Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Volkswagen Lupo 3L: třílitrová technika podrobně

62 komentářů

V odstavci Potovostní hmotnost je asi chyba. Nemá být 5,7kg na palivo a maziva 5,7% hmotnosti?
Ano, diky. Opraveno.
Hezky se mi to píše. Prostě, to tolik kritizované VW je stále vpředu... Není to náhodou tak, že je to výborná automobilka? Ale abych to nepřehnal... tak jsem ráno shlédl tiskovou upoutávku na Passat - no, že by mě měla inspirovat ke koupi tím, že si pět řádků čtu o dvojité klimačce... tak to nemohu pochválit. Přitom by stačilo pod obrázek připojit jen jednu pravdivou větu: Myslím, že já, nový Passat, bych mohl uspokojit vaše představy o dokonalém autě...
No podle tebe je v predu podle me ne. Vyborna automobilka uz vubec ne Jenom automobilka, ktera investovala penize do vyvoje tohodle auta a uskutecnila i prodej, ktery je ztratovy. Viz o neco vyse ve clancich. Dneska uz nebudou rozjizdet prodej 1-L auta. Pomoci dnesni techniky a znalosti materialu je to jen otazkou penez a ne urovne automobilky.
Přece jsi si nemohl někdy myslet, že VW začne prodávat auto se spotřebou 1 L. Tři litry už je reálné. To, že my chceme auta valit a akceptujem valení za 8 litrů, no to je něco jiného. Ovšem jde o vývoj, nezaspat. Na tohle jsou tu jiní odborníci, než-li já... Ti by nám tu o tom mohli napsat.
Ja jsem si nemyslel ze ho zacnou prodavat. I to 3L Lupo je utopie pro beznyho uzivatele. Vyvoj pujde ruku v ruce s kombinaci motoru a elektromotoru, kterej bude zastupovat funkci starteru, generatoru a boosteru pro prudkou akceleraci.Podle Bosche. Tudy podle me cesta povede.
Jaky to vlastne valis auto za 8l? Ja se malokdy dostanu pod 12 Mimochodem, stale mi neco dluzis
GTI
Píši "valíme" - odhaduji to tak v průměru kolem 8 litrů, Od Picanta po ty dva Rollsy tady. Asi hodně couráš po městě. Nedlužím ti - čekám na servismana, on mi udělá tu adresu, pak napíši big.cat... a bude to. Teda alespoň doufám.
To mas pravdu, vetsinu jezdim po meste. Ale jinak mam taky trochu tezsi pravou nohu Jestli je tvuj servisman rychlej jako ja, tak to bude trvat
to je hezky, ze to bere 3l/100km, ale ta silena cena 470tis Kc je opravdu silena ... i kdybych najel rocne 100tis km (coz v takovem aute bude utrpeni) tak usetrim cca 50tis Kc na nafte ... tohle je auto pro nadsence, kteri na to maji, ale potom by pro ne mel i trochu jinak vypadat interier ... tot muj nazor
Verte, ze vyvojari nespi a mozna bychom byli prekvapeni, co je jiz odtestovano...Ropne spolecnosti jsou na vrcholu blaha, jelikoz na jeden takovyto neprodejny vystrelek pripadaji statisice, ci miliony prodanych zroutu s realnou spotrebou nad 15 litru/100km (primarne USA, kteri jsou nejvetsimi odpurci snizovani spotreby a zavadeni novych technologii)
USA: největší odpůrce zavádění nových technologií Vtip století. Posledně jsem se podobně nasmál včera, když jsem otevřel v obchodě Carauto a tam bylo napsáno že Němci vymysleli air-bagy a ABS. Ale tvoje hláška překoná všechno.
Jak jsem přečetl Paju, tak jsem si pustil stopky Dal jsem ti 20 minut. Skoro mi to vyšlo
Pre paja: NO to co si napisal je tak velka hovadina ze az. V USA sa dokonca predavaju automobily ktore v europe neni dostat napr. Chevrolet Metro alebo Honda Insight u ktory sa mestky priemer pohybuje pod urovnou 5l/100km. Na druhej strane je pravda ze v USA su bezne vacsie objemy a vyssie spotreby. Casom sa to vsak zacina menit(vzhladom na rastucu cenu ropy) a objavuju za aj hybridne pick-upy, drahe importy s dieselom a pod. No len aby som sa vratil k tomu Lup-u 3L TDI. Ono to je tych cca 15 tis. EUR za co sa da kupit Golf 1.4 no ja aj napriek tomupovazujem tento automobil za dost pohodovy a teda aj stylovy. Ja osobne nemam rad VW vobec a som tu jeden z jeho najvacsih odporcov, ale treba uznat ze Lupo 3L TDI je klasa, vsetka cest
A kolik se jich proda oproti Fordu F??? Rekni mi to prosim, staci v promilich.... Ty hovadino!!!
Proč nepoložit otázku férověji? Kolik procent hybridů (oproti celkovému prodeji aut) se prodá v USA a kolik v EU? EU se orientuje naopak na škodlivější a méně hodnotná paliva jako je nafta. Už chybí jen přechod na uhlí
Kdyz jsem tam byl ja, tak jsem jezdil 3 auty s obsahem mezi 4,5 - 5,8 litru. Spotreba byla vsech vozu (automat a klima) mezi 12-18 litry (vse nova auta).
V CR jezdim se svym vozem (nafta) pri temer vyhradne mestskem provozu za 5,3 litru (dlouhodoby prumer).
Nevim jestli je vice skodlivin z 5,3 litru, nebo z 18 litru spaleneho paliva, ale vim jiste, ze 18 litru je cca 3,4 nasobek. Take sirsi pneumatiky u americkych vozu produkuji vetsi opotrebeni (guma na silnici).

Mimochodem, amerika tusim nepristoupila na celosvetove dohodnute kvoty znecisteni.

Tim chci rici, ze USA nijak nebastim a i kdyz vymysleli spoustu dobrych veci, tak tam moc aut se spotrebou pod 8l na 100 nejezdi.
Jo ta spotřeba u tebou uvedených objemů je docela reálná. Ale nejprodávanější typy a modely aut v USA mývají tak objem 3 litry. Spotřeba je v průměru tak 11-12 litrů na 100km. Tvoje nafta možá žere 5,3, ale 1)je to nafta a ne benzín 2)naprostá většina aut v ČR jsou starý šunky (průměrný věk auta tuším máme tak 13 let) a ty budou jezdit tak za 8 benzínu na 100. Takže zas tak obrovskej rozdíl to není. Navíc pořád nikdo nezohledňujete, že v USA je mnohem vyšší průměrný plat a nižší ceny. ps: o dohodě z Kjóta jsem se už rozepisoval níže.
Jeste ferovejsi je produkce spalin na jedno auto v EU a v USA And winner is.........EU
Jak dlouho ještě? A navíc stále nezapočítáváte do spotřeby kupní sílu obyvatele. A to je setsakra nefér.
Spravna, jak dlouho se jeste americani budou chovat jako kobylky???
ja to nesrovnaval ani tak s Golfem 1.4i, ale treba s Fabii SDI nebo 1.4TDi za ceny od 338 repsektive 358 tis Kc ... cena o 120 tis nizsi, spotreba +/- srovnatelna komfort u Fabie podle me vyssi ... vice mista atp. ...
Chodej ti stopky pozpatku? Jeste ze na ne mas zaruku do 2100
GTI
Já tomu časování tady nerozumím.
...som chcel tiez na to reagovat, ale potom, ze radsj nie. Ale mam nieco ine. Minule si sa s niekym bavil, ze namate preview-obrazky Caddy ULS. Ja som nasiel toto (aj ked uprime - dufam, ze to v realite nebude taky "jazvecikovsky" Cadillaco-Maybach), ale je to asi rok stare: [odkaz]
Znám. Tohle a ještě jednu kresbu jsem viděl, ale i tak díky. No je to fuj no a odtržené od reality. Mně se líbila jedna fotomonáž udělaná z Cadillacu Sixteen. K realitě má asi taky moc daleko, ale aspon to bylo pěkný. Zkusím najít...
Este mam design-model niecoho podobneho, ale neviem kto je autorom (je tam rec o "CSS". Ale fakt je, ze tie fotky su robene dost nekvalitne a akoby tajne...). Je to od "LoneWolf", v poslednej tretine stranky😒br /> [odkaz]
Taky znám. Taky fuj Počkáme na skutečné auto, třebas zamaskované.
že by Cadillac v roce 1974 (airbag) ?
Jsi po noční, parťáku? Bolí tě prsty? Cos s nima dělal přes víkend? Kam jsi je strkal? Já byl v neděli na Černém Mostě, tam je vystaven Golf +, tak já stál a byl jak opařenej. Viděl jsi ho už? To je teda povedené auto. Radio, vidím to, jak tu o něm bude článek na "zprubnutí". Co ty na to?
Radiovi píši za jedna. Vezměte si z něj příklad žáci. ABS to samý. Bosch to normálně šlohnul
O tom ABS jsme se jednou už bavili, Bosch ho sice nevymyslel, ale Američani také ne
Úúúúú Tak jak to sakra musím napsat? Elektronický ABS? Tak nějak to bylo, že jo? Našel si nějakou britskou značku s mechanickým ABS, tuším
Cekal jsem to. Kdo bojkotuje celosvetovou dohodu o snizovani emisi? Somalsko? Kde auta produkuji nejvice spalin? Kuba? Kde jsou naftove motory v nekolika statech zakazany jako by slo o smrtelne nebezpeci? Rusko? Prilisna zaslepenost skodi. Ceho jezdi po USA nejvice? Trucku, jejichz objem pod 3litry nejde....hmmm ekologie, urcite maji mene spalin nez Panda, ze?
Chápu všechny tvé argumenty. Nicméně je nutno vidět všechno v širším kontexu. Protokol z Kjóta se nevztahuje na rozvojové země včetně Číny!!! Jinýma slovama dovoluje zaostalejším zemím dohnat úroveň znečišťování modeních velmocí, ale moderním velmocím zakazuje udržet si současný ekonomický standart. Taková je smutná skutečnost. S tou Kubou bacha!!! Všichni tam jezdí v US limuzínách z 50.let, které mají několikanásobně vyšší spotřebu než současná americká auta Nemít kamarády komouše v jiným latinskoamerických zemích, tak jsou na suchu jedna dvě. V několika státech USA jsou diesely zakázány a já bych byl pro jejich zákaz všude. Produkují extrémní množství rakovinotvorných částic. To zrovna ekologické není Trucky jsou prostě praktické a kdybys bydlel v americkém vnitrozemí, tak nejezdíš taky ničím jiným.
Zakazat diesly. A nakladaky budou jezdit na benzin jako v Rusku ne? Probud se chlape!
Mluvil jsem o osobních autech. Většina nákladní pozemní dopravy nicméně v USA probíhá vlakovýma tratěma.
A vlaky (vetsina) stejne jezdi na naftu ale to bylo jen jako pripominka ze bez nafty to proste nejde neber to jako rejpani.
A já naivka myslel, že jsou na elektřinu Já už to tu stejně vzdávám. Tohle by bylo donekonečna pořád o tom samým. Kdo chce kam, pomozme mu tam. TDI jsou vaše volba. Teď mě napadá...kolik tak asi žere Enzo? Určitě víc Jak Ford F-series. Upálit!!!
Mas problem v poctech, Enza se vyrobilo tusim 349ks, vetsina z nich najezdi sotva 5000km za rok, "efka" v ruznych objemech vali statisice rocne a jsou pouzivana denodenne. Ze Ty mas rozpitou lahvinku
Takže jde vlastně o co? Když mám auto, co nikdo nemá, tak smím znečišťovat ale když mám auto, co má spoustu dalších lidí, tak znečišťovat nesmím. Ty mě k tomu alkoholismu ale asi vážně doženeš
Tak bacha, porad tady placas o Americe jak je skvela, nedostizna a proste to nejlepsi misto k ziti a podobne. Tvuj nazor nesdilim ale neberu ti ho. Vlaky rozumej nakladni se v americe provozujou s diesel soupravama, sprazenyma do vetsich poctu. Elektrika se pouziva vic pro dopravu lidi. Enza jako osobnost si neber do huby a na Enzo mi uz vubec nesahej nebo budu kousat, ostatne koukat se kolik zere supersporotvni auto je uchylnost. Hlavne kdyz s nim za rok nenealitas to co ostatni ani za tejden.
Nikdy jsem si nebral do huby pana Enza. Ani auto ne. Jen jsem naznačil něco se spotřebou, co bude očividně pravda...
8jablek+6hrusek-2melouny= Tak kolik je to Lonesi
Množiny jsem už zapomněl. Žeby ovocnej džuš?
Jeste jedna vec, jsem si jisty, ze prave USA po vycerpani ropy budou nejlepe pripravene s alternativnimi pohony, ci s plne syntetickym palivem nahrazujici benzin, nebo naftu...Ovsem do te doby, nafta tece, hura, at to jede chlasta treba 30litru na 100km
Kdo má peníze, tak kupuje. Kdo nemá, nekupuje. To je všechno. Kdybys vydělával několik set tisíc měsíčně, taky nebudeš jezdit TDIčkem ale nějakým Ferrari nebo Rollsem, tak nač to pokrytectví? Tomu říkám syndrom melounu: zelení jsou uvnitř rudí. Jen zástěrka pro třídní potažmo protiamerický boj.
Abslovent Westpointu Branme nas styl se zbrani v ruce Kdo nebere USA je komous Fajn styl...neco se chysta? Zavrou nas na Guantanamo? Prosim Te LONY a vice nez 5m truck, neni to uz spis nakladak? Nejde vubec o pokrytectvi, ale o to, aby se dalo za par let dychat...American za roh do obchodu jede autem a vraci se s 5-ti koblihami, ne nadarmo maji narodni problem cislo 1 obezitu. Pocet aut na 1 obyvatele na Kube, bude asi malo vid...Nebudu s tebou politikarit nema to smysl. Filtr pevnych castic u dieslu, slysel jsi o nem? Produkce exhalaci bude u vznetovych motoru do par let na minimalni urovni, benzinove v posledni dobe neprodelavaji zadny prekotny vyvoj na rozdil od naftovych...Takze minimalne v nejvice kupovanych tridach se zazehove motory v Evrope dostanou na okraj zajmu. To co rikas je sobeckoamericka demagogie
Nějak si moc nereagoval na můj předchozí příspěvek. Proč asi? Říkám porovnávej Američany s bohatýma Evropanama!!! Pak se ta spotřeba krásně vyrovná. To spíš tvoje porovnávání s evropskou lůzou v 1,9 TDI a dokonce se somálskejma divochama zavání demagogií. IMHO zádoby ropy dojdou dřív, než se stihnem udusit. A pak půjde EU totálně do háje. Teda do řepky olejný
Takze...vsichni s 1.9tdi do plynovych komor? Evropska luza? Kde jsi vyrustal? Az mi predvedes nejprodavanejsi "osobak" v USA Ford F150 se spotrebou 11-12litru/100km dostanes metal Vysvetli mi rovnici (USA=kultura)zbytek sveta=divosi, luza) Kdo je bohaty Evropan? Je to nemec, ktery si do M-B S, BMW 7, Audi A8 koupi usporneho ropaka, misto zazehoveho osmivalce? Francouz, ktery uz 10let preferuje diesely, navic v posledni dobe maloobjemove? Ital, ktery radsi jezdi Pandou nebo Smartem at je v jakemkoliv postaveni? Tak nevim, nevim...
Teď jsi šel postupně napříč zeměma. Já tě žádal, aby jsi šel napříč třídama. Ve střední třídě a ve vyšší střední vedou u nás například turbodiesely. Pokud vím, tak ale od aut velikosti S-klasse a 7-reihe se v ČR prodá víc benzínových motorů O lidech, co kupují supersporty a rollsy ani nemluvím. A přestaň ty kamna na uhlí konečně nazývat ekologickejma motorama, kdykoliv jedu za novým Pevgeotem s filtrem do kopce, padá na mě takových sazí, že mám co dělat abych vůbec viděl na cestu
Ale, ale...Tobe se evidentne nechce odpovidat na otazky, vyhybas se jim a dobre vis proc...Prosim o odkaz na statistiku prodanych aut. Stejne jako ja i Ty dobre vis, ze v tomto pripade, ale stejne tak v pripade Superlux a supersport se jedna o okrajove segmenty trhu. Povidani o jizde za vozidly vybavenymi FAP si nech pro stamgasty do hospody, ti jsou ochotni za par piv podobne veci poslouchat.
Do hospody nechodím. Otázkám se nebráním. Jen mi přišli směšné. Ale budiž: 1) Do plynových komor ne, stačí když se polepší 2)Vyrůstal jsem v Praze 3)Bohatý Evropan je ten, kdo žije v Evropě a má prachy
Kolik papa zakladni F150 v realu? Na 350-tku se radsi neptam Doufam, ze se podobnych priser nikdy nedockame (nastesti Evropa pro ne neni stavena)...
Ať žije srovnávání nesrovnatelných aut. Přeju ti odvážet krávu nebo skříň ve Fabii
Cit."Vedle většího tříválce 1.4 TDI byl motor Lupa 3L prvním hliníkovým dieselem koncernu VW."
Tříválec 1,4TDI je skutečně z hliníku? Domníval jsem se, že blok je shodný s litinovým 1,9, samozřejmě s "amputací" jednoho válce a úpravami pro vyvažovací hřídel. Jak to tedy je?
mě je jedno, jestli je to 1,2TDi z hliníku, hlavně že mi v průměru jezdí za 3,4 litru a to to teda nešetřím... Díky tomuhle článku jsem se alespoň dověděl, že mám volant z hořčíku... 😄)) Lupu zdar... ale nový bych ho teda nekoupil...
Auto s malou spotřebou by si mely dovolit lidi, kterí nemají velká konta. K čemu bude nekomu malá spotřeba když už za to dá půl miliónu a jeste tam nemá posilovač ani rádio.
Problém je v tom, že to nie je správna cesta. Podľa mňa je správny smer v kombinácii dvoch pohonoch. Proste pohon s Priusu ale s naftou. Tuším niečo podobné už má Opel.
Soud v Los Angeles poslal na osm let a čtyři měsíce do vězení ekologického aktivistu. Ten v rámci boje za čisté ovzduší demoloval auta. Celkem zničil nebo poškodil 125 vozů. Musí navíc zaplatit pokutu 3,5 milionu dolarů.
Ja to nebyl
Jaktože máš ve vězení internet?