Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Chevrolet Spark (Matiz): naše první jízdní dojmy

18 komentářů

Hezky fotky! Ale vic se mne libi okoli Assisi nez to male auticko.
Ked to tak citam, tak mi pripada ze Matiz (Spark) ma vysoku predajnost len vdaka dobremu PR. Inak po vastnej skusenosti mozem povedat ze Hyundai Atos Prime je praktickejsie auticko nielen velkostou (220 l kufor) ale aj variabilitou, vybavou a motorom (zhodny s 1.1 v modely Getz).
Preto by som dal tip pre novinarov, co tak urobit porovnavaci "bratrovrazedny test" tychto dvoch "korejskych" vozidiel v podobnej vybave. Atos Prime je totiz len rok stary model, takze by to bolo aj rovnocenne prorovnavanie. A obe auto maju skor zensky design.
Vdaka
No já mám vlastní zkušenost s Matizem i s Atosem a zatímco v Matizu si bez problémů sednu za volant (měřím 196 cm), tak v Atosu jedině pod podmínkou, že udělám díru do palubovky pro pravé koleno (případně že pravým kolenem budu řadit) a levou ruku vystrčím z okýnka... O místě vzadu ani nemluvě. Atos je koncepčně ještě starší než Matiz, ten "mikrofacelift" loni nic nezmění na provedení interiéru (pákové ovladače ventilace ala Favorit) ani jízdních vlastnostech (a má vyšší povinné ručení, což je pro důchodce, kteří tvoří nemalou část zákazníků těchto miniprdítek, jeden z nejdůležitějších argumentů).
v Asissi jsem byl, je to už moc let, jel bych tam zase, ale být na místě redaktorů, jdu raději do města, do kostela a projít si uličky, než ztrácet čas korejským bobkem
Já nevím, nějak mi to celé připadá postavené na hlavu. Korejské auto s italským designem a americkým jménem? Když se řekne Chevrolet, okamžitě mě napadne Chevy Bel Air 1957, Camaro nebo nové Monte Carlo. Všechno typicky americké koráby. A teď se Jmenuje Chevrolet i tenhle diblík???
matiz se musí žít!
Chevrolet je i v USA značka spíš pro chudší. (kromě imageových modelů jako Corvette, SSR,...) Pravda rozměry jsou o dost větší, ale takový je rozdíl i mezi evropskou a americkou divizí Fordu a nikomu to už dnes zvláštní nepřijde: že by říkal "Káčko není pořádný Ford, Fordy jsou koráby jako Crown Victoria, Mustang,..."
Na fotkách vypadá dost dobře. Matiz se mi nikdy nelíbil, ale Spark je o DOST hezčí.
Mě to přijde obludné....
Ja myslim ze hlavni duvod, proc se u nas bude tahle pixla prodavat je cena cena cena… Design to muze mit treba krabice od bot...Ale sympaticky je, ze se do toho fakt vejdou 4 lidi a ne 2 + 2 beznohy jako v Aygo&spol. Jinak zmena dejvu na sevrolet - to je fakt "mistrovsky" tah strategu od GM ) ale zakaznikovi, kterej si jde pro korejcika je asi jedno, jestli se to jmenuje daewolet, chewroo nebo ladaniva, hlavne, ze na to nejak nasetri )))
to s tebou zásadně nemůžu souhlasit..! Lidé nekupují produkty ale vjemy kterými se řídí (a samozřejmě peněz..). Protože Daewoo ztrácelo, kazilo jméno evropským prodejcům GM a protože GM vlastní tu jejich fabriku, tak i z mnoha jiných důvodů se přejmenovali.. jde o to, že to je hlavně kvůli středo a východoevropskýmu trhu.. klient si už nekupuje korejce ale Chevrolet a za pár let si na to už mnoho lidí nevzpomene, že to bylo Daewoo stejně jako polovina národa zapomněla, že tady byl tuhej komunismus.....!!! A taky chtěli aby si lidé nespojovali Chevrolet (obecně) k drahým a velkým americkým autům tzn. pro někoho nedostupné a tím pádem se o něj ani nezajímá. A s příchodem Cadillacu do Evropy se jim rozšiřuje paleta vozů k nabídce ve vlastních řadách... A je to tak jak psal LOnes výše s Fordem... takže k jejich situaci to je logickej krok kterej se nezrodil přes noc v jedný hlavě...!!
...konečně jeden rozumný názor v této rubrice.
Pekna fantasmoagoricka radobydedukce, ale ve skutecnosti je to tak, ze prava na znacku ma puvodni koncern (co dela lode, elektroniku, bragry atd.) a GM proste nemelo zajem delat propagaci znacky, ktera mu nepatri...
O proti první generaci zlepšení, ale blecha je to stejně
Nevím, jak Vám, ale mi se ten nový Matiz docela líbí. Konečně má to auto i trošku "šmrnc"
Moc mi nejde do hlavy z jakého důvodu změnili jeho jméno..bo je už dost zažité,ale teď..no není to zrovna krása..designově se moc neliší..je to auto pro lidi, kteří si ho pořídí do důchodu..tak jako fabii..ale ta v ČR vede..na asiata slušné..
To mi taky neni jasne, kdyz treba v Nemecku se ty modely jmenuji dal jako za Daewoo... Co se tyce znacky Daewoo, psal jsem uz vys, proc se to jmenuje vetsinou Chevrolet...