Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Hyundai instaloval v Nošovicích druhý lisovací stroj, připravuje rozšíření výroby

16 komentářů

Avatar - Ronault.
Ronault.
Když už jsme u toho Radegastu. Extra hořké jsi už měl?
Avatar - Ronault.
Ronault.
Asi tak nějak to chápu i já, ale nejsem strojař, v tom důvěřuju spíše tobě 😉
Avatar - white label
white label
Posílat zrovna Klaudia na čumendo do VW, to je jako posílat hajného na zajímavou exkurzi do lesa... >😒] >😁
Klaudius
To jednoznačne 😉 :yes:
Klaudius
Môže a nemusí to byť smiešne.
Dnes sa hlavne šetrí. Väčšia unifikácia a menší počet strojov znamená okrem úspor ale aj väčšiu hrozbu strát pri poruche. Máš jeden lis na všetko - lis stojí, výroba stojí. Máš 10 lisov, a jeden vypadne - nič sa nedeje, kým ho opravíš, na ostatných to utiahneš. Všetko má svoje pre aj proti.
Klaudius
Ale no ta - ja už som stará štruktúra, moderná výroba dnes vyzerá celkom inak...
Ale som sa pobavil, pôsobí naozaj rozhorčene. 😉
S tým lisom nakoniec môže mať pravdu, ale pokiaľ celý jeho obzor je iba toto, nedá sa mať mu to za zlé. Produkuje zrejme výhradne pre vlastnú potrebu a častú výmenu nástrojov má zrejme finančne dobre zrátanú.
VW Bratislava všetky plechy dováža - produkuje ich lisovňa, resp. lisovne, ktoré zabezpečujú dodávky v trošičku väčšom meradle.
Treba si uvedomiť, že tieto nové fabriky u nás nie sú žiadne kolosy - kľudne sa môže stať, že to zajtra zbalia, rozmontujú, a za pol roka zase zmontujú niekde v Uzbekistane...
Johnn
Když ono toto srovnávání podle počtu lisů,co je a co není lisovna je poněkud směšné.Lisovna může mít 30lisů (starších,méně výkonných...),nebo také jeden stroj,s kterým vystačíte (další díly berete od dodavatelů,nebo z jiné vlastní továrny).
Důležitá je celková úspěšnost firmy....a vidíte že to i s jedním lisem šlo.Jiný má dvacet a tak tak se potácí. 😒
V naší firmě také nahrazujeme staré stroje daleko menším počtem nových a stačí to.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ono taky poučovat Klaudia o lisování a konstrukci je trochu mimo 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
>😁 :yes: :yes:
Tymkoo
no pokud budu hnidopich, tak ti řeknu, že v Tatře na lisovně těch 20 velkých lisů opravdu je
Avatar - white label
white label
Tak ještě, že aspoń to pivo dělají v Nošovicích tradičně výborné... >😁
Avatar - saldy
saldy
Nejlepší lis byl ve filmu Terminátor, jak ho to na konci zmáčklo, a lítaly z něj při tom blesky >😁
mich77
Pro smích si tady jen ty. Je vidět, že jsi v životě v automobilce nebyl, protože všechno co jsi napsal je přesně naopak. V lisu se vyrábějí právě ty velké části (kapoty, střechy, bočnice, atd.) a jen drobnosti se dováží od dodavatelů. Lis je jeden s tlakem až 5400 tun a mění se v něm formy. Váží několik desítek tun a jejich výměna zabere jen pár minut. Druhý lis se instaloval, protože se plánuje třetí směna. TPCA která vyrábí naplno používá 4 lisy ale menší. Tvoje číslo 20-30 lisů je úplně mimo. Zajdi se tam u vás podívat třeba do VW než tady budeš psát takové hovadiny a plést lidi.
mich77
Klaudius
Jeden lis, na ktorom lisujú čo sa dá, to nie je na chválu, skôr na smiech. 54 dielov na tri autá, to je len zlomok z toho, čo na karosériu ide, najskôr to budú len díke drobnosti. Veľké plechy, ako bočné diely, podlahy alebo dvere, na to treba mašinu, ktorá nerobí nič iné - ťažko možno očakávať, že by lisovacie nástroje, ktoré rádovo vážia tony, len tak menili, aby z lisu zas nejaký čas padali iné diely...
Druhý lis, to nie je tiež žiadna extra výhra, zas len drobné, ktoré pomôžu - ale drobné. Keď budú mať 20-30 lisov, potom sa bude dať hovoriť o lisovni.
havros
To bude část pro ix35, která se sem už za měsíc bude přesouvat 😄