Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
Krysso
Tak co posměváčci ke všemu neevropskému, co tomu říkáte? Skvělé výsledky indických značek, tedy Vredestein a Maloya
No tie značky sú skutočne indické. >😁
Vredestein😒odkaz]
Maloya😒odkaz]
Historicky sú európske, vývoj a výroba v Európe.
Alebo plzeňské pivo je juhoafricko-americké, keď ho pod svoje krídla kúpil SABmiller?
Vredestein😒odkaz]
Maloya😒odkaz]
Historicky sú európske, vývoj a výroba v Európe.
Alebo plzeňské pivo je juhoafricko-americké, keď ho pod svoje krídla kúpil SABmiller?
Appolo Tyres je velka indicka skupina ktora ma peniaze, pretoze asi ma 99%indickeho trhu ale co...
To je ako ked Mittal kupil zeleziarne v Ostrave, teraz si trufa aj na Kosice a nedavno predstavil novu vysokopevnostnu ocel, ktora je lahsia a pevnejsia nez klasicka ocel, ale lacnejsia nez hlinik. Ze vraj Ford by ju mal pouzivat ako prvy
To je ako ked Mittal kupil zeleziarne v Ostrave, teraz si trufa aj na Kosice a nedavno predstavil novu vysokopevnostnu ocel, ktora je lahsia a pevnejsia nez klasicka ocel, ale lacnejsia nez hlinik. Ze vraj Ford by ju mal pouzivat ako prvy
_Teddy_
Uz som vam to minule vravel, tieto testy nerobi len ADAC sam, ale ADAC + OAMTC + TCS spolocne, a kazdy si ho potom zverejnuje na svojom webe. Tu mate linky😒br />
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
kotrix
Jeden z rozměrů letních pneumatik, které v roce 2011 prošly testem německého autoklubu ADAC, je 175/65 R14.
tady něco nehraje 😜
tady něco nehraje 😜
iudex
Redakcia, čo tá neskrývaná reklama v texte ("najspoľahlivejší predajca...")? Aspoň by bolo slušné označiť článok ako PR.
O zjavnom pomiešaní rozmerov (nadpis-text) sa už vyjadrili vyššie. 8-s
O zjavnom pomiešaní rozmerov (nadpis-text) sa už vyjadrili vyššie. 8-s
britas1
Tušíte proč netestují také třeba Barum?
Barum Brilantis 2 byly testovány v rozměru 175/65 R14 - výsledek "uspokojivé" (6. místo v testu)
Koupil jsem teď ty Brillantis 2 (165/70/R14), tak jsem zvědavej jaký budou. Díval jsem se na komentáře a zkušenosti jiných, kteří si je docela chválili. Řekl bych "kvalita za rozumnou cenu". Až je obuju, tak uvidím.
Anonym
tvrdí to i samotní gumaři, kor se zavedením úseků s povinným použitím ziminích pneu a plánovaném zavedení povinného použití zimních pneu všude v období zimních mesíců jezdí na zimních i v létě stále víc lidí.
Tomu kdo najede málo se to vyplatí. Než platit za přesutí, skaldovat někde další sadu pneu, ničit ráfky neustálým přezouváním.
Údaje o proadném počtu letních a zimních gum hovoří za vše. A letos prý bude ještě hůře.
Takže tyto propagační články asi budeme vídat častěji 😄))
Tomu kdo najede málo se to vyplatí. Než platit za přesutí, skaldovat někde další sadu pneu, ničit ráfky neustálým přezouváním.
Údaje o proadném počtu letních a zimních gum hovoří za vše. A letos prý bude ještě hůře.
Takže tyto propagační články asi budeme vídat častěji 😄))
Musíš najet hodně málo aby se to vyplatilo... při teplotě silnice klidně přes 50 stupňů v létě mizí zimní pneumatiky bleskovým tempem. To raději protáhnu dobu užívání gum třeba na 5-6 let, stejně je nakonec ojezdím. Letos jsem kupoval sadu 16" letních gum za necelých 6000, tak se ptám kdo na tom ještě potřebuje šetřit...
Vyplatí se mít 4 další disky i s gumama na zimu.
Vyplatí se mít 4 další disky i s gumama na zimu.
Ono záleží na vzorku těch zimáků a na směsi.
Ale ano, ubývá to rychleji o něco.
Já sem jezdil na obém, letní i zimní.
Mohu srovnávat.
Zimní i v létě 3 roky.
Byly už na autě, tak sem je tam nechal a neměnil. Ještě sem to s nima prodal.
Absolutně žádný problém, jen větší hlučnost. Brzdilo to stejně.
Letní menší hluk a méně se sjíždí. Jinak se nepoznal žádný další rozdíl.
Ale ano, ubývá to rychleji o něco.
Já sem jezdil na obém, letní i zimní.
Mohu srovnávat.
Zimní i v létě 3 roky.
Byly už na autě, tak sem je tam nechal a neměnil. Ještě sem to s nima prodal.
Absolutně žádný problém, jen větší hlučnost. Brzdilo to stejně.
Letní menší hluk a méně se sjíždí. Jinak se nepoznal žádný další rozdíl.
Jak víš že to brzdilo stejně?
neměřil sem to na metry, ale zkoušel sem to pak s letníma (půjčený i s diskama) a pocitově a opticky na to na stejném úseku zastavilo stejně (rozjel sem na 80 na úseku kde je pak dál přechod a zkusil zastavit před ním - pro rejpaly dodám že přechod tam je ale nikdo po něm nechodí neb je umístněje totálně nakulový a byla sobota poledne).
Zimáky i letnáky vyšly na stejno u mě. Bylo sucho, asi 25 nad nulou teplota vzduchu.
Zimáky byly contíky TS 810 (mimochodem na mokrý trávě s trochou sněhu absolutně na kulový) 😄)
Letnáky byly Goodyeary. Vše 16"
Zimáky i letnáky vyšly na stejno u mě. Bylo sucho, asi 25 nad nulou teplota vzduchu.
Zimáky byly contíky TS 810 (mimochodem na mokrý trávě s trochou sněhu absolutně na kulový) 😄)
Letnáky byly Goodyeary. Vše 16"
Na mokry trave s trochou snehu jsou ti na kulovy kazdy gumy s vyjimkou drapaku >😁
Ja mam TS810 na Outbackovi a da mi praci na snehu pri bezny jizde rozblikat stabilizaci nebo protiprokluz...
Ja mam TS810 na Outbackovi a da mi praci na snehu pri bezny jizde rozblikat stabilizaci nebo protiprokluz...
Ty, takovy zavodnik, co sestreluje bavoraky lehkym polechtanim plynu, nepoznas rozdil mezi zimni a letni pneu? 😲
Já a závodník? >😁
Jak kdy a jak kde, jinak jezdím v klídku.
Jo rozdíl sem poznal. V hlučnosti. Jinak ne.
Jak kdy a jak kde, jinak jezdím v klídku.
Jo rozdíl sem poznal. V hlučnosti. Jinak ne.
Ten rozdiel medzi zimnými a letnými môže byť väčší, ako si myslíš. Záleží aj od konkrétneho typu pneumatík, pri vysokých letných teplotách sa ale môžu zmeniť aj vlastnosti pneumatiky ako takej, nie iba behúňa. Je oveľa vyššie riziko defektu, klesá stabilita. Riskuješ aj úplné zničenie behúňa, prevádzka pri vyšších teplotách znamená podstatne väčšie namáhanie segmentov a následnú stratu vlastností, najmä pevnosti v priečnom smere. Výsledok - napriek malému nájazdu v lete si zimné pneu do príchodu zimy môžeš zničiť, a po lete rovno kúpiť nové.
Ak zimné aj v lete, tak vyslovene na krátke občasné jazdy po meste. Na dlhšiu cestu alebo denné používanie, to už by som si riadne rozmyslel.
Ak zimné aj v lete, tak vyslovene na krátke občasné jazdy po meste. Na dlhšiu cestu alebo denné používanie, to už by som si riadne rozmyslel.
Nevím, jak říkám jezdil sem na to 3 roky, gumy zničený nebyly, sjetej vzorek nějak nerovnoměrně nebyl a v zime fungovaly pořád (a že v roce 2005 byla slušná zima). Žádný praskliny, žádnej defekt, nic.
A v létě maj zimní přeci jen jednu výhodu - při extrémním slejváku odvádí daleko lépe vodu a mnohem lépe tak drží na silnici při vyšší rychlosti, zejména vzhledem k sjtetým letnáků se vzorkem někde kolem 3-4 mm.
Jel sem takhle jednou z Budějovic, nádherně se rozpršelo, já jel furt 90 za mnou víc jak čtvrt kilometru prázdno a pak kolona asi 20ti aut 😄
Nevím proč jel ten první v koloně těch cca 70 co jel, ale mě se jelo jako kdyby nepršelo (zimáky vzorek 8mm) 😄)
A v létě maj zimní přeci jen jednu výhodu - při extrémním slejváku odvádí daleko lépe vodu a mnohem lépe tak drží na silnici při vyšší rychlosti, zejména vzhledem k sjtetým letnáků se vzorkem někde kolem 3-4 mm.
Jel sem takhle jednou z Budějovic, nádherně se rozpršelo, já jel furt 90 za mnou víc jak čtvrt kilometru prázdno a pak kolona asi 20ti aut 😄
Nevím proč jel ten první v koloně těch cca 70 co jel, ale mě se jelo jako kdyby nepršelo (zimáky vzorek 8mm) 😄)
Na rodinném autě najezdím málo, koupil jsem tzv. celoroční pneu Hankook Optimo 4S [odkaz] skončily druhé v testu AutoBildu. Jsou to samozřejmě primárně zimní pneu a v zimě se chovaly velmi dobře, v létě jsou hlučnější a rychleji se opotřebovávají, ale je to rozumný kopromis.
mas pravdu, sam na sukromnom aute najazdim do 8000 km za rok, ale jedna sada gum naviac mna nezrujnuje. Na zimu zimne, na leto idem teraz kupit nove letne pneu. Aj ked z nizsiej cenovej skupiny
Su ludia, co im guma vydrzi ani nie jednu sezonu a zase poznam vela takych, co ich maju 8 rokov a stale na 80% vzorku. Co s nimi potom? Tak tie zimne vyjazdia v lete.
King of rain
Śkoda že nedělá pneumatiky VW.Byli určitě nejlepší a šité na míru koncernu. >😁
Na ty další (hluk, spotřeba, opotřebení) bych se díval jen jako na pomocná kriteria - zda výrazně nevybočují k horšímu.
mysak2
můj názor je takový: na léto letní na zimu zimní. najezdím cca15.000 za rok. U rodičů na felině jsem to vyřešil jednou pro vždy, roční proběh km minimální max 3.000 za rok,po městě nebo blízkém okolí, nemá smysl přezouvat. jezdí celoročně na zimních Firstopech 165/70R13 cca 800,-/ks
v češtine😒odkaz]
Tiez zaujimave je, ze v 14kach skoncil so 4* na poprednych miestach a v 15" uz mal iba 3* a prepadol sa do polovice. No a potom v 16" uz bol na poslednom mieste.
[odkaz]
[odkaz]
Z vlastnej skúsenosti - Barum (Bravuris1) bol o niečo lepší ako Matadorka, ale rýchlo sa opotrebovali. Bol to R14 ale tak pred šiestimi rokmi. Teraz jazdím iné auto iný rozmer R16: zima Dunlop, leto Bridgestone.
Všeobecne kúpou prvej päťky - sedmičky chybu neurobíš. Bridgeston, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli, Toyo .....
Niekedy niekto zažiari, kto všeobecne nie je považovaný za top výrobcu. V zimných myslím na jednu sezónu "zažiaril" Kléber. asi tak pred dvoma rokmi. V tom čase mi ich odporúčali.
A pozor na kategóriu - rozmer. Keď pozrieš testy, neplatí že danému výrobcovi sa zadarilo vo všetkých rozmeroch pneu.
Tu je odkaz na prehľad testov od roku 2004😒odkaz]
Takže netuším, Piloty byly dost hlučný. Jinak OK.
Síce sa menej drali a vraj aj šetrili palivo, ale pneu s nízkym valivým odporom radšej nie. Mám svoju rodinu aj seba rád. Radšej "obyčajné" gumy z tuzemska, hoci vydržia menší nájazd a sú mäkšie, ale sú aspoň komfortnejšie, menej náročné na techniku jazdy a na vide určite bezpečnejšie.
[odkaz]
Ekonomické Cinturato je druhé, ale co je nejdůležitější, není to jen zásluhou nižší spotřeby a hlučnosti, ale hlavně proto, že to není vykoupeno kompromisy v jízdě (jako u Michelinu na mokru), byť samozřejmě klasické pneu budou asi o chloupek lepší. Čekám, že se mi do ruky dostane kompletní test AutoBildu...