravopis ti ide. :yes:
jo, protože česky je po h, ch, k, r, d, t, n, vzdy tvrde Y. tzn. americkÝ popřípadě v množném čísle američtí jako mladÍ. neuvědomil jsem si, že jsi slovák ale česky je to špatně a vzhledem k tomu, že jsme na českých stránkách, tak když jsem to uviděl, musel sem se smát.
a netuším proč zde v odkazu dáváš mou starou fotku z mailu ale to nevadí. já se za sebe - narozdíl od tebe pane mattel - nestydím a nebojím se v mém profile uvést například mé jméno. Totiž anonymní přispěvatele považuji za srábotky co se doma schovávaj za monitor a ve skutečném světě to jsou uťápnutí smradi co se bojí jejich názor říct do očí.
a netuším proč zde v odkazu dáváš mou starou fotku z mailu ale to nevadí. já se za sebe - narozdíl od tebe pane mattel - nestydím a nebojím se v mém profile uvést například mé jméno. Totiž anonymní přispěvatele považuji za srábotky co se doma schovávaj za monitor a ve skutečném světě to jsou uťápnutí smradi co se bojí jejich názor říct do očí.
on je stydlivý. Neví jak ti naznačit, že by s tebou chtěl jít na rande
Takých hrdzavých vrakov je ešte v Amerike dosť a dosť. AK máš záujem, aj na Slovensku je niekoľko firiem, čo ti dve tony železného šrotu za mastný peniaz z USA dovezú... 😉
KubikCv
To je hnus velebnosti...ale nad "kilo" už skoro není rozdílu v čem jedeme,5 hvězd v 64 km/h moc nepomůže,kdo dneska jezdí stovkou 😄
logika je ta, ze pred narazem jeste stihnes co to dobrzdit, takze ten naraz rychlosti 64 kmh je asi docela bezna a realna vec...je ale jasne ze kdyz se na okrsce potkaj dva zavodnici kteri pak narazi do sebe v zakrute celkovou rychlosti 250 kmh tak to asi moc nerozdejchaj.
myslel jsem náraz kolem "kila" ..proto se dělají crashtesty s ofsetem...když protijedoucí auto náhle vyjede z pruhu..taky už se moc brzdit nedá
takovych havarek je naproste minimum. daleko castejsi jsou takove ty co nestihnou dobrzdit, popripade stacej nejak aspon trochu nasmerovat auto aby to nebyl primy naraz apod. proto je 64km/h celkem optimalni. samozrejme ze kdyz to na okresce naperes bez brzdeni do stromu, nebo jeste hur do protijedouciho auta, tak ti nejaka hvezdicka moc nepomuze.
Celkovou rychlosti 205 km/h? Musim te poupravit, pri naraze se ty rychlosti nescitaj, takze pokud jedou dva blbouni ve starejch MBckach, kazdej z nich, rekneme, tech 80 na tachaku, a srazi se, je to jako naraz v 80 km/h, ne ve 160 km/h. To druhy auto si jde vzdy predstavit jako stojici zed.
Pls, neber to jako kritiku, jen upravuju ponekud zobecnenou chybu.
Pls, neber to jako kritiku, jen upravuju ponekud zobecnenou chybu.
no tak toto tvoje tvrdenie skus, pls, obhajit. ja som z fyziky nikdy nebol hviezda, ale toto tvoje tvrdenie mi uz pripada trochu ako astrologia 😄
ked si analogicky predstavim, ze bezim z plnych sil rychlostou 30 km/h a niekto proti mne vystreli, tak to si akoze mozem tu letiacu gulku predstavit ako stojacu a verit tomu, ze sa odo mna odrazi..ked k nej dobehnem..
ked si analogicky predstavim, ze bezim z plnych sil rychlostou 30 km/h a niekto proti mne vystreli, tak to si akoze mozem tu letiacu gulku predstavit ako stojacu a verit tomu, ze sa odo mna odrazi..ked k nej dobehnem..
Má pravdu. Nebo je to ještě malinko složitější. Pokud do sebe čelně narazí dvě stejná auta v rychlosti 80km/h, můžeš to brát buďto jako náraz v 80km/h do betonové zdi a nebo to můžeš brát jako náraz ve 160km/h do stojícího! auta.
Rychlosti DVOU aut se totiž sice sečtou, ale potom se opět mezi DVĚ auta rozdělí. Tedy (80+80)/2=80.
Jiná situace je, když osobní auto čelně narazí do plně naloženého kamionu nebo Q7 do Smartu. Tam potom můžeš ty rychlosti rozdělit podle poměru hmotností a pro to výrazně lehčí auto je to téměř jako ten náraz ve 160km/h.
Rychlosti DVOU aut se totiž sice sečtou, ale potom se opět mezi DVĚ auta rozdělí. Tedy (80+80)/2=80.
Jiná situace je, když osobní auto čelně narazí do plně naloženého kamionu nebo Q7 do Smartu. Tam potom můžeš ty rychlosti rozdělit podle poměru hmotností a pro to výrazně lehčí auto je to téměř jako ten náraz ve 160km/h.
Tiež nemáš úplne presne pravdu, aj keď podstata je správna. V okamihu nárazu sa kinetická energia rovná súčtu energií oboch áut. Potom sa delí medzi obe autá, v závislosti na rýchlosti a hmotnosti každého z nich. A v závislosti na tom, a na ich konštrukcii potom závisí deštrukcia u každého z nich. Priam vedecká téma. 😉 :yes:
Samozřejmě to píšu trochu zjednodušeně. 😉 Navíc není důležitá destrukce vozu, o které píšeš, pokud vydrží kabina, ale o síly, které působí na posádku. Ty jsou určené přetížením a to je určené změnou rychlosti za jednotku času. U lehčího auta dojde logicky k větší změně rychlosti. Neřeším teď deformační zóny, protože ty pomáhají oběma vozům přibližně ve stejném poměru.
no, az prilis to zjednodusujes "Nebo je to ještě malinko složitější. Pokud do sebe čelně narazí dvě stejná auta v rychlosti 80km/h, můžeš to brát buďto jako náraz v 80km/h do betonové zdi a nebo to můžeš brát jako náraz ve 160km/h do stojícího! auta." - tu si odporujes. betonova stena ma nulovu kineticku energiu (pretoze stoji). auto iduce 80 km/h ma nenulovu kineticku energiu, bohvie aku presne, ale urcite vyssiu ako stojaca betonova stena. ak berieme teoreticky pripad, ze pri idealnej celnej zrazke dvoch identickych aut dojde k 100% spomaleniu oboch aut, tak na posadku v kazdom aute posobi kineticka energia vlastneho auta (v podobe zotrvacnosti) PLUS kineticka energia z druheho auta (zanedbame deformacne zony, predpinanie pasov atd). v praxi nebude spomalenie 100%, naraz nebude idealne celny, zapracuju deformacne zony a milion inych faktorov (rozdielne hmotnosti napr.), ale vysledna sila posobiaca na tela posadok oboch aut bude vyssia (ak neratame s extremne rozdielnymi hmotnostami aut aka kamion/fabia), ako keby narazili autom do betonovej steny. podla tohoto ma ludove tvrdenie, ze "sily pri celnej zrazke sa znasobia" vacsi zmysel ako tvrdenie ze celna zrazka dvoch aut je to iste ako naraz do steny. aj ked obe su nepresne. no jedine ze by som sa mylil, ale to si nemyslim.
Neodporuji si. Betonová zeď má sice nulovou kinetickou energii, ale také žádnou energii nemůže absorbovat. Protijedoucí auto naproti tomu absorbuje část energie v deformačních zónách a zároveň u něj dojde ke změně rychlosti. Betonová zeď má rychlost před i po nárazu =0.
Lépe si to představíš, když nahradíš betonovou zeď nerozbitným zrcadlem. Pokud proti sobě jedou dvě stejná auta, můžeš si to také představit jako by to druhé auto byl zrcadlový obraz. Je logické, že při ideálních podmínkách bude náraz dvou zrcadlových objektů opět zrcadlový a ani jeden objekt se nedostane za rovinu souměrnosti. A teď tu rovinu souměrnosti vyměň za betonovou zeď.
Možná máš problém tu představu příjmout, protože si neuvědomuješ, jak velký je rozdíl mezi nárazem do stojícího auta a do zdi. Je obrovský. A z toho hlediska dává určitý smysl i to tvrzení, že při čelním střetu se rychlosti sčítají.
Lépe si to představíš, když nahradíš betonovou zeď nerozbitným zrcadlem. Pokud proti sobě jedou dvě stejná auta, můžeš si to také představit jako by to druhé auto byl zrcadlový obraz. Je logické, že při ideálních podmínkách bude náraz dvou zrcadlových objektů opět zrcadlový a ani jeden objekt se nedostane za rovinu souměrnosti. A teď tu rovinu souměrnosti vyměň za betonovou zeď.
Možná máš problém tu představu příjmout, protože si neuvědomuješ, jak velký je rozdíl mezi nárazem do stojícího auta a do zdi. Je obrovský. A z toho hlediska dává určitý smysl i to tvrzení, že při čelním střetu se rychlosti sčítají.
Ještě k Tvému příkladu běžce a kulky - ten příklad je neodpovídající z více důvodů - 1. kulka má jiný rozměr, 2. kulka má jinou hmotnost, 3. kulka má jinou rychlost.
Pokud si chceš představovat kulku jako stojící, tak si jí ale představ pevně uchycenou na hrotu ocelové tyče, aby se nehla v prostoru, stejně jako se nehne zeď. Já bych se proti takové kulce teda nerozeběhl ani poloviční rychlostí, i kdybych věřil, že je stojící 😄
Pokud si chceš představovat kulku jako stojící, tak si jí ale představ pevně uchycenou na hrotu ocelové tyče, aby se nehla v prostoru, stejně jako se nehne zeď. Já bych se proti takové kulce teda nerozeběhl ani poloviční rychlostí, i kdybych věřil, že je stojící 😄
pumpkin
Každý vie ako za 50 rokov pokročila bezpečnosť v automobilovom priemysle, čiže tento crash test mi príde dosť o ničom. Zaujal ma len hrdzavý oblak z Bel Airu. Zaujímavejšie by bolo postaviť proti sebe 2 staré rovnaké autá s rozdielnou údržbou..
jakože jedno umyte a navoskovane a druhe nikoliv? >😁 >😁
spíš jedno v perfektním stavu a druhé prožrané rzí
Áno, tak som to myslel. 😉
Mňa by zaujímalo, ako sa skúša bezpečnosť napríklad autobusov, alebo ako odolávajú nárazom napríklad obytné karavany, najmä tie, čo nevyužívajú ani aspoň prednú časť kabíny, ktorého podvozkom disponujú, taký Hymer napríklad. 😉 A veľmi zaujímavý by mohol byť nárazový test nejakého veterána z 20-tych či 30-tych rokov, pochopiteľne, radšej repliky. 😉
Jj,to auto bylo sezrany,ále i kdyby bylo uplne novy,dopadlo by stejne blbe. Cest jeho pamatce :-!
CrazyJester
před pár týdny byl na iDnes článek o tom, jak mají záchranáři težkou práci když se někdo vyseká. Auto s milionem pasivnich bezpečnostních vychytavek má pokrčený plech na kapotě, řidič ma tak maximálně vzorek brýlí na obličeji vytisknutý od airbagu. Problém je v tom, že řidič má vlivem zpomalení zpřetrhané orgány a sebelepší doktor mu už moc nepomůže. A tak mně napadá, kam ještě může pasivní bezpečnost dospět, když naráži na limit ani ne tak auta a materiálu ale na limit člověka. ..Před těmi padesáti lety to bylo alespoň jasné - mozek omotaný kolem volantu měl docela jasnou výpovědnou hodnotu, dneska je to o hodně složitější.
Neni problém udělat nezničitelné auto, je problém v něm přežít. Ja myslim, že pasivní bezpečnost už dosáhla prakticky fyzikálního maxima a už se ladí jen ideální poměra kdy ještě motor není na klíně a zároveň oči zůstanou v hlavě.
Táto situace je u nás ovšem o něco horší než na západě...škrábněš auto, přijede sanitka, nic se te neptá a rovnou te naloží a odveze do špitálu a tam se uvidí jestli jseš OK nebo ne. U nás si to lidi asi až tak neuvědomují a když vypadáš OK tak asi jseš OK...
Kvôli tomu sa do áut montujú merače maximálneho tlaku na pásy, ktoré pás jemne uvoľnia, aby nedošlo k príliš prudkému spomaleniu. Dlhodobo sú aj samotné pásy vyrábané z materiálu, ktorý je čiastočne pružný, takže tiež stlmí náraz.
Nehovoriac o celom aute. Neporušená zostane schránka s cestujúcimi, ale celá predná deformačná (od slova deformovať!) zóna je "na šrot" - čiže pohltí energiu a ušetrí vnútorné orgány.
Výnimkou je taký Smart. Mini autíčko s pevnou klietkou s minimom deformačných zón - nebolo miesto. Klietka prežije, či aj pasažier...
Nehovoriac o celom aute. Neporušená zostane schránka s cestujúcimi, ale celá predná deformačná (od slova deformovať!) zóna je "na šrot" - čiže pohltí energiu a ušetrí vnútorné orgány.
Výnimkou je taký Smart. Mini autíčko s pevnou klietkou s minimom deformačných zón - nebolo miesto. Klietka prežije, či aj pasažier...
O tomto jsme tady už mnohokrát diskutovali. Bohužel některým (507 nebo i GTI) nevysvětlíš, že pevná kabina nic neznamená. :no: Pak mnoho lidí píše: "Viděl jsem XY po nehodě s YZ a to XY bylo celé a to YZ rozdrcené." Bohužel význam deformačních zon jako pohlcovač energie mnoho lidí nechápe
Z toho co si napisal medzi riadkami vyplyva, ze je vlastne na skodu mat bezpecne auta, pretoze ludia umieraju na zlozitejsie zranenia, kt. nie su navonok vidiet.
NIE JE CHYBOU aut, ze lekari nemaju nove diagnosticke riesenia, kt. by odhalili akekolvek vnutorne zranenia - smejte sa ako chcete, ale aky pokrok spravili za 10r oni?
Vzdy si spomeniem na tie Startreky a chujoviny, kde dojde typek so scanerom v ruke prebehne cloveka a ten povie tu je problem atd. Ano, scifi - ale presne to si mohli povedat pred 10r, ked niekto povedal "Preco ked dve auta do seba nadrbu v rychlosti xyz, nemoze posadka sama vystupit? a ejhla po 10r je to vo vacsine nehod pravda.
Ked pribehne lekar k havarii, kde je vodic v kritickom stave, je tam liter krvi, chrapti a pod. lekar vyda zo seba maximum aby ho zachranil. Pride ale k typkovi, co vysiel po svojich z auta, telefonuje a vybavuje poistovnu - lekar pride..ako sa citite, kuka, sak je v pohode a bla-bla.. odchadza domov a v noci umiera, pretoze mal neviem co, co sa nedalo diagnostikovat v danych podmienkach - co ale brani tomu ist na MRI/CTcko a spravit komplet vysetrenie? - i ked o kvalite obsluhy danych zariadeni v SR/CR su pochybnosti.
Osobne si myslim, ze EURONCAP malo neskutocny vyznam - nech si tvrdi co chce, kto chce, boli to oni, kt. zverejnili vysledky cierne na bielom a to malo za nasledok ze sa automobilky viac orientovali na zdokonalenie bezpecnosti. Je mi jedno co tu aky odbornik z hornej/dolnej ide vysvetlovat - model zrazok bol nastaveny tak, aby max. pokryval najbeznejsi realnu havariu - a za poslednych 10r je vidiet uzasny pokrok v kazdej triede. Sama organizacia apeluje na to, ze staci, aby bola rychlost vozidla pri naraze nie 64km/h ale 74 a je hned vsetko inak..to same poloha figurin, nastavenie sedadla - testy su robene pre priemerneho europana, takze vysledok pri 160cm vysokej zene je iny ako pri 195cm vysokom chlapovi, lenze bolo treba definovat rovnake vychodzie podmienky, aby boli testy porovnatelne.
jednoznacne treba pokracovat v zdokonalovani - kolenne bagy v aj pre spolujazdcov, bagy v pasoch pre zadnych cestujucich a pod. Ale zaroven by sa malo usilie venovat hlavne pre lekarov a ich moznosti diagnostiky v terene, aby nedochadzalo k mytom typu - radsej budem jazdit vo Felde, kde hned vidia aa treba amputovat nohy, zlamany hrudnik, v * slezina, zlomeniny ruk, panva tiez - jasne jak facka - Felda je best auto..a nie nejake auto co ma 15bagov a ja umrem na shock ked vsetky vybuchnu 😁.
P.S. - preco sa netestuje top classe? MB S, BMW 7, A8, Lexus?
moc drahe? alebo to nebude take super duper, ako si vsetci myslime? vid. pripad BMW 5 - nic moc vysledok nemyslite? >😁 zaujimave cisla by mohli byt aj z Porsche modelov - vpredu len kufor..mozno su na tom lepsie, mozno horsie ako auta s motorom vpredu..
majte sa.
p.
NIE JE CHYBOU aut, ze lekari nemaju nove diagnosticke riesenia, kt. by odhalili akekolvek vnutorne zranenia - smejte sa ako chcete, ale aky pokrok spravili za 10r oni?
Vzdy si spomeniem na tie Startreky a chujoviny, kde dojde typek so scanerom v ruke prebehne cloveka a ten povie tu je problem atd. Ano, scifi - ale presne to si mohli povedat pred 10r, ked niekto povedal "Preco ked dve auta do seba nadrbu v rychlosti xyz, nemoze posadka sama vystupit? a ejhla po 10r je to vo vacsine nehod pravda.
Ked pribehne lekar k havarii, kde je vodic v kritickom stave, je tam liter krvi, chrapti a pod. lekar vyda zo seba maximum aby ho zachranil. Pride ale k typkovi, co vysiel po svojich z auta, telefonuje a vybavuje poistovnu - lekar pride..ako sa citite, kuka, sak je v pohode a bla-bla.. odchadza domov a v noci umiera, pretoze mal neviem co, co sa nedalo diagnostikovat v danych podmienkach - co ale brani tomu ist na MRI/CTcko a spravit komplet vysetrenie? - i ked o kvalite obsluhy danych zariadeni v SR/CR su pochybnosti.
Osobne si myslim, ze EURONCAP malo neskutocny vyznam - nech si tvrdi co chce, kto chce, boli to oni, kt. zverejnili vysledky cierne na bielom a to malo za nasledok ze sa automobilky viac orientovali na zdokonalenie bezpecnosti. Je mi jedno co tu aky odbornik z hornej/dolnej ide vysvetlovat - model zrazok bol nastaveny tak, aby max. pokryval najbeznejsi realnu havariu - a za poslednych 10r je vidiet uzasny pokrok v kazdej triede. Sama organizacia apeluje na to, ze staci, aby bola rychlost vozidla pri naraze nie 64km/h ale 74 a je hned vsetko inak..to same poloha figurin, nastavenie sedadla - testy su robene pre priemerneho europana, takze vysledok pri 160cm vysokej zene je iny ako pri 195cm vysokom chlapovi, lenze bolo treba definovat rovnake vychodzie podmienky, aby boli testy porovnatelne.
jednoznacne treba pokracovat v zdokonalovani - kolenne bagy v aj pre spolujazdcov, bagy v pasoch pre zadnych cestujucich a pod. Ale zaroven by sa malo usilie venovat hlavne pre lekarov a ich moznosti diagnostiky v terene, aby nedochadzalo k mytom typu - radsej budem jazdit vo Felde, kde hned vidia aa treba amputovat nohy, zlamany hrudnik, v * slezina, zlomeniny ruk, panva tiez - jasne jak facka - Felda je best auto..a nie nejake auto co ma 15bagov a ja umrem na shock ked vsetky vybuchnu 😁.
P.S. - preco sa netestuje top classe? MB S, BMW 7, A8, Lexus?
moc drahe? alebo to nebude take super duper, ako si vsetci myslime? vid. pripad BMW 5 - nic moc vysledok nemyslite? >😁 zaujimave cisla by mohli byt aj z Porsche modelov - vpredu len kufor..mozno su na tom lepsie, mozno horsie ako auta s motorom vpredu..
majte sa.
p.
gld
..ale túto správu som na konkurenčnom serveri čítal už dobre vyše pred týždňom.. ináč škoda bel airu
norday
Kdyz vidim jak nekteri lidi jezdi, tak si myslim ze ani dalsich 50 let vyvoje smrtelnym nehodam nezabrani. veskery technologicky vychytavky jsou na nic kdyz je pouzivaji lidi kteri si ani nezaslouzi mit ridicak!
prekladys
na tohle jsem se ani nedodíval. já div neonanuju v garáži nad každým jednotlivým renovovaným šroubkem, a oni ho tu pánové pošlou jen tak na smrt. je to stejné, jako bangee jumping s nařízlou gumou. všichni víme jak to dopadne...
Ale čo si, však to bolo hrdzavé jak liška a upravené iba tak naoko. Odhadom by si strávil nad tým v garáži tak dva roky, kým by z toho bolo zase auto... 😉
Nebyt toho oblaku hrdze, aj by som uveril, ze Malibu skutocne ustal naraz "klasiky". Ale ten Bel Air by asi podlahol aj novemu Trabantu. To nebola deformacia kovu, to sa proste rozsypalo na prach.
Ten stav te klasiky nebyl zrovna to, co by se dalo nazvat - nove, ale faktem je to, ze dnesni auta maji nesmirne tvrdou predni cast a doslova se "zapichnou". Nevim jestli tady nekdo je kdo opravuje bouracky, ale tak, jak se driv "natahovalo" na stolici, to uz dnes nejde jen tak jednoduse.
Niečo je tvrdé, niečo nie. Deformačná zóna sa dnes skladá z viacerých materiálov s rozdielnymi vlastnosťami. Jeden sa dá natiahnuť viac, jeden menej, ďalší vôbec nie-skôr ho odtrhneš...
Ja vravím, že dnes sa namiesto áut už vyrábajú malé tanky, a je to na škodu všetkých. Chcelo by to zaradiť spiatočku.
Ja vravím, že dnes sa namiesto áut už vyrábajú malé tanky, a je to na škodu všetkých. Chcelo by to zaradiť spiatočku.
Toho Bel airu byla fakt škoda i když byl rezavý co by za to někdo kdo ho dává do původního stavu dal... Ti co to vymysleli nemají opravdu úctu k veteránům 😢
rhcpepik
Chtel jsem se zeptat, nevite nekdo, kde by se daly sehnat informace jako mezni zpomaleni, sila na hrudnik, atd., podle kterych se vyhodnocujou crash testy?
Parda71 (BMWfans)
Mě by zajímaly i další crashe. Tento je dost zajímavý, ale co třeba, nevím, nějaké auto s airbagama z roku třeba 1995, Mohlo by být trošku napadené korozí proti novému autu. Nebo třeba laguna II z roku 2001 s osmi bagy jak by fungovala po devítio letech 200 tis. km? Takové testy- pokusy by myslím byly taky dost zajímavé, testy nových aut, kde to všichni mají za pět jsou o ničem.
Josef 1
Myslím si, že se porovnávají auta různých váhových kategorií. To staré auto bylo odmrštěno vzad, zatímco nové pokračovalo vpřed.
Rozdíl hmotností má vliv hlavně na gravitační přetížení uvnitř kabiny. To sice zhoršuje riziko pro posádku, ale z videa stejně není vidět. Menší hmotnost by ale neměla mít výrazný vliv na stabilitu tvaru kabiny. Na obě auta působí úplně stejná síla bez ohledu na jejich hmotnost.
EDIT: kouknul jsem se znova a obě auta jsou vyrovnaná
EDIT: kouknul jsem se znova a obě auta jsou vyrovnaná
geroc I.
Mně je líto toho veterána, protože takovýhle test je o ničem. To nemá žádnou vypovídací hodnotu.
Přesně tak. Schválně zničit veterána, to je prostě barbarství které nelze nijak odůvodnit. Když vidím jaká torza si mnozí donesou domů skoro v kýblech a potom z toho tisíce hodin skládají auto, je mi smutno, že se najdou pracháči nevážící si historie. Třeba konkrétně těchto Chevroletů se možná dochovalo relativně hodně, ale i tak...
Mhm, takze ako odpoved vsetkym patetickym "anti-amerikanistom"😒br />
Chevrolet Bel Air bol zastupcom strednej triedy, nejedna sa teda o ziaden super-unikatny voz. Celkovo bolo v rokoch 1955-75 (vsetky modifikacie) vyprodukovanych cca. 400.000 aut.
V Amerike ich este dnes najdete pomerne dost volne behat, resp. na predaj v slusnom stave su v cene cca. 25.000 USD.
Pre menej chapavych - tato reklama NIE JE nekonecne barbarstvo. Je to vyuzitie vraku v cene do par desattisic USD.
*Edit = oprava preklepov
Chevrolet Bel Air bol zastupcom strednej triedy, nejedna sa teda o ziaden super-unikatny voz. Celkovo bolo v rokoch 1955-75 (vsetky modifikacie) vyprodukovanych cca. 400.000 aut.
V Amerike ich este dnes najdete pomerne dost volne behat, resp. na predaj v slusnom stave su v cene cca. 25.000 USD.
Pre menej chapavych - tato reklama NIE JE nekonecne barbarstvo. Je to vyuzitie vraku v cene do par desattisic USD.
*Edit = oprava preklepov
Neboť... když jezdíš, nebourej, když bouráš, přežij, když přežiješ, nejezdi...