Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Chevrolet Aveo: První jízdní dojmy, české ceny

48 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
konecne po kii a hyundai aj chevrolet nabera spravny smer :yes😒br />
drzim chevimu palce
Schnitzel
Jo aj mne sa celkom paci 😄
v malich autach by bolo moje poradie nasledovne
1.500
2.Mini
3.Aveo

vyzera to celkom cool, aspon ako hatch. ale sedan je divny
vrkuboy
I z mého pohledu auto nemá po stránce designu chybu. Je to nádherné auto, ale sedan nic moc, ostatně jako všechny sedany této velikosti. Určitě si nenechám ujít příležiitost a svezu se v něm. :yes: :yes: :yes:
Klaudius
Mám presne opačný názor. Na sedan sa ešte ako-tak dá pozerať, aj keď teda s prižmúrenými obomi očami, ale hatch je neskutočne otrasný. Interiér to podčiarkuje. Pridám silný pocit stiesnenosti a môžem konštatovať - horší ako Fabia.
mě se líbí ten předek, takový agresivní a cool...ale ten zadek je odporný jak hatch tak sedan...sedaný v této třídě vypadají skoro všechny hnusně(snad kromě fiatu linea ten ještě docela ujde) jinak chevy taky fandím, ale koupil bych si spíš cruze hatch, tan vypadá moc dobře...ani sedan není špatný 😄
Avatar - Nerez
Nerez
Mně se sedan líbí, hatch už moc ne. Pokaď by se na sedana hodila pěkná barva a kola tak to bude vypadat opravdu pěkně, i interiér je ok. Za mě :yes:
puko
tak :yes:
plne stebou souhlasim predek je agresivni a nekompromisni o zadku se nebavim (je to hruza), ale spis bych dodal ze design je celkove hrozne preplacany je tam moc krivek a o ostrych hran pripomina mi to moje nactrtky jeste pred umazanim nepotrebnych tahu. je to takove....no proste to postrada formu chtelo by to jemnejsi krivky hlavne nad blatnikama, prolisy na kapote by byly oku prijatelnejsi takove vic do ztracena je to tam jak pest na oko. a zadek predelat jak u hatche tak u sedanu. sedan mi pripada jak kdyby predek a zadek byl ze dvou rozdilnych aut. Napad rozhodne + zpracovani a koncepce + - ale finalni produkt rozhodne -
augustin
Mam nazor ako Klaudius, nejak sa mi na to neda pozerat :😉 .
Icescent
Já nevím... mně to připomíná jaksi poněkud designově Fiat Bravo trochu jinak: [odkaz] ... a ten se mi taky jaksi moc nelíbí... takže asi tak...
Avatar - pumpkin
pumpkin
Takú fantáziu aby som tam videl Bravo nemám, ale vidím tam pokus o taliansky ladený design. Predná maska úplne zlá. Zlá ako agresávna ale aj ako nepodarená. Presunutie znaku do nárazníku sa mi na nových Chevroletoch všeobecne nepáči, maska vyzerá ako po zásahu tunera, ktorý vybral tú pôvodnú, aby si tam natiahol krásnu sieťovinu. Optika svetiel á la Alfa 159 mi príde dosť nepraktická. Čistiť tie záhyby od hmyzu by som teda nechcel, ale ok, to je len taký detail. No a celkovo ten zlostný výraz pripomína Mitsubishi.
K bočnému profilu nemám výhrady, aj keď tú alfoidnú kľučku zadných bočných dverí si mohli odpustiť.
No a zadné partie opäť zlé. Čierny plast okolo svetiel u hatch verzie pôsobí lacným dojmom, ako od dákeho úpravcu, ktorý takto nahradil veľkoplošné svetlá. Sedan verzia ako už bolo v článku spomenuté si pri porovnaní predku a zadných partií akosi dizajnovo odporuje, ale celkovo pôsobí aspoň robustnejšie ako prvá generácia Avea.
Takže aby som to zhrnul, dizajn má akýsi športový taliansky nádych, ale od štúdia Italdesign to už očividne nie je. Pri prvom facelifte prerobiť masku, odstrániť tunerské prvky a bude to vyzerať celkom fajn. Zatiaľ ale by som dal 3- .
Přední část vypadá moc povedeně. Má takovej dravej výraz, který se bohužel vzadu úplně vytratil. Pohled na zadní část u mě budí dojem nudy a prázdna jako u Thalie. Navíc i ten vnitřek se podlě mě moc nepovedl.
Lio
suhlas, predok ok, ale zadne svetla su odflaknute...
toomovich
Souhlas, předek docela jde, zadek hrůza. Tohle opravdu ne. :no:
Avatar - Guttalax
Guttalax
Velmi zajímavé ceny. :yes: :yes: :yes😡píš ale ten sedan.kdybych měl jít do CHevroletu -tož asi by to v sedanu vyhrál Cruze. Ten se mi je sice dražší ,ale za to líp lahodí mému oku. :-!
Avatar - ManInBlack
ManInBlack
Já se omlouvám redakci, že jim teď trochu polezu do zelí, ale dovolím si tu udělat jen pro svoji zvědavost malou anketku😒br /> Kdo z vás sleduje aktuální spotřebu? Protože v testu je její absence udána jako zápor. Děkuji za odpovědi a redakci se ještě jednou omlouvám.
vrkuboy
Spotřebu prakticky nesleduju vůbec a když tak předpokládaný dojezd. Pamatuju jen jednou kdy jsem sledoval aktuální spotřebu a to když jsem zkoušel na jakou nejvyšší spotřebu se dostanu... nic čím bych se chtěl chlubit. Tedy absence tohoto údaje mě nevadí stejně jako dojezd oken.
V tomhle stojím za redakcí a také považují absenci ukazatele aktuální spotřeby za zápor. Ve svém autě to docela často sleduji a myslím, že to pomáhá k menší spotřebě. V autě by mi to hodně chybělo.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Já radši koukám na silnici a provoz před sebou, což taky pomáhá k nižší spotřebě...
Nemyslel jsem to tak, že cestou víc zírám na palubní počítač než na cestu.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To je jen o osobním výkladu slůvka "často"... >😁 Já se přiznám, že po většinu cesty ani nekouknu na přístroje...
Avatar - ManInBlack
ManInBlack
Já nejsem nijak proti redakci. Je to jen pro moji zvědavost.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nikdy jsem neměl tu potřebu sledování okamžité spotřeby.
ljube
geniálně jednoduše to měly vyřešený starý toyoty - corolla, carina. normálně na přístrojovce svítí zelená a když na to víc šlapeš, tak oranžová LEDka. podle to se dá dobře orientovat .. ukazatel okamžitý spotřeby je akorát k vzteku 😄
Avatar - ManInBlack
ManInBlack
Beru to jako Ne 😄
Klaudius
Ja napríklad sledujem spotrebu. Koľkokrát sa mi stalo, že na udržanie rýchlosti stačil menej stlačený pedál plynu a spotreba šla dolu skoro o pol litra...
kedysi sa tomu hovorilo ekonomer a je to celkom dobrá vec.
Přesně tak. Já dřív aktuální spotřebu moc nesledoval až do doby co jsem zjistil, že se podle toho dá ušetřit nemalé množství paliva. A to přitom nemusí hned znamenat, že jsem brzda provozu.
Avatar - Nerez
Nerez
Já mám na palubním počítači pořád zaplou aktuální spotřebu, sem tam přebliknu ostatní hodnoty ale jinak ji tam mám pořád. Dá se podle toho naučit jezdit celkem ekonomicky :yes:
puko
zase suhlas >😁 aj s Klaudiom z 20:13..
toominoo
ve verzi LT Plus jsou navíc ještě 15" liťáky.
ericn
Tak nám přišlo nové Aveo a vypadá k světu, výbava se taktéž zdá slušná, motory osvědčená atmosféra. Slovo turbo je u Chevroletu sprosté 😉 Je pravda, že i základní motor bude spoustě lidí stačit.

Pevně doufám, že i crash testy (veliká slabina Avea I.) proběhnou alespoň na 4 hvězdy ke spokojenosti všech.

Pokud bych se měl rozhodovat o koupi malého auta, nevím jestli by mě zrovna Aveo přesvědčilo. C3, Clio, Fabia, Fiesta, i20, Ibiza, P207, Corsa, Polo jsou pořád ještě o kus dál... No snad jen ta cena, ale to si musí každý zvážit sám 😄

Jinak za mě Chevrolet se fakt snaží :yes:
kachta
Tak zrovna na toto auto jsem byl hodně zvědavý, tak jsem šel na autosalon do Brna, ale kde nic tu nic 8-s Chevrolet se nezúčastnil... :no:
Mirasr
Nojo, měl jsi být v Ženevě na autosalonu, tam byl hatchback i tento sedan, je to pěkný autíčko i nazvyklí interiér je super. A co tu píšou lidi o stísněnosti je blbost, stísněnější prostor je spíš v chevroletu cruze než v tomhle. Mě se tohle auto líbí :yes:
Michal Stehnij
Nejsem žádný koncernový fanda, ale myslím, že třeba Fabia (a ostatní konkurenti) se nemají čeho bát. Snaha o agresivitu (maska vozu) je až přílišná a kdo už sakra lidem v Chevroletu vysvětlí, že logo automobilky patří na mřížku chladiče a NE na nárazník. Navíc "motocyklová" kaplička přístrojů mi jaksi nesedí. Je to škoda, motory vypadají více než slušně a řidičsky to asi bude zábavné auto, ale proti modelu Cruze je podle mně Aveo tak trochu "šlápnutím" vedle.
Avatar - GM.rja
GM.rja
No, myslím, že je právě dobře, že ne všechny auta vypadají nevýrazně jako hrouda bláta. Proč ne trochu agresivity do výrazu auta? Nemusí se to každému líbit, ale přesně to se děje např. i s unylými vw - taky se zdaleka nelíbí každému. Třeba se právě tímto Chevrolet odliší a vyplní mezeru na trhu ...
A znak automobilky na mřížce chladiče např. jako BMW ???
>😒]
Michal Stehnij
BMW má samozřejmě jako jedno z mála, vrtulku na kapotě, faktem ale je, že většina aut má logo značky na mřížce chladiče, některá lehce nad ní, (nová Optima).
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Chm, kde je psáno, že logo MUSÍ být na masce? Není snad na každé značce, kam si ho dá? Někdo na masku, někdo na kapotu a někomu se líbí uprostřed nárazníku...
Aveo je designově odlišné, ale aspoň bude nepřehlédnutelné.
Michal Stehnij
Designově Aveo originální je, to bezesporu, nicméně umístění loga automobilky mi přijde jako kdyby si šéfdesignér dal pět piv a vydal se k rýsovacímu prknu, můj názor.
Mirasr
Jo je to trošku divný ale zas úplně oškliví neni, spíš se mi víc nelíbí na alfách romeo SPZ nastraně a ne veprostřed >😒]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Musíš myslet "out of the box".
chrudoš
Pri vsi ucte, je videt, ze Chevy moc neznas 😄 Chevrolet ma odjakziva logo tam, kde je, v moderni dobe ho nikdy nemel na kapote, ta pricna lista je znak vsech chevroletu, nevidim duvod, proc to menit. Me se to naopak moooc libi 😄
zino
:yes:
zino
Na prvý pohľad sa mi to jednoducho nepáčilo ani trochu! Ale potom sa našli zábery a farba, kde to začalo ladiť môjmu oku: [odkaz]

Takže za mňa😒br /> - Predok sa vydaril! Vyzerá to mlado, moderne, dravo (pripomína Mitsu), no jednoducho sa mi predok páči.
- Zadok je dokonalá katastrofa! Otrasné svetlá. Miestami mám pocit, že je to hračka z Dráčika!
- Interiér by aj ušiel, ale tú prístrojovku jednoducho neprekúsnem. Prečo sa neinšpirovali v Cruze?? Tam je interiér super!

Neviem či by som Aveo kúpil ak by som lovil v týchto vodách. Pravdepodobne by som ale vyberal medzi Fiestou, Corsou, Polom a možno F500.
Avatar - gld
gld
..where the aveo is green and girls are pretty

No neviem páni ale mne sa to nepáči ani náhodou. Interiér- dobre, 80. roky a trošku futurizmu, môže byť. Ale zvyšok?

Zadok vyzerá ako mokrý sen tunera v polovici 90. rokov. Wtf? Predná časť sa neúspešne snaží napodobiť "nahnevaný" kukuč mitsubishi coltu po FL. A estetično hodné šrotovacej prémie doráža geniálne umiestnený znak chevroletu- absolútne disproporčne nízko.

Keď k tomu sedan vyrábaný niekde v tralalabáde pridá tradičné 2 a pol hviezdičky z NCAP testu tak je vymaľované.
Avatar - GM.rja
GM.rja
Je pravda, že skutečně nevypadá jako hrouda beztvarého bláta od folxfágnu a moc bych se divil, kdyby dostal méně než čtyři hvězdy od NCAP 😉
Avatar - gld
gld
VW je pre mňa modla dizajnu, to sa už tu v domácich kruhoch vie.

Ale neodbiehajme od témy, ja porovnávam úroveň bezpečnosti s minulou generáciou avea sedan. Niečo si o tej kauze naštuduj a potom príď s argumentmi na trh.
Avatar - GM.rja
GM.rja
Proč by mělo dostat stejně jako minulá generace? Proč to srovnávat s minulou generací? Toto je od základu jiné auto, to je snad jasné, ne? Ale to si povíme po testech.
Každopádně první věta mě hóóódně pobavila, víc takových vtípků, smích prý prodlužuje život - vw a modla designu >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Banjo
Pravda, neseděl jsem v tom. Vypadá celkem levně - aspoň interiér. Exteriér celkem v normě na Asiata. Umístění loga by se mi víc líbilo na haubně, řekněme 10-15 cm nad hranou - klidně na ležato... Ale to je fakt detail, byť si ho všimne každý.
Údaj o aktuální spotřebě je zajímavý, ale pokud tam není, dá se jet i bez toho.
Co se týká vizáže - jsou to svébytné modely. Ale i tak se člověk neubrání srovnání s Hyundai Getz a Accent, které se nabízí. Také sedan z profilu trochu připomíná Toyotu a předek je takový trochu agresivnější - jako Micubiši - ovšem tím se od Hyundaie trochu liší...
Ovšem co taky vymýšlet v téhle kategorii úplně nového, že? Prostě základní tvary jsou dané a víceméně se jen uvažuje, kterého vlivu o fous míň a kterého o fous víc. Systém NCAP testů, který je pro automobilky klíčový, velké tvarové e😜erimenty nedovoluje.
Podotýkám, tohle celé píšu hlavně kvůli těm přečteným úvahám o italském designu a podobným věcem, které jdou mimo. Je to Korejec jako vyšitý (a nic proti tomu, to je snad v pořádku).