Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
simson33
nemám samozřejmě žádné relevantní argumenty pro polemiku s výše uvedeným, ale přijde mi divné, že by prémiová značka vyráběla své modely "na sklad", když každý kdo si jde koupit Audi má své specifické požadavky na výbavu a auto se mu vyrábí přímo na míru... já bych skladovku nekoupil ani u VW, natož u Audi, snad jedině u japonských značek, kde není možné auto konfigurovat
Úplne súhlasím, najväčším benefitom kúpy fungel nového auta je to, že si ho môžem vyskladať podľa svojích predstáv. Ak si mám kúpiť skladovku, to je lepšie kúpiť predvádzačku alebo rovno dáky 1-ročný kus, kde je nemožnosť konfigurácie kompenzovaná výrazne nižšou cenou.
white label
U relativně nízkých prodejů A1 vidím dvě hlavní příčiny. Jednak cena, která je i vzhledem k o třídu vyšší A3 přehnaná a potom fakt, že "hliníkový" oblouk (linie A sloupku-střechy-B sloupku), který vozu dodává mnohem vyjímečnější designový charakter/styl, není dodáván sériově...
[odkaz]
[odkaz]
prcina nizkeho predaja je tu😒br />
1. je to len trojdverove auto s rozmermi stvordveroveho ( plosina vw polo ) co nepridava predajnosti
2. interier nie je audi, staci tam dat volant s citroena a mame pekny citroen
3. auto je drahe a nesplna vyssie uz uvedene ako napr. spominany interier ktory nedosahuje uroven a imidz inych audi
4. auta v triede mensich aut ak chcu byt imidzove musia aj vyzerat ako napr mini alebo f500 , kdez to audi posobi nudne sterilne bezpohlavne nemoderne krabicoidne a fadne
......
je toho podstatne viac
1. je to len trojdverove auto s rozmermi stvordveroveho ( plosina vw polo ) co nepridava predajnosti
2. interier nie je audi, staci tam dat volant s citroena a mame pekny citroen
3. auto je drahe a nesplna vyssie uz uvedene ako napr. spominany interier ktory nedosahuje uroven a imidz inych audi
4. auta v triede mensich aut ak chcu byt imidzove musia aj vyzerat ako napr mini alebo f500 , kdez to audi posobi nudne sterilne bezpohlavne nemoderne krabicoidne a fadne
......
je toho podstatne viac
1. To je pravda, je fakt, že na zatím pouze třídveřovou verzi jsem zapoměl, ale třeba i ten F500 jinou taky nemá...
2. To si nemyslím...
3. Je drahé...
4. Verze na kterou jsem dal odkaz, designová image tolik nechybí, samozřejmě není to současně retro jako u toho Mini, nebo F500...
2. To si nemyslím...
3. Je drahé...
4. Verze na kterou jsem dal odkaz, designová image tolik nechybí, samozřejmě není to současně retro jako u toho Mini, nebo F500...
1) 5stovka, DS3 i MiTo jsou taky jen 3dvéřka ne?
2) právě v interieru tentokrát audi tak nevítězí, už i soupeři používaj kvalitní materiály a zpracování je ok
3) s výbavou to už fakt neni drahý ale PŘEDRAŽENÝ - plně vybavená verze je za 3/4 mega, to už je fakt moc, za to seženeš už docela slušný auto střední třídy
4) tohle vyčítaj A1 naprosto oprávněně, nemá šmrnc soupeřů ani designově ani jízdně
2) právě v interieru tentokrát audi tak nevítězí, už i soupeři používaj kvalitní materiály a zpracování je ok
3) s výbavou to už fakt neni drahý ale PŘEDRAŽENÝ - plně vybavená verze je za 3/4 mega, to už je fakt moc, za to seženeš už docela slušný auto střední třídy
4) tohle vyčítaj A1 naprosto oprávněně, nemá šmrnc soupeřů ani designově ani jízdně
přesně,jen blázen (a gti >😁 )by čekal závratné prodeje.bohužel krize stále nekončí a není čas na hrdinský čin...
Gti Ti povi, ze to auto neni pro kazdeho a cisla to jen potvrzuji. Pote setridi lidi s autama dohromady, na to bude reagovat x lidi a skonci to jako obvykle tim, ze si vsichni budou stale stat za svym nazorem. ¨
Audi 1 je predrazena na svoji velikost a *premiovost*. Mini muze klidne spat.
Audi 1 je predrazena na svoji velikost a *premiovost*. Mini muze klidne spat.
1) myslim že ani 4 dveře prodejum moc nepomůžou 😄
2) no možná, je dokonce možný že DS3 je hezčí, je určitě levnější a v britskym testu audi i porazila - to prodejum A1 asi taky moc nepomáhá 😉
3) neni drahý, když připočteš příplatkový prvky tak verze v testu co sem čet stála skoro 750.000 kč - 3/4 mega za vyfintěnou Ibizu co jí ve srovnávačce porazí Mini i Citroen DS3, to je fakt MOC :no: ;-\
4) designově to sice neni tragedie, ale vůči konkurenci tam určitá "bezpohlavnost" fakt je 😐
2) no možná, je dokonce možný že DS3 je hezčí, je určitě levnější a v britskym testu audi i porazila - to prodejum A1 asi taky moc nepomáhá 😉
3) neni drahý, když připočteš příplatkový prvky tak verze v testu co sem čet stála skoro 750.000 kč - 3/4 mega za vyfintěnou Ibizu co jí ve srovnávačce porazí Mini i Citroen DS3, to je fakt MOC :no: ;-\
4) designově to sice neni tragedie, ale vůči konkurenci tam určitá "bezpohlavnost" fakt je 😐
A ty jsi ještě neviděl Mini za 40.000 €? Nebo MiTo za 34.000 €? Nevyvracím, že cena A1 je přestřelená a že spíš než její kolegové vyžaduje příplatky, aby měla ten správný šmrnc, ale zase tak mimo mísu své kategorie není.
Ale jo, a drahej je třeba i Citroen DS3 Racing - nikdo to ale nepřenání tak jako audi 😉
A souhlasim i s těma příplatkama, když započteš ty tak právě cena A1 docela začne bejt tak trochu "mimo mísu" 😄
A souhlasim i s těma příplatkama, když započteš ty tak právě cena A1 docela začne bejt tak trochu "mimo mísu" 😄
Ona i bezpohlavnost, sterilita je styl. Nebo chceš říct, že architektura vyvedená v takovém funkcionalismu není uměním? Podle mě sterilní, bezpohlavní, neboli unisex, design je záležitost moderní. Člověk by musel jít hodně daleko do historie, aby to našel.
Jo, unisex, to je první slovo, které mě obvykle napadne, když tu čtu (stále dokola) profláklé příspěvky o "bezpohlavnosti"... >😒]
Ale nazvat něco unisexuálního nemoderním, to je opravdu oxymóron. Stejně tak ta krabicoidnost je úsměvná. Až na pár výjimek byla pohlaví napříč historií důsledně oddělená. Unisexualita je záležitost posledních pár desetiletí. Jen můj názor, nejsem odborníkem ani na umění, ani na historii.
Mě se A1 docela líbí, pro mě by to bylo auto tak akorát, ale tu cenu prostě přepískli... to už si radši připlatím za A3, která je skutečným autem a ne jen imidžovkou...
Kde by ale malá A1 tu image vzala? Nemá žádného tradičního předchůdce jako Mini nebo Fiat500, aby se mohla tvářit jako stylovka.
Retro a Styl, nejsou shodné pojmy a ani se vzájemně nepodmiňují/nevylučují.
Kde by A1 vzala image, přece od větších Audi.
Podívej se třeba na (o třídu vyšší) 1-er, kde ta vzala image. Vypadá dost jinak, než větší BMW, designově relativně spíš nepovedená, ale chceš tvrdit, že nemá žádnou image, protože to není retro jako Mini?
Kde by A1 vzala image, přece od větších Audi.
Podívej se třeba na (o třídu vyšší) 1-er, kde ta vzala image. Vypadá dost jinak, než větší BMW, designově relativně spíš nepovedená, ale chceš tvrdit, že nemá žádnou image, protože to není retro jako Mini?
BMW 1 vypadá i přes menší rozměry a jinou třídu jako BMW, jenže A1 kromě singleframe vlastně příliš křičí, že se snaží být jiná, než velká Audi. A jak je vidět, moc to lidem nevoní.
Chceš snad říct, že 1er je více podobná na 3er, než A1 na A3. Tak to si rozhodně nemyslím... 😉
Srovnej si třeba jen jejich fotky...
Srovnej si třeba jen jejich fotky...
Spíš chci říci, že ostatní Audi, včetě sportovních, se navenek jeví spíš jako velice strohá, seriózní auta. A1 je naproti tomu až dětsky hravá. Třeba to vnímám špatně, ale jako seriózního pána s A4 by mě hravá a kulaťoučká malá jednička neoslovila. Celé její vyznění je prostě mimo linii Audi.
Stylovka není o tradici. Stylovka tě přiřazuje k nějaké skupině lidí, k nějakému stylu života, myšlení atd. Dost často je stylovka o nepraktičnosti, tedy stylovky bývají většinou nelogickou volbou. Snad každý milovník klasického Mini ti řekne, že ta věc od BMW není žádné Mini. Na autech jako F500 a Mini toho moc tradičního není. Tolik k styl versus tradice.
I kdybych uznal tvojí premisu, tak A1 nemusí mít tradici teď (podle některých lidí celá automobilka postrádá tradici), ale za padesát, sto let tomu bude jinak. A jak by budoucí A1 mohla mít tradici, kdyby jí teď nevyráběli? Legendu musíš nejprve vytvořit. Já osobně pohybuji, že A1 legendou někdy bude. V téhle třídě jsou legendami auta za pár šupů. Jejich moderní verze jsou pak stylovkou na téma "já na to mám."
I kdybych uznal tvojí premisu, tak A1 nemusí mít tradici teď (podle některých lidí celá automobilka postrádá tradici), ale za padesát, sto let tomu bude jinak. A jak by budoucí A1 mohla mít tradici, kdyby jí teď nevyráběli? Legendu musíš nejprve vytvořit. Já osobně pohybuji, že A1 legendou někdy bude. V téhle třídě jsou legendami auta za pár šupů. Jejich moderní verze jsou pak stylovkou na téma "já na to mám."
S tím obloukem zcela souhlasím. Předjížděl jsem celou černou A1 a chtělo se mi brečet. Např. Polo mi přišlo vnějším designem daleko zajímavější ;-\
Jo, jen jsem napsal B sloupek, místo C sloupek... :😉 😄
Podle mě je jednoznačně hlavní problém cena. V této velikostní kategorii jsou lidi ochotní si připlatit za imidžovku a premii, to připlacení se pohybuje ovšem někde kolem 500t. Jestli ovšem A1 s 1,4tsi a slušnou výbavou atakuje 700t, což je cena kde už skoro začíná A4, tak to už je opravdu přehnané očekávání.
Víceméně s obojím souhlasím, ale za hlavní příčinu bych považoval to, že nejvážnější konkurent je prostě stylovější (přestože tohle slovo moc rád nemám) a lepší - myslím Mini.... Kdybych já osobně uvažoval o autě této velikosti a z nějakého důvodu trval na "prémiovém" autě, bylo by to právě Mini.... V reálu bych se asi na prémiovost vykašlal a počkal na Sviště, až vyjede s Conceptem S ( ten by mi určitě stačil 😄 ).
Tak retrostyl MINI mít A1 prostě nemůže, ale už jsem viděl pár srovnávací zahraničních testů, kde MINI proti A1 neuspělo. Naposledy to bylo srovnání verze Cooper S proti nejsilnější 1,4 TSI v A1, což mě docela překvapilo.
S těma vítězstvíma v zahraničních testch bych trochu brzdil - v Británii je to spiš obráceně, tam jak Autocar nebo třeba
[odkaz]
Tam máš jak testy jednotlivejch aut MiTo, DS3, Mini a teď novinky A1, tak 2 srovnávací testy. A1 neni snad špatný auto, má klasicky kvalitně zpracovanej interier a s povedenym motorem 1.4 TFSi nejezdí vůbec špatně (byť jen u ní se dočteš: "její přední pneumatiky to vzdají dřív než soupeři... (řeč je o trakci když se blížíš limitu) atp. Co se interiéru a materiálů skoro stejně kvalitní je ale už i ikonkurence a bohužel pro audi ta celkově za míň peněz přidává i něco málo navíc = je jasný že audi A1 neni nějakej supertrhák. Dražší a novější model by měl konkurenci spíš pobít, tady se jí řekněme může rovnat - což je asi celkově nejobjektivnější srovnání.
Pro člověka co nelpí výhradně na značce audi jsou prostě alternativy a vůbec ne špatný, do určitý míry možná i lepší - rozhodně levnější, při plný výbavě dokonce fakt vo hodně levnější = prodeje A1 sou jaký jsou.
[odkaz]
Tam máš jak testy jednotlivejch aut MiTo, DS3, Mini a teď novinky A1, tak 2 srovnávací testy. A1 neni snad špatný auto, má klasicky kvalitně zpracovanej interier a s povedenym motorem 1.4 TFSi nejezdí vůbec špatně (byť jen u ní se dočteš: "její přední pneumatiky to vzdají dřív než soupeři... (řeč je o trakci když se blížíš limitu) atp. Co se interiéru a materiálů skoro stejně kvalitní je ale už i ikonkurence a bohužel pro audi ta celkově za míň peněz přidává i něco málo navíc = je jasný že audi A1 neni nějakej supertrhák. Dražší a novější model by měl konkurenci spíš pobít, tady se jí řekněme může rovnat - což je asi celkově nejobjektivnější srovnání.
Pro člověka co nelpí výhradně na značce audi jsou prostě alternativy a vůbec ne špatný, do určitý míry možná i lepší - rozhodně levnější, při plný výbavě dokonce fakt vo hodně levnější = prodeje A1 sou jaký jsou.
Nechceš se s tím bržděním trochu probudit? Píšu, že už v několika testech A1čka porazila MINI a tu mi tu dáš odkaz na test, kde A1 také MINI porazila, nebo je snad druhé místo horší, než třetí (už si pomalu zvykám na tvou vyhlášenou argumentační "logiku")? DS3 je poněkud odlišná cenová kategorie, takže její 1. místo je vzhledem k ceně akceptovatelné, ale v jiných srovnávačkách si "poradila" A1 i s DS3. Třeba i v českém Fasteru byla A1 první ze tří srovnávaných vozů...
Tady máš odkaz, kde DS3 vyhrála před A1 a Mini. Samozřejmě, že DS3 je stejná cenová kategorie jako A1 a Mini.
[odkaz]
[odkaz]
Tenhle odkaz sem mu dával dneska dopoledne - reagoval na to že prej v českym Fasteru byl A1 první >😒]
Tenhle odkaz, jsi sem dal ty, jako protiargumen toho, že A1 poráží MINI! Tvůj problém je v tom, že ta A1 porazila MINI i v tomto testu, kterým tu zmateně šermuješ. Takže se směješ především sobě a ani o tom nevíš..., tebe bych chtěl fakt někdy vidět naživo... >😁
To já tebe snad radši ne >😒]
To se ti ani nedivím, takový "exot" rozhodně nejsem.... >😁
Jako že nejsi takovej exot jako na fotce? Kdybys nekecal - určitě si použil fotku babičky protože je daleko hezčí než ty >😁
To není babička, ale dcera... a nechtěj ji raději moc nas.rat... 😲 😉
Tak to GRATULUJU 😄
Mně je náhodou sympatická! A i když jednoho z vás znám jen vizuálně a druhýho jen z psanýho projevu - je vidět že jste jedna rodina 😉
Mně je náhodou sympatická! A i když jednoho z vás znám jen vizuálně a druhýho jen z psanýho projevu - je vidět že jste jedna rodina 😉
Já taky ve své původní reakci psal, že A1 poráží MINI, což se tím pádem jen znovu potvrdilo...
Úplně stejná cenová kategorie to není. Zkus si nakonfigurovat srovnatelně vybavenou verzi obou vozů s podobnou motorizací...
I v tomto testu (z tvého odkazu) se v závěru poukazuje na "nižší prémiovost" DS3
Úplně stejná cenová kategorie to není. Zkus si nakonfigurovat srovnatelně vybavenou verzi obou vozů s podobnou motorizací...
I v tomto testu (z tvého odkazu) se v závěru poukazuje na "nižší prémiovost" DS3
A1 pro Mini neni a asi hned tak nebude soupřem ne kvůli tradici, ale díky nesrovnatelně širší nabídce. K tomu když přičteš tu tradici která přece jen má vliv = prodeje A1 tomu jaký sou (a popravdě za ty fakt ujetý ceny můžou bejt rádi i za to)
Na ten českej test ses už jednou odvolával 😉
Já holt víc dám na ty zahraniční, konkrétně britský 😄
A co se DS3 týče, pokud si opravdu četl víc testů těhle aut (Mini, A1, DS3, MiTo) tak víš že to že DS3 není až tak "jiná cenová kategorie" jako to že s cenou to u audi tentokrát přehnali víc než je zdrávo. Tim myslim že zjednodušeně řečeno materiály, zpracování, motory i chování vozu jsou v tomhle případě skoro srovnatelný - ze skupiny vyčnívá spíš Audi - a tváří se že je trochu "jiná cenová kategorie" 😉
No, v tomhle příspěvku si zmínil že "si viděl pár zahraničních testů" a tam audi A1 vítězí - takže odvolávat se pak opětovně na jeden jedinej českej mi přijde trochu divný. V zahraničí je to spíš tak jak sem napsal já. A1 neni špatný auto, ale totální NADŠENí nebo DRCENí starší konkurence se prostě NEKONÁ,. Koná se jen hodně vysoká cena za alternativu vozů jako je Mini, MiTo a DS3 😄
Já holt víc dám na ty zahraniční, konkrétně britský 😄
A co se DS3 týče, pokud si opravdu četl víc testů těhle aut (Mini, A1, DS3, MiTo) tak víš že to že DS3 není až tak "jiná cenová kategorie" jako to že s cenou to u audi tentokrát přehnali víc než je zdrávo. Tim myslim že zjednodušeně řečeno materiály, zpracování, motory i chování vozu jsou v tomhle případě skoro srovnatelný - ze skupiny vyčnívá spíš Audi - a tváří se že je trochu "jiná cenová kategorie" 😉
No, v tomhle příspěvku si zmínil že "si viděl pár zahraničních testů" a tam audi A1 vítězí - takže odvolávat se pak opětovně na jeden jedinej českej mi přijde trochu divný. V zahraničí je to spíš tak jak sem napsal já. A1 neni špatný auto, ale totální NADŠENí nebo DRCENí starší konkurence se prostě NEKONÁ,. Koná se jen hodně vysoká cena za alternativu vozů jako je Mini, MiTo a DS3 😄
Takže ten svůj největší překlep, tedy že A1 skončila líp, než MINI (a ne naopak) i v tomto testu, chceš zase jen obkecat. Co kdyby sis aspoň jednou přiznal, žes byl argumentačně mimo. Jinak pokud tě to tak zajímá, tak ten další test byl v AutoZeitungu a ten druhý v AMuS, nebo AutoBildu.
A1 je poněkud odlišná cenová kategorie (nepsal jsem nikde "jiná cenová kategorie"), týká se to především typické prémiové cenové politiky, kdy připlácíš vlastně za "všechno". Ve srovnatelné výbavě a motorizaci bude A1 znatelně dražší...
A1 je poněkud odlišná cenová kategorie (nepsal jsem nikde "jiná cenová kategorie"), týká se to především typické prémiové cenové politiky, kdy připlácíš vlastně za "všechno". Ve srovnatelné výbavě a motorizaci bude A1 znatelně dražší...
Nepřiznávám! 😄
Ale popravdě jsem čet ještě jinej anglickej test kde DS3 taky vyhrála ale kdybych si tak vzpoměl kde to bylo... Koukám že tu máváš AutoZeitungem a AMS a AutoBildem a podobnej problém mám já. Většinou si pamatuju jestli to byla němčina nebo angličtina - tam ale končim 😄
FAKTEM ohledně A1 je, že to je normální alternativa zajetem mrňatum a lepší prostě není - dražší zato jo >😒]
Ale popravdě jsem čet ještě jinej anglickej test kde DS3 taky vyhrála ale kdybych si tak vzpoměl kde to bylo... Koukám že tu máváš AutoZeitungem a AMS a AutoBildem a podobnej problém mám já. Většinou si pamatuju jestli to byla němčina nebo angličtina - tam ale končim 😄
FAKTEM ohledně A1 je, že to je normální alternativa zajetem mrňatum a lepší prostě není - dražší zato jo >😒]
Mě se hlavně často plete AMuS a AutoZeitung, asi týden zpátky jsem třeba v některém z nich viděl srovnávačku nové A6 3.0 TDI, 530d a E350 CDI a zase už přesně nevím, ve kterém z nich to bylo (konečné pořadí Audi, MB, BMW).
Určitě nejsem potenciální kupec A1. i když třeba ženě se lépe vybavené verze A1 líbí, přičemž malá auta jinak vůbec nemusí, např. to MINI jí vzhledově neříká vůbec nic, stejně jako f500, retroauta jí prostě neberou...
S A1 je to v principu stejné, jako s každým zbožím, komu se líbí a má na to může si to koupit, komu se nelíbí, nebo na to nemá, může si koupit něco jiného, případně vůbec nic... 😉
Určitě nejsem potenciální kupec A1. i když třeba ženě se lépe vybavené verze A1 líbí, přičemž malá auta jinak vůbec nemusí, např. to MINI jí vzhledově neříká vůbec nic, stejně jako f500, retroauta jí prostě neberou...
S A1 je to v principu stejné, jako s každým zbožím, komu se líbí a má na to může si to koupit, komu se nelíbí, nebo na to nemá, může si koupit něco jiného, případně vůbec nic... 😉
Tak to je překvápko, tipoval bych novou 5 která se nejen mě zdá povedená.. Loni sem čet v AMS? - alespoň myslim 😉 test A6 x XF s třílitrovejma dieslama a poměrně jasně vyhrál jaguar, a nejen kvůli o 30 koní silnějšímu motoru - a je to v týhle třídě i moje volba 😄
Loni... Byla to už nová generace?
Ne, loni to byla ještě stará A6ka.
Já jsem si to myslel, ale nechtěl jsem mu to naplno napálit, když jsem si nebyl jistý přesným uvolněním novinářských kusů a neznal jsem datum testu, o kterém mluvil.
Původně jsem tam měl něco o jablkách a hruškách 😄
Původně jsem tam měl něco o jablkách a hruškách 😄
Hrušky a jabka jsi tam mohl klidně nechat, zrovna na jeho obvyklou "logiku" argumentace, by byly vhodnější spíš hrušky s veverkama... >😁
Hele mudrlanti vychytralý - že to byla minulá a ten novej test současná generace ví asi skoro každej včetně místního mikeshe co z má Golfklasse, Kompaktklasse a Untere Mittelklasse za tři kategorie aut.
Podstata je že nová BMW 5 je povedená a fakt hodně chválená a to že prohrála mě docela překvapilo - a že já nevolim ani 5 ani 6, ale XF 3.0D 202 kW a 600 Nm - to je to fakt tak složitý k pochopení? 😉
Podstata je že nová BMW 5 je povedená a fakt hodně chválená a to že prohrála mě docela překvapilo - a že já nevolim ani 5 ani 6, ale XF 3.0D 202 kW a 600 Nm - to je to fakt tak složitý k pochopení? 😉
>😁
Nová 5er neprohrála se současným Ečkem poprvé, ale taky to není pravidlo, já bych dal 5er před Ečkem přednost...
Nová 5er neprohrála se současným Ečkem poprvé, ale taky to není pravidlo, já bych dal 5er před Ečkem přednost...
Myslim že nová 5ka je z německý prémiový 3ky asi nejlepší - to samozřejmě neznamená že musí vyhrát srovnávací test s každou motorizací. Já bych volil 535 ať benzín nebo diesel - i když "normální" třílitr bude asi nejprodávanější. Četl jsem test 520d a pro běžný ježdění dokonce stačí i ta.. Já ale radši "se šesti" 😄
Jinak pod článkem o zdvojnásobení zisku AUDI je pouhých 12 příslěvků, tady pod menšími (než očekávánými) prodeji A1 už je jich 175... >😁
Myslim že ten 2násobek zisku naprosto ODPOVÍDÁ cenový politice audi. Kdo chce kam.. 😉
To myslí vážně? To by musela průměrná marže vozů značky Audi stoupnout zhruba na dvojnásobek, což by se naprosto jasně projevilo v koncových cenách, a to se bavíme jen o sledovaném/porovnávaném období... 😲 :😉 >😒]
Proč by měla stoupnout na dvojnásobek? Tak ČIM si vysvětluješ že audi vydělá na kusu víc než BMW, Mercedes, Jaguar...? 😄
Před krizí mělo BMW největší marže z D3, myslím že bylo druhé celosvětově za Porsche. Koncem roku 2010 bylo poslední z trojky a Audi suverénně první. Pokud vím, Audi se stala teprve druhou masově produkující automobilkou moderní historie, která dokázala dosáhnout marže přes 10% za kus. Tou první je Porsche. Co to ukazuje je, že BMW víc doplatilo na krizi a dohání objem prodejů nižšími maržemi. Audi vydělalo na tom, že má slabé zastoupení na trhu USA. Velký bonus je také pro ně fakt, že tam nemají továrny. Slabý dolar je zabiják pro obchody.
Co jsem naposledy koukal, tak Audi chce naopak ještě omezit počet modelů nabízených v USA, protože se jim nechce investovat do marketingu na americkém trhu.
Co jsem naposledy koukal, tak Audi chce naopak ještě omezit počet modelů nabízených v USA, protože se jim nechce investovat do marketingu na americkém trhu.
Náskok Porsche v tomhle směru byl vždycky DRTIVÝ, ale tam mi to stejně jako pouze evolučního designu 911 nikdy nevadilo - to samý u masovejch výrobců mi nějak NEŠMAKUJE 😉
Jsi vážně tak mimo, nebo to jen hraješ. >😒]
Tys napsal, že zdvojnásobení zisku je otázka cenové politiky Audi, takže se tě logicky ptám, jak se dá (pouze) cenovou politikou zvětšit zisk na dvojnásobek, když ceny Audi meziročně nijak výrazněji nerostly? 😲 😉
Tys napsal, že zdvojnásobení zisku je otázka cenové politiky Audi, takže se tě logicky ptám, jak se dá (pouze) cenovou politikou zvětšit zisk na dvojnásobek, když ceny Audi meziročně nijak výrazněji nerostly? 😲 😉
Nojo - samozřejmě loňský z2násobení pochopitelně neni daný jen vysokejma cenama a maržema audi, ale po předlońskym poklesu i relativně silnym nárůstem prodejů a holt loni to asi vyšlo a zrovna nebyly žádný big investice - už si spokojenej? 😉
To už je lepší, ale s těma "vysokejma cenama" Audi to není tak jednoduché, jak píšeš, D3 si navzájem ceny logicky hlídá, takže si nikdo nedovolí u srovnatelného produktu nějak výrazně vyčnívat, takže Audi má srovnatelné ceny jako BMW/MB. Pokud tedy tvrdíš, že Audi má vysoké ceny, pak je má velmi podobně vysoké i BMW/MB. 😉
Jen audi si dovolí u vozu přes milion dávat hlinikový disky za příplatek apod. 😉
A stejný je to v případě A1. Už základní cena je vysoká, když doplníš komplet výbavu je prostě nejdražší ze všech
A stejný je to v případě A1. Už základní cena je vysoká, když doplníš komplet výbavu je prostě nejdražší ze všech
Pokud na Mini něco nemohu vystát, tak je to právě ten retro interiér. Pokud si ho člověk koupí na okresky pro jeho jízdní vlastnosti, interiér vem čert (pokud nezačne vrzat), ale jako městský povoz bych ho jen tak nezvolil. Retro není můj styl.
Ano a nejde jen o interiér, celkově je kvalita jízdy poměrně "mizerná", myslím hlavně co se týká aspoň určitého komfortu, který je právě pro městský provoz docela podstatný...
Samozřejmě, ale to pak už člověk musí sám usoudit, po jakých silnicích ho bude provozovat a jak mu na nich bude Mini vyhovovat. Jak jsem řekl, jako městský povoz u mě Mini není na prvním místě, spíš se krčí někde vzadu.
No a na zaciatku nebola dodavana seriovo ani klimatizacia...az teraz ju zacali ponukat v nejakom akcnom baliku. 😲
Já bych řekl, že spíš původní odhad byl nadstřelený. V Angličtině je pro to výraz "wishful thinking." Ono v prvním roce dosáhnout zhruba 70% prodejů takové ikony, jako je Mini, bych nenazval neúspěchem a špatnými prodeji. Zvlášť vzhledem k tomu, že BMW/Mini se dobře prodává v USA a Audi si tyto prodeje supluje Čínou, kde se zatím nenabízí.
A pak je tu určitě problematická cílová skupina. Pro mě Mini a A1 nejsou vůbec konkurenti. Jsou ve stejné kategorii, ale jsou to naprosto odlišná auta. Asi jediný zákazník, který si bude skutečně mezi nimi vybírat, je takový, kterému bude jedno, co má za auto, hlavně když mu poskytne tu správnou image. A1 dost stojí na stávajících zákaznících Audi, kteří chtějí malé auto a mají na to si připlatit za alternativu k Polu. Až pak je tu skupina mladých lidí, kteří chtějí Audi. Ale tam dost velkou roli hraje A3, která je celkem levná a obávám se, že jí 20 letý kluk dá přednost (když pominu její stáří).
A pak je tu určitě problematická cílová skupina. Pro mě Mini a A1 nejsou vůbec konkurenti. Jsou ve stejné kategorii, ale jsou to naprosto odlišná auta. Asi jediný zákazník, který si bude skutečně mezi nimi vybírat, je takový, kterému bude jedno, co má za auto, hlavně když mu poskytne tu správnou image. A1 dost stojí na stávajících zákaznících Audi, kteří chtějí malé auto a mají na to si připlatit za alternativu k Polu. Až pak je tu skupina mladých lidí, kteří chtějí Audi. Ale tam dost velkou roli hraje A3, která je celkem levná a obávám se, že jí 20 letý kluk dá přednost (když pominu její stáří).
Vidím to stejně,jenom bych místo A3 dosadil scirocco.
Ale Scirocco není Audi (A3), ani klasický HB nabízený i v pětidveřové verzi...
Souhlas!
Jestli se jim povede těch 120 tisíc letos, tak za předpokladu, že Mini prodá zhruba stejně kusů jako loni, bude mít A1 3x větší prodeje než Mini. A to je, podle mě, fakt rána. I 80 tisíc kusů byl byl ohromný úspěch. Na nováčka ve třídě, který nemá žádnou tradici, je ošklivý a ještě "absurdně předražený."
Já ten problém vidím podobný jako měl VW New Beatle. Cena příliš velká, auto je příliš velké rozměrově na to, že má být ve skutečnosti malé a co nejobratnější do města. Auto má být stylové, ale není prostě tolik hot a roztomilé jako Mini nebo F500, či DS3. Interiér je jen průměrný ve třídě.
Jinými slovy prostě stejný kolaps a neodhadnutí trhu jako u Beatlu.
Jinými slovy prostě stejný kolaps a neodhadnutí trhu jako u Beatlu.
Subaru.in
Ano vsichni kritici maji zde pravdu😒br />
1. Ja vidim hlavne problem v designu, vsude se mluvi otom, ze to auto je skvele pro zeny ... Je pravda auto s timto vzhledem bych si jako kluk proste nekoupil. Kde to ma tu muzskou DNA?
To ze udelaji raklamu jak dva vysoci chlapy se pred tim nefotili zrovna ve studiu povozi zrovna nebyla marketingova perla, ze ?
2. Bez historie a fanousku
Jinak preji Audi uspech, vyhodou je, ze stolika znackama a financnima vysledkama si muze VW ci Audi hrat dlouhou hru na zatloukavanou... :no:
1. Ja vidim hlavne problem v designu, vsude se mluvi otom, ze to auto je skvele pro zeny ... Je pravda auto s timto vzhledem bych si jako kluk proste nekoupil. Kde to ma tu muzskou DNA?
To ze udelaji raklamu jak dva vysoci chlapy se pred tim nefotili zrovna ve studiu povozi zrovna nebyla marketingova perla, ze ?
2. Bez historie a fanousku
Jinak preji Audi uspech, vyhodou je, ze stolika znackama a financnima vysledkama si muze VW ci Audi hrat dlouhou hru na zatloukavanou... :no:
Souhlasím, že je to auto spíš pro ženy ...
No, když se dnes podívám, čím ženy jezdí, přemýšlím, pro které vlastně... Být z Prahy, měl bych dojem, že pro ženy nic menšího jak A4 neexistuje.
Jak jsem to přečetl, tak jsem si vzpomněl na ex, která mě neustále přemlouvala na Q7. Někdy mi připadají nemocné s těmi velkými a "bezpečnými" auty. Ještě to umět bezpečně řídit.
Mojí ženě se líbí Audi, ale třeba z větších SUV se jí líbil víc Touareg I, než Q7.
Johnnn
Ve společnosti, do které se snaží A1 dostat se platí za originalitu a výjimečnost. Tohle je drahý VW s pozlátekm lepší výbavy... Když jsem to tu kdysi nadhodil, vrhlo se na mě hejno sympatizantů Audi, že jde o luxus a technickou kvalitu a já to jako socka nepochopím. Spíš je to low end Audi a sem tam se najde někdo, kdo si myslí, že A1 je vstupem skupiny "Hele mám Audi". Na obranu Audi je ale nutno brát v potaz nevlídnost ekonomické situace.
Je to zástupce Audi v její nejmenší/nejnižší třídě, low end je opravdu něco jiného a souvisí i s cenovkou, což zrovna u A1 jaksi nesedí.
Samozřejmě, že A1 je logicky i vstupem do "hele mám Audi", nebo snad ne?
A1 je třeba pro solventního majitele A8/7/6, který chce koupit své ženě/dceři/milence... malé auto (do města, nebo na golf) a chce "držet" stejnou prémiovou značku.
Přitom neřeší společný technický základ s Polem, nebo cenovku...
Samozřejmě, že A1 je logicky i vstupem do "hele mám Audi", nebo snad ne?
A1 je třeba pro solventního majitele A8/7/6, který chce koupit své ženě/dceři/milence... malé auto (do města, nebo na golf) a chce "držet" stejnou prémiovou značku.
Přitom neřeší společný technický základ s Polem, nebo cenovku...
Ji/Ri
BRUMÍK x 100000 = A1.
Ano, je to tak. Za tohle jedno prdítko mám jednostotisíc Brumíků!!! A to nepočítám množstevní slevu. Proto se to neprodává.
Jinak souhlas, že aby to byla A1 jaksepatří, tak to musí být dovybavené jaksepatří a pak ale už zase cena není jaksepatří. >😁 >😁 >😁
Ano, je to tak. Za tohle jedno prdítko mám jednostotisíc Brumíků!!! A to nepočítám množstevní slevu. Proto se to neprodává.
Jinak souhlas, že aby to byla A1 jaksepatří, tak to musí být dovybavené jaksepatří a pak ale už zase cena není jaksepatří. >😁 >😁 >😁
_Teddy_
Ocakavam, ze predseda tunajsieho VWanklubu nam urychlene prelozi tento clanok tak, aby sme ho "spravne pochopili". Zrejme na tom uz usilovne pracuje. Verim ze je to dost narocna uloha, tak mu na to dajme este trochu casu... 😄
chester
taketo prehlasenie, ze sa nepredava...neprida na predajoch...
ale taketo nieco sa v podstate dalo cakat...
ale taketo nieco sa v podstate dalo cakat...
Ale ono sa to predava, akurat cisla za rok 2010 sa akosi podivne vyvijaju😒br />
10/2010: 50000
11/2010: 40000
01/2011: 30000
11/2010: 40000
01/2011: 30000
maxi!
problem vidim v tom, ze ked chcete postavit peknu A1 audinku, tak uz zacina byt velmi draha a tym padom uz nezmyselna... svojich klientov si najde, ale ... ja by som urcite radsej Mini.
VáclavI
Divná vyjádření
1) Říjen: Do konce tohoto měsíce vyrobíme a prodáme auto s pořadovým číslem 50.000
2) Listopa😜 Ještě letos dodáme (což není to samé co prodáme) 30-40 tisíc kusů
3) Leden 2011: Hrdě prohlásil😜rodejní cíl pro uplynulý rok, tedy 25-30 tisíc vozů, byl splněn! (Nezdá se mi, že by v lednu neměly výsledky kolik se tedy prodalo vozů A1 - vakuum 5000 vozů je moc).
Z vyjádření plyne jednoznačný trend - zatímco v září a říjnu bylo objednávek hodně, tak listopad a prosinec došlo k výraznému poklesu.
Ale ruku na srdce, za 4 měsíce prodat 25 tisíc aut je v porovnání s cenou a výrobkem, který za to dostanete, obrovský úspěch !!!!!!!! Každý den roku 2010 přišlo 205 lidí, kteří byli ochotni zaplatit za tento vůz a odvést si ho. Blahopřeji Audi !!!!!!
1) Říjen: Do konce tohoto měsíce vyrobíme a prodáme auto s pořadovým číslem 50.000
2) Listopa😜 Ještě letos dodáme (což není to samé co prodáme) 30-40 tisíc kusů
3) Leden 2011: Hrdě prohlásil😜rodejní cíl pro uplynulý rok, tedy 25-30 tisíc vozů, byl splněn! (Nezdá se mi, že by v lednu neměly výsledky kolik se tedy prodalo vozů A1 - vakuum 5000 vozů je moc).
Z vyjádření plyne jednoznačný trend - zatímco v září a říjnu bylo objednávek hodně, tak listopad a prosinec došlo k výraznému poklesu.
Ale ruku na srdce, za 4 měsíce prodat 25 tisíc aut je v porovnání s cenou a výrobkem, který za to dostanete, obrovský úspěch !!!!!!!! Každý den roku 2010 přišlo 205 lidí, kteří byli ochotni zaplatit za tento vůz a odvést si ho. Blahopřeji Audi !!!!!!
jo,prodali 25.000 a1,ale s bez zisku.jen s velikejma slevama :no:
To je otázka jestli se ziskem. Jsem přesvědčený, že na tom mají celkem velký zisk i přes poskytnutou "slevu", protože do vývoje nemohli moc investovat. Zajímavé je spíše fakt, že přes "přejezený" design, katastrofální vnitřek (který není hoden prémiového auta) to lidé stále kupují. To dokazuje jen to, že z továrny VW GROUP může vyjet cokoliv a bude to mít prodejní úspěch, alespoň jako A1.
Přečti si něco o maržích. Zas tak dolu nešli. A nikde se nepíše, že automobilka slevila na své marži, ale že dealeři dali slevy. Ono to není neobvyklé. Dealeři dostávají slevy podle objemu objednaných aut. Pro ně je horší neprodat než dát velkou slevu.
Pak je otázka, jaké vývojové a výrobní náklady Audi s A1 má. Já bych řekl, že na A1 budou mít jednu z největších marží v portfoliu.
Pak je otázka, jaké vývojové a výrobní náklady Audi s A1 má. Já bych řekl, že na A1 budou mít jednu z největších marží v portfoliu.
rohYpnol
Prodeje zatím potvrzují to, co jsem psal při začátcích prodeje Audi.
Konkurence nabízí styl, nápaditost.
Audi A1 není nic víc či míň než jen malé Audi, což bohužel znamená s nadsázkou Fabia se čtyřmi kroužky místo šípu.
Myslím, že prodeje odpovídají nabízenému produktu.
Konkurence nabízí styl, nápaditost.
Audi A1 není nic víc či míň než jen malé Audi, což bohužel znamená s nadsázkou Fabia se čtyřmi kroužky místo šípu.
Myslím, že prodeje odpovídají nabízenému produktu.
Bohužel, tady musím souhlasit. Jen nerozumím, to se diví automobilka a nebo Auto Bild ?
Vždyť audi sama říká, to není auto pro kde koho, podle toho vypadají prodeje, ne?
Vždyť audi sama říká, to není auto pro kde koho, podle toho vypadají prodeje, ne?
Frasier
Príčina je jednoduchá. Audi vrazilo do triedy mini a myslelo si že si môže dovoliť sebavedomú cenovku, nuž ako i trh ukazuje.. nemôže.
Zásadní problém té ceny je v tom, že už proti o třídu větší Audi A3 je to prostě moc. A pokud nedává větší smysl cena A1 už vedle A3, jak může dávat smyls proti konkurenci, natož proti neprémiovým značek, jako je Citroen (DS3), nebo Fiat (500).
Souhlas, A3 je další problém. Za podobné peníze je A3, větší, prostornější, užitnější, těch pár lidí, co chce malou Audi za velké peníze není tolik.
GTI
Prodeje neskomírají, ájedničky se zcela přirozeně prodávají, to jen plejstešni pozvedli voči od obrazovek a hledají šestimístné číslo u malého bratříčka své pokojové modly - AUDI R8.
Nebylo žádné očekávání prodejů v úrovni, která smete čísla MINI. Ajednička vstoupila poprvé na trhy, nemá prošlapanou cestu předchůdcem, přišla navíc do poměrně složitého ekonomické období.
Čas ájedničky přijde tak do tří let - brzy vyjede na čtyřech dveřích, následovat bude čtyřkolka, a přesně tohle budou trumfy tohoto auta. Ostatně nebude to dlouho trvat a do daného segmentu vstoupí jak BMW tak Mercedes. Budeme jistě všichni se zájme sledovat, jak se prodejní čísla u konkrétních modelů proměňují.
Popravdě, a bez ohledu na to, kolik se ájedniček prodalo si napišme, že je to v rámci třídy fantastické autíčko, a tedy pro toho, kdo nežmoulá v peněžence posledních pár lupenů a hodlá jezdit malým prémiovým autem, je tahle audina jistě silnou motivací, koneckonců už třicet tisíc kupců si cestu k A1 našlo. A to není u zcela nového modelu rozhodně málo.
P.S. Nahoře jsem zatrhl... MINI 😉
Nebylo žádné očekávání prodejů v úrovni, která smete čísla MINI. Ajednička vstoupila poprvé na trhy, nemá prošlapanou cestu předchůdcem, přišla navíc do poměrně složitého ekonomické období.
Čas ájedničky přijde tak do tří let - brzy vyjede na čtyřech dveřích, následovat bude čtyřkolka, a přesně tohle budou trumfy tohoto auta. Ostatně nebude to dlouho trvat a do daného segmentu vstoupí jak BMW tak Mercedes. Budeme jistě všichni se zájme sledovat, jak se prodejní čísla u konkrétních modelů proměňují.
Popravdě, a bez ohledu na to, kolik se ájedniček prodalo si napišme, že je to v rámci třídy fantastické autíčko, a tedy pro toho, kdo nežmoulá v peněžence posledních pár lupenů a hodlá jezdit malým prémiovým autem, je tahle audina jistě silnou motivací, koneckonců už třicet tisíc kupců si cestu k A1 našlo. A to není u zcela nového modelu rozhodně málo.
P.S. Nahoře jsem zatrhl... MINI 😉
Chudáci plejstejšni v AutoBildu, člověku by jich bylo skoro líto...
Posuzuj nikoliv to, kolik se jich údajně mělo prodat podle údajného sdělení údajně někoho od AUDI, posuzuj to, kolik se jich prodalo. To číslo nelze k ničemu vztahovat, možná tak historicky k nájezdu nového MINI.
Jestli jsem ta čísla správně přečetl, pak A1 prodala asi 3/4 toho co MINI. A to jako má být u nového modelu ten propadák?
P.S. Zkoumal jsem snímky, je to fantastický vůz.
Jestli jsem ta čísla správně přečetl, pak A1 prodala asi 3/4 toho co MINI. A to jako má být u nového modelu ten propadák?
P.S. Zkoumal jsem snímky, je to fantastický vůz.
GTI z které višně jsi spadl? Opravdu chceš diskutovat o slovech šéfa Audi? Dělal reklamu aby se auta prodávala? Plácá jen tak do větru? tak aby to na něho někdo za půl roku vytáhl a smál se jeho predikcím? Predikcím šéfa AUDI?
Audi se seklo - neodhadlo chování trhu - to je přeci normální, ne? I v Německu.... >😁
Audi se seklo - neodhadlo chování trhu - to je přeci normální, ne? I v Německu.... >😁
AUDI se neseklo, AUDI řeklo, že očekává prodej ix tisíc kusů. To jsou přece obchodní hrátky, přesně jako Alfa haleká, že bude vyrábět půl miliónu od příštího roku... A1 se prodalo méně. Nic to však nevypovídá, neb číslo k němuž vztahuješ nemá "směroplatnou" váhu. Porovnávej reálná prodejní čísla A1, MINI a MiTo. Nic jiného nehraje roli. To jako když ti zítra šéf AUDI řekně, že čeká letos dvě stě tisíc a v prosinci se zjistí 150, ty tu budeš tvrdit, že je to propadák i když smete konkurenci? Uvažuj prosím.
GTI, ty si nikdy s autami nerobil, ako vidim.
Ked ti zajtra sefstvo automobilky nastavi predajny plan na (priklad) 20.000 aut a ty ako obchodny riaditel ceskeho importera (dcerskej firmy fabriky) mu na konci roku povies sorry, iba 15 tisic - tak si mozes rovno zhanat novy flek. A zrejme aj so svojim prvym nadriadenym.
Samozrejme, ak nepadli v rovnakom pomere predaje aj konkurentom (zaklinadlo "kriza" sa pouziva dost casto).
Ked ti zajtra sefstvo automobilky nastavi predajny plan na (priklad) 20.000 aut a ty ako obchodny riaditel ceskeho importera (dcerskej firmy fabriky) mu na konci roku povies sorry, iba 15 tisic - tak si mozes rovno zhanat novy flek. A zrejme aj so svojim prvym nadriadenym.
Samozrejme, ak nepadli v rovnakom pomere predaje aj konkurentom (zaklinadlo "kriza" sa pouziva dost casto).
Kdyš jsem kdysi pár měsíců v Audi, tak tam taky každý kroutil hlavou nad A3. Každý brblal, že budou dělat Golfíka. Ředitel Audi ta nemohl překousnout, že budou dělat auto na stejné platformě a se stejnou technikou jako Seat a Škodovka. Přijel Piech a v Audi to pochopili. Úspěch A3 dal Piechovi za pravdu, jen ten ředitel už u toho nebyl. Jak vidíš, i s šéfem Audi se dá diskutovat.
Ty jsi jak kolovrátek. Takže budu taky opakovat z diskuze pod tvým blogem: "...nemohu – a každý soudný člověk se mnou – souhlasit s čekáním na třetí rok prodejů. V tu dobu totiž už většinou probíhají naplno přípravy případné další generace modelu, a takové rozhodnutí je výsledkem téměř jediného kritéria – prodejnosti aktuálního provedení. Až si za tři roky půjdeš koupit A1 a oni ti nabídnou zánovní kousek s najetými padesáti metry, ale rokem výroby 2010, vezmeš?"
a ještě
"...další modelové varianty přece nebudou řešit neprodejnost aktuálního provedení. Možná nebýt pod křídly VW, Audi by čísla přešlo, podobně jako to bylo u A2, ale známá snaha dostat koncern na špici automobilového průmyslu neodpouští žádná pochybení…"
a ještě
"...další modelové varianty přece nebudou řešit neprodejnost aktuálního provedení. Možná nebýt pod křídly VW, Audi by čísla přešlo, podobně jako to bylo u A2, ale známá snaha dostat koncern na špici automobilového průmyslu neodpouští žádná pochybení…"
To přece nemá s realitou nic společného, zajímej se jen o to, kolik vozů se prodalo. Je to podle tebe dobré nebo špatné číslo? Jistě nejen dobré, jistě výborné. A než o tom to je. Zde se zcela nesmyslně vychází z čísla které v rámci nadržení davů vypustí tiskový mluvčí a k tomuto číslu se tedy zde vztahují úvahy o úspěšnosti či neúspěšnosti modelu. To je přece systémově špatně. Porovnej s konkurencí. Porovnej reální čísla trhu.
Nemáš pravdu. Když se uvažuje výroba nového vozu, udělají se rozpočty, které jsou postaveny na predikci trhu, na tom, jestli a jak velký bude zájem kupujících o daný vůz. Podle toho se nastaví výroba, dodávky od subdodavatelů, propagace nového modelu a všechny další záležitosti kolem. A to jsou částky dalece přesahující náš obzor. Kdybys měl někdy co dočinění s podobným firemním plánováním, věděl bys, že neúspěch je v takovém případě i nesplnění očekávaných prodejů, nemluvě o jejich překonání.
Navíc si pořádně přečti všechny vydané materiály, uvidíš, že nejde o žádné info od mluvčího, ale o - tebou tolik popíranou - realitu.
Navíc si pořádně přečti všechny vydané materiály, uvidíš, že nejde o žádné info od mluvčího, ale o - tebou tolik popíranou - realitu.
Doufám se nedomníváš, že to číslo, které bylo vypuštěno na veřejnost je totožné s číslem, na které se konfiguruje model... to bys mě dojal.
Asi teda víš víc, než všichni dohromady (včetně celého vedení koncernu).
Hele, tvoje hláška s "vejbuchem tisíciletí" je tady už legendární, ale tahle o prodeji ájedničky se tomu možná i vyrovná >😁
Hele, tvoje hláška s "vejbuchem tisíciletí" je tady už legendární, ale tahle o prodeji ájedničky se tomu možná i vyrovná >😁
Samozřejmě mě těší, že umíš mé slogany zpaměti, to je milé. Nevím víc, jen se asi více orientuji než ty, nebo umím než ty lépe číst. Každopádně sledujme prodeje, za rok už bude jistě o čem psát.
Audi vseobecne fandim taky, ale tady to neokecas GTI😒br />
Jasne samo vedeni reklo predpokaldane prodeje XY a tuto predpoved znatelne 2x zmenilo na nizsi objem.
To jak se prodava a neprodava rozhodnou leta. Ale predpokaldany prodej proste nevysel u soudruhu e😜ertu. Prote i mistr tesar se nekdy utne.
Jasne samo vedeni reklo predpokaldane prodeje XY a tuto predpoved znatelne 2x zmenilo na nizsi objem.
To jak se prodava a neprodava rozhodnou leta. Ale predpokaldany prodej proste nevysel u soudruhu e😜ertu. Prote i mistr tesar se nekdy utne.
Není co okecávat. To číslo, které vedené AUDI vypustilo do světa před zahájením prodejů přece nebylo číslo, s nímž to vedení počítalo. To je pouhá reklamní masáž veřejnosti. Prodejní číslo nelze u novéhomodelu tudíž vztahovat k ničemu, jen jak píši nahoře, velmi hrumě k číslům nájezdu konkurence, tedy MINI.
My nevíme jaký byl předopkládaný prodej, víme ovšem, jaký je prodej faktický. Ten hodnoťme. A tedy faktický prodej dosahuje vysokých čísel.
My nevíme jaký byl předopkládaný prodej, víme ovšem, jaký je prodej faktický. Ten hodnoťme. A tedy faktický prodej dosahuje vysokých čísel.
Když se koncern prodává lépe než očekávání, je to úspěch. Když se koncern prodává podle očekávání, je to úspěch. Když se koncern prodává hůř než je očekávání, je to úspěch, protože vysoká čísla byly jen marketing >😁
Takže neúspěch A1 je jen jinak pojatý úspěch.
Kdybych byl předseda vlády, tak vím, kdo by měl být můj mluvčí.
Upřímně si myslím, že A1 může přijít s modrým z nebe a stejně se nebude prodávat nijak závratně. Problém není v tom, že to je novinka. Problém je v tom, že to je jen malé Audi. Bez ducha a bez elánu. Možná technicky ok, ale od malého vozu se čeká především styl.
A toho najdu víc i u Citroenu DS3. Emocionální důvod ke koupi A1 zkrátka (asi nejen podle mě) není.
Takže neúspěch A1 je jen jinak pojatý úspěch.
Kdybych byl předseda vlády, tak vím, kdo by měl být můj mluvčí.
Upřímně si myslím, že A1 může přijít s modrým z nebe a stejně se nebude prodávat nijak závratně. Problém není v tom, že to je novinka. Problém je v tom, že to je jen malé Audi. Bez ducha a bez elánu. Možná technicky ok, ale od malého vozu se čeká především styl.
A toho najdu víc i u Citroenu DS3. Emocionální důvod ke koupi A1 zkrátka (asi nejen podle mě) není.
Ve všem se fatálně mýlíš. AUDI z pohledu techniky a stylu nemá problém, auto je to ve své třídě přesně takové,jaké má být, více orientované na ženy, pohledově hravé, milé.
Celý problém je uměle udělaná novinářská bublina. Zde se porovnává a hodnotí úspěšnost a neúspěšnost modelu podle dvou čísel - podle reálu a podle předpokladu. To je samozřejmě nesmysl a takto je také nutno na to nahlížet. Ten "předpoklad" přece není číslem absolutním, to je jen výstřel k závodu - hurá do prodejen...
Porovnávat by se mohla jen čísla nájezdu MINI a nájezdem A1, to by mohlo něco napovídat, avšak to nejdůležitější je, jak si nový (zcela nový) model stojí v reálu. A to postavení je přece vynikající - stálice, eso, tedy MINI prodal 40 tisíc a A1 třicet tisíc. Nebo tobě se zdá těch 30 tisíc málo?
Celý problém je uměle udělaná novinářská bublina. Zde se porovnává a hodnotí úspěšnost a neúspěšnost modelu podle dvou čísel - podle reálu a podle předpokladu. To je samozřejmě nesmysl a takto je také nutno na to nahlížet. Ten "předpoklad" přece není číslem absolutním, to je jen výstřel k závodu - hurá do prodejen...
Porovnávat by se mohla jen čísla nájezdu MINI a nájezdem A1, to by mohlo něco napovídat, avšak to nejdůležitější je, jak si nový (zcela nový) model stojí v reálu. A to postavení je přece vynikající - stálice, eso, tedy MINI prodal 40 tisíc a A1 třicet tisíc. Nebo tobě se zdá těch 30 tisíc málo?
Všechno to jsou jen plky. Úspěšnost malého auta nejlépe poznáš podle toho, kolik se jich vyskytuje na ulicích nějakého velkého města na západ od Rozvadova - a musím tě zklamat: nedávno ve Vídni na každém rohu Mini, f500 (dokonce i pár Abarthů), několik DS3. A světe div se - tu úspěšnou A1 jsem zahlídl jen jednu. No dobře to bylo v tom "chudém" Rakousku, ale též poměrně nedávno ve Stuttgartu - Mercedes a Porsche neberu, ty tam jsou na domácím hřišti 😉 , ale když malé auto tak opět ta stará známá sestava f500, Mini... No ať to zkrátím, za ty dva dny co jsem tam pobýval jsem potkal až dvě. Teď mě jistě napadneš, že to o ničem nevypovídá, že ty davy á jedniček stály asi v garážích....
Ano, souhlasím, plkáš hutně. Ty si jako představuješ, že budeš od zítřka vídat tolik jedniček jako MINI?
Opakuji i pro tebe - Za stejné období prodalo MINI 40, jednička 30 tisíc. Je to snad špatný výsledek?
Opakuji i pro tebe - Za stejné období prodalo MINI 40, jednička 30 tisíc. Je to snad špatný výsledek?
Počítalo se s tím, že existují nějaké davy natěšených kupujících, které se po horké novince vrhnou. Tomu se přizpůsobil krom marketingových řečí i objem výroby. Ukazuje se, že to není tak žhavé, vyrobená auta stojí na parkovišti a sami prodejci spekulují o tom, že je A1 příliš drahá.
Žádná tragédie se nekoná, přijdou nové varianty, troška marketingu a přinejhorším nějaká ta akční nabídka...
Žádná tragédie se nekoná, přijdou nové varianty, troška marketingu a přinejhorším nějaká ta akční nabídka...
Osobně to vidím ještě v příznivějším světle, a to především ve vztahu k reálu. Problém by byl, kdyby A1 nějak výrazně a dlouhodobě zaostávala za MINI či MiTo, ale na tyhle soudy je čas.
Jinak souhlas, půjde to nahoru pomocí dveří a čtyřkolky, to je jasné.
Jinak souhlas, půjde to nahoru pomocí dveří a čtyřkolky, to je jasné.
Takto isto kedysi prestrelil VW ceny noveho Golfa V. - auta smutne stali u nemeckych dealerov, az dovtedy, kym sa nezacali prepisovat cenniky.
Podle mě je úspěch/neúspěch dán NAOPAK především splněním prodejních cílů, resp. jejich překonání. To je úspěch. Nic víc, nic míň.
To, že se nějaký vůz (zcela obecně vzato, ne A1) prodává v absolutních číslech slušně ještě není úspěch. A naopak prodej třeba pár vozů ročně přeci není neúspěch.
Takové udání třeba 10 Spykerů na český trh by byl úspěch. Naopak prodeje Fabie rozhodně nemusí být označováno jako úspěch, když i Octavií se prodá víc.
Automobilka má určitá očekávání a na to dimenzuje vše - výrobní náklady, cenu... Z pohledu automobilky naplnění očekávaných prodejů znamená, že automobil bude ziskový. TO je pro automobilku úspěch.
Pokud jsou očekávání neopominutelně vyšší, pak neúspěch.
To, že se nějaký vůz (zcela obecně vzato, ne A1) prodává v absolutních číslech slušně ještě není úspěch. A naopak prodej třeba pár vozů ročně přeci není neúspěch.
Takové udání třeba 10 Spykerů na český trh by byl úspěch. Naopak prodeje Fabie rozhodně nemusí být označováno jako úspěch, když i Octavií se prodá víc.
Automobilka má určitá očekávání a na to dimenzuje vše - výrobní náklady, cenu... Z pohledu automobilky naplnění očekávaných prodejů znamená, že automobil bude ziskový. TO je pro automobilku úspěch.
Pokud jsou očekávání neopominutelně vyšší, pak neúspěch.
Pominuli hodnocení tohodle "průšvihu", tak ačkoliv nemám před sebou výkresy A1, tak si opravdu nejsem jist, jestli platforma Pola dává možnost 4x4 a nikde jsem o 4 dveřích taky neslyšel, navíc by to u takové "malé" stylovky do města nedávalo moc smyslu.
Za 3 roky věštím žádnou změnu. 😉
Za 3 roky věštím žádnou změnu. 😉
Vynecháváš články Ronaulte, už to tu proběhlo, a to jak dveře, tak 4x4. Volvo také přijde u C30 (vím, kompakt) se čtyřmi dveřmi.
GTI a WL: Tak to se omlouvám, inu jde vidět, že Audi není můj šálek čaje.
GTI: Jak jsem slíbil, plním. Dneska jsem byl staticky prověřit 508 a příští týden až se vrátí z prezentace prodejci kombík mne čeká testovačka.
Zatím dojmy jen takové zkrácené. Interiér vpředu bravurní, vzadu pohledově slabší, prověřím příští týden (dnes jsem byl primárně testovat něco jiného) a jinak dobře prodejce chtěl zaujmout otévíráním kufru tlačítkem v Nule nápisu 508 >😒]
GTI: Jak jsem slíbil, plním. Dneska jsem byl staticky prověřit 508 a příští týden až se vrátí z prezentace prodejci kombík mne čeká testovačka.
Zatím dojmy jen takové zkrácené. Interiér vpředu bravurní, vzadu pohledově slabší, prověřím příští týden (dnes jsem byl primárně testovat něco jiného) a jinak dobře prodejce chtěl zaujmout otévíráním kufru tlačítkem v Nule nápisu 508 >😒]
Měl jsi mu říct: "Přece nejsem žádná nula, tak proč bych si měl zrovna s ní otevírat kufr... >😒]
To prodejce musel poznat, když jsem přijel vybírat auto pro přítelkyni jako dárek k řidičáku >😒] >😁 >😒]
Jen si se mu zapomněl zmínit, že přítelkyně dokončí řidičák "už" tak během 10ti let, takže bude lepší počkat na 509ítku... 😲 >😒]
Nene, 508 ne pro přítelkyni, tu jsem omrkl jen proto, že tam byla. 😉
Ale já mu hned říkal, že ani o 508 aktuálně zájem nemám, možná za pár let, ale znáš to, musíš se chovat jako správný prodejce: [odkaz] 😄
Ale já mu hned říkal, že ani o 508 aktuálně zájem nemám, možná za pár let, ale znáš to, musíš se chovat jako správný prodejce: [odkaz] 😄
😄 Pak to sem napiš. Já ho viděl za plotem, ak dyž jsem jel z jednání, chtěl jsem ho zkusit, ale byl fuč, tak si musím jízdu objednat.
Koukám, že každý se chce svézt, každý si jej pučuje, ještě aby si jej každý i pak koupil. 8-s >😁 Napsat napíšu, asi ne do blogu, ale možná alespoň SZ lidem ze seznamu pošlu 😉
Současná platforma Pola dává možnost 4x4 100%ně a o pětidveřoví A1 už se vážně a jasně mluvilo při jejím představení, podobně je to i u 4x4...
Tak uvidíme. Překvapuje mne, že to ještě nevyužívají u Pola.
Asi by to zrovna u POLA moc lidí nezaplatilo...
No, trochu přizvednout, oplastovat a byla by to dobrá konkurence třeba pro SX4, které není zrovna v malém procentu na malé auto prodáváno ve čtyřkolce.
PS: Proč pořád všichni píšou Polo Caps Lockem? 😲 To, že je POLOviční neznamená, že musí mít velké písmo >😒]
PS: Proč pořád všichni píšou Polo Caps Lockem? 😲 To, že je POLOviční neznamená, že musí mít velké písmo >😒]
Přizvedlá oplastovaná verze Pola (konkurence vašemu delšímu novému "allhroudu") už je i bez 4x4 (CrossPolo) [odkaz]
, ale to má do velikosti |SX4ky ještě trochu daleko...
, ale to má do velikosti |SX4ky ještě trochu daleko...
Vím, že je, ale alespoň by si jen "trapně" nehrála na "allhrouda" 😉 No, zase až tolik daleko to není. SX4 je větší, ale není to až tak velký rozdíl 😉
"Trapně" nehrála na "allhrouda"? Myslíš podobně jako jeden nejmenovaný přírůstek do vaší rodiny... >😒]
lled
Koukal jsem na aktuální nabídku u dealearů a aut A1 všech verzí je dohromady přes 50 ks, tzn. poslední dva měsíce mohou být pouhým nákupem "na sklad". Předtím žádné velké prodeje nebyly.
shark11
Uži pri jeho uvedení som neveril, že bude dosť ľudí čo vyhodia za malé peniaze veľké prachy ...
Tí čo na to majú - zväčša kúpia veľkú "kravu" a malé je pre nich nezaujímavé, nech je už akokoľvek "zázračné" . ...
A "bežný" človek to nekúpi pre cenu ...
Zdá sa mi dosť naivná predstava u Audi, ža ako zmenšia rozmery tak predajú svoj luxusnú voz za cenu pomernú veľkému ...
To isté sa stalo pri A2 ...
Ešte by to malo šancu, keby to bolo naozaj čosi dizajnovo výnimočné ... ale to nie je prípad ani A2, ani A1 ....
Tí čo na to majú - zväčša kúpia veľkú "kravu" a malé je pre nich nezaujímavé, nech je už akokoľvek "zázračné" . ...
A "bežný" človek to nekúpi pre cenu ...
Zdá sa mi dosť naivná predstava u Audi, ža ako zmenšia rozmery tak predajú svoj luxusnú voz za cenu pomernú veľkému ...
To isté sa stalo pri A2 ...
Ešte by to malo šancu, keby to bolo naozaj čosi dizajnovo výnimočné ... ale to nie je prípad ani A2, ani A1 ....
A2 byla až moc revoluční na svou dobu. Podle mě neúspěch A2 odsoudil hliníkový ASF do sfér A8 na dalších 20 let. Koeficient odporu vzduchu má nižší než cokoli v současné nabídce Audi, MB i BMW (pokud vím). Její neúspěch utlumil snahu Audi zavést pokrokové a drahé technologie do sériové produkce. Takže v konečném důsledku je to ztráta pro nás všechny. Možná, že se v roce 2020 dočkáme hliníkové, nebo kompozitové A4, ale já o tom silně pochybuji - leda by tam trh jako celek došel přirozenou cestou v honbě za ekonomikou provozu.
A1 jsem potkal na Václaváku a tedy zvenku pěkný hnus. Moje Polo je zvenku hezčí 😄 Interiér má ale A1 lepší, o tom žádná
A hlavně podle 3D pohledu do interieru A1 to vypadá, že všechny ergonomické nesmysly, které Fábia má u A1 prostě nejsou
Jinak už z toho schyzofreního názvu "mini MPV" mám hrozný pocit, je to něco jako suchá voda a nechápu proč se divíš, když sis vybral zhrovna mini...
(samozrejme som názoru, že jej cena je premrštená a preto sú predaje také aké sú...)