Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Elektromobil Citroën C-Zero na českém trhu: Cena 739.900,- Kč bez DPH

67 komentářů

norday
LOL, neni nad to se po ranu poradne zasmat😁
Avatar - ManInBlack
ManInBlack
:yes:
Došlo Citroënu, že apríl byl už před týdnem?
V klidu, vědí že to stejně všichni zadotujeme ... ;-\
IPace
produkce techto aut nebude jiste tak velka, aby se neprodala i pri teto silene cene :-!

lidi zapominate jaky je ucel techto aut, pomalu ale jiste naucit lidi novemu pohonu a tak jako se zacina s novejma technologiema u bohatsich, tak tady tomu neni jinak, tohle proste budou auta patrici jako 3-4 auto v rodine kde nemaji nouzi o finance
a nebojim se toho ze az jich par vjede do ulic, tak budou poutat pozornost 😄

kdybych mel potrebu mit mestske auticku a mel nanej i finance, tak nevaham a hned tohoto Citronka beru, energii mam zadarmo, respektive me zani jeste platite, a provoz bych tak mel dotovany

me se zaplatil i jen samotnej modylek toho auta >😁 [odkaz]
ANAKRA
Však co je za problém? Cena? Levnější plnohodnotný elektromobil neznám, takže pro mě je trojka Citroën, Peugeot, Mitsubishi průkopníkem této nové technologie a za to :yes:
IPace
no to je otazka, Nissan Leaf tedy take elektromobil vychazi v prepoctu na cca 741tisic korun, a to jsem kurz zaokrouhlil nahoru, v UK vychazi Leaf na 25990 liber
ANAKRA
Omlouvám se, na něj jsem úplně zapomenul 😒 Pak uvidíme ve srovnávacím testu, kdo na tom je lépe >😁
Avatar - ManInBlack
ManInBlack
Já bych je testoval v -20°C, městský režim s hodně bržděním a rozjížděním (ať už semafory nebo zácpa) a v noci, aby museli svítit hlavními světly, jestli to má denní svícení. Schválně, jak by se dojezd zkrátil >😁
Avatar - T613
T613
myslíš něco takového? [odkaz]
ANAKRA
Při testování Peugeotu iOn jsme sedli do auta, kde svítil aktuální dojezd 50 km. Po zapnutí A/C se okamžitě dojezd snížil na 35 km. Po šestihodinovém dobíjení pak auto ukázalo dojezd 92 km (asi si pamatoval režim předváděcích jízd z minulého dne...). Dle mého vůz jen pro velká evropská města, kde člověk dá tak 60 km denně, aby mohl využít i komfortní prvky auta (ok, nepočítám možné dobití v rámci pracovní doby).
Klaudius
Celkom dobrý názor. Presne, je to auto do mesta. Možno aj do menšieho mesta, hlavne je tiché a nesmrdí, čo je, porpi iných veciach, jeho najväčším pozitívom.
Klaudius
Ty si hajzlík zlomyseľný... >😒]
Avatar - Schapp
Schapp
Pred prichodem Fordu T auta staly v ekvivalentu neco kolem soucasnych 800.000 a jednim milionem a prave Ford T se masivne rozsiril jelikoz stal kolem naseho ekvivalentu 350.000 Kc...

S elektromobily jsme prave znovu na pocatku motorismu takze jedna z prvnich cen za primitivni elektromobil kolem 800.000 je presne tam, kde jsme zacinali na zacatku 20. stoleti...

Na Forduv T model se cekalo kolem 15 let, takze s prihlednutim k tomu, ze soucasny pokrok je rychlejsi tak bychom se mene nez polovicni ceny mohli za nejakych 10 let dockat. Mno a mezitim bude i poradna infrastruktura... anebo efektivnejsi slunecni kolektory, ehm, takze bychom se mohli zbavit i elektraren kdyz uz tu fosilne-energetickou krizi resime...
Avatar - ManInBlack
ManInBlack
Pokud nebude ze slunce červený obr a celý povrch Země pokryt slunečními kolektory, tak bych až tak růžově tu sluneční budoucnost neviděl.
IPace
nesmysl, nekde se tusim psalo ze na pokryti kompletni energeticke zemske spotreby by stacilo solarem pokryt cca 50-60% Saharske pouste, vem si ze pro bezny rodinny dum plne postacuje vykon cca 3-4kW za hodinu, to jest set o max vyonu 6-8kW a to je plocha 44-60m ctverecnych, tedy celkem mala plocha, pokud se ktomu poridi i nejaky 2kW vetrnik tak je vystarano na hezkych par desitek let bez jedineho watiku z verejne site

pokud se pri stavbe takoveho domu trosku uvazuje a pocita s pripadnym ostrovnim setem, tak se da pouzit i slabsi max vykon na urovni treba 5kW, kde takovej kompletni ostrovni set prijde vcetne baterii na cca 500tisic korun, lidi jsou jen liny si takove veci zjistovat a na novostavbach porizovat protoze jsou liny si i spocitat kdy se jim to vrati/zaplati, pritom u baraku za 3-4 miliony takova investice znamena jen 12-17% ceny

staci se podivat do zahranici kde se jiz kuprikladu zacinaji stavet mrakodrapi se zabudovanyma vetrnyma sachtama ktere poskytnou energii nejen samotnemu mrakodrapu, ale i dale i mensi mnoztvi navic, staci jen premejslet kde a jak co navrhnout a vyuzit, a energeticka narocnost se rapidne snizi a nebo uplne odboura, klasickym energetickym gigantum davam max 50 let nez krachnou pokud si nenajdou jinej business, ted je energie na vzestupu, ale cim vic bude energie stat, tim vic se i bude vlastni zdroj energie vyplacet
Hendly
A v zimě vemeš energii kde?
Klaudius
Kde žiješ? U vás v zime slnko vôbec nevychádza ? 😲
Hendly
Ale jo, ale když už vykoukne z mraků je to na pár hodin. Takže v zimě kdy tu energii nejvíce potřebuješ jí máš nejméně.

[odkaz]
IPace
v zime ji vezmu uplne ze stejnych panelu jako v lete, jen pro tvou predstavu, nase solarko na strese ma v zime +- obdobnou vyteznost jao v lete, zaplatilo se po zhruba necelich 5 letech provozu 😉
Hendly
Tak to asi nežiješ v ČR. V zimě jsou na tom panely podstatně hůře viz. [odkaz] nebo [odkaz]

Takže by mě zajímalo jak dosahuješ uplně jiných výsledků než všichni ostatní?
Avatar - Schapp
Schapp
Jj, prave jsem se byl podivat na mrakodrap se trema vetrnymi generatory na strese a podle projektantu to napaji vsechny svetla v cele budove o nejakych 38 patrech. Prodavaji se take hodinky, kde se energie bere z pruhledne folie na sklicku sbirajici svetelnou energii (bratr je ma taky, Casio) atd atd - to jsou presne technologie, ktere potrebujeme vyvijet a ktere chceme - pak si tim muzeme potahnout okna a podobne. Vzpomente si na strechu soucasneho M-B SLK kde si muzete regulovat pruhlednost. Chapu, ze je to naprosto jiny princip a nema to nic spolecneho se sbiranim energie, ale vyvinout kolektor jako na tech hodinkach kde to sbira trochu za normalniho denniho svitu a pokud slunce zacne opravdu svitit tak se zvysi sberna kapacita toho povrchu coz nasledne i snizi pruhlednost a nepotrebujete zaluzie anebo zavesy... hmm? Kreativni napady by byly, jenom vsechno zacina prvnima vlastovkama ktere jsou tak nejak 'zakladni' - jako nas C-Zero.
mikesh
Bozinku, ti lidi jsou tak blbi, ono je to tak genialne jednoduche a nikdo to nema... >😁 Kolik takovych domu ktere si vystaci se sluncem a naklady 300-500tis. z praxe znas? Cim topi kdyz tyden snezi?
IPace
docela hodne jich znam, nastesti obcas delam pro arch. kancelar ktera se takovejma domama zivi a maj porad co na praci, takovim domum se rika pasivni nebo nizkoenergeticke, staci pouzit mozek a treba ti ten mozek napovi ze existuj neco jako google >😁 krasne to ukazuje tu lenost o ktere jsem psal, jses tak linej ze ani nepouzijes vyhledavac 😉

a pak se cesti joudove divej jak je mozne ze CEZ a podobne energo giganty vydelavaj miliardy, no je to jasne, cesky jouda se zmuze maximalne nato ze si postezuje a zanadava jak je elektrina draha a jak ji porad zdrazujou, ale prd s tim udela :-! nenapadne ho ani se pokusit s energii setrit, ani se pokusit o zajisteni si vlastni energie, pritom je to tak snadne
mikesh
Tak napis kde ze jsou ty spousty domu ktere si vystaci celorocne jen se slunecni energii... tobe bych asi doporucil krome pouzivani googlu taky pouzivani mozku, toho se ti trochu nedostava.

Nejak jsi nezvladnul odpovedet na celkem jednoduchou otazku, jakou ze to solarni elektrinou topi ty baraky pri tydenni vanici.
IPace
ty tam vidis neco o spouste domech co si vystaci jen se solarni energii, kde? nepis neco co jsem nenapsal a nesnas se me to podsouvat 😉
mikesh
Ty uz si ani nepamatujes co jsi napsal, smutny pripad... pro osvezeni tve pameti😒br />
"vem si ze pro bezny rodinny dum plne postacuje vykon cca 3-4kW za hodinu, to jest set o max vyonu 6-8kW a to je plocha 44-60m ctverecnych, tedy celkem mala plocha, pokud se ktomu poridi i nejaky 2kW vetrnik tak je vystarano na hezkych par desitek let bez jedineho watiku z verejne site"

Jenom se to nesnaz zachranit tim ze bude topit tim vetrnikem >😒]
IPace
rika ti neco pojem ostrovni system? tak pokud ne, tak jen pro tvou informaci, sopucasti toho systemu jsou kuprikladu baterie, a pokud se jedna o pasivni dum, tak je zpravidla vybaven rekuperacnim systemem rozvodu tepla, takze k vytapeni takoveho domu pak neni potreba mnoho energie, k tomu se navazuji dalsi doplnky jako tepelna cerpadla, ekologictejsi topeni palivem o ktere se postara uzivatel domu 1x za rok a zbytek resi automatika 😄 je toho celkem dost cim se da takovej dum vybavit, a solarni nebo vetrny system je jen jedno z mnoha jak usetrit energii
Hendly
A kde vemeš i to málo energie v zimě? Není nouze o nekolik dnů za sebou kdy slunce nesvítí a když svítí tak jen krátký čas viz. snadno dohledatelné statistiky.
Rekuperace potřebuje ele. energii, tepelné čerpadlo potřebuje ele. energii.
Tak proč tajíš základ toho co tu prosazuješ?
IPace
asi sis v tom postu nevsilm dost duleziteho slova "baterie" ano k ostrovnim solarnim systemum se spravidla dodavaji i baterie s zivotnosti 10-12 let treba [odkaz]

znam dva majitele ciste pasivnich domu a jak nazev napovida tak nejsou pripojeni k verejne elektricke siti, u obou to je diky tomu ze k jejich pozemku z jistych duvodu proste nebylo bez prutahu a jiste financni nahrady mozne tu sit dostat, takze se jiz nazacatku rozhodlo ze se zkusi cesta ciste pasivni a prizpusobyl se jak navrh domů samotnych, tak zdroje energie, na obou je instalovan 6kW solar a oba jsou pripojene k 5kW vetrne turbyne ktera je spolecna, i voda je tam resena studnou, tedy bez verejne site a kanalizaci ted netusim jak nakonec resili
Hendly
A z čeho ty baterie nabiješ? To je furt dokola. Prostě další kecal co okecává to co každý ví bez odpovědi na otázku. Je to tak na chatu, ale pro normální použití je to k ničemu. Ať už se jedná o cenu, kapacitu, spotřebiče atd.
IPace
napsal jsem ti priklad kde to funguje jiz cca 3 roky bezproblemu a podle tebe je to porad k nicemu >😁
Hendly
Jde o to jak to funguje. Lze žít i bez ele. energie. Ale investovat 500 000kč a svítit doma jednou žárovkou a nic ostatního nezapínat není asi cesta do budoucna. Myslíš že jsi jedinej kdo se setkal s takovým systémem?

Stále jsi neprozradil jak dokážeš dostat ze foto panelů stejně energie v zimě i v létě.
mikesh
To je celkem nesmyslne srovnani, Ford T byl unikatni organizaci vyroby, na motoru nic extra nebylo. A jen tak na okraj, elektromobily uz jsou taky sto let stare a porad kde nic tu nic.
IPace
dodneska se ale zadny z tech elektromobilu nevyrabel, nebo spise neplanoval vyrabet nasoveji 😉 elektromobily jsou daserict na svem zacatku a teprve v poslednich letech se do jejich vyvoje zacaly automobilky hrnout, takze jejich poradny romach se da ocekavat az za par let, presne v takovem tempu, v jakem se energeticke spolecnosti budou snazit budovat infrastrukturu k dobijeni elektromobilu
mikesh
Historii maji elektromobily radove stejnou jako bezne spalovaci motory, ze se dostaly spalovaci motory za tu dobu nekam a eletromobily celkem nikam o necem svedci. Jedine s cim se da souhlasit, ze jsou po sto letech porad v zacatcich. O infrastrukture to neni, ale o cene a kapacite baterek. i kdyby jsi mel dobijeci stanici na kazdem rohu to bude kazdemu ukradene kdyz celkem zakaldni elektro auto na urovni maleho auta bude stat skoro milion.
IPace
kdybys nemel hlavu v hline kdesi v kvetinaci, tak by sis uvedomil proc jsou zatim elektromobily tam kde jsou a proc jsou spalovaci/zazehove motory tam kde jsou 😉
mikesh
Tak to radsi ani nechci vedet kde mas tu svoji hlavu strcenou ty s takovyma myslenkama >😒]
Avatar - Litrico
Litrico
Prve dojmy: [odkaz]
jjjjjp
>😒]
shark11
V tej záplave "úspechov" elektromobilov nejako zaniká taký podstatný "detail" ....

Elektromobil produkuje emisie, ale len inde ako jazdí ... síce nesmrdí, ale elektrina sa väčšinou vyrába zo zdrojov ktoré produkujú "smrad" a sem tam i nejaké to žiarenie ....v Japonsku by o tom vedeli rozprávať ....

A ako vieme, tak ten "smrad" či nebodaj radiácia si nás nájde ...

A to sme len pri prevádzke. Ak započítame spotrebu energie na výrobu (vyjadrenú cenou) tak je jasné, že elektromobil je zúfalo neekologické vozidlo a je naivné si myslieť, že keď emise nevidím pri jazde, tak nikde nevznikajú ....

Elektromobil je momentálne vhodný tak na golf - prípadne nákupy manželiek pracháčov po meste ....

O ekonomickej zúfalosti svedčí najlepšie to, že automobilky tvrdo lobujú za dotácie pre tieto výtvory.

A to neberiem do úvahy ďaľší "detail" - čo urobí s elektrickou infraštruktúrou ak by si náhodu kúpili na ulici všetci elektromobil a večer ho strčili do zásuvky ...
Klaudius
Tie isté emisie proukuje bežné auto 2x.....prvý krát pri ťažbe ropy, jej spracovaní a výrobe palív, druhý raz pri samotnej jazde, keď benzín alebo naftu spaľuje. Pritom spaľovací motor má výrazne nižšiu účinnosť ako elektrický.

Berieš do úvahy len to, čo sa ti hodí. Elektromobil nie je zúfalo neekologické vozidlo - zúfalé sú akurát tvoje argumenty.

Jediný problém elektromobilu sú baterky. Sto rokov vývoj viac-menej spal, preto ten dnešný nízky dojazd a vysoká cena. Aj to bude časom inak. Bežné autá boli ešte dlho po svojom vzniku vecou len najvyšších vrstiev, prečo si niekto myslí, že elektromobil všetko dobehne za noc?
mikesh
No ono ty taky beres do uvahy jen to co se ti hodi, co ztraty pri prenosu elektřiny? Co ztráty při nabíjení? A co při samotném provozu?
briza
Porad budou energeticke ztraty pri prenosu elektriny mensi nez pri rozvozu benzinu z rafinerii k benzinkam. O ucinnosti spalovaciho motoru ani nemluve.
mikesh
Tak tady klidne rozepis konkretne ty rozdily ve ztratach, pises ze jsou ztraty mensi tak k tomu mas jiste nejaky solidni podklad... 😉
IPace
sak ty je znas, jen si chces do lidi co s tebou zde nesouhlasi rejpnout ze >😁

nikdo te nenuti si elektromobil ani kupovat ani ho pouzivat, klidne si spalovaci/zazehovej motor v aute pouzivej treba jeste za 30-40 let, ale docela verim ze v te dobe jiz budes mit vubec problem nekde benzin nebo naftu natankovat aby te to nezrujnovalo >😁
mikesh
Když v tom má kolega tak náramně jasno se snad zeptat můžu, ne? 😉

Já proti elektroautům nic nemám, když budou dávat smysl (cena, dojezd, životnost...) si ho klidně rád pořídím, v současné době se ale kolem toho nadělá spousta keců jak to je úžasné (včetně ekologie) a realita je někde jinde. Bohužel je spousta lidí co jim to zelené rádoby ekologické bláznovství baští 8-s
IPace
ale ono to je uzasne, prave proto, ze je to zmena, zmena ktera dobudoucna muze znamenat mnohem ekologictejsi provoz nez co nabizeji dnesni technologie ze kterych se jiz mnoho vyzdimat navic neda

to ze je to dnes min ekologicke je celkem pochopitelne, je to na svem zacatku, ackoliv jsou elektromobili stara zalezitost, tak se na jejich vyvoji temer nepracovalo, proste doba si to nezadala a tak se to pohrbylo do supliku a vytahlo az ted kdyz nastal problem, vpodstate ona medialni kryze odstartovala vlnu ze je potreba zmen a automobilky se tech zmen chytli ve velkem a tak jedna zadruhou chrli koncepty elektromobilu a nektere i realne elektromobily
IPace
energie nejde ztratit/znicit, energie jde premenit pouze na jiny druh energie 😉 [odkaz]

jen pro tvoje info, prave kvuli tomu aby se energie pri prenosu co nejmene menila na energii tepelnou, tak se pouziva co nejvyssi napeti 😉 i tak je presun energie z elektrarny do zasuvky u tebe doma v radu cca 90% a jen tech cca 10% jde na vrub premeny na teplo po cele delce rozvodne site mezi tou elektrarnou a zasuvkou, a vpodstate nejvetsi premena na teplo dochazi v transformatorech

uz ona samotna vyroba elektriny ve velkem ma 2 podstatne vyhody, zaprve produkce tepla pri vyrobe elektriny ktera se dale horkovodem distribuuje do nekterych domacnosti, aneb ustredni topeni, a zadruhe je mnohem efektivnejsi a levnejsi
mikesh
"energie nejde ztratit/znicit, energie jde premenit pouze na jiny druh energie" - je pro tvoje info, nezbyva ti nez gratulovat, objevils ameriku >😁 , stejne jako s vysokonapetovym vedenim.

Co nabijeni baterek? 100% učinnost? 😄 Co vybijeni? Taky? 😄 Připočti ztrátu elektromotoru... Kolik že je ve finále reálně ta účinnost elektropohonu?
IPace
mnohem vetsi nez u spalovacih👋zazehoveho motoru :-!
mikesh
Nejak ti dochazi dech, co? Tak si milej zlatej vygoogluj VSECHNY uvedene ztraty pri pouziti eletropohonu, ne jen ucinnost samotneho elektromotoru.
IPace
a vygooglil sis to i v pripade spalovacich/zazehovich motoru?

mam takovej pocit ze uzivatele auta s danym pohonem ani tak nezajima jak ucinne to je, ale kolik ho to vefinale stoji za urcite casove obdobi, a tam se to dobudoucna bude postupne prelivat prave na stranu elektromotoru (dnes je to samozdrejme diky porizovaci cene na strane spalovacich/zazehovich motoru) stoupajici cena paliv a v budoucnu jista omezeni ale zajisti, ze elektromotor bude s klesajici porizovaci cenou stale vyhodnejsi a vyhodnejsi, as jednoho dne ve vyhodnosti spalovaci/zazehovi motor predstihne, a ta doba neni nikterak daleko, typuju horizont 10-15 let, hybridum trvalo zhruba tech 10 let nez si vybudovali sve mistecko u vetsiny automobilek, tak proto davam elektromobilum obdobnej casovej usek k vetsim uspechum nez jake maji prave hybridy 😄
mikesh
Takze nevis. V tom pripade by bylo fajn priste netvrdit jak je jedna technologie uzasne ekologicka (s nulovymi emisemi) kdyz nemas srovnani 😉

Koncovemu uzivateli je (pokud to neni zeleny mozek) ucinnost sumak, to mas pravdu, toho zajima jen kolik auto stoji a za kolik jezdi.

Zminil jsi rust ceny paliv (je jasne ze klesat asi nebudou...), ona ale ani ta cena elektriny klesat nebude.
briza
"Pravek" aut se spalovacim motorem uz asi nebude mit mnoho zijcich pametniku. Ale vzpomene si dnes jeste nekdo na jake technicke urovni a za jakou cenu byly prvni mobilni telefony?
IPace
s telefony jsem to psal i v jinem vlakne, jo lidi zapominaj a to hodne rychle 😄
Klaudius
:yes:
megacruiser
se zvyšuje a v budoucnu poroste ještě rychleji. Elektromobil se tudíž bude vyplácet pořád méně. A nezachrání to ani dotace z našich daní pár pracháčům kteří na elektromobil budou mít, aby mohli ukazovat jak jsou eko + dotace do FVE. Jasně, poroste i cena benzínu a nafty, ale jen tak aby nenastal kolaps prodeje - výpadek daní si nelze dovolit.
Jak se v tom zázraku v zimě topí? Při -20 bere energii z baterie navíc na vyhřívání sedadel a topení? Co to asi udělá s dojezdem? Nebo je tam pod sedadlem "bufik" na naftu?
Btw. EU má v plánu do roku 2050 zamezit běžným lidem v používání osobního auta. Chce chudší dostat ze silnic do hromadné dopravy. A jak to udělá? Nové eko daně a zdražení všech paliv vyžene ze silnic všechny co na to nebudou mít. Už dnes to začíná s omezením vjezdu do center měst, i když je to nesmysl, malé auto s euro1 a spotřebou kolem 5 litrů je rozhodně víc eko než Cayenne s 25 litry na 100 a euro5.
Další praktická otázka - kde se do elektromobilu bude brát v budoucnu elektřina když se nové atomovky nestaví a uhlí brzo dojde? Větrníky ani FVE spotřebu neutáhnou.
briza
Tvrzeni ze "EU má v plánu do roku 2050 zamezit běžným lidem v používání osobního auta." je lez. Zbytek uvah zalozenych na tehle lzi nema cenu ani komentovat.
megacruiser
Není to lež, článků rozebírajících poslední plány EU je plno u nás i ve světě, viz třeba [odkaz]
Jde o to, že se v článcích pouze nepíše jak svých cílů chce EU dosáhnout. Ty cesty jsou ale v podstatě jen 2:
Dát hromadnou dopravu zdarma, nebo téměř zdarma, aby se lidem vyplatilo vyměnit komfort auta za přepravu hromadně.
Nebo provoz auta zdanit na úroveň, která pro nízkopříjmové skupiny bude neúnosná a budou muset přejít na dopravu hromadnou + jízdu na kole. Tím se vyčistí silnice a sníží emise.
Stačí se podívat na enormní růst ceny benzínu a nafty a asi je jasné kam to vede.
IPace
proc maj lidi porad potrebu videt za 39 let svet uplne stejnyma ocima? copak za 39 let nenastane zadnej pokrok? sakra kouknete se jakej pokrok lidstvo v automobilove doprave a elektronice udelalo za poslednich 39 let 😉 za 39 let budou auta se spalovacim/zazehovim motorem vzacnost a budou patrit k veteranum, tohle stoleti se proste nebojim nazvat stoletim elektromobilu a je jedno kde tu energii budou brat, jestli ze zasuvky nebo treba z vodiku 😉

jiz ted se pracuje na solarnich panelech s jinou technologii nez jakou pouzivaji ty dnesni a ktere vyuzivaji jen jednu slozku, hotove jsou solarni tkaniny a solarni pruhledne folie, vetrniky doznali za poslednich 10-15 let takovej vyvoj ze ty stare 15 let jsou zastarale asi jako luk s sipem proti navadene strele
megacruiser
Pokrok v automobilové dopravě? Proč teda mají stejně velká auta srovnatelnou spotřebu paliva jako auta před 30 lety? Proč jsou dnes mnohem horší silnice než "za komunistů"? Pro nepamětníky doporučuji jakýkoliv předrevoluční film kde jsou vidět silnice, budete překvapení když se na povrch silnic zaměříte.
Pro vodíkové hospodářství je potřeba urychleně začít stavět jaderné reaktory 4. generace, jinak je výroba vodíku neekologická a hrozně drahá.
Cena elektřiny ze zásuvky poroste raketovým tempem. Staré elektrárny dosluhují a nové se nestaví, solární panely a větrníky nás nevytrhnou, ty budou způsobovat jen nestabilitu sítě a vysokou ceny proudu. Svět za 39 let bude úplně stejná žumpa jako ten dnešní, akorát bude všeho míň. Možná jen bohatí budou ještě bohatší, chudí budou stále chudší. S největší pravděpodobností ale EU bude za 39 let dávno zbankrotovaná.
IPace
kde si zil poslednich 30 let, v jeskyni?

ktera auta stejne vahy a velikosti maji stejnou spotrebu jako ty pred 30 lety? maji taky stejnej vykon a plni stejnou emisni normu?

silnice jsou dnes mnohem horsi snad z toho duvodu ze ponich jezdi krapet vetsi mnozstvi aut nez za komancu

se zbytkem celkem souhlasim ale je to otevrene, bude to takove jake si to udelame, me treba cena elektriny ze zasuvky trapit nebude at bude jakakoliv, ja jen obmenim pripadne stavajici solar za novejsi a pokrocilejsi a popripade k nemu dodam nejake ty baterie a vetrnik, vetrniky se mimochodem za poslednich 10 let vyvyjeli docela extremne hodne po vsech strankach, staci se podivat na udaje jako startovaci rychlost, hluk, vykonnost nebo zivotnost bez udrzby
IPace
nez se alektromobili rozsirej na dostatecnou uroven a nez bude vybudovana dostatecna sit dobijecich stanic, tak jiste takovato baterie bude pouzitelna v elektroautech, takze padne dalsi tabu a to doba dobijeni, vpodstate by mohla bejt doba dobijeni podstatne kratsi nez doba tankovani benzinu/nafty, jen je potreba mit dostatek energie pro to dobiti 😄
[odkaz]
Hendly
Zatím jsi nevysvětlil tvé zázračné panely a je tu další zázrak? Víš jak velký by musel být proud na tak rychlé nabíjení?
IPace
ne o moc vetsi, nez jaka by te lecbou sokem "uzdravila" 😄

definuj velikost proudu?

doporucim ti ctena pred spanim, zamer se treba na "jak funguji dobijecky" nebo "jak me kopl velikej proud" >😁
RT
Jsou jisté fyzikální hranice, které nejdou ošidit.....
C-ZERO má kapacitu baterie 16kWh. Kdybych ji chtěl nabít za 1 minutu, musel bych použít výkon 960kW (P=W/t = 16kWh/ (1/60 h)= 960 kW).
Při tomto výkonu by i z motorové zásuvky s napětím 400V musel téct proud 2400A (I=P/U = 960000/400=2400). Na takový proud bychom potřebovali měděný vodič o průřezu 240 mm2 ( každým 1 mm2 může procházet cca proud 10A), tedy drát o průměru asi 18 mm, samozřejmě proud se musí i někudy vracet, tedy dva dráty! Jelikož je naše rozvodná síť hliníková, musely by být přívodní průřezy ještě větší.To počítám pro jedno auto a nebavím se o "čerpací stanici třeba pro 10 aut....).
Něco jiného by to bylo kdybychom místo nízkého napětí použili vysoké....pouze by se asi zvýšila úmrtnost čerpadlářů.....
Druhý problém je baterie, která by zvládla toto nabíjení.
Když si představím, že asi 1/4 energie se při dobíjení mění na teplo a že bych tedy minutu topil výkonem 240kW (teplovzdušný ventilátor má 2kW), tak si myslím, že by baterka tím "topením" mírně zrudla.....
Snad z výpočtů každý pochopí, že 30 minutové dobíjení (tedy všechny hodnoty dělené 30, kromě průměru drátu) je technologické maximum a i při něm baterie dost trpí. Délka životnosti baterie dost závisí na dobíjecích proudech, tedy na délce dobíjení!
RT
Začetl jsem se trochu do dikuze o C-ZERO, ale vidím, že nikdo tady nepíše o problémech, kvůli kterým i za 30 let budou elektromobily jen výstřelek....
1) Ropa pokrývá min. 1/3 celkové spotřeby energie - jestli bychom chtěli nahradit současná auta elektrickými, museli bychom vyrábět dvojnásobné množství elektrické energie a to se nebavím o dvakrát větší kapacitě už teď dost zatížené rozvodné sítě....
2) Dnešní lithiové baterie jsou sice velký pokrok, ale těžce omezený zásobami lithia na Zemi, řešením by mohly být palivové vodíkové články, ale ani ty se neobejdou bez elektřiny.....a tam to všechno začíná a končí
Pokud za třeba 50 let začne ropa docházet, z dnešního technologického pohledu nevidím jinou možnost než, že se osobní doprava přesune do hromadné a auto se stane dost velkým luxusem!!!