Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
0
V clanku mate uvedeno "Dva vačkové hřídele pro každou řadu válců (tedy celkem čtyři pro celý motor) obsluhují celkem 60 ventilů." a v prilohach pod clankem je uvedeno ze pouziva 4 ventilovou techniku, coz je podle me 48 ventilu celkem. Jinak je to pekny clanek a nekdy bych se do zvuku 12-ti valce rad zaposlouchal.
0
Uz jsem autora upozornil, samozrejme tam patri 48 ventilu.
0
Díky za upozornění - opraveno.
Doufam, ze nekteri jedinci konecne pochopi, ze W12 neni pouze nejaka "slepenina". Ostatne jsem to tvrdil vzdy. A8 W12 + quatrro je diky tomu jedinecna kombinace, ktera nema konkurenci. Mozna by sluselo pripomenout, ze prvni verze nevzesla od vw (ten jejich W8 byla mimochodem ubohost), ale od audi, a to v 91 v konceptu avus.
W8 v Passatu byl mimořádně kultivovaný (což by měla být samozřejmost u osmiválce), ale postrádal odpovídající zátah z nízkých otáček.
Skoda ze tahle serie je jen o 12valcich ktery jsou v produkci. Zmineny 12valec ve studii Avus od Audi byl dost zajimavej motor. Pokud si dobre pamatuju tak mel tri radi valcu po 4 (3x4) rezestup byl snad 45 stupnu. Motor byl velice kompaktni na delku, ale s vyskou uz to asi tak viborny nebylo, stredni rada byla vlastne kolmo nahoru. Mam pocit ze tam taky resili problem s klikovkou.
Kadopadne moc peknej clanek!! Jen tak dal. Pripomina my to trochu stary dobry leta Automobilu, kdy se tam taky venovali hodne technice.
Kadopadne moc peknej clanek!! Jen tak dal. Pripomina my to trochu stary dobry leta Automobilu, kdy se tam taky venovali hodne technice.
Ondro, mozna by nebylo na skodu zapracovat na pravopisu. To, co jste predvedl ve Vasem prispevku je opravdu sila Chvilema jsem si rikal, ze to tak asi pisete schvalne. Ale vecne s Vama samozrejme souhlasim
Vim ze to neomlouva, ale neziju v Cechach, cesky toho bohuzel moc nenamluvim a tim min napisu. Taky to pak s tou moji cestinout tak vypada. No ale moh jsem si to po sobe precist
Navic postradal konkurencni vykon, se svymi smesnymi 202 kW! Nicmene vw to vyresil jak jinak, nez ze si "pujcil" (nastesti) starsi verzi skvele 4.2 od audi.
VW si půjčil V8, ale do Phaetonu, ne do Passatu 😉 BMW ve střední třídě osmiválec nemělo a 5er o třídu výš měla srovnatelný výkon (210kW, ač o 10% vyšší objem i krouťák) a Mercedes měl taky jen kompresorovou speciálku C55AMG. Passat W8 navíc nikdy nebyl brán jako sportovní model, už jen kvůli vysoké hmotnosti, ale jako pohodlná limuzína střední třídy s výjimečným motorem, trvalým quattro (torsen) a výkonem dostatečným pro většinu smrtelníků. To auto bylo skvělý autobahn cruiser, kde 270km/h nebyl až takový problém. S 6MT převodovkou to bylo velmi efektivní náčiní a i se to slušně řídilo, takže rovnou předejdu řečem "jak moc to žralo" - určitě míň než V8 sesterského Audi - dalo se jezdit normálně svižně za 10 😊
To vůbec není pravda, ten motor měl stejnou maximální hodnotu krouťáku jako M3 CSL, navíc o 2150ot. níž 😊 Už od 1000ot jde s motorem velmi dobře pracovat. :-!
Ad kultivovanost, to není až tak pravda, vidlicový osmiválec má inherentní nevyváženost (z hlavy nevím jakého druhu, navíc se to bude lišit konstrukcí/typem kliky), notabene W8, ta musela mít kvůli dobrému vyvážení dvojici vyvažovacích hřídelů, což dále zesložiťovalo už tak složitou konstrukci a násobilo údržbu (poháněl ho z kliky řemínek, co odcházel i po 60tis km).
Ad kultivovanost, to není až tak pravda, vidlicový osmiválec má inherentní nevyváženost (z hlavy nevím jakého druhu, navíc se to bude lišit konstrukcí/typem kliky), notabene W8, ta musela mít kvůli dobrému vyvážení dvojici vyvažovacích hřídelů, což dále zesložiťovalo už tak složitou konstrukci a násobilo údržbu (poháněl ho z kliky řemínek, co odcházel i po 60tis km).
Dobry clanok. Cital som si dnes aj o preplnovani a dufam ze podobne clanky budete pisat aj nadalej. Vdaka redakcia.